שיחת משתמש:אחיה פ./גנזך 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

{{ברוך הבא}} דורית 10:44, 9 יוני 2005 (UTC)


בחזרה לעתיד[עריכת קוד מקור]

הצטרפת ב-9 ביולי? תמיד נעים לפגוש עוד נוסע בזמן. מקפליי

רגע, באיזו נקודת זמן אני נמצא?אחיה פ. 6 יולי 2005 20:34 (UTC)


ברכת "ברוך הבא"[עריכת קוד מקור]

שלום,
ראיתי שבירכת את אחד הוויקיפדים החדשים שלנו. פעולה זו מבורכת ומקובלת מאוד. על מנת לעזור לוויקיפד החדש ישנה תבנית תבנית:ברוך הבא שיש בה כמה קישורים חשובים כמו המזנון, דלפק היעוץ, עזרה לעריכה ועוד. זאת בעצם התבנית שקיבלת בעצמך. אם ברצונך לברך ויקיפד חדש, פשוט תערוך את דף שיחתו ורשום בו {{ברוך הבא}}. גילגמש שיחה 7 יולי 2005 09:36 (UTC)

תודה רבה על המידע (למרות שתבנית כזו היא לא אישית, וקצת מכנית מדי). אחיה פ. 7 יולי 2005 10:17 (UTC)
אין מה לעשות נגד זה. גילגמש שיחה 7 יולי 2005 10:19 (UTC)

שלום אחיה[עריכת קוד מקור]

א. אהבתי את הקישורים ששמת במשפט הראשון בעמוד. תוכל להסביר את הקשר? ('שמי' ו'הצטרפתי' במיוחד) ב. אני לא בטוח גם בנוגע למצב הנוכחי של המשפט על אתר הניווט בתנ"ך. אחרי הכל, יהיה יותר נכון לומר שהאתר של נח"ת שייך לאתר הניווט מאשר להיפך. הרי אראל מממן אותו. ג. ספרי תרי עשר - כרגע יש בלאגן, יש פלוני, ספר פלוני ופלוני הנביא. במהלך עבודתך תשתדל לסדר את הדברים. לדעתי החיבור בין הספר לנביא הוא טוב ואין צורך לפצל את ערכיהם, אך יש לחשוב על זה... כמובן, פנה למפעילי מערכת בכדי למחוק את הערכים המיותרים. ד. אשמח לעזור לך בכל שאלה או בקשר לערך שתכתוב אריה א 12:26, 2 אוגוסט 2005 (UTC)

א. אין כל כך משמעות. היו כאלה שלא מצאתי משהו יפה לבתוב עליהם, אז סתם שמתי ערכים שאהבתי (או סתם מוזרים). ב. נכון, אבל לא תזיק פרסומת לנח"ת (חוץ מזה שעדיין לא הבנתי מה ההבדל בין אתר הניווט בתנ"ך לאתר נח"ת).

ג. נכון, לחגי פשוט יצרתי דפי הפניה מחגי הנביא וספר חגי לחגי. אני מתעתד לעשות את זה לכולם. לא שאלתי מפעילי מערכת, לא חושב שצריך (אם למישהו תהיה בעיה, הוא כבר ידבר איתי). ד. תודה, לפעמים באמת צריך דברים כאלה. למשל, אצל חגי יש קטע על חגי בראי חז"ל, והוא פשוט זהה אצל מלאכי. החלטתי, אחרי התלבטות, להעתיק אותו עם שינויים ולא ליצור ערך חדש על "נביאים אחרונים במסורת חז"ל". החלטה נכונה לדעתך? אחיה פ. 12:48, 2 אוגוסט 2005 (UTC)

ב. אראל סגל מתפעל ארבעה אתרים ומשלם למענם על מקום אכסון- נח"ת, ניווט בתנ"ך, מקוריות במצוות ומחאות מקוריות. דף הכניסה לארבעתם הוא כאן. אלו ארבעה אתרים נפרדים.
ג. אם לדעתך יש להשאיר את הדפים, אין בעיה, אך רק מפעילים יכולים למחוק דף.
ד. לדעתי החלטתך נכונה. אריה א 16:06, 4 אוגוסט 2005 (UTC)

כמה עניינים[עריכת קוד מקור]

שלום אחיה!

במחשבה שניה, אני מצטער שלא יכולתי לעלות על האוטובוס איתך, אבל הייתי חייב לנסוע עם אחי, וגם הבטחתי ליחיאל שאני אחזור עם אחותו הביתה, אז לא הייתה לי ברירה.

חוץ מזה, מסתבר שהתבלבלתי: הפסל שחשבתי עליו היה דווקא "חבקוק והמלאך" של ברניני. ובמחשבה שניה, אני לא יודע אם באמת זה חשוב.

ואם תרצה, אולי אני אפנה קצת זמן בקרוב, ואז אני אנסה לעזור בפרויקט המבורך שלך..

נ"ב: אתה רוצה שאני אברר איך בדיוק הוקם נח"ת, לצורך הערך?

