דקסטר (סדרת טלוויזיה) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
תאריך הוצאה של העונה החדשה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 101: שורה 101:
החלה ב-[[26 בספטמבר]] [[2010]] והסתיימה ב-[[12 בדצמבר]] 2010.
החלה ב-[[26 בספטמבר]] [[2010]] והסתיימה ב-[[12 בדצמבר]] 2010.


בעקבות מותה של ריטה, הקשר בין אסטור ודקסטר נהרס, היא מאשימה אותו במוות שלה, והיא וקודי עוברים לאורלנדו לגור עם סבא וסבתא שלהם. דקסטר תחילה מאבד את עשתונותיו בעקבות כל מה שקרה, אך בסופו של דבר הוא מתעשת, שוכר בייביסיטר להאריסון, ועובר לגור עם דברה שהחלה לצאת עם קווין. דקסטר מגלה חבורת רוצחים שאונסים נשים ומתעללים בהן, ולאחר מכן מחשמלים אותן למוות ומשליכים אותן בתוך חביות לאגם. הוא מצליח להציל את הקורבן ה-13 של אותה חבורת רוצחים, לומן פירס. היא רואה אותו רוצח את בויד, האדם שנפטר מכל הגופות של אותן הנשים, ולכן דקסטר נאלץ לשמור עליה כדי שלא תספר את סודו. בסופו של דבר היא הופכת לשותפתו לרציחות, ומבקשת ממנו שיעזור לה לנקום במי שאנס והתעלל בה.
בעקבות מותה של ריטה, הקשר בין אסטור ודקסטר נהרס, היא מאשימה אותו במוות שלה, והיא וקודי עוברים לאורלנדו לגור עם סבא וסבתא שלהם. דקסטר תחילה מאבד את עשתונותיו בעקבות כל מה שקרה, אך בסופו של דבר הוא מתעשת, שוכר בייביסיטר להאריסון, ועובר לגור עם דברה שהחלה לצאת עם קווין. דקסטר מגלה חבורת רוצחים שאונסים נשים ומתעללים בהן, ולאחר מכן מחשמלים אותן למוות ומשליכים אותן בתוך חביות לאגם. הוא מצליח להציל את הקורבן ה-13 של אותה חבורת רוצחים, לומן פירס ([[ג'וליה סטיילס]]). היא רואה אותו רוצח את בויד, האדם שנפטר מכל הגופות של אותן הנשים, ולכן דקסטר נאלץ לשמור עליה כדי שלא תספר את סודו. בסופו של דבר היא הופכת לשותפתו לרציחות, ומבקשת ממנו שיעזור לה לנקום במי שאנס והתעלל בה.


בינתיים חשדותיו של קווין בדקסטר מתגברים, והוא מנסה להוציא מידע ממשפחתו של רוצח השילוש - אשר הוא סבור שהכירה את דקסטר בתור קייל באטלר (דבר שבאמת קרה). כאשר הוא לא מצליח להשיג הוכחה לכך, הוא שוכר את לידי, שוטר לשעבר, שגם לאחר שקווין מפטר אותו - ממשיך לחקור ולעקוב אחר דקסטר.
בינתיים חשדותיו של קווין בדקסטר מתגברים, והוא מנסה להוציא מידע ממשפחתו של רוצח השילוש - אשר הוא סבור שהכירה את דקסטר בתור קייל באטלר (דבר שבאמת קרה). כאשר הוא לא מצליח להשיג הוכחה לכך, הוא שוכר את לידי, שוטר לשעבר, שגם לאחר שקווין מפטר אותו - ממשיך לחקור ולעקוב אחר דקסטר.

גרסה מ־14:40, 26 ביולי 2021

דקסטר
Dexter
מבוסס על דקסטר חולם חלומות אפלים עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמת פשע
מותחן פסיכולוגי
מסתורין
יוצרים ג'יימס מאנוס ג'וניור עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי מייקל קואסטה, אדם דייווידסון, קית' גורדון, מרקוס סייגה, סטיב שיל, טוני גולדווין, רוברט ליברמן, ג'רמי פודסווה עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 8 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 96 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק רוברט לויד לואיס
טים שלטמן
לורן גוסיס
סקוט ריינולדס
מפיקים בפועל דניאל סירון
שרה קולטון
צ'ארלס איגל
ג'ון גולדויין
מייקל סי הול
צ'יפ ג'והנסן
קלייד פיליפס
ונדי וסט
חברת הפקה רשתות שואוטיים
John Goldwyn Productions
The Colleton Company
הפצה CBS Television Distribution, נטפליקס, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים מיאמי, פלורידה
לונג ביץ', קליפורניה
מוזיקה רולף קנט
אורך פרק 45–60 דקות
שידור
רשת שידור שואוטיים עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל yes oh
yes Action (עונות 7–8)
תקופת שידור מקורית 1 באוקטובר 200622 בספטמבר 2013
קישורים חיצוניים
www.sho.com/dexter
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דקסטראנגלית: Dexter) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית מסוגת דרמת פשע ששודרה ברשת שואוטיים בין השנים 2006–2013. הסדרה המבוססת על הרומן "דקסטר חולם חלומות אפלים" מאת ג'ף לינדסי שהותאמה לטלוויזיה על ידי התסריטאי זוכה פרס אמי ג'יימס מאנוס ג'וניור, אשר כתב את פרק הפיילוט. הסדרה, שהופקה והתרחשה במיאמי, שמה במרכזה את דקסטר מורגן (מייקל סי הול), חוקר תבניות דם במשטרת מיאמי, המנהל חיים כפולים כרוצח סדרתי שהורג רוצחים שחמקו מעונש, וגם אנשים שעומדים בדרכו כאשר הוא מאמין שמגיע להם למות.

היוצרים העיקריים של הסדרה הם המפיקים בפועל דניאל סרון וקלייד פיליפס. סרון עזב את הסדרה בתום העונה השנייה. הסדרה עלתה לאוויר לראשונה בכבלים ברשת שואוטיים ב-1 באוקטובר 2006. עונתה השמינית והאחרונה הסתיימה ב-22 בספטמבר 2013. בישראל, שודרה הסדרה לראשונה בערוץ yes stars 2 ב-11 ביולי 2007, ומאוחר יותר שונה שמו לערוץ yes stars Action.

באוקטובר 2020 פורסם כי הסדרה תשוב לעונה נוספת בת 10 פרקים, אשר מיועדת לשידור ברשת "שואוטיים" בשנת 2021 התאריך הוצאה המיועד הוא ה7 לנובמבר 2021.[1]

עלילה

דקסטר מורגן הוא מומחה לדם במחלקת זיהוי פלילי במשטרת מיאמי. הוא נחמד, מתחשב ומקצוען אמיתי. עמיתיו של דקסטר ואחותו דברה, העובדת אף היא כשוטרת במשטרת מיאמי, אוהבים, מעריכים ואפילו מעריצים אותו. אולם איש אינו יודע את סודו הנורא: דקסטר הוא רוצח סדרתי שמתעל את נטיותיו למטרות אחרות, רציחתם של פושעים ושל אלו שהתחמקו מלתת את הדין על מעשיהם הנתעבים.

סקירת סדרה

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1121 באוקטובר 200617 בדצמבר 2006
21230 בספטמבר 200716 בדצמבר 2007
31228 בספטמבר 200814 בדצמבר 2008
41227 בספטמבר 200913 בדצמבר 2009
51226 בספטמבר 201012 בדצמבר 2010
6122 באוקטובר 201118 בדצמבר 2011
71230 בספטמבר 201216 בדצמבר 2012
81230 ביוני 201322 בספטמבר 2013

תקצירי עלילה

עונה 1

החלה ב-1 באוקטובר 2006 והסתיימה ב-17 בדצמבר 2006.

