טוד קולהפ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טוד כריסטופר קולהפ
Todd Christopher Kohlhepp
לידה 7 במרץ 1971 (בן 53)
פורט לודרדייל, פלורידה, ארצות הברית
מדינה ארצות הברית
השכלה תואר ראשון במדעי המחשב
תואר ראשון במנהל עסקים ושיווק
מקצוע בעל חברה לתיווך נדל"ן

טוד כריסטופר קולהפאנגלית: Todd Christopher Kohlhepp,‏ נולד ב-7 במרץ 1971) הוא רוצח סדרתי ואנס אמריקאי אשר הורשע ברצח שבעה קורבנות בקרוליינה הדרומית בין השנים 20032016, ונחשד כי רצח רבים נוספים[1]. נודע לשמצה בשם רוצח האמזון לאור מנהגו לפרסם ביקורות אבסורדיות באתר הקניות המקוון של חברת אמזון אודות פריטים שונים שרכש, כגון הסכינים בהם השתמש על מנת לרצוח את קורבנותיו. הוא מרצה כיום מאסר עולם ללא אפשרות לשחרור מוקדם במתקן הענישה ליבר (אנ').

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ילדות ונעורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טוד כריסטופר קולהפ נולד ב-7 במרץ 1971 בפלורידה, ארצות הברית, וגדל בקרוליינה הדרומית ובג'ורג'יה[2]. הוריו התגרשו כאשר היה בן שנתיים, וזכויות המשמורת עליו עברו לידי אמו, אשר נישאה לגבר אחר כעבור שנה[3], כלפיו פיתח קולהפ הצעיר שנאה תהומית לאורך השנים הבאות, דבר אשר הפך לגלוי במהרה בעקבות מנהגו להביע את געגועיו התמידיים לאביו הביולוגי, עמו לא התראה במשך זמן רב[4].

בשנותיו המוקדמות נודע בתור ילד בעייתי, לאחר שבמהלך שהותו בגן הילדים הפגין התנהגות אגרסיבית כלפי שאר חבריו ואף נהג להשחית את רכושם[5]. כאשר היה בן תשע החל להשתתף בסדרת פגישות עם יועצים חינוכיים שונים אשר תיארו אותו בתור ”אישיות בעלת נטייה להתפוצץ” אשר גילתה ”עניין חריג בתוכן בעל אופי מיני”. כמו כן נהג להתאכזר לבעלי חיים, כאשר במקרה אחד ירה בכלבו עם אקדח אוויר ובמקרה נוסף הרעיל למוות דג זהב בעזרת אקונומיקה[6]. מאוחר יותר בחייו טען אביו כי הרגשות היחידים אותם היה בנו מסוגל לחוש או להביע היו כעס וזעם[7], ובמהלך אותן שנים אף שהה במשך שלושה וחצי חודשים בבית חולים פסיכיאטרי בג'ורג'יה בשל חוסר יכולתו להסתדר עם שאר הילדים בבית ספרו.

לאחר שאמו ואביו החורג נפרדו ב-1983 נשלח קולהפ לחיות יחד עם אביו הביולוגי באריזונה, כאשר קודם לכך איים להתאבד אם לא יורשה לעשות כן. מיד לאחר מכן אימץ את שם משפחתו של אביו, והחל לעבוד במספר עבודות מקומיות. באותה העת רכש את תחביבו ארוך השנים של איסוף כלי נשק, אותו קיבל מאביו, אשר לימד אותו גם כיצד לייצר חומרי נפץ שונים ואיך להשתמש בהם. על אף כן, מערכת היחסים בין השניים התדרדרה במהרה בעקבות מנהגו של אביו להיעדר מביתם לפרקי זמן ארוכים בהם שהה במחיצת חברותיו ובנות זוגו הרבות. באותה העת החל קולהפ להביע את רצונו לשוב חזרה להתגורר עם אמו, אולם הלה השתמשה באמתלות שונות על מנת להשאירו בחזקת אביו[8].

ניצני הפשע[עריכת קוד מקור | עריכה]

התקרית הראשונה שהצביעה על עומק הפרעותיו הנפשיות התרחשה ב-25 בנובמבר 1986, אז היה בן חמש עשרה בלבד, כאשר חטף נערה בת ארבע עשרה בטמפה, אריזונה, תחת איומי אקדח. לאחר מכן לקח אותה עמו חזרה לביתו, שם קשר אותה, סתם את פיה עם נייר דבק, ואנס אותה. כאשר סיים השיב אותה חזרה לביתה ואיים עליה כי אם תדווח על מעשיו או תספר על כך לאיש, ירצח את כל בני משפחתה. עם חשיפת הפרשה נעצר קולהפ והואשם בחטיפה ובתקיפה מינית של קטינה[9].

