ויקיפדיה:מפעיל נולד/פתיח – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
עדכון לאור תוצאות ההצבעה האחרונה
שורה 19: שורה 19:
ויקיפדים המעוניינים להמליץ על מינוי ויקיפד או ויקיפדית לתפקיד [[ויקיפדיה:מפעיל מערכת|מפעילי מערכת]] יכולים לעשות זאת בדף זה '''לאחר''' שקיבלו את אישורם בדף שיחתם.
ויקיפדים המעוניינים להמליץ על מינוי ויקיפד או ויקיפדית לתפקיד [[ויקיפדיה:מפעיל מערכת|מפעילי מערכת]] יכולים לעשות זאת בדף זה '''לאחר''' שקיבלו את אישורם בדף שיחתם.


רצוי שהמועמדים לתפקיד זה יפגינו פעילות בתחום התחזוקה השוטפת, כגון [[ויקיפדיה:מנטר|ניטור]] [[מיוחד:שינויים אחרונים|דף השינויים האחרונים]]. כמו-כן, רצוי מאוד לקיים התייעצות לא-רשמית בין חברים טרם הצעת המועמדים, ולהגיע לקונצנזוס בין משתמשים אחדים לגבי התאמת הוויקיפד או הוויקיפדית לתפקיד, בנוסף לכך שהם בעלי סיכוי טוב לחצות את משוכת הצבעת האמון הקהילתית.
תנאי סף להגשת המועמדות הוא ותק של תשעה חודשים כמשתמש רשום וביצוע אלפיים עריכות במרחב הערכים וב[[ויקיפדיה:נהלים/הגדרות#מרחבים משיקים למרחב הערכים|מרחבים המשיקים לו]]. מעבר לכך, רצוי שהמועמדים לתפקיד זה יפגינו פעילות בתחום התחזוקה השוטפת, כגון [[ויקיפדיה:מנטר|ניטור]] [[מיוחד:שינויים אחרונים|דף השינויים האחרונים]]. כמו-כן, רצוי מאוד לקיים התייעצות לא-רשמית בין חברים טרם הצעת המועמדים, ולהגיע לקונצנזוס בין משתמשים אחדים לגבי התאמת הוויקיפד או הוויקיפדית לתפקיד, בנוסף לכך שהם בעלי סיכוי טוב לחצות את משוכת הצבעת האמון הקהילתית.


שלא כמו תפקיד [[ויקיפדיה:בודק|בודק]], אין מגבלת גיל לתפקיד מפעיל.
שלא כמו תפקיד [[ויקיפדיה:בודק|בודק]], אין מגבלת גיל לתפקיד מפעיל.
שורה 26: שורה 26:
מפעילי מערכת שהשלימו שלוש שנות שירות ומעוניינים להמשיך בתפקידם, רשאים לפתוח דיון בדף זה. אחרת, הרשאתם תוסר.
מפעילי מערכת שהשלימו שלוש שנות שירות ומעוניינים להמשיך בתפקידם, רשאים לפתוח דיון בדף זה. אחרת, הרשאתם תוסר.


לאחר הצגת המועמד/ת יתנהל דיון, שבו יוכלו חברי הקהילה להביע את דעתם על המינוי המוצע. '''לדיון אין תוקף מחייב''' והוא מהווה המלצה לבירוקרטים בלבד. ההחלטה הסופית למינוי/אשרור המפעילים מצויה בידי ה[[ויקיפדיה:ביורוקרט|ביורוקרטים]].
לאחר הצגת המועמד/ת יתנהל דיון, שבו יוכלו חברי הקהילה להביע את דעתם על המינוי המוצע.


'''החלטת הביורוקרטים''':
'''זו אינה הצבעה''' אלא במה בה הקהילה מביעה דעתה על המינוי או האישרור המוצע. ההחלטה היא של הביורוקרטים, אם כי אלו כמובן לא ימנו מפעילים כנגד דעת הקהילה. משכך, '''אין צורך בזכות הצבעה''' כדי לבטא עמדה {{בעד}} או {{נגד}}. כל הוויקיפדים הרשומים יכולים להביע עמדה בדף זה.
ה[[ויקיפדיה:ביורוקרט|ביורוקרטים]] רשאים למנות מפעיל, או להאריך את כהונתו של מפעיל מכהן, אם זכה לרוב של לפחות 60% מהוויקיפדים בעלי [[ויקיפדיה:זכות הצבעה|זכות ההצבעה]] שהגיבו בדיון, ללא ספירת ויקיפדים שלא הביעו עמדה חד-משמעית; יובהר שכל ויקיפד רשום רשאי להשתתף בדיון, ללא תלות בזכות הצבעה.


