שיחת משתמש:Utzli/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Utzli, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, Erwin138 17:20, 7 מרץ 2006 (UTC)

יצחק ברויאר[עריכת קוד מקור]

שלום, ברוך הבא לוויקיפדיה! נהניתי מאוד לקרוא את הערך שלך על יצחק ברויאר. ערכתי אותו עריכה קלה כדי להתאים אותו לסטנדרטים של ויקיפדיה. (שים לב למשל שאין צורך להשתמש ב-BR לצורך שבירת פסקה, אלא יש ללחוץ פעמיים על אנטר, כך שנוצרת שורה ריקה בחלון העריכה.) אני מקווה שתוסיף לכתוב ערכים חשובים ומעניינים כאלה (הנה הצעה: תורה עם דרך ארץ). אשמח לעזור לך בכל שאלה או בעיה, נתנאל 05:52, 11 אפריל 2006 (UTC)

תודה רבה. איך אני חוזר אליך? איך סידרת את סיום הערך, כלומר: ביבליוגרפיה, ספרים, וקטגוריות? שוב תודה! קלונימוס 05:14, 12 אפריל 2006 (UTC)
אין בעד מה. אתה חוזר אליי בדיוק כפי שעשית; הוספתי את דף השיחה שלך לרשימת המעקב שלי, כך שאני יודע שענית לי. אתה כמובן מוזמן לפנות אלי (או לכל אחד אחר) תמיד דרך דף השיחה, שיש לכל משתמש ולכל ערך בוויקיפדיה. פרטים טכניים על עריכה בוויקיפדיה תמצא בעזרה:עריכת דף, עזרה:תחביר ויקי ובשאר דפי העזרה. תוכל גם להשתמש במנגנון השוואת הגרסאות (דרך הלשונית "גרסאות קודמות" בראש הדף) כדי לראות את השינויים שערכתי. נתנאל 07:12, 12 אפריל 2006 (UTC)

היסטוריה צבאית[עריכת קוד מקור]

שלום קלונימוס,
שמתי לב שהרחבת ערכים אחדים שעוסקים בהיסטוריה צבאית ימית. אשמח לעזור לך בכל הקשור לכתיבה ועריכה בוויקי. כמו כן, אתה יכול להסתייע במשתמש:שמחה שמבין היטב בהיסטוריה צבאית ימית. גם אני מתמצא בתחום. כמו כן, ישנם משתתפים נוספים שמכירים את הנושא. גילגמש שיחה 12:41, 1 מאי 2006 (IDT) תודה, אני אשמח. אני די חובב בתחום, ובעיקר מתרגם מהויקיפדיה באנגלית. זה גם מהסיבה שאני חושש להפרת זכויות יוצרים בציטוט מאתרים אחרים בנושא. אני מגזים? קלונימוס 13:06, 1 מאי 2006 (IDT)

השאלה, מה זה "ציטוט". ציטוטים בני משפט או שניים לא מפרים זכויות יוצרים. אם אתה רוצה לצטט משהו ארוך יותר, זה יכול להפר את זכויות היוצרים של הכותב המקורי. מה שכן, אתה יכול להשתמש בעובדות. אם נניח כתוב באתר כלשהו שבקרב X השתתפו Y חיילים ומתוכם נהרגו Z, אתה יכול להשתמש במידע הזה ללא חשש להפרת זכויות יוצרים כי אין זכויות יוצרים על עובדות. גילגמש שיחה 13:17, 1 מאי 2006 (IDT)

שלום, אתה מסיים עם הערך קרב הנילוס? סקרלט 10:46, 3 מאי 2006 (IDT)

שכחתי לשים את ההודעה "בעבודה". כן, היום או מחר. קלונימוס 15:01, 3 מאי 2006 (IDT)

ציין בבקשה מה מקור התמונה. האם אתה יצרת אותה?
התמונה היא מהערך הלועזי. היכן יש לציין זאת?קלונימוס 17:14, 12 מאי 2006 (IDT)

יש להשתמש בתבנית {{EN}}. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 14:33, 17 מאי 2006 (IDT)

סליחה על האיטיות שלי. איפה להשתמש? קלונימוס 15:53, 17 מאי 2006 (IDT)

שלום קלונימוס. התשובה היא קצת ארוכה ומפורטת. (א) עקרונית, כשאתה מייבא לכאן תמונה מוויקי האנגלית, עליך להעלות אותה באותו שם בדיוק שבו היא נמצאת בוויקי האנגלית, ובדף תיאור התמונה עליך להוסיף את המחרוזת {{EN}}, שתגרום לקישור אוטומטי לתמונה המקבילה באנגלית. ראה לדוגמה כאן.

(ב) במקרה הנוכחי, אם תלחץ על התמונה בערך המקורי באנגלית, תראה בדף התיאור התמונה בוויקי האנגלית שהתמונה נמצאת ב-Wikimedia Commons, כלומר במיזם ויקישיתוף. המשמעות המעשית של זה היא שאין כלל צורך להעלות אותה לכאן, וניתן להשתמש בה באותו שם גם כאן.

(ג) כך נעשה גם בערך קרב הנילוס, ולפיכך קובץ התמונה תמונה:תרשים הקרב על הנילוס.png אצלנו כלל אינו נחוץ (תוכל לראות זאת בדף התמונה, שם כתוב "אין דפים המשתמשים בתמונה זו") ואפשר למחוק אותו. תוכל לומר זאת לכל מפעיל מערכת, והוא ימחק את הקובץ.

(ד) לשאלתך "מי כתב" - לפי ההיסטוריה של דף השיחה שלך (לחץ על "גרסאות קודמות" בלשוניות למעלה), מדובר בגולש שאין לו שם משתמש והוא מזוהה לפי כתובת IP שלו. בכל מקרה ממשיכים שיחה במקום שבו החלה.

אשמח לענות על שאלות נוספות. נתנאל 16:09, 17 מאי 2006 (IDT)

בינתיים התמונה נמחקה כבר. נתנאל 17:23, 17 מאי 2006 (IDT)

תודה. תענוג לעבוד מולך. קלונימוס 17:41, 17 מאי 2006 (IDT)

ספינת קרב[עריכת קוד מקור]

רצוי לעשות הבחנה מדוייקת יותר בין שמות האניות עליהן אתה כותב כעת. אני מציע להשתמש ב"אניית מערכה" ל-battleship וב"אניית קו" ל-ship of the line. המונח "ספינת קרב" הוא כללי ביותר. אם אתה רוצה לכתוב רק על האניות של המאות 17-18, אני מציע שתשתמש ב"אניית קו". "ספינה" הוא שם נרדף ל"כלי שיט", אך בחוגים המקצועיים משתמשים בו לציון כלי שיט הקטן מ"אנייה" וגדול מ"סירה". שמחה 06:38, 18 מאי 2006 (IDT) אני מסכים - הלכתי בעקבות הערך. נראה לי שהכינוי "אניית מערכה" מתאים לספינות מהדרדנוט והלאה. אתה מציע לפתוח ערך נפרד ל"ספינת קו"? קלונימוס 10:25, 18 מאי 2006 (IDT)

אני חושש שהמונח "אניית קו" לא מקובל כל כך בעברית. גילגמש שיחה 10:48, 18 מאי 2006 (IDT)

במחשבה שנייה, נראה לי שנכון יותר ש"ספינת קו" יישאר בתוך ערך רחב יותר, בשם "ספינת קרב". נכון שזה שם כללי מאד, אבל יש כאן הבחנה בין הספינה העיקרית בקרב הימי לבין ספינות אחרות, כמו פריגטות, ספינות עזר, וכו'. קלונימוס 18:10, 18 מאי 2006 (IDT)

קראתי את הערך ספינת קרב, הוא מעניין ומיוחד, אך בחלק מהמקומות הניסוח לא מדוייק ומצריך תיקון. שם הערך עצמו לא נראה לי. על השימוש במילה "ספינה" כבר כתבתי לך קודם, ו"ספינת קרב" יכולה להיות כל דבר מ"דבור" ועד "סיירת נושאת טילים". אם אינך רוצה לכתוב "אניית-קו", אולי "אניית המפרשים המלחמתית" או "אניית המפרשים המלחמתית במאות ה-17 וה-18"? לא הייתי מפנה לערך "טקטיקה ואסטרטגיה ימית", משום שהוא עצמו זקוק לשכתוב ואינו מוסיף דבר על מה שאתה כתבת. בברכה, שמחה 17:34, 19 מאי 2006 (IDT)

שיניתי מעט את הפתיחה לערך, ואני מקווה שיש בכך מענה למה שהעלית. לגבי טקטיקה ואסטרטגיה ימית, אני רוצה לתרגם לתוכו את הערך האנגלי בנושא הטאקטיקה של ספינות הקו. אשמח לחוות דעתך קלונימוס 21:05, 21 מאי 2006 (IDT)

על מה אתה רוצה לכתוב בערך "ספינת קרב"? על כל אניות המלחמה מתקופת המפרשים ועד ימינו? אני מציע שתתמקד בערך זה באניית המפרשים המלחמתית, ואם אתה רוצה לכתוב על אניית המערכה (battleship) הממונעת תקדיש לה ערך נפרד. קרא שוב מה שכתבתי לך קודם בענין המונח "ספינה". איך אפשר לקרוא לכלי שיט עם 100 תותחים וכמה מאות אנשי צוות בשם "ספינה"? באנגלית קוראים לה "אנייה" (ship). אם תחליט לכתוב רק על אניית המפרשים, שנה את ההקדמה של הערך. שמחה 06:45, 22 מאי 2006 (IDT)

