לין-מנואל מירנדה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לין-מנואל מירנדה
Lin-Manuel Miranda
מירנדה בקומיק-קון, סן דייגו 2019
מירנדה בקומיק-קון, סן דייגו 2019
לידה 16 בינואר 1980 (בן 44)
ניו יורק, ניו יורק, ארצות הברית
סוגה מועדפת מחזמר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2005 עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק שחקן, מלחין, ראפר, מחזאי
מקום לימודים
  • אוניברסיטת וסליין
  • תיכון האנטר קולג' עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג ונסה נדל (5 בספטמבר 2010–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 (נכון ל־יולי 2020) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • פרס עולם התיאטרון (2007)
  • פרס האמי לבידור בפריים‑טיים על מוזיקה ומילים מקוריות יוצאות מן הכלל (2014)
  • עמית האקדמיה האמריקאית לאמנויות ולמדעים (2023)
  • פרס גראמי לאלבום מחזמר (2008)
  • פרס טוני למוזיקה המקורית הטובה ביותר (2008)
  • פרס טוני לסיפור הטוב ביותר למחזמר (2016)
  • פרס פוליצר לדרמה (2016)
  • פרס טוני למוזיקה המקורית הטובה ביותר (2016)
  • פרס גראמי לשיר הטוב ביותר שנכתב למדיה ויזואלית (2023)
  • עמיתי מקארתור
  • כוכב בשדרת הכוכבים בהוליווד
  • Audie Award for Best Male Narrator
  • פרס קלרנס דרוונט
  • פרס ליגת הדרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
www.linmanuel.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לין-מנואל מירנדהאנגלית: Lin-Manuel Miranda; נולד ב-16 בינואר 1980) הוא שחקן, זמר-יוצר, ראפר, מלחין, במאי ומפיק קולנוע, סופר ומחזאי אמריקאי, הידוע בעיקר בזכות יצירת המחזמר המצליח "המילטון", העוסק בחייו של אלכסנדר המילטון, מדינאי שנחשב לאחד מהאבות המייסדים של ארצות הברית, ובזכות כתיבת "שכונה על הגובה", שעוסק בקהילה ההיספאנית בשכונת וושינגטון הייטס במנהטן. הוא זכה בפרס פוליצר, בשני פרסי גראמי, בפרס אמי, בפרס מקארתור "ג'ניוס" ובשלושה פרסי טוני.

מירנדה כתב את המוזיקה והמילים של השירים במחזמר "שכונה על הגובה", שהתחיל לרוץ בברודוויי בתיאטרון ריצ'רד רוג'רס במרץ 2008. עבודת הכתיבה של מירנדה על המחזמר זיכתה אותו בשבחים רבים, כולל פרס טוני לפסקול המקורי הטוב ביותר ב-2008 ופרס גראמי לאלבום המחזמר הטוב ביותר בשנת 2009. גם הופעתו של מירנדה בתפקיד הראשי במחזמר - אוסנאבי, העניקה לו מועמדות לפרס הטוני לשחקן הטוב ביותר והמחזמר זכה בפרס למחזמר הטוב ביותר.

מירנדה גם כתב את הספר, המוזיקה והמילים למחזמר "המילטון", המחזמר המצליח השני שלו בברודוויי, על פי הביוגרפיה "אלכסנדר המילטון" של ההיסטוריון רון צ'רנאו שפורסמה ב-2004. המופע זכה בפרס הפוליצר לדרמה הטובה ביותר ב-2016, בפרס גראמי לאלבום הטוב ביותר של מחזמר, ושבר שיא במועמדויות לפרס הטוני, כשהיה מועמד ל-16 פרסי טוני מהם זכה ב-11 כולל המחזמר הטוב ביותר (שיא שני בעולם אחרי המחזמר "המפיקים" שזכה ב-12). על הופעתו בתפקיד הראשי במחזמר - אלכסנדר המילטון, מירנדה קיבל את פרס הליגה לדרמה, כמו כן היה מועמד בפעם השנייה לפרס הטוני לשחקן הטוב ביותר. מירנדה גם זכה בפרס הטוני לפסקול המקורי הטוב ביותר למחזמר ופרס הטוני למחזמר הטוב ביותר על פי ספר.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מירנדה, ממוצא פורטוריקני, נולד בצפון מנהטן בשכונת גבעות וושינגטון, וגדל בסמוך לשכונה הלטינית אינווד, אך נהג לבלות חודש בכל שנה בבית סביו בוגה אלטא, פוארטו ריקו. העץ המשפחתי בצד של אימו, כולל צמד מעורב, דייוויד וסופי טאונס, שהשקיעו את זמן הנישואים שלהם כבר מהשנים המוקדמות של המאה התשע עשרה בהוצאת העבדות מחוץ לחוק, תוך כדי שהחוקים והממשלות בארצות הברית מתחלפים. אביו היה היועץ של ראש עיריית ניו יורק לשעבר אד קוץ', ואימו היא פסיכולוגית קלינית. כשגדל עזר לין ליצור ג'ינגלים, כולל אחד ששימש את אליוט ספיצר במועמדותו לראשות עיריית ניו יורק. שמו "לין-מנואל" נבחר בהשראת השיר "ננה רוחה פרה מי איחו לין מנואל", שכתב ג'וש מנואל טוראס סאנטיאגו על מלחמת וייטנאם.

