מאיה כץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מאיה כץ
מאיה כץ, 2014
מאיה כץ, 2014
לידה 9 במאי 1986 (בת 37)
הרצליה
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק פוליטיקאית מוניציפלית
מפלגה סיעת "קהילה, צעירים וסביבה נטו", "המחנה הממלכתי הרצליה"
www.mayakatz.co.il
ממלאת מקום וסגנית ראש עיריית הרצליה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מאיה כץ (נולדה ב-9 במאי 1986 בהרצליה) היא פוליטיקאית המכהנת כיו"ר האופוזיציה העירונית בהרצליה, שם שימשה בשתי תקופות כממלאת מקום וסגנית ראש העיר. נבחרה על ידי מגזין פורבס ישראל למקום ה-38 ברשימת הצעירים המשפיעים ביותר בישראל לשנת 2017[1]. בעברה הייתה חברה בנבחרת ישראל בג'ודו וזכתה במקום שלישי בישראל במשקל עד 48 ק"ג[2].

קורות חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כץ נולדה וגדלה במרכז הרצליה. בתם של דורון, מנהל ענף אמנויות לחימה בבני הרצליה, ואסתי, עקרת בית[3]. יש לה אחות גדולה אחת, חן. בין השנים 1992 ל-1998 למדה בבית הספר היסודי "הנדיב", לאחריו בחטיבת הביניים "שמואל הנגיד" (בין השנים 1998–2001). בגיל 5 רשמו אותה הוריה לחוג ג'ודו ובגיל 12 זכתה לראשונה באליפות ישראל לילדות וכעבור שנה התקבלה לנבחרת ישראל[3]. בכיתה ט' בתור יו"ר מועצת התלמידים, ראשת העיר יעל גרמן פנתה אליה[דרוש מקור] וביקשה ממנה לשכנע תלמידים לעבור ללמוד בתיכון חדש שמייסדים בעיר, תיכון "חדש". לטענת[דרוש מקור] כץ הצליחה לגייס כ-200 תלמידים. כץ למדה בו את לימודיה התיכוניים במגמת התיאטרון ובאותה שנה גם הפכה למדריכת ג'ודו[3]. היא סיימה את לימודיה בתיכון בשנת 2004.

בצעירותה שיחקה בתיאטרון העירוני הרצליה, שימשה כתבת בעיתון המקומי והייתה חברת המועצה הציונית בישראל.

בגיל 16 וחצי החלה כץ את לימודי התואר הראשון שלה באוניברסיטה הפתוחה במדעי המדינה ויחסים בינלאומיים ומנהל, אותם סיימה בגיל 19[3]. לאחר הצבא, בגיל 22, סיימה את לימודי התואר השני בממשל, עם התמחות בדיפלומטיה וחקר קונפליקטים במסלול הבינלאומי, במרכז הבינתחומי הרצליה[3]. בגיל 31 סיימה את תוכנית "Shades" לדיפלומטיה, משא ומתן ומנהיגות, הפועלת תחת חסותה האקדמית של אוניברסיטת הארווארד[4].

קריירה ספורטיבית[עריכת קוד מקור | עריכה]

כץ התאמנה בג'ודו במועדון מכבי הרצליה. החל מגיל 12 ועד הצבא הייתה חברה בנבחרת ישראל בג'ודו וייצגה את ישראל בתחרויות בינלאומיות בישראל ומחוצה לה. ב-2002 זכתה במדליית בתחרות הקדטים הפתוחה בווילסדן שבבריטניה. באליפות ישראל שנערכה בווינגייט ב-9 באפריל 2004 היא זכתה במדליית ארד במשקל של עד 48 ק"ג. במדליית זהב זכתה טניה סימן טוב ובמדליית כסף זכתה סיוון מזרחי[2]. בצבא שירתה בחיל המודיעין, כספורטאית מצטיינת[5].

פעילות פוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקראת הבחירות לרשויות בשנת 2008, גייסה מספר צעירים והקימה את סיעת צעירים נטו, סיעה עצמאית שאינה משויכת לאף מפלגה ארצית, מתוך מטרה לקדם את מטרות הצעירים כגון תעסוקה, דיור, תרבות והשכלה גבוהה לצעירים[6]. הסיעה הייתה מורכבת מצעירים בגילאי 22–35, בעיר. במסגרת הבחירות קיבלה מנדט אחד מתוך 19 אשר הפך אותה לחברת מועצת העיר הצעירה ביותר בארץ באותה תקופה[7][8].