נראה לי שהסתבכתי קצת. צריך ערך כללי על אניות מלחמה, שיכוון לערכים על אניית מערכה, האנייה העיקרית בצי, במקביל להכוונה לערכים על ספינות מלחמה אחרות (משחתת, פריגטה, צוללת, וכו'); בערך אניית מערכה צריכה להיות הפנייה לאניית קו ולאניית מערכה מודרנית. מה דעתכם? קלונימוס 22:12, 23 מאי 2006 (IDT)

אתה צודק מאה אחוז. אבל, אין צורך לכתוב ערך "אניית מערכה" ולפצל אותו שוב. בערך הכללי על אניית המלחמה צריכה להיות הפנייה לשני הסוגים אותם אתה מזכיר. שמחה 05:54, 24 מאי 2006 (IDT)

שלום,

שים לב בבקשה: קיים כבר הערך תלת טורית. גילגמש שיחה 21:45, 22 יוני 2006 (IDT)

הערך קצר מאד, ומעבר לכך המושג "תלת טורית" פחות מקובל. אני מציע להעביר את החומר לערך "טרירמה" וליצור הפניה מהערך תלת טורית. מה דעתך? קלונימוס 21:51, 22 יוני 2006 (IDT)

ראשית, יש פה בעיה משפטית: אם נעשה כדבריך, יאבד הקרדיט של כותב הערך "תלת טורית". ראוי יותר להרחיב את הערך הישן ולשנות את שמו בעזרת כפתור "העבר". מעבר לבעיה זניחה זו, קיימת שאלת השם הנפוץ יותר. אני נתקלתי בעיקר ב"תלת טורית" ולא בטרירמה. יש לציין ש"טרירמה" זהו שם רומי לתלת טורית והיא שונה בכמה אספקטים מתלת הטורית היוונית. גילגמש שיחה 23:40, 22 יוני 2006 (IDT)

אני חושב שלא ירדתי לסוף דעתך. האם אתה מציע להעביר את כל החומר לערך תלת טורית, ורק להשאיר הפנייה מהעך טרירמה? אולי זה עדיף מבחינת הנאמנות לעברית. דרך אגב: הערך האנגלי (שאותו תרגמתי) מתייחס לספינות התלת טוריות היווניות כ"טרירמה" ואינו עושה אבחנה כמו שלך. קלונימוס 06:51, 23 יוני 2006 (IDT)

כי זאת המילה האנגלית לתלת טורית. מקורה של המילה בלטינית. לא עשיתי הבחנה מיוחדת. תלת טורית רומית שונה מתלת טורית יוונית כמו שטנק בריטי שונה מטנק אמריקאי.
וכן, אני מציע להעביר את הכל לערך תלת טורית. גילגמש שיחה 08:37, 23 יוני 2006 (IDT)

בוצע. דרך אגב, תלת טורית זה שם מוזר, שכן המדובר בשורות ולא בטורים, אבל שיהיה.קלונימוס 11:58, 23 יוני 2006 (IDT)

הערות לערך "תלת-טורית"[עריכת קוד מקור]

קלונימוס, שלום. ראשית, ברכות על יצירת הערך העוסק בטרירמה. יש לי כמה הערות, הנוגעות בעיקר לתרגום מונחים מהשפה האנגלית.

  1. גליאה (galley) - באנגלית יש למילה זו שתי משמעויות: "ספינת משוטים" מכל סוג שהוא ו-"גליאה" (gallea - סוג מסויים של ספינת משוטים ים-תיכונית, בדרך כלל הכוונה לזו מהעת החדשה המוקדמת). לכן, לשם הדיוק ההיסטורי, יש לתרגם "הטרירמות היו ספינת-משוטים מלחמתיות" או "הטרירמות היו ספינות מלחמה מונעות במשוטים".
  2. פנטקונטר (penteconter) - זו הצורה האנגלית של השם ביוונית "פנטקונטורוס" (pentekontoros), המתורגם לעברית אניית-חמישים.
  3. קורינתיה - צריך להיות "קורינתוס", שמה של פוליס יוונית חשובה.
  4. הכותרת צריכה להיות "מבנה הטרירמה וביצועיה".
  5. שורת החותרים העליונה השעינה את משוטיה על "מלברית" (parexeiresia, באנגלית מתורגם ל-outrigger, אך זהו תרגום שגוי). זו הייתה מעין "מרפסת", שבלטה מדופן האונייה. החותרים עצמם ישבו בתוך הספינה. "מלברית" מלשון "מלבר" (= מבחוץ), מונח שחידש לפני עשרות שנים ד"ר מאיר שש.
  6. תראניטים ולא ת'ראניטים.
  7. זיגיטים ולא זייגאטים.
  8. מפקד הטריארה היוונית נקרא "טריאראכוס" (trierarchos) ולא טרירארך. הוא עצמו לא היה איש ים, אלא אזרח אתונאי עשיר, שנבחר בהטלת גורל לממן את בנייתה וציודה של הטריארה והיה המפקד הקרבי שלה. ההשטה ממש של הספינה הייתה באחריות ה"קיברנטס" (kybernetes), רב-חובל, קברניט.
  9. אחת מצורות התקיפה הייתה ניגוח דופן ספינת האויב (לא "ניסיון לנגח את ספינת האויב מאגפה).
  10. "הטרירמות היו גבוהות למדי, והיו מועדות לגלגולים חדים – נטיות חדות בציר האורך של האונייה". המשפט אינו מובן, כי ספינות אינן מתגלגלות. המונח tipping במקור האנגלי אינו מונח ימי. אני משער שהכוונה היא שבים סוער הספינה נטתה על צדה או היטלטלה לצדדים.
  11. "אוניות עגולות" (ביוונית strongylai או holkades) הוא שם כללי ל"אוניית משא".
  12. neosoikoi - "מחסי האוניות", מִמְשֶה מרוצף-אבן ומקורה. הכוונה למשטח משופע, היורד מן החוף אל המים, לא לרציף. ניתן עדיין לראות את שרידי מחסי האוניות של הצי האתונאי בפיראוס.
  13. דייקפלוס. ראה קרב כיוס (201 לפנה"ס). זו הייתה תנועת תקיפה של אוניות הערוכות בשורה חזיתית.
  14. קיקלוסיס (kyklosis).
  15. חשיארש? פעם ראשונה שאני שומע על כך. שמו הידוע יותר הוא "קסרקסס".
  16. תמיסטוקלס לא היה שליט אתונה, אלא מדינאי אתונאי. ממנהיגיה הבולטים של אתונה במלחמתה עם פרס בשליש הראשון של המאה ה-5 לפנה"ס.
  17. המלחמות הפלופונסיות - קיים ערך בשם המלחמה הפלופונסית.
  18. איגוספוטאמוי (Aigospotamoi).
  19. "קווינקוורמה" ולא קווינקרמה. נקראת בעברית חמש-חתרית.
  20. "פולירמות" - רב-חתריות. זה מונח מודרני. לא היה ביוונית או בלטינית שם כזה.
  21. הספינות לא כוסו בשריון, לא בחרטומן ולא בשום מקום אחר. ישנו אזכור של קרב ימי, בו הסיראקוסאים חיזקו באופן מיוחד את חרטומי אוניותיהם וקצות המלבריות, כדי שהספינות יהיו עמידות יותר בהתנגחות חרטום אל חרטום עם אויבותיהן. זו לא הייתה פרקטיקה רגילה. שריון, מכל מקום, לא היה כלל.
  22. "עלייה על ספינות האויב" - בשפה מקצועית נקראת "השתלטות" (boarding) או "לוחמת סיפונים".
  23. האיזכור של "ארטילריה" הוא אנכרוניסטי, כלומר לא שייך לתקופה. לא היו אז תותחים. המדובר במטולים ובבליסטראות, לא בנשק חם.
  24. במקום "רומא העתיקה" לכתוב "רומא העתיקה|רומא".
  25. הליבורנות היו במקורן ספינות משוט קלות של הליבורנים, אך הרומאים הסבו אותן לצרכיהם ושינו אותן. הן היו דו-טוריות קלות ומהירות (לא טרירמות), ששימשו בדרך כלל לתפקידי שיטור נגד פירטים ולסיור.
  26. "נחתים", באנגלית marines, אך יש לתרגם "חיילי-צי" (epibatai). יש הבדל מהותי בינם לבין המארינס המודרניים.
  27. הערה כללית - trireme הוא מונח אנגלי מודרני, שאינו עושה הבחנה בין "טריארה" ל"טרירמיס". לא נראה לי שמתאים לקרוא לטריארות האתונאיות בשם "טרירמות", כי זה אנכרוניסטי. אפשר לקרוא לספינות היווניות בשם "טריארות" ולאלו הרומאיות בשם "טרירמות". לחלופין, המונח "תלת-טוריות" נראה כללי מספיק כדי שיתאים לשני הסוגים. לשיקולך.