לאחר שסיים את לימודיו בחטיבת הביניים והתיכון האנטר קולג', התקבל מירנדה לאוניברסיטת וסליין, וסיים את התואר שלו ב-2002. בזמן שהותו שם הוא היה שותף בהקמת להקת ההיפ-הופ קומדיה שנקראה "Freestyle Love Supreme". הוא כתב את הטיוטות הראשונות למחזמר In The Heights ב-1999, כשהיה תלמיד שנה שנייה בקולג'. לאחר שקבוצת התיאטרון בווזליין הפיקה את המחזמר, מירנדה עבד על להוסיף שירי ראפ פריסטייל ושירי סלסה. הם הופיעו עם ההצגה בתאריכים 20–22 באפריל 1999. הוא כתב וביים מספר מחזות זמר נוספים בווזליין, בנוסף שיחק בהפקות נוספות רבות, החל ממחזות זמר וכלה בשייקספיר.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

2002–2010: ניו יורק על הגובה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2002 מירנדה והמחזאי ג'ון באפלו מאיילר עבדו עם הבמאי תומאס קייל לשכתב את שכונה על הגובה. בשנת 2004 הצטרפה אליהם המחזאית קיארה אלגריה הודס. לאחר ההצלחה באוף-ברודוויי, המחזמר עבר לברודוויי בשנת 2008. הוא זכה בפרס הטוני למחזמר הטוב ביותר ולפסקול הטוב ביותר של מחזמר ובפרס גראמי ב-2009 לאלבום הטוב ביותר של מחזמר. מירנדה והודס היו מועמדים לפרס פוליצר לדרמה לשנת 2008 על כתיבת המחזה. המשחק של מירנדה במחזה זיכה אותו במועמדות לפרס הטוני לשחקן הטוב ביותר במחזמר. הופעתו האחרונה במחזמר בברודוויי הייתה ב-15 בפברואר 2009.

מירנדה חזר לתפקידו במחזמר כאוסנאבי כשהתחיל סיבוב ההופעות של המחזמר בארצות הברית בלוס אנג'לס, קליפורניה מ-23 ביוני עד 25 ביולי 2010. סיבוב ההופעות המשיך בלעדיו עד שהגיע לסן חואן, פוארטו ריקו, שם חזר לשחק את אוסנאבי. הופעתה האחרונה של הפקת המחזמר בברודוויי הייתה ב-9 בינואר 2011, לאחר 29 הופעות מוקדמות ו-1,185 הופעות רגילות. מירנדה חזר לשחק את אוסנאבי בברודוויי מ-25 בדצמבר 2010 ועד להופעה האחרונה של המחזמר בברודוויי.

מירנדה יצר עוד עבודות לבמה במהלך התקופה הזאת. הוא כתב דיאלוג בספרדית ועבד עם סטיבן סונדהיים כדי לתרגם לספרדית את המחזמר סיפור הפרברים, שהתחיל להציג בברודוויי במרץ 2009. ב-2008 הוא התבקש על ידי היוצר סטיבן שוורץ להפיק שני שירים חדשים למחזמר של שוורץ ושל נינה פאסו מ-1978 "Working", שחזר להציג במאי 2008 בתיאטרון אסולו ריפרטורי בסרסוטה, פלורידה.