לאחר הבחירות (בזמן כהונתה של יעל גרמן כראשת העיר) קיבלה לידיה את "תיק הצעירים", שנוסד לראשונה בעיר עבורה כחלק מההסכמים הקואליציוניים. במסגרת פעילותה, ליוותה בעלי עסקים צעירים בדרכם הראשונה, ודאגה לפתח את תרבות הלילה של הרצליה, כך הוקמו ברים רבים במרכז העיר[9]. כחלק מפעילות זו, נוסדו בעיר אירועי "אגדה אורבנית" השנתיים, מסיבות רחוב הכוללות הופעות אמנים ידועים במוקדי הבילוי במרכז העיר.

במסגרת תפקידה כחברת מועצת העיר, הקימה כץ את "פורום הצעירים" בעיר[10], ועדה שכל עיסוקה הוא קידום הצעירים ומטרותיהם בעיר, ויזמה את הקמת מרכז הצעירים בעיר[11][12], אשר מספק הכשרות בנושא תעסוקה והשכלה. אחד מהישגה הבולטים של כץ הוא הקמת המרכז ליזמות טכנולוגית[13], הידוע בשם "Hac" (ראשי תיבות של Herzeliya Accelerator Center) - חממת הסטארטאפים הראשונה בישראל שממומנת על ידי רשות מקומית. נכון לסוף 2017, השלים המרכז פעילות עם ארבעה מחזורים, תוך שיתוף פעולה עם גופים כמו משטרת ישראל[14] וחברת סלקום[15]. המרכז הפך את הרצליה לרשות מובילה בתחום, ובשנת 2017 זכה המרכז בפרס החדשנות מטעם מרכז השלטון המקומי[16], מה שהוביל גם לביקורו של נשיא גרמניה במרכז, מתוך מטרה ללמוד על המודל הייחודי ולבחון את העתקתו לגרמניה[17].

במקביל להיותה חברת מועצת העיר, בשנת 2010 החלה לעבוד כיועצת לשר החינוך לשעבר, גדעון סער[18], תפקיד שביצעה עד שנת 2013, והייתה אחראית על החינוך הבלתי פורמלי, קשרי החוץ, כנסת והתחום הפוליטי. במסגרת הזו הייתה שותפה לרפורמות רבות שבוצעו במשרד החינוך, ביניהן רפורמת חוק חינוך חינם מגיל 3[19], רפורמת עוז לתמורה, אשר התמקדה בחיזוק מעמד וסמכות המנהל בבית הספר, מניעת נשירה, שיפור האקלים הבית ספרי, קידום תלמידים בחטיבות העליונות והגדלת שכר המורים[20], וכן תוכנית לעידוד השירות בצה"ל[21][22][23][24]. כמו כן, הייתה שותפה ליצירת שותפויות בינלאומיות בתחום החינוך, כמו הסכם שיתוף הפעולה בין מערכת החינוך בישראל ואיטליה[25][26] וברית מוסדות תאומים בין ישראל וצרפת[27].

לקראת הבחירות המוניציפליות שהתקיימו בשנת 2013, החליטה כץ להרחיב את פעילות סיעתה גם לנושאי הסביבה והקיימות. סיעתה, שנקראה “צעירים וסביבה נטו”, כללה צעירים ומבוגרים כאחד, ומצעה נתן מענה לכלל האוכלוסיות, תוך דגש על תחומי האוכלוסייה הצעירה ואיכות הסביבה. בשנת 2013 נבחרה כץ מטעם הסיעה עם 3 מנדטים מתוך 19[28][29][30], בחירה שנחשבה בזמנו מפתיעה[31][32] והובילה בסופו לבחירתו של משה פדלון לראשות העיר. כץ מונתה לתפקיד סגנית וממלאת מקום ראש העירייה, ובמסגרת תפקידה היא החזיקה בתיק התחבורה, תיק ההתחדשות העירונית, ותיק הצעירים. כמו כן, היא שימשה ממלאת מקום יו”ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, חברה בוועדות עירוניות וכיהנה כדירקטורית בחברה לפיתוח הרצליה בע”מ.

