הדיוויזיה השלישית (בוואריה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
הדיוויזיה המלכותית הבווארית השלישית
3. Königlich Bayerische Division
סמל מפקדת דיוויזיה בצבא הקיסרי הגרמני
סמל מפקדת דיוויזיה בצבא הקיסרי הגרמני
פרטים
מדינה ממלכת בוואריהממלכת בוואריה ממלכת בוואריה
הקיסרות הגרמניתהקיסרות הגרמנית הקיסרות הגרמנית
שיוך הצבא הבווארי
צבא הקיסרות הגרמנית
סוג דיוויזיה
בסיס האם מינכן
אירועים ותאריכים
תקופת הפעילות 27 בנובמבר 181529 בינואר 1919 (103 שנים)
מלחמות מלחמת אוסטריה–פרוסיה
מלחמת צרפת–פרוסיה
מלחמת העולם הראשונה

הדיוויזיה המלכותית הבווארית השלישיתבווארית: 3. Königlich Bayerische Division) הייתה דיוויזיה בצבא הבווארי ומאוחר יותר בצבא הקיסרות הגרמנית, אשר לחמה במלחמת אוסטריה–פרוסיה, במלחמת צרפת–פרוסיה ובמלחמת העולם הראשונה ופורקה ב-1919.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדיוויזיה הוקמה ב-27 בנובמבר 1815 כדיוויזיית הרגלים של הפיקוד הכללי של וירצבורג, והיא נקראה בשמות שונים במהלך השנים. מטה הדיוויזיה היה בנירנברג בין השנים 1815–1843, באנסבך בין השנים 1843–1848, ולאחר מכן שוב בנירנברג עד 1901, כאשר לאחר מספור הדיוויזיות, היא הפכה לדיוויזיה ה-3 בלנדאו והדיוויזיה בנירנברג הפכה לדיוויזיה ה-5.

מלחמת אוסטריה–פרוסיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך מלחמת אוסטריה–פרוסיה לחמה הדיוויזיה נגד הפרוסים, והשתתפה בקרב קיסינגן ובקרב הלמשטדט.

מלחמת צרפת–פרוסיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך מלחמת צרפת–פרוסיה לחמה הדיוויזיה כחלק מהקורפוס הבווארי השני, אשר נשלח לסייע לפרוסים כחלק מהארמייה השלישית בפיקוד פרידריך, נסיך הכתר של פרוסיה. הבווארים השתתפו בקרב וורת, קרב בומונט, קרב באזיי וקרב סדאן. לאחר המלחמה התבצע איחוד גרמניה ומדינות גרמניה השונות אוחדו ליצירת הקיסרות הגרמנית. כחלק מרפורמה זו, אוחדו צבאותיהן של שאר המדינות עם הצבא הפרוסי ליצירת צבא הקיסרות הגרמנית.

מכיוון שבוואריה הייתה המדינה הגדולה ביותר בקיסרות אחרי פרוסיה, היא נהנתה מפריבילגיות שונות שהתבטאו בין היתר בתחום הצבאי. בעוד שבעתות מלחמה היו חייבות שאר המדינות לאחד את המטות הכלליים של צבאותיהן עם המטכ"ל הפרוסי, בוואריה הורשתה להחזיק מטכ"ל עצמאי. בעתות מלחמה היו הדיוויזיות של שאר המדינות מתאחדות עם הדיוויזיות הפרוסיות ובהתאם לכך ממוספרות מחדש. הדיוויזיות הבוואריות נותרו עצמאיות ושמרו על המספור המקורי שלהן.

מלחמת העולם הראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה באוגוסט 1914, הייתה הדיוויזיה תחת פיקוד אוטו פון ברייטקופף. הדיוויזיה נערכה בחזית המערבית כחלק מהקורפוס הבווארי השני במסגרת הארמייה השישית אשר חייליה גויסו בעיקר מבוואריה, והייתה תחת פיקוד רופרכט, נסיך הכתר של בוואריה. הדיוויזיה לקחה חלק בקרב לורן, ולאחר מכן השתתפה במרוץ אל הים ואף בקרב איפר הראשון, ובהמשך השתתפה במלחמת החפירות בפלנדריה ובארטואה ונלחמה בקרב ארטואה השני ובקרב לוס. בשנת 1916, הדיוויזיה לחמה בקרב על הסום. בשנת 1917 לחמה הדיוויזיה בקרב אראס ובקרב מסין, ולאחר מכן נשלחה לחפירות בוורדן ולורן כדי לנוח. לאחר מספר חודשים בקו מצפון לנהר Ailette, השתתפה הדיוויזיה במתקפת האביב הגרמנית, ונלחמה בקרב הראשון על הסום (1918), הידוע גם בשם הקרב השני על הסום (להבדילו מהקרב ב-1916). במתקפות הנגד של בעלות הברית שלאחר מכן, הידועה בשם מתקפת מאה הימים, נלחמה הדיוויזיה בקרב אמיין ובקרב השני על הסום (1918), הידוע גם בשם הקרב השלישי על הסום. לאחר מכן, היא נשארה בקו והתנגדה להתקפות שונות של מדינות ההסכמה עד תום המלחמה. המודיעין של בעלות הברית דירג את הדיוויזיה כאחת הדיוויזיות הגרמניות הטובות ביותר. הדיוויזיה פורקה עם סיום המלחמה ופירוקה של ממלכת בוואריה (והקיסרות הגרמנית בכלל).

מפקדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הדיוויזיה השלישית בוויקישיתוף