בנוסף לעבודותיו לתיאטרון, מירנדה גם עבד בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה. ב-2007, הוא שיחק בהופעת אורח בסדרת הטלוויזיה הסופרנוס, ובספטמבר 2009 הוא שיחק את אלבי, השותף של גרגורי האוס במוסד לחולי נפש, בפרק הראשון והכפול של העונה השישית של סדרת הטלוויזיה האוס. הוא חזר לתפקיד הזה במאי 2010. בנוסף הוא עבד עבור הסדרה רחוב סומסום, שם נתן הופעות אורח ושר את שיר הנושא "למרי טלה קטן". בנוסף שימש כמלחין ושחקן בגרסה המחודשת של הסדרה The Electric Company ב-2009. מירנדה גם הופיע במערכון עבור האתר CollegeHumor, שם שיחק את עצמו כמתמחה וראפר.

מירנדה גם עבד כמורה לאנגלית בתיכון שבו למד, הוא כתב טור במנהטן טיימס כמבקר מסעדות, והלחין מוזיקה לפרסומות.

2010–2016: המילטון[עריכת קוד מקור | עריכה]

מירנדה כתב ביחד עם טום קיט ואמנדה גרין את המוזיקה והמילים למחזמר Bring It On, עיבוד בימתי לסרט מעודדות צמודות. המחזמר התחיל להציג בתיאטרון האליאנס באטלנטה, ג'ורג'יה. בינואר 2011. הליהוק כלל את אמנדה לאוורנג' בתפקיד קאמפבל, אדריאן ווארן בתפקיד דניאל, ניק בלאמייר בתפקיד ראנדל, רייאן ריימונד בתפקיד ברידג'ט ומעודדות תחרותיות זוכות פרסים מכל רחבי ארצות הברית. המחזמר התחיל לרוץ לסיבוב הופעות ברחבי ארצות הברית ב-30 באוקטובר 2011 בתיאטרון האמנסון בלוס אנג'לס, קליפורניה. לאחר סיבוב ההופעות, המחזמר הופיע מספר פעמים בברודוויי בתיאטרון סיינט ג'יימס. הופעות מוקדמות החלו ב-12 ביולי 2012, והופעת הבכורה הרשמית נערכה ב-1 באוגוסט 2012. הוא סיים את הופעותיו ב-30 בדצמבר 2012. הוא היה מועמד לפרס טוני בקטגוריות המחזמר הטוב ביותר והכוריאוגרפיה הטובה ביותר.

בשנת 2011, מירנדה הופיע כדמות אורחת בסדרה משפחה מודרנית בפרק "השוטר הטוב, הכלב הרע". בשנת 2012 שיחק בסרט "החיים המוזרים של טימותי גרין", סרט לכל המשפחה בכיכובם של ג'ניפר גארנר וג'ואל אדגרטון. בנוסף, שיחק גם בתפקיד חד פעמי בסדרת הדרמה "אל תפגע" של רשת אן בי סי.

ב-2013 מירנדה הופיע בתפקיד אורח בפרק בעונה התשיעית של הסדרה איך פגשתי את אמא. ב-2014 הופיע עם הסקיביס, צמד קומי ששר מוזיקת אינדי-רוק, והופיע בסדרת המציאות החיים האמריקאיים שצולמה באקדמיה למוזיקה בברוקלין ב-7 ביוני 2014. בשביל הסדרה הזאת, מירנדה כתב את המוזיקה והמילים למחזמר 21 צ'אמפ סטריט.

ביולי 2008, בזמן שהיה בחופשה, קרא מירנדה את הביוגרפיה על אלכסנדר המילטון מאת רון צ'רנאו. הוא הושפע מאוד מהספר וכתב ראפ על המילטון להופעתו בערב השירה, המוזיקה והמילה המדוברת של הבית הלבן ב-12 במאי 2009, שלצידו ניגן אלכס לאקמוייר. מירנדה לאחר מכן אמר שבילה שנה בכתיבת השיר "My Shot" למחזמר המילטון, ושיחזר את השיר אין סוף פעמים עד שהגיע לגרסה הסופית, כדי לשקף בצורה הטובה ביותר את החשיבה והחוכמה של אלכסנדר המילטון. ב-2012, מירנדה הופיע עם 23 שירים על חייו של המילטון (שלאחר מכן הפכו בגרסה זו או אחרת לשירים במחזמר), מופע זה נקרא "דיסק האוסף של המילטון". הניו יורק טיימס כינה את המופע הזה "משנה משחק ללא כל ספק". ב-2015 צ'רנאו ומירנדה קיבלו את פרס יוצרי ההיסטוריה על ידי החברה להיסטוריה בניו יורק, על עבודתם ביצירת המילטון.