'''משך הדיון הוא כשבוע''', ויש לארכבו פרק זמן סביר לאחר החלטת הבירוקרטים.
'''משך הדיון הוא כשבוע''', ויש לארכבו פרק זמן סביר לאחר החלטת הביורוקרטים.


== צורת ההמלצה/אשרור ==
== צורת ההמלצה/אשרור ==

גרסה מ־01:53, 15 באוגוסט 2016

מפעיל מערכת

נהלים

דף זה נועד לרכז את הדיונים בנושא קבלת ואישרור הרשאות מפעיל:

קבלת הרשאות מפעיל: ויקיפדים המעוניינים להמליץ על מינוי ויקיפד או ויקיפדית לתפקיד מפעילי מערכת יכולים לעשות זאת בדף זה לאחר שקיבלו את אישורם בדף שיחתם.

תנאי סף להגשת המועמדות הוא ותק של תשעה חודשים כמשתמש רשום וביצוע אלפיים עריכות במרחב הערכים ובמרחבים המשיקים לו. מעבר לכך, רצוי שהמועמדים לתפקיד זה יפגינו פעילות בתחום התחזוקה השוטפת, כגון ניטור דף השינויים האחרונים. כמו-כן, רצוי מאוד לקיים התייעצות לא-רשמית בין חברים טרם הצעת המועמדים, ולהגיע לקונצנזוס בין משתמשים אחדים לגבי התאמת הוויקיפד או הוויקיפדית לתפקיד, בנוסף לכך שהם בעלי סיכוי טוב לחצות את משוכת הצבעת האמון הקהילתית.

שלא כמו תפקיד בודק, אין מגבלת גיל לתפקיד מפעיל.

אישרור הרשאות מפעיל: מפעילי מערכת שהשלימו שלוש שנות שירות ומעוניינים להמשיך בתפקידם, רשאים לפתוח דיון בדף זה. אחרת, הרשאתם תוסר.

לאחר הצגת המועמד/ת יתנהל דיון, שבו יוכלו חברי הקהילה להביע את דעתם על המינוי המוצע.

החלטת הביורוקרטים: הביורוקרטים רשאים למנות מפעיל, או להאריך את כהונתו של מפעיל מכהן, אם זכה לרוב של לפחות 60% מהוויקיפדים בעלי זכות ההצבעה שהגיבו בדיון, ללא ספירת ויקיפדים שלא הביעו עמדה חד-משמעית; יובהר שכל ויקיפד רשום רשאי להשתתף בדיון, ללא תלות בזכות הצבעה.

משך הדיון הוא כשבוע, ויש לארכבו פרק זמן סביר לאחר החלטת הביורוקרטים.

צורת ההמלצה/אשרור

על מנת להמליץ/לאשרר יש להוסיף בפסקת הדיונים את הפרטים הבאים בצורה הבאה:

== קישור לשם המשתמש ==
{{משתמש|שם המשתמש}}
* תגובה 1
* תגובה 2

ניתן פשוט להוסיף לתחתית הדף את התבנית: {{ס:הצעה במפעיל נולד|שם המשתמש|סיבה=הסיבה להמלצה|הצבעה=כן}}.

צורת הדיון

את דעתכם הביעו בצורה "{{בעד}}" או "{{נגד}}". ניתן ורצוי להוסיף מילים אחדות של הנמקה, אך זכרו כי הדיון עוסק בחברים לקהילה הנוכחים במקום; לכן - שיקלו היטב את תגובותיכם (בעיקר כשמדובר בהתנגדויות), נסחו אותן בזהירות ובכבוד הראויים, והימנעו מהשמצות והכפשות. בשום מקרה אין לפגוע בכבודם של ויקיפדים, גם אם אתם מתנגדים למינויים כמפעילי מערכת.