בברכה, שמחה 08:56, 24 יוני 2006 (IDT)

תודה על כל ההערות, תיקנתי הכל. לגבי חשיארש - זה שם הערך המופיע בויקיפדיה, כשמחפשים את כסרכסס. תרשה לי להביע את התפעלותי (באמת, לא בציניות!) מהידע העצום שלך - מה אני הקטן מחפש בנושאים כאלה בכלל?... אני מבין שהיית מעורב וקשור לנושאים אלה. ממש מעורר התפעלות, תודה על כל ההערות, שוב (ושוב, באמת ולא בציניות). לגבי שריון החרטום - זה מה שמופיע בערך באנגלית, וזה נראה סיבה הגיונית לצורך בהוספת חותרים. אני מציע שתתקן אתה לפי מה שאתה יודע. שבוע טוב, קלונימוס 23:04, 24 יוני 2006 (IDT)

רק הערה להערותיו של שמחה: קורינתיה היא לאו דווקא העיר קורינתוס, אלא יותר שטח הפוליס. בערך כמו שאטיקה היא שטחה של אתונה ולאקדמון היא שטחה של ספרטה. המונח המודרני מציין את נפת קורינתוס. גילגמש שיחה 23:10, 24 יוני 2006 (IDT)

קיבלתי, אבל השארתי לפי הערך הקיים כעת. קלונימוס 23:28, 24 יוני 2006 (IDT)

הערה להערה של גילגמש, רק לשם הרחבת הדעת. אין ביוונית עתיקה השם "קורינתיה". "קורינתוס" הוא שם הפוליס וסביבותיה. בלטינית "קורינתיה" פירושו חפצי אמנות שיוצרו בקורינתוס, למשל האגרטלים הקורינתיים המפורסמים. גם השם "אטיקה" אינו קיים ביוונית, אלא רק שם התואר "אטיקוס, אטיקיי, אטיקון". אני מניח ש"קורינתיה" הוא שם מודרני, אולי בלטינית מאוחרת. בברכה שמחה 23:33, 24 יוני 2006 (IDT)
מעניין, כי יש לי חבר שגר בקורינתיה. אולי התבלבלתי בין המונח המודרני ליווני עתיק. גילגמש שיחה 23:35, 24 יוני 2006 (IDT)

קלונימוס, שלום. קראתי את תשובתך להצעות התיקונים שלי. ראשית, אל תמעיט בערך עצמך - אתה עושה עבודה טובה מאוד. אני משוכנע, שכאשר תגיע למרום שנותי, תהיה בעל ידע גדול משלי בתחום. עדיין יש לי הערות לתיקונים שערכת, אך אכתוב לך על כך מחר. בברכה, שמחה 23:45, 24 יוני 2006 (IDT) בדקתי שוב ואכן הערך הוא קורינתוס. תיקנתי. קלונימוס 08:33, 25 יוני 2006 (IDT)

כתבת בטעות את ההודעה באחד מאריכיוני השיחה שלי, העברתי לדף השיחה שלי. pacmanשיחה 12:21, 27 יוני 2006 (IDT)
איזו הודעה? קלונימוס 12:25, 27 יוני 2006 (IDT)

זאת...? pacmanשיחה 12:27, 27 יוני 2006 (IDT)
בכל מקרה, עוד משהו: נתנאל לא יראה את ההודעה שלך כי כתבת אותה באחת מאריכיוני השיהח שלו, ולא בדף השיחה שלו. אנא העבר אותה לכאן. pacmanשיחה 18:44, 29 יוני 2006 (IDT)
אני מלא השתאות: איך אתה עוקב אחרי?... סתם :) אבל הייתי שמח לדעת איך זה מגיע אליך. קלונימוס 18:47, 29 יוני 2006 (IDT)
סתם במקרה ראיתי, דרך דף השינויים האחרונים..ובקשר להודעה שלך אצלי: אתה עובד באמי"ת גוש דן? (: pacmanשיחה 18:49, 29 יוני 2006 (IDT)
כן. איך אתה קשור? קלונימוס 18:57, 29 יוני 2006 (IDT)
מכיר את הבית ספר. אם אפשר לשאול, אתה מורה שם? pacmanשיחה 20:14, 29 יוני 2006 (IDT)
אפשר לומר. קלונימוס 20:30, 29 יוני 2006 (IDT)
אתה יודע מה, בוא נישאר בכינויים ולא נעבור לתחום אישי יותר.... קלונימוס 23:22, 1 יולי 2006 (IDT)

בקשת ערך בנושא היסטוריה צבאית ימית[עריכת קוד מקור]

היי קלונימוס. קראתי את מגוון ערכיך, ונהנתי מאוד. זאת בעצם הסיבה שאני פונה אלייך - הערך הצי הקונטיננטלי בולט בחסרונו, ומעטים הכותבים שאוהבים את הנושא דיו על-מנת להשקיע בכתיבתו. אם כך אשמח אם תתנדב למשימה, בין אם ע"י תרגום הערך מאנגלית (בהנחה שהוא שווה משהו) או בכל דרך אחרת. בכל מקרה, אשמח לעזור בכל דרך שאוכל. בברכה, צ'סשיחה 02:24, 1 יולי 2006 (IDT)

שלום צ'ס. חן חן, כמעט הסמקתי :) אני לא יודע הרבה בנושא זה - הידע שלי על ההיסטוריה הימית של ארה"ב נוגע בעיקר למלחה"ע השנייה והלאה. אבל נתת אתגר - אשתדל לעמוד בו בשבועות הבאים. קלונימוס 21:09, 1 יולי 2006 (IDT)
אם מותר להתערב, הרי שלאמריקאים לא היה צי של ממש, סתם כמה פריגטות וספינות דרג ב'. גילגמש שיחה 21:10, 1 יולי 2006 (IDT)
בכל מקרה, נראה ששווה לכתוב על זה - חלק מהתפתחות צי ארה"ב. אם אנחנו כבר מתכתבים: לגבי הערך ספינת מערכה. נראה לי שצריך לשנות את שמו ל"אניית מערכה" (ספינה קטנה יותר מאנייה). הערך צריך להתייחס בעיקר לספינות מהדרדנוט והלאה, עם הפנייה לערך נפרד בשם "אניית קו". נכון שזה לא שם מקובל בעברית, אבל אפשר לחדש, מה גם שתלת חתרית מופיע, וזה מונח לא ידוע הרבה יותר. אשמח לדעתך. קלונימוס 21:43, 1 יולי 2006 (IDT)
זאת בעיה. ויקיפדיה לא מחדשת דבר כי אסור לבצע מחקר ראשוני בוויקיפדיה. המילה "תלת טורית" וחתריות שונות חודשו לפני עשרות שנים. אני גם לא מסכים לחלוקה הזאת. דרדנוט הוא גם כן סוג של אוניית מערכה. ואין לי התנגדות לשינוי השם ל"אוניית מערכה" גילגמש שיחה 21:45, 1 יולי 2006 (IDT)
הבנתי. הבעייה היא, שלא נראה לי הגיוני להכניס תיאור של ספינת קו באותו ערך שעוסק בדרדנוטים ובאוניות המערכה של מלחה"ע השנייה. חייבת להיות איזו הפרדה. קלונימוס 23:21, 1 יולי 2006 (IDT)

הירושימה[עריכת קוד מקור]

שלום קלונימוס. שמתי לב להערתך שמחקת משיחה:עמוד ראשי. האם באמת האיזכור לא הופיע, או שמא סתם לא שמת לב? הדבר מוזר לי כי אני זה שהכניס את האיזכור לגבי הירושימה לפני 4(!) ימים. אם לא הופיע אולי הייתה זו תקלה כלשהי. זהר דרוקמן - אהמ 13:00, 6 אוגוסט 2006 (IDT)

מצטער! טעות שלי. משום מה לא שמתי לב לאזכור; רק אחרי שכתבתי את ההערה בשיחה בעמוד ראשי ראיתי שאכן האזכור מופיע. לכן מחקתי את מה שכתבתי. כל הכבוד על הערנות! קלונימוס 13:57, 6 אוגוסט 2006 (IDT)

שלום, התוכל בבקשה לשים לב לדיון בשיחה:מצדה. בברכה, דורית 20:08, 10 באוגוסט 2006 (IDT) עניתי, ראי שם. קלונימוס 22:41, 10 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

וראה בבקשה המשך. דורית 22:04, 17 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

מסעות בני הנוער לפולין[עריכת קוד מקור]

קלונימוס בוקר טוב. אתה מוזמן להעלות את הערך למרחב הערכים הראשי. כשאתה עושה זאת אנא הודע לי (בדף שיחתי)ואני אעשה לו עריכה סגנונית מסויימת ככה שיהיה יותר מתאים למרחב הערכים בויקיפדיה מבחינת העיצוב הגרפי. לפני שאתה עוש כן, התייחס להערות שהושארו לך בדף השיחה שם. בברכה A&D - עדי 09:15, 15 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

בוקר טוב עדי. איך אני מעביר את הערך למרחב הערכים הראשי - האם על ידי "העבר"? בכל מקרה אני רוצה להמתין עד הערב כדי לאסוף עוד הערות, וכן להוסיף עוד כמה הערות שוליים. קלונימוס 09:18, 15 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אם ככה נחכה באמת עד הערב, הודע לי כשאתה רוצה לעשות זאת ואני אדאג להעברה. בברכה A&D - עדי 09:19, 15 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
שלום עדי. קדימה - אפשר להעלות. קלונימוס 10:22, 16 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אל תדאג לא שכחתי בעז"ה אחרי שבת, אני פשוט רוצה להעביר על זה עריכה ולצערי אין לי זמן... A&D - עדי 14:51, 18 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

קלונימוס כל הכבוד על הרמת הכפפה. אני מבקש ממך שלא להתייחס לערך בגרסתו הקודמת ולמחוק בו כאוות נפשך. הוא נכתב בידי חסיד של תום שגב יש בו אי דיוקים רבים והכתיבה הרצאתית ולא כ"כ רלוונטית. עשה כרצונך! בברכת שבת שלום A&D - עדי 15:00, 18 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

תודה! נעים לשמוע... האם הספקת להעלות את מסעות בני נוער? שבת שלום, קלונימוס 16:21, 18 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
מצטער... לא ראיתי את ההערה שהוספת בפסקה הקודמת... ראה מה שכתבתי בדף השיחה של הערך. שבוע טוב קלונימוס 00:34, 20 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אס אס וואפן אס אס[עריכת קוד מקור]

טרם בדקתי עד כמה הערכים האלה בויקינגלית נראים טוב, אבל אשמח אם תפנה אליי התלבטויות בקשר לתעתיקים בגרמנית. מן הסתם יש לא מעט שמות ומושגים בגרמנית, ואנשים לצערי נוטים לטעות בזה הרבה מאוד. Harel - שיחה 16:24, 18 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

100%, בשמחה. קלונימוס 16:28, 18 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

תקציר עריכה בערך אס אס[עריכת קוד מקור]

אנא כתוב תקציר עריכה בסיום כל סבב עריכה. התקציר מאפשר לעורכים הבאים אחריך (וגם לך) לדעת על מה עבדת או מה שינית בסבב העריכה הנתון. אלדד 23:34, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

נ"ב: אלא אם כן אתה עובד ומשפץ אותו מן המסד ועד הטפחות, כמובן (אבל חשבתי שהערך כבר היה קיים, ושאתה מוסיף ומתקן פה ושם). אלדד 23:42, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אני מוסיף בעקבות הערך באנגלית, שהוא רחב יותר. בסדר. קלונימוס 00:09, 20 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אס אס - הארה ודרגות[עריכת קוד מקור]

"המשרד הראשי למשק ומנהל בראשות אוסטר פיל" - השם הנכון הוא אוסוולד פול (עפ"י האנציקלופדיה של השואה והפירסומים של יד ושם).

