רובוטריקים 2: הנקמה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: משלב נמוך, שגיאות ניסוח, תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: משלב נמוך, שגיאות ניסוח, תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
רובוטריקים 2: הנקמה
Transformers: Revenge of the Fallen
כרזת הסרט בארצות הברית
כרזת הסרט בארצות הברית
מבוסס על רובוטריקים מאת Hasbro
בימוי מייקל ביי
הופק בידי סטיבן ספילברג (מפיק בפועל)
לורנזו די בונאבנטורה
איאן ברייס
טום דיסנטו
דון מרפי
תסריט רוברטו אורקי
אלכס קורצמן
עריכה פול רובל
גלן סקנטלבורי
תומאס א. מולדון
שחקנים ראשיים שיה לה-באף
מייגן פוקס
ג'וש דוהאמל
ג'ון טורטורו
מדבבים פיטר קאלן (אופטימוס פריים)
טום קני (Skids, Wheelie)
טוני טוד (Fallen)
גריי דליסל (Arcee)
הוגו ויבינג (מגהטרון)
פרנק ולקר (Soundwave) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה סטיב ג'בלונסקי
צילום מיטשל אמונדסן
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה דרימוורקס
di Bonaventura Pictures
Hasbro
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת 19 ביוני 2009
ארצות הבריתארצות הברית 24 ביוני 2009
קנדהקנדה 24 ביוני 2009
ישראלישראל 25 ביוני 2009
משך הקרנה 150 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פעולה, סרט מדע בדיוני עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $200,000,000
הכנסות $834,969,807
הכנסות באתר מוג'ו transformers2
פרסים פרס פטל הזהב - הסרט הגרוע ביותר עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט קודם רובוטריקים (סרט)
סרט הבא רובוטריקים 3: אפלת הירח
www.transformersmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רובוטריקים 2: הנקמה אנגלית: Transformers: Revenge of the Fallen) הוא סרט מדע בדיוני ופעולה שיצא ב-19 ביוני 2009, המבוסס על זיכיון הצעצועים "רובוטריקים". הסרט בוים על ידי מייקל ביי והופק על ידי סטיבן ספילברג. זהו סרט המשך ל"רובוטריקים" (2007).

עלילת הסרט ממשיכה את קו העלילה של הסרט הקודם בסדרה. סם וויטוויקי, בגילומו של שיה לה-באף, חוזר לפעול עם אופטימוס פריים, באמבלבי ושאר הרובוטריקים כאשר "הנופל", המנהיג הקדום ביותר של השקרניקים, מאיים לשוב ולנקום ולהרוס את השמש של כדור הארץ. הסרט זכה להצלחה בקופות אבל קיבל ביקורות שליליות יותר מהסרט הקודם.

כחלק מפסקול הסרט כתבה להקת הרוק האמריקאית לינקין פארק את השיר "New Divide", שזכה להצלחה.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסרט מתרחשת שנתיים לאחר אירועי הסרט הקודם, והיא עוקבת אחר סם אשר מתחיל ללמוד בקולג'. במהלך ההתארגנות לקראת המעבר לקולג', סם נוגע במקרה בשבר של קוביית האנרגיה "אול-ספארק" ומתחיל לראות סמלים חוצניים בראשו. אחת התלמידות בקולג' מתחילה לפתות אותו, אך היא מתגלה כשקרניקית. סם, חברתו מיקאלה, ושותפו לחדר ליאו בורחים ממנה ופוגשים במגהטרון שקם לתחייה וקיבל פקודה ממפקדו, הנופל, להרוג את סם ולהביס את אופטימוס פריים, כדי שאף אחד לא ימנע ממנו להשיג את מפתח "המטריקס" ולפוצץ את השמש של כדור הארץ.

שקרניק מחדיר לתוך ראשו של סם רובוט קטן שיקרא את מחשבותיו וה"דוקטור" רוצה להוציא את מוחו של סם. בשנייה האחרונה לפני שה"דוקטור" הורג את סם, מופיעים אופטימוס פריים ושאר הרובוטריקים, ללחימה בשקרניקים.

במהלך הלחימה השקרניקים מנסים לתפוס את סם ולנסות להרוג אותו, אך אופטימוס פריים מגן על סאם ונלחם במגטרון בסטארסקרים ובעוד שקרניק. בסוף הקרב מגטרון הורג את אופטימוס פריים. סם רואה זאת ובורח עם באמבלבי, מיקאלה וליאו.

