The Quarry (משחק וידאו)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המחצבה
The Quarry
כללי
תאריך הוצאה 10 ביוני 2022
סוגה משחק הישרדות-אימה
פיתוח Supermassive Games
הוצאה לאור 2K Games
ארץ מקור הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, רוסית, פורטוגזית ברזילאית, פורטוגזית, פולנית, סינית מפושטת, שוודית, ספרדית, סינית מסורתית, טורקית, נורווגית, יפנית, איטלקית, צרפתית, קוריאנית, גרמנית, דנית, ספרדית, פינית, הולנדית עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק Unreal Engine 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק שחקן יחיד,
מרובה משתתפים
פלטפורמות

ווינדוס
Xbox Series X/S
Xbox One
פלייסטיישן 4

פלייסטיישן 5
quarrygame.2k.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

The Quarry (בתרגום לעברית: המחצבה) הוא משחק מסוגות ההישרדות ודרמה אינטראקטיבית. הוא פותח בשנת 2022 על ידי Supermassive Games ופורסם על ידי 2K Games. שחקנים מקבלים את השליטה על תשעה בני נוער, שחייבים לשרוד את הלילה האחרון שלהם במחנה הקיץ - Hackett's Quarry בין יצורים על טבעיים ואנשים מקומיים אלימים. שחקנים עושים בחירות רבות במהלך המשחק אשר עשויות להשפיע באופן משמעותי על פיתוח הדמויות, מערכות היחסים, עלילת הסיפור וסיום המשחק. כל תשע הדמויות הללו עשויות לשרוד או למות, בהתאם להחלטות השחקן.

המשחק פותח כיורשו של המשחק עד השחר (2015). והוא נעשה בהשראת סרטי סלאשר ומפלצות כגון יום שישי ה-13 ו-The Thing. המשחק כולל צוות של שחקנים, מדובבים גדול הכולל את דייוויד ארקט, טד ריימי, אריאל וינטר וג'אסטיס סמית'. The Quarry יצא לאור ב-10 ביוני 2022 עבור Windows, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One ו-Xbox Series X/S. המשחק קיבל בעיקר ביקורות חיוביות עם יציאתו.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

The Quarry, הוא משחק וידאו מסוגות דרמה אינטראקטיבית והישרדות, המשוחק מנקודת מבט של גוף שלישי. במשחק, השחקן משחק תשעה בני נוער שונים שחייבים לשרוד לילה במחצבת האקט[1]. השחקן חייב לקבל החלטות שונות, שיכולות לשנות את ההתפתחות של הדמות שלו, העלילה והיחסים בין הדמויות השונות. כל תשע הדמויות שניתן לשחק בהן עשויות למות עד סוף המשחק עקב בחירות שהשחקן מבצע, ולכל דמות יש 10–12 דרכים שונות למות. Supermassive Games ציפו שהמשחק יימשך כ-10 שעות. עם סוף מוקדם של 7 שעות אם דמויות מסוימות מתות מוקדם. בשל העלילה המסועפת של המשחק, יש לו סופים רבים ומגוונים, ובתום משחק, יקבלו השחקנים קלפי אספנות שונים שמתארים את גורלה של כל דמות[2]. ברגע שהשחקן יסיים את המשחק בפעם הראשונה, הוא יקבל את האפשרות להשתמש ב-Death Rewind, מה שמאפשר לו לבטל שלושה מקרי מוות של דמויות בכל משחק שלאחר מכן. עם זאת, אם השחקן הזמין מראש את מהדורת הדלוקס, הוא יקבל את Death Rewind למשחק הראשון שלו[3].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לורה קירני (סיובאן ויליאמס) ומקס ברינלי (סקיילר ג'יסונדו) נוסעים לצפון מדינת ניו יורק באמצע הלילה על מנת לבקר במחצבת האקט, שם השניים נשכרו כמדריכים במחנה קיץ המתקיים במחצבה. בזמן הנסיעה, השניים סטו מהכביש כדי להימנע מפגיעה ביצור לא ברור והתרסקו לתוך היער. השריף המקומי (טד ריימי) ניגש למכוניתם וחושד בהם ובמצבם. הוא מצווה ללורה ומקס להישאר ללילה במוטל הסמוך למחצבה, אך השניים נוסעים למחנה בכל זאת. כאשר הם מגיעים, הם פורצים למרתף כדי לחקור משהו שלורה ראתה, ומקס מותקף. באותו הרגע. השריף מגיע למחנה, מרדים את לורה בעזרת זריקת הרדמה לעורפה ויורה במפלצת במרתף.