נדב ס.שיחה

שלום! לא נורא. אם אתה מעוניין להגיש עזרה, עדיף אם תכתוב את הערכים של ישעיהו ויחזקאל ולא בתרי עשר, שם אני כבר בשוונג (תנופה בלע"ז). לגבי נח"ת, מה מקורות המידע שלך (ולא רק לצורך ויקי, אלא גם לסיפוק הסקרנות האישית שלי)? בברכת "שכחנו להחזיר את הפותחן לזקנים הנחמדים, מה דעתך לשלוח להם בדואר אחד חדש?", אחיה פ. 21:24, 2 אוגוסט 2005 (UTC)
העניין הוא שאני צריך ללמוד את הספרים האלו קודם כמו שצריך..
אני חושב שאחותי יודעת לדבר עם האנשים הנכונים - ואנחנו כבר בדור ש"לא ידע את יוסף". אולי גם היא לא יודעת הרבה, אבל זו התחושה שלי.
בברכת "אתה פשוט, ובזמן האחרון אני שומר את המילה הזו רק למקרים קיצוניים, מצחיקול". נדב ס.שיחה 21:32, 2 אוגוסט 2005 (UTC)
ברור שצריך ללמוד אותם, אבל זו גם הזדמנות שלך ללמוד אותם. אני מודע לכך שזה הרבה יותר קשה מאשר תריעשריון קטנצ'יק, אבל הרווח גדול יותר (לך אישית ולוויקיפדיה). למשל, על מלאכי אני עובר עם כשמונה מקורות שונים פלוס (אנציקלופדיה מקראית, עברית, קאסוטו, דעת מקרא, סגל, ויינר, רקע הסטורי מספר עזרא, ויקיפדיה האנגלית, חיפוש בגמרא+פרשנות ימי ביניימית ואולי עוד), ואם כך, כדי לכתוב ערך ראוי לשמו על ישעיהו צריך לעבור לפחות עם 20 (ראיתי שרק עליו יש ספרים שלמים)- אבל שוב, הרווח גדול בהרבה. לגבי נח"ת, אם יש לאחותך מספרי טלפון של זקני נח"ת ברמת גילאי 30-40, אני אשמח לקבל אותם (אולי נוציא השנה ספר יובל או משהו כזה, וזה יכול להיות לעזר רב מאוד). לגבי הזקנים, אני לא יכול להמנע מלדמיין אותם נתקעים בלי פותחן במלחמה הבאה, וגוועים ברעב באשמתי המלאה, או לפחות מחפשים אותו שעה וזוכרים שהם נתנו אותו לאיזה מזרוחניק שהבטיח להחזיר אותו מייד. לילה טוב, אחיה פ. 21:44, 2 אוגוסט 2005 (UTC)
טוב. בלי נדר, אתחיל ללמוד לקראת זה בקרוב.
היום שלחתי דוא"ל לאראל, עם הערת נ"ב בנושא הערך על נח"ת. הוא בד"כ משיב תוך כמה ימים.
אין ירושלמים שיכולים לעזור לך בהשבת ה"אבדה"? ואגב השבה, אני צריך להחזיר לתום את הכסף שעלו לו הניקובים עלי באוטובוס. בלי נדר, אני צריך לזכור את זה בפעם הבאה שניפגש (כנראה בשבת הארצית - השבוע אחותי בבית).
איזה מזל שיש דפי שיחה, כדי לדון בהם על כאלו שטויות. נדב ס.שיחה 13:34, 3 אוגוסט 2005 (UTC)
מצוין. אם כבר ירושלמים שיסתובבו בירושלים בשבילי, שכחתי בישיבת נֹעם את השיעור על נחום. לא חשוב. אני חייב לתום קצת יותר כסף, אני כבר לא זוכר על מה. על כל פנים, אני חושב שצריך לדבר עם יותר ויקיפדים לפני שכותבים ערך על נח"ת. ראה הישיבה התיכונית פתח תקווה, ומה שכתבתי בשיחה שם. אחיה פ. 14:15, 3 אוגוסט 2005 (UTC)
יש לי אח של גיס שכנראה יוכל לעזור לך...
בקשר לנח"ת, אני חושב שהוא ארגון משמעותי. בוא נאמר שאם מזכירים אותו בחידון התנ"ך, הוא יותר משמעותי מאיזה קפטן סודוקו [1]...
אראל, אגב הגיב מהר, אבל אני לא יודע אם כדאי לפרסם פה בדיוק מה שהוא כתב, אבל יש לו הצעות טובות לצורך העניין..
תגיד, ודאי יש לך כתובת דוא"ל אישית, נכון? אני כל הזמן צריך להלך בין הטיפות כדי להימנע מאחצון (Outing) של אנשים, אז אולי עדיף לנהל את הדיון הזה במקום קצת יותר פרטי... נדב ס.שיחה 18:14, 3 אוגוסט 2005 (UTC)
יש לי כתובת דוא"ל: <ראיתי, מחקתי - נדב ס.שיחה>, אבל לא מפריע לי שהדיון מתנהל כאן (ולא חושב שהיה מפריע לי אם הייתי אראל או אחד האנשים שמוזכרים בו). אחיה פ. 19:15, 3 אוגוסט 2005 (UTC).
את רוב הדיון באמת אפשר לנהל כאן. אבל פרטים אחרים (בעיקר כשצריך לפרט גם שם משפחה וכו') צריכים קצת יותר חשאיות. אני אשלח לך הלאה את מה שאראל כתב לי. נדב ס.שיחה 20:50, 3 אוגוסט 2005 (UTC)

הכלל לגבי ערכים הוא נורא פשוט, אם יש מידע משמעותי לכתוב - כן, אם לא - לא. לכן: ישיבת כפר הרואה, ודאי. פ"ת, מסופקני. הגימנסיה הרצליה או בליך, ודאי. עירוני לא יודע מה בת"א, לא. נח"ת, ללא שום ספק בכלל הוא ארגון שראוי לערך. עקב ניהולו הייחודי, פעילויות ההדרכה שלו בחידון ועוד. נדב תשלח אלי ג"כ את מה שכתב אראל (וגם את הדוא"ל שלו). אריה א 16:48, 4 אוגוסט 2005 (UTC)


אחיה ונדב- אני לא יודעת אם אתם בכלל תראו את זה, וגם לא בטוחה שעשיתי כמו שצריך בשביל לערוך, אבל אם כן (ותגידו לי) אז רק שתדעו- הזקנים אמרו לא להחזיר את הפותחן. אמנם לא מידע חשוב אבל קחו את זה כנסיון שלי להוסיף משהו בויקפדיה ולגלות איך עושים את זה... אז תגידו לי אם ראיתם, ואם הצלחתי לשים קישור וחתימה כראוי וכו'. נראה לי שדווקא עשיתי בסדר. אגב, אני משוטטת פה קצת ומוצאת דברים משעשעים וגם דברים מעניינים. אבל עדיין לא ברור לי מה אני יכולה להוסיף. Avigool 15:20, 6 אוקטובר 2005 (UTC)

אתה בנח"ת?[עריכת קוד מקור]

אם כן אז אולי תכתוב על ארגון נח"ת - נוער חובב תנ"ך?