אף אחד לא יכול לעצור את הנופל מלבד סם, לכן הנופל מתפרץ לשידורים הישירים בכל רחבי העולם ואומר להם שאם לא יסגירו את סם וויטוויקי הוא ישמיד את כדור הארץ. סם מבין שהוא חייב להסגיר את עצמו, אך הוא נזכר בסימנים שמופיעים בראשו מ"האולספארק" ושואל את הרובוטריקים מה הם אומרים. לאחר שלא מוצא תשובה, ליאו נזכר שיש "לוחם רובוטים" שמכיר את עברם של הרובוטריקים והשקרניקים.

סם, מיקאלה, ליאו ובאמבלבי מגיעים אל מקום עבודתו של "לוחם הרובוטים" באטליז בניו-יורק, וכשנכנסים הם פוגשים את הסוכן סימונס שהיה ראש מדור 7 שפורק. לאחר שמתברר שהוא "לוחם הרובוטים" הם מבינים שהם צריכים ללכת לפגוש רובוט במוזיאון מטוסים.

לאחר שפוגשים ברובוט, הם מחיים אותו עם השבר של האול ספארק ומתברר שהוא שקרניק בשם ג'טפייר שעבר צד והפך להיות רובוטריק כיוון שלא סבל את התנהגותם של השקרניקים. סם מסביר לו על הסמלים שמופעים בראשו וג'טפייר מסביר לו שהם מסמלים את מפתח "המטריקס" ואת "הפריימים", אבות אבותיהם של הרובוטריקים והשקרניקים (בהם הנופל ואופטימוס פריים). הפריימים בנו את מחבואו של הקבר מגופותיהם כדי להגן על המטריקס מהנופל, שיודע מה מיקומו של הקבר.

סם מסביר לג'טפייר שאופטימוס פריים הקריב את חייו למענו, וג'טפייר אומר שרק אנרגיה אדירה כמו שבמפתח המטריקס יכולה להחזיר את אופטימוס פריים לחיים.

לאחר שג'טפייר מעביר את החבורה למצרים, הם מגיעים למקום הקבורה של הפריימים ומוצאים את הקבר ואת המטריקס אך רגע לאחר שסם נוגע במטריקס, הוא מתפורר וסם ההמום אוסף את האבקה הנותרת ממנו.

לאחר שבקשתו של סם להביא את היחידה של לנוקס עם הרובוטריקים וגופתו של אופטימוס פריים מתממשת, מופיעים שם גם השקרניקים ומתחולל קרב ליד הפרמידות בקהיר. לאחר שסם נפגע מפיצוץ ונראה כי הוא מת, הוא חוזה בחלום שמראה לו את הפריימים שהגנו על הקבר. הם אומרים לו שלא מוצאים את המטריקס אלא שנמצאים בתוכו. סם מתעורר מהחלום והוא רואה שהאבקה הפכה בחזרה למטריקס. הוא רץ אל אופטימוס פריים ומחזיר אותו לחיים.

זמן קצר לאחר מכן, מופיע הנופל ופוצע את אופטימוס פריים הוא לוקח את המטריקס ומפעיל אותו. ג'טפייר מסביר לאופטימוס שהוא התקווה האחרונה לעתיד האנושות. ג'טפייר הורג את עצמו ונותן לאופטימוס להשתמש בחלקים של גופו כדי שיהיה לו מספיק כוח להביס את הנופל. אופטימוס פריים נלחם במגהטרון ופוצע אותו, אך לא הורג אותו. הוא נלחם בנופל ולבסוף, מביס אותו ומשמיד את המטריקס.

בסיום הקרב מגהטרון הפצוע וסטארסקרים מצליחים לברוח בעוד אופטימוס פריים נפטר מחלקיו של ג'טפייר, ומודה לסם שהציל אותו. הוא שולח מסר לכל הרובוטריקים שהוא ושאר הרובוטריקים בכדור הארץ יגנו על הגזע האנושי.

