טיוטה:סרחיו בקארי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סרחיו בקארי
לידה 31 בינואר, 1967
לה בוקה, בואנוס איירס, ארגנטינהארגנטינה ארגנטינה
מידע אישי
שם סרחיו בקארי
שם בשפת המקור Sergio Bacari
מקום מגורים מודיעין, ישראלישראל ישראל
מידע על עמוד בפייסבוק
תקופת הפעילות 2014–הווה (כ־10 שנים)
ז'אנר יהדות, תרבות ישראלית, טיולים תנ"כיים, אקטואליה, היסטוריה.
רשומים 194K (נכון ל־27 ביוני, 2021)
רשת facebook
www.facebook.com/Un.bacari.suelto.en.Israel
un bacari suelto en Israel
לוגו העמוד שנוצר על ידי ישי בקארי
לוגו העמוד שנוצר על ידי ישי בקארי
מידע על עמוד יוטיוב
רשומים 269K (נכון ל־27 ביוני, 2021)
צפיות 51,398,386 (נכון ל־27 ביוני, 2021)
רשת youtube
www.youtube.com/Un.bacari.suelto.en.Israel

סרחיו בקארי (נולד ב-31 בינואר 1967) הוא איש חינוך, ויוטיובר ישראלי המקרב את התרבות הישראלית וערכי היהדות לדוברי ספרדית ממדינות רבות בעולם.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חייו האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בינואר 1967, להוריו אלוירה ונטליו בקארי ז"ל. התגורר וגדל ברחובות שכונת לה בוקה שבעיר בואנוס איירס, ארגנטינה, יחד עם אחותו הגדולה קלאודיה, ושני אחיו הצעירים, גוסטי ומריסה. את שנותיו הראשונות עבר בבית ספר דתי-יהודי, ולאחר מכן המשיך בבית ספר ציבורי. בשנות נעוריו שחק בקבוצת הכדורגל Independiente והתחנך בתנועת הנוער היהודית Oriente. את ביקורו הראשון בישראל ערך בהגיעו לגיל בר מצווה (13) והתאהב במהרה בתרבות הישראלית והאווירה הייחודית בארץ. עם סיום לימודי התיכון, החליט לשוב לישראל במסגרת תוכנית ההכשרה של המכון למדריכים בירושלים; הכשרה המספקת למנהיגי תנועות הנוער הציוניות בחו״ל כלים לפיתוח הסברה טובה יותר של ישראל במדינות המוצא שלהם. עם סיומה של התכנית, נשאר להתנדב מספר חודשים בקיבוץ ניר דוד ולאחר מכן נסע לטייל באירופה. בשנת 1988, כשהוא רק בן 21, החליט להיפרד ממשפחתו בארגנטינה ולהשלים לבדו את תהליך העלייה לארץ.

טיול במכתש רמון, 2014

עם עלייתו החל את לימודי התואר הראשון בחינוך והיסטוריה באוניברסיטה העברית בירושלים. במהלך לימודיו, הכיר את לאורה קוהן, לימים אשתו ואם בניו, ובשנת 1993 עברו השניים להתגורר בעיר רחובות. בדצמבר 1994 הפך לראשונה לאבא עם לידתו של ישי בקארי. בנם השני, נולד בשנת 1996 ונקרא אלון בקארי. בחלוף שנתיים (1998) נפטר אלון בטרם עת לאחר התמודדות עם מחלת הסרטן. באפריל 1999 נולד עדן בקארי, בן הזקונים במשפחה. בשנת 2000 לאחר גירושיו מלאורה, עבר להתגורר תקופה בת כמה חודשים בעיר תל אביב ומשם עבר לקיבוץ גבעת-ברנר למספר שנים. כיום מתגורר בעיר מודיעין עם בת זוגו מאז 2009- נירה עצמון.

סרחיו בשנת התנדבותו בקיבוץ ניר דוד, 1986

סרחיו מחשיב עצמו חילוני-מסורתי הנוהג לשמור על המסורת היהודית שקבל מבית הוריו. הוא מקפיד על קבלת השבת וה"קידוש" וכן מציין את מועדי החגים היהודיים במפגשים משפחתיים. בשעות הפנאי, סרחיו אוהב לצאת ולטייל רגלית בארץ ישראל, תחביב שהחל עוד בשנות הילדות של ישי ועדן. מדי שבוע הוא יוצא לטייל במקומות היסטוריים או באחד המקטעים המסומנים במסלולי ישראל; לפעמים עם חבריו, לפעמים במסגרת קבוצת מטיילים ולעיתים לבדו. בשנת 2015 אף סיים את כל מקטעי "שביל ישראל" שאורך מעל ל-1,000 ק"מ; פרויקט שביצע עם שני חבריו ונמשך כשלוש שנים.

עבודתו באקי"ם[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך לימודיו בירושלים החל סרחיו לעסוק בחינוך מיוחד, ועבד כמדריך במועדון לאנשים עם מוגבלות שכלית בירושלים. עם המעבר לרחובות החל סרחיו לעבוד בעמותת אקי"ם; תחילה במעון חוסים בעיר ולאחר מכן ליווה את תוכנית "דירות בקהילה" למבוגרים הלוקים במוגבלות שכלית. בשנת 2010 פתח את מועדון הפנאי ע"ש גולדה מאיר בעיר ראשון לציון, אותו הוא מנהל עד היום. בימי חול, המועדון מהווה מרכז פעילות לבוגרים הלוקים בפיגור שכלי ותסמונת דאון, ובסופי שבוע משמש כנופשון אליו מגיעים הבוגרים לשהייה ממושכת (הכוללת לינה). במועדון מתקיימת פעילות חברתית עשירה, חוגים מקצועיים במגוון תחומים כגון מוזיקה וקצב, דרמה, אמנות פלסטית, יוגה ועוד.

