שיחת ויקיפדיה:ויקינתונים/ארכיון 2

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


חיווי בהיסטוריה על שינוי[עריכת קוד מקור]

הועבר לויקיפדיה:מזנון/ארכיון 315

למה כשמעדכנים בינוויקי בוויקינתונים, אין שום חיווי על כך בהיסטוריה של הערך עצמו? זה לא תקין. כשערך נמצא ברשימת המעקב שלי, אני אמור לדעת על כל שינוי ברשימת קישורי הבינוויקי שמשויכים אליו. ‏nevuer‏ • שיחה 22:59, 28 בפברואר 2013 (IST)

למיטב ידיעתי האופציה היחידה העומדת כרגע לפניך היא לבדוק גם את רשימת המעקב בוויקינתונים. מעבר לסרבול הכרוך בבדיקת שתי רשימות מעקב שינויים, הבעיה היא שאין זהות בין רשימת המעקב שלך בוויקיפדיה העברית לבין זו שבוויקינתונים, ולצורך כך אני מקווה שיקומו המפתחים ויכינו שני כלים. האחד הפעלת מעקב בוויקינתונים על כל הערכים הקיימים ברשימת המעקב בוויקיפדיה העברית (לאותם ערכים שקיימים כמובן בשניהם) והשני שתהיה רשימת מעקב משולבת. אביהושיחה 23:13, 28 בפברואר 2013 (IST)
התלוננתי על כך כבר בתחילת החודש. קיפודנחש פתח באג בנשא. אשמח לקבל עדכון. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 23:26, 28 בפברואר 2013 (IST)
תודה חנה, לא הייתי מודע לכך. ‏nevuer‏ • שיחה 00:45, 1 במרץ 2013 (IST)
התכנון המקורי היה שכל שינוי בדף בוויקינתונים יופיע ברשימת המעקב של מי שעוקב אחרי הדף המתאים בוויקיפדיה המקומית. כאשר ויקינתונים הופעל בוויקיפדיה העברית, הפונקציונליות הזו עבדה, עם כמה בגים רציניים: קודם כל היא לא פעלה אצל משתמשים שבחרו בהעדפות => שינויים אחרונים "רשימת שינויים אחרונים משופרת". שנית, ברשימת המעקב הופיעו השינויים בדף בוויקינתונים, פרט לשני השינויים החשובים ביותר: הוספת והסרת הקישור מהדף בוויקינתונים לדף אחריו אתה עוקב. המשפט האחרון מסובך ומסורבל, אז אנסה בדוגמה: הערך בעברית ניוקי מקושר מהדף בוויקינתונים d:Q20063. אותו הדף מקשר לערך ההונגרי hu:Nokedli. נניח שמישהו מגלה ש"נוקדלי" זה בעצם לא ניוקי אלא קרעפלעך, ומסיר את הקישור מהדף בויקינתונים לויקיפדיה ההונגרית, או מחליף אותו בקישור נכון יותר. מי שעוקב אחרי "ניוקי" יראה את השינוי ברשימת המעקב. אבל אם יתברר בעצם ש-d:Q20063 *כן* מתאים ל-Nokedli בהונגרית, אבל לא מתאים ל"ניוקי" בעברית, ויסיר או יחליף את הקישור מויקינתונים לוויקיפדיה העברית דווקא, מי שעוקב אחרי "ניוקי" לא יראה זאת ברשימת המעקב.
מאז הופעל ויקינתונים שודרגה גרסת התכנה בוויקיפדיה העברית (זה היה אתמול בערב. דרך אגב - השדרוג היה כל כך חלק שאף אחד לא שם לב אפילו, מה שלא היה נכון בשדרוגים קודמים). למרבה האכזבה מתברר שהשדרוג לא תיקן את הבג הראשון, ועדיין צריך לכבות את הצגת שינויים אחרונים משופרת כדי לראות שינויים בוויקינתונים ברשימת המעקב. לגבי הבג השני, נדמה לי שגם הוא עדיין לא תוקן, אבל זה לא בדוק. בע"ה, באחת הגרסאות הקרובות יתוקנו שני בגים אלו, ובתמורה נקבל בגים חדשים דנדשים, היישר מהיבואן. קיפודנחש 03:24, 1 במרץ 2013 (IST)
אתה מזלזל באנו קיפודנחש. בטח ששמנו לב לשידרוג. עכשיו בכל הדפים שאין להם קישור שפה מופיע בצד שמאל "דף זה בשפות אחרות" (אין). זה לא היה קודם (או שלא שמתי לב לכך).
חוץ מזה, איך אני רואה אם אני רואה את הרשימת השינויים המשופרת או לא? אני לא מוצא חפיץ כזה או הגדרה כזו בהעדפות. -יונה בנדלאק - שיחה 11:07, 1 במרץ 2013 (IST)
גם אני שמתי לב לשינוי (אין). אני גם לא רואה אפשרות של הרשימת השינויים המשופרת, לעומת זאת אני רואה אפשרות "הצגת עריכות ויקינתונים בשינויים אחרונים". סימנתי ולא ראיתי כל הבדל. האם זה לא עובד?
לעומת זאת, בויקינתנוים סוף סוף עובדת האפשרות של מעקב שסימנתי בהעדפות "מעקב אחרי דפים וקבצים שערכתי, ו-"מעקב אחרי דפים שיצרתי וקבצים שהעליתי". זו התקדמות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 14:15, 1 במרץ 2013 (IST)
לגבי הזלזול: לא היה זלזול. כשכתבתי "בלי שאף אחד שם לב", הכוונה הייתה שלא נשברה שום פונקציונליות קיימת (למיטב ידיעתי), שום סקריפט לא נשבר, ולא היה צורך לשלוח אף אחד לבצע "רענון עמוק". לגבי הצגת קישור לויקינתונים גם מדפים ללא בינויקי - אודה ואתוודה שלא שמתי לב לכך. לגבי השאלה: פשלה שלי. פעם קראו לזה "רשימת שינויים אחרונים משופרת", אבל התיאור הוחלף ל"קיבוץ השינויים לפי דף בשינויים האחרונים וברשימת המעקב (דרוש JavaScript)". כדי לראות שינויים בדפי ויקינתונים ברשימת המעקב, יש לכבות את האפשרות הזו. אחרי הכיבוי, יופיע ברשימת המעקב, בסוף הרשימה של "הצגת/הסתרת" (הרשימה שמציגה או מסתירה עריכות של בוטים, אנונימיים, רשומים, וכן הלאה), אפשרות להציג או להסתיר שינויים בוויקינתונים. קיפודנחש 18:58, 1 במרץ 2013 (IST)
זה המצב אצלי, למרות זאת איני רואה את השינוי ברשימת המעקב, אני כן רואה שינויים בויקנתונים בדף שינויים אחרונים. למשל ראיתי עכשיו שינוי בערך מדגסקר (סרט) שנעשה בויקינתונים, הוספתי מידית לרשימת המעקב ולא ראיתי אותו ברשימה זאת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 11:10, 2 במרץ 2013 (IST)
יתכן שכך, אבל כאשר נעשה שינוי בוויקינתונים בדף ש_כבר_ נמצא ברשימת המעקב שלך, השינוי יופיע. יש הבדל קט: שינוי מקומי מופיע ברשימת המעקב ללא השהיה, מהרגע שמי ששינה לוחץ "שמירה". עבור שינויים בוויקינתונים המנגנון מעט מורכב יותר, משום שמדובר על העברת מידע בין שני בסיסי נתונים שונים, ולכן יכולות לחלוף מספר דקות בין ביצוע השינוי בוויקנתונים ועד שיצוץ ברשימת המעקב המקומית. אורך ההשהיה תלוי במצב של "תור המשימות" של שתי הוויקיפדיות. קיפודנחש 18:38, 3 במרץ 2013 (IST)
קיפודנחש, כפי שהסברתי לך בדף שיחתך, אני לא רואה את השינויים גם לאחר שעות. יש לבדוק היכן הבעיה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 18:48, 3 במרץ 2013 (IST)

בדקתי את הנושא ביסודיות, יש דרך לראות ברשימת המעקב בויקיפדיה העברית שנעשה שינוי בדף בויקינתונים, אבל רק שינוי המתייחס להוספת או הורדת קישור לאחת הויקיפדיות. שינוי שנעשה בקביעות שאלה כל הפרמטרים לתבניות, או שינוי שנעשה בתיאור לא יוצר כל תנועה ברשימת המעקב. תארו לכם שהייתם רואים בויקיפדיה העברית ברשימת המעקב שלכם רק חלק מהשנויים שנעשו, אבל לא את כולם. זו לא בקרה תקינה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 22:11, 3 במרץ 2013 (IST)

השקת ויקי-נתונים לתבניות נתונים בשלוש ויקיפדיות ראשונות[עריכת קוד מקור]

הועבר מויקיפדיה:מזנון/ארכיון 316

Hey :)

Sorry for writing in English. I hope someone can translate this.

First I wanted to thank you all again for being among the first four Wikipedias to test Wikidata's first phase (language links). I really appreciate it. We're right now preparing the deployment of this on all the remaining Wikipedias. This is planned for March 6.

My second and main reason for writing: We're making the plan for the deployment of the second phase of Wikidata right now. This is scheduled for the end of March. Here is what phase 2 is all about:

  • infobox templates can be rewritten to include data from Wikidata
  • existing infoboxes will continue to work
  • the current syntax for how to include data from Wikidata in infobox templates is at meta:Wikidata/Notes/Inclusion syntax
  • d:Q159 gives an example of what kinds of data is already in Wikidata. More data will be added in the coming weeks by Wikidata editors and more data types are being worked on by the development team. This includes for example string, number, date/time and geocoordinates

If there is no strong objections I'd like this Wikipedia to join the group of 3 Wikipedias who will get this first. The current plan is for this to be Italian, Hungarian and Hebrew.

Cheers Lydia --Lydia Pintscher (WMDE) - שיחה 14:44, 1 במרץ 2013 (IST)

תרגום (על ידי עופר קדם - שיחה 15:09, 1 במרץ 2013 (IST)):

היי :-)

סליחה על הכתיבה באנגלית. מקווה שמישהו יוכל לתרגם זאת.

ראשית רציתי להודות לכולכם שוב על היותכם בין ארבע הוויקיפדיות הראשונות לנסות את השלב הראשון של ויקי-נתונים (בינויקי). אני מעריכה את זה מאוד. כרגע אנו מתכוננים לפריסת תכונה זו בכל הוויקיפדיות האחרות. זה מתוכנן ל-6 במרץ.

הסיבה השנייה, והראשית, להודעתי: אנו מכינים תכניות לפריסת השלב השני של ויקי-נתונים כעת. זה מתוכנן לסוף מרץ. הנה הפירוט של שלב 2:

  • ניתן יהיה לשכתב תבניות נתונים כדי שיכללו נתונים מויקי-נתונים.
  • תבניות קיימות ימשיכו לעבוד.
  • התחביר הנוכחי להוספת מידע מויקי-נתונים מצוי ב-meta:Wikidata/Notes/Inclusion syntax.
  • d:Q159 נותן דוגמא לסוג המידע שכבר קיים בויקי-נתונים. עוד מידע יתווסף בשבועות הקרובים על ידי עורכי ויקי-נתונים, וצוות הפיתוח מכיון סוגי מידע נוספים. ביניהם מחרוזות, תאריכים וזמנים, וגיאו-קואורדינטות.

אם אין התנגדויות חזקות, הייתי רוצה שויקיפדיה זו תצטרף לקבוצת שלוש הוויקיפדיות שיקבלו זאת ראשונות. התכנית הנוכחית היא לוויקיפדיות האיטלקית, ההונגרית והעברית.

בברכה,

Lydia

--Lydia Pintscher (WMDE) - שיחה 14:44, 1 במרץ 2013 (IST)

האם מישהו מבין איזה תבניות היא רוצה להלביש עלינו? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 15:11, 1 במרץ 2013 (IST)
היא לא רוצה "להלביש עלינו" כלום. בשלב הבא של ויקי-נתונים רוצים לאחד כל מיני נתונים עובדתיים המשמשים בתבניות, כדי להקל על הצגת מידע עדכני בכל הערכים. לדוגמא, במקום לעדכן בנפרד את גודל האוכלוסיה של מדינה בכל שפה, תבנית המידע תכיל קוד שמקשר אותה למאגר המידע הראשי בנושא בויקי-נתונים, ולכן היא תמיד תציג את האוכלוסיה העדכנית, כפי שרשומה בויקי-נתונים. כנ"ל לגבי כל מיני פריטי נתונים אחרים. ראי את הקישור, שמציג את דף המידע של רוסיה - כתובים שם הנשיא, הבירה וכו'. כיוון שויקי-נתונים יקשר בסופו של דבר לכל השפות של כל ערך, אם מתחלף הנשיא הרוסי, מספיק לעדכן בויקי-נתונים, והתבניות (אם יכילו את הקוד המתאים) בכל השפות יתעדכנו בקישור לערך על הנשיא החדש, באותה שפה (בזכות קישוריות הבינויקי החדשה). עופר קדם - שיחה 15:43, 1 במרץ 2013 (IST)
החיסרון הגדול בהעברת תבניות המידע השונות לידי ויקינתונים היא החלשת כוחם של משתמשי ויקיפדיה העברית. בכל דיון, הרי שהמקור המוסמך יהיה ויקינתונים, ובעת שירצו המשתמשים לשנותו, יהיה עליהם להצביע ולנהל דיון על כך בויקינתונים במקום בויקיפדיה העברית. במובן מסויים, ויקיפדיה העברית מאבדת את עצמאותה והופכת לקוסמופוליטית.
כמו כן, בעת השחתה בויקינתונים, הרי שההשחתה תשפיע גם על ויקיפדיה העברית באופן אוטומטי, וכמדומני שעדיין לא תוקן הבאג שנידון לעיל, כך שעדיין שליטה ופיקוח על השחתות מסוג זה.--אדג - שיחה 15:58, 1 במרץ 2013 (IST)
גם אני לא מתלהבת מהנושא הזה. ראו הדיון על הערך ירושלים האם היא בירת ישראל שיתקיים בדף השיחה של הדף. עוד נהיה תלויים בשפע אוהבי ציון שם שיקבעו לנו מהי בירת ישראל. דבר נוסף הוא שזה מחזק את כוחם של יודעי האנגלית בהחלטות השונות. אני חושבת שעדיף שנמשיך להתנהל עצמאית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 18:52, 1 במרץ 2013 (IST)
אני מתלהב מאוד מצעד זה של ויקינתונים. את הגישה של "עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב" אני מציע להשאיר לבלעם. הבעיות שהועלו כאן ניתנות לפתרון:
  • סביר שההשגחה על ויקינתונים תהיה הדוקה, כך שהשחתות שם יחזיקו מעמד פחות מאשר אצלנו.
  • מרבית הנתונים לא יהיו שנויים במחלוקת. במקרים החריגים ניתן יהיה שלא להשתמש בוויקינתונים. אין צורך להימנע כליל מוויקינתונים רק בגלל חשש מבעיות בחלק קטן מאוד מהנתונים. דוד שי - שיחה 19:49, 1 במרץ 2013 (IST)
דוד, לא ברור לי איך אתה יכול להחליט מה כן ומה לא. נסה למשל את ההגדרות שלהם לגבי מחוז נפה ועוד שפע המצאות של יחידות אזוריות שלא קיימות בעברית. לא ראיתי אותך בשום דיון בנושא, לא בדף השיחה של ויקיפדיה:ויקינתונים וגם לא בדף השיחה של ירושלים שם, למרות שביקשתי עזרה. לדעתי אינך מכיר מספיק את המערכת על כל בעיותיה בשביל להיות כה בטוח שאין בעיה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 21:05, 1 במרץ 2013 (IST)
אני מסכים עם דוד שניתן לנתק, ואני מאמין שבקלות יחסית, את התבניות מויקינתונים. כך שהדיון יהיה אם לנתק או שלא. הבעיה שלי היא לא עם דברים שמתנהל דיון עליהם, ודעת הרוב נאכפת, אלא מאותו רוב דומם של ערכים, שמעתה באופן אוטומטי כל החלטה שתתקבל בויקינתונים תועבר ללא דיון וללא החלטה מסודרת לערכי ויקיפדיה העברית. זו היא למעשה פגיעה בדמוקרטיה של ויקיפדיה העברית, והפיכתה לכפופה לויקיפדיות האחרות, הגדולות מאיתנו בכמות בהרבה.
ואגב, "הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב", זו ברכה (למרות שהרבה חשבו אחרת במשך הדורות...)--אדג - שיחה 21:56, 1 במרץ 2013 (IST)
חנה, שימי לב מה כתוב בהודעה - תבניות קיימות ימשיכו לעבוד, כך שאם לא נרצה להשתמש בויקי-נתונים, נוכל. כמו כן, את יכולה להסתכל קצת על תיאור התחביר המקושר - אפשר לבחור איזו תכונה ניקח משם, ואיזו לא. אז בדוגמא שהבאת, אין לנו שום בעיה להשאיר בערך "ישראל" תבנית לא מקושרת, כמו שיש היום, או להכין תבנית בה רק חלק מהנתונים מחובר לויקי-נתונים. עופר קדם - שיחה 22:22, 1 במרץ 2013 (IST)
אזכיר למי ששכח: ויקיפדיה היא רעיון אופטימי, שהפקפוק בסיכויי הצלחתו היה גדול שבעתיים מהפקפוק שמביעים חלק מהכותבים כאן בסיכויי ההצלחה של ויקינתונים. כדאי להמשיך לשמור על אופטימיות זו. אז מה אתם אומרים, יחליטו במקומנו כמה תושבים יש בנובוסיבירסק, מה השטח של קמצ'טקה ומתי זימבבואה זכתה בעצמאות? זה לא סוף העולם. דוד שי - שיחה 05:31, 2 במרץ 2013 (IST)
אני חושב שרצוי להשתתף ולראות איך מנצלים את היתרונות ומתמודדים עם החסרונות שצויינו. דוד א. - שיחה 08:41, 2 במרץ 2013 (IST)
אני מבקשת מכל האופטימים שייכנסו בבקשה לדף שיחת ויקיפדיה:ויקינתונים#מאפייני איזורים וינסו לעשות סדר במבחר האזורים/נפות, חבלים מחלקות שיש שם, מיובאות משפות שונות, כי אלה שניסו להשתלט שם על הנושא הרימו ידיים. תיכנסו גם לדף של רוסיה ותסתכלו על רשימת הקביעות שיש שם לחלקם אין תרגום לעברית, תנסו לתרגם. עכשיו נצטרך ללכת ערך ערך ולראות מה מעיפים, מה לא מעיפים, גם עכשיו הבקרה עדיין לא עובדת כמו שצריך, ראו דיון קצת למעלה. דברים משתנים בויקנתונים המשפיעים על הערכים אצלינו, ואנחנו בכלל לא יודעים מכך. ונניח שמישהו ייכנס לשם וישנה, תתחילו להתווכח עם כל העולם באנגלית? (וזאת בתנאי שבכלל תדעו שנעשה שינוי) חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 09:39, 2 במרץ 2013 (IST)