הדמויות וצוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בני האנוש[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרובוטריקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אופטימוס פריים, משאית מדגם פיטרבילט 388
  • אופטימוס פריים (Optimus Prime, מדובב על ידי פיטר קאלן) - פריים הוא הרובוטריק הכי חזק, הכי חכם והוא גם המנהיג של הרובוטריקים. פריים מנסה לעצור את השקרניקים, הוא גם אויבו הוותיק של מגה-טרון. באמצע הסרט הוא נהרג על ידי מגהטרון אך קם לתחייה לקראת הסוף. פריים יכול להפוך למשאית סמי-טריילר מדגם פיטרבילט 388.
  • באמבלבי (Bumblebee, מדובב על ידי מארק ריינס) - באמבלבי הוא רובוט ישר וטוב לב, הוא חייל שמאמין שבני האדם הם טובים. הוא מאבד את כושר הדיבור שלו בעת קרב ומשתמש בגלי רדיו כדי לתקשר עם בני האדם. שברולט קמארו משנת 2008.
  • ווילי (Wheelie, מדובב על ידי רנו וולסון) - וולי היה קודם שקרניק שניסה לגנוב את האול-ספרק של סם שנמצא בכספת בחנות של מיקאליה, אך מיקאלה תפסה אותו וניכנע לה שהוציאה את העין שלו. ווילי יכול להפוך למשאית מפלצת על שלט רחוק מדגם פורד F-350 (צעצוע).
  • ג'טפייר (Jetfire, מדובב על ידי טום קני) - ג'טפייר היה קודם שקרניק, אך נמאס לו מנקמות ו"עבר צד". לג'טפייר יש יכולת לעבור מקום למקום במהירות הבזק: דרך הזמן והחלל. ג'טפייר הופך למטוס ריגול מסוג SR-71 בלק-בירד (ציפור שחורה).
  • סידסוויפ (Sideswipe, מדובב על ידי אנדרה סוגליאוזו) - סייד סווייפ ממוחה אמנות לחימה סייברטרונית ישלו בשתי הידיים להבים נשלפים. שברולט קורבט 2010.

השקרניקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מגטרון (Megatron, מדובב על ידי הוגו ויבינג) - מנהיג השקרניקים, ותלמידו של "הנופל" (המנהיג הראשי). שונא את הגזע האנושי, יריבו המושבע של אופטימוס פריים, ואחיו. הנבל הראשי של הסרט.
  • הנופל (the Fallen, מדובב על ידי טוני טוד) - המנהיג הקדום של כל השקרניקים (כולל מגטרון). נקרא "הנופל" כי בגד באחיו "הפריימים". ראשו הוא סמלם של השקרניקים. הנבל הראשי של הסרט.
  • סטארסקרים (Starscream, מדובב על ידי צ'ארלי אלדר) - סגנו של מגטרון. סטארסקרים שונא את מגטרון ורוצה למרוד בו ולהפילו. סטארסקרים יכול להפוך למטוס קרב מדגם F-22 ראפטור. הנבל השלישי של הסרט.
  • אליס (Alice, מגולמת על ידי איזבל לוקאס) - שקרניקית שהופכת לבחורה ומנסה לפתות את סם.
  • דבסטייטור (Devastator, מדובב על ידי פרנק וולקר) - שילוב של מספר "טרקטוריקים" - המסוגלים להפוך מכלי צמ"ה - לרובוט ענק ורב עוצמה.
  • "הדוקטור"/איזמל (the Doctor\Scalpel) - הרופא והחובש של השקרניקים, מומחה ברובוטיקה ותמיד יודע את הבעיה. איזמל כמעט הרג את סם כשמגטרון התכוון להוציא לו את המוח. איזמל הופך למיניסקופ.
  • סאונדוויב (Soundwave, מדובב על ידי פרנק וולקר) - מוכר בעיקר בשל הקול המכני שלו ובשל נאמנותו הבלתי מעורערת למגהטרון. משמש כאחראי על התקשורת עבור השקרניקים. תצורת השינוי של סאונד וייב מאפשרת לו להפוך למין חללית סייברטרונית אשר מאכסנת בתוכה רובוט עצמאי בשם רבג' בצורת נמר.
  • רבג' - שקרניק בצורת נמר. הוא מרגל מצוין.
  • ראמפיג' - שקרניק בעל מקדח במקום רגלים.
  • סידוויז - שקרניק ולוחם חזק, אך סידסוויפ חתך אותו לשנים בתחילת הסרט.
  • בלאק אווט - השקרניק הראשון שנראה בסדרת הסרטים. נהרג על ידי אופטימוס פריים בקרב האחרון של הסרט השלישי, ונפצע קשות בקרב שבו אופטימוס מת.
  • גרינדור - שקרניק בעל גוף חזק וגדול עם טורבינה ביד יכול להפוך למסוק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]