בכל מקרה, האתר של אראל סגל מורכב מארבעה אתרים שונים: אתר הניווט בתנ"ך, האתר למקוריות במצוות, האתר למחאות מקוריות, והאתר של נח"ת.

אם אתה נותן קישורים לאחד האתרים של אראל, דבר מבורך בפני עצמו, אנא השתדל לדייק בשם האתר. --נריה הרואה 22:04, 2 אוגוסט 2005 (UTC)

אני חבר נח"ת. מה הקשר שלך לאירגון? לשיטתי, הוא קטן מדי ולא ראוי לערך (ערכים כמו הישיבה התיכונית פתח תקווה מעוררים בי תחושת אי נוחות). מצד שני, יש כאן כמה חברי נח"ת אחרים שכן חושבים שהוא ראוי לערך. אם מישהו אחר יפתח (רמז דק: אתה מוזמן לכתוב קצרמר) ערך, אני ארחיב אותו ככל האפשר.
לגבי האתרים של אראל, אתר הניווט הוא זה שמכיל את כל המידע בתנ"ך? אם כן, כדאי לתקן גם בערך חגי. תודה מראש ולילה טוב, אחיה פ. 22:08, 2 אוגוסט 2005 (UTC)
אין לי קשר ישיר לנח"ת, ואני לא יודע הרבה על הארגון. וזאת למרות שאני מחבב את הארגון מהכרויות קצרות שהיו לי ואני כן חושב שהוא ראוי לערך.
יש כאן עוד חברי נח"ת בויקיפדיה?
אתר הניווט הוא זה שמכיל את המידע בתנ"ך.
לילה טוב. --נריה הרואה 22:13, 2 אוגוסט 2005 (UTC)
יש כמה: אריה, נדב ס, דוד צ ועוד לא פעילים. נו, שיהיה. אולי אני אכתוב באמת ערך, אבל זה ייקח קצת זמן (אני רוצה לגמור עם מלאכי ודוד מרכוס קודם). לילה טוב (הפעם אני באמת הולך לישון), אחיה פ. 22:16, 2 אוגוסט 2005 (UTC)

נראה אותך במפגש מחר? (ראה ויקיפדיה:מפגשים/מפגש קיץ נוסף) A&D- עדי שיחה 14:49, אוגוסט 8, 2005 (UTC)

יש לי תחושה שלא. אני לומד בבוקר ורוצה חופש לעצמי בערב. אתה יודע מי אני, או שאתה סתם שואל? אחיה פ. 14:50, 8 אוגוסט 2005 (UTC)
למרות שאני גם תושב פתח תקווה ונראה לי שאני מכיר אותך זה בגדר ספקולציות. הזמנתי אותך סתם כי אני חושב שתוכל לתרום ולקבל ידע. אם כבר מדברים, העבודה שלך לא רעה בכלל לטעמי, תמשיך A&D- עדי שיחה 14:54, אוגוסט 8, 2005 (UTC)
נעזור לך קצת: אני גם תושב כפר אברהם (גם העבודה שלך יפה, אני מוכרח לציין). תואם את המחשבות שלך? אחיה פ. 14:57, 8 אוגוסט 2005 (UTC)
דווקא לא, ה-פ' הוא קיצור של? A&D- עדי שיחה 15:08, אוגוסט 8, 2005 (UTC)
אם אגלה לך אתה תדע מיד מי אני (אני חושב), וזה לא דבר שאני מת שיקרה (אם כי לא באמת אכפת לי). נשאיר אותך במתח. אתה יודע מה? נגלה: פ הוא קיצור של למניעת מציאה פשוטה ע"י חיפוש בגוגל, השם נמצא בהערה נסתרת. עכשיו אתה יודע מי אני? אחיה פ. 15:10, 8 אוגוסט 2005 (UTC)
כן הבנתי מי אתה... בהצלחה בפעילות פהA&D- עדי שיחה 15:13, אוגוסט 8, 2005 (UTC)

תודה על ההענות לבקשת העזרה[עריכת קוד מקור]

ניסתי ליצור מיספור וכותרות בתחילה לא הצלחתי. לאחר עיון בדפים נוספים הצלחתי לבצע זאת. שוב תודה.Guyh

אישור לשימוש בתמונה[עריכת קוד מקור]

אתה יכול להשתמש בתמונה מאתר הפנימייה. כל הכבוד ובהצלחה ! ניר אחראי תקשוב ומנהל האתר הפנימייה הצבאית לפיקוד בחיפה

תודה רבה!

לדעתך יש צורך בערך הזה? חוץ מזה, מה היה ב"חומת הכשרות"? אריה א 12:49, 22 אוגוסט 2005 (UTC)

לא יודע אם צריך, אבל כדאי להשאיר. בן אדם טרח על זה כמה זמן, וזה גבולי. ב"חומת הכשרות" (כבר מחקו את זה?) היה קטע לא אנציקלופדי בעליל, על זה שנפתח בד"ץ חדש בשם 'חומת הכשרות', שמאגד הרבה רבנים חשובים (שלא שמעתי את שמו של איש מהם), אשכנזים וספרדים. זה הופיע כמה פעמים בגוגל. אחיה פ. 13:51, 22 אוגוסט 2005 (UTC)

שלום אחיה[עריכת קוד מקור]

מתנצלת על המשתמש האנונימי. זה באג במחשב שלי, שלא תמיד מאפשר לי להכנס לחשבון. 80.178.20.65 09:21, 23 אוגוסט 2005 (UTC) אוליב 09:23, 23 אוגוסט 2005 (UTC)

הנחתי שזה ככה, את יכולה להסתכל בתקציר ערכיה. אבל מה יש להפסיד בלהזמין מישהו? אחיה פ. 09:29, 23 אוגוסט 2005 (UTC)

זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

שלום אחיה,

יפה ששמת לב להפרת זכויות היוצרים בערך ג'ניפר לופז. עם זאת, עדיף להעיר לאנונימי בדף שיחתו, כדי שיוכל לתת הבהרות (אם יש כאלה). נדב 15:48, 23 אוגוסט 2005 (UTC)

בסדר, בפעם הבאה אני אשתדל יותר. אחיה.

