אוסטין סקוט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אוסטין סקוט
Austin Scott
דיוקנו הרשמי של סקוט בקונגרס, 2011
דיוקנו הרשמי של סקוט בקונגרס, 2011
דיוקנו הרשמי של סקוט בקונגרס, 2011
לידה 10 בדצמבר 1969 (בן 54)
אוגוסטה, ג'ורג'יה, ארצות הברית
שם מלא ג'יימס אוסטין סקוט
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת ג'ורג'יה
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
דת בפטיזם[1]
https://austinscott.house.gov/ האתר הרשמי
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השמיני של ג'ורג'יה
3 בינואר 2011 – מכהן
(13 שנים)
→ ג'ים מרשל

ג'יימס אוסטין סקוטאנגלית: James Austin Scott; נולד ב-10 בדצמבר 1969) הוא פוליטיקאי אמריקאי, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השמיני של מדינת ג'ורג'יה. מחוזו של סקוט משתרע מהעיר מייקון עד לגבול הדרומי של ג'ורג'יה עם פלורידה. הוא נבחר לראשונה לקונגרס האמריקאי בבחירות 2010, מטעם המפלגה הרפובליקנית. טרם היבחרו אל הקונגרס ייצג מחוזות בחירה אחדים בבית המחוקקים בג'ורג'יה, כחבר בית הנבחרים המדינתי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקוט נולד בשלהי 1969 באוגוסטה שבג'ורג'יה. אביו, ג'ים, הוא אורתופד ואמו בקי היא מורה במערכת בתי הספר הציבוריים של ג'ורג'יה. סקוט השלים את לימודיו הגבוהים באוניברסיטת ג'ורג'יה עם תואר ראשון בניהול סיכונים וביטוח. הוא נשיא החברה באחריות מוגבלת "סאות'רן גרופ" (Southern Group), ושותף בחברה "לוקט סטיישן".

בגיל 26 נבחר לראשונה אל בית הנבחרים של ג'ורג'יה כנציג מחוז הבחירה ה-165. במהלך כהונתו בבית הנבחרים המדינתי היה יושב ראש הוועדה לענייני ממשל, והיה חבר בוועדות ההקצבות, הכללים, והמיסוי, שם היה יו"ר ועדת המשנה למדיניות ציבורית. ב-2001 היה סקוט לרפובליקני הראשון בבית הנבחרים של ג'ורג'יה ששיתף פעולה עם המפלגה הדמוקרטית למען השמטת דגל הקרב של קונפדרציית המדינה של אמריקה מדגל ג'ורג'יה[2].

סקוט תכנן במקור להתמודד לתפקיד מושל ג'ורג'יה, והכריז על מסע הבחירות שלו למשרה זו בינואר 2009. הוא זכה לתשומת לב לאומית על שצעד למעלה מאלף מייל ברחבי ג'ורג'יה במסגרת מסע הבחירות. הוא הציג הצעת חוק לביטול האגרה על כביש 400 המדינתי, והוביל את הלחץ הציבורי שהופעל על התובע הכללי של ג'ורג'יה ת'רברט בייקר בדרישה להגיש תובענה ייצוגית נגד הממשלה הפדרלית של ארצות הברית בשל חוק הגנת החולה וטיפול בר השגה[3]. באפריל 2010 פרש סקוט ממסע הבחירות לתפקיד המושל, ובמקום זאת התמודד אל בית הנבחרים של ארצות הברית. סקוט, בסיוע מיליוני דולרים בידי ועדות פעולה פוליטיות, קרא תיגר על חבר הקונגרס המכהן ג'ים מרשל, במחוז הקונגרס השמיני של ג'ורג'יה. ביום הבחירות הכלליות גבר על מרשל עם 53% מהקולות[4].

ב-15 ביוני 2018 חתם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על "חוק תיקון גמול בתי העלמין של יוצאי צבא", חקיקה שחיבר סקוט ונתמכה בסנאט של ארצות הברית בידי הסנאטור ג'וני אייזקסון לחייב את מחלקת הפנים של ארצות הברית לספק שירותי קבורה ליוצאי צבא הקבורים בבית קברות לאומי המנוהל על ידי שירות הפארקים הלאומיים של ארצות הברית. סקוט ועמיתו מג'ורג'יה סנפורד בישופ פעלו יחדיו להבטחת סיוע פדרלי לחקלאים שעסקיהם ניזוקו מאסונות הטבע של 2018 ו-2019, כולל 3 מיליארד דולר לשיפוי נזקים שנגרמו כתוצאה מסערות.

ב-7 בינואר 2021 סקוט לא התנגד לאישור ספירת קולות חבר האלקטורים בבחירות לנשיאות ארצות הברית 2020[5]. יומיים קודם לכן הצטרף לכמה מעמיתיו הרפובליקניים שמיענו מכתב להנהגת הקונגרס לפיו אין לחברי בית הנבחרים סמכות להתנגד לקולות חבר האלקטורים שנשלחו לקונגרס על ידי מי ממדינות ארצות הברית בהיעדר חקירה של בתי המחוקקים המדינתיים. סקוט גינה את ההסתערות על הקפיטול, והשתתף בטקס ההשבעה של ג'ו ביידן לנשיאות ארצות הברית.

ב-13 באוקובר 2023, לאחר שיושב ראש בית הנבחרים של ארצות הברית קווין מקארתי הודח מתפקידו וסטיב סקליס, שנבחר ע"י המפלגה הרפולקנית להתמודד על התפקיד, החליט לפרוש מהמירוץ. סקוט התמודד על המועמדות לתפקיד בבחירות הפנימיות במפלגה מול ג'ים ג'ורדן והפסיד לאחר שקיבל 81 קולות מחברי מפלגתו מול 124 שקיבל ג'ורדון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אוסטין סקוט בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של אוסטין סקוט בבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ההשתייכויות הדתיות של חברי הקונגרס ה-116 של ארצות הברית, מסמך מאת Pew Research Center (באנגלית)
  2. ^ דניאל מלוי, Rebel flag remains a hot topic in Congress, באתר Atlanta Journal-Constitution‏, 10 ביולי 2015 (באנגלית)
  3. ^ ג'ים ת'רייפ, Republican lawmaker wants state to ‘direct' Baker to sue over health care, באתר Atlanta Journal-Constitution‏, 26 במרץ 2010 (באנגלית)
  4. ^ מייק סטקה וקארל לואיס, Scott topples Marshall in 8th District congressional race, באתר Macon.com‏, 3 בנובמבר 2010 (באנגלית)
  5. ^ הארי סטיבנס ואחרים, How members of Congress voted on counting the electoral college vote, באתר וושינגטון פוסט, 7 בינואר 2021 (באנגלית)