אירלנד במשחקים האולימפיים לנוער

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אירלנד במשחקים האולימפיים לנוער
אירלנדאירלנד
הוועד האולימפי הלאומי
קוד ייצוג IRL
מדליות קיץ
דירוג:
67
זהב
1
כסף
3
ארד
3
סה"כ
7
השתתפות במשחקי הקיץ אפור: לא השתתפה)
201020142018
השתתפות במשחקי החורף אפור: לא השתתפה)
2012201620202024

אירלנד משתתפת בכל ההמשחקים האולימפיים לנוער שהתקיימו מאז היווסדם באולימפיאדת הנוער סינגפור (2010). לאורך השנים צברו ספורטאי הנוער האירלנדים שבעה מדליות, מתוכן מדליית זהב יחידה. אירלנד משתתפת גם במשחקי החורף האולימפיים לנוער. אולם, עד כה לא זכה ספורטאי נוער אולימפי אירלנדי במדליה במשחקי החורף.

השתתפות במשחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחקי הקיץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

אולימפיאדת הנוער סינגפור (2010)[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשלחת הראשונה של אירלנד למשחקים האולימפיים לנוער הייתה לאולימפיאדת הנוער סינגפור והייתה המשלחת הגדולה ביותר שאירלנד שלחה עד כה. המשלחת כללה 25 ספורטאים שהתחרו בשמונה ענפי ספורט. המשלחת זכתה במדליית זהב יחידה. המשלחת הגיעה להישגים בענפים איגרוף עם זכייה במדליית זהב בקטגוריית משקל קל-זבוב נערים, ואתלטיקה עם העפלה לגמרים ודירוג במקום הרביעי בהליכה תחרותית למרחק 5 ק"מ לנערות ובמקום השמיני בריצת 1000 מטר נערים. ספורטאי המשלחת דורגו במקום התשיעי בענף הטריאתלון בטורניר הנערות ובענף החתירה העפילו לגמר ללא מדליה (גמר B) אך לא החלו את המקצה בטורניר היחידים לנערות. המשלחת לא הגיעה להישגים משמעותיים בענפים הוקי שדה, טניס, קרב חמש מודרני ושיט.

אולימפיאדת הנוער נאנג'ינג (2014)[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשלחת לאולימפיאדת הנוער נאנג'ינג מנתה 16 ספורטאים שהתחרו בשבעה ענפים. המשלחת זכתה בשלושה מדליות. המשלחת הגיעה להישגים נאים בענפים קאנו/קיאק עם זכייה במדליית כסף בטורניר היחידים לנערים בתחרות הסלאלום, ואיגרוף עם זכייה במדליית כסף בקטגוריית משקל קל לנערות ומדליית ארד בקטגוריית משקל כבד לנערים. המשלחת קטפה הישגים גם בענפים רכיבה עם דירוג במקום החמישי בטורניר היחידים, ואתלטיקה עם העפלה לשלוש גמרים בהם דורגה במקום השישי בריצת 800 מטר נערות והדיפת כדור ברזל לנערות ובמקום השמיני ביידוי פטיש לנערים. ספורטאי המשלחת לא הגיעו להישגים משמעותיים בענפים גולף, חתירה ושחייה.

משחקי החורף[עריכת קוד מקור | עריכה]

אירלנד השתתפה במשחקי החורף האולימפיים לנוער החל מאולימפיאדת הנוער אינסברוק המשלחת מנתה ספורטאית יחידה שהתחרתה בענף הסקי אלפיני. הספורטאית לא הגיעה להישגים גבוהיים במסלולים סלאלום וסלאלום ענק. המשלחת לאולימפיאדת הנוער לילהאמר כללה ספורטאי יחיד שהתחרה בענף הסקי אלפיני. ספורטאי המשלחת לא רשם הישגים משמעותיים אך גם לא דרוגו במקומות האחרונים.

מדליות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוד ראשי
ראו גם – מדליות במשחקים האולימפיים לנוער

מדליות לפי משחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אולימפיאדה דירוג
סינגפורסינגפור 2010 סינגפור 1 0 0 1 50
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין 2014 נאנג'ינג 0 2 1 3 58
ארגנטינהארגנטינה 2018 בואנוס איירס 0 1 2 3 71

מדליות לפי ענף[עריכת קוד מקור | עריכה]

ענף
איגרוף איגרוף 1 1 2 4
קיאק קאנו/קיאק 0 1 0 1
שחייה שחייה 0 1 0 1
קראטה קראטה 0 0 1 1

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]