חיות הפלא: הסודות של דמבלדור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חיות הפלא: הסודות של דמבלדור
Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore
כרזת הסרט הרשמית
כרזת הסרט הרשמית
מבוסס על הספר "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" מאת ג'יי קיי רולינג
בימוי דייוויד ייטס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'יי קיי רולינג
דייוויד היימן
סטיב קלוב
ליונל וויגרם
תסריט סטיב קלובס, ג'יי קיי רולינג עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה מארק דיי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אדי רדמיין
ג'וד לאו
מאדס מיקלסן
עזרא מילר
דן פוגלר
אליסון סודול
קאלום טרנר
ג'סיקה ויליאמס
קתרין ווטרסטון
מוזיקה ג'יימס ניוטון הווארד עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'ורג' ריצ'מונד עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
בריטניהבריטניה בריטניה
חברת הפקה אולפני האחים וורנר
חברה מפיצה אולפני האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת 8 באפריל 2022
ישראלישראל 14 באפריל 2022
ארצות הבריתארצות הברית 15 באפריל 2022
משך הקרנה 142 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פנטזיה, סרט לכל המשפחה, סרט הרפתקאות, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 200 מיליון דולר[1]
הכנסות 400 מיליון דולר[2][3] (10 ביוני 2022)
הכנסות באתר מוג'ו wbeventfilm2021b
סרט קודם חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד (2018)
www.fantasticbeasts.net
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חיות הפלא: הסודות של דמבלדוראנגלית: Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore) הוא סרט דרמת פנטזיה בריטי-אמריקאי שבוים על ידי דייוויד ייטס על פי תסריט מאת ג'יי קיי רולינג וסטיב קלובס. הסרט מהווה המשך לסרטים "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" ו"חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד", המבוססים על ספרה של רולינג באותו השם. בסרט מככבים אדי רדמיין, ג'וד לאו, מאדס מיקלסן, עזרא מילר, דן פוגלר, אליסון סודול, קאלום טרנר, ג'סיקה ויליאמס וקתרין ווטרסטון.

הסרט עלה לאקרנים תחת הפצתם של אולפני האחים וורנר ב-15 באפריל 2022. בישראל, הסרט עלה לאקרנים ב-14 באפריל 2022.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסרט מתרחשת במהלך שנות ה-30 של המאה ה-20, מספר שנים לאחר אירועי "הפשעים של גרינדלוולד", ומתקיימת לסירוגין בבהוטן, בגרמניה, בסין, בארצות הברית ובבריטניה.[4][5][6][7] כאשר כוחו של גרינדלוולד גדל במהירות, אלבוס דמבלדור מטיל על ניוט סלמנדרה וחבריו משימה שמובילה אותם לעימות חזיתי מול חסידיו של גרינדלוולד, ומניעה את דמבלדור עצמו להרהר ביכולתו להישאר נייטרלי לאור המלחמה המתקרבת, אשר מובילה למעורבות עולם הקוֹסמוּת באירועי מלחמת העולם השנייה.[8]

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר שנים לאחר אירועי העצרת בפריז, אלבוס דמבלדור נפגש לראשונה מחדש עם גלרט גרינדלוולד במסעדה, שם השניים משוחחים על עברם המשותף ועל ברית הדמים שכרתו. לאחר שהשיחה מסתיימת באי-הסכמה, המפגש נחתם בכך שגרינדלוולד מזהיר את דמבלדור להתרחק ממנו ומבהיר לו את כוונותיו בנוגע לעולם נטולי הקסם. במקביל, ביערות סין, ניוט סלמנדרה מסייע לצ'ילין, חיית פלא שביכולתה לראות לתוך נשמתו של המביט בה ולחזות את העתיד, ללדת. עם זאת, חסידיו של גרינדלוולד, בראשות קרידנס ברבון, תוקפים ומכריעים את ניוט, הורגים את האם וחוטפים את הרכה הנולדת על מנת שגרינדלוולד יוכל לרתום לרשותו את יכולת ראיית הנולד שלה. ללא ידיעתם, מתברר כי הצ'ילין הולידה תאומות, שאת הצעירה מביניהן ניוט מצליח להציל.