האם לידייה וצוות המפתחים של ויקינתונים עדיין לא גיבשו הסברים ברורים כיצד לפתור את הבעיה שחנה העלתה? לפי הבנתי (אנא תקנו אותי אם אני טועה) ויקינתונים אמור לפעול בדיוק באותו האופן כמו שהויקישיתוף עובד - בעוד שמרבית התמונות שמוצגות בוויקיפדיה העברית כיום מאוחסנות למעשה בשרת של ויקישיתוף איננו מחויבים להציג את כל התוכן שמאוחסן בויקישיתוף אצלנו, משתמשי הוויקיפדיה העברית לא יכולים לראות מתי מבוצעים בתמונות של ויקישיתוף שינויים (אלא אם כן יש לנו חשבון נוסף בויקישיתוף ואם הוספנו כל אחת מהתמונות הרלוונטיות גם לרשימת המעקב שלנו שם), ואנו מחויבים ליישב את המחלוקות שקשורות לתוכן בויקישיתוף בדפי השיחה של ויקישיתוף (בתנאי שיודעים על השינוי). לפי הבנתי אותו מודל בדיוק יהיה מיושם גם בויקינתונים – לא נהיה מחויבים להציג את התוכן שאוחסן בויקינתונים בכל תבניות המידע אצלינו, לא נוכל לראות באופן מיידי מתי מבוצעים שינויים (אלא אם כן יש לנו חשבון נוסף בויקינתונים ואם הוספנו כל אחד מהדפים הרלוונטיים שם גם לרשימת המעקב שלנו), וכמו כן נהיה מחויבים ליישב את המחלוקות שקשורות לתוכן בויקינתונים בדפי השיחה של ויקינתונים (בתנאי שיודעים על השינוי). חנה, מדוע לדעתך המודל שעבד עד היום יפה מאוד עם ויקישיתוף לא עשוי לעבוד גם היטב עם ויקינתונים? הרי כמעט ואין השחתות בויקישיתוף ואיננו נדרשים ברוב המקרים לנהל ויכוחים מתמשכים שונים באנגלית בדפי השיחה של ויקישיתוף. WikiJunkie - שיחה 10:15, 2 במרץ 2013 (IST)

גם בויקישיתוף יש בעיות, ובכל מקרה המקרים אינם דומים. שינוי בויקישתוף לא משפיע על הערך בויקיפדיה העברית למעט מקרה שתמונה נמחקת משם. כל יתר השינויים אין להם השפעה ישירה. אבל אפשר לקחת משם את הדוגמה של שינוי שמות של קטגוריות. בכל פעם ששם של קטגוריה בויקישיתוף משתנה, הקישור מהערך בויקיפדיה העברית נשבר, ואנחנו לא יודעים מכך. לפני כשלושה חודשים פניתי בנושא וביקשתי סיוע לאיתור הקישורים השבורים האלה ולבסוף קרייזי אייון יצר בוט שאיתר את הקישורים האלה, וכמה ויקיפדים ואני ביניהים תיקנו ידנית קישור קישור, היו קרוב לאלף קישורים שבורים. ובינתיים נוצרו נוספים. חלקם שהיו במעקב שלי תוקנו.
במקרה שלפנינו מדובר בהשפעה ישירה על המידע המופיע בויקיפדיה העברית. וזה מצב אחר לגמרי והרבה יותר בעייתי.
ולגבי ניהול דיונים בדפי השיחה של ויקישיתוף, איני יודעת כמה מכם עוסקים בכך, אבל חוויותי מדיונים שם עם אורלינג יוכיחו עד כמה הנושא קשה. ראשית יש לנהל זאת באנגלית, וכשמישהו מתעקש מאד הדרך היחידה היא לבקש חסימה. האם בזה נעסוק עכשיו בדיונים אין סופיים עם ויקיפדים מכל העולם בשפה האנגלית? אין לכם מושג עד כמה זה קשה ובודד. אתם מוזמנים להיכנס ולהתרשם מהדיון בשינוי שם הקטגוריה של ראש העין Commons:Category talk:Rosh HaAyin. כמה מאיתנו ירצו לעסוק בזה? הויקישתוף הוא בדיוק דוגמה למה הנושא הזה בעייתי.
אתה גם מוזמן להיכנס לדיון בדף השיחה של ירושלים בויקינתונים d:Talk:Q1218, ולראות את הדיון שמתנהל שם. ולידיעתך המנגד הראשי להגדרת ירושלים כבירת מדינת ישראל הוא מפעיל מערכת בויקנתונים. זה מה שצפוי לנו בדיונים שם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 10:59, 2 במרץ 2013 (IST)
חנה, השינויים בויקישתוף כן משפיעים על הערכים בויקיפדיה העברית באותו האופן – נגיד לדוגמה שמשתמש בויקישיתוף יעלה לשרתי ויקישיתוף גרסה חדשה של התמונה הזו בה הוא שינה מעט את החדות של התמונה ו...האריך מעט את האף של בן גוריון. השינוי כמובן יכנס לתוקף בכל הדפים בויקיפדיה העברית שעושים שימוש בתמונה, בנוסף לכל הדפים ביתר המיזמים של קרן ויקימדיה שעושים שימוש בתמונה (בדומה למודל של ויקינתונים). אנחנו כמובן לא נדע על השינוי הזדוני אלא אם כן יש לנו חשבון משתמש בויקישיתוף עם התמונה הזו ברשימת המעקב או אם הקוראים חדי העין בויקיפדיה העברית יבחינו בשינוי. אף על פי כן, סביר להניח שמצב זה לא יתרחש שכן המנטרים של ויקישיתוף עושים עבודה מצויינת בניתור ההשחתות הזדוניות מהסוג הזה. WikiJunkie - שיחה 17:56, 2 במרץ 2013 (IST)

אני כמעט ולא רואה בעיה. נניח לדוגמה שעסקינו בתבנית עיר, ונגדיר אותה כך: קח את הנתון לגבי אוכלוסייה, שטח וכו' מוויקינתונים אלא אם הנתון מצוין בוויקיפדיה העברית. ברוב המוחלט של המקרים לא יהיה ויכוח על הפרמטרים - במעט המקרים שכן נציין במפורש בוויקיפדיה העברית את הנתון (בהנחה שאין עניין ורצון להתווכח על נתון בוויקינתונים), או (ועדיף) להגיע להסכמה בוויקינתונים שתשתקף בכל הוויקיפדיות ולא רק בעברית. לדוגמה אם מתווכחים על הטענה האם ירושלים היא בירת ישראל: אפשר להסכים על כך בוויקינתונים ואז ירושלים תופיע כבירת ישראל בכל הוויקיפדיות, ואם לא מגיעים להסכמה על כך אפשר לדרוס את הנתון מתוך ויקינתונים ספציפית בוויקיפדיה העברית. במקרים כאלו בכל מקרה כנראה שיהיה איזשהו טיעון (גם אם לא מדויק) לשני הצדדים (כן - כי כך המדינה הגדירה את הבירה שלה, לא - מדינות אחרות לא מכירות בכך ושגרירויות נמצאות בת"א), ואז כנראה שכדי להציג את המציאות המורכבת יותר יהיה עדיף בכל מקרה לציין בהערה מתאימה את העניין (וגם אז זה יכול להיות נתון לויכוח). ערן - שיחה 14:32, 2 במרץ 2013 (IST)

ערן, אני מבינה שתכנה חדשה מעוררת התרגשות אצל אנשי המחשבים, אבל עם כל הכבוד יש דברים חשובים יותר. צר לי אבל אתה ממעיט את המשמעות של הקושי בויכוחים בויקינתונים. נתתי דוגמה אחת של ירושלים, אתה מוזמן לראות בגרסאות קודמות כמה פעמים משתמש:Ymblanter שם שחזר את העריכה שירושלים היא בירת ישראל, וכמה ויקיפדים מהויקיפדיה העברית היו צריכים להיכנס לשם כדי שהוא יפסיק את השחזור, והוא מפעיל מערכת שם. גם עכשיו לא בטוח שזה יישאר. בויקיתונים מציינים קביעות, אין מקום למציאות מורכבת. זה מיועד רק לערכים בויקיפדיות השונות. מה שאתה מציע דורש טיפול פרטני ערך ערך עם מעקב שוטף לכל שינוי, וגיוס חלק גדול מהקהילה כאן לויכוחים שם בשפה האנגלית. לא כל אחד כאן יכול לעשות זאת בשפה זאת, גם לי נדרש הרבה יותר מאמץ לכתוב תגובה בשפה האנגלית מאשר בעברית. ושים לב, הבקרה בויקיפדיה העברית על מה שקורה שם עדיין לא עובדת.
אני מציעה קודם כל לעשות ניסיונות על ערכים בדפי טיוטה כדי להבין טוב מה המשמעות של לקיחת הנתונים משם. לי אפילו לא ברור האם ההצעה היא לקחת משם נתונים או גם תבניות שעוצבו על ידם. ניסיונות כאלה על מגוון של סוגי ערכים יסבירו טוב יותר את המשמעות של השילוב המוצע שם, ואז נראה אם יש מקום לאופטימיות או לפסימיות.
לג'אנקי, נתת עוד דוגמה של השפעה, אבל זה שוב ברמת התמונה, לא ברמת כל המידע בערך. יש לך דעה טובה מאד על הבקרה בויקישיתוף, על סמך מה היא מתבססת? לא התייחסת בכלל לבעיות של קישורים שבורים, נושא שאני העליתי שם, אבל אין להם פתרון. הם ממשיכים לשנות כל הזמן שמות של קטגוריות שבחלקם הם שינויים מזעריים מסוג של אות גדולה במקום אות קטנה, שינויים לא מהותיים, ששוברים את הקישור, ואין שם כל בקרה. מישהו משנה גם כשלא הכרחי ומישהו אחר מוחק, והקישור נשבר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 18:33, 2 במרץ 2013 (IST)
חנה, יש דרכים שונות להתמודד עם בעיה:
  1. לפתור אותה
  2. לעקוף אותה
  3. לתעד אותה
  4. להכריז על יאוש.
הדרך הרביעית היא הגרועה ביותר. נתקלת בבעיה של שינוי שמות קטגוריות בוויקישיתוף? יש דרכים אחדות לטפל בה, אין צורך להכריז על יאוש. כשם שבוט מטעם ויקינתונים מטפל במצבים של מחיקת תמונה שם, כך ניתן להפעיל בוט שיטפל במחיקת קטגוריה עקב שינוי שמה.
גם לבעיות שאת מציגה בוויקינתונים יש פתרון. ירושלים היא מרכז העולם, אבל לעומת הבעיה בערך העוסק בה, יש לנו אלף ערכי ערים שבהם אין בעיה, ובהם השימוש בוויקינתונים הוא רווח נקי. דוד שי - שיחה 18:51, 2 במרץ 2013 (IST)
אני באופן אישי לא רואה עתיד גדול למיזם ויקינתונים, בין היתר מהסיבה שציינה חנה. ובנוסף, יתכן שאני מאותגר לגמרי, אבל אני לא מצליח להבין איך להוסיף או להסיר נתונים מהדבר הזה. בעניי הניסוי היה כישלון חרוץ. אז נכון, אני יודע שממשק ויקי הוא לא דבר קל, אבל הוא גם לא צריך להיות כה קשה. אני ממשיך לעשות בין ויקי בדרך הישנה, וכך אני מתכוון להמשיך גם ללמד לעשות (אני עושה הרצאה על עריכה בוויקיפדיה פעם או פעמיים בשבוע). דרור - שיחה 18:57, 2 במרץ 2013 (IST)
דוד, אתה יודע שירושלים היא רק דוגמה, לא ראיתי אותך בדיון שם, למרות שבקשתי בכיכר העיר מויקיפדים שייכנסו ויסייעו.
נתקלתי בבעיה בויקישיתוף וביקשתי שם שבכל פעם שהם משנים שמות של קטגוריות, שיפעילו בוט שיתקן את כל הקישורים. הם אמרו לי שאין להם דבר כזה ושצריך להסתדר בויקפדיה העברית לבד. אז ביקשתי כאן. פניתי לויקיפדים שונים ולבסוף קרייזי אייון הרים את הכפפה, ויצר בוט ששמזהה את הבעיה אבל לא מתקן אותה, התיקון נשאר ידני. פרסמתי במזנון וביקשתי סיוע. היינו ארבעה ויקיפדים שתיקנו, לא ראיתי אותך שם.
אתה מציע הצעות, אבל לא נראה לי שבדקת פעם מה באמת קורה שם. יש הבדל בין אופטימיות להטמנת ראש בחול, ולהאמין שהכול יהיה בסדר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 19:04, 2 במרץ 2013 (IST)
אני חושב שזה מיזם חשוב ויפה שיכול לעזור ולשפר את ויקיפדיה העברית. כמה הערות בעיקר לחנה:
כשמיזם ויקישיתוף התחיל לעבוד נרשמתי, די בהתחלה, והוספתי קטגוריה אבל העדכון לא בוצע מיידית ורק שבוע לאחר מכן ראיתי כי הוספת הקטגוריה נקלטה. בהשוואה למיזם ויקישיתוף החדש שיצא בזמנו למיזם החדש של ויקינתונים כיום הבדל שמיים וארץ. מדובר במיזם חדש עם בעיות של מיזם חדש ואנחנו נתבקשנו לעזור בהרצתו. הדוגמא של ירושלים היא דוגמה מצויינת לבעיות שיש להסדיר בכללים של ויקינתונים.
את המיזם מריצים ויקיפדים כמוני וכמוך וכמו רבים אחרים ברחבי העולם. זה מיזם חופשי וכל אחד יכול להרשם ולעזור בעניין. ההנהלה היחידה שמשתתפת במיזם הם מפעילים זמניים ומפעילים גלובליים שגם הם זמניים עד שהמשתתפים במיזם יבחרו לעצמם מפעילים קבועים. לכן אין טעם לבוא בטענות כלשהם להנהלה עלומה כלשהי. כמו בוויקיפדיה העברית, הבקרה היא אנחנו העורכים. עריכות, הערות וטענות שלנו הן הבקרה.
באמת שאין הצדקה לגישה כאילו עוכרי ישראל הם שמטפלים בנתונים.
הנושא של המאפיינים האזוריים היא בעיה שעלתה לדיון בוויקינתנוים (גם בשפות אחרות היו בעיות). חלק מהקביעות כמו פרובינציה למשל בוטלו. ישנן 2 קביעות חדשות P131 - יחידה אדמיניסטרטיבית (located in administrative unit) ו- P132 - סוג החלוקה השלטונית (type of administrative division). לא יודע אם זה סוף הסיפור אבל בהחלט התקדמות.
לגבי שינוי שם הקטגוריה של ראש העין בוויקישיתוף. הצורה שבה ראש העין נכתבת באנגלית איננה בעיה של ויקיפדיה העברית ויש ממש בטענה שם שאומרת כי מבחן גוגל באנגלית מראה כי יש רוב לצורה האחרת ששם העיר נכתב באנגלית (שהיא גם צורה נכונה). לא מדובר אפילו בבעיה שוויקישיתוף אמורה או יכולה לפתור, אלא של הוויקיפדיה בשפה האנגלית. בעיית שינוי שם הקטגוריה בשיתוף יכולה וצריכה להיפתר על ידי בוט. אני לא חושב שבגלל זה יש לפסול את ויקישיתוף. Geagea - שיחה 03:08, 3 במרץ 2013 (IST)
אני מביאה דוגמאות לבעיות של דרך התנהלות, אין צורך לענות לי פרטנית לגבי דוגמאות אלה. זה מיותר כאן. מה שקורה בויקינתונים יכול להשפיע על כל הויקיפדיה העברית, ולא נראה לי סביר שהם ייקבעו על סמך ויקיפד אחד (אם בכלל) שנכנס לדיונים האלה.
אז שיתקנו קודם כל את כל הדברים, יסדירו את הקביעות השונות לפני שמשנים שינויים כאלה שישפיעו דרסטית על הערכים כאן, ויבטלו עבודה של שנים שהושקעה על ידי ויקיפדים.
ולפני הכל שקודם כל יטפלו בבעיית אי האפשרות לעקוב דרך רשימת המעקב בויקיפדיה העברית על השינויים שנעשים בדפים בויקינתונים. נבצר מבינתי למה לא מבינים שזה צריך להיות בעדיפות הראשונה אצלם, לפני פיתוחים נוספים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 09:13, 3 במרץ 2013 (IST)

תגובת המפתחים[עריכת קוד מקור]

קודם כל אציין כי אני סבור שהחששות וחוסר הבהירות שעולים בשלב הזה הנם טבעיים שכן להזכירכם כל מיזם ויקינתונים עדיין נמצא בשלבי בטא, והמפתחים של ויקינתונים מבצעים במקביל שינויים רבים עדיין בהתאם למשוב שהם מקבלים כעת מאיתנו (אנחנו בין ה-Beta testers הראשונים שמתמודדים עם הבעיות הללו).

משום כך רצוי שנקפיד תמיד לגבש קודם כל את כל השאלות המהותיות הללו שעולות כאן אצלנו במקום מרכזי (אני לא בטוח אם המזנון הוא המקום הטוב ביותר לכך), לאחר מכן נקפיד לתרגם את השאלות ולהפנות אותם למפתחים הראשיים של ויקינתונים, ולבסוף נפרסם באופן קבוע את התשובות הרשמיות של המפתחים לגבי השאלות המהותיות שעולות.

המפתחים זמינים בחלק גדול משעות היממה בערוץ הצ'אט #wikimedia-wikidata ב-Freenode,הם מאוד נחמדים, ושמחים לענות לכל השאלות שמעלים ה-Beta testers.

בשעה האחרונה פניתי למפתחים דרך ערוץ הצ'אט הזה והתכתבתי עם Lydia כאשר ציינתי בפנייה את החששות שעלו בדיון זה. בתגובה Lydia ציינה כי היא תבדוק מול יתר המפתחים את החששות שהועלו בדיון זה ותספק כאן תגובה רשמית ומנומקת בתחילת יום שני (זמן גרמניה).

בנוסף לכך שאלתי את Lydia אם יש נכון לעתה דפי הנחיות מפורטים הנוגעים בין היתר לסוגיות המהותיות הללו, והיא ציינה כי אין עדיין, אך ציינה כי בכוונת המפתחים לכתוב בקרוב דפי הנחיות מפורטים וברורים הנוגעים בין היתר לחששות שהועלו בדיון זה (המפתחים מתייחסים לדפי ההנחיות הללו בתור בתור דפי ההנחיות של "phase 2").

