אספרסו מרטיני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אספרסו מרטיני
Espresso Martini
נתונים
מרכיבים 50 מ"ל וודקה
30 מ"ל קלואה
סירופ סוכר (לפי העדפה אישית של רמת מתיקות)
כוסית קפה אספרסו
אופן ההכנה שופכים את הרכיבים לשייקר מלא בקרח, מנערים ומסננים לכוס מרטיני צוננת.
קישוט 3 פולי קפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אספרסו מרטיניאנגלית: Espresso martini) הוא קוקטייל המוכר רשמית על ידי איגוד הברמנים הבינלאומי. הוא קוקטייל קר בטעם קפה המיוצר עם וודקה, קפה אספרסו, ליקר קפה וסירופ סוכר. אין זה קוקטייל מרטיני אמיתי, מכיוון שהוא לא מכיל ג'ין ולא ורמוט, אבל הוא אחד מהמשקאות הרבים שמשלבים את המונח בשמותיהם.

במתכון המקורי משתמשים בחלקים שווים של אבסולוט וודקה וניל ושל קלואה, כוסית אחת של אספרסו וסוכר אורגני (במקום סירופ סוכר). האספרסו הטרי מסייע להמיס את הסוכר שייצר גרסה חזקה יותר של הקוקטייל במקום שימוש בסירופ סוכר.

מקור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישנן מספר סברות[1][2] לגבי מקורו של האספרסו מרטיני. אחת הטענות השכיחות יותר היא שהוא נוצר על ידי דיק ברדסל בסוף שנות השמונים של המאה ה-20 במועדון "Freds" בלונדון עבור גברת צעירה שביקשה משהו ש"יעיר אותי ואז ידפוק אותי" ("Wake me up, and then fuck me up" ). ברדסל אישר זאת בסרטון המופץ בהרחבה.[3] המתכונים למרטיני אספרסו משתנים בהתאם למקור. באופן מסורתי, הם כוללים את קלואה או טיה מריה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אספרסו מרטיני בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Thomas Blythet, [url=http://www.gq-magazine.co.uk/article/espresso-martini-vodka-cocktail Shot in the dark: beware the espresso martini], GQ אנגליה, ‏23 ביולי 2013 אנגלית)
  2. ^ Chad Parkhill, Why is Australia so obsessed with the espresso martini?, הגרדיאן, ‏4 בנובמבר 2016 אנגלית)
  3. ^ אספרסו מרטיני, סרטון באתר יוטיוב