בשובו לבריטניה, ניוט ותזאוס הולכים אל פונדק "ראש החזיר" שבהוגסמיד על מנת לשאול את דמבלדור לגבי דרך הפעולה הטובה ביותר נגד גרינדלוולד. בעודנו חסר יכולת לשבור את ברית הדמים שמונעת ממנו להילחם בגרינדלוולד, דמבלדור חושף בפניהם כי יש לו תוכנית להביס את גרינדלוולד ולמנוע ממנו לקרוע את העולם. בנוסף לשניהם, דמבלדור מגייס למשימה גם את פרופסור יוללי היקס, יוסוף קמא, באנטי ברודקר; העוזרת של ניוט, ואת ג'ייקוב קובלסקי, ששרוי בדיכאון בעקבות עריקתה של קוויני גולדשטיין ותוצאותיו הכלכליות של השפל הגדול. ברכבת אקספרס הקסומה לבריטניה, ניוט חושף בפני הקבוצה שעל מנת לסכל את יכולות ראיית העתיד של גרינדלוולד, הם יתפצלו ויבצעו תפקידים שונים במטרה לבלבל את גרינדלוולד – ניוט מעניק בשם דמבלדור מספר חפצים: לתזאוס עניבה עם סיכת זהב גדולה, לג'ייקוב שרביט מזויף, ולבאנטי הוראות כתובות שנועדו לעיניה בלבד ויישרפו עם קריאתם.

בהגיעם לברלין, גרמניה, באנטי יוצאת לשכפל את המזוודה של ניוט ויוסוף נשלח לטירת נורמנגרד להסתנן כמרגל במעגל הפנימי של גרינדלוולד, ואילו הארבעה הנותרים שמים פעמיהם אל משרד הקסמים הגרמני. עם זאת, הקבוצה מבינה כי חסידיו של גרינדלוולד הסתננו למשרד לאחר שאנטון ווגל, השר וראש קונפדרציית הקוסמים הבינלאומית המכהן, מסרב לעזור להם לעצור את גרינדלוולד מסיבות פוליטיות, ואלו נאלצים לחזות כיצד גרינדלוולד מזוכה מכל האישומים על ידי קונפדרציית הקוסמים הבינלאומית, ולאחר מכן מגיש את מועמדותו לתפקיד ראש הקונפדרציה הבא, בזמן שחסידיו מנטרלים ולוכדים את תזאוס. כשהוא מתאחד עם השלושה, דמבלדור מספר לניוט היכן תזאוס כלוא ומטיל על יוללי וג'ייקוב למנוע מחסידיו של גרינדלוולד להתנקש במתחריו.

במקביל, גרינדלוולד מורה על קרידנס להתנקש בדמבלדור. כשהוא מודע לנוכחותו של קרידנס, דמבלדור מביס את קרידנס לאחר קרב עז, ומתגלה כי הוא לא אחיו של אלבוס, אלא אחיינו ובנו הממזר של אברפורת'. במהלך סעודה הנערכת לכבוד המועמדים, ג'ייקוב ויוללי מצליחים למנוע את ההתנקשות בוויצ'נסיה סנטוס, מועמדת מטעם קהילת הקוסמים הברזילאית, אך פזיזותו של ג'ייקוב מאפשרת לגרינדלוולד להפליל אותו בניסיון להתנקש בחייו, והוא ויוללי מצליחים להימלט בקושי רב, מה שנותן לגרינדלוולד תמריץ להטות את עולם הקוסמוּת נגד עולם נטולי הקסם. בינתיים, ניוט נכנס לכלא ארקסטאג ומציל את אחיו בהצלחה באמצעות העניבה, למרות שהמנטיקור מנסה לעצור אותם.

בזמן שגרינדלוולד משתמש בכישוף העלאה באוב על מנת להחיות את גורת הצ'ילין שהרג, מקבל חיזיון אודות גורה נוספת ומתפרץ על קרידנס; הקבוצה מתאחדת בהוגוורטס ויוצאת לסעוד ב"ראש החזיר", שם דמבלדור מתעמת עם אחיו על אבהותו של קרידנס, ובשיחה פרטית ביניהם, ניוט לומד את האמת על עברו של אלבוס. לאחר שקרידנס, שגוסס בעקבות היותו אובסקוריאל, יוצר איתם קשר באמצעות מראה ומבקש לחזור הביתה, אלבוס רוקם תוכנית במסגרתה על הקבוצה לנסוע לבהוטן, שם הבחירות מתקיימות, על מנת לעצור את גרינדלוולד.