סרחיו עם שני בניו- ישי ועדן, אפריל 2012

עמוד הפייסבוק: un bacari suelto en Israel[עריכת קוד מקור | עריכה]

פתיחת העמוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2014 החל בישראל מבצע "צוק איתן" בו השתתף ישי, בנו הבכור, כמפקד קרבי בחיל התותחנים. משפחתו של סרחיו בארגנטינה, שדאגה לשלומו של ישי, בקשה עדכונים שוטפים על מצב הלחימה בישראל. סרחיו נהג לעדכן את עוקביו בפוסטים שפרסם מידי ערב בפייסבוק; עדכונים שהופצו למתעניינים רבים באמריקה הלטינית ודוברי ספרדית אחרים. באחד מימי המבצע הוא אף סיכן את חייו ונסע לחפש את גדוד התותחנים בו שירת ישי, במטרה למצוא אותו ולו למפגש בן דקות בודדות. הקוראים עקבו במתח ובדאגה אחר הדיווחים מהארץ ולא נשארו אדישים למפגש עם ישי שהתרחש ב-1 באוגוסט, בזמן אחת מימי הלחימה הקשים ביותר שידע הצבא במהלך המבצע. עם תום מבצע "צוק איתן", סרחיו הודה לקוראיו על הדאגה והתמיכה הרבה שקבל, ועדכן בחזרתו לשגרה. תומכיו הנלהבים, שהתאהבו בכתיבתו הייחודית, שתיארה מאורעות בשפה קלילה והומוריסטית, בקשו שימשיך לכתוב ולספר על החיים בישראל מנקודת מבטו. עקב הביקוש הרב נפתח עמוד הפייסבוק "un bacari suelto en Israel" בספטמבר 2014 והחל לצבור עוקבים וקהלים רבים מרחבי העולם במהירות שיא. מאז, מתמיד סרחיו לפרסם מדי שבוע פוסטים שונים בספרדית, המשאירים את העוקבים בציפייה מתמדת.

המפגש עם ישי בזמן מבצע 'צוק איתן', אוגוסט 2014

פוסטים בולטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפוסטים מתארים את החיים בישראל מנקודת מבט אופטימית וחיובית, וכן את הקשר של העם היהודי לארצו. סרחיו מרבה לטייל בארץ תוך תיעוד וצילום לעוקביו ההדוקים; טיולים שבהם הוא יוצא בעקבות סיפורים תנ"כיים. הבולטים ביניהם: הקרב של דוד מול גולית בעמק האלה; אשת לוט בסדום ; קבר שמואל הנביא. הוא נוהג להגיע למקום בו התרחשו הסיפורים, ומקריא את הפסוקים הרלוונטיים. בנושא החיים בישראל סרחיו מרבה לכתוב שלל סיפורים אישיים או מפורסמים המבליטים את התרבות הייחודית שהתהוותה עם השנים במדינת ישראל. הבולטים שבהם: נורית הבנקאית מדיסקונט ; החיים בת"א ובירושלים ; חתונה יהודית ; שבת בישראל. בשנים האחרונות ישנה מגמה בעמוד של מעבר מתוכן מילולי לסרטונים מצולמים, הנגישים לקהל רחב יותר וקלים להפצה. בשנת 2019 נפתח עמוד היוטיוב הרשמי של הבלוג, אליו מועלים תכנים נבחרים מפעילות העמוד וכן תכנים חדשים ומקוריים.

הוצאת הספר לאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2016 הגשים את חלומו והוציא את ספרו הראשון לאור "un bacari suelto - De Colección". הספר כלל 30 פוסטים נבחרים מעמוד הפייסבוק, במגוון נושאים והוא חלק מסדרת ספרים שתצא לאור בשנים הקרובות. נמכר ביותר מ-20 מדינות מסביב לעולם בגרסתו המודפסת וכן נמכר גם בגרסתו הדיגיטלית ברשת. בשנת 2020 יצא ספרו השני לאור "un bacari suelto - de Colección 2" שכולל 7 פרקים מרכזיים, ביניהם- טיולים, ירושלים, סמלים ישראלים, אישים מפורסמים, חגים, ופרק על ה"מוסד".

הספר un bacari suelto - De Colección. הראשון שיצא לאור, יולי 2016

תוצרים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבלוג הגיע לתפוצות רבות והתפרסם במגוון ערוצים במהלך השנים: שלושה קורסים שנכתבו והועברו על ידי סרחיו למכון למדריכים בירושלים ; תוכנית הרדיו השבועית "Un Bacari Suelto en Las Ondas" שהוגשה בערוץ "רדיו ספרד" בשנים 20172018 ; סרחיו הוזמן להרצאות בארגנטינה ובצ'ילה בנושא החיים בישראל ; התראיין מספר פעמים בכלי התקשורת כנציג לטיני החי בישראל; תוכני הבלוג אף הוכנסו בשנת 2018 לתוכנית הלימודים במספר בתי ספר יהודים בבאואנוס איירס, ארגנטינה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


2020 01 קטגוריה:יוטיוברים ישראלים