במהלך כהונתה פעלה כץ בעיר בתחומים כגון, תחבורה, דיור בר-השגה לזוגות צעירים, קידום הקמת מעונת סטודנטים לתושבי העיר[33][34][35], ושמירה על צביון העיר. במסגרת הזו הובילה בין היתר את המחאה נגד תוכנית אפולוניה בשיתוף תושבי מערב הרצליה, אשר בסופו בוטלה על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב[36][37][38], וכן את ההתנגדות להרחבת מלון דן אכדיה בשטח חוף הים[39], אשר בוטלה גם היא בסוף המאבק[40][41][42].

בבחירות 2018 התמודדה לראשות עיריית הרצליה מול ראש העירייה המכהן, משה פדלון, זה לאחר שחמש שנים שימשה כסגניתו ויד ימינו. כץ הגיעה למקום השני בבחירות שהתקיימו באוקטובר 2018 שהיא זוכה ל-36% מסך הקולות. סיעתה העצמאית "צעירים, סביבה וקהילה נטו" התחזקה בבחירות ועלתה לארבעה מנדטים. סיעתה שווה בכוחה לסיעתה של פדלון "חזון וניסיון". בנובמבר 2018 היא הצהירה אמונים למועצת העיר תוך שהיא נשארה בשורות האופוזיציה העירונית וכהנה כיו"ר האופוזיציה ויו"ר ועדת הביקורת העירונית. בחודש דצמבר 2022 הצטרפו ארבעת חברי סיעת "קהילה, צעירים וסביבה נטו כשותפים בקואליציה ובמסגרת הזו, חזרה לתפקידה כמ"מ וסגנית ראש העיריית הרצליה. במסגרת ההסכם, פדלון וכץ החליטו לנהל מאבקים משותפים בכל החלטה ממשלתית שתפגע בצביונה החילוני ליברלי של הרצליה, המשך המאבק נגד הוותמל בתוכניות הבנייה תוך שימור שמורת אפולוניה (אקו פארק), מדיניות תכנון ובנייה משותפת לתשתיות הקיימות תוך שמירה על ראות ירוקות ועוד.

תיק התחבורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחום התחבורה, פעלה להסדרת חניה חינם בכחול לבן לתושבים[43] והסדרת התנועה במרכז העיר[44][45][46][47]. בספטמבר 2017 יצאה לדרך רפורמה במערך התחבורה הציבורית בעיר שהובילה כץ, הכוללת ארגון מחדש והוספת קווי אוטובוס עירוניים ובינעירוניים של מטרופולין, הגברת תדירותם, הגדלת שעות הפעילות של התחבורה הציבורית וכיסוי מרבי של חלקי העיר. במסגרת הזו יזמה את "קו הקיץ", קו תחבורה ציבורית חינמי בשבת, מהלך אשר עורר התנגדות בקרב גורמים דתיים[48][49]. עוד במסגרת הרפורמה, הובילה כץ את תהליך המשא ומתן על פרויקט "מהיר לעיר"[50], מול משרד התחבורה, משרד האוצר וחברת נתיבי איילון. מטרת הפרויקט, אשר נאמד ב-250 מיליון ש"ח, היא לדאוג ליצרת נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית, פיתוח תשתיות הכבישים והתחבורה הציבורית בעיר, הקמת שבילי אופניים לאורך הצירים המרכזיים, וכן הקמת מרכז תחבורה מרכזי אשר משלב בין מערך האוטובוסים והרכבת בעיר. בינואר 2018 החל לפעול בעיר מתחם הדרכה חדש לרכיבה על אופניים (בדגש על אופניים חשמליים), אותו יזמה כץ לצורך הקניית הרגלי רכיבה בטוחה לאוכלוסיית התלמידים הרוכבים[51], בשיתוף פעולה עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומשטרת גלילות. מתחם ההדרכה כולל כיתות לימוד מצוידות באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ומתמקד בהקניית ידע לתלמידים באמצעות מערכי שיעור על פי גילאים ורמות.

