אסי כהן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
הסרת הפניית "ראו גם" לאסי לוי
שורה 38: שורה 38:
=== חיים אישיים ===
=== חיים אישיים ===
כהן נשוי ל[[ליאן פלדמן]] ואב לשתי בנות. אחיו [[יוני כהן]] הוא [[גיטרה בס|בסיסט]] להקת ה[[פאנק (Funk)|פאנק]] [[מרסדס בנד]].
כהן נשוי ל[[ליאן פלדמן]] ואב לשתי בנות. אחיו [[יוני כהן]] הוא [[גיטרה בס|בסיסט]] להקת ה[[פאנק (Funk)|פאנק]] [[מרסדס בנד]].

== ראו גם ==
* [[אסי לוי]]


== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==

גרסה מ־11:45, 27 באוקטובר 2014

תבנית:שחקנים

אסי כהן בסרטו של תום שובל "הלב הרעב" משנת 2005

אסי כהן (נולד ב-10 באוקטובר 1974) הוא שחקן, קומיקאי, תסריטאי וסטנדאפיסט ישראלי. זוכה "פרסי האקדמיה לטלוויזיה" ופרס "אנשי השנה".

ביוגרפיה

כהן נולד, גדל והתחנך באשדוד. בצה"ל שירת בחיל הקשר.

לאחר שחרורו מצה"ל החל את דרכו בתחום המשחק והבידור, תחילה משנת 1996 הופיע כאמן סטנד-אפ במועדון הידוע דומינו גרוס. בשנת 1998 שיחק בסדרת הדרמה הטלוויזיונית "20 פלוס", ששודרה בערוץ 2. משנת 1999 השתתף בסדרת הטלוויזיה הקומית "דומינו", לצדם של אדיר מילר, רותם אבוהב, רועי בר נתן וגורי אלפי, תוכנית ששודרה בערוץ 2.

ב-1999 הקים כהן עם גורי אלפי את הצמד הקומי אסי וגורי. יחדיו הם הופיעו במופעי בידור ברחבי הארץ. בהופעותיהם יצרו בין השאר את הדמויות הקומיות "דוד ותקווה" ו"קוקו וסטיב".

בשנים 2000-2003 השתתף בתוכנית הבידור "רק בישראל" לצד גורי אלפי, אורנה בנאי וארז טל. בשנת 2001, במקביל להופעותיו בצמד, שיחק כהן בדרמת הטלוויזיה "כוכב זורח מעל הלב", לצדן של דאנה איבגי, עירית שלג ואילנה ברקוביץ'.

בשנת 2002 יצר ושיחק יחד עם אלפי את התוכנית הקומית "שידורי המהפכה", ששודרה בערוץ 2, שיחק בסרט הקולנוע "יוסי וג'אגר" והשתתף בתוכנית הקומית "לא נפסיק לצחוק". בשנת 2003 שיחק בסרט הקולנוע "הכוכבים של שלומי". בשנה זו פירקו הוא ואלפי את הצמד וחדלו מלהופיע במשותף. בשנת 2004 שב כהן לטלוויזיה בתוכנית "איפה אתה חי?!" לצדם של ארז טל, שלמה בראבא והדר לוי. בתוכנית גילם כמה דמויות, בהן קוקו והימרי ההילר. באותה שנה כיכב כהן גם בסרט הקולנוע "אהבה קולומביאנית", לצדם של מילי אביטל, מנשה נוי וניר לוי, ושיחק בדרמה הטלוויזיונית זוכת "פרס האקדמיה לטלוויזיה" "אהבה זה כואב" לצדה של דנה מודן.

בשנת 2005 השתתף כהן בסרטו ההוליוודי של סטיבן ספילברג "מינכן". באותה שנה שיחק גם בדרמה "הלב הרעב" והחל להשתתף כחלק מהצוות הקבוע בתוכנית הפופולרית זוכת פרסי "מסך הזהב" ו"פרס האקדמיה לטלוויזיה" - "ארץ נהדרת" עד לפרישתו בסיום העונה השביעית במאי 2011. בין דמויותיו בתוכנית: אורי גלר, שימי הרשקוביץ, אבי נמני, אביגדור ליברמן, ראלב מג'אדלה, טל ברודי, גבי אשכנזי וגיא זוהר. בפתיחת העונה העשירית חזר לגלם את ליברמן בהופעת אורח.

בשנת 2007 שיחק בסדרת הדרמה הקומית "מסודרים" ששודרה בערוץ 2 בתפקיד תומר שזיכה אותו בפרס האקדמיה לטלוויזיה. בשנת 2009 שיחק בעונתה השנייה של הסדרה.

בשנת 2010 שיחק בסרט של צוות "ארץ נהדרת", "זוהי סדום", בתפקיד נסיך נינוה. באותה שנה התחיל להשתתף בסדרת הטלוויזיה "חטופים" בדמותו של עמיאל בן חורין, חייל ישראלי שנחטף לסוריה.

בשנת 2011, עם פרישתו מ"ארץ נהדרת", החל להשתתף בהצגת הפרינג' "מייקל" של השחקן אבי דנגור.

בשנת 2012 שיחק בעונתה השנייה של הסדרה "חטופים" וכן השתתף ככותב ועורך בסדרה הפרלמנט, בה הוא משחק את דמותו של שאולי. תפקיד זה זיכה אותו בפרס האקדמיה לטלוויזיה בשנית.

בשנת 2013 השתתף בתפקיד אורח בסדרה ניצה ולחם.

חיים אישיים

כהן נשוי לליאן פלדמן ואב לשתי בנות. אחיו יוני כהן הוא בסיסט להקת הפאנק מרסדס בנד.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אסי כהן בוויקישיתוף

הערות שוליים


הקודם:
2004 - שמיל בן-ארי ("מעורב ירושלמי")
פרס האקדמיה לטלוויזיה - שחקן בסדרה דרמטית
2005 - אסי כהן ("אהבה זה כואב")
הבא:
2006 - אסי דיין ("בטיפול")
הקודם:
2006 - אבי קושניר ("החיים זה לא הכל")
פרס האקדמיה לטלוויזיה - השחקן הטוב ביותר בסדרה קומית
2007 - אסי כהן ("מסודרים")
הבא:
2008 - ישראל פוליאקוב ("הכל דבש")
קודמת:
2006 - עדי אשכנזי ("מה זה השטויות האלה?!")
אנשי השנה - איש השנה בטלוויזיה
2007 - אסי כהן ("מסודרים, ארץ נהדרת")
הבא:
2008 - טרם נקבע
הקודם:
2012 - נורמן עיסא ("עבודה ערבית")
פרס האקדמיה לטלוויזיה - שחקן בסדרה קומית
2013 - אסי כהן ("הפרלמנט")
הבא:
2014 - טרם נקבע