לאחר שצפה באמו נרצחת באכזריות, דקסטר (מייקל סי הול) אומץ על ידי שוטר במשטרת מיאמי בשם הארי. ככל שדקסטר גדל, הארי מגלה שהחוויה הפכה אותו לפסיכופת עם חיבה להרג. הארי מחליט להשתמש בניסיונו כשוטר על מנת להגן על דקסטר מגילוי, ומנווט אותו מפגיעה בחפים מפשע לפגיעה ברוצחים שהצליחו לחמוק מעונש. כשדקסטר גדל, לאחר מות הארי, הוא הופך למנתח נתזי דם במשטרת מיאמי וממשיך במסע הרציחות שלו כשהוא נמנע מגילוי.

לאחר שרוצח סדרתי נוסף, שנקרא "רוצח משאית הקרח" מתחיל לפעול במיאמי ומשאיר לדקסטר רמזים שגורמים לו להאמין שהוא נחשף, הוא מחליט לגלות את זהות הרוצח. רוצח משאית הקרח מבתר את קורבנותיו, מרוקן את דמם ומשאיר את חלקי גופותיהם במקומות ציבוריים. הרוצח, שלבסוף מתגלה כאחיו הביולוגי של דקסטר, בריאן מוסר, חוטף את אחותו של דקסטר, דברה, שאיתה פיתח מערכת יחסים ומנסה לשכנע את דקסטר להרוג אותה ולהצטרף אליו למסע הרציחות שלו. דקסטר מחליט לרצוח את בריאן, מצליח להסוות את הרצח כהתאבדות ומתרץ את הימצאותו באזור למשטרה כניסיון להציל את אחותו. בסוף העונה דקסטר מצליח לשמור על זהות אחיו חסויה ומצליח להמשיך במסע רציחותיו ללא הפרעה.

עונה 2

החלה ב-30 בספטמבר 2007 והסתיימה ב-16 בדצמבר 2007.

בעונה השנייה האזור בו דקסטר משליך את חלקי גופות קורבנותיו מתגלה על ידי צוללנים וגורם למשטרת מיאמי, בשיתוף עם ה-FBI לפתוח במצוד אחר הרוצח, שמכונה על ידי התקשורת כ"הקצב מביי-הרבור" (Bay harbor butcher). דקסטר משתמש בתפקידו במשטרת מיאמי כדי לנסות לחבל בחקירה ולעכב אותה, ומתחיל לפקפק ברצונו להיות רוצח סדרתי, בעקבות רציחתו את אחיו. דקסטר מתקשה להרוג את קורבנותיו ומתחיל לנהל רומן עם אמנית בריטית בשם ליילה, שהייתה בעברה מכורה לסמים, לאחר שהיא מבינה שהוא מנהל חיים סודיים - דבר שאף אחד אחר לא שם לב לו עד אז. הרומן מתגלה לבת-זוגו של דקסטר, ריטה שכועסת ומחליטה להיפרד, אך בהמשך היא סולחת לו והם חוזרים להיות זוג. בינתיים דקסטר מגלה עוד על אמו, ועל רוצחיה. הוא הורג את אחד הרוצחים, סנטוס חימנז, בבקתה באוורגליידס. הסמל דוקס, שוטר אחר במשטרת מיאמי, חושד במעשיו של דקסטר ומחליט לעקוב אחריו ולגלות את סודו. לאחר שדוקס תופס את דקסטר מניח את השקיות עם חלקי הגוף בסירתו, דקסטר כולא אותו בבקתה ומפליל אותו כקצב מביי-הרבור. ליילה מגלה את מיקום הבקתה וכשמגיעה לשם מגלה שדקסטר הוא רוצח סדרתי, ומחליטה להרוג את דוקס כדי להגן עליו מגילוי. בעקבות הפיכתה לרוצחת, סוג האנשים שהוא הורג, הוא מחליט להרוג אותה אך היא מגלה את תוכניותיו וחוטפת את ילדיה של ריטה כדי לפגוע בו. דקסטר מצליח להציל אותם אך נכלא בדירתה כשהיא עולה באש, לאחר שהיא הציתה אותה בניסיון להרוג אותו ואת הילדים. דקסטר מצליח לבסוף לפרוץ דרך יציאה ומוצל על ידי אחותו, דברה, וליילה בורחת לפריז. בסוף העונה דקסטר מגלה את מיקומה של ליילה ורוצח אותה, ומחליט שמעכשיו הוא יפעל תחת חוקים משלו, במקום תחת החוקים שאביו לימד אותו, על מנת להימנע מגילוי.

צוות שחקנים חדש התווסף לסדרה: קית' קאראדין, כפרנק לאנדי, סוכן מיוחד מטעם ה-FBI שבמהלך העונה נהפך לבן הזוג של דברה, וג'יימי מורי, כליילה, אמנית שבעבר הייתה מכורה לסמים. דמותו של קודי, בנה הקטן של ריטה, לוהק מחדש.

עונה 3

החלה ב-28 בספטמבר 2008 הסתיימה ב-14 בדצמבר 2008.

שני שחקנים חדשים התווספו לסדרה, ג'ימי סמיטס בדמותו של מיגל פרדו, סגן התובע המחוזי, העוזר לדקסטר לעלות על עקבותיו של רוצח המשפיע על חיי שניהם, ודזמונד הרינגטון בתפקיד הבלש ג'ואי קווין שבהמשך מנהל רומן עם דברה ונחשד במעשי שחיתות.

דקסטר מצליח לפתוח בחיים חדשים, הוא מבלה את רוב זמנו עם ריטה וילדיה, ומאמין כי חייו לא יכולים להיות טובים יותר. דברה בינתיים מסתבכת עם שוטרת מהמחלקה לחקירות פנים, כשהאחרונה מנסה להוכיח שהשותף החדש של דברה הוא מושחת. דברה עצמה מפתחת מערכת יחסים עם פושע רחוב, אשר מספק מידע למשטרה. דקסטר מנסה להרוג סוחר סמים רצחני, אך בטעות הורג אדם אחר, אשר מנסה גם הוא להרוג את סוחר הסמים, פריבו. במהרה דקסטר מגלה שהאדם אותו רצח הוא אוסקר - אחיו הצעיר של מיגל פרדו. גם מיגל וגם אחיו השני רמון נשברים בגלל מות אחיהם, ומוכנים לעשות הכול כדי למצוא את הרוצח. דקסטר בינתיים צד את פריבו. באותו זמן, ריטה מגלה שהיא בהריון, דבר שמסבך את חייו של דקסטר עוד יותר. דקסטר ומיגל מפתחים מערכת יחסים של חברות אמיתית, כאשר דקסטר רואה במיגל כאח שלעולם לא היה לו, ולראשונה בחייו מוכן להיפתח באופן מוחלט לבן אדם זר. רוצח סדרתי חדש מגיע העירה, כאשר הוא רוצח את כל האנשים הקשורים באופן כל שהוא לפריבו ופושט חלק מהעור שלהם. לכן זכה בשם פושט העורות. דקסטר עצמו מצליח להרוג את פריבו, אך מיגל תופס אותו בשעת המעשה. במקום לעצור אותו, מיגל מודה לדקסטר ונשבע שישמור את הסוד שלו לנצח. למרות שדקסטר מסרב להכיר בעובדה שהוא עומד להיות אבא, הוא מציע לריטה נישואין, ומוכן לפתוח בחיים חדשים, בתור בעל ואב. בעוד שהרוצח הסדרתי המסתורי החדש ממשיך בסדרת הרציחות שלו, דקסטר מאמין שהוא יצטרך בקרוב לבחור בין ריטה לבין הנוסע האפל (כינויו של דקסטר לדחף הרצחני שבו). דקסטר הורג רוצח סדרתי עליו מיגל סיפר לו, ומיגל מגלה שדקסטר הוא רוצח סדרתי אשר הורג רוצחים רעים. ושוב מיגל מוכיח שהוא חבר אמיתי, בכך שהוא רואה בדקסטר כגיבור, ולא בתור מפלצת. מיגל מצטרף לדקסטר ברציחותיו ומבקש מדקסטר לרצוח את אלן וולף האויבת (מבחינה מקצועית) של מיגל המאיימת להרוס את הקריירה שלו. דקסטר מסרב (כיוון שהיא לא רצחה אף אחד ולא מתאימה לקוד של הארי). לאחר שמיגל כבר למד לרצוח מדקסטר הוא עצמו הולך לרצוח את אלן. דקסטר גילה זאת והוא ומיגל נכנסים לקרב כוחות בו דקסטר מבין שנוצל על ידי מיגל. דקסטר משיג ראיות על רצח אלן וולף ומיגל אומר לפושט העורות שדקסטר יודע איפה פריבו. לבסוף דקסטר הורג את מיגל. פושט העורות תופס את דקסטר ביום חתונתו. דקסטר מצליח להשתחרר ונאבק איתו. הפושט מצליח לפצוע את היד של דקסטר, אבל דקסטר מצליח לשבור את מפרקתו ולברוח לפני שהמשטרה הגיעה. דקסטר הגיע לחתונתו עם יד חבושה מכיוון שהפיל את עצמו מהשולחן כדי להשתחרר.