לגבי הסוגיה הספציפית האם ירושלים תהיה מוגדרת כבירת ישראל, תגובתה של לידייה הייתה:

  • <Lydia_WMDE> we're aware of that issue of course
  • <Lydia_WMDE> so there are several ways around this:
  • <Lydia_WMDE> 1)
  • <Lydia_WMDE> keep the value locally
  • <Lydia_WMDE> 2)
  • <Lydia_WMDE> wikidata can keep several values for one thing
  • <Lydia_WMDE> so it can have several values for the capital of israel
  • <Lydia_WMDE> and each wikipedia can specify which one it wants
  • <Lydia_WMDE> either of those is possible and fine

כמו כן, לגבי הסוגיה הספציפית לגבי ההגדרות של יחידות אזוריות שלא קיימות בעברית, תגובתה של לידייה הייתה:

  • <Lydia_WMDE> when a template is rewritten for an infobox then the person doing that can decide which properties they want to use
  • <Lydia_WMDE> so for example if there is more data in wikidata for a given topic but you only want a subset of it that is fine

בכל מקרה, כפי שציינתי, תגובה רשמית ומפורטת יותר לגבי כל אותן הבעיות תבוא ביום שני. WikiJunkie - שיחה 20:25, 2 במרץ 2013 (IST)

  1. לא הבנתי את תשובתה בקשר לאזורים.
  2. הדוגמאות שציינתי הן אלה שכבר נתקלתי בהן, מי יודע מה עוד מסתתר ועדיין לא גילינו.
  3. לא ראיתי כל התייחסות ל"אין בקרה". לפני שמוסיפים משהו חדש, חייבים קודם כל לתת פתרון לבקרה. כלומר שכל שינוי שנעשה בויקינתונים, מי שעוקב אחר הערך בוויקיפדיה העברית ידע שנעשה שינוי. הם צריכים לתת לכך עדיפות לפני פתוח דברים חדשים.
  4. אני גם לא בטוחה אם הבנתי את מה שאמרה לגבי ירושלים. האם כוונתה שאנחנו יכולים להחליט שלא מכילים את ויקינתונים על הוויקיפדיה העברית בערך מסוים, זה גם מה שנאמר מלכתחילה. או שאמרה שיהיו שם מספר קביעות: קביעה שאומרת שהיא בירת מדינת ישראל וקביעה שאומרת שהיא לא בירת מדינת ישראל, אלא תל אביב בירת ישראל (זו הטענה שהועלתה בדיון). אז הגענו לבסיס נתונים לא אחיד. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 23:43, 2 במרץ 2013 (IST)
שני הסנט שלי: אני גם התלהבתי מהויקינתונים, ולא הייתי ער כלל לטיעונים שחנה מעלה פה. עכשיו שנחשפתי אליהם אני מתחיל לחשוב שויקינתונים לא יתפסו באף מדינה. הבעיות של הגדרות גאוגרפיות "מה זה מחוז" יתגמדו לעומת הבעיות הפוליטיות.
כל ערך של ישראל יכול להיות בעייתי בעולם, ולא רק האם ירושלים היא בירת ישראל. אפילו נתונים על גודל אוכלוסייה ושטח של מחוזות יהוו מוקד לסכסוכים חוצי מדינות, כך שאני חוזה שהמיזם ייכשל. דוגמאות לא חסרות. גם להונגריה שתשתתף בתוכנית הבטא יש בעיות עם ההיסטוריה שלה. ולא בטוח לדוגמה, שהם יסכימו שמישהו חיצוני יקבע כמה אנשים היו פעילים בצלב החץ בעבר ו\או בהווה. זה אפילו נוגע למחוזות שיש בהם רוב הונגרי במדינות שכנות, שההונגרים "לוקחים עליהם חסות" למורת רוחן של המדינות השכנות. אני צופה מאבקים כבירים על אינפובוקס תמים ש"רק" מכיל את גודל האוכלוסייה והחלוקה למיעוטים.
דוגמאות נוספות למאבקים - אפילו איזה שפות להכניס. קטלונית הייתה שפה אסורה בימיו של פרנקו ולא חסרים משטרים היום שיכולים לאסור על קיום ויקיפדיה בשפות שונות - נניח בסין, איראן או טורקמניסטן.
אם להיות פסימי לחלוטין - המיזם הזה עוד יגרום למלחמת הוויקיפדיה הראשונה (מלחמה פיזית כמו מלחמת הכדורגל).
בקיצור - לאחר ההתלהבות הראשונית, לדעתי, המים הצוננים יעירו אותנו ואת מפתחי המיזם והוא ישקע ויעלם. Doronve - שיחה 11:23, 3 במרץ 2013 (IST)
רצוי היה לקרוא בעיון את מה שנכתב כתשובה לכל הטענות הללו. כל שורה בכל תבנית בכל ויקיפדיה מכילה אופציה עצמאית לבחירה האם רוצים להכניס את הנתון מויקינתונים או נתון עצמאי כמו שהיה עד עכשיו. לא יהיה שום שינוי פרט לשינוי שכל ויקיפדיה בכל ערך בנפרד תבחר לעצמה, זה מה שאני מבין מכל ההסברים שניתנו לעיל. ‏Setresetשיחה 16:59, 3 במרץ 2013 (IST)
ושני הסנטים שלי. אני מבין ומעריך מאד את הצורך במאגר נתונים חיצוני ואחיד למידע שצריך להופיע בתבניות בכל הויקיפדיות. אני גם ערכתי ושברתי קצת שיניים על הממשק האומלל שקיים עכשיו (ושהשגותי עליו בדף העזרה של המיזם נותרו מיותמות). קראתי בעיון את ההשגות של המתנגדים ויש לי הצעה: ויקינתונים יכיל, לפחות בשלב הראשון, נתונים "קשים" רובם מספריים (שטח, גובה, צפיפות) וחלקם משתנים במהירות יחסית, אך אינם מספריים (שם ראש העיר). כן ניתן להחיל את הנתונים על תבניות של מונרכים (שמו של הבא בתור והקודם, שמות הצאצאים והרעיות). לא חייבים להתחיל מ"ירושלים תחילה", אלא מהדברים הבלתי קונטרוורסליים ושיכולים לשפר הרבה מאד מבחינת עדכניות ואמינות הנתונים. כל זאת בכפוף לשיפור בממשק המשתמש (אם לקחו את הויקי בעברית כפילוט היה רצוי לתת את הדעת לבעיות של שפה וכיווניות). בגדול - הרבה בהצלחה. Ranbarשיחהבואו לתיאטרון - תהנו מהמזגן 16:58, 3 במרץ 2013 (IST)
ואם מדברים על בעיות, אז היום גיליתי שמי שמשתמש באקספלורר, בכלל לא יכול לערוך בויקנתונים. ראו צילום מסך בשיחת ויקיפדיה:ויקינתונים#בעיה קשה באקספלורר - אין אפשרות הוספת קישור לערכים בויקפדיות. ראו איזה בעיות בסיסות עדיין קיימות שם. אז עדיף לפני שרצים קדימה, קודם לפתור את הבעיות הקיימות, כדי שלפחות קישורי הבינוויקי יפעלו כמו שצריך. ושאפשר יהיה לערוך שם בכל דפדפן בסיסי, ושנוכל לעקוב מתוך הוויקיפדיה העברית אחר השינויים הנעשים שם בערכים שהם במעקב שלנו כאן, ולא לרוץ כל הזמן לויקנתונים לראות מה קרה שם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 17:07, 3 במרץ 2013 (IST)
אנסה אם כן לתמצת את שני הצדדים: מפתחי ויקינתונים טוענים "אין ממה לחשוש, הבעיות מינוריות, ובכל עת ניתן לבטל את הקישור לויקינתונים. בעיות קיימות או עתידיות ייפתרו בהקדם, והפיקוח על ויקינתונים יהיה הדוק וחסר-פשרות". מאידך, משתמשי ויקיפדיה (ובתוכם אני הקטן) טוענים: "איננו יכולים להרשות את העברת השליטה על נתונים והגדרות ללא דיון מסודר ופרטני, ובוודאי ללא יכולת מעקב אחר השינויים. עד שלא יקבעו כללים ברורים ויווצרו כלי מעקב אפקטיביים - השינוי איננו ראוי". האם סיכמתי את טיעוני שני הצדדים, או שמא החמצתי נקודה? באם תימצות הוויכוח מוסכם, האם אפשר לבקש הצבעה על כך, ולכבד את דרכה הדמוקרטית של ויקיפדיה שבה אנו כה גאים?--אדג - שיחה 17:57, 3 במרץ 2013 (IST)
מה שניסיתי לטעון הוא שהבעיה כלל אינה טכנולוגית, אלא פוליטית, והיא אינה ייחודית לערכים ישראליים אלא כלל עולמית. וזה לא משנה כלל אם ניתן לעקוף המידע הגלובלי במידע לוקאלי. איכשהו זה מזכיר לי את משרד המידע מ1984 - שליטה מרכזית במידע. אבל אולי זה רק אני פסימי משהו... Doronve - שיחה 21:23, 3 במרץ 2013 (IST)

הצעה[עריכת קוד מקור]

לפני שאתם ממהרים לפסול את הטכנולוגיה החדשה, אני מציע שנפנה את כל השאלות שהעלתם עד כה בדיון זה בפני המפתחים של ויקינתונים. אני מניח שכולנו יכולים להסכים שיהיה בהרבה יותר קל לקחת החלטות לאחר שיהיו לנו תשובות ברורות יותר.

לצורך העניין יצרתי את הדף הבא. אנא עזרו לנסח בדף זה באנגלית ובאופן ברור את כל השאלות שיש לכם בנושא זה.

בכוונתי לוודא מחר, כאשר המפתחים של ויקינתונים יהיו זמינים, שהם יספקו עבורינו תשובות ברורות לכל אותן השאלות. WikiJunkie - שיחה 19:48, 3 במרץ 2013 (IST)

הצעה 2[עריכת קוד מקור]

אני מציע להכיל את השינויים האלה בתבנית:מיון עולם הטבע. שם אין הרבה מחלוקות וניתן לראות איך זה משפיע על תבנית יחסית פשוטה (יש בעיה עם המיון החדש ל-clade שלא קיים כרגע בעברית אך אני מניח שניתן לפתור זאת וזה לא נודע לרוב הערכים). דוגמא למידע הקיים אפשר לראות בd:Q209239. הבעיה תהיה שלכל מין, סוג, משפחה וכו' צריך להוסיף את הקביעות בנפרד אם למשל יונאיים מוגדר באיזה מחלקה ומערכה הוא נמצא ושיונה הוא מין של יונאים אז המערכה והמחלקה לא עוברות אוטומטית. ולכן לכל מין צריך להוסיף כ-5-6 קביעות לפני שניתן יהיה להשתמש בזה.
זה מסתמך על כך שתהיה תמיכה בתבניות בעלי חיים ולא רק של ערים. -יונה בנדלאק - שיחה 11:22, 4 במרץ 2013 (IST)

אולי כדאי בערכי מדעי החלל (גרמי שמים, משימות חלל, לווינים ומשגרים וכדומה). שם רוב התוכן בתבניות המידע הוא מספרי. החבלןשיחהמועדון החלל הוויקיפדי 13:41, 7 במרץ 2013 (IST)

answers from the development team[עריכת קוד מקור]

Hey :)

Thank you all, especially Hanay, for your comments. I appreciate them. They definitely help clarify some things for me and the rest of the team. Please let me clarify a few things and answer your questions:

The plan is to enable Wikidata access on all Wikipedias. This particular request is about asking you if yo'd like to be among the first. This obviously comes with a few drawbacks but it also comes with a few advantages. The advantages I see for you are:

  • You can early on help shape Wikidata.
  • You will get the attention of the development team more than we can give it to the other Wikipedias when they're all getting Wikidata. I will be there to answer your questions and actually have the time to go into detail with you and make sure your bug reports are taken into account.
  • You can help make sure right-to-left issues are spotted early.

Now to a few of the issues you raised:

  • This will be as slow a migration as you want it to be. You can (and maybe should) decide where to test it at the beginning. It's perfectly fine for this to only be draft pages for example.
  • We've made a lot of bug fixes for Internet Explorer. They should go live in 2 days. Please let me know if you are still having issues in 4 days from now. Then I will escalate them to the developers if any remain.
  • A bot is being worked on (and might already be running - not sure) who takes care of broken language links after page moves now.
  • Changes on Wikidata should already show up in your watchlist now if you click "show Wikidata". If you do not have this link please go to the Recent Changes section of your preferences. There turn of enhanced recent changes. Now they should show up. We are working on fixing this bug.

I will answer more questions on משתמש:WikiJunkie/שאלות_למפתחים_של_ויקינתונים. --Lydia Pintscher (WMDE) - שיחה 16:42, 4 במרץ 2013 (IST)

תשובות של לידיה[עריכת קוד מקור]

להלן התשובות של לידייה לשאלות שהעלנו בפנייה עד כה (במידה שאתם סבורים שהתשובות של לידייה עדיין אינן ברורות מספיק ואתם מעוניינים בהבהרה נוספת לשאלה מסוימת, אנא ציינו מתחת לתשובתה בטקסט שלהלן מה בדיוק הנכם מעוניינים לדעת עוד, ואני אדאג לוודא שהמפתחים יספקו תשובות מורחבות וברורות יותר לאותן הנקודות גם כן.):

Q: As of today (March 3, 2013) the registered users and the anonymous users are not able to edit in Wikidata using Internet Explorer and Firefox. When would these bugs be fixed? – question raised by Shlomit Kedem and Hanay

A: We have fixed a lot of these bugs now. They should be on wikidata.org with the next deployment in 2 days. Please let us know if any issues remain after that. --Lydia Pintscher (WMDE) - שיחה 17:23, 4 במרץ 2013 (IST)
I checked now. Explorer is still not working חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 21:39, 4 במרץ 2013 (IST)
התיקון יופעל עוד יומיים, ובתוך ארבעה ימים לכל היותר צריך לראות את השינוי ולדווח לפי הצורך (ארבעה ימים לפי התשובה מ-16:42). נויקלן 21:55, 4 במרץ 2013 (IST)
Hana wrote that explorer does not work. according to my testing, this is only partially true. IE9 *does* work, as long as you do not use "compatibility mode". FF also works fine. IE9 in compatibility mode indeed does not work, which means that IE7 also does not. as to IE8, i could not test. peace - קיפודנחש 01:40, 5 במרץ 2013 (IST)
Yes because we did not yet deploy the bugfixes on wikidata.org. This will happen tomorrow according to the current plan. --Lydia Pintscher (WMDE) - שיחה 13:11, 5 במרץ 2013 (IST)

Q: As of today (March 3, 2013) Hebrew Wikipedia users only receive partial updates when changes are made in Wikidata related to the articles which are in each user's watchlist. One can only see changes of additions or removals of links and not changes made to descriptions. In my opinion, in any case in which parameters are changed in Wikidata, updates must appear in the relevant watchlists of the Hebrew Wikipedia users and in relevant watchlists of users in all other Wikipedias. I believe that effective monitoring is a basic condition for maintaining data quality. Would such a feature (which would show any changes made to any parameter in Wikidata in relevant watchlists in the relevant Wikipedia editions) be available in the near future? – question raised by Hanay

A: You are right. I have files this as a blocker at bugzilla: 45704. --Lydia Pintscher (WMDE) - שיחה 17:23, 4 במרץ 2013 (IST)

Q: In my opinion, when any discussions are opened in Wikidata, even if no change to any parameters is involved as of yet, in my opinion all relevant watchlists in all Wikipedia editions should indicate that those discussions were opened in Wikidata. Would such a feature be available in the near future? – question raised by אדג

A: I am not sure what this means. What would need to happen? --Lydia Pintscher (WMDE) - שיחה 17:23, 4 במרץ 2013 (IST)
I think I know know what you mean thanks to WikiJunkie. I will have to ask if it is technically possible. This will take a bit though as the person who knows is on vacation. I'll let you know when I know more. --Lydia Pintscher (WMDE) - שיחה 19:16, 4 במרץ 2013 (IST)

Q: I am particularly concerned that storing large amounts of infobox data in one external database for many different Wikipedia editions would eventually lead to a scenario in which the Hebrew Wikipedia would loose it's independence, as an many vandalism instances and edit wars would take place in the Wikidata database, which might force many of the Hebrew Wikipedia users to spend a lot of time and energy in long and exhausting ongoing debates in Wikidata discussion pages with various users only with the aim getting a specific set of data to appear in one or several infoboxes in the Hebrew Wikipedia? If that is the case, would there still be an option to not take place in these discussions and instead the Hebrew Wikipedia users would have the option to stop having the controversial infobox use data stored in Wikidata and rely only on data stored locally in the Hebrew Wikipedia? I am also concerned of any extensive crucial discussions held in Wikidata discussion pages over the data which would get to appear, mainly since such discussion would put the majority of the Hebrew Wikipedia users at a disadvantage as English is not usually the main language of the majority of users in the Hebrew Wikipedia. – question raised by Hanay

A: Yes you'd still be able to have this locally. I can of course understand the problem of feeling disadvantaged by the discussions in English. However if you are among the first you also have a good chance of shaping the project in a way that it is easier for non-English speakers to take part. There will be a lot of them on Wikidata. --Lydia Pintscher (WMDE) - שיחה 17:23, 4 במרץ 2013 (IST)
Amending: There are users and admins on Wikidata who will help make sure vandalism is reverted. This is happening already and for all I can tell it is working fine at the moment and I hope it will continue to work. For the cases that turn out to be controversial you can decide to either have the discussion on Wikidata or not. If you do not want to have it there for a particular value you can keep it locally here in this wiki and not care about what happens on Wikidata. However also keep the other way in mind: The data in Wikidata will be used on a lot of Wikis. And it will not just be one point of view but a lot of them potentially. This can be a great opportunity too. --Lydia Pintscher (WMDE) - שיחה 17:52, 4 במרץ 2013 (IST)

Q: It is still not clear to me whether Wikidata developers would develop new templates which would later be added by Wikipedians to replace the existing infoboxes in the various articles in each Wikipedia, OR whether the old infoboxes would remain without a change and the Wikipedians would somehow fetch specific selected data from each infobox which would be stored on Wikidata. I believe that this issue is an essential part which needs to be clarified. – question raised by Hanay

A: The Infoboxes will continue to be maintained here on this wiki. They will not be developed by the Wikidata developers but by you if you decide to do so for each Infobox. --Lydia Pintscher (WMDE) - שיחה 17:23, 4 במרץ 2013 (IST)

Q: Before we actually start moving data from the Hebrew Wikipedia infoboxes to Wikidata, please demonstrate in detail and provide actual examples on draft pages in the Hebrew Wikipedia, how exactly it is going to be. – question raised by Hanay

A:We'll be working on examples but this will still take a bit since we are still developing the software needed for it. --Lydia Pintscher (WMDE) - שיחה 17:18, 4 במרץ 2013 (IST)

Q: I have not understood whether you plan that bots would do changes or would this be done manually by the Hebrew Wikipedia users? – question raised by Hanay

A: It would be done by hand by you. If you want you can probably write bots to do it once you have played around with it and know how to do it. --Lydia Pintscher (WMDE) - שיחה 17:18, 4 במרץ 2013 (IST)

Q: you try to built something to use in all languages, but the vocabulary of each language is different. For example in english there a lot of words for all kinds of geographical and political areas. I saw province, region, ‏county, ‏ward, ‏department, state, country and etc.. In Hebrew we do not have so many words also the word we have are words that replace each other they are parallel. It seems that we need to invent something new to match the variety of other languages, and this is only one example.