נוצר ערך חדש תחת הכותרת אוסוולד פוהל. שלדג 16:02, 27 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
  • רציתי לדעת האם אתה יודע היכן ניתן למצוא את היררכיית הדרגות באס אס?

תודה מראש שלדג 14:02, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

ראה הערך דרגות האס אס ומקבילותיו הלועזיות. מגיסטר 14:42, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
תודה רבה. שלדג 15:07, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
תודה לשניכם. לגבי השם - עדיין לא הגעתי לחלק הזה. שים לב שיש קישור בערך לדרגות. קלונימוס 18:34, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

שלום, הערך הנ"ל נמצא עם תבנית בעבודה, אך כבר כמעט חודש שלא נגעו בו. אם אינך עובד על הערך, אנא הסר את התבנית. בברכה, דורית 16:38, 15 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

שלום דורית. אני בהחלט בעבודה עליו, אלא שהפסקתי לכמה שבועות כדי לכתוב כמה ערכים למתקפת האיכות על השואה. אנא אל תורידי את התבנית. קלונימוס 17:44, 15 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
לא אוריד, אך אולי כדאי שתעשה איזו עריכה כדי שהבא שיראה זאת לא יוריד. שבת שלום, דורית 17:50, 15 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
בוצע. שבוע טוב, קלונימוס 20:53, 16 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
שבוע טוב גם לך, דורית 20:55, 16 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

אגדות אורבניות[עריכת קוד מקור]

לא מקובל לעשות הפניות מלשון רבים ללשון יחיד. אנא הימנע מכך בעתיד אלא אם יש סיבה מאוד מיוחדת. שנה טובה, DGtal 22:38, 27 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

זה היה זריז... פשוט חיפשתי לפי "אגדות אורבניות" ולא מצאתי. אם יש בעייה, אולי פשוט אפשר למחוק? קלונימוס 22:44, 27 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
כבר מחוק. DGtal 23:11, 27 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

שאלה שאלתית..[עריכת קוד מקור]

יש לך מושג מה מקור השם 'קלמן' ובעיקר מה משמעותו? אני מכיר אותו לראשונה בתקופת הגאונים אצל 'קלונימוס' (שזה שם המשתמש שלך..) אריקל 09:22, 5 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

ממש אין לי מושג... אני פשוט השאלתי את השם ממקום אחר. נסה אצל נתנאל קלונימוס 09:51, 5 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

היי,

ראה את הערתי בשיחה:אוניית קו. גילגמש 12:20, 5 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

ברוך הבא, טוב שאתה כאן. אני יודע שהרבה מהערך שייך רק לצי הבריטי, אבל זה נראה לי כמקרה מייצג מוצלח, גם אם אינו נכון לכל הציים. קלונימוס 12:24, 5 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
אתה טועה. הצי הבריטי הוא היוצא מהכלל שלא מעיד על הכלל. גילגמש 03:59, 6 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
אז אני כנראה לא כל כך מכיר. תן לי דוגמא לכמה הבדלים. קלונימוס 07:40, 6 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
קל מאוד לתת דוגמה להבדל: בצי הרוסי לא הייתה חלוקה מספרית לספינות, אלא רק חלוקה לסוג הספינה: קו, פריגטה וכך הלאה. גילגמש שיחה 10:34, 22 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

אוניית מערכה - 2 (ובאותו נושא)[עריכת קוד מקור]

גם אני שואל כמו ששאלה דורית, שוב הפסקת לעבוד על הערך בשביל משהו אחר? - עדיין מופיעה תבנית בעבודה... אם באמת עזבת את הערך אנא הורד את תבנית בעבודה, Nir90922:23, 12 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

לא עזבתי את הערך. אני מקווה לסיים תוך כמה ימים. קלונימוס 08:13, 13 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
ובאותו נושא ראה בבקשה את הערתי בשיחה:אוניית מערכה#אנגליזציה. שים לב בבקשה גם לתשובתי לעיל (ראה בגרסאות קודמות) גילגמש שיחה 10:33, 22 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
לא ברורה לי ההערה. ראשית, סיימתי את העבודה על הערך. שנית, הערך סוקר לא מעט התפתחויות אצל הצרפתים, הגרמנים, צי ארה"ב, וכו'. לא ברורה לי ההערה. קלונימוס 15:37, 22 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
אני חושב שהערך שלך לוקה בחסר. הוא, כפי שאמרת, סוקר את התפתחות הנושא בארצות השונות (עם דגש חזק על בריטניה) ולא מדבר על אונית מערכה. אני חושב שמבנה הערך לקוי במידה כזאת שהוא לא מדויק ויש לשכתב חלקים רחבים ממנו, למחוק חלקים אחרים ולהוסיף חלקים חדשים שלא קיימים בו. גילגמש שיחה 22:22, 22 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

קלונימוס שלום,
הייתי רוצה להציע למומלצים את הערך שכתבת. ראית שלגילגמש היו מספיק הערות בדף השיחה; האם העניין טופל וניתן לדעתך להציע את הערך למומלצים? בברכה, ‏pacmanשיחה 21:27, 22 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

ראשית, תודה על המחמאה. גילגמש עדיין לא ענה על תשובתי להערותיו, ולא ברור לי עדיין בדיוק על מה הוא מעיר. אולי כדאי לחכות לתגובתו. קלונימוס 07:17, 23 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
ועכשיו ראיתי מה שכתב; יש כנראה עוד במה לטפל. קלונימוס 07:19, 23 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
גם אני חושב שלערך יש פוטנציאל להיות מומלץ אך עדיין טעון שפור לפני הצגת מועמדותו. לא הייתי רוצה שיקרה מה שקרה ללב עם הערך אוניות המערכה מסדרת איווה. הוא פרש (וחזר) בגלל התקרית (ועוד סיבות)חגי אדלר 15:32, 23 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

כשריונר לשעבר[עריכת קוד מקור]

כדאי לתת הפניה מדויקת ל"גריז (חומר) - חומר סיכה" ולא לדף פירושונים. חגי אדלר 15:32, 23 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

צודק. זה היה ברגע די הזוי. קלונימוס 18:01, 23 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

היי קלונימוס! אשמח אם תוסיף את תבנית:משתמש שריונר לדף המשתמש שלך, ותתרום קצת לחילנו המבורך והלא מוערך. יום טוב ! צ'סשיחה 21:12, 28 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

אחרי שנים של סבל וידים שחורות? לא כ"כ מתגאה... אולי אצור תבנית בסגנון: משתמש זה רצה להיות טייס אבל הסתפק במט"ק? קלונימוס 21:21, 28 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
אתה מדור המג"ח או השוט? אתה יודע מה אומרים, שריון - סרבל של טייסים, יציאות של רון ארד.. צ'סשיחה 21:28, 28 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
אני שירתתי על מרכבה - אני כזה זקן, שעשיתי צמ"פ על סימן 1. 2ב' היה פסגת הטכנולוגיה האנושית באותו זמן. ארטישוק? מדע בדיוני. קלונימוס 21:33, 28 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
הסימן 1 הוא עדיין חללית לעומת הצנטוריונים ושאר הגרוטאות. איזו חטיבה זכתה שתשרת בה? צ'סשיחה 21:45, 28 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
כטירון בזבזתי כספי ציבור ב-211 ז"ל, ואחרי הקמ"ט השחתתי טנקים בחטיבה 7. ואתה? קלונימוס 22:30, 28 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
האם כל מי שחשבתי שהוא איש חיל הים יתברר כשריונר? זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 22:31, 28 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
לו היית קורא בעיון המתבקש את השורות הספורות שכתבתי על עצמי (צר עולמי כעולם נמלה) היית נחשף לאמת המרה. אולי בגלל זה מעניינות אותי אוניות ולא טנקים :) קלונימוס 22:43, 28 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
מסלול בחטיבה 188. דרוקמן - יש נציגות נכבדת לחש"ן בוויקיפדיה, לפחות חמישה טנקיסטים ממה שאני מצליח להזכר כרגע. צ'סשיחה 22:53, 28 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
סימן 3? אומרים שיש בצריח ג'קוזי ושהמזקו"ם מגרז את עצמו. אבל נראה שבעניין היציאות לא השתנה הרבה.... קלונימוס 23:00, 28 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

הרשיתי לעצמי להוסיף את המדליה שהענקת לי לדף המשתמש שלי. חגי אדלר 20:06, 1 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

לכבוד לי... אתה בסדר:))! קלונימוס 20:15, 1 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

בדף שיחתי, בקשר לאניית המערכה. בברכה, ‏pacmanשיחה 21:40, 1 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

כמה ערות בקשר לאוניית מערכה.[עריכת קוד מקור]

שלום קלונימוס,
כמה הערות: הערך שלך גדול ומושקע, אך זקוק לתיקונים קלים. יש שם כל מיני טעויות קטנות שצריך לתקן. כמו כן, הערך צריך עריכה לשונית: יש לך נטיה לכתוב משפטים ארוכים ומסורבלים וזה מקשה על הקורא. אני מציע שנלך בשני שלבים: אעבור ואערוך את הערך ואחר כך נעביר את זה לשמחה. לאחר מכן נסנג'ר מישהו שיודע לכתוב יפה שיערוך סופית ונעלה להצבעת המלצה. מה דעתך?