ראיתי ששני מאמרים שכתבת מועמדים להפוך לערכים מומלצים. יפה מאוד דוד 14:08, 24 אוגוסט 2005 (UTC)

תודה רבה! אמור לי, מה השטות ההיא של גוגל? אין לי כוח לקרוא אנגלית עכשיו. 14:11, 24 אוגוסט 2005 (UTC)
רעיון גאוני - הם משתמשים בגוגל כדי לאכול את עצמה. גוגל משלמת להם כסף על הפרסומות שהם שמים באתרים שלהם, ובעזרת זה הם קונים מניות של גוגל, במטרה עתידית של השתלטות על החברה (יש להם כבר 32 מניות, לא רע בהתחשב בעובדה שמניה אחת עולה 280$). דוד 15:44, 24 אוגוסט 2005 (UTC)
מי זה 'הם'? וכמה מניות יש לחברה? אחיה פ. 09:34, 25 אוגוסט 2005 (UTC)

תודה לך, אחיה בן ה18 על הצעותיך הנדיבות כלפיי. כתבתי מעל 20 ערכים מסוג גיום אפולינר, אהרון שבתאי, הו!, "הרשות היודית הלאומית" וכו'.

מדריך לזיהוי שמאלנים[עריכת קוד מקור]

מה דעתך לכתוב אותו, אם תנוח עליך הרוח ? אני אוסיפו או אתן קישור אליו ? שש"ז 20:58, 1 ספטמבר 2005 (UTC)

הבעיה היא, שאני לא מספיק שנון בשביל דברים כאלה. אם תנוח עלי הרוח מתישהו, אז אשמח לשלוח לך. אחיה פ. 10:56, 2 ספטמבר 2005 (UTC)

אין מדובר בקבוצה מוגדרת, והיכינוי הוא סלנגי. לדעתי יש ליצור ערך נורמלי על החסידות החדשה, ולשלב בו את מרבית הכתוב כאן. מה דעתך? אריה א 00:06, 2 ספטמבר 2005 (UTC)

לא יודע. לדעתי אפשר לעשות הפניה מאחד לשני, ולהשאיר את התוכן (בשינויים כלשהם). למה דווקא "החסידות החדשה"? זה מקובל? שמעת מישהו מתמש במונח הזה? אחיה פ. 10:58, 2 ספטמבר 2005 (UTC)
משתמשים בד"כ במונח ניאו חסידות, אך זה "תפוס" כבר. במונח חבקו"ק לא מציין שום דבר ממשי, מה גם שהוא בד"כ משמש כלעג על אותם אנשים. אריה א 12:19, 4 ספטמבר 2005 (UTC)
שכנעת אותי שאין לי שמץ של מושג מה לעשות. אגב, מה אתה עושה מול מחשב? המחשבים בגוש טובים כל כך, או שרק מחר מתחילים ללמוד? אחיה פ. 12:59, 4 ספטמבר 2005 (UTC)

אני מחכה לערך משה צבי ווקסלר בקוצר רוח (שלא לדבר על הערך חיים דגן) (-: סתם, לא יצא לנו לדבר החופש (משהוא עוד יהרוג אותי על השימוש בוויקיפדיה לצרכי שמירת קשרים) עמיחי (משתמש:הדוב והנחש)

אף אחד לא יעניש אותך על זה, אני כבר עושה את זה הרבה, וזה יעיל. כבר התמכרת לוויקי, או שזה עדיין בשלבי התקדמות? אתה יכול לכתוב ערך על הישיבה התיכונית בני ברק, אם אתה רוצה- ראה את זה. למה לא באת אתמול לכנס מחזור? אחיה פ. 11:28, 2 ספטמבר 2005 (UTC)
חזרתי אתמול מאמסטרדם, ופספסתי את המפגש..

אתה מוזמן להציץ בדף המשתמש שלי (לגבי התמכרות). אני בעד לכתוב את הערך ביחד (-: משתמש:הדוב והנחש


שלום אחיה, שלחתי מייל לאריה עם פרטי המפגש. אתה יודע אם הוא מקבל מיילים? או שאשלח לך מייל ותדבר איתו בשמי? מצטערת על הטרחה, דורית 21:35, 14 ספטמבר 2005 (UTC)

שוחחתי איתו כבר, כך שאין צורך. בברכה, דורית 10:14, 15 ספטמבר 2005 (UTC)

פינת השבט[עריכת קוד מקור]

א.כרגע ישנה חלוקה בין בני יעקב לשבטיהם, למשל: נפתלי, ושבט נפתלי. זה קצת בעייתי מבחינת הטבלה, וגם האופן כללי נראה לי טוב לאחד אותם. אשמח אם תקדם את העניין, כי לי לא יהיה זמן.

ב.ד"א, בערך שבטי ישראל יש מידע שאולי כדאי לשלבו דווקא בערכי השבטים השונים כחלק מן בטבלה. בדוק זאת בבקשה.

ג. נתונים כמו סיבת השם, מקום השער, נחלה (בעבר ובעתיד) וסיפורים על השבט צריכים להיות בערך עצמו ולא בטבלה. אריה א 21:03, 24 ספטמבר 2005 (UTC)

בהחלט לא הייתי נוגע בערך כל עוד יש עליו תבנית עריכה. הקלטתי מערוץ ההיסטוריה סדרה של שני פרקים בני שעה כ"א על ניל"י. יש שם פירוט רב ובעל ערך.