חודשיים לאחר מכן, שבעה מדריכים במחנה - אביגייל "אבי" בליג (אריאל וינטר), דילן לניבי (מייל רובינס), אמה מאונטבנק (הלסטון סייג'), ג'ייקוב קוסטוס (זאק טינקר), קייטלין קה (ברנדה סונג), ניקולס "ניק" פארסילו (אוון אווגורה) ורייאן ארזאל (ג'סטיס סמית'), מתכוננים לעזוב את המחצבה לאחר שהמחנה נגמר. הם נתקעים לאחר שג'ייקוב, המאוהב באמה ורוצה לבלות איתה לילה נוסף, מחבל ברכבם. הבעלים של המחנה, כריס האקט (דייוויד ארקט), מבקש מהם לנעול את עצמם בתוך האכסניה למשך הלילה ועוזב, תוך הבטחה שיחזור עם עזרה בבוקר. הקבוצה מחליטה לערוך קומזיץ ולשחק אמת או חובה. במהלך המשחק, אמה מקבלת חובה לנשק את ג'ייקוב (שמאוהב באמה לאחר שהשניים קיימו סטוץ במהלך המחנה) או ניק, אותו אביגיל מחבבת. אמה בוחרת בניק, מה שגורם לאבי וג'ייקוב לעזוב את המקום בסערה. אמה רצה אחרי ג'ייקוב, וניק רץ אחרי אביגייל.

לאורך כל הלילה, שתי דמויות בשם בובי (אית'ן סופלי) וג'דידיה (לאנס הנריקסן) עוקבים אחר המדריכים. אמה מוצאת את ג'ייקוב נסער ליד אגם המחנה ובתור פיצוי מזמינה אותו לשחות איתה באגם. ניק מוצא את אביגייל ביער, אבל מפלצת תוקפת אותם ונושכת את ניק. אביגייל לאחר מכן חוזרת בחזרה לאחרים תוך כדי שהיא צורחת לעזרה. ג'ייקוב שומע את הצרחות של אביגייל ורץ לתוך היער כדי לעזור לה, בעוד שאמה שוחה לאי באמצע האגם שם היא מותקפת על ידי מפלצת דומה. דילן, קייטלין ורייאן מוצאים את אביגייל ומסכימים להציל את ניק. הם לוקחים אותו למגורי המחנה כדי להתאושש. לאחר מכן, דילן וריאן הולכים לעמדת הרדיו של המחנה כדי לאותת לעזרה מבחוץ. כשהקבוצה מוצאת מחסה בבית הבריכה, מצבו של ניק מתחיל להחמיר, מה שמגיע לשיאו בהפיכתו לאיש זאב. לאחר שעבר את השינוי, הוא בורח אל היער.

לורה מגיעה לבית הבריכה ומספרת לקבוצה מה קרה לה ולמקס. היא מספרת להם שהשריף הוא אחיו של כריס, טראוויס האקט, שכלא אותם לחודשיים. בזמן כליאתם נודע להם על קללת איש הזאב שמתפשטת דרך נשיכות. לורה מגלה שכריס מקולל להפוך לאיש זאב בכל ירח מלא ושהוא אחראי להדבקה של מקס. לורה רוצה להרוג את כריס על מנת שהקללה תוכל להסתיים. לורה מבקשת את עזרתו של רייאן בשביל להשלים את משימתה, והוא מסכים בחוסר רצון. השניים הולכים לכיוון בית המגורים של משפחת האקט, שם אם המשפחה המטריארכית קונסטנס (לין שיי) גוערת בטרוויס על כך שלא הצליח להגן על המשפחה. מתגלה שג'דידיה הוא פטריארך המשפחה ובעלה של קונסטנס, כאשר בובי, כריס וטראוויס הם שלושת ילדיהם. לורה ורייאן מקשיבים לשיחה בין קונסטנס וטרוויס ודרכה לומדים על ההיסטוריה של משפחת האקט. בני המשפחה תופסים את לורה וראיין בשעת מעשה, ומתפתח קרב. במהלך המהומה, כריס, כאיש זאב, תוקף את בני משפחתו ואת לורה ורייאן.