דיור בר-השגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כץ פעילה בנושא יצירת דיור בר-השגה לזוגות צעירים[52][53][54][55][56]. במסגרת פעילותה נוסחו קריטריונים לדיור בר-השגה לזוגות צעירים אשר הפכו מודל עבור רשויות מקומיות נוספות [דרוש מקור], וכן קודם פרויקט של דיור בר-השגה להשכרה לטווח רחוק לתושבי העיר, הכולל 273 יחידות דיור[57]. בנוסף, כץ הייתה שותפה פעילה במשא ומתן מול משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל על הסכמי הגג לבניית כ-8,000 דירות חדשות ברחבי הרצליה במחיר למשתכן[58]. עם חתימת ההסכם, כץ ציינה כי "ההסכם הינו תוצר של משא ומתן ארוך ומעמיק ומהווה הגשמת החזון באחד היעדים שהצבנו לעצמנו, לתרום למאבק הלאומי ולתת מענה לזוגות צעירים תושבי הרצליה המעוניינים לרכוש דירה, להישאר בעיר שבה גדלו ולהקים בה את משפחתם. במסגרת ההסכם עמדנו על כך שתינתן עדיפות לתושבי הרצליה הצעירים, וייכללו בו כל התאים המשפחתיים הקיימים".

בחירות 2024[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקראת בחירות 2023 שנדחו בהמשך ל-2024 הצטרפה כץ כמספר 2 בסיעתו של פדלון "המחנה הממלכתי הרצליה". פדלון התמודד בבחירות אלו מול יריב פישר, לו הפסיד בהפרש קטן. פדלון פרש מהחיים הפוליטיים וכץ הפכה ליו"ר הסיעה וראש האופוזיציה המקומית[59].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מאיה כץ בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מאיה כץ, באתר פורבס ישראל
  2. ^ 1 2 MAYA KATZ JUDOKA באתר JudoInside.com.
  3. ^ 1 2 3 4 5 טל אריאל אמיר, שישבת, באתר ישראל היום, 23 באוגוסט 2018
  4. ^ אתר התוכנית לדיפלומטיה, משא ומתן ומנהיגות
  5. ^ נדב גליק, בת 32 מהרצליה: "אני ממש לא צעירה מדי בשביל להיות ראשת עיר", באתר Xnet‏, 20 ביוני 2018
  6. ^ רשימת צעירים חדשה תתמודד למועצת העיר, הרצליהרשימת צעירים חדשה תתמודד למועצת העיר, הרצליה, באתר לוקאל - הפורטל המקומי הגדול בישראל(הקישור אינו פעיל)
  7. ^ נועה קושרק, הרבה פנים צעירות ימלאו בקרוב את מועצות העיריות, באתר הארץ, ‏12.11.2008(הקישור אינו פעיל)
  8. ^ "הרצליה: יעל גרמן, ובגדול - מיינט הרצליה - mynet herzliya". נבדק ב-2018-01-26.(הקישור אינו פעיל)
  9. ^ הכר את החברה: מאיה כץ, באתר לוקאל - הפורטל המקומי הגדול בישראל (ארכיון)
  10. ^ ניצן היימן, הרצליה: מעודדים יזמות צעירה, באתר mynet‏ הרצליה, 19 ביולי 2010
  11. ^ "יוקם מרכז צעירים בהרצליה - ביוזמת כץ, מאיה כץ - ליכודניק". ליכודניק. 2012-03-29. נבדק ב-2018-01-26.(הקישור אינו פעיל)
  12. ^ צעירים מחפשים שם - מרכז צעירים חדש בהרצליה, באתר www.herzliya.muni.il
  13. ^ "עשינו עסק: עוזרים לצעירים להקים סטארט-אפ - מיינט הרצליה - mynet herzliya". נבדק ב-2018-01-26.(הקישור אינו פעיל)
  14. ^ HAC יזמות הרצליה | הרשמה למחזור השלישי, באתר hac.org.il (באנגלית)
