מוזיקת דאנס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף דאנס)
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
דאנס
מקורות סגנוניים מגוונים, כיום בעיקר מוזיקת פופ, דיסקו, טכנו, טראנס, גואה טראנס
כלים מגוונים, כיום בעיקר אלקטרוניים
נושאים קרובים
טכנו, פופ, דיסקו, אלקטרו, טראנס, ראפ והיפ-הופ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מוזיקת דאנס היא שם כללי למספר סגנונות מוזיקליים שתכליתם העיקרית ללוות ריקודאנגלית: Dance, ומכאן השם). ההגדרה העממית של המוזיקה התפתחה עם השנים, ובעבר היה ניתן לכלול תחתיה גם יצירות תקופת הבארוק, ובעבר הקרוב רוק אנד רול, סווינג ועוד. כיום הכוונה היא בעיקר למוזיקה אלקטרונית, כגון דיסקו, טראנס והיפ הופ.

התפתחות מוזיקת הדאנס[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוגות מוזיקה אשר נועדו לשמש כליווי לריקודים נוצרו במקביל להתפתחות המוזיקה והמחול הפופולריים. כך, לדוגמה, ניתן לראות על גבי כדי חרס מהעת העתיקה דמויות מחוללים בצמוד לדמויות נגנים. עם זאת, סגנונות מוזיקת הריקודים שהשתמרו במידה זו או אחרת בעת המודרנית הם מתקופות מאוחרות יותר, כגון המוזיקת הרנסאנס.

עם חילופי הדורות והתפתחות הטעם המוזיקלי בקרב ההמון, עלו וירדו סגנונות שונים. אם בעבר היה ניתן לכלול יצירות שהולחנו ליצירות בלט תחת הכותרת הזו, הרי שבתקופתנו אנו הדבר אין עוד מקובל. במחצית הראשונה של המאה ה-20 נפוצו סגנונות שונים, בהם ג'אז, פוקס טרוט, ביג בנד, סווינג, רוק אנד רול ועוד.

בעוד שסגנונות אלו הלכו והתפתחו לכיווניהם שלהם, סגנונות אחרים תפסו את מרכז הבמה והתקרבו להגדרה הנוכחית למוזיקת דאנס, בהם סגנונות הפאנק (Funk), רית'ם אנד בלוז ובשנות ה-70 של המאה ה-20 - הדיסקו, אשר אף מקור שמו מכינוים של מועדוני ריקודים בצרפת באותה תקופה.

דאנס בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בישראל פופולרי במיוחד ז'אנר המשלב דאנס עם מוזיקה מזרחית ויכול להיות מסווג כדאנס מזרחי או עם מוזיקת רוק ישראלי ויכול להיות מסווג כרוק דאנס.

בין האומנים הישראלים היוצרים בסגנון זה נמנים עפרה חזה ששילבה אלמנטים של דאנס בקריירה המאוחרת שלה ואף חדרה לשוק המוזיקה העולמי עם גרסת דאנס של 'אם ננעלו', מיכל אמדורסקי הנחשבת לאחת מ"חלוצות" הסוגה בארץ, נוב, חן אהרוני, עופר ניסים, אחד ממפיקי ותקליטאי הדאנס הידועים בישראל, שעבד עם מדונה בעבר, דנה אינטרנשיונל ועברי לידר. שילובים של דאנס ניתן למצוא בחלק ניכר משירי אתניקס המכילים אלמנטים של דאנס. ניתן לראות שגם הזמרת והשחקנית רוני (סופרסטאר) דואני משלבת דאנס עם פופ, מאיה בוסקילה משלבת פופ, רוק ומוזיקה מזרחית, אוף שימחעס משלבים דאנס עם מוזיקה חסידית, איציק קלה שילב דאנס עם מוזיקה מזרחית באלבום "מנטה דאנס", שלמה ברונר היוצר מוזיקה חסידית מעורבת עם דאנס, אברהם פריד שילב דאנס עם פופ, רוק ומוזיקה חסידית, רן דנקר שילב דאנס עם רוק ופופ (במיוחד בשנים האחרונות), השחקן והזמר שחר טבוך שילב דאנס עם פופ, סאבלימינל והצל שילבו דאנס עם היפ הופ, פופ ורוק, להקת צ'ייסר המוכרת מהתכנית ישנן בנות ששילבו דאנס עם פופ, להקת BFF ששילבו דאנס עם טין פופ, להקת פורמולה ששילבו דאנס עם פופ, להקת היי פיב שילבו דאנס עם פופ, להקת פור יו שילבו דאנס עם פופ והדורבנים שילבו דאנס עם רוק, פופ, פ'אנק ודיסקו .

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מוזיקת דאנס בוויקישיתוף


ערך זה הוא קצרמר בנושא מוזיקה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.