עונה 4

החלה ב-27 בספטמבר 2009 והסתיימה ב-13 בדצמבר 2009.

השחקן ג'ון לית'גאו הצטרף לעונה זו ומגלם את דמותו של ארתור מיטשל, רוצח סדרתי אשר הצליח להיעלם מעייני החוק במשך עשרות שנים. הכינוי של מיטשל הוא "רוצח השילוש" (Trinity killer), מפני שמיטשל רוצח שלושה קורבנות בזה אחר זה. מיטשל נרדף על ידי הסוכן המיוחד של ה-FBI, פרנק לאנדי (שהיה דמות מפתח בעונה השנייה). דקסטר מוצא את עצמו מסוקרן מצורת הרצח הייחודית של מיטשל (אשר משאיר את גופות קורבנותיו גלויות לעומת דקסטר שנפטר מהן) ומהעובדה שעל אף שהוא רוצח כה אכזרי, יש לו משפחה וחיים חברתיים פוריים, בהם הוא אהוב ונערץ. בעונה זו דקסטר הופך לאב טרי ומתמודד עם גידול בנו האריסון. במהלך החקירה של לאנדי ודברה, שניהם נורים ולאנדי מת מול עיניה של דברה. בינתיים עיתונאית בשם כריסטין היל מתחברת אל קווין, שותפה של דברה, ומוציאה ממנו מידע לגבי רציחות. בסופו של דבר דקסטר מגלה שרוצח השילוש למעשה רוצח 4 אנשים אחד אחרי השני, ולא שלושה, ושהוא גם אב מתעלל שפוגע בכל מי שסביבו, לעומתו (דקסטר) שהוא חשוב ותורם למי שחי סביבו. כריסטין היל מתגלה כבתו של ארתור מיטשל, ומסתבר שהיא הייתה הרוצחת של לאנדי, ושעשתה זאת כדי להגן על אביה. היא מתוודה על כך לדברה, ולאחר מכן מיד מתאבדת. דקסטר מנסה לתפוס את רוצח השילוש בכל כוחו, אך הוא מצליח לחמוק בכל פעם.

העונה מסתיימת לאחר שדקסטר מצליח להרוג את ארתור, רק כדי לחזור לביתו ולגלות את אשתו (ריטה) שוכבת באמבטיה מלאת דם ללא רוח חיים ואת האריסון יושב על רצפה מלאת דם, בצורה דומה לאופן בו הארי מצא את דקסטר (ועל פי השיטה שבה ארתור רצח את חלק מקורבנותיו). בכך אזהרותיו של "הארי" (בדמיונו של דקסטר), כי עצם התעקשותו לא לעזוב את משפחתו תגרום לפגיעה בה, מתגשמות. ג'ון לית'גאו אמר בראיון כי ארתור הוא זה שרצח את ריטה.

עונה 5

החלה ב-26 בספטמבר 2010 והסתיימה ב-12 בדצמבר 2010.

בעקבות מותה של ריטה, הקשר בין אסטור ודקסטר נהרס, היא מאשימה אותו במוות שלה, והיא וקודי עוברים לאורלנדו לגור עם סבא וסבתא שלהם. דקסטר תחילה מאבד את עשתונותיו בעקבות כל מה שקרה, אך בסופו של דבר הוא מתעשת, שוכר בייביסיטר להאריסון, ועובר לגור עם דברה שהחלה לצאת עם קווין. דקסטר מגלה חבורת רוצחים שאונסים נשים ומתעללים בהן, ולאחר מכן מחשמלים אותן למוות ומשליכים אותן בתוך חביות לאגם. הוא מצליח להציל את הקורבן ה-13 של אותה חבורת רוצחים, לומן פירס (ג'וליה סטיילס). היא רואה אותו רוצח את בויד, האדם שנפטר מכל הגופות של אותן הנשים, ולכן דקסטר נאלץ לשמור עליה כדי שלא תספר את סודו. בסופו של דבר היא הופכת לשותפתו לרציחות, ומבקשת ממנו שיעזור לה לנקום במי שאנס והתעלל בה.

בינתיים חשדותיו של קווין בדקסטר מתגברים, והוא מנסה להוציא מידע ממשפחתו של רוצח השילוש - אשר הוא סבור שהכירה את דקסטר בתור קייל באטלר (דבר שבאמת קרה). כאשר הוא לא מצליח להשיג הוכחה לכך, הוא שוכר את לידי, שוטר לשעבר, שגם לאחר שקווין מפטר אותו - ממשיך לחקור ולעקוב אחר דקסטר. לידי מגלה שדקסטר ולומן רוצחים את כל מי שהיה מעורב בפרשיית האונס והרצח. דקסטר ולומן מגלים שעוקבים אחריהם, ודקסטר, לאחר מספר תקלות, רוצח את לידי. רצח לידי נחקר על ידי מחלקתו של דקסטר. בתחילה דקסטר כמעט מפיל את הרצח על קווין, אך לבסוף מוציא אותו חף מפשע לאחר שאחותו משוחחת עמו. לומן נחטפת על ידי ג'ורדון צ'ייס, המנהיג של חבורת הרוצחים. דקסטר מנסה להצילה אך נופל במלכודת שהוא טמן לו. לאחר מספר מאבקים דקסטר ולומן מצליחים להכניעו ולרוצחו. דברה מגיעה למקום בזמן שדקסטר ולומן נמצאים מאחורי יריעת ניילון החוצצת בינם לבין ג'ורדן. היא רואה את גופתו של ג'ורדן ומזהירה אותם (היא לא יודעת את זהותם, היא רק יודעת שהם נוקמת ואהובה) שבקרוב הבניין יהיה מלא שוטרים. דקסטר ולומן מנקים את המקום ומסתלקים. לומן מודיעה לדקסטר שהיא צריכה לעזוב – היא לא רוצה להמשיך בחיים האלה, אך הוא חייב.

העונה החמישית היא העונה הנצפית ביותר מכל העונות וכמות הצופים לפרק בארצות הברית עומדת על 1,993,000 בממוצע.

עונה 6

החלה ב-2 באוקטובר 2011 והסתיימה ב-18 בדצמבר 2011. בישראל שודרה העונה ב-yes מספר ימים לאחר שידורה בארצות הברית. עונה זו היא העונה השנייה הכי נצפית מבין כל העונות ובכל פרק צפו כ-1.8 מיליון איש בארצות הברית בממוצע.