נ.ב. כדאי מאוד שתוריד מסנג'ר כי זה כלי הרבה יותר נח לשיחה. קל מאוד להשתמש בו והוא לא מאיים. גילגמש שיחה 21:51, 1 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

בלי להיות שחצן, נראה לי שאני כותב לא רע. בכל מקרה, אני רואה שאתה מגיה את הערך, והתהליך שאתה מציע בהחלט נראה לי. לגבי ההגהה הסופית נראה אחרי תיקוניו של שמחה.

מה מאיים בשיחה הזו, דרך אגב? ואני ממש לא מתמצא במסנג'ר - זרוק איזו מילת הסבר. קלונימוס 21:54, 1 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

אתה כותב לא רע בכלל, אבל יש לך נטיה לכתוב משפטים ארוכים. למשל משפט הפתיחה של הערך - "אוניית מערכה (או ספינת קרב, באנגלית: battleship) היא סוג של ספינת מלחמה. במאות ה-19 וה-20 הייתה אוניית המערכה האונייה העיקרית בציי המלחמה" - זה לוקח כמעט שתי שורות. בפסקה לאחר מכן - "אוניית המערכה היא יורשתה של אוניית הקו (ship of the line - אוניית מפרשים מלחמתית , שחימושה איפשר לה להשתתף בקרבות ימיים)." - זה בכלל כמעט 4 שורות. משפט הבא: "המונח אונייץ מערכה במובנו הצר מתייחס לסוג מסויים של אוניית קרב כבדת-החימוש ביותר, הגדולה מסיירת, ולתקופה המשתרעת מהופעת ה"דרדנוט" בראשית המאה ה-20 ועד לאחר מלחמת העולם השניה" - שוב משפט ענק. זה לא שהניסוח שלך לא טוב, הוא דווקא טוב, אבל משפטים ארוכים מקשים על הקורא ויש לפרקם למשפטים קצרים יותר.
שיחה זו לא מאיימת כמובן, אבל היא לא נוחה. הפלטפורמה הזאת פשוט לא מפותחת מספיק - הדיונים ארוכים מאוד ולוקחים זמן רב מדי. חוץ מזה, תוכל לצרף את החברים שלך למסנג'ר וכך תוכל לדבר איתם דרך המחשב. זה באמת כלי נוח. המ.. כתבת שאתה נשוי אם יש לך ילדים, הם בטוח יודעים להפעיל את התכנה הזאת. גילגמש שיחה 21:59, 1 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
רשמתי לפני; אני עדיין נהנה מהכתיבה, אבל אקח זאת לתשומת ליבי. אני לא מרשה להוריד את המסנג'ר כבר כמה שנים... נחשוב, נראה. קלונימוס 22:02, 1 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
אה, אתה מאלה ;-) דע לך שלא חייבים להוריד מסנג'ר על מנת להשתמש בו: יש גרסה וירטואלית שמתחברים אליה בלי להוריד.
בכל אופן יש מדריך יפה לכתיבה בויקיפדיה:סגנון יש שם כל מיני קישורים מועילים ביותר. למדתי הרבה מהדפים האלה. בקשר לכתיבה: הכתיבה שלך יפה מאוד ואתה לא צריך לעשות משהו בקשר לזה. יחד עם זאת, משפטים ארוכים מסרבלים את הערך לחינם. הרי לא קשה לשבור אותם למשפטים קטנים. גילגמש שיחה 22:07, 1 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

אהלן. אפנה את תשומת ליבך להסרת הצבעת האיחוד לאחר שנתקבלו מספר תלונות בנושא. פירוט נוסף בויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:אישים בולטים הקשורים לתוכנית ההתנתקות#הצבעות נפרדות והסרת הצבעת האיחוד. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 23:05, 6 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

שאלה כללית[עריכת קוד מקור]

שלום,
רציתי לדעת, האם אתה תומך במדיניות "לא אוכל ולא שותה"? בברכה, ‏pacmanשיחה 16:37, 9 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

עוד לא החלטתי. זו דילמה פילוסופית עמוקה שעוד לא ירדתי לעומקה. :) קלונימוס 18:44, 9 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
סתם, אני לא יודע. אתה יכול להפנות אותי לדיונים בויקי בנושא? קלונימוס 18:59, 9 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
הו, אנחנו מבזבזים על זה אולי חצי מהזמן פה. (-: ראה לדוגמא ויקיפדיה:מזנון/ערכי טלוויזיה, ויקיפדיה:מזנון/כיוון ואופי, ויקיפדיה:מזנון/אנציקלופדיתנו לאן, ויקיפדיה:מזנון/ויקיפדיה - האור בקצה המנהרה, ויקיפדיה:מזנון/לכתוב פחות, לבדוק יותר, ויקיפדיה:מזנון/לא אוכל לא שותה, ויקיפדיה:מזנון/מוכרחים להפסיק לנגן, ויקיפדיה:מזנון/מהימנות מידע בויקי, ויקיפדיה:מזנון/מה עושים עם האיזוטריה?, ויקיפדיה:מזנון/רעיון לפרוצדורה לשיפור איכות המאמרים בוויקיפדיה, שיחת ויקיפדיה:מדריך לכתיבת ערכים, והיד עוד נטויה...ניתן למצוא דיונים בנושא גם בהצבעות מחיקה גדולות, כמו זו על הדג הידוע. ‏pacmanשיחה 19:05, 9 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
אגב, עניתי לך בשיחת משתמש: gilgamesh#איחוד ערכים אס אס וואפן אס אס. ‏pacmanשיחה 19:13, 9 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
כן, ראיתי. תודה קלונימוס 20:17, 9 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

ערך מצוין[עריכת קוד מקור]

שלום קלונימוס,

ערכתי היום את הערך "אוניית מערכה". קבל ח"ח (חיזוק חינוכי על משקל של חיזוק חשבונאי שנתן המרצה בשיעור) על כתיבתו. זהו אחד הערכים היפים ביותר שראיתי ברשת או בדפוס על אוניית מערכה. נראה שכיסית כל פרט, הערך מאוזן להפליא ואף מרתק. רשמתי מספר הערות בדף השיחה: אחת מהן גררה דיון - האם כדאי לתאר קרבות בערך או שמא זה מיותר. אחרי יישוב הדיון הזה על מנת לקיים את דרישת הייציבות, אני רוצה להמליץ על הערך (אמליץ בכל מקרה, תיאורי הקרבות לא פוגעים בו יתר על המידה בעיני).
נ.ב. מה עם המסנג'ר, התקנת? גילגמש שיחה 18:32, 13 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

ח"ח אצלנו היה חלק חילוף... חן חן (גם זה ח"ח...), אני ממש מסמיק, אבל תודה. עניתי הרגע בדף השיחה שם. מסנג'ר אתקין ביום שישי כשיהיה לי זמן לנשום. קלונימוס 18:35, 13 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
בסדר. אני לא רוצה להגרר לוויכוח ארוך בדף השיחה שם. סך הכל מדובר בשיקולי עריכה ואין בזה טעות כלשהי. אמליץ על הערך. גילגמש שיחה 20:48, 13 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
תודה. קלונימוס 21:30, 13 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
שישי עבר-חלף וקלונימוס אין. גילגמש שיחה 17:38, 18 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
החיים מלאים אכזבות. אולי הערב. קלונימוס 17:59, 18 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
הערב נהפך ליום ו...? כלום מה יהיה? :-) גילגמש שיחה 13:13, 19 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
הסתבכתי אתמול, אני והמוגבלות הטכנולוגית שלי. קלונימוס 13:14, 19 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
בוא נראה איפה הסתבכת. את התוכנה הורדת? גילגמש שיחה 13:15, 19 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
הורדתי את התוכנה, אבל משום מה אני לא מצליח להיכנס - מופיעה הודעת שגיאה. הסרתי את התוכנה ואנסה הערב להתקין שוב. קלונימוס 13:18, 19 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
אני לא יודע מה הבעיה. כעקרון כל הזמן לוחצים על NEXT. לגבי השאלה הרטורית שלך בחיל התותחנים התחילת "כ-" אומרת שיש יותר מהמספר הנקוב, כלומר 7.2 חיילים. אם היה 6.8 היה כתוב "עד 7 חיילים". גילגמש שיחה 13:19, 19 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
בכל מקרה, אני לא סובל את הפלצנות הזאת. קלונימוס 18:58, 19 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

רבי אמנון ממגנצא[עריכת קוד מקור]

ראיתי שאין ערך על רבי אמנון ממגנצא. מכיוון שרבי קלונימוס תקשר איתו ישירות, אין זה אלא מתבקש שאתה תכתוב את הערך... בהצלחה. חגי אדלר 23:28, 14 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

שמע, זה היה מזמן, אני לא כל כך זוכר... קלונימוס 07:26, 15 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

מכיוון שאיני יודע אם תקרא את ההודעה שכתבתי בדף השיחה של ההצבעה לפני שהדף ימחק, לכן אני מביא את שאלתי לפניך פה.

אם אני אערוך מחדש את הערך בצורה שתתן ביטוי ברור לקונספט היחודי של הישיבה, האם יש אפשרות של הצבעה חוזרת? או שזה פשוט בזבוז זמן?