אכן לאחרונה לא נכנסתי הרבה לויקיפדיה. בעבר הייתי פעיל מאוד, אבל הפריע לי השיח האגרסיבי בין המשתמשים, איומים, דו קרבות עריכה וזה די הוציא לי את החשק. בקרוב אחזור לפעול יותר.

Dudutal 00:29, 6 אוקטובר 2005 (UTC)

העניין הוא שמישהו הוריד את תבנית העבודה בטעות, כי חשב שהיא נמצאת שם הרבה זמן. כיוון שאי אפשר להעביר את הפרקים הללו (וגם אין לי איך לראו קלטות וידאו), אשמח אם תעבור על הערך אחרי שאגמור לעבוד עליו ולהוסיף מידע (אני מסתמך על ספרים: פרשת ניל"י, ניל"י - תולדותיה של העזה מדינית, ספר תולדות ההגנה ועוד כמה בשביל רקע). אני זקוק לתמונה של בית אהרונסון ללא זכויות יוצרים, ואולי גם של תחנת המחקר בעתלית. כמו כן, כל תמונה של אחד מגיבורי הפרשה תתקבל בברכה (כאלה יש לי כעשר). תודה רבה, אחיה פ. 08:45, 6 אוקטובר 2005 (UTC)

בינוויקי לנאצית[עריכת קוד מקור]

אני מבין שזה בצחוק.. אבל לא עברת את הגבול? צ'סשיחה 16:37, 25 אוקטובר 2005 (UTC)

אנחנו לא אוהבים אותם. אפילו מאוד לא. עדיין עלינו להיות הוגנים ולא להכניס הערות עריכה כאלו. עמית 16:37, 25 אוקטובר 2005 (UTC)

זה היה בצחוק. אבל: א. למה שמישהו מהם יקרא את זה? ב. למה שמי מהם שיקרא את זה יבין את זה? ג. בכל זאת, הם גרמנים. שמעתי היום את ה'יזכור' לנספים בשואה, וסבא שלי היה לידי ואמר 'ימח שמם!' בכזו עוצמה, שבאמת, זה מה שמתחשק לכתוב. ד. בפעם הבאה אשתדל שלא לכתוב ככה. אחיה פ. 16:42, 25 אוקטובר 2005 (UTC)
ואם הם לא יקראו ולא יבינו זה יהפוך את זה לבסדר? אם אני אגיד יהודונים לכל עובר אורח מלבד יהודי, זה יהפוך את זה לבסדר? אני האחרון שיכול להיות מנותק מהשואה, אבל הפיכת גרמניה המודרנית, על כל מיליוני תושביה ומהגריה לעמלק היא לא ממש מכובדת. צ'סשיחה 16:57, 25 אוקטובר 2005 (UTC)
אין בזה כל הגיון, ובכל זאת. והדוגמא של יהודון די קולעת, ואני לא אכתוב יותר - אבל שוב, איך אמר אפרים קישון? נשרף באושוויץ. אחיה פ. 18:50, 25 אוקטובר 2005 (UTC)

לא המצאתי[עריכת קוד מקור]

כתוב שעכן לקח את אדרת מלך שנער, ומלך שנער היה רחוק הרי מיריחו, אז זה אומר שהיה למלך שנער בית קייט, וגם לעוד שכמותו.

לא מחוייב, זה יכול להיות משהו שהגיע לשם במהלך הזמן, ומלך שנער לא נמצא שם אלא רק אדרתו. אריה א 08:49, 2 נובמבר 2005 (UTC)
זה מה שהשבתי לו בדף שיחתו אחיה פ. 12:09, 2 נובמבר 2005 (UTC)
ובנוסף, לא כתוב שנלקחה אדרתו של מלך שנער, אלא אדרת שנער. דוד 18:04, 12 נובמבר 2005 (UTC)

בס"ד היי אחיה! מה קורה? מקוו שהכל בסדר, רציתי לשאול:האם קיבלת את המייל שלי? אם כן אשמח אם תענה לי עליו, תודה, ליאת.שיחה מישהי שאיכפת לה 20:53, 7 נובמבר 2005 (UTC)

קיבלתי ביום חמישי והשבתי עליו. לא קיבלתי אחר כך כלום. אחיה פ.

בס"ד היי אחיה! תודה על התשובה, שלחתי לך מייל ב-6/11, לשלוח לך אותו שוב? תודה, ליאת.שיחה מישהי שאיכפת לה 21:03, 7 נובמבר 2005 (UTC)

אם אפשר, אז כן. לילה טוב, אחיה פ.

בס"ד

תודה, אני כבר שולחת. ליל"ט, ליאת.שיחה מישהי שאיכפת לה 21:12, 7 נובמבר 2005 U


שלום רב,

אשמח אם תוסיף תמונות לערך זה. לי אין את המיומנות הטכנית לכך. ודא רק שלא תהיה הפרת זכות יוצרים.

בברכה, אדר 14:11, 8 נובמבר 2005 (UTC)

ראשית, כוונתי הייתה להוספת תמונות שכבר קיימות. שנית, מרבית התמונות מן התקופה הן ללא זכויות יוצרים. אחיה פ. 14:15, 8 נובמבר 2005 (UTC)

משלוח מייל נוסף[עריכת קוד מקור]

בס"ד

היי אחיה!

