הנסיך מייקל מקנט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הנסיך מייקל מקנט
Prince Michael of Kent
לידה 4 ביולי 1942 (בן 81)
קופינס, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Michael George Charles Franklin of Kent עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים ארמון קנזינגטון עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
השקפה דתית הכנסייה האנגליקנית עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג הנסיכה מייקל מקנט (30 ביוני 1978–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • אביר הצלב הגדול במסדר הוויקטוריאני המלכותי
  • מדליית יובל הזהב של המלכה אליזבת השנייה
  • מדליית יובל היהלום של המלכה אליזבת השנייה
  • אביר הצלב הגדול של השמש של פרו
  • מדליית יובל הכסף של המלכה אליזבת השנייה
  • מסדר ג'ון הקדוש
  • מדליית הכתרת המלכה אליזבת השנייה
  • עיטור הידידות (רוסיה)
  • Fellow of the Chartered Institute of Linguists עריכת הנתון בוויקינתונים
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
www.princemichael.org.uk
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הנסיך מייקל מקנט (נולד ב-4 ביולי 1942) הוא בן משפחת המלוכה הבריטית ואיש עסקים. הוא ניצב במקום ה-52 בסדר הירושה לכתר הבריטי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנסיך מייקל הוא ילדם השלישי של מרינה, נסיכת יוון ודנמרק ושל הנסיך ג'ורג', דוכס קנט, שהיה ילדו החמישי של המלך ג'ורג' החמישי. בעת לידתו היה השביעי בסדר הירושה לכתר הבריטי. אביו נהרג בתאונת מטוס שבעה שבועות לאחר לידתו. הוא בן-דוד של המלכה אליזבת השנייה ובגיל חמש מילא תפקיד (Page Boy) בחתונתה.

הנסיך למד באיטון קולג' ובאקדמיה הצבאית המלכותית בסנדהרסט. ב-1963 התגייס לשירות צבאי, ממנו פרש בשנת 1981 בדרגת רב-סרן. שירת ביחידות פרשים בגרמניה, הונג קונג וקפריסין וכן הוצב במטה מודיעין ההגנה. נשא בדרגות קצונה של כבוד בצי המלכותי, בחיל האוויר המלכותי וביחידות של הצבא.

הנסיך דובר צרפתית ורוסית שוטפות והוא בעל יכולת דיבור בגרמנית ובאיטלקית.

בניגוד לאחיו לא קיבל הנסיך הקצבה כספית הניתנת לבני משפחת המלוכה, אך לאחר נישואיו הועמדה לרשותו דירה בארמון קנזינגטון בלונדון, ולימים נמתחה על כך ביקורת ציבורית. הוא השתתף בפעילויות ייצוגיות מסוימות מטעם בית המלוכה מחוץ לגבולות בריטניה. הוא שימש כפטרון של ארגוני צדקה וגופים רבים, וביניהם אגודת הספינות הקטנות של דנקרק, הקרן למען ילדים נפגעי כוויות ומועדון הכלבים (אנ'). עם הגיעו לגיל 80 ב-2022 הודיע על פרישתו מן החיים הציבוריים.

עיסוקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנסיך הוא איש עסקים הפועל בבריטניה ומחוץ לה. בבעלותו חברת ייעוץ משלו. הוא חבר במסדר הבונים החופשיים.

הנסיך היה הראשון בבני משפחת המלוכה שלמד רוסית והוא מתרגם מוסמך לשפה זו. יש לו עניין רב ברוסיה והוא דמות מוכרת בה. הוא קרוב משפחה של הצאר ניקולאי השני, והשתתף בטקס ההלוויה של הצאר ובני משפחתו בסנקט פטרבורג ב-1998. הוא גם קרוב משפחה של מריה ולדימירובנה, הנסיכה הגדולה של רוסיה. היה פטרון של ארגונים הקשורים לרוסיה, וביניהם לשכת המסחר בריטניה-רוסיה וקרן גרגוריוס הקדוש. הוא חבר כבוד באגודת משפחת רומנוב (אנ'). הנסיך קיבל גם את עיטור הידידות של רוסיה, אך החזיר אותו לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה ב-2022.

עקב קשריו של הנסיך עם רוסיה הועלתה ב-2021 טענה שהוא משמש השגריר הבלתי רשמי של המלכה ברוסיה וכן שהוא קיבל כספים על מנת לקשור קשרים בין אישים מחוץ לרוסיה לבין דמויות בהנהגתה. ב-2012 נטען שהנסיך קיבל כספים מהאוליגרך הרוסי בוריס ברזובסקי. ברזובסקי טען בתגובה כי מתן הכספים היה כשר במסגרת יחסי חברות ביניהם.

בימי לימודיו באקדמיית סנדהרסט עסק הנסיך בחתירה. השתתף במרוץ המכוניות לונדון מקסיקו 1970 (אנ') ובאליפות העולם במרוצי מזחלות ב-1971. כמו כן היה חבר בעתודת הנבחרת האולימפית של בריטניה באולימפיאדת החורף בסאפורו ב-1972.

משפחתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1978 נשא הנסיך לאשה בטקס אזרחי בווינה את מריה כריסטינה אנה אגנס הדוויג אידה, הידועה כנסיכה מייקל מקנט. הנישואים נחשבו לחריגים שכן היא הייתה נוצרייה קתולית וגרושה. לאחר קבלת הסכמת האפיפיור יוחנן פאולוס השני לנישואיהם (הסכמה שקודמו פאולוס השישי סירב לתת) הם נישאו גם בטקס דתי קתולי בלונדון ב-1983. נולדו להם בן ובת.

עקב נישואיו לקתולית הוצא הנסיך מסדר הירושה לכתר הבריטי לפי הוראות חוק ההסדר 1701, אך הושב אליו לאחר תיקון חקיקה שהתקבל ב-2013.

תוארי כבוד ועיטורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוארו של הנסיך מייקל ניתן לו בשל השתייכותו למשפחת המלוכה ובעקבות תוארו של אביו כדוכס קנט.

הנסיך עוטר בעיטורים ובאותות כבוד רבים בבריטניה ומחוץ לה, וביניהם:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הנסיך מייקל מקנט בוויקישיתוף