לאחר שהם מגיעים לבהוטן באמצעות מכשיר שמסופק על ידי חדר הנחיצות, שם הם מקבלים את העתקי המזוודה של ניוט – שבאחד מהם נמצא גורת הצ'ילין – הקבוצה מביסה את כל חסידיו של גרינדלוולד. גרינדלוולד משתמש בגורת הצ'ילין המתה-חיה על מנת לנצח בבחירות, ומיד מכריז מלחמה על כל נטולי הקסם ומענה את ג'ייקוב בעוון ניסיונותיו להתנקש בחייו. עם זאת, קרידנס, ניוט וקוויני, שהחליטה להפנות עורף לגרינדלוולד לאחר שחשף את פרצופו האמיתי, מצליחים לחשוף את מזימתו ובאנטי חושפת את גורת הצ'ילין החיה, שבוחרת בוויצ'נסיה לאחר שדמבלדור מסרב להיות ראש הקונפדרציה הבא. בזעמו, גרינדלוולד מנסה להרוג את קרידנס, אך אלבוס ואברפורת' מצילים אותו. לאחר שהגן על קרידנס במקום לתקוף את גרינדלוולד, ברית הדמים נשברת לבסוף ודמבלדור נלחם מיד בגרינדלוולד בקרב אינטנסיבי המסתיים לאחר שהשניים נקלעים למבוי סתום, וגרינדלוולד נסוג לאחר מכן.

לאחר הקרב בין דמבלדור לגרינדלוולד והבחירות המחודשות, קרידנס הגוסס נלקח הביתה על ידי אברפורת', שמכיר בו רשמית כבנו, בעוד הפניקס האבל עוקב אחריהם. כשהם שוב בארצות הברית, ג'ייקוב וקוויני מתחתנים במאפייתו, בהשתתפותם של רוב חברי הקבוצה; שם ניוט מתאחד עם טינה. דמבלדור צופה מרחוק בטקס הנישואין ומודה לניוט על כל מאמציו, לפני שהוא נעלם אל תוך הלילה.