לאחר הקרב, טראוויס מגלה ללורה שהקללה לא מסתיימת עם מותו של כריס. הוא מסביר שהאדם שהחל הכל הוא סיילאס וורז - בנה של מגדת העתידות אלייזה וורז (גרייס זבריסקי), שמייעצת לשחקן במהלך המשחק ובוחנת את בחירותיו באמצעות קריאת קלפי טארוט. לפני שש שנים, משפחת האקט ביקרה במופע מוזרויות. ילדיו של כריס, קיילב וקיילי, ניסו לשחרר את "ילד הכלב", סיילאס, על ידי הצתת אש כהסחת דעת, אך בסופו של דבר העלות בלהבות את כל המופע. כאשר הם שחררו את סיילאס, הוא נשך את קיילב. קיילב לאחר מכן העביר את הקללה על כריס וקיילי. לורה, ריאן וטרוויס יכולים לנסוע לכיוון המקום שבו לורה ומקס התרסקו בהתחלת המשחק, כדי להרוג את סיילאס ולסיים את הקללה לצמיתות. בבוקר למחרת, הרשויות מגיעות למחנה הקיץ.

הבחירות שהשחקן ביצע, הצלחה באירועים מהירים (Quick Time Events בהם על השחקן ללחוץ על מקש מסוים כשהוא מופיע על המסך) וערנות במציאת ראיות ורמזים, קובעים את סוף המשחק. למשחק ישנם עשרה סופים אפשריים:

הסופים הטובים:

  • טראוויס ולורה הורגים את סיילאס והקללה מסתיימת.
  • לורה הורגת את סיילאס. טראוויס וריאן שורדים והקללה מסתיימת.
  • לורה הורגת את טראוויס וסיילאס והקללה מסתיימת.

הסופים הרעים:

  • לורה נותנת לסיילאס להישאר בחיים והקללה עדיין קיימת.
  • לורה הורגת את סיילאס, אבל מתה בתאונת הדרכים. הקללה מסתיימת.
  • אף אחת מהדמויות לא שורדת את תאונת הדרכים והקללה עדיין קיימת.
  • כל בני משפחת האקט מתים והקללה עדיין קיימת.
  • טראוויס לוכד את לורה והקללה עדיין קיימת.
  • לורה ומקס מתאחדים. הקללה עדיין קיימת.
  • טראוויס ולורה הורגים אחד את השני והקללה עדיין קיימת.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ציון כולל
אגרגטור ציון
Metacritic (PC) 80/100[4]

(PS5) 73/100[5]

(XBSX) 82/100[6]

ציון ביקורות
פרסום ציון
Destructoid[7] 8.5/10
Game Informer[8] 8.5/10
GameSpot[9] 9/10
Hardcore Gamer[10] 3.5/5
HobbyConsolas[11] 84/100
IGN[12] 7/10
Jeuxvideo.com[13] 17/20
PC Gamer (US)[14] 70/100
Shacknews[15] 9/10
The Games Machine (Italy)[16] 8.4/10
VideoGamer.com[17] 4/10

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Supermassive Games' The Quarry has its full, horrifying reveal ahead of June release". Eurogamer.net (באנגלית בריטית). 2022-03-17. נבדק ב-2022-06-25.
  2. ^ Ryan Dinsdale, The Quarry: Supermassive Games Reveals Until Dawn's Spiritual Successor, IGN, ‏2022-03-17 (באנגלית)
  3. ^ The Quarry is an all-new teen-horror game coming from Supermassive Games, VG247, ‏2022-03-17 (באנגלית)
  4. ^ The Quarry, Metacritic (באנגלית)
  5. ^ The Quarry, Metacritic (באנגלית)
  6. ^ The Quarry, Metacritic (באנגלית)
  7. ^ Review: The Quarry, Destructoid (ב־Canadian English)
  8. ^ Andrew Reiner, The Quarry Review - Screaming Until Dawn, Game Informer (באנגלית)
  9. ^ The Quarry Review - Summer Scare Fest, GameSpot (באנגלית אמריקאית)
  10. ^ Review: The Quarry - Hardcore Gamer, hardcoregamer.com, ‏2022-06-08 (באנגלית אמריקאית)
  11. ^ Daniel Quesada, Análisis de The Quarry - Supermassive vuelve a sus raíces para refinar la fórmula del terror, Hobbyconsolas, ‏2022-06-08 (בספרדית)
  12. ^ Thomas Wilde, The Quarry Review, IGN, ‏2022-06-08 (באנגלית)
  13. ^ Test du jeu The Quarry, Jeuxvideo.com (בצרפתית)
  14. ^ Jon Bailes published, The Quarry review, pcgamer, ‏2022-06-08 (באנגלית)
  15. ^ The Quarry review: A modern slasher classic, Shacknews (באנגלית)
  16. ^ The Quarry Recensione | TGM, The Games Machine (ב־)
  17. ^ The Quarry review, VideoGamer.com (באנגלית אמריקאית)