A: This is _exactly_ why I want you in! --Lydia Pintscher (WMDE) - שיחה 17:53, 4 במרץ 2013 (IST)

Q: The search by using "Item by title" is not working very good. For example I tried to look for Ehud Dayan see D:Q6157872, and I got "You can also create an item" when I use d:Special:ItemDisambiguation I found it. you need to make the search option more efficient חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 22:31, 4 במרץ 2013 (IST)

Yes search is a high priority that we really need to fix. We are working on it. Unfortunately it is taking a lot of time to debug this together with the developers at the Foundation who have access to the servers. But we will solve this. --Lydia Pintscher (WMDE) - שיחה 13:11, 5 במרץ 2013
I do not understand, you have the option of d:Special:ItemDisambiguation, and it seems to work better. so put it as the first option search instead of "Item by title" or at least add it as another option under it. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 15:18, 5 במרץ 2013 (IST)


קטגוריות[עריכת קוד מקור]

הבוט הוסיף קטגוריה לויקינתונים. מה הדיניות שלנו? האם להשאיר בשם הפריט קטגוריה או להסיר ולרשום בתיאור (כמו דפי פירושונים) או להשאיר ולהוסיף גם לתיאור (כרגע זה מה שעשיתי בחלק כמו למשל בקטגוריה:פורד. -יונה בנדלאק - שיחה 12:55, 17 במרץ 2013 (IST)

אתה יודע שאין כאן מדיניות. מחליטים הויקיפדים המעטים שנכנסים לכאן. ולשאלתך, לדעתי יש להשאיר זאת כמו שהבוט מעלה. שם התווית למשל בדוגמה הוא קטגוריה:פורד. ובמקרה זה לא נדרש להוסיף בתיאור "קטגוריה" כי זה מובן מהתווית. בפירושונים יש בעיה, כי אין משהו שמייחד אותם, השם נראה כמו שם ערך רגיל. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 13:16, 17 במרץ 2013 (IST)
אני יודע שאין מדיניות, מטרתו של דף זה בין השאר הוא לדון במדיניות ולכן אני מעלה את הנושא, לאחר שנקבע מה אנו רוצים נוסיף זאת לויקיפדיה:ויקינתונים וכל זאת על מנת שתהיה אחידות. נתקלתי למשל באבוביתיים שם לא מופיע קטגוריה בתווית (אני הוספתי בתיאור). אם אני מסתכל על שפות אחרות אז באנגלית הם לא הוסיפו תיאור, בצרפתית הוסיפו תיאור "page de catégorie de Wikipédia" ובשאר השפות גם לא הוסיפו תיאור.
אני חושב שצריך להוסיף בתיאור בשאלה האם להסיר מהתווית, אני לא סגור על זה. -יונה בנדלאק - שיחה 13:24, 17 במרץ 2013 (IST)
הסתכלתי על שם התווית של הקטגוריה באנגלית ושם המילה קטגוריה מופיעה . מה שקרה באבוביתיים להערכתי זאת תקלה. להוסיף לכל הקטגוריות הרבות מאד ידנית את התיאור קטגוריה, זו עבודה רבה והיא לא נדרשת. צריך לתקן שם את התווית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 13:31, 17 במרץ 2013 (IST)
אופן הביצוע כרגע לא משנה. אם יהיה בוט שיעשה את זה האם זה בסדר מבחינתך? -יונה בנדלאק - שיחה 19:29, 18 במרץ 2013 (IST)
אני מעדיפה שבתווית יופיע קטגוריה, כמו בשם הקטגוריה בויקיפדיה. זה לא ערך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 19:32, 18 במרץ 2013 (IST)
אני בעד השם ללא המילה קטגוריה בשם הפריט. כשאני אחפש "ירושלים" בחיפוש הזה, אצפה למצוא גם את הפירושונים לשם וגם את הקטגוריה. כמו כן יש סיכוי שיתווסף לו קביעה שאומרת כי פריט זה הוא קטגוריה כמו שעשו עם פירושונים למשל: בפירושונים של אגורה ישנה קביעה שאומרת: "סוג עיקרי של פריט" - "ויקיפדיה:פירושונים". Geagea - שיחה 02:45, 19 במרץ 2013 (IST)
אתה מסתכל רק על קטגוריה:ירושלים, אני מציעה שתסתכל על כל קטגוריות המשנה ותת הקטגוריות ועוד ששייכות לקטגוריה זאת ותראה את מגוון האפשרויות. כל חיפוש כזה הוא מקור לעוד בלבול ואי הבנות. כשכתוב קטגוריה בשם התווית זה ברור וחד משמעי. הפירושונים נמצאים במרחב הערכים, לכן אין להשליך מהם על הקטגוריות. בנוסף שם יש סוגריים בשם הערך, וההחלטה היא שהתווית לא תכלול סוגריים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 15:09, 19 במרץ 2013 (IST)
החשיבה בוויקינתונים שונה. זה לא ויקיפדיה. הפירושונים הם חלק מהמהות של ויקינתונים. Geagea - שיחה 19:16, 19 במרץ 2013 (IST)

Wikidata phase 2 is here![עריכת קוד מקור]

(Sorry for writing in English. I hope someone can translate this for me.)

Hi :)

As I announced previously today the first 11 Wikipedias got the ability to include data from Wikidata in their articles. These are the Italian, Hebrew, Hungarian, Russian, Turkish, Ukrainian, Uzbek, Croatian, Bosnian, Serbian and Serbo-Croatian Wikipedias - so you! This means you are now able to make use of the structured data that is available on Wikidata. It includes things like conservation status for a species, ISBN for a book or the top level domain of a country.

There are two ways to access the data:

  • Use a parser function like {{#property:p169}} in the wiki text of the article on Yahoo!. This will return “Marissa Mayer” as she is the chief executive officer of the company.
  • For more complicated things you can use Lua. The documentation for this is here.

We are working on expanding the parser function so you can for example use {{#property:chief executive officer}} instead of {{#property:p169}}. The complete plan for this is here.

The next step is the deployment on the other Wikipedias. We will carefully monitor performance and if there are no issues they will follow within a week or two.

We have prepared an FAQ for this deployment and are looking forward to your testing and feedback. The best place to leave feedback is this discussion page. I will also try to keep an eye on the discussion here but it might be a bit more difficult for me.

Thank you so much for helping us bring Wikidata to all Wikipedias!

Cheers Lydia Pintscher (WMDE) - שיחה 20:54, 27 במרץ 2013 (IST)

תרגום חלקי וחופשי מאד:

כפי שהוכרז מוקדם יותר היום (כלומר למעשה אתמול...), שלב 2 של ויקינתונים הופעל ב-11 ויקיפדיות, וכעת נוספה להן היכולת לכלול נתונים של ממש מוויקינתונים, ולא רק בינוויקי. הוויקיפדיות הן: הוויקיפדיה באיטלקית, עברית, הונגרית, רוסית, טורקית, אוקראינית, אוזבקית, קרואטית, בוסנית, סרבית, וסרבו-קרואטית.

משמעות הדבר היא שיש ביכולתנו כעת לכלול בערכים נתונים ישירות מוויקינתונים. לדוגמה, אם תוסיפו בערך Yahoo! את הקוד {{#property:p169}}, קוד זה יוחלף אוטומטית ב"מריסה מאייר". אנו עובדים כעת על התוכנה כך שבמקום {{#property:p169}} אפשר יהיה למשל לכתוב {{#property:מנכ"ל}}.

השלב הבא יהיה הפעלת ויקינתונים בכל הוויקיפדיות. אנו עוקבים אחרי הביצועים בתשומת לב, ואם לא יהיו בעיות, נפעיל את השלב הבא בכל הוויקיפדיות תוך שבוע או שבועיים. יש דף תשובות לשאלות נפוצות עבור ההתקנות המתוכננות, ואנו מצפים לבדיקה ולמשוב.

המקום ההולם למשוב הוא בדף השיחה הזה. אני אשתדל גם לעקוב אחרי דף זה (הכוונה למזנון של ויקיפדיה בעברית), אבל זה יהיה קצת יותר קשה עבורי.

תודה לכולכם על עזרתכם ותמיכתכם בהבאת ויקינתונים לכל הוויקיפדיות - לידיה פינטשר.

בשפות שבהן הוכנסה תכונה זו לשימוש (וגם כאן) נוצרה תבנית:Wikidata (שאולי בקרוב נשנה את שמה לתבנית:ויקינתונים אחרי שיתפנה המקום) שמאפשרת להכניס בתבנית פרמטר, אך אם הוא לא מוזן הנתון נלקח מוויקינתונים. שימוש לדוגמה: אפשר בתבנית:מיון במקום {{{מצב שימור}}} להשתמש ב
{{Wikidata|P141|{{{מצב שימור|}}}}}
ואז בדפים שבהן מילאו את הפרמטר מצב שימור בוויקיפדיה העברית - הנתון בוויקיפדיה העברית הוא הקובע, אך בדפים שלא מולאו - הנתון נלקח מוויקינתונים. אם הנתון זהה, עדיף למחוק את הנתון מוויקיפדיה העברית, וכך לכשישתנה מצב השימור של מין, הנתון יתעדכן אוטומטית בעברית. זו תכונה מצוינת שיכולה להעשיר מאוד את הערכים בעברית, ולפשט מאוד את הקוד בערכים. למשל אם נמשיך בדוגמה הקודמת של תבנית מיון, אם כל הנתונים על מין נלקחים מוויקינתונים בערך אריה די יהיה בתבנית {{מיון}} מבלי צורך למלא פרמטרים כלל (או אולי רק פרמטר תמונה).
על מנת להכניס את זה לשימוש צריך יהיה לעדכן את התבניות המתאימות בפרמטרים מוויקינתונים, ואח"כ אפשר בהדרגה ובזהירות להסיר פרמטרים מדפי ערכים ולהעבירם לוויקינתונים. נושאים שאליהם צריך לשים לב הם:
אני מציע שבשלב זה העברה של תבניות לשימוש בשיטה החדשה תעשה לאחר הודעה בויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים זמן מה לפני ביצוע שינוי - על מנת שאנשים יהיו מודעים לכך שאין עוד צורך למלא את התבנית בעברית ואפשר למלא בוויקינתונים, ועל מנת שיעירו לגבי פרמטרים שעשויים להיות בעייתיים להעברה. ערן - שיחה 11:36, 28 במרץ 2013 (IST)
אני מאד ממליצה לא לעבוד באופן גורף, אלא להתחיל עם הדברים הפחות בעייתיים כמו בעלי חיים, צמחים וכדומה. יש להם עוד באגים רבים, ומתוך מה שבדקתי דם, יש עוד הגדרות שונות שם שאין להם שם בעברית. אז רצוי מאד להתקדם לאט תוך בקרה ולא לרוץ קדימה ולאחר מכן להתחרט. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 20:24, 28 במרץ 2013 (IST)


(לשם הדגמה, הפסקה הקודמת בעצם כתובה בויקיפדיה:פיתוח התשתית, ונכללה כאן בעזרת המנגנון המתואר. לחיצה על קישורית "עריכה" שמופיעה בצד הכותרות תפתח את דף המקור לעריכה, ולא את המזנון). קיפודנחש 02:23, 28 במרץ 2013 (IST)

תגובות במזנון[עריכת קוד מקור]

אדיר, רק שאלה קטנה, אם אתה עוקב אחרי דף ומשנים משהו באחת הפסקאות המוכללות בו האם אתה מקבל על כך הודעה (אני מניח שלא ויש לתת על כך את הדעת), Nurick - שיחה 02:27, 28 במרץ 2013 (IST)

זה כמובן נכון, וזה נכון גם עבור התבניות שמוכללות בערך: העוקבים אחרי הערך לא מקבלים חיווי על שינוי באחת התבניות הכלולות בו. קיפודנחש 06:02, 28 במרץ 2013 (IST)
הבעיה שהעלה Nurick חמורה במידה ניכרת בכל הנוגע לאופציה החדשה מאשר בנוגע לתבניות. לתבנית יש מטרה מצומצמת, מוגדרת היטב, ומי שמשנה תבנית מודע לכך שהשינוי יבוא לידי ביטוי בכל המופעים שלה. לא זה המצב בהכללה של קטע. למשל: מגיע ויקיפד ומוסיף עוד שתי פסקאות לקטע המקור. ייתכן שאינו מודע לכך שעריכתו היא בתוך קטע שמשמש גם בערך אחר, שאולי בו הפסקאות הנוספות אינן רלבנטיות. דוד שי - שיחה 07:12, 28 במרץ 2013 (IST)
באופן כללי זה נכון, ובמידה מסוימת דומה לבעיות אחרות שמחייבות זהירות בעריכה. למשל, כאשר יש קישור לפסקה בתוך ערך, בין אם בעזרת הפניה או ישירות מתוך ערך אחר, יכול לבוא עורך, ובלי לדעת שבכך הוא או היא גורמים נזק, לשנות את כותרת הסעיף ובכך לשבור את הקישור. לא רק שאין לכך חיווי בערך אליו מקשרים, אלא שאפילו הקישור עצמו לא יהפוך אדום כאשר משתנה שם הפסקה אליה הוא מקשר, והדרך היחידה לגלות שנוצרה בעיה היא ללחוץ על הקישור ולשים לב שמגיעים לראש הערך המקושר במקום לפסקה באמצעו. כמו הבעיה המוזכרת, אין לכך תשובה טכנית ממצה. התשובה שאנו נותנים בדרך כלל אינה שיש להימנע לחלוטין מקישור לפסקאות (אם כי נכון שרצוי למעט בכך ככל הניתן), התשובה המקובלת היא שכאשר רוצים לקשר לפסקה, רצוי להוסיף ליד הפסקה המקושרת הערה מוסתרת שמציינת שיש קישור לפסקה, ורצוי גם לציין איזה ערך או הפניה, או אילו ערכים מקשרים לפסקה הזו, כך שמי שרוצה לשנות את כותרת הסעיף מתבקש לערוך בהתאם גם את הקישור. תשובה דומה אפשר לתת גם כאן: כלומר ליד תגי "קטע" רצוי לציין בהערה מוסתרת אילו ערכים אחרים כוללים את הקטע הזה. כמו במקרה של קישור לפסקה, ההערה לא תמנע לגמרי שגיאות ובעיות, אבל יש לקוות שהיא תצמצם את מספרן. אפשר גם להחליט להימנע משימוש בתכונה החדשה של הכללת קטעים לחלוטין, ולשם כך, בין השאר, נועד הדיון במזנון. כאמור, במידה ולא מקבלים החלטה כזו, צריך לכתוב דף או דפים שמסבירים את אופן השימוש, ובדפים אלו ניתן גם לציין המלצות לגבי אופן השימוש הרצוי, הנחיות לגבי מתן שמות לקטעים, וכן הלאה. קיפודנחש 08:15, 28 במרץ 2013 (IST)
ככל שזה הופך להיות מורכב יותר, ככל שנדרשים נהלים נוספים, כך זה פחות ידידותי לעורך חדש ולא מנוסה והופך את העריכה בוויקיפדיה לנחלתם של יודעי ח"ן מעטים. אני נגד. בברכה. ליש - שיחה 09:31, 28 במרץ 2013 (IST)
אני חושב שהבעיות שהעלו אורי, דוד ואריה גדולות מהתועלת שיש בזה. עידושיחה 11:39, 28 במרץ 2013 (IST)
אני מצטרף להסתייגויות ולדבריו של עידו. בברכה, דני. Danny-wשיחה 11:53, 28 במרץ 2013 (IST)
אני אצין שבנתיים אני דווקא בעד שימוש מושכל בתכונה החדשה, לדוגמא כאשר יש ערך מורחב בנושא מסויים פשוט לקשר את פסקת הפתיחה אך לא להשתמש בה שלא לצורך (ואבקש מהעורכים להוסיף את שני הדפים לרשימת המעקב שלהם), Nurick - שיחה 12:54, 28 במרץ 2013 (IST)
גם אני מצטרף להסתייגויות (ובמיוחד לנימוק של אורי). העובדה שאריסטרכוס מדד את המרחק לשמש צריכה להיות מנוסחת באופנים שונים בערכים אריסטרכוס, אסטרונומיה, חודש סינודי, השמש וסולם המרחקים הקוסמי; מי שיכתוב פסקה "חסכונית" אחת שאפשר לכלול בכל הערכים האלה יעשה שירות גרוע לכל אחד ואחד מהם. עוזי ו. - שיחה 20:29, 28 במרץ 2013 (IST)
אפשר כמובן להחליט לא לעשות שימוש בתכונה זו, אך ההנמקה האחרונה שנתן עוזי לא ממש תקפה. העובדה שניתן להשתמש בתכונה מסוימת בצורה לא נכונה, או בצורה גרועה, לא מהווה נימוק תקף לא להשתמש בה (דרך אגב: יתכן בהחלט שגם הדוגמה שנתתי למעלה, עם "ג'ודו בישראל" ו"ישראל באולימפיאדה X" מייצגת שימוש לא נכון). בכל תכונה אחרת ניתן לעשות שימוש לא נכון: ניתן למשל להציף ערך בעשרות או מאות תמונות ולייצר דף שאינו ערך אנציקלופדי טוב וקריא. העובדה שניתן לעשות זאת לא יכולה להיות נימוק תקף מדוע אין להרשות שימוש בתמונות בוויקיפדיה. בוודאי שכמות הנזק שאפשר לחולל בעזרת תבניות, למשל, היא עצומה, אבל זו לא סיבה טובה מספיק לאסור שימוש בתבניות. הנימוק שנתן עוזי הוא בדיוק מסוג זה: מהעובדה שאפשר, ואפילו קל לתת דוגמה למקרה בו הכללת קטע לא תהיה דבר נכון לעשותו, אי אפשר לגזור מסקנה שזה דבר שגוי תמיד. בכולופן, נרלי שלפי הקונצנזוס שמתגבש כאן, הדעה הכללית היא שאין לעשות שימוש בתכונה זו בוויקיפדיה העברית. אם לא יצוץ מישהו שיביע דעה מנוגדת, כל מה שצריך לעשות זה למצוא את דף המדיניות המתאים ולנסח זאת שם. אם הקהילה רוצה, אפשר גם לפנות למתחזקים ולבקש מהם להסיר את ההרחבה mw:Extension:Labeled Section Transclusion מההתקנה שלנו (אין לי מושג אם בקשות כאלו נענות בחיוב). קיפודנחש 23:28, 28 במרץ 2013 (IST)
אני בעד האפשרות להכליל טקסט בלי ליצור כפילות. במקרה הכי גרוע, לא יעשה שימוש באופציה זו. מין המפורסמות שכפילויות מקשות על עדכונים ואולי הכלי הזה יפתור את הבעיה ולו חלקית. תודה קיפוד. • ♀♂קלאושיחה23:48, 28 במרץ 2013 (IST)
הדוגמא שנתתי לא אומרת שאסור לשלב קטעים, אלא שזו תכונה שצריך להפעיל בזהירות; היא מתאימה לערכים אוטומטיים (כגון ערכי השנים) ולא לערכי הליבה האנציקלופדיים. (אלו שכותבים על אנשים השוחים או משחקים לפרנסתם בכדור יכולים לשלב בערכים האלו באופן מקבילי טבלאות סטטיסטיות או דיווח מילולי על תחזיות של תמנונים). אני לא מציע לבטל את האופציה הטכנית, אלא להשתמש בה רק במשורה ותוך מודעות לנזק שהיא גורמת. עוזי ו. - שיחה 00:46, 29 במרץ 2013 (IST)
כנראה לא הבינותי את הכוונה. אורי כתב למעלה "מוטב שלא להשתמש בתכונה" ופירשתי את המשפט "גם אני מצטרף להסתייגויות (ובמיוחד לנימוק של אורי)" כהסכמה עם האמירה שמוטב לא להשתמש ביכולת הזו כלל.
אנסה לסכם את הבנתי ממה שמסתמן במזנון:
  • אין לכלול קטכים מערכים בערכים אחרים
  • ניתן להגדיר קטעים עם שם בערכים במרחב הראשי, אך לא להכלילם בדפים אחרים במרחב הראשי, פרט לדפים מיוחדים (כמו בדוגמה שנתן עוזי, ערכי השנים וכדומה). הקטעים המוכללים יכולים להיות שימושיים למשל במרחב הפורטלים.
  • (דוגמה לשימוש "לגיטימי") אפשר למשל ליצור תבנית כמו "תקציר" שתקבל כפרמטר שם של ערך, באופן הבא: אם מוגדר בערך קטע בשם "פתיח", התבנית תציג אותו (כמו שהוא או בתוך {{טבלה מוסתרת}}), ובתחתיתו קישור בשם "לערך המלא" שיוביל לערך המלא (בדומה לתקצירי הערכים המומלצים). אם אין בדף קטע בשם זה, התבנית תציג פשוט קישור לדף. תבנית כזו יכולה לשמש בפורטלים, בתקצירי ערכים מומלצים בדף הראשי, ובדפי ניווט אחרים (אולי אפילו תבניות ניווט נסוימות). כיום תקצירי הערכים שמוצגים בפורטלים זקוקים לתחזוקה בפני עצמם, וכאשר הפתיח של הערך נערך ומעודכן התקציר בפורטל יכול להישאר לא מעודכן.
  • אפשר להכליל קטעים מערכים ב"ערכי מזוודה", כמו ערכי רשימות, ערכי שנים וכן הלאה (אולי גם דפי פירושונים), כלומר דפים במרחב הראשי שאינם ערכים אנציקלופדיים במלוא מובן המילה.
  • אפשר לחשוב על עוד "שימושים לגיטימיים", אבל לא ייעשה שימוש בתכונה להכליל קטעים מדף אחד בדף אחר בערכים "רגילים" במרחב הערכים.
אם אכן זה הקונצנזוס, עדיין דרוש מתנדבת/ת שתכתוב דף מדיניות ודף הוראות שימוש מתאימים. אם בעצם לא הבנתי נכון, והקונצנזוס הוא שאין להשתמש בתכונה הזו בכלל, הרי שגם כאן מתבקשת מתנדבת שתנסח את ההחלטה ותמצא דף מדיניות מתאים בו ניתן לרשום זאת. אם אכן זה המצב, אולי כדאי לבקש את הסרת ההרחבה הזו מוויקיפדיה בעברית, כדי למנוע מצב שמישהו ישתמש בתכונה בלי להיות מודע להחלטה. קיפודנחש 20:54, 29 במרץ 2013 (IDT)
לא בטוח שמתאים להשתמש בזה גם בתקצירים. צריך לקחת בחשבון שבקונטקסט של הערך הרבה פעמים מציינים הערות שוליים בפתיח - אלו לא צריכות להופיע בעמוד הראשי או בפורטלים (זה רעיון לא בהכרח רע להסיר הערות שוליים מהפתיח של הערך עצמו). כמו כן בהקשר של תקצירים לעמוד הראשי (כמו מומלצים) - לעתים נדרשות התאמות ביחס לפתיח, כמו הסרת קישורים אדומים, השמטת שמות בלעז או קיצור/הארכה כדי שיתאימו לרובריקה. ביחס לשימושים אחרים מחוץ למרחב הערכים ייתכן שימצא לזה שימוש. נראה לי שההרחבה הזו טומנת בחובה יותר סכנה לשימוש שגוי מתועלת ממשית. ערן - שיחה 23:51, 29 במרץ 2013 (IDT)
בהחלט יתכן שאין מקום לשימוש בתכונה, אבל לבעיה שערן מעלה יש תשובה: "קטע" יכול להיות מורכב למעשה ממספר קטעים, ובדף בו נעשה בהם שימוש הם יוצגו כרצף. אנסה להבהיר: אפשר בדף המקור לרשום כך: <קטע התחלה="1">בלה בלה בלה <קטע סוף="1">{{הערה|שטויות במיץ גזר}} <קטע התחלה="1">גולו גולו גולו <קטע סוף="1">. בדף המקור יופיע "בלה בלה בלה <הערה> גולו גולו גולו", ואילו בדף היעד יופיע רק "בלה בלה בלה גולו גולו גולו", בלי ההערה. קיפודנחש 03:56, 30 במרץ 2013 (IDT)
תחת שלל הגבלות אלו אני חוזר על התנגדותי לאימוץ התכונה ומעניק לה משנה תוקף. הדוגמא מעלי דורשת כמעט ידע בתכנות. ולא, אני לא מגזים. הקוד הזה הוא בדיוק מה שהוא: קוד, ולא ככה צריכה להיראות חוויית הכתיבה בוויקיפדיה. לאור שלל הבעיות העקרוניות והמעשיות, התועלת מהשימוש בתכונה הוא מזערי והוא נראה כמו שימוש בגדג'ט חסר תועלת רק כי הוא חדש, נוצץ ו"מגניב". אורי שיחה 07:41, 30 במרץ 2013 (IDT)