צוות השחקנים והדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אדי רדמייןניוט סלמנדרה, מאגיזואולוג מומחה ועובד משרד הקסמים הבריטי באגף החיות הפלא של המחלקה להסדרה ושליטה ביצורים קסומים. איש סודו ותלמידו לשעבר של אלבוס דמבלדור, שמתגייס למאבק נגד גרינדלוולד.
  • ג'וד לאואלבוס דמבלדור, פרופסור להגנה מפני אמנויות האופל בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות וקוסם בעל השפעה ועוצמה רבה בקהילת הקוסמים הבריטית, הידוע במשרד הקסמים הבריטי וברחבי העולם הקוסמים הרחב בזכות הידע והניסיון האקדמי הנרחב שלו.
  • מאדס מיקלסןגלרט גרינדלוולד, קוסם אופל חזק וידוע לשמצה שגרם לאלימות המונית, טרור וכאוס ברחבי העולם, ומבקש להוביל לסדרי עולם הקוסמות חדשים המבוססים על אמונתו החזקה בעליונות דם הקוסמים; כנער, לגרינדלוולד היה קשר הדוק עם דמבלדור.[9] מיקלסן החליף את ג'וני דפ בתפקיד, לאחר שזה האחרון התבקש על ידי אולפני האחים וורנר להתפטר בעקבות הפסדו בתביעת הדיבה נגד עיתון "הסאן".[10][11] עם כניסתו לתפקיד, ציין מיקלסן כי תהיה זו "התאבדות יצירתית" להעתיק את המניירות של דפ או קולין פארל כגרינדלוולד, לאחר שפיתח דעה משלו על הדמות, והודה כי יהיה צורך ב"גשר" בין דמותו של גרינדלוולד בגילומו של דפ לבין גרינדלוולד בגילומו,[12] לאחר שהיה מעריץ של דפ מאז סרטיו הראשונים.[13]
  • עזרא מילרקרידנס ברבון / אורליוס דמבלדור, בנו הממזר של אברפורת' דמבלדור ואחיינו של אלבוס, שאומץ על ידי מרי-לו ברבון והתגלה בהמשך כאובסקוריאל שהיה אחראי להרס ברחבי ניו יורק. קרידנס מצטרף לצדו של גרינדלוולד לאחר שזה האחרון מגלה לו את שמו האמיתי.
  • דן פוגלרג'ייקוב קובלסקי, אל-קס וחייל לשעבר ממלחמת העולם הראשונה. בעל מאפייה, אהובה של קוויני וחברו הקרוב ביותר של ניוט.
  • אליסון סודולקוויני גולדשטיין, אחותה הצעירה של טינה, שעבדה לצידה בלשכת ההיתרים הפדרלית. קוויני היא בעלת יכולות ביאור הכרה טבעיות ועוצמתיות, ששוכנעה להצטרף לצדו של גרינדלוולד בעקבות רצונה להינשא לג'ייקוב.
  • קאלום טרנרתזאוס סלמנדרה, אחיו הבכור של ניוט והילאי בכיר במשרד הקסמים הבריטי. תזאוס מפורסם בהיותו גיבור מלחמה בזכות מעשיו במלחמת העולם הראשונה.
  • ג'סיקה ויליאמסיוללי "ללי" היקס, פרופסור ללחשים המלמדת בבית הספר אילברמורני לכישוף ולקוסמות.
  • ויליאם נדילםיוסוף קמא, קוסם צרפתי ממוצא סנגלי הנחוש לנקום את מות אמו על ידי קורבוס לסטריינג הרביעי, אביה של ליטה לסטריינג'.[14]
  • פופי קורבי-טוך – וינדה רוזייר, חסידתו ויד ימינו הנאמנה של גרינדלוולד.[14]
  • ויקטוריה ייטס – באנטי ברודקר, העוזרת של ניוט סלמנדרה.[15]
  • ריצ'רד קוילאברפורת' דמבלדור, אחיו הצעיר של אלבוס ובעל הפונדק "ראש החזיר" הנמצא בהוגסמיד.[16]
  • פיונה גלסקוטמינרווה מקגונגל, פרופסור בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות ועמיתתו של דמבלדור.[17]
  • הבה בירדסל – אריאנה דמבלדור, אחותם האובסקוריאלית הצעירה של אלבוס ואברפורת' דמבלדור, שנהרגה בקרב בין אחיה לגרינדלוולד. בירדסל שבה לגלם את דמותה של אריאנה לאחר שגילמה אותה ב"אוצרות המוות - חלק 2".
  • קתרין ווטרסטוןפורפנטינה "טינה" גולדשטיין, הילאית במאקוז"ה – קונגרס הקסמים של ארצות הברית – שבהמשך הופכת לאהובתו של ניוט.
  • אוליבר מזוקיאנטון ווגל, שר הקסמים הגרמני וראש קונפדרציית הקוסמים הבינלאומית הנוכחי.[18]
  • מריה פרננדה קנדידוויצ'נסיה סנטוס, שרת הקסמים הברזילאית ומועמדת לראשות קונפדרציית הקוסמים הבינלאומית.[19]
  • דייב וונגליו טאו, שר הקסמים הסיני ומועמד לראשות קונפדרציית הקוסמים הבינלאומית.[20]
  • אלכסנדר אלכסנדרוביץ' קוזנצובהלמוט, פקיד במשרד הקסמים הגרמני שהצטרף לצבאו של גרינדלוולד.[20]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2014, אולפני האחים וורנר אישרו כי העיבוד הקולנועי ל"חיות הפלא והיכן למצוא אותן" יורכב מטרילוגיית סרטים, כאשר הסרט השלישי עתיד לעלות לאקרנים ב-20 בנובמבר 2020.[21][22] באוקטובר 2016 הוכרז כי הטרילוגיה תורחב לחמישה סרטים שעתידים להתמקד במאבק בין אלבוס דמבלדור לגרינדלוולד ולתאר את השתלשלות האירועים עד לשנת 1945, בה התקיים הקרב ההיסטורי בין השניים שהביא לתבוסתו של גרינדלוולד. בנוסף אושר כי אדי רדמיין ישוב לגילום דמותו של ניוט סלמנדרה בכל הסרטים, עם רולינג, דייוויד היימן, סטיב קלובס, וליונל וויגרם כמפיקים.[23][24] ביולי 2016, אישר הבמאי דייוויד ייטס כי רולינג עובדת על התסריט עבור הסרט השלישי. בנובמבר 2016, חשף ייטס שהוא יביים את כל חמשת הסרטים.[25] באוקטובר 2018, רמז ג'וני דפ שהוא עשוי לחזור לגלם את דמותו של גלרט גרינדלוולד בסרט השלישי, שצילומיו התעתדו להתחיל באמצע השנה הבאה.[26] בנובמבר 2019, סטיב קלובס, ששימש בעבר כתסריטאי בסדרת סרטי "הארי פוטר", הצטרף להפקת הסרט כתסריטאי-שותף.[27]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2020, אושר רשמית שג'וד לאו, ג'וני דפ, עזרא מילר, אליסון סודול, דן פוגלר, קאלום טרנר, קתרין ווטרסטון וג'סיקה ויליאמס, ישובו לגלם את דמויותיהם משני הסרטים הקודמים, לצדו של רדמיין.[28] ב-6 בנובמבר, הודיע דפ שהוא לא ישוב לגלם את דמותו של גרינדלוולד מכיוון שאולפני האחים וורנר ביקשו ממנו להתפטר לאחר שהפסיד בתביעת הדיבה שלו נגד עיתון "הסאן".[10] ב-25 בנובמבר 2020, אולפני האחים וורנר אישרו שהשחקן מאדס מיקלסן יחליף את דפ בגילום דמותו של גרינדלוולד.[9][11]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקור, צילומי הסרט היו אמורים להתחיל ביולי 2019. עם זאת, צילומי הסרט נדחו, ובאוקטובר 2019, השחקן דן פוגלר חשף כי צילומי הסרט עתידים להתחיל בפברואר 2020.[29][30] בהמשך דווח כי צילומי הסרט התעתדו להתחיל ב-16 במרץ 2020, אך נדחו בעקבות התפרצות מגפת הקורונה.[28]

