טיוטה:קרנבל העוגיות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה
קרנבל העוגיות
The Cookie Carnival
בימוי בן שרפסטין
הופק בידי וולט דיסני
מדבבים פינטו קולוויג
מרסלייט גארנר
מוזיקה לי הרליין
אנימטור פול אלן
ג'וני קאנון
אוגו דורסי
ניק ג'ורג'י
פרדיננד הורבט
ג'ק קיני
ג'ון מקנוס
גרים נטוויק
מילט שפר
לאונרד סברינג
פרד ספנסר
אדוארד סטריקלנד
פרנק תומאס
דון טוסלי
ביל טייטלה
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה אולפני וולט דיסני
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס
הקרנת בכורה 25 במאי 1935
משך הקרנה 8 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה
סרט קודם תינוקות מים
סרט הבא מי הרג את קוק רובין?

קרנבל העוגיותאנגלית: The Cookie Carnival) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי מסדרת הסרטים "סימפוניות טיפשיות". הסרט הופק על ידי אולפני וולט דיסני והופץ ב-25 במאי 1935.[1] העלילה מבוססת על סינדרלה הכוללת ילדת עוגיות שרוצה להיות מלכה בקרנבל העוגיות,[2] ומהווה הומאז' למצעד הטיילת באטלנטיק סיטי ותחרות היופי לרחצה (מה שהפכה בסופו של דבר לתחרות מיס אמריקה) של שנות ה-20 וה-30.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ממתקים ודברים פעימים שונים מהעיר הבדיונית קוקיטאון מתכוננים להכתיר את מלכת העוגיות החדשה שלהם. מצעד של מועמדים פוטנציאליים חולף על פניו, כולם על בסיס עוגות וממתקים שונים. הרחק מהמצעד, על מה שנראה כצד הלא נכון של פסי הרכבת של מקל המנטה, שומע איש העשוי מזנגביל ילדה העשויה מעוגיות סוכר בוכה. כששמע שהיא לא יכולה להיכנס למצעד, כי אין לה בגדים מספיק יפים ללבוש בשביל זה, הוא ממהר לתקן את מצבה על ידי רקחת חלוק של עטיפות קאפקייקס, ציפוי צבעוני ולבלבבות מתוקים. הוא מכסה את שערה החום בטבעות טופי מוזהבות ומוסיף קשת גדולה וסגולה לשמלתה בסיום. כשהיא לבושה כך, היא מועמדת כמתמודדת האחרונה במצעד: גב' בונבון.

השופטים, שעד כה היו מאוכזבים מהמועמדים, מכריזים כולם מיד על גב' בונבון כמלכת העוגיות הנראית לעין. איש הזנגביל כמעט נרמס בסערה הפתאומית של ההמון כשהם נושאים את גב' בונבון לכס המלכות שלה, שם הם מניחים כתר זהב על ראשה. אחר כך מוצגת לה עוגת שכבות גדולה, שנראית כמו קרוסלה של מופעי וודוויל שונים. כל מלכה צריכה מלך, אז מלכת העוגיות שזה עתה הוכתרה צריכה לבחור בעל מבין אלו המופיעים.

לאחר שהוצגו בפניה דואט של ילדי סוכריות הרוקדים סטפס, זוג עוגיות מספרים מיושנות, זוג עוגות אוכלות מלאכים נשיות, שתי עוגות אוכלות שטן מזמרות, שתי עוגות הפוכות אקרובטיות ושלוש עוגיות רום קוצני, המלכה מסרבת לכולן בצחקוק וניעור ראשה. השופטים, ללא מחזרים אחרים שיציגו בפניה, מציעים לה להינשא לאחד מהם או לשלושתם.

באותו רגע, איש הזנגביל, שניסה להשיג נקודה בציר קרובה יותר, מתגנב אל הבמה. השומרים מתעללים בו שחלקו את כובע נייר הקאפקייקס שלו וקורעים חתיכה משטיח הג'לי האדום שתחתיו התחבא, כך שהוא נראה כאילו הוא לובש כתר וגלימה מרופדת בשמל. מלכת העוגיות אומרת לשומרים לעצור ומכריזה על איש הזנגביל כמלך שלה. הוא משתחרר מיד, והמלך החדש תופס את מקומו לצד מלכת עוגיות הסוכר האהובה שלו. נשיקת הסיום שלהם ממיסה את הסוכרייה שנועדה לסנן אותם מהעין.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עוגיית נווד - דובבה על ידי פינטו קולוויג

ילדת עוגיות הסוכר (ידועה בתור גב' בונבון) - דובבה על ידי מרסלייט גארנר

שופטי קרנבל העוגיות

מתמודדות "מלכת קרנבל העוגיות".

ממתקים אחרים (מועמדים למלך העוגיות).

  • ילדי דנדי קנדי
  • עוגיות מיושנות
  • עוגות אוכלות מלאך
  • עוגות אוכלות שדים
  • עוגות הפוכות
  • עוגיות הרום
  • להקת עוגיות צועדת
  • שומר חמוש של קוקי

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פינטו קולוויג, הידוע בעיקר כמדבב של גופי, מספק את קולו של איש הזנגביל. וודוויל גווע עד שקרנבל העוגיות עורך את הופעת הבכורה שלו, אבל הקהל היה מכיר כל אחד מהאקטים המיוצגים על ידי העוגיות השונות.

כאשר מיס בונבון מתלבשת, היא עוברת מצורתה דמוית העוגיות למראה אנושי יותר (במיוחד ניכר בין יצירת השמלה שלה לפודרת לחייה). זה עשוי להפוך אותה לדוגמא מוקדמת נוספת לדמויות אנושיות ריאליסטיות מבחינה ויזואלית בסרטים קצרים של דיסני, ואפילו למבשר למראה שלגיה ב"שלגיה ושבעת הגמדים".

לפי הסרט סופרליסט: 1939-1894, הסרט הזה נכנס לרשות הציבור בשנת 1963 מכיוון שזכויות היוצרים שלו לא חודשו.

עיבוד קומיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

רצועת הקומיקס של סימפוניות טיפשיות יום ראשון הרצה עיבוד בן שלושה חודשים של הסרט שנקרא "קוקילנד" מ-28 באפריל עד 21 ביולי 1935.[3]

מדיה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הופץ ב-4 בדצמבר 2001, באוצרות וולט דיסני: סימפוניות טיפשיות - הקלאסיקות המוזיקליות המצוירות ההיסטוריות.[1][4] לפני כן, הסרט יצא בוולט דיסני סרטים מצוירים קלאסיים מהדורת זהב מוגבלת: סימפוניות טיפשיות VHS בשנות ה-80. לאחרונה, "קרנבל העוגיות" שוחרר כקטע בנסיכת דיסני: חג המולד של קסם מ-2005 ישירות לסרטון.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Merritt, Russell; Kaufman, J. B. (2016). Walt Disney's Silly Symphonies: A Companion to the Classic Cartoon Series (2nd ed.). Glendale, CA: Disney Editions. pp. 162–163. ISBN 978-1-4847-5132-9.
  2. ^ DisneyShorts.org (אורכב 28.08.2009 בארכיון Wayback Machine)
  3. ^ Duvall, Earl; Taliaferro, Al; Osborne, Ted; De Maris, Merrill (2016). Silly Symphonies: The Complete Disney Classics, vol 1. San Diego: IDW Publishing. ISBN 978-1631405587.
  4. ^ "Silly Symphonies: The Historic Musical Animated Classics DVD Review". DVD Dizzy. נבדק ב-20 בפברואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)