ניסיון לנסח קונצנזוס[עריכת קוד מקור]

אם הבנתי נכון את המגמה, יש "מעין קונצנזוס" שעדיף לא להשתמש בתכונה החדשה. מי שמסכים או מתנגד לניסוח מתבקש להוסיף בעד או נגד וחתימה. ניסיתי לנסח שלוש אפשרויות כפי שהבנתי מהדיון עד כה. קיפודנחש 18:20, 30 במרץ 2013 (IDT)

ניסוח א': אין להשתמש בהכללת קטעים בוויקיפדיה העברית כלל[עריכת קוד מקור]

כלומר לא במרחב הערכים ולא באף אחד מהמרחבים האחרים (ויקיפדיה, עזרה, פורטלים וכולי). אם זה הקונצנזוס, בככונתי לבקש מהמתחזקים להסיר את ההרחבה הזו מההתקנה של ויקיפדיה בעברית. לטובת הבקשה הזו מופיע ניסוח באנגלית (המתחזקים אוהבים לראות קונצנזוס)

Once more with feelings: This section of the mini-vote is for the proposal not to use mw:Extension:Labeled Section Transclusion on hewiki, and to ask for its removal from our installation

ניסוח ב': אין להשתמש בהכללת קטעים במרחב הערכים, אבל אפשר להשתמש בתכונה זו במרחבים אחרים[עריכת קוד מקור]

בעיקר פורטלים, עזרה וויקיפדיה, אולי גם אחרים (קטגוריה?).

דוגמא מצוינת לשימוש הגיוני ומעשי: ויקיפדיה:ביכורים, גם כך כל אחד כותב את הדף כדף משנה אצלו בדפי המשנה של המשתמש וזהו שימוש מוצלח לתכונה החדשה, בברכה, Nurick - שיחה 16:17, 1 באפריל 2013 (IDT)

ניסוח ג': אפשר להשתמש בהכללת קטעים בוויקיפדיה העברית, אך יש לעשות זאת באופן מצומצם ובזהירות[עריכת קוד מקור]

כלומר גם במרחב הערכים. אם הצעה זו מקבלת תמיכה, מתבקש/ת מתנדב/ת לכתוב דף עזרה, הוראות שימוש, והנחיות לגמי מתי שימוש כזה מקבל תו הכשר.

ויקינתונים[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:דלפק ייעוץ
טוב אז עכשיו אחרי שהתאקלמנו הגיע הזמן לעשות עוד קצת סדר; להוסיף תיאורים ולתקן תוויות. אני מציע להריץ בוטים שיתקנו את הדברים הבאים:

  • תיאורים:
    • הוספת התיאור 'קטגוריה' לכלל ערכי הקטגוריות
    • הוספת התיאור 'דף פירושונים' לכלל דפי הפירושונים
  • תוויות:
    • שינוי תוויות מהצורה 'קטגוריה:####' -> '####'
    • שינוי תוויות מהצורה '#### (פירושונים)' -> '####'

אם איני טועה זה היה הרעיון המקורי של ויקינתונים, יש כבר בוטים שעושים כאלו שינויים כמו legobot ואחרים, עלינו רק לבקש כשתהיה הסכמה. ניתן להוסיף למטה רעיונות נוספים ורצוי לרשום אם אתם תומכים או לא, בברכה, Nurick - שיחה 21:18, 19 באפריל 2013 (IDT)

במקום לדיון על כך הוא בשיחת ויקיפדיה:ויקינתונים. -יונה בנדלאק - שיחה 23:02, 20 באפריל 2013 (IDT)

סוף העברה

המשך הדיון מלמעלה, זה חלק מהמהות של ויקינתונים, בברכה, Nurick - שיחה 02:30, 21 באפריל 2013 (IDT)
סליחה, אבל אני לא כל כך מבין מה מוצע. אפשר בבקשה לקבל דוגמה ספציפית? תודה רבה! ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 08:09, 21 באפריל 2013 (IDT)
כמו שחנה העירה תוכל לראות דוגמא תחת קטגוריה:כדורגל לפי מדינה שם לרוב הערכים בויקינתונים השם הוא שם העמוד והתיאור הוא קטגוריה, בברכה, Nurick - שיחה 12:48, 21 באפריל 2013 (IDT)
בעד. Geagea - שיחה 10:20, 21 באפריל 2013 (IDT)
לגבי החלק הראשון, מספיק בתיאור את המילה פירושונים. לא צריך דף. לגבי תוויות. אני לא מסכימה להוריד את המילה קטגוריה משם התווית. זה צריך להמשיך להופיע כמו אצלנו קטגוריה:הכרמל, ולא הכרמל ללא המילה קטגוריה. לגבי הפירושונים זה ממילא נעשה, כי מדובר בדף במרחב הערכים ולא במרחב הקטגוריות. Nurick, ראיתי את בקשותיך למחיקה בבקשות מפעילים ששם לא הכנסת את המילה קטגוריה בשם הדף, זה הפריע לי, המביט בדף לא רואה מיד שמדובר בקטגוריה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 12:32, 21 באפריל 2013 (IDT)
חנה, למיטב הבנתי זו הייתה כוונת היוצר בויקינתונים, להוריד את הסרבול הזה. אפשר להתרגל לשים לב לכך שזוהי קטגוריה לפי הכיתוב התיאור: כאשר מנסים לקשר ל'תכונה' ישר שמים לב (מופיע מתחת באופן בולט) וגם כאשר נמצאים בתוך העמוד בויקיפדיה ועוברים עם העכבר על הלשונית של ויקינתונים מיד מופיע התיאור המתאים (קטגוריה:####) כמו שהיית מצפה. ההפרדה בין כל סוגי הדפים אמורה להיות אך ורק על פי התיאור. לגבי בקשות המחיקה, אלו הגדרות הבוט, אני מעדיף לא לשנות אותן - יכול לעשות הרבה בעיות בעבודה איתו. בברכה, Nurick - שיחה 12:48, 21 באפריל 2013 (IDT)
בעד חלקית. ראשית תחילת הדיון (או דיון קודם, איך שתרצו לראות זאת) נמצא בראש העמוד #קטגוריות. לדעתי להוסיף תווית זה חיוני ונדרש השאלה מה תהיה התווית האם פירושונים או דף פירושונים בויקיפדיה או משהו דומה (באנגלית למשל הוסיפו Wikipedia disambiguation page). וכנ"ל לקטגוריות. אני בעד גם להסיר פירושונים מהתיאור מהסיבה שאנו לא נוסיף בתיאור פירושונים לדפי פירושונים בויקיפדיה שאין להם את המילה פירושונים בתיאור כמו ויצמן. התוספת כאן היתה כי לא ניתן ששני ערכים יהיו באותו שם מה שאינו המצב בויקינתונים ולכן צריך להסיר. בנוגע להסרת המילה קטגוריה (כמו גם "תבנית" ו"ויקיפדיה") אני לא בטוח מה צריך לעשות אך אני נוטה שלא להסיר את התיאור כי אכן לא מדובר על דפים במרחב הערכים אלא במרחבים אחרים ולכן התוספת הזו נחוצה בויקינתונים כל עוד אין שם חלוקה למרחבים. -יונה בנדלאק - שיחה 13:16, 21 באפריל 2013 (IDT)
אין שום סרבול בהשארת קטגוריה. זה שם הדף, לדעתי דווקא הורדת המילה יכולה לגרום לתוספת בלבול, זה מרחב אחר, לא מרחב האערכים. התיאור הוסף בויקינתונים כדי לפתור את הבעיה של שמות זהים וכשיש תוספת בסוגריים, ולא במקום שאין בעיה. נזקקים לו למשל כשישי ערכים כמו ארבל, ארבל (מושב), ארבל (יישוב עתיק), לא למקרה הזה שבו הוא לא נדרש. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 13:37, 21 באפריל 2013 (IDT)
אני מסכים איתך חנה. זה מה שנסיתי להסביר, הקטגוריות אינם חלק ממרחב הערכים ולכן אין לראותם כפי שרואים ערכים לכן אני תומך מהשארת המילה קטגוריה, תבנית, ויקיפדיה וכו'. -יונה בנדלאק - שיחה 13:59, 21 באפריל 2013 (IDT)
אני יודעת שיש הסכמה בינינו. שימו גם לב שבשינויים האחרונים, אפשר לראות כל שינוי שנעשה בדף בויקינתונים שיש לו ערך/קטגוריה בויקיפדיה העברית המקושר אליו. זה נעשה לצורך בקרה. השם שמופיע הוא השם בתווית ואפשר לראות מיד שמדובר בקטגוריה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 14:09, 21 באפריל 2013 (IDT)
אני מקבל את ההסבר לגבי השארת התחילית קטגוריה: אבל כעת ישנה בעיה חדשה, אם יש גם תיאור וגם תחילית נקבל פעמיים את המידע על כך שזוהי קטגוריה, מה עושים? Nurick - שיחה 19:37, 21 באפריל 2013 (IDT)
מה הבעיה שיש את המידע פעמיים? ודרך אגב יהיה אפילו 3 כי בקביעות האובייקט יוגדר כקטגוריה כך שבפועל זה יופיע 3 פעמים. אז מה הבעיה? שיופיע 3 פעמים. -יונה בנדלאק - שיחה 19:56, 21 באפריל 2013 (IDT)
הכוונה היא לכפילות באותו מקום כך שתצביע על הלשונית המתאימה תראה 'קטגוריה:קטגוריה:####'. אני מניח שזה לא כל כך נורא.
לחלק הטכני:
  • האם קיימת רשימת כל הקטגוריות שניתן להעביר לבוט או שיש ליצור כזו?
  • האם אנו רוצים כבר להוסיף קביעה שזו 'קטגוריה'?
  • האם קיימת רשימת כל דפי הפירושונים שניתן להעביר לבוט או שיש ליצור כזו?
  • האם אנו רוצים כבר להוסיף קביעה שזה 'דף פירושונים' (האם יש כזו?)?
בברכה, Nurick - שיחה 21:01, 21 באפריל 2013 (IDT)
לא הבנתי את המשפט "לכפילות באותו מקום כך שתצביע על הלשונית המתאימה תראה". אבקש הסבר.
לגבי פירושונים. כפי שכתבתי למעלה. מספיק פירושונים, בלי דף. לדעתי חשוב להוסיף זאת בתיאור. פחות לוחץ בקטגוריה, כי שם הדף כולל זאת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 21:28, 21 באפריל 2013 (IDT)
הכוונה הייתה כאן לקביעה (תכונה אם יש כזו) לא לתיאור, והכוונה היא שכשאת מצביעה על הלשונית של ויקינתונים בכל דף את רואה שורה מהצורה: "'תיאור':'####Q(מספר מזהה)' 'השם בויקינתונים'" כך שיתקבל משהו כמו 'קטגוריה:שם הקטגוריה Q45656786 קטגוריה:', (חוסר סדר בגלל בעיית כיווניות של עברית) מזה ניסיתי להמנע אך איני מוצא עוד מקומות בהם מקבלים שורה כזו אז החשיבות של כך נמוכה מאוד. בברכה, Nurick - שיחה 21:46, 21 באפריל 2013 (IDT)
תודה. שכחתי מהמושג "קביעות" שנקבע שם. הלוואי והיינו מוצאים מילה מתאימה יותר. בכל מקרה כמו יונה אני לא רואה בעיה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 22:08, 21 באפריל 2013 (IDT)
בטח שיש קביעה לפירושונים ראה D:Q2556816 וויקיפדיה:פירושונים. -יונה בנדלאק - שיחה 10:41, 22 באפריל 2013 (IDT)

שבירה[עריכת קוד מקור]

בשאר השפות נכון להיום התיאור הנבחר הוא מהצורה של 'דף פירושונים', האם לבקש בעברית את התיאור 'פירושונים'? Nurick - שיחה 14:06, 23 באפריל 2013 (IDT)

חיפוש בעברית[עריכת קוד מקור]

מזה כשבוע תוקנה חלקית התקלה שחיפוש בעברית לא עובד בויקינתונים. נכון לעכשיו, ההשלמה האוטומטית בחיפוש עובד אך לא ניתן עדין לראות את כל הערכים שכוללים את המילה שמכניסים בחיפוש. למשל שעשו חיפוש של אייר ותמצאו שם חודש, להקה, את אירלנד (מכונה אייר) וכל מיני חברות תעופה אך לחיצה על "כולל... אייר" לא תמצאו כלום. -יונה בנדלאק - שיחה 14:39, 21 באפריל 2013 (IDT)

מצב עריכה[עריכת קוד מקור]

מדוע לא ניתן לראות קישורים במצב עריכה? בעבר עם קישורי הבינוויקי היה ניתן. מישהו יודע מה הסיבה והאם ניתן לשנות את המצב. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ מיפוי ויקיפדיה19:32, 11 במאי 2013 (IDT)

כנראה שהקישור לויקינתונים מוצג רק כאשר הערך מוצג ולא בתצוגה מקדימה (לדעתי במצב עריכה לא הופיעו הקישורים גם בעבר). בכל מקרה, זה אכן בעייתי קצת אך יש היגיון שהרי לא ניתן לשנות את קישורי השפות מעריכה בויקיפדיה אלא רק דרך ויקינתונים כך שזה כנראה לא ממש משנה. אני גם חושב שזה חשוב כי לפעמים אני רוצה לבדוק מידע בויקיאנגלית והקישורים לא מופיעים עד ששומרים את השינויים. -יונה בנדלאק - שיחה 10:30, 12 במאי 2013 (IDT)
בדיוק הבעיה שלי, שאני רוצה לעבור לערך באנגלית במצב עריכה אני נאלץ לפתוח את הערך בחלון חדש ולהיכנס. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ מיפוי ויקיפדיה13:10, 12 במאי 2013 (IDT)

דפים שיש בהם עדין קישורי שפות ישנים[עריכת קוד מקור]

שלום רב, ישנה רשימה בה מופיעים כל הערכים (לפי בוט addbot!) להם עדין קישורי שפות. מדובר בדרך כלל על ערכים שהיה בהם קונפליקט (ז"א שבערך היו שני קישורים לשפה אחרת או שקישור לשפה אחרת הפנה לקישור אחר בעברית) אך לפעמים מדובר על קישורי שפות לדפי הפניה וכדומה. ברשימה מעל 900 אלף ערכים בכל השפות ובעברית מעל 6000. יהיה טוב עם נעזור למאמץ לפתור את הבעיות בערכים ולהפנות לויקינתונים כפי הנדרש. הרשימה המלאה נמצאת כאן רשימת הערכים בויקיעברית ניתן למצוא כאן. -יונה בנדלאק - שיחה 22:54, 17 ביוני 2013 (IDT)

למי שלא הבין להלן דוגמא קטגוריה:אונקולוגיה הפנה ל"Category:Oncology" שהפנה ל-קטגוריה:סרטן (בויקינתונים) כך שנשארו הקישורים בקטגוריה:אונקולוגיה. תיקנתי את הבעיה עכשיו כך שבויקינתונים הקטגוריות מסודרות. אני מאמין שיש עוד כמה מקרים פשוטים כאלו וכדאי לטפל בהם. -יונה בנדלאק - שיחה 22:59, 17 ביוני 2013 (IDT)

השחתות בויקינתונים[עריכת קוד מקור]

בזמן האחרון אני עובר על ערכים בלי קישורים בויקינתונים ומנסה למצוא קישורים כאלה. נתקלתי כמה פעמים בהשחתות של אלמונים בויקינתונים. הם מוחקים קישורים לויקיפדיה עברית ואין שום מעקב. דוגמא אחת כאן ונוספת כאן. מה ניתן לעשות ? גיא - שיחה 21:52, 20 בספטמבר 2013 (IDT)