כעבור מספר חודשים הודה באשמת סעיף החטיפה במסגרת הסדר טיעון שהיה כרוך בנפילת שאר האישומים. הוא נידון לחמש עשרה שנות מאסר והוגדר באופן רשמי כעבריין מין[10]. לפי התיק המשפטי של המקרה עבר קולהפ באותה העת אבחנה פסיכיאטרית שקבעה כי סבל מהפרעת אישיות גבולית, וכן כי מנת המשכל שלו עמדה על ציון מעל לממוצע של כ-118.[8] השופט תיאר אותו בתור ”אדם מבריק בעל פוטנציאל אקדמי”, אך בה בעת גם כטיפוס ”מסוכן מבחינה רגשית והתנהגותית” אשר ככל הנראה אינו בר שיקום. לדעת קצין המבחן הממונה עליו, חי קולהפ מיום ליום באמונה כי ”העולם חייב לו דבר-מה”[11]. עורך דינו טען כחלק מהגנתו כי לא היה זה סביר שיפגע באנשים נוספים בעתיד[12].

שחרור מבית הסוהר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראשית מאסרו נקלע קולהפ למספר תקריות אלימות עם אסירים אחרים או עם צוות הסוהרים, אולם דפוס זה דעך במהרה, ובעשור האחרון לשהותו בבית הסוהר לא נרשמו כנגדו סעיפי אי-ציות או התפרעות נוספים. במהלך אותן שנים קיבל תואר ראשון (BA) במדעי המחשב מקולג' מרכז אריזונה (אנ')[13]. הוא שוחרר לבסוף ב-2001 בעודו בן שלושים, לאחר שריצה ארבע עשרה שנות מאסר, ועבר להתגורר עם אמו בקרוליינה הדרומית[14].

עם יציאתו לחופשי, כעת אדם בוגר בראשית שנות השלושים של חייו, החל קולהפ לעבוד בחברה לעיצוב גרפי בספרטנבורג (אנ') ובה בעת ללמוד בקולג' הטכני גרינוויל (אנ'). בהמשך העביר את תוכנית לימודיו לאוניברסיטת אפסטייט קרוליינה הדרומית (אנ'), ממנה קיבל תואר ראשון (BS) במנהל עסקים ושיווק[15].

אף על פי שהיה מוכר באופן רשמי כעבריין מין, הצליח קולהפ לקבל רישיון תיווך למקרקעין ב-30 ביוני 2006, לאחר שעיוות את האמת בכל הנוגע לעברו הפלילי בטפסי הקבלה שהגיש בעניין. בהמשך הקים חברת נדל"ן משגשגת שהעסיקה תחתיה כתריסר עובדים, ואף זכתה להכרה כסוכנות מכירות מוצלחת בכל אזור קרוליינה. היא נסגרה באופן סופי לאחר מעצרו[16].

באותה העת הוציא קולהפ גם רישיון טיס אזרחי, קנה מספר בתי מגורים ברחבי ארצות הברית, ובמאי 2014 רכש שטח בגודל של כ-400 דונם לא הרחק מאזור גלילי בשם מור (אנ') במחוז ספרטנברג (אנ'), בשווי של כ-305 אלף דולרים, מסביבו בנה גדר בשווי נוסף של כ-80 אלף דולרים[17].

מכרים ועמיתים מאותה העת תיארו אותו כאדם גס רוח במקצת. לקוחה אשר מכרה לו את ביתה טענה כי תמיד שמר על אורך רוח מקצועי ואדיב, אולם אהב לשוחח על כלי נשק ולעיתים נטה לזרוק הערות בעלות אופי מיני. אישה נוספת אשר סיפקה שירות לחלק מעובדיו תיארה אותו כאדם כעוס ומתנשא[18]. בנקאי שביקר אותו בעבודתו מעת לעת העיד כי נטה לצפות בסרטים פורנוגרפיים לעיתים קרובות, אפילו במהלך שעות העבודה[15]. בנוסף נהג לפקוד בקביעות סניף של ואפל האוס (אנ') ברובאק (אנ'), בו בחלוף הזמן החלה התנהגותו לעורר תחושת אי-נוחות בקרב המלצריות, עד שלבסוף החליף אותן הטבח בעבודתן כדי לקבל מקולהפ את הזמנותיו כך שלא יצטרכו לבוא עמו בשיח[19].

הרציחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטבח בחנות האופנועים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשנתיים לאחר שחרורו מבית הסוהר, ב-6 בנובמבר 2003, רצח קולהפ ארבעה אנשים בחנות אופנועים בשם "סופרבייק מוטורספורטס" בצ'סני (אנ'). ביניהם היו בעל המקום סקוט פונדר בן השלושים, מנהל השירות בריאן לוקאס בן העשרים ותשע, המכונאי כריס שרברט בן העשרים ושש, ומנהלת החשבונות בוורלי גאי בת החמישים ושתיים, שהייתה גם אמו של פונדר. כל הארבעה נורו למוות במסגרת פרשת רצח שנותרה בלתי מפוענחת במשך שלוש עשר השנים הבאות, עד לאחר מעצרו הסופי של קולהפ ב-2016, שבמהלכו נטל אחריות על ביצוע הטבח[20].

בחקירתו טען קולהפ כי רכש אופנוע מידי החנות אליו לא הצליח להתרגל וביקש להחזירו, אך משנתקל בסירוב גורף מצד פונדר ועובדיו הגיע למקום כשהוא חמוש באקדח ורצח את כל הנוכחים בו. לדעת גורמי החקירה נכנס פנימה דרך הדלת האחורית וירה בשרברט בזמן שעבד, בגאי בעודה עומדת בחדר התצוגה, בלוקאס בפרוזדור הראשי, ובפונדר במגרש החנייה. אמו של קולהפ טענה כי סגל העובדים צחק על בנה כאשר ניסה הלה להחזיר את האופנוע, וחלקם אף ניסו לגרום לו למבוכה על ידי כך שלעגו לו כי לא ידע כיצד לרכוב כראוי על הכלי[21].

בני הזוג קיילה בראון וצ'ארלס דייוויד קארבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

קורבנותיו הבאים של קולהפ היו בני הזוג קיילה בראון בת השלושים וצ'ארלס דייוויד קארבר בן השלושים ושתיים. קולהפ ובראון הכירו זה את זו דרך עבודתו, בה העסיק אותה מעת לעת בעבודות ניקיון מזדמנות עבור הבתים שתיווך עבור לקוחותיו. היא וקארבר עברו לגור יחדיו באותה העת וחיפשו אחר מקורות הכנסה נוספים, אשר הופיעו בדמות הצעה מפתה מצד קולהפ, שביקש להעסיקם בניקוי הצמחייה מהשטח שרכש בספרטנברג.

השניים שמחו על ההזדמנות שנפלה בחלקם, אך בימים הבאים הוכרזו כנעדרים לאחר שעקבותיהם נעלמו לחלוטין. הודעות בעלות תוכן משונה החלו להתפרסם דרך חשבון הפייסבוק של קארבר[22], בין השאר אודות חפירת בורות, לוחמת חרבות, וציטוט הסינגל הוטל קליפורניה של להקת האיגלס, ”אתם יכולים לעשות צ'ק אאוט מתי שתרצו, אבל אינכם יכולים לעזוב”[23].

איכון הטלפונים הניידים של הזוג הובילו לבסוף את המשטרה לביתו של קולהפ ב-3 בנובמבר 2016, שם הם מצאו את קיילה בראון אזוקה אל הקיר במכולה אשר ניצבה בשטח הרחב שהיה בבעלותו של קולהפ[24]. חיפוש נוסף הוביל לאיתור רכבו של קארבר, אשר הוחבא היטב בתוך סבך שיחים עמוק. מעדותה של בראון למדו חוקריה כי כאשר היא וקארבר הגיעו לראשונה לביתו של קולהפ ביקש מהם הלה לחכות בחוץ בזמן שנכנס מבעד לדלת החנייה על מנת לחפש אחר דבר-מה, אולם כאשר שב החזיק בידו אקדח, וירה שלוש פעמים בחזהו של קארבר, אשר מת במקום.

