מורן מגל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מורן מגל
מורן מגל בהופעה בחיפה, 2015
מורן מגל בהופעה בחיפה, 2015
לידה 4 בפברואר 1984 (בת 40)
מוקד פעילות ישראל
סוגה רוק מתקדם, פולק, השפעות של הבי מטאל
כלי נגינה פסנתר, שירה
http://www.moranmagal.com/

מורן מגל (נולדה ב-4 בפברואר[1] 1984[2]) היא זמרת-יוצרת, פסנתרנית, מלחינה, מעבדת ומפיקה מוזיקלית ישראלית. היא שרה וכותבת בעיקר באנגלית ופועלת באירופה. סולנית ופסנתרנית בהרכב הקרוי על שמה, Moran Magal.

קריירה מוזיקלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מורן מגל ויוסי סאסי, 2015
מורן מגל וקובי פרחי (אורפנד לנד)

מורן מגל גילתה עניין במוזיקה מילדותה. למדה לנגן על חלילית בגיל צעיר מאוד והתחילה לנגן על פסנתר בגיל 15[3] . בגיל 18 הוציאה שני סינגלים לרדיו. למדה במכללת "הד" למוזיקה[1].

בשנת 2010 הוציאה מיני-אלבום ראשון שלה בשם "Piece Of Advice". האלבום, בהפקת מאיר עמר, מכיל 6 שירים באנגלית ומורכב ממספר סגנונות מוזיקליים.

מגל השתתפה בפסטיבל סולם יעקב בשנים 20102013.

בספטמבר 2012 השתתפה בפסטיבל מוזיקה יהודית בבודפשט ובאוקטובר של אותה השנה ביצעה סבב של 12 הופעות עם הגיטריסט ההונגרי פטר גרנדש (Peter Gerendas). ב-2013 השתתפה כפסנתרנית אורחת באלבום All Is One של להקת האוריינטל מטאל אורפנד לנד (בהמשך שיתפה פעולה עם להקה זו ועם יוסי סאסי פעמים רבות). באותה השנה גם השתתפה במופע הפותח את הופעתו של ברט בכרך בישראל.

ב-2013 הוציאה את אלבומה השני, "רגישות יתר". אלבום זה מכיל שירים בעברית. באלבום זה השתתפו בין היתר האמנים הישראלים יונתן מילר ככנר, שי טוחנר כגיטריסט ותומר צדקיהו כמתופף[4]. בקיץ של אותה השנה השתתפה בפסטיבל אבו גוש[5]. באותה שנה השתתפה בתוכנית המציאות The Voice ישראל[6]. בה ביצעה גרסת כיסוי לשיר Poison של אליס קופר, שיר זה זכה לתואר "האודישן המושלם". לאחר מכן התמודדה בקבוצתו של אביב גפן.

כתבה מוזיקה וליוותה הצגות כפסנתרנית. ההצגה "אהבה דיגיטלית " לה כתבה מוזיקה מקורית הציגה בפסטיבל אישה בחולון 2014.

ב-2015 השתתפה במספר מופעים עם להקת אורפנד לנד[7] ובקיץ של אותה השנה בהופעה Battle of the Babes בה השתתפו מספר להקות מטאל ישראליות צעירות עם שירה נשית[8]. באותה השונה הוציאה גרסת כיסוי לשיר From Broken Vessels של אורפנד לנד יחד עם קובי פרחי, סולן הלהקה. ב-2016 הוציאה מגל אלבום נוסף, Shades Of Metal Private Collection. האלבום מורכב בעיקר מגרסאות כיסוי לפסנתר לשירי הבי מטאל מוכרים, לצד שיר אותו הלחינה מגל עצמה. בין השאר אירחה את כוכב המטאל, וורל דיין, מהלהקות Nevermore,ו Sanctuary,בביצוע השיר Solitude של בלאק סבאת'.

מאוחר יותר באותה שנה הקליטה את שיר הנושא של הארגון ההונגרי הבינלאומי "מצעד החיים" יחד עם השחקן והזמר הישראלי צחי הלוי. אחר-כך נסעה לסיבוב הופעות בגרמניה בו פתחה את המופע של דניאל קוואנה מלהקת ANATHEMA בארטר גלרי בברלין וכתבה מוזיקה ועיבודים עבור המקהלה הגרמנית Stimmgewalt איתם גם יצאה לסיבובי הופעות.

כשחזרה לארץ הוציאה יחד עם יוסי סאסי סינגל המהווה גרסת כיסוי לשיר של להקת המטאל איירון מיידן[9]. האלבום והשיר הושקו בהופעה חיה בפברואר 2016, בה השתתפו לצד מורן האמנים ישראלים קובי פרחי, יוסי סאסי, דורון רפאלי ואלכסיי קוצ'טקוב[10][11].

ב-2016 הוחתמה בלייבל הגרמני USM[12].

ב-2016 עברה מישראל לברלין והקימה הרכב תחת שמה יחד עם המתופף מרקוס פמינלה, הבסיסט ישי זומר, הכנריות שיר-רן ינון וסקיי קינלאו והגיטריסט הגרמני תומאס קוק, שהחליף ב-2020 את פדריקו טרוצי. הם הקליטו יחד את האלבום Under Your Bed, שיצא ב-2019 תחת הלייבל הגרמני SAOL.[13]. לשיר הנושא של האלבום צולם קליפ בבימויה של הבמאית ויוצרת הקולנוע לאה שטריקר - שעבדה בין השאר גם על "ממזרים חסרי כבוד" יחד עם קוונטין טרנטינו.

ב-2020 הצטרפה ללהקת Dying Phoenix הגרמנית[14].

ב 2021 הקליטה פסנתר עבור האלבום של הלהקה הגרמנית Tanzwut (אנ').

פסטיבלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מורן מגל השתתפה בפסטיבלים רבים בישראל ומחוצה לה. בהם[15]:

הופעות של להקת מורן מגל בפסטיבלים:

  • פסטיבל Trolls&Legendes בבלגיה (2019)[16]
  • פסטיבל Wave Gotik Treffen בלייפציג (2017)[17]
  • פסטיבל Castel Fest בבלגיה
  • 2019 Jewish Art Days בבודפשט
  • שני סיבובי הופעות בפינלנד.[18]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Piece Of Advice (מיני-אלבום), 2010
  • רגישות יתר, 2013
  • Shades Of Metal Private Collection, ‏2016
  • Under Your Bed, ‏2019

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מורן מגל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]