לימור גולדשטיין – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
מ הסרת תבנית:אין תמונה משדה תמונה בתבנית, בערך בו יש הצגה אוטומטית של "אין תמונה"#
שורה 1: שורה 1:
{{שחקן
{{שחקן
|שם=לימור גולדשטיין
|שם=לימור גולדשטיין
|תמונה=
|תמונה={{אין תמונה|אישה|יישור=ללא}}
|כיתוב=
|כיתוב=
|שם במה=
|שם במה=

גרסה מ־16:07, 17 בפברואר 2017

תבנית:שחקן לימור גולדשטיין (נולדה ב-29 בדצמבר 1967) היא שחקנית תיאטרון, קולנוע וטלוויזיה ישראלית.

ביוגרפיה

גולדשטיין היא ילידת תל אביב. בגיל 12 עברה עם משפחתה לרמת השרון, אמה עורכת דין ואביה איש עסקים והיא הבכורה מבין שלושה ילדים. בצבא שירתה ככתבת בבטאון חיל האוויר. לאחר שחרורה עבדה תקופה קצרה ככתבת במקומון "העיר".

בוגרת החוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב. חודש לפני סיום לימודיה לוהקה להצגה "על עכברים ואנשים" על פי ספרו של ג'ון סטיינבק, בתיאטרון הבימה. שם שיחקה עונה שלמה ובסיומה עברה לתיאטרון חיפה, בו עבדה במשך כ-4 עונות. לאחר מכן עברה לתיאטרון הקאמרי, שם כיכבה במספר הצגות כמו: מרתה ב"המורדים", ויולה ב"הלילה השנים עשר", קלאופטרה ב"הורדוס" ואדריאנה ב"קומדיה דל ארטה". בהמשך שיחקה ב"ליזיסטרטה" (בו הכירה את בעלה), "פרק ב'", "אחורי הקלעים" וב"הדבר האמיתי". ביולי 2006 השתתפה ב"יתוש בראש", בו שיחקה לצד שמואל וילוז'ני, ובבימויו של עמרי ניצן. בשנת 2008 שיחקה בתיאטרון הקאמרי בתפקיד ראשי את אלה, במחזה "תרה" על פי הסיפור של צרויה שלו בעיבוד למחזה של פנינה גרי ודורית גרי, ובבימוי של דדי ברון, לצד גיל פרנק, רבקה מיכאלי, אהוד שחר ונסים זוהר.

בשנת 2009 שיחקה במחזה של ענת גוב "משפחה חמה" בבימוי של עדנה מזי"א בתיאטרון הקאמרי, לסירוגין עם שרה פון שוורצה שיחקה שם את המלכה גרטרוד ב"המלט" בבימויו של עומרי ניצן, לצד איתי טיראן וגיל פרנק. שיחקה בהצגה "האריסטוקרטים" בתיאטרון הקאמרי, שעלתה בדצמבר 2010.

בעקבות פציעתה של הלנה ירלובה, החליפה אותה גולדשטיין בתפקיד חנה רובינא בהצגה "היה או לא היה".[1]

ב-2011 הנחתה גולדשטיין את טקס הדלקת המשואות ביום העצמאות.

בשנת 2015 שיחקה במחזה מאת ריי קוני "נשוי במנוסה" בבימוי של אלון אופיר בתיאטרון הקאמרי, לצד שמואל וילוז'ני ונדב אסולין. ב-2016 משתתפת בהצגה "ארוחת טעימות" מאת שלמה מושקוביץ לצד מוטי כץ ונעמה שטרית.

גולדשטיין נשואה לאיש העסקים רון אבידן, מנכ"ל עופר השקעות והיא אם לשני בנים. מנהלת אורח חיים צמחוני ומתגוררת בתל אביב.

בטלוויזיה

השתתפה בסדרה הקומית "ייסורי אפרים" (1995) לצד דבל'ה גליקמן, ובהמשך בפרק אחד בסדרה הקומית "זבנג" (1998) על פי הקומיקס של אורי פינק, בשנים עשר פרקיה של שתי עונות הסדרה של הערוץ הראשון "האישה באפור" (2000-1999). הנחתה את התוכנית "משהו מהסרטים" ששודרה בערוץ הראשון, כיכבה בדרמת הטלוויזיה הרפואית "טיפול נמרץ" (2003-2002), שם שיחקה לצד יוסי גרבר, אסתי זקהיים ואלון אופיר. השתתפה בארבע העונות הראשונות של "ראש גדול" המשודרת בערוץ הילדים של "יס". בשנת 2008 השתתפה בסדרת ההמשך של "משפחה וחצי" - "עוד משפחה וחצי" לצד נתן דטנר. ב-2010 השתתפה בעונה השנייה של סדרת הילדים והנוער הדרמה המותחנית "דאוס" המשודרת ביס ובעונה השנייה של "רוקדים עם כוכבים" המשודרת בערוץ 2, והודחה בשלב השישי. בשנת 2013 השתתפה בסדרת הטלוויזיה "הבורר" בתור עמליה, אמו של נדב. ב-2017 חזרה לשחק את נורית בעונה השישית ראש גדול

בקולנוע

סרטה הראשון היה הדרמה "ערב בלי נעמה" (1992) לצד דפנה ארמוני. אחרי כן שיחקה בסרטים "מנת יתר" (1993) על פי תסריט של אסי דיין, "אינג'יל" (2001) שביים ארנון צדוק, "צעד קטן" (2003) לצד אבי נשר וחלי גולדנברג, בסרטו של אורי ברבש, המבוסס על רומן מאת דוסטוייבסקי, "מלח הארץ" (2006), ובשנת 2000 שיחקה לצדו של אנטוניו בנדרס בסרט האמריקאי "חוקר העצמות" שצולם בישראל, והשתתפה בסרט "הדקדוק הפנימי" על פי ספרו של דויד גרוסמן, בשנת 2012 השתתפה בסרט "נמס בגשם" לצד חן יאני בבימויו של דורון ערן.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Ynet

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    מרב יודילוביץ', הקאמרי: גולדשטיין תחליף את ירלובה, באתר ynet, 25.10.2009