  15. ^ "איזו חברת סטרטאפ מהרצליה תעשה את האקזיט הבא? - מיינט הרצליה - mynet herzliya". נבדק ב-2018-01-28.(הקישור אינו פעיל)
  16. ^ עיריית הרצליה זכתה בפרס החדשנות על פעילות המרכז ליזמות טכנולוגית, באתר www.herzliya.muni.il
  17. ^ "נשיא גרמניה ביקר בהרצליה - צומת השרון הרצליה". צומת השרון הרצליה. 2017-05-11. נבדק ב-2018-01-26.
  18. ^ אתר למנויים בלבד חגי עמית, השילוב בין גדעון סער לגאולה אבן יכול להגיע עד לבית ראש הממשלה, באתר הארץ, 5 בספטמבר 2014
  19. ^ טל שלו ופנחס וולף‏, חוק חינוך חינם מגיל 3 אושר בממשלה; "יום חג", באתר וואלה!‏, 8 בינואר 2012
  20. ^ "רפורמת "עוז לתמורה" – עיקרי התכנית בתיכונים". נבדק ב-2018-01-28.(הקישור אינו פעיל)
  21. ^ טלילה נשר, תוכנית השר סער לתקצוב בתי ספר לפי שיעור המתגייסים יוצאת לדרך, באתר הארץ, 14 בנובמבר 2012
  22. ^ נעמה טלמור‏, שר החינוך: "נעודד גיוס בני נוער לצה"ל", באתר וואלה!‏, 16 בנובמבר 2009
  23. ^ כינוס בנושא עידוד הגיוס והכנה לשירות משמעותי בצהל, באתר www.news1.co.il
  24. ^ תומר ניר, ‏פרוייקט חדש להכנת בני נוער לצה"ל – מיזם 101, באתר "סרוגים", 13 בפברואר 2011
  25. ^ שר החינוך, גדעון סער, ושרת הנוער של איטליה, סיכמו על הידוק שת"פ בנושא מאבק באלימות | כאן ישראל | kanisrael | כאן נעים, באתר כאן ישראל | kanisrael | כאן נעים
  26. ^ אות כבוד מטעם ראש ממשלת איטליה הוענק לשר החינוך גדעון סער, באתר ynet, 19 בספטמבר 2011
  27. ^ שר החינוך גדעון סער מבקר כעת בצרפת, 4.11.10, באתר La France en Israël - Ambassade de France à Tel Aviv(הקישור אינו פעיל)
  28. ^ המנצחים הגדולים: סיעות הצעירים כבשו את מועצות הערים, באתר NRG
  29. ^ נקבעו הרכבי הוועדות העירוניות וחברי התאגידים העירוניים בהרצליהנקבעו הרכבי הוועדות העירוניות וחברי התאגידים העירוניים בהרצליה, באתר לוקאל - הפורטל המקומי הגדול בישראל (ארכיון)
  30. ^ החיילים בהרצליה העניקו את המנדט השלישי לרשימת "צעירים וסביבה נטו"החיילים בהרצליה העניקו את המנדט השלישי לרשימת "צעירים וסביבה נטו", באתר לוקאל - הפורטל המקומי הגדול בישראל(הקישור אינו פעיל)
  31. ^ המטרה: לכבוש את עיריית הרצליה עם הגלשן, באתר NRG
  32. ^ הרצליה, מאיה כץ (27) סגנית ומ"מ ראש העירייה צעירה חסרת מנוח, באתר לוקאל - הפורטל המקומי הגדול בישראל(הקישור אינו פעיל)
  33. ^ אורי חודי, ‏הרצליה: תוכנית לבניית מעונות סטודנטים במקום בניין נטוש, באתר גלובס, 12 במאי 2015
  34. ^ הילה ציאון, הרצליה: מעונות סטודנטים במקום קופ"ח, באתר ynet, 12 במאי 2015
  35. ^ "מעונות סטודנטים יוקמו במקום מבנה קופת חולים "כללית" - מיינט הרצליה - mynet herzliya". נבדק ב-2018-01-28.(הקישור אינו פעיל)
  36. ^ מיכל פעילן, ‏בוטלה תכנית הבנייה באפולוניה, באתר ‏מאקו‏, 18 באוקטובר 2017
  37. ^ אורי חודי, ‏מכה לאוצר: ביהמ"ש ביטל את אישור תוכנית אפולוניה בותמ"ל, באתר גלובס, 18 באוקטובר 2018