בחודשים הבאים הפכה בראון לאסירתו של קולהפ, אשר כלא אותה בתוך מכולה שהוצבה מחוץ לביתו, ובתוכה אזק אותה לקיר מצווארה, ידיה ורגליה. לרוב נהג לבקר אותה פעמיים ביום כדי לקחת אותה עמו למבנה דו קומתי סמוך, בו אנס אותה וכפה עליה לבצע שלל מעשים מיניים שונים לצורך סיפוקו. מעת לעת קיבלה בראון מזון ושתייה, והורשתה להשתמש בשירותים אחת ליום[25].

משפחת קוקסי[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר מעצרו של קולהפ והחיפוש שנערך בשטחו נמצאו שתי גופות נוספות בין ה-6 ל-7 בנובמבר, אשר זוהו מאוחר יותר בתור ג'וני ג'ו קוקסי בן העשרים ותשע, ואשתו מייגן לי מקראו קוקסי בת העשרים ושש. שניהם היו תושבי ספרטנברג והוכרזו כנעדרים מאז ה-22 בדצמבר 2015. ג'וני נורה בגופו ב-18 או ב-19 בדצמבר אותה שנה, פציעה אשר הובילה למותו, ומייגן נורתה בראשה כשבוע לאחר מכן. השניים הגיעו לביתו של קולהפ ככל הנראה בחיפוש אחר עבודה[26].

מעצר[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולהפ נעצר, כאמור, מספר חודשים לאחר חטיפתם של בני הזוג קיילה בראון וצ'ארלס דייוויד קארבר, בעזרת איכון הטלפונים הניידים שלהם, בהם השתמש על מנת לפרסם הודעות משונות בפייסבוק. במהלך חקירתו הודה בטבח שביצע בחנות האופנועים "סופרבייק מוטורספורטס" וכמו כן ברציחתם של בני הזוג קוקסי, ובתמורה לכך הורשה לשוחח עם אמו, למסור לה תמונה כלשהי, ולהעביר חלק מכספו למלגת לימודים של אחד מילדיה של בת זוגו לשעבר[27].

חיפוש שנערך בשטחו הוביל למציאת ארסנל נרחב של כלי נשק אשר כלל אקדחים רבים, רובים חצי אוטומטיים, משתיקי קול, ומלאי גדול של תחמושת. מאחר שלא נמצאו כל רישומים לבדיקות רקע אודות עברו של קולהפ, הגיעו גורמי החקירה למסקנה כי הלה השיג ת כלי הנשק באופן בלתי חוקי[28].

זמן קצר לאחר מכן נתקלו הרשויות בספרטנבורג במספר ביקורות באתר הקניות המקוון אמזון אודות שלל מוצרים כגון מנעולים, אתי חפירה, טייזרים וכיוצא בזאת, שנהג קולהפ לפרסם תחת שם משתמש אותו כינה בפשטות בתור "אני" (Me); על מנעול מסוים, לדוגמה, כתב, ”מנעולים טובים.. שמתי חמש כאלו על מכולה.. לא יעצור אותם.. אבל בהחלט יאט אותם עד שהם יזדקנו מספיק כדי שכבר לא יהיה להם אכפת”, מתוך התייחסות לקיילה בראון, אותה כלא במשך חודשים במכולה שהציב בשטחו. על סכין קטנה שרכש כתב, ”עדיין לא דקרתי אף אחד איתה.. עדיין.. אבל אני ממשיך לחלום על כך וכשאעשה זאת, זה יהיה עם סכין איכותית ממש כמו זו”. על את חפירה קטן במיוחד רשם, ”כדאי לשמור אותו ברכב במקרה וצריכים להחביא את הגופות ושוכחים את הכלי בגודל הנורמלי בבית.. לא מגיע ביחד עם גמד, מה שהיה יכול להיות נחמד”[29].

כאשר אמו של קולהפ שאלה אותו כמה אנשים רצח ענה לה, ”אין לך מספיק אצבעות על הידיים בשביל לספור אותם”. בחקירתו טען כי רצח אדם נוסף באריזונה אשר ירה למוות בחברו, ככל הנראה כחלק מטקס חניכה של הצטרפות לכנופיה. משטרת טמפה פתחה בחקירה ב-18 בנובמבר 2016 בעקבות הודאתו, והחלה לחפש קצות חוט במקרי רצח בלתי מפוענחים משלושת העשורים הקודמים[30]. ב-25 בנובמבר אותה שנה הודיעו גורמי החוק בגריר (אנ') כי קולהפ חשוד בשוד בנק ורצח משולש שהתקיים בבנק החסכונות בלו רידג', אולם טרם התגלו ראיות מוצקות המקשרות בינו לבין המקרה, והלה הכחיש כל מעורבות בעניין[31]. בדצמבר 2017 שלח קולהפ מכתב לעיתון הספרטנברג הרלד ג'ורנל (אנ') בו טען כי רצח קורבנות נוספים שגופותיהם עדיין לא נמצאו[32].