אין ממש מה לעשות. ניתן אולי ליצור בוט שיתן רשימה של ערכים שהוסר מהם הקישור לעברית שיתן מענה כללי. בכל מקרה, ברשימת מעקב ניתן לראות שינויים בויקינתונים של פריטים שנמצאים ברשימת המעקב. תאורטית על כל ערך עוקבים לפחות 3-5 ויקיפדים ועדיף שהם ישימו לב לשינויים כאלו. יונה בנדלאק - שיחה 16:20, 22 בספטמבר 2013 (IDT)
זאת מכה בויקינתונים, ממש מכה, יש תגית מתאימה, ניתן לראות בה את 5000 השינויים האחרונים מהסוג הזה ולחפש ידנית hewiki, מצאתי בערך 10 השחתות כאלו מה5000 האחרונים, קישור ל5000 עריכות מסוג זה כאן, בברכה, Nurick - שיחה 16:34, 22 בספטמבר 2013 (IDT)
לדעתי טוב יהיה ליצור בוט שיודיע על מחיקת קישור הבינויקי בעברית בתוך דף השיחה של הערך המדובר. כך לפחות הערכים המצויים במעקב יזכו לניטור משופר. ‏Virant‏ (שיחה) 17:04, 22 בספטמבר 2013 (IDT)
זה מיותר כי כאמור כל שינוי כזה כבר מופיע ברשימת מעקב. יונה בנדלאק - שיחה 17:13, 22 בספטמבר 2013 (IDT)
כן, החמצתי את הערתך בנושא ולא התנסיתי בכך בעצמי (למרות קרוב ל-600 ערכים במעקב). חוזר בי מהצעתי. ‏Virant‏ (שיחה) 17:18, 22 בספטמבר 2013 (IDT)
אני חששתי בדיוק מזה. לגבי הערכים נמצאים במעקב, אני מצטערת אבל כדי לעקוב ברשימת המעקב אחר שינויים אחרונים בויקינתונים יש ללחוץ במיוחד "הצגה ויקינתונים" ואני מודה שאני שוכחת ולא עושה זאת, אני משוכנעת שרבים לא לוחצים על ההצגה הזאת, ולכן הבקרה בפועל לוקה מאד בחסר. אני חושבת שההצעה של בוט שידווח אחת לתקופה על ערכים שהוסר מהם הקישור לויקינתונים הוא רעיון טוב, וממליצה לעשות זאת. אי אפשר לסמוך על הבקרה בויקינתונים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:11, 22 בספטמבר 2013 (IDT)
אני לא הייתי בונה על רשימות המעקב. לא כל הערכים במעקב של משתמשים פעילים ולא כל המשתמשים עוקבים אחרי השינויים בויקינתונים. כדאי שבוט יצור דף מיוחד של כל ההסרות של קישורים לויקיפדיה העברית ולויקימסע (מוגבל לתקופה, נגיד 3 חודשים, או לכמות). גיא - שיחה 18:15, 22 בספטמבר 2013 (IDT)
רק עכשיו התנסיתי בהצגת שינויים בוויקינתונים ברשימת המעקב, ומסתבר שכל שינוי מדווח, לא רק שינוי של הקישור לוויקיפדיה העברית. לפיכך אני סבור שהצעתי ליצור בוט שידווח בדף השיחה של הערך בעברית על שינוי שדה העברית של פריט הוויקינתונים דווקא כן רלוונטית. ‏Virant‏ (שיחה) 19:57, 22 בספטמבר 2013 (IDT)
נכון מאד, זו הצפה, מאד קשה לעקוב. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:01, 22 בספטמבר 2013 (IDT)
במקרה בו הפריט שונה ללא קשר לעברית, יופיע הביטוי "פריט נתונים השתנה". במקרה בו הקישור לערך בעברית הוסר יופיע הביטוי "פריט נתונים נותק מערך זה" (או משהו בסגנון). פתרון חלקי זה נותן, למרות שהבעיה העיקרית עדיין קיימת. איתן96 (שיחה) כ"ג באדר ב' ה'תשע"ד • 22:58, 24 במרץ 2014 (IST)
אם הבוט יכתוב בדפי שיחה של ערכים ולא בדף ייעודי, שוב לא תהיה אפשרות לעקוב אחרי זה. גיא - שיחה 21:22, 22 בספטמבר 2013 (IDT)
למה לא בשניהם? ‏Virant‏ (שיחה) 21:41, 22 בספטמבר 2013 (IDT)
אין בעיה, אפשר בשניהם. למי פונים ? גיא - שיחה 23:06, 22 בספטמבר 2013 (IDT)
אשמח להכנס לתחום ולסייע בכך. האם יש מישהו שיוכל אולי להנחות בתהליך הפיתוח? אבנר - שיחה 00:04, 23 בנובמבר 2013 (IST)
יש רשימה של כל הבוטים כאן. אפשר לשאול את ערן או מתניה או נוריק. גיא - שיחה 19:59, 23 בנובמבר 2013 (IST)

לצערי אני לא רואה שמשהו השתנה. היום שוב נתקלתי בהשחטה של ויקינתונים על ערך ירח דבש. גיא - שיחה 21:13, 8 במרץ 2014 (IST)

על פניו נראה שההשחתות פחתו, יחד עם זאת מומלץ לעשות בקרה מסויימת • חיים 7שיחה • כ"ב באדר ב' ה'תשע"ד • 23:14, 24 במרץ 2014 (IST)

כמות המקומות עם ערכים בעולם[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:כיכר העיר
משתמש עבר על ויקינתונים וקיבץ את כמות הערכים על מקומות (עם קואורדינטות) לפי מדינה. את הרשימה ניתן לראות כאן. ישראל ממוקמת במקום ה-77 ממדינות העולם עם 363 מיקומים (אם רוצים אפשר להוסיף את 24 המיקומים ברשום הפלסטינית). יש לאן לשאוף הרי כל מקום שהולכים אצלנו אנו דורכים על חלק מההיסטוריה, אז המשיכו להוסיף מיקומים בישראל (ואל תשכחו להוסיף קוואורדינטות). יונה בנדלאק - שיחה 07:51, 7 באוקטובר 2013 (IDT)

הודעתך לא מובנת לי. יש בישראל הרבה מעל 363 יישובים, אשר לכולם יש ערכים ולכולם יש קוארדינטות. מעבר לכך יש המון ערכים עם קוארדינטות כמו תינות רכבת, מבני ציבור וכו'. לאייתכן שיש בויקיפדיה העברית פחות מאלף ערכים עם קוארדינטות וסביר שהמספר הרבה יותר גבוה. עדירל - שיחה 09:53, 7 באוקטובר 2013 (IDT)
השאלה היא האם יש קואורדינטות בויקינתונים. אם לא, אז הם לא נספרו. אתה מוזמן להיכנס ל-d:User:Aude/countrystats כדי לראות את הרשימה לפי מדינות. יונה בנדלאק - שיחה 10:01, 7 באוקטובר 2013 (IDT)
אני לא יודע להעביר קוארדינטות מויקיפדיה העברית לויקינתונים. עדירל - שיחה 11:22, 7 באוקטובר 2013 (IDT)
צריך להיכנס לוויקינתונים ולהוסיף קביעה שנקראת קואורדינטות (או P625) ואז לרשום את המיקום בצורה 5.5555N, 40.555E זה כבר ימיר לצורת ההצגה המקובלת. יונה בנדלאק - שיחה 11:54, 7 באוקטובר 2013 (IDT)
קוארדינטות דווקא יש, אבל רוב היישובים בישראל אינם משוייכים לישראל ולכן לא נספרים. היכולת שלי לעבוד אם וקיינתונים מאוד מוגבלת ולכן מישהו אחר יצטרך לטפל בזה. עדירל - שיחה 15:54, 7 באוקטובר 2013 (IDT)
מה זאת אומרת לא משוייכים לישראל. ב"רשות הפלסטינית" יש רק 24 מיקומים כך שאיפה הם יכולים להיספר? יונה בנדלאק - שיחה 18:41, 7 באוקטובר 2013 (IDT)
יש ליצור בוט (או לבקש מאחד קיים) שירוץ על כל הערכים בקטגוריה:ישראל: יישובים ויוסיף להם את התכונה P17 (הידועה גם כ'מדינה') עם הערך ישראל. זה יוסיף כמה אלפי מקומות בארץ לבדו, ניתן באופן דומה לרוץ על קטגוריות של מבנים בארץ, בברכה, Nurick - שיחה 19:03, 7 באוקטובר 2013 (IDT)
אני אנסה למצוא מישהו שיעשה את זה, למרות שנראה לי שלא יסכימו כי בקטגוריה יש גם יישובים מעבר לקו הירוק וישובים מרמת הגולן. אבל אני אבדוק. בלי קשר אתה מוזמן להסתכל על הכלי הזה בו ניתן לראות אילו ערכים אין להם קואורדינטות בישראל. יונה בנדלאק - שיחה 19:29, 7 באוקטובר 2013 (IDT)
האם יש כלי המאפשר ליבא קורדינאטות? הרי יש ערכים רבים שיש להם 'מקור' ממנו הן יובאו, בברכה, Nurick - שיחה 23:09, 7 באוקטובר 2013 (IDT)
בכל אופן זה בזבוז של זמן, יש להוסיף לאלפי ערכים קביעות כמו מדינה: ישראל (נגיד כל מה שבמחוז תל אביב אין לגביו שום מחלוקת) ואת הקורדינאטות אין שום מניעה להוסיף גם אם זה בשטחים - הקורדינאטות לא משתנות. בעצם למה אין בוט שמעתיק את כל הקורדינאטות מהערכים בעברית לויקינתונים? בברכה, Nurick - שיחה 23:15, 7 באוקטובר 2013 (IDT)
הקואורדינטות (P625) קיימות בדרך כלל, מה שחסר זה המדינה (P17). יונה בנדלאק - שיחה 00:10, 8 באוקטובר 2013 (IDT)
בלינק שנתת חסרות ברוב הערכים הקואורדינאטות, למרות שהן מופיעות בויקיפדיה העברית. אגב לדוגמא בויקינתונים של מבנים צריכה להופיע התכונה P17? Nurick - שיחה 00:18, 8 באוקטובר 2013 (IDT)
תיאורטית כן. למשל לביניני האומה יש מיקום מוגדר ולכן אין סיבה שלא יהיו קואורדינטות. אכן הרשימה קצת מוזרה ולדעתי לא נכונה. יונה בנדלאק - שיחה 00:24, 8 באוקטובר 2013 (IDT)
בערכים שדגמתי היא הייתה נכונה ומה שהיה משותף להם הוא שלא היה להם ערך מקביל באנגלית, לדעתי בנתיים יבאו רק משם קורדינאטות, בברכה, Nurick - שיחה 00:27, 8 באוקטובר 2013 (IDT)

סוף העברה
מצאתי את הכלי הבא שמאפשר לעשות ניתוחים בויקינתונים לפי הקביעות. כאשר ניתחתי לאלו ערכים יש קואורדינטות ואין מדינה, [ http://208.80.153.172/wdq/?q=claim[625]_AND_noclaim[17] התקבלו 88 אלף תוצאות](!!!) ברחבי העולם. עוד לא הצלחתי איך לצמצם רק לישראל (כי כאמור אין נתון של מדינה).
נ.ב. תעתיק את כל הקישור כולל claim כדי להגיע לפילוח כפי שעשיתי אותו, אתה כמובן יכול לעשות גם משהו משלך. יונה בנדלאק - שיחה 08:32, 8 באוקטובר 2013 (IDT)

יש שם דברים מוזרים כמו יבשות ומדינות אבל כנראה גם עשרות אלפי אתרים שצריך לשייך למדינה... אני מציע שנתחיל בלמצוא בוט שיודע להוסיף תכונה מסויימת לרשימת דפים מסויימת, אני בטוח שיש כזה כבר בויקינתונים רק צריך למצוא אחד שישתף פעולה או דף כללי בו ניתן לבקש דברים כאלו ואז לעשות רשימה של כל הקטגוריות שמכילות מקומות בארץ (כמו קטגוריה:ישראל: תחנות רכבת או קטגוריה:ישראל: מוזיאונים) ו'לתייג' אלפי אתרים ישראלים (אגב כדאי גם לראות אם הוא יודע להוסיף את התכונה של הקואורדינאטות וגם אותן להוסיף (או לוודא שקיימות) לכל האתרים), בברכה, Nurick - שיחה 13:48, 8 באוקטובר 2013 (IDT)

המפתחים מבקשים משוב על ממשק המשתמש[עריכת קוד מקור]

שלום,

מפתחי ויקינתונים מבקשים משוב מהמשתמשים על ממשק המשתמש הנוכחי. מה טוב? מה לא טוב?

אם אתם יכולים לכתוב באנגלית, אתם מוזמנים לכתוב ישר כאן: wikidata:Wikidata:UI redesign input.

אם אין לכם כוח לכתוב באנגלית, כתבו כאן ואני אעביר. (כתבתי כמה סעיפים לדוגמה.)

עצה חשובה: אל תכתבו „פעולה פלונית לא נוחה”.
כן כתבו, למשל: „פעולה פלונית לא נוחה, כי צריך ללחוץ חמש פעמים כדי לעשות אותה, ואני מציע שיטה אפשר לעשות את זה בשתי לחיצות (כך וכך)”.
או: „פעולה פלונית לא נוחה, כי התווית שמסבירה מה היא עושה אומרת משהו אחד ומה שקורה באמת הוא (כך וכך)”. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 18:10, 13 בפברואר 2014 (IST)

מה טוב[עריכת קוד מקור]

מה לא טוב[עריכת קוד מקור]

  • היישור בעברית לא עובד כל־כך טוב בדף הראשי בעברית. בתבליטים בורחים הצדה. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 18:10, 13 בפברואר 2014 (IST)
  • (הועבר) יש הרבה מאפיינים שאין תרגום עברי לשמם ולא מצאתי דרך נוחה לתרגם לעברית את השמות, אז הרבה שמות מופיעים בתור „P42”. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 18:10, 13 בפברואר 2014 (IST)
    די פשוט (טכנית) לתרגם אותם - לוחצים על התווית ומגיעים להגדרה. מתרגמים שם. כמובן שזה די מעצבן (ואני מניח שכמה מתרגומי לא לגמרי נכונים). מה שלא נוח הוא שכשחוזרים אחורה הערך הישן עדיין בשימוש. מכיוון שכל הפעולות איטיות (אני צריך לנסות שוב בלי ג'אווהסקריפט. אולי זה יהיה מהיר יותר), אני לא שש לטעון מחדש ללא צורך. Tzafrir - שיחה 19:47, 13 בפברואר 2014 (IST)
    כן, אבל התכוונתי למשהו אחר. אתה מדבר על תרגום של שם אחד. אני מדבר על קבלת רשימה של שמות לא מתורגמים ותרגום של כולם במסך אחד נוח, בדומה למה יש בטרנסלייטוויקי עם מחרוזות של ממשק התכנה. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 20:21, 13 בפברואר 2014 (IST)
  • (הועבר) החצים בבחירת התאריך עובדים הפוך בעברית. (כבר דיווחתי על זה באג, והוא כבר תוקן, זאת רק דוגמה.) --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 18:10, 13 בפברואר 2014 (IST)
  • (הועבר) בפריטים בהם הרבה קביעות הגלילה עד לאתרי ויקיפדיה בשפות השונות ארוך. ניתן ליצור לחצן שיסתיר את הקביעות. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 19:56, 13 בפברואר 2014 (IST)
  • (הועבר) ברוב הקביעות מדובר על טקסט חופשי גם אם מדובר על קביעות עם מספר מסוים של אפשרויות (למשל מין או זכר או נקבה) עדיף לקבוע סוגים לקביעות וליצור רשימת אפשרויות מתאים לקביעות כאלו. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 19:56, 13 בפברואר 2014 (IST)
  • (הועבר) לא ברור לי הסדר של הקביעות. האם יש סדר מסויים (עדיפות?)? בין אם כן ובין אם לא, אפשרות לקבוע את סדר(עדיפות) הקביעות אישית למשתמש יכול להועיל. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 19:56, 13 בפברואר 2014 (IST)

קישורים לדפים שנמחקו[עריכת קוד מקור]

אמיר, שים לב שהקישורים הבאים מובילים לדפים שנמחקו לפני כשלושה חודשים כי לא היו מומלצים לשימוש:

תודה, דיידרים - שיחהפרוייקט טיילור סוויפט20:48, 21 ביוני 2015 (IDT)

תודה על תשומת הלב. הדפים הועברו לויקינתונים, תיקנתי את הקישורים. הבעיה היא שרוב הדפים האלה עוד לא מתורגמים. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:18, 22 ביוני 2015 (IDT)

איחוד קישורי ויקינתונים, שיטיבו עם רוב השפות[עריכת קוד מקור]

היי. באתי להתייעץ איתכם ו"לבקש רשות" לבצע שינוי בוויקינתונים.

ישנם שני ערכים מאוד דומים ברחבי העולם: משוואה ממעלה שלישית (לא קיים בוויקיפדיה האנגלית) ופונקציה ממעלה שלישית (אנ') (לא קיים בוויקיפדיה העברית). משכך הדברים, אין קישור בינוויקי בין הערך בעברית לערך באנגלית.
חקרתי את הנושא, והרי הנתונים:

מכיוון שהנושאים כמעט זהים, אני מבקש רשות לערוך שינויים בוויקינתונים ולחבר את ויקיפדיה העברית עם ויקיפדיה האנגלית (ועוד שפות מרכזיות רבות, ש'סתם' מנותקות מהאנגלית), ולתת ל-4 השפות הללו "לשבור את הראש" (איחוד הערכים אמור להיות משימה פשוטה מאוד). ‏VirtuOZ‏ • שיחה 03:53, 1 במרץ 2016 (IST)

נגד חזק לא רואה קשר בכלל. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 04:32, 1 במרץ 2016 (IST)
אני בעד, אבל זה דיון לוויקינתונים, לא למזנון של אחת הוויקיפדיות. בברכה, גנדלף - 09:18, 01/03/16
עד כמה שאני זוכר מתמטיקה לא מדובר בנושאים זהים, ואם זה המצב אין שום בדל היתר לאחד את שני הנושאים. באופן מספר הערכים שתמצא בכמעט כל השפות הוא נמוך ביותר, בטח ובטח בנושא שדורש מקצוענות רבה (אני די מופתע לחיוב מכמות השפות שבהן הנושאים כן קיימים) . כך או כך גנדלף צודק - זה נושא לדיון במזנון של ויקינתונים, ממש לא לכאן. ‏DGtal‏ - שיחה 10:10, 1 במרץ 2016 (IST)
כבר קרה לי שנתקלתי במקרים כאלה בנושאים שאני מתמצאת בהם וטיפלתי בהם. אבל זה לא דיון למזנון, בנושא זה יש לפנות למתימטיקאים כמו משתמש:עוזי ו. יבדקו את הערכים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 17:16, 1 במרץ 2016 (IST)
אני מופתע שלא נתקלת במקרים קשים יותר. יש הרבה נושאים מורכבים שהחלוקה שלהם לערכים אנציקלופדיים (המוכוונים על-ידי בחירת שמות הערכים) אינה חד משמעית. במקרה הזה, יש די הרבה מה לכתוב על משוואה ממעלה שלישית, אבל אפשר לכתוב גם על פונקציה ממעלה שלישית, אם רוצים. עוד מעט תהיינה חמש שפות שתצטרכנה לשבור את הראש. עוזי ו. - שיחה 19:13, 1 במרץ 2016 (IST)
יצא לי להיתקל במקרים דומים, היו פעמים שהיה ניתן לשנות את הערך בקלות כך שיקביל לשפות זרות. כל עוד לא משנים את הערך עצמו אין לקשר אותו לערכים קרובים, בין אם יש בינוויקי לשפות שאינן אנגלית ובין אם אין. לעתים כדאי לציין בדף השיחה ערכים קרובים בשפות זרות. ‏ Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 19:29, 1 במרץ 2016 (IST)
ודאי שנתקלתי במקרים רבים כאלה, אבל פה הנושאים היו כל-כך קרובים, שלא היה טעם, לדעתי, להפרידם לשני ערכים. מאחר שעוזי ו. כבר הכריע בנושא וכתב את הערך ה"חסר", אין עוד משמעות רבה לדיון כאן.
לכל מי שתהה, "משוואה ממעלה שלישית" היא מעין 'מקרה פרטי' (לא לתפוס אותי במילה - זה לא שימוש מדויק במונח) של "פונקציה ממעלה שלישית" – היא עונה על השאלה: "מהם השורשים של הפונקציה f(x)‎ ?" (כלומר, מתי f(x)=0 ?). (אגב, אפילו הכיוון ההפוך אפשרי – שהפונקציה 'תתארח' בדף הערך של המשוואה, אם כך בוחרים).
דבר אחרון – תלמדו אותי להבא, היכן להעלות דיונים מהסוג הזה? (קישור לדף המתאים) ‏VirtuOZ‏ • שיחה 23:48, 1 במרץ 2016 (IST)
לא מדובר על בדיוק אותו דבר ולכן אין סיבה לקשר ביניהם. תאורטית השיטה של קישור לשפות בדרך הישנה עוד עובד ולכן ניתן להוסיף ידנית קישור לערך בשפה אחרת לא דרך ויקינתונים אולם יהיו כמה משתמשים ובעיקר כמה בוטים עקשניים שיתנגדו לכך בתוקף. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:19, 2 במרץ 2016 (IST)
יונה ב., זה חבל"ז. הבוטים יעיפו את הקישור תוך יום-יומיים. בורה בורה - שיחה 08:26, 2 במרץ 2016 (IST)