בעקבות המלצה מבטיסטה, דקסטר רושם את בנו לגן דתי. הדבר מעלה אצלו תהיות על הדת והאמונה. והוא שוכר את אחותו של בטיסטה כבייביסיטר לשאר הזמן. הקשר בין קווין לדברה התהדק ובתחילת העונה קווין מציע לה נישואים אך דברה מסרבת. לאחר מכן לגווארטה ודברה מקבלות קידום, למרות שלפי הוותק בטיסטה היה אמור לקבל את הקידום של דברה. וינס מעסיק מתמחים, תחילה הוא בוחר בבחור שמן אך לאחר שהוא מתעלף בזירת רצח הוא מחליפו בבלונדינית. הבלונדינית גונבת את היד התותבת מתיק "רוצח משאית הקרח" ומציעה למכירה באינטרנט. אך וינס מגלה ומחליפה בעוזר אחר, לואיס, שעובד שם כתחקיר למשחק מחשב שהוא עובד עליו. לואיס שמבין במחשבים עוזר לווינס להסתיר את המכירה כך שמחלקת הרצח לא תקושר לגנבה, אם תתגלה. לואיס יוצא עם אחותו של אנג'ל ובהמשך העונה רואים את היד התותבת בביתו. דקסטר פוגש את האח סם פושע שאחרי ישיבה בכלא חזר בתשובה והפך למנהיג קהילה דתית של פושעים לשעבר שעובדים אצלו במוסך. דקסטר שבתחילה לא מאמין שניתן לחזור בתשובה מנסה להרוג אותו אך הוא מגלה שהאמונה הפכה אותו לאדם טוב ומתחבר איתו. בהמשך העונה האח סם נרצח ודקסטר נוקם את מותו למרות שסם ביקש שדקסטר ימחל לרוצחו.

בינתיים, יש רוצח סדרתי חדש שממחיש את חזון יוחנן תוך כדי הריגת אנשים. דקסטר מגלה את זהות רוצחי יום הדין לפני המשטרה: פרופסור גלר, מומחה לחזון יוחנן ותלמידו טרוויס מרשל. דקסטר מנסה לרצוח את טרוויס אבל טרוויס אומר לו שפרופסור גלר מוביל את הרציחות והוא מתחרט. דקסטר שעכשיו מאמין בחזרה בתשובה משתף פעולה עם טרוויס ומנסה להרוג את פרופסור גלר. דקסטר מגלה שפרופסור גלר נהרג לפני שנים על ידי טרוויס שהוזה וממשיך לראותו. כדי להסיט את המשטרה מלהבין שגלר מת והרוצח הוא טרוויס, הוא משאיר את טביעות האצבעות של גלר בכנסייה עתיקה שמשמשת כבסיס עבור טרוויס. במהלך העונה דב, שנפגשת עם פסיכולוגית מבינה שהיא מאוהבת בדקסטר. טרוויס שמנסה להרוג את דקסטר חושב שהצליח אך דקסטר ניצל. מקום המסתור של טרוויס נחשף על ידי מחלק הרצח. טרוויס מוצא בארנק של דקסטר את כתובתו והולך לדירתו. טרוויס חוטף את הבן של דקסטר ורוצה להקריב אותו כ"כבשה" שבחזון יוחנן. דקסטר שמגלה שבנו נחטף מוצא את טרוויס המופתע, ומצליח להציל את בנו ולהרדים את טרוויס. דקסטר מכין "חדר הריגה" בכנסייה והורג את טרוויס בלי לדעת שדב רואה אותו. העונה מסתיימת כשדקסטר שומע את קולה ומבין שהיא ראתה אותו רוצח ושניהם המומים מסתכלים אחד בשני.

עונה 7

החלה ב-30 בספטמבר 2012 והסתיימה ב-16 בדצמבר 2012.

לאחר שדברה עדה לרצח טרוויס מרשל בכנסייה, היא עוזרת לו לשרוף את הכנסייה ולהציג זאת כהתאבדות. מיד לאחר מכן מגלה דברה שאחיה, דקסטר, הוא רוצח סדרתי ומערכת היחסים בין השניים חווה עליות ומורדות במהלך העונה, ודברה אף מתוודה בפניו כי היא מאוהבת בו. דקסטר הורג חבר במאפיה האוקראינית כנקמה על רצח השוטר מייק אנדרסון, דבר שמסבך אותו עם ראש המאפייה, אייזק סירקו, במשך העונה מתגלה כי סירקו היה בן זוגו של החבר המאפייה המנוח, והוא נעזר בדקסטר כדי להימלט מחברי המאפייה המנסים להתנקש בו, על אף הצלחתו של דקסטר בחיסולם, הוא נורה ומבקש מדקסטר שלא לטפל בו ולקבור אותו לצד בן זוגו. במקביל יוצא דקסטר עם מגדלת צמחים בשם האנה מקאיי (איבון סטרזובסקי), שלקחה חלק במסע רציחות מתוקשר בהיותה נערה. בתחילה עושה זאת דקסטר בחשד ומנסה להתקרב אליה, הוא מגלה כי היא ממשיכה לרצוח את כל מי שעומד בדרכה דרך הרעלתם אך השניים מתאהבים והוא מאינו מסוגל להרוג או להסגיר אותה, למורת רוחה של אחותו דברה, שמנסה בכל כוחה להביא למעצרה של מקאיי. בשני הפרקים האחרונים, כשדברה מתקרבת להשיג הוכחות ועדות על רצח שביצעה בעבר, מנסה מקאיי להרעיל אותה, והדבר מביא לפציעתה של דברה בתאונת דרכים. דקסטר הכועס בחר להסגיר את מקאיי, אך זו מצליחה לברוח בפרק האחרון ולהשאיר פרח רעיל בפתח ביתו של דקסטר, ככל הנראה בניסיון לסמל לו את יציאתה לחופש.

לגווארטה מגלה בתחילת העונה, בזירת הפשע בה כביכול התאבד מרשל, דוגמית דם הנראית דומה לאלו בהן השתמש "הקצב/השוחט מביי-הארבור" אשר מעוררת את חשדה והיא חוקרת את המעשה בצורה פרטית כמעט לגמרי. למרות התערבותם של קפטן טום מאת'יוס, ואף של דברה עצמה, ממשיכה לגווארטה להאמין כי דוקס היה חף מפשע ומתקרבת לגילוי שדקסטר הוא הרוצח. בפרק סיום העונה עוצרת לגווארטה את דקסטר, אך מגלה כי הוא שיבש ראיות שכיסו אותו מכל אשמה והוציאו את לגווארטה באופן שלילי לגמרי בתחנת המשטרה. למרות זאת היא לא נכנעת, ומראה בפני דברה צילומים שלה בתחנת הדלק כשהיא ממלאת את מכלי הדלק עמם השתמשה להצית את השרפה, ומשיגה אישור משפטי לחיפוש במכשירי ה-GPS של דקסטר ודברה ביום הרצח, אישור שדקסטר מגלה כשפורץ לביתה. דקסטר לאחר התחבטויות רבות מחליט כי הוא יהרוג את לגווארטה, בניגוד לקוד בו דבק במשך כל חייו. היעדרותם של דקסטר ולגווארטה ממסיבת הפרישה מהמשטרה של אנג'ל בטיסטה, בעלה לשעבר של לגווארטה וחבר קרוב של דברה ודקסטר מעלה את חשדה של דברה, שיוצאת לחפש אחריהם. היא מגיעה למכולה בה עמד דקסטר לרצוח את לגווארטה. לגווארטה אומרת לה לירות בדקסטר, בזמן שדקסטר, לאחר מכן אומר לדברה לעשות את מה שהיא צריכה לעשות, ולירות בו. למרות זאת, בוחרת דברה לירות בלגווארטה למוות ולהציל את אחיה, פעם נוספת. העונה תמה כשדברה ודקסטר נראים הולכים ביחד בדרך חזרה למסיבה.