שלחתי לך מייל נוסף לכתובת שנתת לי בדף השיחה שלי,

ליאת.שיחה מישהי שאיכפת לה 12:54, 9 נובמבר 2005 (UTC)

סוף סוף זה הגיע. אחיה פ. 12:55, 9 נובמבר 2005 (UTC)

בס"ד

אז נמשיך מהכתובת החדשה, ותודה רבה על הכל,

ליאת.שיחה מישהי שאיכפת לה 13:02, 9 נובמבר 2005 (UTC)

אחיה שלום

אכן סיימתי את כתיבת הערך גימנסיון

בברכה

יחיעם (ami)

משתמש 83.130.33.160 - אני כבר רשום ושכחתי להכנס לחשבון[עריכת קוד מקור]

לאחיה שלום, אני משתמש רשום (חדש למדי) בשם ACT ומאחר שלא התקשרתי מהמחשב בו נרשמתי - שכחתי להכנס לחשבון.

התמונה למילות "שיר לשלום"[עריכת קוד מקור]

את התמונה של דף המילים המוכתם בדם רה"מ מצאתי באתר ששכחתי את שמו, אך ניתן למצוא את התמונה במנוע חפוש התמונות של גוגל

סימונידאס[עריכת קוד מקור]

'הועבר מדף המשתמש:

אחיה שלום רב
סימונידאס עם א'
בתודה
יחיעם

"פירוש נוסף"[עריכת קוד מקור]

לדעתך, כאשר אין ערך נוסף דומה, אך יש סיכוי סביר שיחפשו אותו, צריך לציין "פירוש נוסף" או לא? אריה א 14:14, 12 דצמבר 2005 (UTC)

אני לא אחיה, אבל לדעתי אפשר, יש לא מעט כאלו. דורית 14:28, 12 דצמבר 2005 (UTC)
צריך, לדעתי. למה לא? אחיה.
כך גם דעתי, וביחד אנחנו בי"ד... שאלתי כי מישהו מחק לי עריכה כזו ואני שוחר שלום... אריה א 14:37, 12 דצמבר 2005 (UTC)

שלום אחיה, עדיין לא הבנתי את ההנגדה. ערך מילוני לא צריך להיות quest בחיפוש אחר האמת. בשום מקום אחר לא ראיתי את הניסוח "אולם, ראו גם X". צריך להפוך את זה למשפט מלא, שיסביר מדוע יש כאן הנגדה. זה שהקורא יקרא את ערך X לא בא בניגוד לכך שהאותיות הפיניקיות נחקקו על טבלאות חומר.

אולי יש בערך ביבלוס מידע שצריך להיות תחת ה"ראו גם"? אני מחזירה את תבנית העריכה. אודה לך אם תוכל להבהיר את הקטע הזה בערך. אנא האמן לי שהקדשתי זמן רב לנסיון להבין את כוונת המשורר שם. אורנה - ladypine 17:53, 12 דצמבר 2005 (UTC)

בסדר, אעבוד על זה מחר. אחיה פ. 17:55, 12 דצמבר 2005 (UTC)

תודה על העריכה, אני שמח שיש עין רואה[עריכת קוד מקור]

שלום אחיה, אני שמח על כל עין נוספת שרואה ועורכת, תודה. סופרי היידיש נעלמו מן העולם כמו הדינוזאורים, וצריך הרבה אהבה ועבודה, להשיבם, ולו לכהרף זמן קריאת הערך הקצר, אל בין החיים.Alosha38 15:09, 14 דצמבר 2005 (UTC)


עם ישראל בתקופת האנרכיה הרומית[עריכת קוד מקור]

אחיה שלום

זקוק לעזרתך.

השלמתי באתר כמה משפטים לגבי ההיסטוריה של עם ישראל - התקופה הרומית, ותוך כדי כך גמלה בלבי ההחלטה לכתוב ערך בשם "עם ישראל בתקופת האנרכיה שברומא" (מאה שלישית לספ'). איך בונים ומשבצים ערך כזה מבחינה טכנית? אני בכל מקרה מלקט חומר בשלב הקדם-עיבודי שלו.

בתודה ובברכה

ד"ר יחיעם שורק 17:02, 17 דצמבר 2005 (UTC)

האם מדובר בשאלה טכנית או בשאלה יותר תוכנית? לא ממש הבנתי את כוונתך. אחיה פ. 21:33, 17 דצמבר 2005 (UTC)

אחיה שלום

כוונתי יותר טכנית. כלומר, באיזה אופן אוכל לשתול את הערך הנ"ל, שהרי, לשם משל, אין מיפרט קטגורי לגבי מה שחסר בתתי-נושא ביחס לנושא-העל: עם ישראל תחת השלטון הרומי. תת-נושא כגון מרד בר כוכבא, מרד התפוצות ועוד. ואולי בהתנסחות אחרת: המצאתי ערך "איקס". כיצד אני שותל אותו?

בברכה

84.110.50.73 22:53, 17 דצמבר 2005 (UTC)

הסתכלתי בערך היסטוריה של עם ישראל וראיתי שאתה צודק. אין רשימת ערכים תואמים, כנראה. מה שכן, בערך רומא העתיקה יש הפניה לממלכת יהודה תחת שלטון רומא. אתה יכול להוסיף קצרמר בנושא, עם הפניות לערכים שעדיין לא קיימים, וביניהם הערך עם ישראל בתקופת האנרכיה ברומא (האמנם "תקופת האנרכיה" היא שם מקובל?) - שאותו תיצור בהרחבה. כדי להפנות לערכי משנה מורחבים אפשר להשתמש בתבנית כזו: {{הפניה לערך מורחב|עם ישראל בתקופת האנרכיה ברומא}} זה ייראה כך:

.

רעיון אחר הוא ליצור תבנית גדולה ומפורטת של הנושאים. אם תכתוב ותשלח לי רשימת ערכים שראויים להופיע ביום מן הימים בוויקיפדיה, אצור תבנית גדולה שתופיע בכל אחד מהם ותפנה לכל השאר (דוגמת תבנית:היסטוריה של רוסיה). בחר באפשרות הנראית לך. בברכה, אחיה פ. 12:04, 18 דצמבר 2005 (UTC)

אחיה שלום

תודה על העצה ובעיקר על ההתייחסות העניינית. אשקול את הדרך הראויה ואעמוד איתך בקשר.