המילטון, מחזמר שמבוסס על "קלטת האוסף של המילטון", התחיל לרוץ באוף-ברודוויי, בתיאטרון הפבליק, בינואר 2015, ובוים על ידי תומאס קייל. מירנדה כתב את הספר והאלבום וכיכב בתפקיד הראשי. המחזמר זכה לכמות גדולה של תשבחות וביקורות טובות. כבר בערב הראשון של ההצגות המוקדמות נרשמו יותר מ-700 אנשים להגרלת כרטיסים למחזמר.

מירנדה גם כתב את השירים לסרט ה-56 של חברת וולט דיסני, מואנה ומבצע את אחד השירים שם: "we know the way". ב-24 בינואר 2016 הגשים מירנדה את חלום ילדותו כשזכה לשחק בהפקה של המחזמר עלובי החיים בברודוויי, המחזמר הראשון שהוא אי פעם ראה בברודוויי.

ב-15 במרץ 2016, חלק מהקאסט של המילטון הופיע בבית הלבן. לאחר מכן מירנדה הופיע בראפ חופשי בהנחיה שניתנה על ידי הנשיא אובמה. באפריל 2016 יצא לאור הספר של מירנדה וג'אמי מק'רטר - המילטון: המהפכה, הספר כולל 285 עמודים שמספרים על המסע של המחזמר המילטון מרעיון ועד למחזמר מצליח בברודוויי. הוא נותן מבט מבפנים לא רק על המהפכה של המילטון, אלא גם על מהפכניות בתרבות שהמופע בהשראתה. בנוסף הספר כולל הערות מיוחדות של מירנדה והצצות למאחורי הקלעים של המחזמר.

ב-24 באפריל 2016, מירנדה הופיע בפרק העשירי בעונה השלישית של התוכנית השבוע שעבר עם ג'ון אוליבר. ב-16 במאי 2016, הוענק למירנדה תואר דוקטור של כבוד לאומניות מאוניברסיטת פנסילבניה, שם מירנדה נאם את נאום הפתיחה של טקס ההענקה.

ב-20 במאי 2016, מירנדה קיבל את פרס הליגה לדרמה על הופעתו כאלכסנדר המילטון במחזמר המילטון. פרס זה הוא פרס כבוד שאמן יכול לקבל פעם אחת בלבד במהלך הקריירה שלו.

ב-31 במאי 2016, פורסם שמירנדה השתתף בסרט ההמשך של מרי פופינס, "מרי פופינס חוזרת", שבויים על ידי רוב מרשל. מירנדה הופיע בפעם האחרונה בהמילטון ב-9 ביולי 2016, והתפקיד של אלכסנדר המילטון עבר למחליף שלו לשעבר חבייר מונוז. מירנדה נשבע שיחזור לתפקיד בעתיד הקרוב. באוגוסט 2016, פורסם שמירנדה יפיק ויעזור למלחין אלן מנקן בכתיבת השירים לעיבוד לייב-אקשן לסרט בת הים הקטנה של דיסני. הוכרז שבסרט ישולבו שירים מהסרט המקורי של דיסני כמו גם שירים חדשים.

ב-8 באוקטובר 2016, הנחה מירנדה את הפרק השני בעונה 42 של תוכנית המערכונים האמריקאית Saturday Night Live.

2017–הווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2018 הוכרז שמירנדה יביים לראשונה סרט, עיבוד למחזמר "טיק, טיק... בום!" של ג'ונתן לארסון בהשתתפות אנדרו גארפילד וונסה הדג'נס.

ב-3 ביוני 2019 החלו צילומים לסרט קולנוע המבוסס על המחזמר הראשון שלו "שכונה על הגובה".

בסתיו 2019 עתידה לעלות הפקה טלוויזיונית של סדרת הספרים חומריו האפלים. בהפקה מירנדה משחק את תפקיד לי סקורסבי.

בשנת 2020 הופץ בשירות הסטרימינג "דיסני+" הסרט המילטון.

בשנת 2021 מירנדה מפיק את גרסת הלייב-אקשן של הבמאי רוב מרשל; "בת הים הקטנה" עם מארק פלאט, ואף כתב שירים חדשים לסרט.