עונה 8

החלה ב-30 ביוני 2013 והסתיימה ב-22 בספטמבר 2013, והחלה את שידוריה בישראל ב-4 ביולי 2013 ב-yes. ב-18 באפריל 2013, לאחר חודשים של שמועות, אישרה רשת שואוטיים כי העונה השמינית תהיה האחרונה בסדרה.

עלילת העונה מתחילה כשישה חודשים לאחר סוף העונה השביעית. לאחר שירתה בלגווארטה, פרשה דברה מתפקיד הסגן במשטרת מיאמי ועובדת בחברת חקירות פרטית. בעקבות הטראומה היא שרויה בדיכאון קשה והופכת לאלכוהוליסטית. היא מנתקת קשר עם דקסטר ומתעלמת ממנו. אנג'ל קודם לסגן במקומה, וטום מת'יוס חוזר לתפקידו הקודם במשטרה. במקביל מגיעה למשטרה ד"ר אוולין ווגל (שרלוט רמפלינג), חוקרת מדעי המוח בעלת התמחות בפסיכוזה שחוזרת לגור במיאמי, על מנת לעזור ללכוד רוצח שפותח את הקרקפת של קורבנותיו ומפלט חתיכה ממוחותיהם. הרוצח זוכה לכינוי "מנתח המוח" בקרב המשטרה.

עד מהרה מתברר לדקסטר כי אוולין מודעת לסוד האפל שהוא מסתיר ושהארי אף התייעץ איתה בעבר בקשר אליו, ללא ידיעתו. אוולין מספרת לדקסטר שהיא הגתה את ה"קוד" ביחד עם הארי. היא מספרת שחלקי המוח החסרים של הקורבנות נשלחים לביתה, ושהיא מאמינה שמנתח המוח הוא מטופל עבר שלה ושהיא נמצאת בסכנה. היא מבקשת מדקסטר שיעזור לה ויתפוס את הרוצח. דקסטר וווגל מגלים שמנתח המוח הוא אלברט ייטס, שאכן היה מטופל של ווגל בעבר וסבל מהתעללות קשה מצד אימו. ייטס פורץ לביתה של ווגל וחוטף אותה. דקסטר, שבינתיים הצליח לתקן חלקית את יחסיו עם דברה נעזר בה ובבעלים של משרד החקירות בו היא עובדת על מנת לאתר את ייטס וווגל. כשדברה ודקסטר מגיעים לבית הנטוש הם מוצאים את ווגל, ודקסטר מערים על ייטס והורג אותו.

בהמשך האנה מק'קיי חוזרת למיאמי תחת שם בדוי, ודקסטר מגלה שהיא נשואה למיליונר שבנה לה חיים תחת זהות בדויה. למרות זאת, האנה חווה לא פעם התעללות מצדו ולמעשה הוא מחזיק בה כמעין בת ערובה. בסופו של דבר האנה רוצחת את בעלה ונעזרת בדקסטר על מנת להיפטר מהגופה. במקביל דקסטר בהנחייתה של ווגל מתחיל לשמש מעין מורה רוחני לזאק המילטון (סאם אנדרווד), נער מתבגר שווגל מזהה כבעל מאפיינים דומים לאלה שהיו לדקסטר בילדותו. דקסטר מתחיל ללמד את זאק על הקוד ואיך ליישם אותו. קווין מנסה להפליל את זאק בכמה מקרי רצח, אחד מהם של קאסי, שכנה של דקסטר וחברה של ג'יימי.

דקסטר והאנה חוזרים להיות זוג, דברה מגלה על העניין אך לאחר שדקסטר מסביר לה את המצב היא מקבלת אותו ואף נותנת להאנה מקלט בביתה. דקסטר חוזר לדירתו ורואה את גופתו של זאק כשחלק מראשו חסר. ווגל אומרת לו שהיא קיבלה את חלק הראש של זאק, דפוס המתאים לשיטת הפעולה של "מנתח המוח" שמת לכאורה. דקסטר ואוולין מבינים שייטס אינו מנתח המוח ושהרוצח מסתובב חופשי. ווגל מספרת לדקסטר על בנה שמת לכאורה בזמן שרפה אך מציינת שלא ראתה את הגופה. מסתבר שהבן של ווגל חי במיאמי והוא למעשה החבר לשעבר של קאסי, הוא משתמש בשם הבדוי אוליבר סקסטון והוא מנתח המוח האמיתי וגם האחראי למותה של קאסי. לאחר שנודע לאוולין שמנתח המוח הוא בעצם בנה היא מתחילה לשתף עמו פעולה. דקסטר מתכנן לברוח עם האנה והריסון לארגנטינה, אך לא לפני שיסיים את סאגת המנתח.

דקסטר מגיע לביתה של ווגל אך כשהוא יוצא ממכוניתו הוא רואה את סקסון רוצח את אימו על ידי שיסוף גרונה; לבסוף, מצליח דקסטר לתפוס את סקסון, אבל דקסטר שכבר לא מוצא הנאה גדולה ברצח ותאוותו לדם פחתה, מעדיף לבלות עם האנה מאשר לסיים את המלאכה ולהרוג את סקסון, ולכן, לראשונה החל מהעונה הראשונה, בוחר דקסטר להסגיר את סקסון, שכרגע מבוקש על ידי המשטרה על הרציחות שביצע, לרשויות. סקסון משתחרר על ידי מרשל, ואילו דברה שמנסה לעצור את סקסון מלברוח, נורית על ידו. בדרכו למטוס לארגנטינה מדווח דקסטר כי דברה נורתה ומחליט להשאיר את האנה והאריסון בשדה התעופה ולחזור לבדוק לשלומה. האנה והאריסון ממתינים לדקסטר בזמן שהאלווי מוצא אותם ומאיים על האנה שתבוא איתו להסגר. האנה מצליחה להרדים אותו ומתחמקת עם האריסון. דקסטר מגיע לבית החולים ונרגע כאשר נודע לו כי מצבה של דברה יציב. סקסון מגיע אף הוא לבית החולים ועושה דרכו אל חדרה של דברה על מנת להרוג אותה. ברגע האחרון הוא נתפס על ידי בטיסטה וקווין ומובא לתחנת המשטרה. מצבה של דברה מחמיר ונודע שהיא תהיה צמח. בתחנת המשטרה רוצח דקסטר ההמום את סקסון לעיני כול. לאחר מכן הוא מנתק את דברה מהמכשירים ויוצא איתה על ספינתו ללב ים. הוא משליך את גופתה למים, נפרד טלפונית מהאנה ומבנו האריסון, וממשיך להפליג עם ספינתו לתוך הסערה המתחזקת תוך שנעלם באופק. בשעה שהאנה והאריסון בארגנטינה נודע כי נמצאו שרידי ספינתו, ומכך המשטרה והתקשורת מסיקים כי דקסטר מת. בסצנת הסיום של הסדרה מתגלה כי דקסטר הצליח לשרוד ולבודד את עצמו מבני האדם, מעין מחיר שהטיל על עצמו לשלם בעבור היותו רוצח סדרתי הפוגע אף באנשים הקרובים לו.

רוצחים סדרתיים במהלך העונות

במהלך כל העונות ששודרו בסדרה, הופיעו רוצחים סדרתיים מרכזיים שרוב העונה עסקה בהם מלבד רוצחים אחרים שהופיעו. בסופו של דבר כל הרוצחים הסדרתיים נרצחו בסוף כל עונה על ידי דקסטר, מלבד בעונה השנייה, שכאמור להלן, הרוצח היה דקסטר בעצמו.

עונה 1

  • כינוי הרוצח: רוצח משאית הקרח/הקירור (באנגלית: Ice Truck Killer)
  • זהות הרוצח: בריאן מוסר (אחיו הביולוגי של דקסטר)
  • דפוס רציחות: הוא מבתר את קורבנותיו (זונות בדרך כלל) ומרוקן את הדם מחלקי הגוף ומקרר אותם.