משפט[עריכת קוד מקור | עריכה]

על אף שעונש המוות היה קיים במדינת קרוליינה הדרומית בעת משפטו של קולהפ, החליטה התביעה שלא לדרוש אותו עבורו, שכן מהלך מסוג זה עשוי היה למשוך את משפטו על פני שנים רבות, וגם במקרה של הרשעה מוצלחת לאפשר לו לערער על עונשו ולדחות אותו במשך עשרות שנים נוספות. בשל כך הגיעו הצדדים להסדר טיעון ב-26 במאי 2017, במסגרתו הודה הלה באשמת שבעה סעיפי רצח, שני סעיפי חטיפה, וסעיף אחד של תקיפה מינית, בגינם נידון לשבעה מאסרי עולם רצופים ללא אפשרות לשחרור מוקדם[33]. הוא נכלא במתקן הענישה ליבר (אנ'). פריטים מסוימים שנמצאו בין רכושו נמכרו במכירה פומבית שרווחיה הועברו למשפחות הקורבנות[34].

מורשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדם בשם דסטאן לוסון נשפט ב-2018 בשל האשמות כי סייע לקולהפ באמצעות רכישת כלי נשק ומשתיקי קול עבורו, אף על פי שידע כי הלה היה עבריין מורשע ואסיר לשעבר. הוא הודה כי רכש לפחות שנים עשר אקדחים וחמישה משתיקי קול בין השנים 2012–2016, ואמר כי שיקר כאשר טען שהם נועדו עבורו[35]. לבסוף הורשע בשלושים ושישה סעיפי אישום פדרליים ונידון לשמונה שנות מאסר, אותן ריצה במתקן הענישה הפדרלי באטנר (אנ')[36].

הקורבנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמותיהם של שבעת הקורבנות הידועים של קולהפ הם כדלהלן:

  • סקוט פונדר – בן שלושים, בעל חנות האופנועים "סופרבייק מוטורספורטס" אשר מכרה לקולהפ אופנוע ממנו לא חש הלה שבע רצון, וכאשר לא הסכימו עובדי החנות לקבלו בחזרה, החליט הלה לבצע טבח במקום. ככל הנראה שהה בפרוזדור הראשי של החנות כאשר נורה למוות בידי קולהפ.
  • בריאן לוקאס – בן עשרים ותשע, מנהל השירות בחנות האופנועים "סופרבייק מוטורספורטס", נורה על ידי קולהפ בזמן ששהה במגרש החנייה של החנות.
  • כרטיס שרברט – בן עשרים ושש, מכונאי שעבד בחנות האופנועים "סופרבייק מוטורספורטס", ככל הנראה נורה בגבו בהפתעה בזמן שעבד על תיקון אופנוע.
  • בוורלי גאי – בת חמישים ושתיים, מנהלת החשבונות של חנות האופנועים "סופרבייק מוטורספורטס" ואמו של סקוט פונדר, נורתה בזמן ששהתה בחדר התצוגה של החנות.
  • ג'וני ג'ו קוקסי – בן עשרים ותשע, הגיע לביתו של קולהפ יחד עם אשתו בחיפוש אחר עבודה. נתיחה שלאחר המוות קבעה כי מת בשל יריית אקדח שפגעה בגופו במהלך דצמבר 2015.
  • מייגן לי מקראו קוקסי – בת עשרים ושש, אשתו של ג'וני ג'ו קוקסי, הגיעה יחד עמו לביתו של קולהפ בחיפוש אחר עבודה, ומתה בהפרש של שבוע אחריו לאחר שנורתה בראשה.
  • צ'ארלס דייוויד קארבר – בן שלושים ושתיים, בן זוגה של קיילה בראון. השניים הגיעו לביתו של קולהפ בחיפוש אחר עבודה, אולם הלה נכנס למוסך ביתו באמתלה כי עליו לחפש משהו, וכאשר שב ירה שלוש פעמים בחזהו של קארבר, פציעה שהובילה למותו המידי.