(מכיוון שכפי ראות עיניי חלק גדול מהמתנגדים לערך טוענים שהמהות המיוחדת אינה מבוטאת ומפורטת כראוי). #Yyjons 16:45, 19 בנובמבר 2006 (IST

אינני בטוח. אנא קרא מה שכתבתי שם, נראה לי שאם הערך יסקור את הקושי שמולו אתם מתמודדים ואת הקונספט החדש, אולי זה ישנה. אל צריך לראות את המוצר המוגמר קודם. בהצלחה, קלונימוס 07:16, 20 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
אתה מוזמן לראות את המוצר המעודכן (אם כי לא מוגמר לגמרי), בישיבת שערי דעת. תודה. #Yyjons 03:37, 21 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
  1. אפשר יהיה להזמין אצלך מקום למפגש? אני מקווה להגיע, ואולי אצטרך טרמפ מירושלים. דוד 21:14, 25 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
  2. כנ"ל. דניאל צבי 12:18, 26 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
  3. ברכה ואור. כנ"ל, רק חזור; אשמח להכירך בכל מקרה. הללשיחה תיבת נאצות 14:11, 1 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]
  4. אני משריין ברשותך את המקום הרביעי עבור משתמש:אחיה פ. (שנינו ניסע הלוך ושוב). דוד 20:47, 10 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]
שלום וברכה. כנראה אאלץ לוותר על שירותי ההסעה שלך (וסביר שלא אגיע כלל). תודה על הנכונות, הללשיחה תיבת נאצות 20:49, 10 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]
אכן מהלומה לא פשוטה. אני מקווה שזה לא צעד הפגנתי :) קלונימוס 21:19, 10 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]
יש עוד מקום לאחד?הידרו 17:00, 14 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]
אני לוקח רכב אתה מוזמן להפנות את נוסעיך אלי בזמן שאתה מודיע להם שאתה לא מגיע.הידרו 19:26, 14 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

האם אתה עדיין עובד על הערך? תומאס שיחה 23:04, 1 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

כעיקרון כן, אבל אני זקוק לזמן (שאין לי) כדי להרחיב עוד ולצרף עוד מקורות. אנסה עד סוף השבוע הזה להשלים את הערך ו/או להוריד את תבנית בעבודה. שבוע טוב, קלונימוס 17:47, 2 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

היי, באילו נסיבות צולמה? איך יודעים על מי החיילים האלה יורים? ‏odedee שיחה 07:39, 14 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

אינני יודע. זה הכיתוב באתר בית לוחמי הגטאות. קלונימוס 08:06, 14 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]
אולי שווה לשאול אותם - או שזה יהיה סיפור מעניין על נסיבות הצילום ואיך יודעים עליו, או שזה יהיה סיפור מעצבן שהם לא בדיוק יודעים את הנסיבות אבל "מן הסתם" זה רצח המוני. ידיעת ההסבר גם תוסיף לערך (באיזה ערך התכוונת לשים אותה? היא לא מקושרת). ‏odedee שיחה 08:11, 14 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]
יש בזה משהו. התכוונתי להעלות אותה לערך אס אס, אבל עוד לא השלמתי את הפיסקה הרלוונטית. קלונימוס 13:21, 14 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

מה קרה פתאום? (-:[עריכת קוד מקור]

pacmanשיחה 23:56, 14 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

הרגל, אתה אמור לדעת... לא יכול לנהוג. באסה. קלונימוס 00:19, 15 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]
נו, יהיו עוד מפגשים. תהיה בריא. ‏pacmanשיחה 00:22, 15 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]
לא יכול לנהוג או לא יכול להגיע?הידרו 00:28, 15 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]
לא יכול לנהוג. תתנהגו יפה. קלונימוס 00:33, 15 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

פולמוס הדרשה[עריכת קוד מקור]

חן חן על הערך היפה. כדי להגביר את הנגישות לערך, כדאי לדעתי לקשר אליו מאהרן רוקח ומערכים נוספים. בברכה, ‏pacmanשיחה 17:09, 17 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

תודה. קישרתי משם דרך פולמוס הדרשה. אם ישנם ערכים נוספים הדורשים קישור, אשמח אם תודיעני. חנוכה שמח, קלונימוס 17:45, 17 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]
אכן ערך מרתק, מהיפים בוויקיפדיה העברית. בדיוק לשם כך אנחנו כאן. עקבתי אחרי התפתחותו בארגז החול, ושמחתי לראות אותו עולה למרחב הערכים. כל הכבוד. הקץ לבלבול, ודי לתרגיל - כולם פה אחד - אלמוג למפעיל! 17:52, 17 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

גוון צהבהב[עריכת קוד מקור]

שלום לך, בהצבעה על מרד הלגיונרים ופרעות בוקרשט השתמשת בביטוי הזה. הערך עיתונות צהובה עדיין אדום כאן, אך לפי הערך האנגלי Yellow journalism מדובר בקונוטציות מאוד לא סימפטיות ולדעתי גם לא מתאימות. אני חושב שלא זו הייתה כוונת דבריך, לכן אשמח מאוד אם תמצא לנכון לשנות או למחוק מילים אלה מדף השיחה של הערך. בברכה. ליש 13:01, 12 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

נ. ב. מה שנכתב שם על ידי זה רק קצה קצהו של הגהינום... בברכה. ליש 13:01, 12 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
תודה. ליש 14:24, 12 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

חדשות מהחזית[עריכת קוד מקור]

כפי שהבטחתי, הינה החדשות ועיקרן תחילה:"הטובים נצחו במערכה הראשונה". ועכשיו בהרחבה: כצפוי, שניות ספורות לאחר שהורדתי את התבנית "בעבודה", והערך כולו רק משפט פתיחה ומקורות חיצוניים, מייד נכנס מפעיל מערכת רומני, שכבר היו לי תקלים איתו, ודרש הוכחות. שאלתי אותו למה הוא דורש הוכחות והוא דרש לכל מילה וגם תיקן את הניסוח. המשכתי להתווכח איתו ואז יצא נגדי בהתקפה אישית די מכוערת, האשים אותי שכבר חודשים אני מחכה במארבים ובכל מקום שאני רואה את המילה יהודי אני מוסיף שהיה פוגרום או שהעליבו אותו. השבתי לו כגמולו ודרשתי את התנצלותו. בשלב זה נכנס לערך מפעיל מערכת ותיק ומכובד, מפעיל גם באנגלית, נתן איזה מס שפתיים דיפלומטי והחזיר את הערך לניסוח שלי ואפילו החמיר קצת וגם הוריד את דרישת ההוכחות. בשלב זה אני עובר להמתנה, מחכה לתגובת המזיק (הוא דרש הוכחות גם לכך שהפרוטוקולים של זקני ציון אינם מקוריים...) וגם לתגובות של חבריו. המשך ודאי יבוא בבוא היום. בברכה. ליש 19:23, 13 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

איך הוא מונה למפעיל מערכת? אין להם בעיה עם משתמשים אנטישמיים? ‏pacmanשיחה 19:32, 13 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
כל הכבוד! אל תישבר. אנחנו מאחוריך. אם זה לא ילך, נתחפש כולנו לטרולים ונראה להם... :) קלונימוס 19:39, 13 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
לצערי הוא לא המפעיל האנטישמי היחיד. יש כרגע מאבק אדירים שמתנהל בכמה ערכים על פני כמה דפי שיחות בין האנטי וההוגנים וגם אני משתתף בו. אני חוזר לשם. בברכה. ליש 21:23, 13 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

גזירות השמד[עריכת קוד מקור]

שלום,
חן חן על עבודת השכתוב היפה. אני חושב שעדיף להסיר את הפסקה "סיבות לקריאת הגזירות "גזירות השמד": הכותרת מדברת על "סיבות" אבל למעשה מציגה סיבה יחידה - זו לא פסקה רצינית; חסרים מקורות; ולא ברור האם הפירוש היחיד הזה, ללא פירושים יחידים זכאי להופיע בערך באופן כללי - לשיקול דעתך. בברכה, ‏pacmanשיחה 18:55, 8 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

תודה רבה. אתה צודק לגמרי - פשוט לא היה לי נעים, אחרי ששיניתי לגמרי את כל הערך, להוריד גם את זה. ואם כבר אנחנו מתכתבים: אני רוצה לשנות את השם ל"גזירות אנטיוכוס". צריך לפתוח על זה דיון? והאם מספיק רק לעשות העברה, או שיש עוד דברים? קלונימוס 19:22, 8 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]
לפתוח דיון כדי לראות דעות אחרות תמיד אפשר, אבל אני לא רואה סיבה להתנגד להעברה. בעקרון, מה שצריך לעשות זה ההעברה בלבד; אמנם ניתן לתקן קישורים לשם החדש מערכים שונים, אבל בכל מקרה יתקיים דף הפניה. ‏pacmanשיחה 19:34, 8 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]
שוב תודה. ואם כבר... אשמח אם תעיף מבט בהוספה למומלצים, לגבי מסעות בני נוער לפולין. אמנם לא ביקשתי שיעלו אותו להצבעה, וגם לא ידעתי על כך, אבל ההתנגדויות די מעצבנות אותי. קלונימוס 19:41, 8 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]
הגבתי שם - לא ברור לי מה פשר ההתנגדויות האלה. ‏pacmanשיחה 19:47, 8 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]
תודה רבה, שכוייח. לגבי ההעברה: קצת הסתבכתי. אני רוצה להעביר מ"גזירות השמד" ל"גזירות אנטיוכוס", אבל יש כבר דף הפניה בשם "גזירות אנטיוכוס" שמפנה ל"גזירות השמד"... אז אולי נעזוב את העניין. קלונימוס 19:52, 8 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]
אם אתה מעוניין, אני יכול למחוק את דף ההפניה כך שתוכל להעביר את הערך לשם זה. ‏pacmanשיחה 19:55, 8 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

החופשה שלקחת[עריכת קוד מקור]