עונה 2

  • כינוי הרוצח: הקצב/השוחט מביי-הארבור (באנגלית: ביי הארבור בוצ'ר)
  • זהות הרוצח: דקסטר מורגן
  • דפוס רציחות: רוצח רק רוצחים, הוא מבתר את הגופות וזורק אותם לקרקעית הים בתוך שקיות פלסטיק.

דקסטר הפליל את הבלש ג'יימס דוקס, ובגלל שג'יימס נשרף למוות הוא לא יכול היה לגלות לכולם את הזהות האמיתית של דקסטר.

עונה 3

  • כינוי הרוצח: פושט העורות (באנגלית: דה סקינר)
  • זהות הרוצח: ג'ורג קינג (גנן)
  • דפוס רציחות: הוא רוצח כל מי שקשור לפריבו (נרצח על ידי דקסטר אך קינג לא יודע שפריבו מת) ופושט חלק מעורם, הוא מתבונן בקרובנותיו דרך קיצוץ הענפים של העצים ליד בתיהם ואז רוצח אותם.

עונה 4

  • כינוי הרוצח: רוצח השילוש (טריניטי קילר)
  • זהות הרוצח: ארתור מיטצ'ל
  • דפוס רציחות: רוצח כל שנה (במשך שלושה עשורים) בחודשים יוני, יולי ואוגוסט (החופש הגדול) ברחבי ארצות הברית 4 אנשים בסבב רציחות מסוים:
    1. ילד תמים בן 10 נחטף, מוכרח ללבוש פיג'מה ונקבר בחיים בתוך תיק מלא סיד (מתגלה רק בפרקים האחרונים על ידי דקסטר אך הילדים הם הפותחים את הסבב).
    2. נערה שמדממת למוות באמבטיה עם חתך בירך (נראה כמו התאבדות).
    3. אם לשני ילדים בשנות ה-30 לחייה שמתאבדת בקפיצה ממקום גבוה (הרוצח מכריח אותה לקפוץ).
    4. אב לשני ילדים שמת ממכות מפטיש.

הדפוס הוא בעצם המשפחה של ארתור (מתגלה על ידי דקסטר והילד הוא ארתור בעצמו) והוא מקיים טקס רציחות מסוים כזה כל שנה.

עונה 5

  • כינוי הרוצחים: חבורת הנשים בחביות (The Barrel Girl Gang)
  • זהות הרוצחים: בויד פאלור, דן מנדל, קול הרמון, אלכס טילדן, ג'ורדן צ'ייס (יוג'ין גריר) - לפי סדר הרציחות של דקסטר ולומן.
  • דפוס רציחות: 5 רוצחים שאונסים נשים באכזריות ואחר כך רוצחים אותן. כל הרביעייה למעט ג'ורדן צ'ייס אונסים אותן לפי ההוראות של ג'ורדון ואחר כך בויד פאלור רוצח אותן ומכניס אותן לחבית מלאה בפורמלדהיד, שם הן השתמרו עד שדקסטר מצא אותן.

עונה 6

  • כינוי הרוצח: רוצח יום הדין (באנגלית: דומס-דיי קילר)
  • זהות הרוצח: טרוויס מרשל (גם: פרופסור גלר – מתגלה שהוא נהרג לפני שלוש שנים על ידי טרוויס, וטרוויס בעצם חולה הנפש שסבל מפיצול אישיות ודמיין אותו).
  • דפוס רציחות: רוצח אותם לפי סדר מסוים בחזון יוחנן. הוא יוצר טאבלו (תמונה, סצנה) מתוך חזון יוחנן, ועבור כל טאבלו הוא מקריב אדם המגלם את הדמויות בטאבלו (הטאבלו נקראו גם "שבעה מפתחות") כדי להגיע לאחרית הימים, כי האמין שהוא העד לפי חזון יוחנן שאמור להביא את סוף העולם וליצור עולם חדש וטוב יותר.

עונה 7

העונה השביעית הייתה העונה היחידה במהלך הסדרה בה דקסטר ומשטרת מיאמי לא רדפו אחר רוצח סדרתי אחד מסוים. עם זאת, במהלך מספר רב של פרקים בעונה ניסו להרשיע את האנה מק'קיי (איבון סטרזובסקי), אישה שרצחה מספר פעמים בלי דפוס מסודר, בדרך כלל על ידי הרעלה.

עונה 8

  • כינוי הרוצח: מנתח המוח (באנגלית: Brain Surgeon).
  • זהות הרוצח: אוליבר סקסון (דניאל ווגל).
  • דפוס רציחות: מנסר את הצד האחורי של הגולגולת וקליפת המוח, מוציא את האמיגדלה ומאחסן אותה בצנצנת מלאה במים. לאחר מכן מציג את הגופה לראווה ברחוב. את הצנצנות עם חלקי האמיגדלה של הקורבנות הוא שולח לאמו, ד"ר אוולין ווגל.