  38. ^ "בשורה לתושבים: המחוזי ביטל את אישור תכנית הבנייה באפולוניה - צומת השרון הרצליה". צומת השרון הרצליה. 2017-10-18. נבדק ב-2018-01-28.
  39. ^ "תושבים נגד המלון: "לאס וגאס באמצע השכונה"". ynet. אורכב מ-המקור ב-2018-06-16. נבדק ב-2018-01-28.
  40. ^ יעל דראל, מהפך בהרצליה: העירייה נגד הגדלת דן אכדיה פי שבעה, באתר כלכליסט, 8 בדצמבר 2014
  41. ^ עיריית הרצליה ממשיכה במאבק נגד הרחבת מלון דן אכדיה, באתר www.herzliya.muni.il
  42. ^ "בהרצליה נושמים לרווחה אוויר ים: נדחתה הרחבת מלון דן אכדיה". ynet. אורכב מ-המקור ב-2017-10-31. נבדק ב-2018-01-28.
  43. ^ חניה חינם לתושבי הרצליהחניה חינם לתושבי הרצליה, באתר לוקאל - הפורטל המקומי הגדול בישראל(הקישור אינו פעיל)
  44. ^ מתחילות העבודות לשיפור מערך התנועה בצומת הרחובות בן גוריון - הבנים, באתר www.herzliya.muni.il
  45. ^ החלו העבודות לפתיחת רחוב סוקולוב ולהסרת אי-התנועה החוסם המרכזי, באתר www.herzliya.muni.il
  46. ^ מאיה כץ, סגנית ומ"מ ראש העירייה: "פתיחה חלקית של כביש 531 - אסון תחבורתי לעיר הרצליה", באתר www.herzliya.muni.il
  47. ^ "הסוף לפקקים? נפתח לתנועה צומת מרכזי ברחוב הרב קוק (וידאו) - מיינט הרצליה - mynet herzliya". נבדק ב-2018-01-28.
  48. ^ "הרצליה: תחבורה ציבורית בשבת ובחינם | ישראל היום". ישראל היום. נבדק ב-2018-01-26.
  49. ^ אור רביד‏, למרות מחאת החרדים: "קו הקיץ" של הרצליה יצא לדרך בשבת, באתר וואלה!‏, 2 ביולי 2016
  50. ^ עיריית הרצליה חתמה על פרויקט "מהיר לעיר"עיריית הרצליה חתמה על פרויקט "מהיר לעיר", באתר לוקאל - הפורטל המקומי הגדול בישראל (ארכיון)
  51. ^ "החלו העבודות להקמת מתחם ההדרכה לרכיבה על אופניים חשמליים - צומת השרון הרצליה". צומת השרון הרצליה. 2017-07-19. נבדק ב-2018-01-28.
  52. ^ דותן לוי, עיריית הרצליה אישרה פרויקט ראשון לדיור בר־השגה, באתר כלכליסט, 20 במאי 2015
  53. ^ פרויקט ראשון של דיור בר השגה למכירה לתושבי הרצליה יוצא לדרך, באתר www.herzliya.muni.il
  54. ^ אתר למנויים בלבד נמרוד בוסו, היועץ המשפטי לממשלה מקפיא יוזמות של רשויות מקומיות לדיור בר־השגה, באתר TheMarker‏, 27 במאי 2016
  55. ^ אביב גוטר, מחיר למשתכן בגליל ים יוצא לדרך: פורסם מכרז ל-1,468 יח"ד, באתר כלכליסט, 29 ביוני 2016
  56. ^ מהפכת הדיור בגליל ים: כ-2,000 דירות חדשות יימכרו ב"מחיר למשתכן", מתוכן כ-500 יחידות ייעודיות לבני העיר, באתר www.herzliya.muni.il
  57. ^ שר האוצר כחלון הכריז: נפתחה ההרשמה להגרלת דירות להשכרה ב"גליל ים"שר האוצר כחלון הכריז: נפתחה ההרשמה להגרלת דירות להשכרה ב"גליל ים", באתר לוקאל - הפורטל המקומי הגדול בישראל (ארכיון)
  58. ^ מהפכת הבינוי בהרצליה יוצאת לדרך: נחתם הסכם הגג לבניית כ-8,000 דירות במחיר למשתכן, באתר www.herzliya.muni.il
  59. ^ שרון יונתן, בעקבות תוצאות הבחירות: פדלון ופרישקולניק פרשו, גם מנכ"ל העירייה פרש. אלו החברים החדשים, באתר צומת השרון, ‏21 במרץ 2024