שלום, אני רואה שכתבת שאתה מאוכזב מוויקיפדיה, מה קרה? אתה לא מעורב בוויכוחים, אף אחד לא נזף בך. מדוע אתה מאוכזב? האם זה בגלל ההצבעה על המשלחות לפולין שלא התקבלה? אם כן, חבל מאוד שדבר כזה יגרום לך לשקול לעזוב את המיזם, זה מאוד נדיר שערך ייהפך למומלץ ואני רואה שכבר כתבת ערך מומלץ אז חבל שבגלל שערך אחד שכתבת עוד לא התקבל (אבל בטוח שיש לו פוטנציאל - כ-50% הצביעו בעד הפיכתו למומלץ) תפרוש. צהוב עולה 22:04, 17 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

הגבתי לך בדף שיחתי. אגב, להבא, נהוג להמשיך שיחה איפה שהיא נפתחה (במקרה זה בדף השיחה שלך), ועל הצד השני לעקוב אחר הדף בו התחיל את השיחה. בברכה, צהוב עולה 20:27, 19 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

שלום, שים לב שהקטע הכפול שמחקת בשבוי לא היה סתם תוספת שדרשה מחיקה, אלא היה חלק מקלקול מקיף יותר. כשאתה נתקל בדברים כאלה כדי תמיד לבדוק בגרסאות הקודמות מהי הגרסה הטובה האחרונה, כי תכופות מי שמשכפל חומר קיים גם מוחק חלקים. תודה, ‏odedee שיחה 07:36, 2 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

אכן, לא שמתי לב. האם שחזרת לערך המלא? קלונימוס 08:39, 2 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

שלום קלונימוס. שלחתי מייל. בברכה ‏סקרלטשיחה 17:23, 7 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

עניתי וצירפתי. קלונימוס 19:50, 7 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

כנס בבקשה למסנג'ר. גילגמש שיחה 19:07, 19 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

שלום קלונימוס, קראתי היום את הערך על קרב שילה והתרשמתי ממנו מאוד. הייתי רוצה להציע אותו כמועמד לערך מומלץ, ורציתי לשאול אם זה בסדר מבחינתך. מלמד כץ 02:20, 28 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

חן חן. מבחינתי אין בעייה; בסך הכל תרגמתי מאנגלית, עם קמצוץ של תוספת. תודה! קלונימוס 06:47, 28 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

מאוד נהניתי לקרוא את הערך המעניין שכתבת! --Yoavd 16:56, 30 במרץ 2007 (IDT)[תגובה]

תודה! זה בסך הכל תרגום מאנגלית... קלונימוס 18:27, 30 במרץ 2007 (IDT)[תגובה]

תדע לך שאני כועס. אתה חייב לי שני מפגשים. גילגמש שיחה 17:01, 30 במרץ 2007 (IDT)[תגובה]

צר לי. באמת רציתי לבוא, ופשוט לא יכולתי. קלונימוס 18:26, 30 במרץ 2007 (IDT)[תגובה]
לא מתקבל. אתה חייב להופיע במפגש הבא. לא משנה רגל שבורה או שלמה, אישה או לא אישה, אתה מגיע! גילגמש שיחה 18:28, 30 במרץ 2007 (IDT)[תגובה]

אתר האינטרנט החדש[עריכת קוד מקור]

יפה מאוד (-: ‏pacmanשיחה 17:14, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

מה יפה? קלונימוס 17:21, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
amit-bar-ilan.co.ilpacmanשיחה 17:24, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
חן חן... נדמה לי שכבר שיניתי בערך בויקפדיה את הקישור. וזוהי רק ההתחלה... קלונימוס 17:27, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

האם לדעתך כדאי לבקש מערן להשהות אותו שבוע נוסף ברשימת ההמתנה? אגב, העלתי להצבעה שוב את תערו של אוקאם שבזמנו המלצת עליו ואני ביקשתי אז שהות לשפר אותו. חג שמח וכשר, מלמד כץ 05:47, 2 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

השתדלתי לתקן ושנות לפי כל ההערות שהועלו. ראה שם בדף השיחה. לא אני הוא זה שיכול לקבוע אם אפשר להחזיר למומלצים... חג שמח, קלונימוס 09:22, 2 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

פ.ג.ט. בורגארד[עריכת קוד מקור]

נהניתי לקרוא את הערך שכתבת - כל הכבוד! --Yoavd 18:30, 7 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

תודה, חן חן... קלונימוס 20:36, 7 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

נהניתי לקרוא את הערך! --Yoavd 13:31, 14 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

שוב תודה! נחמד לראות שמישהו מתעניין ומפרגן. שבוע טוב, קלונימוס 20:44, 14 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

היי :) שלחתי. סקרלטשיחה הפתיעו אותי 00:20, 6 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

עניתי :) סקרלטשיחה הפתיעו אותי 00:32, 6 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
ועוד אחד :) ליל מנוחה סקרלטשיחה הפתיעו אותי 00:37, 6 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

שלום המנהל קלונימוס! שלחתי עוד מייל :) בברכה, סקרלטשיחה הפתיעו אותי 10:05, 8 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

ועוד אחד :) סקרלטשיחה הפתיעו אותי 00:50, 16 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
אפצ'י :( סקרלטשיחה הפתיעו אותי 13:20, 16 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

טיול ירושלים[עריכת קוד מקור]

היי קולונימוס. בטיול הזה אי אפשר בלי נדר - המקומות מגובלים. אם אתה מחליט שאתה בא - מומלץ שתתחייב. תודה, רותם 12:09, 16 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

וזה המייל השלישי! :) סקרלטשיחה הפתיעו אותי 23:51, 17 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

לא שלחתי מייל :S סקרלטשיחה הפתיעו אותי 22:19, 27 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

אז לא... קלונימוס 07:15, 28 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

היי. העברתי את התמונה הנ"ל לוויקישיתוף. תשתדל להעלות לשם תמונות חופשיות להבא. ‏Gridge ۩ שיחה 21:19, 4 ביוני 2007 (IDT).[תגובה]

מה ההבדל בין זה לבין מה שעשיתי? קלונימוס 21:30, 4 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

אתה העלית את התמונה לשרת הוויקיפדיה העברית. באחרונה שרת זה מיועד לתמונות בשימוש הוגן בלבד. עבור תמונות חופשיות הוקם מיזם ויקישיתוף; ממקמים שם את התמונה ואפשר להשתמש בה בכל המיזמים של ויקימדיה בעולם, על ידי העתקת שם הקובץ לערך. ‏Gridge ۩ שיחה 21:33, 4 ביוני 2007 (IDT).[תגובה]

הבנתי. בסדר גמור! קלונימוס 21:35, 4 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

נו אתה כבר יודע[עריכת קוד מקור]

שלחתי אחד מייל וקילו עגבניות מיובשות. בברכה, סקרלטשיחה הפתיעו אותי 13:31, 7 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

ועוד אחד. סקרלטשיחה 10:33, 17 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
בטח שמזמן לא דיברנו... ת'חבר כשיהיה לך זמן :) יש לי כמה סיפורים נעימים לספר לך. סקרלטשיחה 22:03, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

ראיתי את זה ותיקנתי שם - איננו משתמשים בכתב נטוי, זה לא מקובל בעברית וגם לא נראה כל כך טוב. עדיף להבליט או לשים מרכאות, לפי המקרה. בברכה, ‏odedee שיחה 12:50, 19 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

היי, אני מציע להמשיך את השיחה כאן, כמקובל, כדי שלא תתפצל לשני דפים. באנגלית מקובל להבליט ע"י הטיה, אבל לא בעברית. ראה ויקיפדיה:עקרונות מיוחדים לשפה העברית#כתב נטוי והדגשות. ‏odedee שיחה 19:02, 19 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
על נושא הכתב הנטוי אין לי ויכוח, אבל צריכה להיות הדגשה של שם האונייה. קלונימוס 19:47, 19 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
אינני חושב כך: השם מופיע המון פעמים בערך, והדגשתו מיותרת בעיני. גם בערכים אחרים איננו חוזרים ומדגישים את שם הערך כשהוא חוזר ומופיע לאורך הערך. בכל מקרה, השמתו במרכאות היא הדגשה בפני עצמה. ‏odedee שיחה 21:16, 20 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
שיהיה כך. מקובל, כפי שציינתי, להדגיש שם של אונייה בגופן מודגש או שונה, ולא משנה כמה פעמים השם מופיע. אבל נשאיר את זה כך. שבוע טוב, קלונימוס 20:49, 21 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

יישר כח על מציאת הטעות. "קפטן נטו כדמות אנושית - אין ספק שהוא נטו ולא ברוטו, אבל זה לא השם שלו". במטרה להכחיל קישור, אני עומד לכתוב את הערך על הצוללת של ז'ול ורן. אחזור אליך לעזרה. ‏Daniel Ventura13:16, 20 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

מסופקני במה אני יכול לעזור... אבל אשמח במה שיש. קלונימוס 13:34, 20 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
יש לך ענין באוניות. לי יש רק עניין בהכחלת ערכים המופיעים בדפים שכתבתי. ‏Daniel Ventura13:37, 20 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
אין בעייה. עד כמה שאני זוכר, אין קשר בין הצוללת של ז'ול ורן לצוללות אמיתיות (למרות שארה"ב קראה לצוללת הגרעינית הראשונה שלה נאוטילוס, לפי השמועה ע"ש הצוללת של קפטן נמו). מכל מקום, אם אוכל, אשמח לעזור. קלונימוס 13:43, 20 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

העליתי את הערך כמועמד למומלץ. רוב הערך הוא שלך. יש דרישה:

  • למקורות. אנא הוסף את המקורות מהן כתבת את הערך.
  • מעבר נוסף לאימות הפרטים.
  • הגהה, רצוי על ידי מישהו כמו אלדד.
  • ראה דיונים בדף השיחה. חגי אדלר 02:22, 28 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
שלום חגי. ראשית, תודה. הערך תורגם רובו ככולו מאנגלית, כך שאין כל כך מה להוסיף מקורות. אולי אפשר להעתיק את רשימת הrefrence מאנגלית.