בנובמבר 2021 הלחין מירנדה את פסקול הסרט "אנקאנטו" של אולפני ההנפשה של וולט דיסני. הפסקול כלל את השיר "We Don't Talk About Bruno" שזכה להצלחה רבה.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מירנדה נישא לונסה אדריאנה נדל, חברתו מהתיכון, בשנת 2010. בחתונה, הופיע מירנדה ביחד עם המשפחה מהצד של הכלה ומהצד שלו עם השיר "לחיים" מתוך המחזמר כנר על הגג. הווידאו פורסם ביוטיוב, שם נצפה מעל ל-5 מיליון פעמים. נדל היא שותפה בחברת עורכי הדין הבינלאומית ג'ונס דיי.

ב-2 במאי 2009, גילה מירנדה שיש לו קשר משפחתי לרזידנט ואיי.אל.אי מהלהקה קלה 13, בזמן קונצרט שלהם בסאן חואן, פוארטו ריקו שבו הוזמן מירנדה להופיע. מאחורי הקלעים, פלור ג'וגלאר דה-גראסיה, אימם של רזידנט ואיי.אל.אי, גילתה את הקשר המשפחתי שלהם לגילברטו קונספטיון דה-גראסיה, שהקים את מפלגת העצמאות הפורטוריקנית. מאז, מירנדה ורזידנט שומרים על קשר ברשת.

מירנדה קיבל תואר של כבוד מישיבה יוניברסיטי, ביחד עם חברו ג'ונתן וורד, בטקס הסיום של האוניברסיטה ב-14 במאי 2009. הוא האדם הצעיר ביותר שקיבל תואר של כבוד מישיבה יוניברסיטי. המחזמר של מירנדה In The Heights מספר על הקהילה בגבעות וושינגטון שנמצאת בצפון מנהטן, שם גם נמצאת ישיבה יוניברסיטי. אד קוץ', לשעבר ראש עיריית ניו יורק, העניק למירנדה את התואר וציין שפגש אותו לראשונה כשמירנדה היה בן שבע.

בנם של מירנדה ונדל, סבסטיאן, נולד ב-10 בנובמבר 2014. למירנדה יש כלב בשם טובילו (או בכינויו: טובי) מהרפובליקה הדומיניקנית. בנם השני של הזוג פרנצ'סקו מירנדה נולד ב-2 בפברואר 2018.

ב-2015, זכה מירנדה לקבל את פרס מקארתור "ג'ניוס", פרס שמוענק כל שנה על ידי הקרן על שם ג'ון די וקת'רין טי. מקארתור, לבין 20 ל-30 אזרחי ותושבי ארצות הברית מכל תחומי העבודה, שהראו מקוריות מיוחדת וחשיבה מחוץ לקופסה בעבודותיהם ויצירותיהם. בחודש מאי באותה השנה, הוענק למירנדה תואר דוקטור של כבוד מהאוניברסיטה בה למד, ווזליין.

תפקידים בתיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם ההצגה תפקיד פרטים הערות
1999 שכונה על הגובה אוסנאבי אוניברסיטת ווזליין, 20-22 באפריל בנוסף כתב והלחין את המחזמר
2005 מרכז התיאטרון אוגן אוניל
2007 אוף-ברודוויי, 8 בפברואר - 15 ביולי 2007
2008-09 ברודוויי, 14 בפברואר 2008 - 15 בפברואר 2009
2009-10 סיבוב הופעות בארצות הברית
2009 סיפור הפרברים חזרה לברודוויי תרגם את המחזמר לספרדית
2010-11 שכונה על הגובה אוסנאבי ברודוויי, 25 בדצמבר 2010 - 09 בינואר 2011 בנוסף כתב והלחין את המחזמר
2011 Working חזרה לשיקגו כתב שני שירים חדשים
2012 Merrily We Roll Along צ'ארלי הדרן! 8-9 בפברואר 2012
Bring It On the Musical ברודוויי וחלק מסיבוב ההופעות בארצות הברית כותב ומלחין שותף
2014 21 Chump Street המספר האקדמיה למוזיקה בברוקלין, 07 ביוני 2014 כתב גם את המחזה וכתב והלחין את השירים
טיק, טיק... בום! ג'ונתן לארסון הדרן! 25-28 ביוני 2014
2015 המילטון אלכסנדר המילטון אוף-ברודוויי, 20 בינואר עד 3 במאי 2015 גם כתב את המחזה, וכתב והלחין את השירים
2015-16 ברודוויי, 06 באוגוסט 2015 - 09 ביולי 2016
2016 עלובי החיים לאוד היילר ברודוויי, 24 בינואר 2016 תפקיד קול בלבד