שוב תודה

ד"ר יחיעם שורק 16:00, 18 דצמבר 2005 (UTC)

אשמח אם תעיף מבט בערך ממלכתיות (ציונות דתית) שהושלם, סוף כל סוף, ותעיר או תשנה אם יש לך מה. אריה א 05:57, 21 דצמבר 2005 (UTC)

ערך יפה מאוד. אני לא חושב שהוא ארוך מידי. אפשר לפצל אותו ואז זה גם יהיה יותר נוח, אבל זה ממש לא הכרחי.

Dudutal 19:08, 22 דצמבר 2005 (UTC)

פתאום נהיה גם רבקה אהרנסון. צריך בכלל שיהיה עליה ערך? נראה שכל מה שיש שם זה קשרי משפחה לאנשים יותר מפורסמים. טל שחר 10:14, 27 דצמבר 2005 (UTC)

לא ממש צריך. היא לא חשובה. לדעתי (ואטפל בכך בקרוב, כשיהיה לי כוח), צריך לרכז את כולם, פרט לאהרן ושרה (להם יש ערך משל עצמם אפילו באנציקלופדיה העברית), בערך משפחת אהרנסון. העניין הוא, שקצת נמאס לי מניל"י. דשתי בנושא עד שהוא נעשה לא מעניין. אבל התחלתי ולכן אסיים, מתישהו. אחיה פ. 11:39, 27 דצמבר 2005 (UTC)
ועכשיו אני רואה שיש גם טעות בסיסית בערך - היא לא הספיקה להנשא לו, הוא מת לפני כן. היא הייתה רק ארוסתו. ואחותה היא 'גיבורת ניל"י' רק לפי דבורה עומר. אף אחד אחר לא כינה אותה ככה. אחיה פ. 11:41, 27 דצמבר 2005 (UTC)

אני לא מספיק ותיקה כאן כדי למחוק דברים בעצמי או להשתתף בהצבעה עליהם. אבל נראה לי שאם כך, צריך למחוק. טל שחר 11:50, 27 דצמבר 2005 (UTC)

לא צריך להיות ותיק, צריך להיות מפעיל מערכת. גם אני לא כזה. אפשר לשים תבנית {{הצבעת מחיקה}} בראש הערך, ווויקיפדים אחרים יצביעו בעד מחיקה. אני נמנע מלעשות את זה עכשיו, אחכה עד שאסיים לערוך את הערך על משפחת אהרנסון. לא מפריע שזה קיים בינתיים. אחיה פ. 11:53, 27 דצמבר 2005 (UTC)

שלום אחיה,
העברתי את ארגז החול שלך מ"משתמש:אחיה פ.\ארגז חול" ל"משתמש:אחיה פ./ארגז חול". שים לב בבקשה לכיוון הקו הנטוי. הנטיה היא משמאל לימין, כמו בפונקציה עולה ולא כמו שעשית את זה. גילגמש שיחה 12:47, 28 דצמבר 2005 (UTC)

שמתי לב לזה מזמן אבל לא היה לי כוח להעביר. תודה שעשית את זה. אגב, שאלה: התבנית שצריך לשים בדפי שיחה ל אלמונים היא {{אלמוני}}? תודה, אחיה פ. 12:53, 28 דצמבר 2005 (UTC)
כן, אם אתה לא משתמש באחת מהתבניות המוכנות (כמו אזהרה, הזמנה וכו'), צריך לשים את זה על מנת שהבוט ימחק את ההודעה כעבור זמן מה. גילגמש שיחה 13:07, 28 דצמבר 2005 (UTC)

מתברר שהרעיון לשים את הכותרת בתבנית איננו טוב, זה נוטה לבלבל את אלו שמנסים לענות לך (כולל אותי) וכותבים בטעות לתבנית. טרול רפאים 18:55, 28 דצמבר 2005 (UTC)

בסדר, אשנה אותה. אחיה פ. 11:53, 29 דצמבר 2005 (UTC)

אנא שים לב לשינויים שנערכו בערך גאולה A&D - עדי 18:06, 29 דצמבר 2005 (UTC)

אז אני נגד מחיקה. אבל זה כבר לא משנה. אחיה פ. 20:02, 29 דצמבר 2005 (UTC)

עיין באימייל של הכפית[עריכת קוד מקור]

דוד 20:35, 31 דצמבר 2005 (UTC)

זה בדרך. אחיה פ. 20:37, 31 דצמבר 2005 (UTC)

הלניזם ושורק[עריכת קוד מקור]

שלום אחיה,
אני נהנה מאוד לראות את עריכתך בנושא ההלניזם ומעריך מאוד את עריכתך בערכיו של שורק. רציתי להגיד לך להיזהר עם העריכות שלו - הוא שופך פרטים רבים בעריכה אחת. ככל הנראה מעתיק מהדיסק הקשיח לתוך ויקי. כתוצאה מכך נופולות טעויות מעצבנות - כרגע תיקנתי בתרבות ההלניסטית - רוקסאנה או רוקסאן (תלוי באיזה ספר בודקים) לא הייתה מעולם בתו של דריווש. מוצאה מאזור פקיסטן - אוזבקיסטן של היום. גילגמש שיחה 21:27, 31 דצמבר 2005 (UTC)

