דנה ליקוורניק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דנה ליקוורניק
לידה 27 ביולי 1986 (בת 37)
נוף הגליל, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
anadana.me
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
דנה ליקוורניק בהופעה

דנה ליקוורניק (נולדה ב-27 ביולי 1986) היא אומנית זמרת-יוצרת, המתגוררת במושב ציפורי במקביל לאירופה לונדון.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה בנצרת עילית לרות ורון ליקוורניק צאצאית למשפחת אוביץ מחיפה, כבר בגיל צעיר היא נמשכה למוזיקה, היא גדלה בבית סבתה בתיה אילון, שהיתה ניצלת שואה וילדה יחידה לאברהם אוביץ שהיה היחיד מהגמדים שהצליח להביא ילדים. סבתה בתיה גידלה אותה על מיטב הזמרות הגדולות מדונה, אדית פיאף וויה קון דיוס על שולחן בביתה. לזכרו של אב משפחת אוביץ כתבה דנה את השיר "איש קטן"[1].

במשך השנים הופיעה במקהלות שונות, בגיל 18 עשתה צבא בשירות הלהקה הצבאית, בהם שרתה בלהקת חיל החינוך ואוגדה 91 במהלך השירות עברה דנה הכשרה בין היתר עם עודד מנשה מערוץ הילדים, ירון כפכפי, השתתפה בטקסים ממשלתים בהם עשור לרצח רבין והופיעה במהלך מלחמת לבנון השניה במקלטים ומוצבים ועוד, באותה תקופה היא התמודדה בעונה הרביעית של תוכנית הכישרונות בטלוויזיה הישראלית כוכב נולד ולמדה ברימון בית ספר למוסיקה במשך שנתיים שם זכתה במקום השני בתחרות "שירימון 2008"[2].

לאחר לימודיה ברימון הקימה את ההרכב המוזקלי הראשון שהיה הרכב נשים שנקרא מלשון מנאז' א-טרואה והופיעו ברחבי הארץ בברים ומועדנים.

בשנת 2009 החלה להופיע ברחבי הארץ כסולנית הרכב הקאברים הדיסקו-פאנקי "ליידי מרמלד".

דנה ליקוורניק בהופעה

ב-2010 פנתה ליוסי פיין לשם הפקת האלבומה הראשון, שנתן לה אימון אישי, לשם הפקת האלבום הקימה את הרכב החשמלי הראשון שלה שכלל בין היתר את משה אסרף ודני שניידרמן.

ב־2013 הוציאה את האלבומה הראשון "ברבור" המורכב משירים שכתבה והחלינה במהלך השנים, וזכה לביקורות רבות ברשת על ידי מאקו, פנאי פלוס הערוץ הראשון, והופיע בתוכנית "יצירה מקומית" של טל מן, וזכתה בתוכנית "בציר טוב" של טל ארגמן ברדיו 88FM בתואר 'תגלית השנה'.

דנה יצאה לסבב הופעות של האלבום בז'נבה, הוליווד, בוורלי הילס ובישראל עם האומנים פבלו רוזנברג והדג נחש.

במסגרת ההופעות שלה הכירה את ריימונד גונסאלס(אנ'), וחתמה איתו הסכם בניהול הופעות ביחד, ויצאה ללונדון שם הכירה את פמי טמאו(אנ') ששמע על השירים שלו והוזמנה להופיע על במת המועדון של רוני סקוט(אנ').

ב־2014 החלה לעבוד עם פמי טמואו(אנ') להפקת אלבומה השני ופתחה במימון לאלבום שהצליחה לגייס 70 אלף שקל להקלטות שנעשו בישראל וחלקם בSensible music studios שבלונדון.


ביוני 2014 השתתפה דנה בתוכנית "The Voice ישראל" ועברה את שלב האודישנים.

ב־2015 התחברה עם Beats Antique ‏(אנ') לשיתוף פעולה בסינגל המשותף בו היא שרה בערבית Le Refuge שיר מחווה לפליטי המלחמה בסוריה.

בזמן שסיירה ברחבי העולם היא ניגנה עם מוזיקאים ברמה עולמית רבים, ביניהם בובי ווטסון, שניגן איתה בס על הרוק של מייקל ג'קסון.

בשנת־2018 הופיעה בפסטיבלים וטורים ברחבי אירופה ביניהם חיממה את האומן מקסי ג'אז מלהקת פיית'לס הבריטית ותמכה בזמר והיוצר הצרפתי ז'וליאן קלר.

בשנת 2019 כאשר דנה מופיעה באירועים כמו וומבלי קלאב סטדיום(אנ') וסילברסטון פורמולה (אנ') ניגש אליה אחד מותיקי סצנת המוזיקה הבריטית ג'וליוס מיינרד פמברטון והציע לה חוזה ניהולי לקריירה, באותה שנה דנה חתמה בפעם הראשונה על חוזה כאשר עד אותו הרגע דחתה הצעות רבות ואף את תכנית הטלוויזיה "דה וויס" הופיעה מבלי לחתום על חוזה, יחד הם החלו להקליט את אלבומה השלישי מתוכו יצאו הסינגלים "רית'ם" ו"יו גוט מי סינגינג" שזכו להשמעות ברחבי אנגליה וביקורות מפרגנות מתחנת הרדיו BBC בהם הכריזו באחד מהראיונות שדנה צריכה לייצג את אנגליה באירוויזיון עם השיר "רית'ם".

ב־2021 הוציאה את הסינגל Rhythm[3].

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דנה ליקוורניק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ יובל אראל‏, ליליפוט בארץ הרשע, בבלוג של יובל אראל, מגזין מוזיקה ותרבות, 3 במאי 2016
  2. ^ בוגרי מחזור 2008 רימון בית הספר למוסיקה
  3. ^ Rhythm
  4. ^ אסף נבו, ‏דנה ליקוורניק - "Maybe", באתר ‏מאקו‏, 23 באפריל 2013