מה עוד זקוק להגהה? קלונימוס 20:57, 28 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

    • ציין בדף השיחה שהערך תורגם מאנגלית.
    • הוסף את המקורות מהאנגלי.
    • אני רואה לעיל ששמחה כבר עבר על הערך. תיקנת כל מה שאמר? תגיד לו שזה מועמד למומלץ - אולי יערוך סבוב נוסף?
    • אני יודע מה זקוק להגהה? בשביל זה יש את אלדד. הוא תמיד מוצא דברים... חגי אדלר 12:50, 29 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
סליחה על ההתערבות - אבל אם המקור היחיד הוא ויקי באנגלית, אני לא חושב שיש מקום לציין מקורות נוספים. הרי גם הספרים שמופיעים בערך בוויקי, הסתמכו על ספרים נוספים. לדעתי אין לציין אלא את מה שקרא הכותב בעצמו. דב ט. 10:51, 30 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
אני לא חושב שזה נכון. גם אני עושה כך כשאני מעלה ערכים שמסתמכים על ויקינגליש. ‏pacman - שיחה 10:59, 30 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
ויקי באנגלית זה מקור ככל מקור. לכל מקור יש מקורות. אם אני מעלה ערך שמסתמך על ספר כלשהו - אני יכול להעלות את כל הביבליוגרפיה שלו בתור מקורות שהשתמשתי בהם? לא הגיוני ולא נחוץ. מי שמתעניין - שיילך לוויקי באנגלית ויראה על מה הסתמכו. דב ט. 11:14, 30 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
ההבדל הוא שכל ספר מסתמך על מקורות רבים אחרים, ואילו אנחנו מתרגמים את הערך האנגלי. ‏pacman - שיחה 11:15, 30 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
כרגיל, נראה לי שיש דרך באמצע. אם מתרגמים מאנגלית, לא צריך לצטט את כל הערות השוליים, אבל נראה לי שכדאי להוסיף ספרים ומאמרים לעיון נוסף, למי שמתעניין. קלונימוס 11:37, 30 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
ודאי, שבסעיף "לקריאה נוספת" או "קישורים חיצוניים" אפשר להוסיף כל מקור מידע שנראה מהימן ומועיל, גם מבלי שכותב הערך הסתמך עליו או אפילו קרא אותו. אבל ברשימת המקורות, על-פי ההיגיון שלי, אפשר לציין רק מקורות שהכותב באמת השתמש בהם בעצמו. דב ט. 11:39, 30 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
קלונימוס, שלום. אני כותב את הערותי לערך, טיפין טיפין, בארגז החול שלי. בברכה, שמחה 07:17, 3 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
חן חן... קלונימוס 08:33, 3 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

שלום למנהל! שלחתי. סקרלטשיחה 10:49, 30 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

ואפן אס אס[עריכת קוד מקור]

שלום קלונימוס, אנא שים לב כי הערך נמצא עם תבנית בעבודה מסוף יולי. בברכה, דורית 00:06, 15 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

דחוף למישהו? אני צריך עוד קצת זמן. קלונימוס 04:18, 15 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
לא, זו הייתה סתם תזכורת למקרה ששכחת. בברכה, דורית 16:47, 15 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
תודה. לא שכחתי, אני רוצה להוסיף עניין מסויים שאני צריך עוד לקרוא עליו. קלונימוס 22:52, 15 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

המנהל :) מה דעתך לארכב את דף השיחה? :S הוא מפחיד... סקרלטשיחה 09:29, 15 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

כולה 63 הודעות... כשנגיע ל-100, אולי... קלונימוס 09:31, 15 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
יאא המנהל! תוכל להתחבר? סקרלטשיחה 16:32, 15 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

היי :) שלחתי. סקרלטשיחה 17:35, 27 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

ועוד מייל. סקרלטשיחה 21:34, 30 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
שלחתי. סקרלטשיחה 21:44, 30 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
ועוד אחד :) סקרלטשיחה הפתיעו אותי 19:59, 15 בספטמבר 2007 (IDT)[תגובה]

שלום לך, משתמש אנונימי שאני בכלל לא מודע לזהותו. אני נורא מצטער אם זו שעה מאוחרת לכתוב,פשוט כבר שעה אני גולל למטה בדף השיחה שלך. אתה פופולרי פה! בכל מקרה, אני צריך עזרה בתרגום הקטע הבא:

At the age of 18, he obtained a job playing piano on the Holland America ocean liner, the S.S.Rotterdam, with his "Newman's Society Orchestra". This trip had great significance for him, as he had always wanted to make another such trip to find his mother's home.

זה על ליונל ניומן. אני מקווה שהווקביולרי שלך מספיק עשיר בשביל זה. (יש לקרוא בהתנשאות) יום טוב לך,וד"ש לערך על המערכה באוקיינוס האטלנטי. מקיאבלי 18:16, 21 באוקטובר 2007 (IST)[תגובה]

מיזם התאריכים העבריים יוצא לדרכו[עריכת קוד מקור]

מצב דפי התאריכים העבריים מסכן ועלוב - אירועים מעטים מדי, והכי פחות חשובים.
בשביל זה בדיוק קם מיזם זה, שיוצא לדרכו.
הכינונו מבעוד מועד את כל האירועים/נולדו/נפטרו מהלוחות הלועזיים, המרנו את התאריכים הלועזיים לעבריים, ורשמנו אותם - לאחר מיון וארגון הנתונים - בדפי השיחה של התאריכים העבריים.
מה שנדרש זה לעבור על האירועים האלה, ומי שנמצא מתאים ללוח העברי - ישובץ בדף התאריך העברי המתאים.
יש אפילו דף עזרה - שמסביר מה ואיך. כולם נקראים להצלחת המיזם ! דףהצטרפו למיזם התאריכים העברייםשיחה 12:20, 22 באוקטובר 2007 (IST) י' בחשוון ה'תשנ"ח.

ישר כח על כתיבת ערך הענק! מרשים ביותר. אם בא לך להתרענן מדי פעם ולהוסיף תבנית אונייה, הרי המצב הנוכחי. אתמול גמרתי את היפנים, ולסינים יש רק אונייה אחת... אני מציע גם להסב את הערך העברי (אם יש) וגם להשלים מהאנגלי. גיליתי הרבה טעויות.

חגי אדלר ~ כמה קישורים שבורים תיקנת היום? 19:19, 22 באוקטובר 2007 (IST)[תגובה]

תודה על המחמאה. לאיזה ערך התכוונת?... קלונימוס 20:56, 22 באוקטובר 2007 (IST)[תגובה]
אתה יכול לבחור מה שמא לך... אבל אוניית המערכה דינגיואן יסגור לנו קטגוריה, וגם אוניית מערכה זוטא שהיא בעצם סדרה של 3 אוניות. חגי אדלר ~ כמה קישורים שבורים תיקנת היום? 21:14, 22 באוקטובר 2007 (IST)[תגובה]

התברר לי שהשם "שמן עשב לימון" איננו השם המקצועי, ראה בדף השיחה של הראל. בברכה, ‏pacman - שיחה 14:05, 24 באוקטובר 2007 (IST)[תגובה]

תודה. קלונימוס 14:22, 24 באוקטובר 2007 (IST)[תגובה]

ברכותיי על כך שקיבלת "ערך מומלץ" על המערכה באוקיינוס האטלנטי. אני רואה ששילוב של אנשים כמוך בחברה, חוץ מהחשיבות שלו, הוא גם מועיל. מקיאבלי 20:57, 3 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]

נתקלתי בשם העברי ליבורניאנית. מה נכון? איתןשיחה 21:21, 3 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]

כדאי לשאול את שמחה, הוא המקצוען בתחום. קלונימוס 22:08, 3 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]
אחת משתיים, או שהכוונה לשפה של הליבורנים - ליבורנית, או שזה שיבוש לשוני של שם הספינה ליבורנה. הספינה מסוג "ליבורנה" (liburna) נקראת באנגלית (מודרנית) liburnian; אפשר ש"ליבורניאנית" הוא ניסיון להביא את השם האנגלי בתחפושת עברית. מכל מקום זוהי שגיאה, ויש לכתוב "ליבורנה, ליבורנות,. בברכה, שמחה 05:52, 4 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]
כך תורגם השם על ידי המתרגם של "פומפיי", מרדכי ברקאי איתןשיחה 21:26, 6 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]

ראיתי את העריכות שלך בערך וזה נשמע מוכר. ראה נורדקאפ. ‏Ori~‏ • שיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 22:58, 3 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]

גם אני ראיתי וכתבתי קצרמר על גנרל גרהרד פון שרנהורסט... שיהיה אדום אחד פחות. חגי אדלר ~ כמה קישורים שבורים תיקנת היום? 09:05, 4 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]
יישר כח! יצרתי דף פירושונים בהתאם. קלונימוס 11:44, 4 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]

עשיתי קצת סדר בבלגן הנוראי שם. פתחתי עוגנים והפניות לכל סוגי הסיירות, כך שמספיק לציין עתה סיירת כבדה, סיירת קרב, סיירת קלה וכו'. תיקנתי גם את ההפניות בכל הערכים, כך שאנו מיושרים. צריך רק להמשיך ולהקפיד להבא. הערך הנ"ל סובל מחוסרים רציניים. שמתי עליו תבנית השלמה. אם בא לך... חגי אדלר ~ כמה קישורים שבורים תיקנת היום? 09:05, 4 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]

לא הבנתי איך עשית את זה, אבל בסדר. אתה צודק לגבי הערך - נראה... קלונימוס 10:11, 4 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]