תודה רבה על המילים הטובות. בדקתי עכשיו, וראיתי שהיו לאלכס שלנו כמה נשים. רוקסנ\ה היא אחת מהן, ובתו של דריווש היא אחרת מהן. אבל בסך הכל הוא ד"ר, הוא אמור לדעת היטב את החומר. אלה טעויות קטנות, אני מקווה (לי אין כלים לשפוט, אני לא ממש מומחה בנושא). זה די מזמין עריכה כי אלו ערכים מושקעים וחבל שתתנוסס עליהם תבנית עריכה או שכתוב בגלל מחסור בוויקיזציה. אגב, גם את קרב בית זכריה לא שכחתי. לקחתי השבוע מהספרייה שני ספרים שמתעסקים איתו (של חיים הרצוג ושל איתן אבישר, אם אתה מכיר; ואם זה יכול לעזור לך איכשהו, לקחתי גם את "תורת המלחמה בארצות המקרא" של יגאל ידין), וכשיהיה לי כוח אבדוק שוב את הנושא. לילה טוב, צריך ללכת לישון, אחיה פ. 21:32, 31 דצמבר 2005 (UTC)
את הרצוג אני מכיר, את השני לא ממש. הספרים האלה באמת אמורים לעזור לך. אגב, אתה במקרה מכיר את מתניה? גילגמש שיחה 21:34, 31 דצמבר 2005 (UTC)
השני הוא מ-1955, והרצוג הזכיר אותו בספר שלו. אז לקחתי גם. את מתניה אני לא מכיר, אבל כצפוי, לפי חוק הדתיים השלובים, אני מכיר את בן דוד שלו וגם אנשים שלומדים איתו באותו מחזור (שיעור) בישיבה. למה? אחיה פ. 21:36, 31 דצמבר 2005 (UTC)
פשוט צורת הכתיבה שלכם דומה מעט. גילגמש שיחה 21:37, 31 דצמבר 2005 (UTC)
הוא גושניק, ומאשימים אותי שגם אני כזה. אולי זה קשור :) אחיה פ. 21:41, 31 דצמבר 2005 (UTC)
רגע, אתה לא? אני לא מתמצא כל כך בסבך הזרמים. מה אתה אם כך? גילגמש שיחה 21:42, 31 דצמבר 2005 (UTC)
גושניק "רשמי" הוא מי שלומד בישיבת הר עציון. אני לא. אני מתכנן ללמוד שם בשנה הבאה, אם צה"ל ירשה (אני כרגע בדח"ש בשביל להשלים תואר במתמטיקה, וזו בעייה בירוקרטית). אבל אני גושניק בנשמה (אם הייתה לי כזו; אני חושב שאין לי :)). אחיה פ. 21:45, 31 דצמבר 2005 (UTC)
אז אתה גושניק בפוטנציה. גילגמש שיחה 21:47, 31 דצמבר 2005 (UTC)
אפשר להגדיר את זה ככה. אחיה פ. 21:47, 31 דצמבר 2005 (UTC)
היום חשבתי על זה שאני צריך לכתוב את הערך על חוק הדתיים השלובים. אם יהיה לי זמן :) דוד 21:53, 31 דצמבר 2005 (UTC)

ויקיחדשות[עריכת קוד מקור]

הי אחיה, ותודה על הצבעתך בפרלמנט. אולם כדי שהצבעתך תיכלל, כפי שנהוג בוויקיפדיה, הינך צריך להיות משתמש רשום. אנא הירשם בוויקיחדשות, ואשר הצבעתך. תודה. עידן ד 20:26, 3 ינואר 2006 (UTC)

מרתון "ערכים לעריכה"[עריכת קוד מקור]

אני עכשיו עומד להיכנס למרתון של כ3 שעות שבהם אערוך ערכים שזקוקים לעריכה.

מעוניין להצטרף ? לוציפר 16:01, 10 ינואר 2006 (UTC)

לא חושב (עשיתי את זה הבוקר, עם קציר דמים של 10 כאלה). עכשיו מתחשק לי לכתוב ערך. אבל אתה יודע מה, אני אעשה שלושה עכשיו. שיהיה. בהצלחה לך! אחיה פ. 16:21, 10 ינואר 2006 (UTC)

תגיד לחבר שלך שיש. עוזי ו. 11:39, 15 ינואר 2006 (UTC)

כבר הספקתי לשלוח לו דוא"ל. אגב, החבר הוא ברק (ההוא מהתחרות ההיא, אם אתה זוכר). אחיה פ. 11:40, 15 ינואר 2006 (UTC)

לגבי ההשוואה לפורטוגלי, עניתי שם בדיון, בברכה כרם יהושע 11:44, 15 ינואר 2006 (UTC)

ידוע לך על קישור באינטרנט המוביל להסברו של הרב יעקב מדן בערך שדובים שם הכוונה לזאבים? לחילופין אודה לך אם תוכל להסביר את טעם הדבר לשיטתו כרם יהושע 11:21, 17 ינואר 2006 (UTC)

חבר שלי שלומד בגוש שמע את זה ישירות מפיו. אתה יכול לפנות אליו בשיחת משתמש:DMTsurel. יום טוב, אחיה פ. 12:37, 17 ינואר 2006 (UTC)

אוי ואבוי[עריכת קוד מקור]

גיליתי שאפשר לגלוש לויקיפדיה ממחשבי הישיבה. לא!!!! אני חייב להיגמל. וגם, סיימתם אתמול בהצלחה? דוד 12:27, 19 ינואר 2006 (UTC)

וואו. באמת אוי ואבוי. סיימנו אתמול בהצלחה, אם כי באיחור מה (רק בחמש פלוס יצאנו משם). שלחנו לך רק כפית אחת, נדמה לי, אז תסלח לנו. אחיה פ. 13:43, 19 ינואר 2006 (UTC)
ד"א, אחיה, אולי תארכב את דף השיחה? אריה א 17:06, 19 ינואר 2006 (UTC)
כן! די! כמה אפשר?! גם אתה, אחיה?! ממך לא ציפיתי לנפילה כזאת. גילגמש שיחה 17:14, 19 ינואר 2006 (UTC)

שלום אחיה פ.! החלטתי לכתוב ערך אודות אחיה השילוני, וראיתי שיש בכוונתך לכתוב עליו בעתיד. השאלה שלי היא איך אתה רוצה שהדבר יעשה? האם לכתוב את הערך ואתה תוסיף אליו בהתאם לידיעתך, או להפך? תודה רבה. איתמר. 00:36, 20 ינואר 2006 (UTC)