דארק אנ סטורמי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דארק אנ סטורמי
נתונים
מרכיבים dark rum, כוס הייבול, פלח ליים, בירה ג'ינג'ר, קוביית קרח עריכת הנתון בוויקינתונים
אופן ההכנה מזיגת ג'ינג'ר ביר לכוס הייבול עם קרח, תוספת רום מלמעלה
כוס כוס הייבול
קישוט פלח ליים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דארק אנ סטורמיאנגלית: Dark 'n' Stormy, אפל וסוער) הוא קוקטייל המוכר רשמית על ידי איגוד הברמנים הבינלאומי. מורכב מג'ינג'ר ביר ורום שחור, במקור של מותג Gosling's. לעיתים מוספים לו מעט סירופ סוכר או מיץ ליים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקוקטייל נרשם כסימן מסחרי ב-1991, אך לטענת הרומשים הוא הומצא לאחר מלחמת העולם הראשונה בברמודה[1]. רושמי הסימן הם חברת Gosling Brothers (אנ'), חברת משקאות חריפים ברמודית. במקור, הקוטייל היה חייב להכיל ג'ינג'ר ביר בריט (Barritt's) ורום שחור של מותג גורסלינג, אך בהמשך (לאחר פירוק שיתוף הפעולה), חברת גרוסלינג החלה לייצר ג'ינג'ר ביר משלהם.

השם[עריכת קוד מקור | עריכה]

השם המקורי שרשמה חברת גרוסלינג הוא Dark n' Stormy (עם גרש בודד). השם שמופיע באיגוד הברמנים הבינלאומי הוא Dark 'n' Stormy (עם שני גרשים). חברת גרוסלינג משתמשת בזכויות על השם המסחרי על מנת למנוע שימוש ברום של מותג אחר לצורך הכנת הקוקטייל. לכן ברים מסוימים מגישים את הקוקטייל תחת שמות אחרים.

קוקטיילים דומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקוקטייל דומה מאוד למוסקו מיול ולמעשה נבדל ממנו ברכיב אחד: וודקה במקום רום שחור. קיימת וריאציה בה מוספים גם סיידר תפוחים. לקוקטייל הזה קוראים לעיתים קוראים דארק אנ סטורמי סיידר[2].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דארק אנ סטורמי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ story-dark-n-stormy-cocktail, אתר sailingscuttlebutt
  2. ^ dark-n-stormy-cider, אתר thebermudian