ייבוא מידע לא מספרי מוויקינתונים[עריכת קוד מקור]

הועבר מויקיפדיה:מזנון

בוויקיפדיה העברית יש יותר ויותר תבניות שמשתמשות בנתונים הנשאבים מוויקינתונים. רוב הנתונים שנשאבו עד עכשיו הם נתונים מספריים, תאריכים תמונות ופריטי מידע השייכים לקבוצות פריטים קטנות וסגורות יחסית (למשל מדינות). חלק מהנתונים בוויקינתונים מגדירים מידע שמצריך תרגום/תעתוק - למשל נתון כמו "ראש עיר" של עיר, או "מקום" שבו מתרחש אירוע (בהקשר של פיגוע טרור). נשאלת השאלה האם ואיך ראוי שתבניות ישאבו נתונים כאלו מוויקינתונים:

  1. בתבניות מסוימות הנתון לא נלקח כלל מוויקינתונים למרות שהוא יכול להילקח (למשל: ראש עיר בתבנית:עיר, או שחקנים ראשיים בתבנית:סרט)
  2. בתבניות מסוימות הנתון נלקח מוויקינתונים ומוצג בעברית (אם קיים ערך) או באנגלית אם לא קיים ערך (דוגמה: מקום בתבנית:פיגוע טרור)
  3. אפשרות נוספת היא לא להציג את פריט המידע בערך אם לא קיים תעתוק בעברית, ורק לשייך את הערך לקטגוריית תחזוקה

חסרון לשאיבה של נתונים כאלו באנגלית היא שתבניות כאלו עלולת להיראות מעט כמו תרגום מכונה . כמו כן צריך לתת את הדעת על מקרים שבהם המידע בעברית זמין רק בחלקו (למשל שחקנים ראשיים בסרט - כאשר רק על חלק מהשחקנים נכתבו ערכים בעברית). ערן - שיחה 23:27, 15 ביוני 2016 (IDT)

אפשרות 3 היא הטוב משני העולמות: ויקיפדיה העברית תסתדר מצוין גם אם לא ישלפו פרמטר מסוים פה ושם מוויקינתונים, בייחוד אם הוא יהיה Q34859605 או שהוא יהיה באנגלית; מצד שני, ייתכן שהמידע קיים בוויקינתונים וכדאי להשתמש בו. Mbkv717שיחה • ט' בסיוון ה'תשע"ו • 23:31, 15 ביוני 2016 (IDT)
מנסיוני עד עכשיו, רמת התרגום של כותרות היא מצוינת, כך שבקטע הזה אנו בסדר. בהקשר לשמות כמו "שם ראש העיר", לטעמי כלל לא מפריע אם הוא יהיה באנגלית. מה, עדיף שלא יהיה את המידע בכלל? אנגלית זה לא מוקצה. להיפך, מישהו יראה את השם באנגלית, ויכניס אצלנו מקומית את השם בעברית עם או בלי קישור. כך נרוויח בוודאות, בעוד שאם לא נשאב והנתון ישאר ריק, הוא ישאר ריק לעוד הרבה זמן, כי לא ישימו לב וחבל. בקיצור, אפשרות 2 היא המועדפת ביותר, לשאוב בכל מקרה! פרמטרים מסוג Q34859605 לא אמורים להיות. בורה בורה - שיחה 23:44, 15 ביוני 2016 (IDT)
לדעתי ניתן להציג נתון מוויקינתונים רק אם הוא כולו בעברית, ולא בשום מקרה אחר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:40, 16 ביוני 2016 (IDT)
אתה טועה. ראו גאוגרפיה של אלג'יריה. המקום הנמוך והגבוה באנגלית עם ציון שעדיין לא נכתב ערך בעברית. זה האופטימלי. אגב, שימו לב שהתבנית הזאת ושכמותה נלקחות 100% מוויקינתונים, כולל שמות המדינות הגובלות. בערך גאוגרפיה של מצרים גם המקום הגבוה והנמוך בעברית. זה הכח של ויקינתונים! בורה בורה - שיחה 01:52, 16 ביוני 2016 (IDT)
אני מסכים ששם באנגלית הוא בעייתי אולם כבר עכשיו זה המנהג בערכים עצמם. אם לא קיים ערך בעברית להוסיף תעתיק לשפת המקור או לאנגלית כולל קישור. אז זה כבר קיים הבעיה כאן היא שלא יהיה תעתיק עברי אבל במסגרת תחזוקה, ניתן להכין רשימה של כל הפריטים בויקינתונים שמקושרים בויקיפדיה העברית וללא ערך ולכן גם ללא תעתיק. בשלב ראשון ניתן ליצור תווית בעברית, כמובן בשיתוף המתעתקים מויקיפדיה:ייעוץ לשוני. בעתיד, כשיכתבו ערכים הקישור כמובן יופיע. לשם ההבהרה, אני לא חושב שיש צורך ליצור קישור לערך האנגלי אבל אני גם לא ממש מתנגד. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 07:57, 16 ביוני 2016 (IDT)
ראיתי את הגאוגרפיה של אלג'ריה, וזה שכנע אותי עוד יותר שאין מקום לדברים כאלו. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 10:09, 16 ביוני 2016 (IDT)
אני לא רואה כיצד גאוגרפיה של אלג'יריה הוא מצב אופטימלי. סימונים שלא ברורים לחלוטין לקורא הממוצע, שספק אם שמע אי פעם על ויקינתונים ושספק אם יודע מה לעשות כשילחץ על ה-Q34859605 - האם זה עדיף על פני המתנה ליד אנושית שיכולה להכין את המידע בצורה ברורה יותר לקורא? ויקיפדיה העברית לא הייתה מושלמת ולא יקרה כלום אם נמשיך את המצב הזה ונימנע מקיצורי דרך שלא ממש עוזרים. Mbkv717שיחה • י' בסיוון ה'תשע"ו • 10:17, 16 ביוני 2016 (IDT)
קודם כל מספיק "להבהיל" שלא לצורך עם משפטים כמו "סימונים שלא ברורים לחלוטין לקורא הממוצע". אין שום Q34859605 בערך! יש שם הר באנגלית בתבנית וזה מה שהקורא רואה. מה זה שונה ממשפט שמופיע באותו ערך קצת למטה "מבחינה מנהלית, אלג'יריה מחולקת ל-48 מחוזות (ولاية) המחולקים ל-553 נפות (دائرة), שבתורן נחלקות ל-1541 עיריות (بلدية)"?? ערבית מותר ואנגלית אסור? ומה זה שונה מ-(אנ') שאנו רואים באלפים בערכים וכבר הוחלט שזה בסדר? כמו שיונה אמר, "כבר עכשיו זה המנהג בערכים עצמם." בורה בורה - שיחה 11:20, 16 ביוני 2016 (IDT)
בורה בורה, אני לא יודע מה אתך, אבל אני רואה בתבנית Q-ים בפרמטרים של גובה מינימלי ומקסימלי. יש הבדל בין הוספת השם בשפת המקור לצורך עזרה בזיהוי לעורך ולקורא הסקרן, שאני אישית תומך בה ומשתמש בה, ובין הצגה של שפת המקור בלבד. Mbkv717שיחה • י' בסיוון ה'תשע"ו • 11:06, 16 ביוני 2016 (IDT)
לגבי Q-ים נראה שיש איזו בעיה טכנית שחלק רואים כך וחלק (כמוני או כמו משתמש:Mikey641 ) רואים את השם. בבדיקה. וMbkv717, שכחת לחתום... בורה בורה - שיחה 11:54, 16 ביוני 2016 (IDT)
גם אצלי יש Q, מצורף צילום. ציון הלוישיחה • י' בסיוון ה'תשע"ו 12:07, 16 ביוני 2016 (IDT)
Mbkv717 הכוונה היא לא להשאיר Q אלא לתת שם באנגלית (ערן פתח את הדיון על מנת לראות את דעת הקהילה, אם זה יאושר, הכל יתוקן כך שלא יופיעו Q או P). אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:03, 16 ביוני 2016 (IDT)
אוקיי. עדיין קיים החלק השני של דבריי. Mbkv717שיחה • י' בסיוון ה'תשע"ו • 12:07, 16 ביוני 2016 (IDT)
אל תתייחסו לקטע של הQ, זאת הסיבה שבגללה בכלל יצרנו את הדיון הזה, כדי לראות מה לעשות, להשאיר Q? או אנגלית? או בכלל לא? אנחנו נעשה את התיקונים כאשר תתקבל החלטה מסודרת של חברי ויקיפדיה.--Mikey641 - שיחה 12:09, 16 ביוני 2016 (IDT)
וזה שחלק רואים אנגלית זה בגלל שאתמול היה אנגלית, אבל נכנסו לי ערכים רבים למסדר ניקיון, אז ביטלתי, ערן, יתקן את היחידה, שעושה את הQ הזה ברגע שתתקבל החלטה--Mikey641 - שיחה 12:11, 16 ביוני 2016 (IDT)
Mikey641, העלה בבקשה צילום מסך שיראו איך זה יראה תקין. בורה בורה - שיחה 12:21, 16 ביוני 2016 (IDT)
בורה בורה, זאת בדיוק הבעיה, זה כבר לא באנגלית (לפחות אצלי), אתמול זה כן היה לאיזה שעה, ואז ביטלתי כי זה הכניס לי למסדר ניקיון, כרגע זה לא אמור להיות באנגלית. --Mikey641 - שיחה 12:23, 16 ביוני 2016 (IDT)
שחזרתי את העריכות שלי, ראו עכשיו את הערך גאוגרפיה של אלג'יריה, אני מציג פה גם קובץ של צילום מסך. --Mikey641 - שיחה 12:35, 16 ביוני 2016 (IDT)

דעות לאחר התיקון[עריכת קוד מקור]

Mbkv717, IKhitron, ציון הלוי, לא שמעתי את דעתכם לאחר שMikey641 תיקן את התצוגה כמו בגאוגרפיה של אלג'יריה. חבל שהדיון הזה הוא רק של "בעלי עניין", ולא רחב יותר כיאה לפרט מרכזי. בורה בורה - שיחה 10:22, 29 ביוני 2016 (IDT)

זה כבר נראה הרבה יותר סביר כך, ואני לא מתנגד לזה נחרצות כמו קודם, אבל אישית אני עדיין מעדיף יותר את אפשרות 3. Mbkv717שיחה • כ"ג בסיוון ה'תשע"ו • 10:28, 29 ביוני 2016 (IDT)
משתמש:יונה בנדלאק ומשתמש:Amire80 אשמח לשמוע גם את דעתכם. בורה בורה - שיחה 10:35, 29 ביוני 2016 (IDT)
זה נראה טוב, אבל נראה לי שעדיף שזה יהיה קישור, לא לויקינתונים אלא לויקיפדיה אחרת. ציון הלוישיחה • כ"ג בסיוון ה'תשע"ו 11:05, 29 ביוני 2016 (IDT)
זה סביר. אני מעדיף שהוא יקח את התווית בעברית אם אין ערך. בשביל הדוגמא הוספתי תווית בעברית להר טאאט (לא סגור על התעתיק המדויק) אבל הערך לא התעדכן והשם האנגלי נשאר. האם זה כך או שזה בעיית רענון? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:10, 29 ביוני 2016 (IDT)
משתמש:Mikey641, לא היה לך באחת הגרסאות הקודמות קישור לערך האנגלי? אפשר להוסיף אולי (אנ') או מה שהיה קודם. זה לא סותר את עניין התווית שיונה ציין. בורה בורה - שיחה 11:13, 29 ביוני 2016 (IDT)
יונה ב., זה כנראה לא תופס אם אין ערך. צריך להבין למה. אבל אם הפטנט הזה תופס, אז בכלל לא תווצר בעיה. ניתן לכל אלה קטגוריית תחזוקה ואז מדי פעם רק ניתן שמות בעברית לאלה שהצטברו שם והכל בא על מקומו בשלום. בורה בורה - שיחה 11:19, 29 ביוני 2016 (IDT)
אני אכן בעד הוספת תוויות כדי לפתור את בעיית העברית. קצת עבודה ללשונאים בהתחלה אבל לאחר מכן התחזוקה השוטפת תהיה קלה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:37, 29 ביוני 2016 (IDT)
נגד שאיבת כל הנתונים שצוינו מויקינתונים.‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 11:22, 29 ביוני 2016 (IDT)
אולי כדאי שתכתוב "גילוי נאות: אני נגד שאיבת כל מידע מוויקינתונים". כך לפחות אני מתרשם מהעמדה שלך בהרבה דיונים. זה יבהיר מה יש לך נגד ההר הגבוה בנפל. בורה בורה - שיחה 11:27, 29 ביוני 2016 (IDT)
גילוי נאות על התנהלות זה משהו שאתה חייב לקהילה לא אני. לא חשבתי לרגע שדעתי תוכל להישמע פה בלי התקפה אישית שלך ושל חבורת הרובוטים שלך ואכן היא הגיעה מהר. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 11:32, 29 ביוני 2016 (IDT)
הוא לא צריך גילוי נאות. הוא אמר את זה במפורש בדיון שמעלינו ויקיפדיה:מזנון#רובוטים שיוצרים לנו ערכים ומידע שגוי. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:37, 29 ביוני 2016 (IDT)
אף אחד לא התקיף אותך והתגובה שלך אינה ראויה. לקורא המזדמן עלול להראות כאילו אתה נגד ספיציפית השדות האלה ואין הדבר כך. לכן הגילוי הנאות חשוב. בורה בורה - שיחה 11:40, 29 ביוני 2016 (IDT)
גילוי נאות: אני לא נגד שאיבת כל מידע מויקינתונים. גילוי נאות: אני סבור שמי שסבור שאני אמרתי זאת במפורש, לא הבין מה שאמרתי וכדאי שיקרא שוב את מה שכתבתי. גילוי נאות: אני חושב שוויקיפדיה העברית לא צריכה להיכתב על ידי רובוטים או על ידי משתמשים שלא יודעים עברית ולכותבי עברית ובוויקיפדיה העברית הזכות לקבוע כיצד הערכים שיכתבו יראו ומה הם יכיל ולא להפקיר זכות זו. גילוי נאות: אני סבור ששאיבת נתונים לתבניות ולערכים הוא נושא רגיש שכיום מופקר בידי מספר יודעי רז ואני סבור שהקהילה לא מבינה את השלכות הנזקים שגורמים. גילוי נאות: אני סבור שיש מידע שאסור שיישאב מויקינתונים. גילוי נאות: אני סבור שגם לי מותר להביע את דעתי בדיונים, גם אם שיעור התרומות שלי במרחב הערכים לעומת שיעור התרומות שלי במרחב הדיונים הוא 1:20 ובלי לקבל התקפה אישית בתוך שלוש שניות מצד אותה חבורה. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 11:51, 29 ביוני 2016 (IDT)
0. תפסיקו לריב.
1. אני לא רובוט של אף אחד, ואני חושב שבגדול נעשית פה עבודה פנטסטית.
2. גילוי נאות: היות שאני אחד המפתחים של הרחבת תרגום תוכן, יש לי עניין בכך שיהיו כמה שיותר תבניות ששואבות מידע מוויקינתונים, כי התרגום פועל הרבה יותר טוב עם ערכים שיש בהם תבניות כאלה.
אבל העבודה הזאת פנטסטית בעיקר כי היא הופכת את עבודת העורכים לקלה ומהירה בהרבה.
למיטב הבנתי, אפשר לדרוס מקומית כל פרמטר שהערך שלו בוויקינתונים חסר או בעייתי, ולכן אנחנו לא מוותרים על שום עצמאות פה. אם זה לא כך, זה צריך להיות כך. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 12:25, 29 ביוני 2016 (IDT)
עכשיו תכנס לראש של כותב עברית שרוצה לתרום לערך הפיגוע בלאהור (2016) ומעונין לתקן/לעדכן טענות בתבנית בנושא מספר ההרוגים, המבצע או סוג הפעולה (נתונים בהם יש אי התאמה בין הערך לבין התבנית, שמניח התבנית כלל לא טרח לבדוק או לעדכן אותם, אלא פשוט הכניס אותה לערך ללא שום בקרה). הוא כמובן לא יכול, הוא צריך לנחש שהאייקון הקטן בצד שמאל מפנה אותו למיזם אחר, לא בעברית בו אין לו שום מושג איך לערוך ואיפה שכן הוא לא יודע 12 שפות כמוך ולא שולט ב-10 מיזמים של ויקיפדיה כמוך. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 12:37, 29 ביוני 2016 (IDT)
דעתי לא השתנתה. נגד כל כיתוב לועזי. ודרך אגב, באלג'יריה יש לכם באג בכיווניות המספרים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:42, 29 ביוני 2016 (IDT)
אני מתקשה להבין האם באמת אתה לא מבין איך ויקינתונים עובד או שאתה רוצה "להכניס לו" בכל דרך. הרי זה כבר הוסבר בפיסקה לעיל ויקיפדיה:מזנון#רובוטים שיוצרים לנו ערכים ומידע שגוי בפרטי פרטים. ראית מספר הרוגים לא נכון, אתה מעדכן בתבנית אצלנו ושלום על ישראל, הכל תקין. מה יש פה להבין? זה כמו כל תבנית אחרת עלי אדמות. יתרה מזו, למה צריך לדעת 12 שפות? בוויקינתונים ניתן לערוך בעברית 98.532% מהדברים והממשק הוא באנגלית פשוטה. חבל שאתה זורע פה דיסאינפורמציה. בורה בורה - שיחה 21:54, 29 ביוני 2016 (IDT)
חבל שאתה ממשיך במתקפה האישית חסרת המעצורים שלך. עובדתית מי שביקש ליצור את התבנית לא ידע איך לערוך אותה וכך גם מפעילת מערכת ותיקה נוספת ואני. עובדתית ניתנה דוגמה למידע שהוכנס ללא סימוכין, סותר מקורות ואת המידע בגוף הערך, וללא אפשרות פשוטה למשתמש שאינו בקיא בויקיפדיה העברית, ברזי תבניות וויקינתונים לתקן אותו גם אם תמשיך לטעון אחרת. ברור שלא בדקת את הדוגמא שנתתי, השדות בכלל לא מופיעים במצב עריכה. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 22:05, 29 ביוני 2016 (IDT)
באותה מידה גם מי שרוצה להוסיף את גובה העיר קופנהגן לא ידע כי השדה אינו בתבנית. מה לעשות, לערוך תבניות דורש ידע מסוים בתחביר ויקיפדיה. למי שעובד עם העורך החזותי אין בעיה כזאת, כל השדות נפתחים בעריכת התבנית. בקטע הזה אני דווקא אתך, שיש לשים את כל השדות הריקים בתבנית, אבל יש קו שמובילים משתמש:קיפודנחש ומשתמש:ערן האומר "שדה שאין בו תוכן לא יופיע בתבנית" והם אף עוברים ומוחקים שדות כאלו מעת לעת. אז התבנית הזו נוהגת לפי קו זה ואין רע בכך. כמובן שאין תוקף למשפט "וללא אפשרות פשוטה למשתמש שאינו בקיא בויקיפדיה העברית, ברזי תבניות וויקינתונים". מי שלא בקי בוויקינתונים יכול לערוך חופשי. מי שאינו בקי בוויקיפדיה העברית, שלא יערוך, בטח לא תבניות. בורה בורה - שיחה 22:39, 29 ביוני 2016 (IDT)
עובדתית, משתמש (שאתה המנטור שלו) הניח באופן ממש רובוטי, תבניות ריקות ללא שדות בערכים רבים, בלי לבדוק את הנתונים שויקינתונים מזין לתוכם, את התאמתם לערך או את אמינותם. בנושא של הערות שוליים כבר נפסל נוהג פסול זה ובצדק. זכותם של משתמשים בויקיפדיה העברית לערוך ולתקן בתוך ויקיפדיה העברית ולערוך מידע גם בתוך התבניות בערכים בלי שהם יצטרכו לעבור קורס בוויקיפדיה תבניות בויקיפדיה נתונים ובשפה האנגלית. המצב היום גורם בדיוק הפוך ומקשה על עריכה במקום להקל עלייה ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 22:48, 29 ביוני 2016 (IDT)
אתה חושב שאם כל השדות יהיו גלויים לעין זה עדיף? כי אפשר לסדר את זה בחמש דקות. אשר לוויקינתונים, אם אתה מערער כללית על אמינותו זו בעיה אחרת. היה דיון לעיל וראית מה הציבור חושב - עמדתך לא התקבלה. אין למשתמש סיבה לחשוב שהנתונים שם שגויים. בורה בורה - שיחה 22:57, 29 ביוני 2016 (IDT)
עובדתית המשתמש הוסיף מידע לא נכון, ללא בקרה, ללא שבדק אותו, ובאופן רובוטי לחלוטין, ללא אפשרות של ויקיפדים מן המניין לתקן אותו באופן פשוט. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 23:02, 29 ביוני 2016 (IDT)
אני מניח שהמשתמש שתוםתום מדבר עליו הוא אני.
  1. הכנסתי תבניות ריקות ועדכנתי בויקינתונים (אולי לא לכולן אבל לרוב).
  2. מאיפה לך שדווקא בויקינתונים המידע הוא שגוי? כבר הסברנו שזה לא "רובוטים" שמוסיפים מידע (אם כבר בוטים אבל לא רובוטים, ובוטים לוקחים את המידע מהערכים), בכל מקרה, אלא לא רובוטים אלא אנשים, יכול להיות צרפתי, גרמני, אוסטרלי, או אפילו תאילנדי, למה מה שכותבים בויקיפדיה העברית יותר נכון ממשהו שכותבים בארץ אחרת?
  3. תפסיק עם המונח רובוטים, רובוטים הם לא במחשב, הם ”מכונה אוטומטית בעלת יכולת תנועה”, מה שגם המונח לגמרי לא נכון מאחר שזה אנשים.
  4. כתבת ש” מי שביקש ליצור את התבנית לא ידע איך לערוך אותה וכך גם מפעילת מערכת ותיקה נוספת ואני”, מי שביקש ליצור את התבנית, ביקש ליצור אותה מאחר שהוא לא יודע לערוך תבניות, הצורה שבה כתובה התבנית הזאת זה הפשוט של הפשוט, חכה שתנסו לערוך תבניות כמו {{מטבע}}, שאפילו לא משתמשות בטבלת ויקי אלא ב<div>...</div>. אתה מוזמן ללמוד איך ליצור ולערוך תבניות, יש הסבר מאוד מפורט בויקיפדיה האנגלית, ככה אני למדתי.
  5. ”ואיפה שכן הוא לא יודע 12 שפות כמוך ולא שולט ב-10 מיזמים של ויקיפדיה כמוך”. אין לי פשוט מילים. כל הקטע בויקינתונים זה שהמידע מתורגם בין השפות, אין שם שום טקסט חופשי, הנתונים היחידים שאצה יכול למלא זה: א. נתונים מספריים ב. שמות של ערכים. אני לא יכול עכשיו להתחיל לכתוב הסבר של 4 שורות בויקינתונים. הויקינתונים שלך ושלי הוא או באנגלית או בעברית, יש דברים שתורגמו לעברית, והם יופיעו בעברית ומה שלו תורגם באנגלית.