בספטמבר 2020, צילומי הסרט החלו באופן רשמי, תוך כדי שמירה על אמצעי בטיחות שננקטו במטרה לשמור על צוות השחקנים וההפקה מפני הידבקות במגפת הקורונה.[31] ב-3 בפברואר 2021, צילומי הסרט הושבתו, לאחר שאחד מחברי צוות ההפקה עבר בדיקת קורונה ונמצא חיובי.[32][33][34] בשלהי פברואר 2021, המלחין ג'יימס ניוטון הווארד אישר כי צילומי הסרט תמו.[35]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקור, הסרט התעתד לעלות לאקרנים תחת הפצתם של אולפני האחים וורנר ב-20 בנובמבר 2020.[36] באפריל 2019, האולפנים החליטו להעביר את תאריך עליית הסרט לאקרנים ל-12 בנובמבר 2021 בשל שיקולים תסריטאיים.[37] ב-9 בנובמבר 2020, נודע שעליית הסרט לאקרנים תידחה ל-15 ביולי 2022 בעקבות עזיבתו של דפ.[38] ב-22 בספטמבר 2021, לצד חשיפת שם הסרט הרשמי, נחשף כי עליית הסרט לאקרנים הוקדמה ל-15 באפריל 2022.[39] בנוסף, הסרט יהיה זמין בשירות "HBO Max"‏ 45 יום לאחר עלייתו לאקרנים.[40]

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-10 בדצמבר 2021, לרגל יום השנה ה-20 לרגל זיכיון "Wizarding World", הופץ קדימון ראשון לסרט לקראת הפצת הקדימון הרשמי.[41] ב-13 בדצמבר 2021, הופץ הקדימון הרשמי המלא.[42] ב-24 בפברואר 2022, היה אמור לצאת הקדימון הרשמי השני,[43] אך הפצתו נדחתה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה,[44][45] ובמקום זאת, הופץ ב-28 בפברואר 2022.[46]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כתבות:

ביקורות:

