בית הספר ויצמן (הרצליה)

בית הספר ויצמן
בית הספר ויצמן בשנות החמישים
בית הספר ויצמן בשנות החמישים
בית ספר
תקופת הפעילות 18 בדצמבר 1925 – הווה (98 שנים)
שכבות לימוד 6
מספר כיתות 16
בעלי תפקידים
מנהלת חגית איפרגן
מיקום
מיקום רח' ויצמן 14 הרצליה
מדינה ישראלישראל ישראל
קואורדינטות 32°9′52.52″N 34°50′9.28″E / 32.1645889°N 34.8359111°E / 32.1645889; 34.8359111
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בית ספר ויצמן הוא בית הספר הראשון בעיר הרצליה. בית הספר נוסד ב-18 בדצמבר 1925 בשם "בית הספר העממי". בשנת 1952 נקרא על שם נשיא המדינה הראשון, חיים ויצמן. בשנת 2007 זכה בית הספר בפרס חינוך ארצי בגין שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים.[1]

בית הספר העממי ברחוב הנדיב[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית הספר העממי פתח את שעריו בשנת 1925 (תרפ"ו) ברחוב הנדיב פינת סוקולוב, תקופה קצרה לאחר יסוד המושבה. בתחילת פעילותו, לימדו בבית הספר שני מורים, משה יוחחני וזאב מכנס 30 תלמידים ותלמידות. בית הספר העממי היה בן 8 כיתות- א'-ח'. מסיימיו לא יכלו להמשיך בלימודיהם במושבה, בהיעדר בית ספר תיכון. במהלך השנים נעשו ניסיונות לפתוח מוסד כזה, ללא הצלחה. שנים אחדות פעלו כיתות המשך, ט'-י', שצורפו לבית הספר העממי, אך הן לא החזיקו מעמד. תחילה, לא היה לבית הספר מבנה משלו והוא נדד בין דירות שכורות בעיר. ב-1930 החל להיבנות בניין מיוחד עבורו, בין שתי קומות, שלימים נוספה לו קומה שלישית. בערבים שימש בית הספר כבית אולפנא למבוגרים: איכרים, פועלים, סוחרים ותושבים באו להשתתף בשיעורי ערב, לשמוע הרצאות, להאזין למשפט ספרותי ולקיים אסיפות שנתיות. בית הספר לא היה יכול להכיל את כל הכיתות, היה הכרח לשכור חדרים בבתים פרטיים ומקום מיוחד נשכר למסעדת בית הספר. בניין זה עומד במקומו עד ימינו.

בית הספר העממי ברחוב ויצמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

טקס מצטייני ספורט בתחרות בית ספרית באדיבות אוסף התצלומים של ארכיון "בית ראשונים"- מוזיאון לתולדות הרצליה
מחזור א' של בית הספר באדיבות אוסף התצלומים של ארכיון "בית ראשונים"- מוזיאון לתולדות הרצליה
טקס הנחת אבן הפינה בבית הספר שברחוב ויצמן באדיבות אוסף התצלומים של ארכיון "בית ראשונים"- מוזיאון לתולדות הרצליה. מגדל המים בהרצליה מוגדר כאתר מורשת לאומית.
הקיר המערבי של בית הספר ויצמן בשנות החמישים באדיבות אוסף התצלומים של ארכיון בית ראשונים"- מוזיאון לתולדות הרצליה

ב-1946 הונחה אבן הפינה לבניינים חדשים לבית הספר, סמוך ל"גבעת המייסדים" ולמגדל המים הראשון של הרצליה. בקיץ תש"ח 1948, נסתיימה בנייתם של שני טורי בניינים, אחד של שתי קומות, אחד של שלוש קומות והקומה התחתונה נועדה למסעדה. הלימודים החלו במתחם החדש רק לקראת שנת הלימודים תש"ט (1948/49), מאחר שבבית הספר התאכסנו במשך כשישה חודשים ילדי נגבה מחודש מאי ועד ספטמבר, שפונו אליו מקיבוצם המותקף על ידי הצבא המצרי. בשלהי 1952, לאחר פטירת הנשיא הראשון ד"ר חיים ויצמן, הוסב שמו לבית הספר ויצמן.

מדי שנה, בי"א באדר, יום נפילת תל חי ונפילת טרומפלדור נערך יום ספורט שבמהלכו התקיימו תחרויות ספורט בענפי ספורט שונים וחולקו תעודות הצטיינות לזוכים.

בית הספר בעל מספר הזכיות הרב ביותר בתחרויות ענף הכדוריד בעיר.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]