עכשיו ליונה, זה לא הגרסה הסופית של זה, אמרתי כבר קודם שיש בזה בעיות, זה בגלל שדבר כזה צריך להיבנות בלואה ולא בויקי טקסט, אבל ערן רצה שתתקבל החלטה בין חברי הקהילה לדרך הצגת המידע. קיצר, באמיתי, אם הוגדרה תווית בעברית, יוצג בעברית ולא באנגלית. זה סתם איזה בעיה בתבנית.--mikey641 - שיחה 23:15, 29 ביוני 2016 (IDT)
אני מאוד מצטער להגיד לך אבל יש אפשרות של ויקיפדים מן המניין לתקן אותו באופן פשוט, תפסיק להמציא דברים לא נכונים, כתבנו כבר 40 פעמים שיש אפשרות לדרוס את הנתון של ויקינתונים מקומית בערך!!! ו"המשתמש" כן בדק וראה שהמידע בויקינתונים נכון, ואולי הבעיה היא בויקיפדיה העברית ולא בויקינתונים--mikey641 - שיחה 23:18, 29 ביוני 2016 (IDT)
Tomtom‏ - נניח שאתה נתקל בערך על יישוב ואתה יודע כמה תושבים יש שם אולם בתבנית לא מופיע הפרמטר "אוכלוסיה" האם אתה יודע להוסיף את הפרמטר? אם כן, מה הבעיה להוסיף כל פרמטר, בין אם מופיע שם נתון שגוי שרוצים לדרוס ובין אם לא מופיע שום מידע? אתה ממשיך לטעון שויקיפדים מן המניין לא יכולים לתקן באופן פשוט, אז זה אולי נכון לויקיפדים ותיקים שעכשיו נכנסת להם פיסת טכנולוגיה חדשה שלא היתה לפני זה וזה מקשה עליהם - אני מוכן לקבל את הטענה וכדאי לחשוב על דרך להציג לויקיפדים ותיקים דברים חדשים אולם ויקיפדים חדשים נכנסים למצב בהם יש ויקינתונים שמשם נשאב מידע וכן קיים עורך חזותי ועוד. להם אולי יהיה קצת יותר קשה ללמוד לכתוב ערכים אולם לאחר מכן לא תהיה לםה כל בעיה, לפחות עד לכניסת טכנולוגיה אחרת. בכל הטענות שלך אתה טוען ששאיבת נתונים מויקינתונים גורם להכנסת מידע שגוי. ומה אם כל מי שמתרגם ערכים משפות אחרות? האם גם שם אתה טוען שהוא מכניס שגיאות שהוא לא בדק וללא בקרה? זה אותו דבר. ועדין יתכן שבוויקינתונים יהיו השחתות, כמו שזה קורה מקומית אצלנו, אולם בויקינתונים יש יותר משתמשים ולכן סטטיסטית השחתות מתוקנות שם מהר יותר. בנוגע ל"מידע פוליטי" אין סיבה לשאוב אותו מוויקינתונים וגם אם כן, ניתן לדרוס אותו. אז אם אתה מדבר על ערכים כל פיגועים נניח שאני מבין אבל תבנית גאוגרפית שהמידע שם הוא מידע אמפירי - מה הבעיה לייבא אותו מוויקינתונים? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:24, 30 ביוני 2016 (IDT)
משתמש:יונה בנדלאק, אני מסכים עם כל מה שכתבת למשתמש:Tomtomת בהסתייגות אחת על המשפט "אז זה אולי נכון לויקיפדים ותיקים שעכשיו נכנסת להם פיסת טכנולוגיה חדשה שלא היתה לפני זה וזה מקשה עליהם". אין כאן שום פיסת טכנולוגיה חדשה. ויקינתונים כבר פה שלוש שנים, אז זה בטח לא חדש, והדוגמה שהבאת על הוספת שדה חסר בכל תבנית אחרת היא מצויינת. גם בתבנית:גאוגרפיה של מדינה אפשר להוסיף כל שדה שרוצים אם הוא לא מוצג. נשאל את משתמש:Gilgamesh שהוא גם ותיק וגם "חלש בטכנולוגיה" כפי שהוא מעיד, האם אכן כן. בורה בורה - שיחה 01:52, 1 ביולי 2016 (IDT)
אני מצטער, אני אכן חלש בטכנולוגיה ולא עורך תבניות ואין לי שום עניין בעריכתן. אני רק משתמש בתבניות בסיסיות לפי ההנחיות שניתנות בדף ההסבר וזהו זה. אין לי דעה לכאן או לשם ואשאיר את הדיון למבינים גדולים ממני בנושא זה. גילגמש שיחה 06:18, 1 ביולי 2016 (IDT)
יונה תכנס לדוגמה שנתתי ובראש של מישהו שלא מבי את נושא ויקינתונים ותראה אם אתה מבן איך לעדכן או לתקן את הערך. פשוט אי אפשר. זה הוכח כאשר גם יוצר התבנית וגם משתמשים ותיקים לא ידעו לתקן. אתם גורמים לנזק בייבוא נתונים לא מאומתים, ללא כל ביקורת, שבלתי ניתנים לתיקון באופן ממשי למי שאינו שוחה בויקינתונים, דובר אנגלית או מבי את כל נושא התבניות. פשוט נזק. 06:35, 1 ביולי 2016 (IDT)
על איזה דוגמא מדובר? אם מדובר על הפיגוע בלאהור (2016) נכנסתי לאשף התבניות וקיבלתי את כל השדות כולל הרוגים שם ניתן להכניס מידע על מספר ההרוגים. אם מדובר על ערך אחר, אשמח שתקשר אותו שוב. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:03, 3 ביולי 2016 (IDT)
כנס לעריכה או לעריכת קוד מקור בערך ותגיד לי אם אתה יכול לערוך את השדות. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 08:55, 5 ביולי 2016 (IDT)
כנס לעריכה או לעריכת קוד מקור בערך מרקינה למשל ותגיד לי אם אתה יכול לערוך את השדה "דגל". אם כן, אתה יודע לערוך גם כאן. אם לא, כדאי לקרוא איך תבניות עובדות לפני שעורכים אותן. בורה בורה - שיחה 09:11, 5 ביולי 2016 (IDT)
אני נתתי דוגמה לערך בנושא רגיש, עם מידע רגיש שסותר מידע קיים בערך ומשתמש מהשורה לא יכול לתקן אותו, ומשתמש אחר אותו אתה חונך הוסיף בו מידע שגוי ללא בקרה ופיקוח. אתם טוענים שכל משתמש מזדמן יכול לערוך את זה בפשטות ? נו באמת. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 09:15, 5 ביולי 2016 (IDT)
זה מה שיונה ענה לך. שמשתמש מהשורה כן יכול לערוך ללא בעיה. לא מבין למה אתה חוזר על זה. אשר ל"מידע שגוי ללא בקרה ופיקוח" מייקי כבר ענה לך בפרוטרוט ואין טעם לחזור על זה. אגב, לטענתך השגיאה עוד שם? באיזה ערך? אתקן בעצמי אם טעון תיקון. בורה בורה - שיחה 09:22, 5 ביולי 2016 (IDT)
תכנס לעריכה או לעריכת מקור בערך שנתתי ותגיד לי אם מופיעים כל השדות. לאחר מכן תבדוק את העובדות לאחר קריאת המקורות (כמובן שבויקינתונים אין מקורות, למה שיהיו, זה במילא לא חשוב לכתיבה אנציקלופדית). זה שאתה או יודעי סוד יודעים איך לערוך ערכים מסוימים ואחרים לא בדיוק מוכיח את טענתי. יש הבדל בין קואורדינטות, דגל של מדינה וקישור כללי לויקיפדיות זרות לבין הכנסת מידע רגיש ביצירת תוכן אוטומטי ללא אפשרות של משתמשים בויקיפדיה העברית לתקן אותו. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 09:27, 5 ביולי 2016 (IDT)
אוכלוסייה של עיר זה רגיש? תאריכי לידה ופטירה של נשיאים וראשי ממשלות? מיון טקסונומי של כל החיים בכדור הארץ? כל אלה נשאבים אוטומטית מוויקינתונים כבר שנים ועוד מאות פריטים. מה התבנית הזו שונה מהם ב"רגישותה"? ראה למשל מקוק רזוס. נוספה שם תת-משפחה שאינה כתובה בערך. לכאורה, מי שאינו מצוי ברזי ויקינתונים יתקשה להבין מנין זה בא ואיך מתקנים. אז משום כך נוותר על זה? שילמד! בורה בורה - שיחה 10:28, 5 ביולי 2016 (IDT)
שילמשו כולם תכנות ! וגם אנגלית ! הידד הידד !! ושרובוטים ימשיכו לכתוב לנו את ויקיפדיה כמו שנעשה במקרה זה, ויוסיפו שגיאות, הידד !! הידד !! ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 10:38, 5 ביולי 2016 (IDT)
זה לא רובוטים לא צריך ללמוד תכנות במדינת ישראל לומדים אנגלית כמעט בכל בית ספר --Mikey641 - שיחה 14:19, 5 ביולי 2016 (IDT)
משתמש:Tomtom, תוכל ללמוד על הגישה המצמצמת מהעריכה הזאת של ערן מהרגע. האם אתה טוען שמרגע זה רק מומחי ויקינתונים וענקי התבניות יכולים לעדכן את מוזיאון פיטרי לארכאולוגיה מצרית? בורה בורה - שיחה 01:50, 6 ביולי 2016 (IDT)

אחרית דבר[עריכת קוד מקור]

משתמש:ערן, אחרי שלושה שבועות דיון, הלך הרוחות ברור. להוציא אחד, שמתנגד לוויקינתונים באופן כללי, כולם תומכים בפתרון של הצגת המלל, אם כי יגאל מסכים לעברית בלבד. לכן אני מבקש שתתקן את היחידה כך שתשאב את השמות מוויקינתונים, ושמות שאינם בעברית תשים בקטגוריה לטיפול. אנו נעבור על הקטגוריה הזו ונכניס לכולם תווית בעברית. אם אתה מזהה תווית בעברית, תן לה קישור, יווצר קישור אדום. משתמש:Mikey641, משתמש:יונה בנדלאק, יש עוד משהו שלדעתכם צריך לעשות? בורה בורה - שיחה 08:32, 5 ביולי 2016 (IDT)

אני נגד קישור לתוויות. כפי שהסברתי לך, זה יכול לקשר לדפים שגויים או לדפי פירושונים. שישאר ללא קישור עד שהערך יכתב. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:41, 5 ביולי 2016 (IDT)
אני עם יונה ב. ‏«kotz» «שיחה» 08:49, 5 ביולי 2016 (IDT)
שקר שיחזרו עליו עדיין יישאר שקר. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 08:56, 5 ביולי 2016 (IDT)
הממ... לא הזכרת את הקישור לתווית במעלה הדיון או בדיון אחר? אני זוכר שניסית וזה לא עבד לך. כשאתם אומרים "שישאר ללא קישור עד שהערך יכתב" אתם מתכוונים שישאר המלל מוויקינתונים איך שזה בדוגמאות לעיל? בורה בורה - שיחה 08:58, 5 ביולי 2016 (IDT)
שקר שיחזרו עליו עדיין יישאר שקר ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 09:02, 5 ביולי 2016 (IDT)
איזה שקר?--Mikey641 - שיחה 14:20, 5 ביולי 2016 (IDT)
נראה שאין הסכמה ברורה בדיון בנוגע לאופן הטיפול במידע לא מספרי מוויקינתונים, כשיש תומכים לכל אחת מהגישות:הן לגישה המרחיבה ביותר של יבוא מידע מוויקינתונים גם כשהוא מופיע ככיתוב באנגלית ומנגד יש שמתנגדים ליבוא של מידע מוויקינתונים בצורה לא מבוקרת. למרות זאת אני מתרשם שבסך הכל יש הסכמה שרצוי שבמקרים שכן קיים מידע מוויקינתונים אך הוא לא מצוי בעברית, הוא יסומן באמצעות קטגוריה שתאפשר למשתמשים לתרגם את התוויות. עדכנתי בהתאם את היחידה המתאימה וערכים שיש בהם מידע שניתן לשאוב מוויקינתונים (לפחות בתבניות שתומכות בכך), יוכנסו לקטגוריה:ויקינתונים:ערכים חסרי תווית בעברית. ערן - שיחה 01:14, 14 ביולי 2016 (IDT)
ערן, אוקיי, תודה, ומה עם כל הקטע של הויקינתונים מפריט? כלומר יחידה:wikidata2--Mikey641 - שיחה 16:49, 14 ביולי 2016 (IDT)
Mikey641: תוכל להסביר איך היית רוצה שזה יעבוד? כלומר האם בתבנית:גאוגרפיה של מדינה זה היה צריך להיות משהו כזה:
|תווית-מידע1=הנקודה הגבוהה ביותר
|ויקינתונים-הנקודה הגבוהה ביותר=P17->P610
או שהיית מעדיף להגדיר את זה אחרת? ערן - שיחה 09:20, 15 ביולי 2016 (IDT)
ערן, אוקיי, אז יש לי תבנית, {{ויקינתונים של מדינות}}, שאם מכניסים מדינה, זה נותן את ה-Q שלה. אני לא יודע אם אתה זוכר, אבל דיברנו על להשתמש בויקינתונים של פריט מסוים, ע"פ הQ שלו, אז השתמשתי ב-2 הדברים האלה, ובעצם יצרתי תבנית, שלוקחת חלק מהנתונים של מדינה "X", עבור הערך "גאוגרפיה של X".
עכשיו, העתקתי את התבנית שלוקחת ויקינתונים לפי פריט, מהויקי האנגלית, וכשלא נכתב ערך בעברית הוא מוציא "[*]". --Mikey641 - שיחה 14:52, 15 ביולי 2016 (IDT)

עדכוני ויקינתונים במזהה הבינלאומי viaf[עריכת קוד מקור]

מעדכוני מספר ה-viaf בוויקינתונים הסתבר שפריטי מיקומים בישראל עודכנו ב-viaf אלא שהשם שניתן לפריט מוויקינתונים הוא השם בערבית. העליתי את הנושא גם בוויקינתונים (מקווה שבמקום המתאים). כמה דוגמאות: מכתש רמון, רמת אביב, הרצליה ועוד. אני מניח שעדכון בא מוויקינתונים עצמו באמצעות בוט או בצורה אחרת. כשנכנסים לנתוני הפריט של ויקינתונים ב-viaf מסתבר שה-Leader מספר 151 שקובע את השם שיופיע מעודכן בשם בערבית. Geagea - שיחה 15:33, 8 באוגוסט 2016 (IDT)