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Rubin, Rebecca (10 April 2022). "Fantastic Beasts 3 Ignites to Soft $58 Million at International Box Office Ahead of U.S. Debut". Variety. Retrieved 16 April 2022.
  2. ^ "Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore". The Numbers. Nash Information Services, LLC. Retrieved 16 April 2022.
  3. ^ "Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore (2022)". Box Office Mojo. IMDb. Retrieved 16 April 2022.
  4. ^ "'Fantastic Beasts 3' is finally moving forward, and will take place in a whole new country"
  5. ^ Fogler, Dan. Dan Fogler Teases Hagrid's Appearance In Fantastic Beasts 3 🦉. The Movie Dweeb. YouTube. Archived from the original on 16 October 2020.
  6. ^ Alex, Thomas (7 February 2019). "Exclusive Interview: Dan Fogler on the return of The Walking Dead, Brooklyn Gladiator and Fantastic Beasts 3". HeyUGuys. Archived from the original on 30 September 2020. Retrieved 29 September 2020.
  7. ^ Tartaglione, Nancy; Tartaglione, Nancy (7 October 2021). "Warner Bros Rolls Out Update On 'Fantastic Beasts 3', Rocks With 'Elvis' – CineEurope". Deadline. Retrieved 9 October 2021.
  8. ^ Fantastic Beasts 3 Gets a New Title and a Much Earlier Release Date - IGN, retrieved 22 September 2021
  9. ^ 1 2 Sharf, Zack; Sharf, Zack (25 November 2020). "Mads Mikkelsen Replacing Johnny Depp as Grindelwald in 'Fantastic Beasts 3'". IndieWire. Retrieved 25 November 2020.
  10. ^ 1 2 Rubin, Rebecca (6 November 2020). "Johnny Depp Forced to Exit 'Fantastic Beasts' Franchise". Variety. Retrieved 6 November 2020.
  11. ^ 1 2 מערכת ynet, למרות התמיכה של רולינג: מאדס מיקלסן יחליף את ג'וני דפ ב"חיות הפלא", באתר ynet, 26 בנובמבר 2020
  12. ^ Chitwood, Adam (6 May 2021). "Mads Mikkelsen on Replacing Johnny Depp in 'Fantastic Beasts 3': "You Have to Make It Your Own"". Collider. Archived from the original on 6 May 2021. Retrieved 17 May 2021.
  13. ^ Hoke, Carlie (2 May 2021). "Fantastic Beasts 3's Mads Mikkelsen Just Compared His Grindelwald To Johnny Depp's". CinemaBlend. Archived from the original on 2 May 2021. Retrieved 17 May 2021.
  14. ^ 1 2 Sharf, Zack (25 November 2020). "Mads Mikkelsen Replacing Johnny Depp as Grindelwald in 'Fantastic Beasts 3'". IndieWire. Archived from the original on 24 November 2020. Retrieved 25 November 2020.
  15. ^ "Fantastic Beasts' newest star Victoria Yeates on working with her "role model" JK Rowling". Radio Times. Archived from the original on 11 November 2020. Retrieved 10 November 2020.
  16. ^ Bennett, Brittany (26 January 2021). "Richard Coyle Joins the "Fantastic Beasts" 3 Cast". MuggleNet. Archived from the original on 26 January 2021. Retrieved 30 January 2021.
  17. ^ "Fantastic Beasts 3 synopsis". Fantasticbeasts. 23 February 2022. Retrieved 23 March 2022.
  18. ^ "Oliver Masucci joins "Fantastic Beasts" 3 Cast as Head of the International Confederation of Wizards", 12 February 2021
  19. ^ Pinto, Flávio (18 November 2021). "Animais Fantásticos 3: Site confirma Maria Fernanda Cândido em filme". Omelete (in Brazilian Portuguese). Retrieved 22 February 2022.
  20. ^ 1 2 "Fantastic Beasts 3 Releases 15 Posters Of New & Returning Characters". ScreenRant. 22 February 2022. Retrieved 22 February 2022.
  21. ^ Sims, Andrew (15 October 2014). "WB names David Yates 'Fantastic Beasts' director". hypable.com. Retrieved November 2, 2016.
  22. ^ Lieberman, David (15 October 2014). "Warner Bros' Kevin Tsujihara Outlines Major Film & TV Push Amid Cost Cuts: Time Warner Investor Day". Deadline Hollywood. Retrieved November 2, 2016.
  23. ^ Fantastic Beasts and Where to Find Them Is Now a Five-Part Movie Series
  24. ^ Khatchatourian, Maane; McNary, Dave (October 13, 2016). "'Fantastic Beasts and Where to Find Them' to Be Five-Film Franchise". Variety. Retrieved November 2, 2016.