שני קורבנות נוספים אותם לא הרג היו נערה בת כארבע עשרה שזהותה אינה ידועה, אותה אנס באיומים כאשר היה נער בעצמו, וכן קיילה בראון, אותה כלא במכולה שניצבה בשטחו ואנס במשך מספר חודשים עד למעצרו הסופי, שבמהלכו נערך חיפוש בשטחו והיא נמצאה בעודה אזוקה לקיר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטים דוקומנטריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תקשורת ישראלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ הרוצח הסדרתי המורשע טוד קולהפ טוען כי רצח קורבנות נוספים, איי בי סי, דין שאבנר, פורסם במקור ב-11 בדצמבר 2017, אורכב מהמקור ב-5 ביוני 2023. (באנגלית)
  2. ^ מה אנחנו יודעים אודות הודאתו של טוד קולהפ בעניין הרציחות בקרוליינה הדרומית ב-2003, איי בי סי, דין שאבנר, מורגן וינסור, מייקל אדיסון היידן, פורסם במקור ב-7 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-5 ביוני 2023. (באנגלית)
  3. ^ אמו של החשוד בשבעת הרציחות בקרוליינה הדרומית אומרת כי הוא אינו מפלצת, סנט לואיס פוסט דיספאץ' (אנ'), אסושייטד פרס, סיאנה אדקוקס, ג'ונתן דרו, פורסם במקור ב-11 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-5 ביוני 2023. (באנגלית)
  4. ^ המקרה של טוד קולהפ: וידויים של רוצח סדרתי, מערכת השידור קולומביה, פורסם במקור ב-12 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)
  5. ^ תיעודי בית המשפט: בגיל חמש עשרה אנס קולהפ נערה בת ארבע עשרה, חדשות ערוץ שלוש עשרה, פורסם במקור ב-4 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-8 בינואר 2018. (באנגלית)
  6. ^ המואשם טוד קולהפ, חוטפה של האישה אשר נמצאה כאשר היא "אזוקה כמו כלב", חדשות ערוץ עשרים ושתיים, אשלי שוק, פורסם במקור ב-4 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)
  7. ^ המקרה של טוד קולהפ: מי הוא הרוצח הסדרתי החשוד, תאגיד השידור קולומביה, פורסם במקור ב-7 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)
  8. ^ 1 2 קולהפ מונע בידי כעס, חדשות גרינוויל, אריק קונור, פורסם במקור ב-12 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)
  9. ^ מה ידוע על הודאתו של טוד קולהפ בדבר הרציחות בקרוליינה הדרומית ב-2003, חברת השידור האמריקנית, דין שאבנר, מורגן וינסור, מייקל אדיסון היידן, פורסם במקור ב-7 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-5 ביוני 2023. (באנגלית)
  10. ^ טוד קולהפ: הפתיל הקצר של חשוד ברצח סדרתי, רשת חדשות בכבלים, בת' קרי, דארן סיימון, פיל גאסט, רוברט ריי, פורסם במקור ב-11 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)
  11. ^ טוד קולהפ המואשם בכליאתה של אישה מוסר את הודאתו בדבר הרציחות מ-2003, כך מעיד השריף, תאגיד השידור קולומביה, פורסם במקור ב-5 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)
  12. ^ עורך דינו לשעבר של טוד קולהפ: "אין אינדיקציה לכך שהוא היה סוג של בנדי", פוקס שמונה (אנ'), פורסם במקור ב-12 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)
  13. ^ טוד קולהפ: ציר זמן, חדשות גרינוויל, אליזבת' ולטרס, ניקי מאיו, פורסם במקור ב-4 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)
  14. ^ חילוץ השבויה הוביל לפריצת דרך בטבח של ארבעת הקורבנות, חברת השידור האמריקנית, מג קינרד, סיאנה אדקוקס, פורסם במקור ב-6 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-7 בנובמבר 2016. (באנגלית)
  15. ^ 1 2 חברת נדל"ן מצליחה הוקמה בין פשע מחריד אחד לאחר, יאהו, ג'ונתן דרו, סינה אדקוקס, פורסם במקור ב-12 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)
  16. ^ גופה שלישית נמצאה בשטחו של טוד קולהפ, חדשות גרינוויל, פורסם במקור ב-7 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)