דמויות

צוות השחקנים בעונה הראשונה
דמות שחקן עונות
1 2 3 4 5 6 7 8
דקסטר מורגן מייקל סי הול ראשי
דברה מורגן ג'ניפר קרפנטר ראשית
אנג'ל בטיסטה דייוויד זייאס ראשי
מריה לגווארטה לורן ולז ראשית
הארי מורגן ג'יימס רימר ראשי
וינס מסוקה סי. אס לי משנה ראשי
ג'ואי קווין דזמונד הרינגטון משנה ראשי
ג'יימס דוקס אריק קינג ראשי
ריטה בנט ג'ולי בנץ ראשית אורחת
  • דקסטר מורגן (מייקל סי הול): בנו המאומץ של השוטר המכובד הארי מורגן ממשטרת מיאמי. על פניו הוא בחור חביב העוסק בחקירת טביעות וטקסטורות דם במשטרת מיאמי, אך ידיעותיו בתחום הרוצחים הסדרתיים עולה על ידיעת חבריו למשטרה. דקסטר מבלה את לילותיו במעקב אחרי פושעים נתעבים שחמקו מעונשו של החוק וברציחתם, דבר שהוא מכנה כ"הוצאת הזבל". תאוות הרצח שלו מגיעה מזיכרון טראומטי מודחק בו אמו נרצחה מול עיניו כאשר היה בן 3 והוא הושאר יומיים במכולה מלאה בדם. בהתבגרותו אביו המאמץ שם לב להתנהגותו המוזרה ומנסה לעזור לו לנתב את תאווה זו לכיוונים חיוביים יותר, כשמציג בפניו סוג של חוקים ואתיקה בנושא הנקראים בפיו "הקוד של הארי" שמאפשר לו להרוג רק רוצחים אחרים. דמותו מתפתחת בהמשך העונות, ובעונה השמינית דקסטר אינו רוצה לרצוח עוד.
  • דברה מורגן (ג'ניפר קרפנטר): אחותו המאמצת של דקסטר היא שוטרת במחלקת הפשע הנואשת לעבור למחלקת הרצח של משטרת מיאמי, מטרה אשר היא מצליחה להגשים בפרק השני של העונה הראשונה. דברה היא אישה חכמה אך חסרת ביטחון הנשענת על ידיעותיו של דקסטר כדי לפתור תיקים קשים. דברה נחטפת על ידי "רוצח משאית הקרח" בסוף העונה הראשונה בעודנו מגלים כי הרוצח הוא אחיו הביולוגי של דקסטר. בעונה השנייה דברה מנסה להתגבר על הטראומה ומצליחה לפתח את עצמה בעבודה וגם בחייה האישיים. נרצחה על ידי אוליבר סקסון (דניאל ווגל) בסוף עונה 8.
  • ריטה בנט (ג'ולי בנץ): אם לשני ילדים אשר משתקמת מהתעללות שעברה מצד פול בעלה לשעבר. דברה ענתה לשיחת הטלפון בה ריטה ביקשה עזרה והצילה בכך את חייה. דברה הכירה לדקסטר את ריטה ומאז הם מפתחים מערכת יחסים אך ריטה אינה מודעת לסודו של דקסטר. בעונה השנייה יחסיהם עוברים טלטלות בעקבות גילויים על בגידה מצד דקסטר. בסוף העונה, יחסיהם חוזרים למצב בו היו בעונה הראשונה, טובים. נופלת קורבן ל"רוצח השילוש" בסוף העונה הרביעית.
  • סמל ג'יימס דוקס (אריק קינג): שוטר במשטרת מיאמי אשר פעל בכוחות המיוחדים בהאיטי כ-15 - 20 שנים לפני גיוסו למחלקת הרצח במשטרה. דוקס הוא הדמות היחידה שלא מסתדרת עם דקסטר. דמותו החביבה של דקסטר מעצבנת אותו והמקצוע שלו, התעסקות עם דם מעבירה בו חלחלה. הדבר שמעצבן אותו יותר מכל הוא שדקסטר בדרך כלל צודק. בעונה השנייה דוקס מגלה התעניינות יתרה במעשיו של דקסטר ועוקב אחריו. הוא מגלה כי דקסטר אכן מחזיק בסוד ותחושותיו לגביו היו נכונות. נרצח על ידי ליילה בעונה 2.
  • סגן מריה לגווארטה (לורן ולז): ממונה על מחלקת הרצח במשטרת מיאמי. היא לא מחבבת את דברה אך לא מסתירה את משיכתה לדקסטר ומפלרטטת איתו בכל הזדמנות. כאשר שותפה לשעבר וחברה דוקס, הופך להיות החשוד העיקרי בפרשת "קצב המפרץ" היא מנסה כל שביכולתה לטהר את שמו עד שמצליחה למצוא סתירה בין תאריכים של משימות שהשתתף בהן לתאריכים בהם "קצב המפרץ" פעל, אך לרוע מזלה ומזלו של דוקס הוא נמצא מת בתקרית פיצוץ צריף יחד עם גופה נוספת, מתעלמים מממצאיה והתיק נסגר. בעונה השביעית לגוורטה מוצאת בזירת ההתאבדות של טרוויס מרשל (לכאורה) חתיכת זכוכית עם טיפת דם בתוך פיר הביוב לאחר שדקסטר הפילה בטעות. היא חוקרת את מקרה הקצב מביי הרבור ומתחקרת אנשים עד שהיא סוגרת על דקסטר וכמעט עוצרת אותו. בסוף העונה דקסטר מנסה להרוג אותה במכולה, אך דברה מרגישה מחויבות לבוא לדקסטר ומוצאת את לגווארטה שם עם דקסטר ולבסוף הורגת אותה. דמותה של לגווארטה שונה מאוד מדמותה בספר בו היא מופיעה כדמות מניפולטיבית שכל עניינה הוא קידום תפקידים במחלקה. בסופו של הרומן, אחיו הביולוגי של דקסטר רוצח אותה בעוד דקסטר מעלים עין.
  • אנג'ל בטיסטה (דייוויד זייאס): בלש במשטרת מיאמי העובד לצד דקסטר. בעוד הוא אינו שותף לעניינו של דקסטר בדם, הוא מעריך את אומנות הרצח. הוא עובר פרידה קשה מאשתו אשר נקבעת סופית בתחילת העונה השנייה. בסדרה, אנג'ל הוא הדבר הקרוב ביותר לחבר שיש לדקסטר.
  • הארי מורגן (ג'יימס רימר): שוטר בכיר ומוערך במשטרת מיאמי המקורב למפקח טום מאת'יוס. הארי מצא את דקסטר במכולה מלאה בדם והחליט לאמץ אותו. מכשדקסטר התבגר, שם לב לדחפיו להרוג וניסה ללמד אותו לשלוט בהם ולנתב אותם למקומות חיוביים יותר. באחד המקרים נכנס הארי לזירת הרצח של דקסטר שניסה לסגור חשבון עם סרסור שרצח את הזונות שלו ושוחרר בגין צו חיפוש שאינו תקף, רגשות אשמה על כך שנתן לו סוג של "אישור" לרצוח הציפו אותו והוא התאבד מספר ימים לאחר מכן על ידי מינון גבוה של התרופות למחלת הלב שלו, דבר אשר הסתיר המפקח טום מאת'יוס מתוך יראת כבוד להארי.
  • וינס מסוקה (סי. אס לי): עובד עם דקסטר במעבדה ובזירות הפשע. וינסנט מצטייר כמפענח טוב ומנוסה אך בעל חוש הומור סוטה מינית.

הבדלים בין עלילת הספר לסדרה

קיימים מספר הבדלים בין סדרת הטלוויזיה לרומן "דקסטר חולם חלומות אפלים". הם נעים מעלילות משנה נוספות לשינויים במיקום של פרטים מסוימים בסדרה.

  • הרומן מסופר מנקודת ראייתו של דקסטר בלבד ומתמקד בחיפושיו האישיים אחרי "רוצח משאית הקירור" עם חריגה קטנה לדמות של דברה, אחותו המאמצת ואביו, הארי. דברה מתוארת ברומן כאישה שגופה ה"נשי" מהווה מכשול רב בניסיונותיה לעבור ממחלק המוסר לרצח. בסדרה היא דווקא בעלת גוף נערי, דבר שהוא אחד הגורמים לדימוי העצמי הבעייתי שלה. שאר שחקני הסדרה (סמל דוקס, סגן מריה לאגוורטה) אינם בעלי תפקיד גדול ברומן והסדרה מפתחת דמויות אלה עם עלילות משנה כגון יחסיו הרעועים של הבלש אנג'ל בטיסטה (שברומן הוא חוקר מז"פ ולא שוטר) עם אשתו.
דמות המקבלת נופך נוסף בסדרה לעומת הרומן היא בעלה המכה של ריטה. אמנם ברומן הוא מוזכר אבל אין הוא משתתף בעלילה ובסדרה מאידך, הוא מופיע כדמות המחפשת להרעיף על ילדיו אהבה בעוד שכלפי ריטה הוא עדיין אלים.
  • השינוי הגדול ביותר הוא ברמזים הקשורים לזהותו של "רוצח משאית הקרח" אשר קרוי ברומן "הקצב מטאמיאמי" (אזור במיאמי). ברומן, דקסטר (והקורא) נוטים להאמין כי ייתכן ודקסטר עצמו מבצע את הרציחות, בעקבות חלומות מוזרים המקשרים אותו אליהם. האפשרות שדקסטר מבצע את פשעים אלה מתוך שינה מועלה. הרמז האחרון הוא תמונה מטושטשת של מישהו הדומה לדקסטר שנמצאה בזירת הפשע. לאחר ש"הקצב מטאמיאמי" חוטף את דברה, דקסטר וסגן מיגדיה לאגוורטה (שעקבה אחרי דקסטר) מתמודדים מולו ונחשף כי הוא אחיו האבוד והכמעט זהה (המבוגר ממנו בשנה), בריאן, אשר כמו דקסטר, צפה ברצח האכזרי של אמם. במהלך העימות, בריאן הורג את לגווארטה, דברה מגלה כי אחיה הוא רוצח ודקסטר עוזר לאחיו בריאן להימלט, כמעשה המשאיר פתח לרומן הבא. כפרס, דקסטר לוקח טיפת דם של לגווארטה ומוסיף אותו לאוספו האישי. ברומן קיים גם מאבק פנימי האורך דקות ארוכות, של דקסטר עם עצמו: האם לרצוח את דברה (כפי שמעודד אותו בריאן) או האם להקשיב לקול הפנימי של אביו, הארי ולהשאיר אותה בחיים.
בסדרה, בריאן מופיע תחת השם המזויף רודי, רופא האחראי על התאמה ועיצוב איברים תותבים, אשר הופך לחברה של דברה והקשר שלו לדקסטר נחשף רק בשלהי העונה הראשונה. דקסטר רוצח את בריאן במקום לעזור לו לברוח, דברה אינה מגלה את סודו של דקסטר (שלרגע אינו מעלה בדעתו לרצוח אותה) ולגווארטה אינה משתתפת כלל בעימות ונשארת בחיים.
  • שמות כמה מהדמויות שונו. ברומן שמה הפרטי של לאגוורטה הוא מיגדיה ובסדרה מריה ושמו הפרטי של סמל דוקס שונה מאלברט ברומן לג'יימס בסדרה.