  25. ^ Lee, Ashley (November 11, 2016). "David Yates Says He's Directing All Five 'Fantastic Beasts' Films". The Hollywood Reporter. Retrieved November 12, 2016.
  26. ^ Barlow, Helen (October 9, 2018). "Johnny Depp on 'The Crimes of Grindelwald' and His Most Iconic Roles". Collider. Retrieved October 12, 2018.
  27. ^ D'Alessandro, Anthony (4 November 2019). "'Fantastic Beasts 3′ Moving Forward With Spring 2020 Start, Jessica Williams' 'Lally' Character To Play Pivotal Part In Brazil-Set Threequel". Deadline. Archived from the original on 7 November 2019. Retrieved 20 September 2020.
  28. ^ 1 2 "'Fantastic Beasts 3' & 'King Richard' Warner Bros. Productions Are Also On Hiatus: Coronavirus". Archived from the original on 26 June 2020. Retrieved 16 March 2020.
  29. ^ Allie Gemmill, "‘Fantastic Beasts 3’ Filming Start Date Revealed by Franchise Regular Dan Fogler". Collider. 21 October 2019.
  30. ^ Corey Chichizola, "When Fantastic Beasts 3 May Finally Start Filming". CinemaBlend. 24 October 2019.
  31. ^ Webb, Katherine (20 September 2020). "Eddie Redmayne Confirms Fantastic Beasts 3 Filming Has Resumed And Describes The 'New Normal' On Set". CinemaBlend. Archived from the original on 21 September 2020. Retrieved 20 September 2020.
  32. ^ Grater, Tom; Grater, Tom (4 February 2021). "'Fantastic Beasts 3' Pauses UK Production After Positive Covid Test". Deadline. Retrieved 4 February 2021.
  33. ^ "'Fantastic Beasts 3' Stops Shoot After Positive COVID Test". The Hollywood Reporter. 4 February 2021. Archived from the original on 4 February 2021. Retrieved 4 February 2021.
  34. ^ Ramachandran, Naman; Ramachandran, Naman (4 February 2021). "Warner Bros. Suspends 'Fantastic Beasts 3' Shoot After Crew Member Tests Positive For COVID-19". Variety. Archived from the original on 4 February 2021. Retrieved 4 February 2021.
  35. ^ Grober, Matt (26 February 2021). "Composer James Newton Howard on Penning 'News of the World's "Broken" Western Score & Returning to Disney Animation with 'Raya and the Last Dragon'". Deadline Hollywood.
  36. ^ Barraclough, Leo (August 3, 2016). "'Fantastic Beasts' Sequel in the Works With J.K. Rowling and David Yates, Release Date Set". Variety. Retrieved November 2, 2016.
  37. ^ Welk, Brian (April 29, 2019). "Third 'Fantastic Beasts' Movie to Open November 2021". The Wrap. Retrieved July 23, 2019.
  38. ^ Rubin, Rebecca (9 November 2020). "‘Fantastic Beasts 3’ Sets New Release Date". Variety. Retrieved 9 November 2020.
  39. ^ Crouch, Aaron (22 September 2021). ""Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore' Sets New 2022 Release Date". The Hollywood Reporter. Archived from the original on 22 September 2021. Retrieved 23 September 2021.
  40. ^ Seddon, Gem (10 August 2021). "Warner Bros. movies heading to HBO Max after 45-day theatrical window in 2022". GamesRadar. Retrieved 31 October 2021.
  41. ^ Fantastic Beasts [@FantasticBeasts], Whether it’s on a page, a stage, or on a screen, it’s all part of one Wizarding World. Continue the adventure with the new trailer for Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore Monday. #SecretsOfDumbledore, Twitter
  42. ^ The Wizarding World Team (13 December 2021). "Watch the first trailer for Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore". Wizarding World. Retrieved 22 February 2022.
  43. ^ Labonte, Rachel (21 February 2022). "Fantastic Beasts 3 Trailer Releases On Thursday Confirms Jude Law". Screen Rant. Retrieved 22 February 2022.
  44. ^ Sandwell, Ian (24 February 2022). "Fantastic Beasts 3's new trailer is delayed". Digital Spy. Retrieved 28 February 2022.
  45. ^ Lauder, Edward (24 February 2022). "Fantastic Beasts 3 Trailer Delayed Due To Ukraine Invasion". Small Screen. Retrieved 28 February 2022.
  46. ^ Goslin, Austen (28 February 2022). "Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore’s new trailer only hints at Dumbledore’s secrets". Polygon. Retrieved 28 February 2022.