גברים בשחור (סרט, 1997)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גברים בשחור
Men in Black
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על גברים בשחור עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי בארי זוננפלד עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי לורי מקדונלד, וולטר פארקס, סטיבן ספילברג עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט קומיקס:
לוואל קנינגהאם
תסריטאי:
אד סלומון
עריכה ג'ים מילר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים טומי לי ג'ונס
וויל סמית'
לינדה פיורנטינו
מוזיקה דני אלפמן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום דונלד פטרמן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה אמבלין אנטרטיינמנט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי קולומביה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2 ביולי 1997
משך הקרנה 94 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה, סרט באדי קאפ, סרט חבר'ה, סרט מדע בדיוני, סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 90,000,000‏$
הכנסות 589,390,539‏$
הכנסות באתר מוג'ו meninblack
פרסים
סרט הבא גברים בשחור 2
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גברים בשחוראנגלית: Men in Black) הוא סרט פעולה מדע בדיוני-קומי מ-1997. הסרט מבוסס על סדרת ספרי הקומיקס גברים בשחור מאת לואל קנינגהם בהוצאת מארוול קומיקס.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסוכנים J ו-K הם שני סוכנים שעובדים בסוכנות בשם MIB (ראשי התיבות האנגליים של "Men In Black" - "גברים בשחור". השם MIB נותן קונוטציה ל- MI6), סוכנות זו מפקחת על מהגרים לארצות הברית שמוצאם מהחלל החיצון. מהגרים אלה מחופשים לבני אדם. מטרתו של ארגון ה-MIB היא לשמור על הסדר הציבורי, לדאוג שבני האדם לא ידעו שחייזרים חיים ביניהם ולתפוס חייזרים מפרי חוק.

הארגון הוא ארגון חשאי. סוכנים נבחרים המשרתים בו, מתנתקים מהזהות הקודמת שלהם ונקראים לפי אות אנגלית משמם הקודם. הארגון משתמש בטכנולוגיה חדישה שמבוססת, בין היתר, על טכנולוגיה חוץ-ארצית. כך, למשל, בין המכשירים החדישים של הארגון ישנו מכשיר ה-"מחיקון" - מכשיר שמאפשר לסוכן המשתמש בו למחוק את זיכרונם של בני אדם הנמצאים בטווח הראיה של המכשיר. הסוכנים בארגון גם משתמשים במכוניות מתקדמות ובכלי נשק מיוחדים.

בסצנת הפתיחה של עלילה הסרט, הסוכנים K ו-D נמצאים במעקב אחרי חוצן שמוסווה כבן אדם שמהגר באופן לא חוקי ממקסיקו לארצות הברית ביחד עם עוד כמה מהגרים אחרים. החוצן הסתער על שוטר גבול על מנת להורגו והסוכן D ניסה להרוג אותו ונכשל. כמעט לפני שהחוצן מגיע אל השוטר הוא נהרג על ידי הסוכן K. הסוכן D מרגיש שהוא כשל ומבקש מסוכן K לפרוש. הסוכן K מוחק את זיכרונו בעזרת ה"מחיקון". כך נשאר הסוכן K ללא שותף.

מאוחר יותר בניו יורק שוטר בשם ג'יימס אדוורדס מנהל מרדף אחרי פושע ומגלה שהוא חייזר. החייזר אומר שהוא אמר שהוא נכשל בחייו וסוף העולם מגיע. הסוכן K צופה בו ושולח אותו למבחני קבלה ל- MIB. ג'יימס הוא היחיד שעובר את המבחנים ומתקבל לארגון בתור הסוכן J. זהותו הקודמת נמחקת, איש אינו יודע על קיומו ואפילו טביעות אצבעותיו שונו על מנת שלא יזהו אותו בציבור.

שני הסוכנים מטפלים בחייזרים המגיעים לכדור הארץ, המסווים את עצמם ונטמעים בהמון האנשים. הם רודפים אחר חייזר שנחת בשטח חווה חקלאית מבודדת, בחללית דמוית מטאור שנהרסה במהלך הנחיתה. חייזר זה הוא דמוי מקק גדול והוא מסווה את עצמו בעזרת עורו של אדם שרצח. הוא צריך להשיג בקבוק זכוכית המכיל גלקסיה שנמצא אצל מלך גזע חייזרי שמתחבא בכדור הארץ בתוך חליפת רובוט הבנויה כבן אדם. החייזר הורג את המלך ועוזרו במסעדה אך הבקבוק שמשמש כקולר של חתול נלקח למעבדת נתיחות לגופות. הסוכנים והחייזר נלחמים במעבדה והחייזר משיג את הבקבוק ובורח. החייזר משיג חללית אך הסוכנים משמידים אותה ונלחמים בחייזר. החייזר בולע את הסוכן K ואת הנשק ומושמד על ידי K מבפנים. לאחר מכן הסוכן K רוצה לפרוש ומבקש מ-J למחוק לו את הזיכרון. ל-K יש חיים חדשים ו-J ממשיך לעבוד בארגון MIB.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


הקודם:
1996: הגיבן מנוטרדאם
פרס סטלייט – הסרט הטוב ביותר - אנימציה או מדיה מעורבת
1997: גברים בשחור
הבא:
1998: באג לייף