תפקידים בקולנוע ובטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם הסרט תפקיד הערות
1996 החברים של קלייטון פיטה גם כתב, הפיק, ביים וערך
2012 החיים המוזרים של טימותי גרין רג'י
The Polar Bears ג'ק סרט קצר
2013 200 Cartas ראול
2015 מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר שג קאווה (תפקיד קול בלבד) גם הלחין אפקטים מיוחדים
2016 מואנה מלחין וזמר, עוזר הפקה
2017 דיבור ודיון הג'יני
2018 מרי פופינס חוזרת ג'ק
2020 המילטון אלכסנדר המילטון גם הלחין, ביים, וכתב את המחזמר.
2021 שכונה על הגובה מר פיגארו גם מפיק; מבוסס על המחזמר באותו שם משנת 2007
2021 ויוו ויוו דיבוב; כתב גם את שירי הסרט
אנקאנטו
כתב את שירי הסרט והלחין
טיק, טיק... בום!
במאי ומפיק
222 וירד: סיפורו של אל ינקוביק רופא חדר מיון
2023 בת הים הקטנה
מפיק
2023 ארי ודנטה מגלים את סודות היקום (אנ')
מפיק

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם התוכנית תפקיד הערות
2007 הסופרנוס בלמן שם הפרק: "תזכור מתי"
2009-2012 רחוב סומסום פרדי פלפמן/לאמב-מנואל מירנדה 2 פרקים, גם כתב לחנים ושירים
2009-10 האוס חואן "אלבי" אלבארז 3 פרקים
The Electric Company מריו/בתפקיד עצמו 17 פרקים, גם הלחין
2011 משפחה מודרנית גיירמו שם הפרק: "שוטר טוב, כלב רע"
טקס פרסי הטוני ה65 כתב את שיר הסיום
2012 Submissions Only מועמד לאודישן פרק: "הפרעה אחרת"
Freestyle Love Supreme לין-מנואל מירנדה בנוסף כתב גם שירים לתוכנית
2013 אל תפגע רובן מרקדו 11 פרקים
סמאש בתפקיד עצמו שם הפרק: "ההעברה"
איך פגשתי את אמא גאס שם הפרק: "סיפורים לפני השינה"
2016 Inside Amy Schumer בתפקיד עצמו שם הפרק: "האישה הכי מעניינת בעולם"
Last Week Tonight with John Oliver בתפקיד עצמו שם הפרק: "פוארטו ריקו"
אנשים קשים בתפקיד עצמו שם הפרק: "קארטר"
Saturday Night Live בתפקיד עצמו (מנחה) שם הפרק: "לין-מנואל מירנדה/21 פיילוטס"
היסטוריה שתויה בתפקיד עצמו
2019 ברוקלין תשע-תשע סגן דייוויד סנטיאגו פרק:"The Golden Child"
2023-24 פרסי ג'קסון והאולימפיים הרמס אורח קבוע

ביבליוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • המילטון: המהפכה (2016) - נכתב ביחד עם ג'רמי מק'ארתר

מאמרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • תעצור את הבוטים מלחסל את ברודוויי (2016) - מאמר בניו יורק טיימס
  • תנו לפוארטו ריקו את ההזדמנות לזרוח (2016) - מאמר בניו יורק טיימס

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי מחזות זמר מקוריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם המחזמר הערות
2008 In The Heights זכה בפרס גראמי לאלבום המחזמר הטוב ביותר
2014 21 Chump Street
2015 המילטון
  • השתתף בהפקת את האלבום
  • זכה מקום ראשון באלבום מחזמר הטוב ביותר בארצות הברית, באלבום ראפ הטוב ביותר בארצות הברית ובאלבום הטוב ביותר בארצות הברית
  • אלבום כסף
  • זוכה פרס גראמי לאלבום המחזמר הטוב ביותר

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לין-מנואל מירנדה בוויקישיתוף
הקודם:
2019: קול ספראוס – "במרחק נשימה"
פרס בחירת הקהל לכוכב סרטי הדרמה של השנה
2020: לין-מנואל מירנדה – "המילטון"
הבא:
2021: קווין הארט – "אבהות"