התייחסויות תרבותיות

  • דקסטר רושם עצמו כ-'ד"ר פטריק בייטמן' על מנת לקבל את סם ההרגעה בו הוא משתמש כדי להשקיט את קורבנותיו. פטריק בייטמן הוא הרוצח הסדרתי מהרומן והסרט "אמריקן פסיכו".
  • השם בו דקסטר משתמש כדי לפגוש את הפסיכיאטר בפרק "Shrink Wrap" הוא שון איליס, שילוב בין שמו של שון בייטמן (אחיו הקטן של פטריק בייטמן מ"אמריקן פסיכו" והדמות הראשית ב"חוקי המשיכה") וברט איסטון איליס (הסופר שכתב את שני הרומנים הנ"ל).
  • הדמות ניל פרי היא התייחסות לקדוש המעונה בסרט "ללכת שבי אחריו" (Dead Poet Society).
  • שם אביו המאמץ של דקסטר, הארי מורגן, זהה לשם גיבור הספר "יש ואין" מאת המינגווי (שאף עלילתו מתרחשת בפלורידה).

פסקול

Dexter: Music from the Showtime Original Series
אלבום אולפן מאת דניאל ליכט, שונות
יצא לאור 28 באוגוסט 2007
סוגה תוכנית טלוויזיה של קומדיה שחורה, דרמה משטרתית, סדרה המבוססת על ספר, מותחן פסיכולוגי, פשע, דרמה פרוצדורלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 1:04:06
חברת תקליטים תקליטי מילאן
הפקה שואוטיים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פסקול הסדרה יצא ב-28 באוגוסט 2007 באלבום "Dexter: Music from the Showtime Original Series". האלבום הופק על ידי Showtime ומכיל 25 רצועות שנכתבו ברובן על ידי דניאל ליכט. הרצועה הראשונה היא שיר הפתיחה של הסדרה שנכתב על ידי רולף קנט. בין יתר הרצועות משולבת מוזיקה קובנית עם קטעי דיבור של מייקל סי הול.

השירים באלבום

  1. Dexter Main Title (Rolfe Kent) – 1:40
  2. Tonight’s the Night (Michael C. Hall, Daniel Licht) – 1:07
  3. Conoci La Paz (Beny Moré) – 3:03
  4. Uruapan Breaks (Kinky) – 2:21
  5. Flores Para Ti (Raw Artistic Soul featuring Rafael Cortez) – 5:16
  6. Blood (Hall, Licht) – 0:59
  7. Con Mi Guaguanco (Ray Armando) – 7:12
  8. Perfidia (Mambo All-Stars) – 2:37
  9. Sometimes I Wonder (Hall, D.Licht) – 0:29
  10. Born Free (Andy Williams) – 2:25
  11. Dexter Main Title (Kinky) – 1:41
  12. Escalation (D.Licht) – 2:09
  13. Shipyard (D.Licht) – 2:03
  14. Deborah Loves Rudy/The House" (D.Licht) – 3:12
  15. I Can’t Kill (D.Licht) – 2:21
  16. Voodoo Jailtime (D.Licht) – 2:58
  17. New Legs (D.Licht) – 2:01
  18. Photo Albums (D.Licht) – 3:22
  19. Courting the Night (D.Licht) – 1:22
  20. Hide Your Tears (D.Licht) – 1:36
  21. Wink (D.Licht) – 2:08
  22. Astor’s Birthday Party (D.Licht) – 2:00
  23. Epilogue/Bloodroom (D.Licht) – 3:44
  24. Blood Theme (D.Licht) – 2:25
  25. Die This Way (D.Licht, Jon Licht) – 3:55

פרסים ומועמדויות

זכיות

2006

  • מכון הסרטים האמריקאי על סדרת הטלוויזיה הטובה
  • פרס IGN על סדרת הטלוויזיה החדשה הטובה
  • פרס IGN על השחקן הטוב - מייקל סי הול
  • פרס IGN על הרשע הטוב - "רוצח משאית הקרח"
  • פרס IGN על הדמות הטובה - דקסטר מורגן
  • פרס Satellite על דמות המשנה הטובה - ג'ולי בנץ

2007

  • פרס אמי על עיצוב הסדרה
  • פרס אמי על עריכת צילום במצלמה יחידה
  • פרס IGN על העלילה הטובה
  • פרס IGN על הסדרה הטובה
  • פרס Satellite על דמות המשנה הטובה - דייוויד זייאס
  • פרס Satellite על השחקן הטוב - מייקל סי הול
  • פרס Satellite על סדרת הדרמה הטובה
  • פרס סאטורן על השחקן הטוב בסדרת טלוויזיה - מייקל סי הול
  • איגוד מבקרי הטלוויזיה על הישג אישי בסדרת דרמה - מייקל סי הול

2008

  • פרס סאטורן על הסדרה הטובה בכבלים

2009

  • פרס Satellite על שחקן המשנה הטוב ביותר בסדרה או במיני סדרה בטלוויזיה - ג'ון ליתגאו

2010

  • במאי סדרת הדרמה הטובה - סטיב שייל

2013

מועמדויות

2005

  • פרס גלובוס הזהב על ההופעה הטובה ביותר בסדרת דרמה
  • פרס IGN על סדרת הטלוויזיה הטובה
  • פרס Satellite על השחקן הטוב בסדרת דרמה - מייקל סי הול
  • פרס Satellite על סדרת הטלוויזיה הטובה

2007

  • פרס אמי על עריכת צילום במצלמה יחידה
  • פרס אמי על הפסקול הטוב ביותר
  • פרס גלובוס הזהב על ההופעה הטובה ביותר של שחקן בסדרת דרמה - מייקל סי הול
  • פרס סאטורן על שחקן המשנה הטוב - ג'יימס רימר
  • פרס סאטורן על שחקנית המשנה הטובה - ג'ניפר קרפנטר
  • פרס סאטורן על הסדרה הטובה בכבלים
  • איגוד השחקנים על השחקן הטוב - מייקל סי הול
  • איגוד מבקרי הטלוויזיה על הסדרה החדשה הטובה
  • איגוד התסריטאים האמריקאי על פרק הדרמה הטוב - Dark Defender
  • איגוד התסריטאים האמריקאי על סדרת הדרמה הטובה
  • פרס פיבודי

2008

  • פרס אמי על השחקן הטוב בסדרת דרמה - מייקל סי הול
  • פרס אמי על סדרת הדרמה הטובה

2009

  • פרס אמי על השחקן הטוב בסדרת דרמה - מייקל סי הול
  • פרס אמי על סדרת הדרמה הטובה

2010

  • פרס אמי על השחקן הטוב בסדרת דרמה - מייקל סי הול
  • פרס אמי על סדרת הדרמה הטובה

2011

  • פרס אמי על השחקן הטוב בסדרת דרמה - מייקל סי הול
  • פרס אמי על סדרת הדרמה הטובה

2012

  • פרס אמי על השחקן הטוב בסדרת דרמה - מייקל סי הול

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דקסטר בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ הסדרה "דקסטר" חוזרת בעונה חדשה, באתר ynet, ‏14 באוקטובר 2020