  17. ^ טוד קולהפ: סוכן הנדל"ן מקרוליינה הדרומית מואשם בחטיפה ורצח, רשת חדשות בכבלים, קתרין אי. שויצ'ט, פורסם במקור ב-7 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)
  18. ^ קולהפ זכור בתור איש מכירות מוצלח בעל אופי משונה, גרינוויל ניוז, קירק בראון, רון בארנט, פורסם במקור ב-7 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)
  19. ^ טוד קולהפ, המואשם בהיותו רוצח סדרתי, פגש את אחד מקורבנותיו בוואפל האוס, מערכת השידור קולומביה, פורסם במקור ב-17 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)
  20. ^ הטבח בסופרבייקס שנותר בלתי מפוענח במשך שלוש עשרה שנים, חדשות גרינוויל, ג'ניפר בורנס, פורסם במקור ב-5 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)
  21. ^ אמו של טוד קולהפ, הרוצח סדרתי שלכאורה ביצע את הטבח בחנות האופנועים, אומרת כי "טוד אינו מפלצת", מערכת השידור קולומביה, פורסם במקור ב-11 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)
  22. ^ חשבון הפייסבוק של אדם שנעדר מתעורר לחיים עם הודעות מסתוריות – האם זה הוא, האתר הבא (אנ'), פורסם במקור ב-15 באוקטובר 2016, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)
  23. ^ מילות לשיר "הוטל קליפורניה" של האיגלס, איי זי ליריקס, אורכב מהמקור ב-28 ביוני 2013. (באנגלית)
  24. ^ הנעדרת מקרוליינה הדרומית אותרה בעודה כפולה בתוך מכולת מתכת, רשת חדשות בכבלים, קית' אלן, סטיב אלמאסי, פורסם במקור ב-3 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)
  25. ^ האישה שנכלאה בתוך מכולה קיבלה מזון אחת ליום, יאהו, פורסם במקור ב-14 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)
  26. ^ גופותיהם של בעל ואישה נעדרים מספרטנברג נמצאו בשטחו של טוד קולהפ, חדשות גרינוויל, מייקל בורנס, נת'ניאל קארי, פורסם במקור ב-9 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-7 באוגוסט 2021. (באנגלית)
  27. ^ אמו של טוד קולהפ החשוד ברצח סדרתי: "הוא אינו מפלצת", ארצות הברית היום, מייקל בורנס, פורסם במקור ב-11 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)
  28. ^ כיצד השיג טוד קולהפ את כלי הנשק שלו, ארצות הברית היום, טים סמית', פורסם במקור ב-8 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)
  29. ^ ביקורות מצמררות באמזון לוכדות את תשומת ליבם של חוקריו של קולהפ, חדשות גרינוויל, פורסם במקור ב-7 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)
  30. ^ משטרת אריזונה בודקת את טוד קולהפ החשוד ברצח סדרתי, חדשות גרינוויל, מייקל בורנס, פורסם במקור ב-18 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)
  31. ^ משטרת גרייר מנסה לקשר רמז עמום למקרה רצח משולש, גריר היום, ג'ים פייר, פורסם במקור ב-25 בנובמבר 2016, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)
  32. ^ הרוצח הסדרתי טוד קולהפ טוען כי רצח קורבנות נוספים, גו אפסטייט, דניאל ג'יי. גרוס, פורסם במקור ב-10 בדצמבר 2017, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)
  33. ^ הרוצח הסדרתי מקרוליינה הדרומית טוד קולהפ מודה באשמה בפני שבעה סעיפי רצח, חברת השידור הלאומית, אריק אורטיז, פורסם במקור ב-26 במאי 2016, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)
  34. ^ פריטים נוספים שהיו בבעלותו של הרוצח הסדרתי קולהפ הולכים להימכר במכירה פומבית, פוקס קרולינה (אנ'), מת'יו אבלון, פורסם במקור ב-31 ביולי 2020, אורכב מהמקור ב-5 באוגוסט 2020. (באנגלית)
  35. ^ אדם אשר רכש שניים עשר אקדחים עבור רוצח סדרתי מודה באשמה, ארקנסו דמוקרט גאזט, פורסם במקור ב-24 במאי 2018, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)
  36. ^ ספק הנשק של טוד קולהפ נידון ליותר משבע שנות מאסר, גו אפסטייט, אדם אור, פורסם במקור ב-18 בספטמבר 2018, אורכב מהמקור ב-9 ביוני 2023. (באנגלית)