המרכז הארצי לטהרת המשפחה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
ביטול גרסה 37234133 של 2A02:5080:28E9:3E67:B989:2341:EC55:CBDB (שיחה) שחזור השחתה
אין תקציר עריכה
תגיות: שחזור ידני שוחזרה חשד לטרול או הטרלה קישורים לדפי פירושונים
שורה 1: שורה 1:
{{ארגון
{{ארגון
|שם = המרכז הארצי לטהרת המשפחה '''ממלכת הטהרה בארץ ישראל'''
| סמל = [[קובץ:Taharat HaMishpaha Logo.png|מרכז|200 פיקסלים]]
| סמל = [[קובץ:Taharat HaMishpaha Logo.png|מרכז|200 פיקסלים]]
| תמונה = [[קובץ:כפר סבא אלי קובין (7).jpg|מרכז|250 פיקסלים]]
| תמונה = [[קובץ:כפר סבא אלי קובין (7).jpg|מרכז|250 פיקסלים]]
שורה 11: שורה 12:
| תאריך הקמה = 1942
| תאריך הקמה = 1942
}}
}}
'''המרכז הארצי לטהרת המשפחה''' הוא ארגון הגג לחיזוק נושא [[טהרת המשפחה]], על ידי הדרכה והסברה, הקמה של [[מקווה|מקוואות טהרה]] לנשים, ופיקוח הלכתי עליהם.
'''המרכז הארצי לטהרת המשפחה''' הוא ארגון הגג לחיזוק נושא [[טהרת המשפחה]], על ידי הדרכה והסברה, הקמה של [[מקווה|מקוואות טהרה]] לנשים, ופיקוח הלכתי עליהם, שמיקומו בירושלים ב[[שכונת הבוכרים]] ברחוב [[יעקב שאול אלישר|ישא ברכה]].


== אודות הארגון ==
== אודות הארגון ==
הארגון הוקם בשנת [[ה'תש"ב|תש"ב]] (1942) על ידי הרב [[אפרים זלמן הלפרין]] בעידודו של רבי [[שלמה גולדמן]] האדמו"ר מזוויעהל, לצידו ואחריו ניהל את הארגון הרב [[יהושע לוי]].
הארגון הוקם בשנת [[ה'תש"ב|תש"ב]] (1942) על ידי הרב [[אפרים זלמן הלפרין]] בעידודו של רבי [[שלמה גולדמן]] האדמו"ר מזוויעהל, לצידו ואחריו ניהל את הארגון הרב [[יהושע לעווי]]{{הערה|צאצא ל[[משפחת בהר"ן]] שדאג כל השנים למימון והשגת תרומות מנדיבים מ[[ישראל]] [[בריטניה]] [[ארצות הברית]] ועוד מדינות להקמת מקוואות טהרה, וכשהיה [[עלם]] צעיר לימים זכה להתבשם והיה ולראות מהליכותיו בקודש של תפארת [[יהדות בבל]] ה[[קבלה|מקובל]] וה[[עניו]] הרב [[יעקב חיים סופר]] (שפסקי הלכותיו בספרו ההלכתי הגדול והמצליח [[כף החיים]] על [[שולחן ערוך]] [[אורח חיים]] ו[[יורה דעה]] עשרה חלקים התקבל ב[[אהבה]] עצומה ורבה בכל זרמי היהדות והחוגים והעדות בארץ ובעולם)}}.


בנשיאות הארגון עמד הרב [[דב בריש ויידנפלד]] והוא נתמך על ידי [[החזון אי"ש]] שהורה לסייע לארגון, הרב [[צבי פסח פרנק]] אף הורה לתורמים להעדיף תרומה לארגון לצורך הקמת מקווה על פני הקמת בית כנסת.
בנשיאות הארגון עמד הרב [[דב בריש ויידנפלד]] הרב מ[[טשיבין]] והוא נתמך על ידי [[החזון אי"ש]] שהורה לסייע לארגון, הרב [[צבי פסח פרנק]] אף הורה לתורמים להעדיף תרומה לארגון לצורך הקמת מקווה על פני הקמת בית כנסת.


במהלך השנים כיהנו כנשיאי הארגון גם הרבנים [[זלמן סורוצקין]], [[יחזקאל אברמסקי]], הרב [[אברהם מרדכי אלתר]] האדמו"ר מגור, הרב [[יואל טייטלבוים]] האדמו"ר מסטמר, הרב [[אהרן קוטלר]], הרב [[מנחם מנדל שניאורסון]] האדמו"ר מחב"ד, הרב [[שלמה זלמן אוירבך]], הרב [[אהרן יהודה ליב שטינמן]], הרב [[עובדיה יוסף]], חכם [[שלום כהן (רב)|שלום כהן]], הרב [[שמעון בעדני]] ועוד.
במהלך השנים כיהנו כנשיאי הארגון גם הרבנים [[זלמן סורוצקין]], [[יחזקאל אברמסקי]], הרב [[אברהם מרדכי אלתר]] האדמו"ר מגור, הרב [[יואל טייטלבוים]] האדמו"ר מסטמר, הרב [[אהרן קוטלר]], הרב [[מנחם מנדל שניאורסון]] האדמו"ר מחב"ד, פוסק הדור הרב [[שלמה זלמן אוירבך]], הרב [[אהרן יהודה ליב שטינמן]], [[הראשון לציון]] הרב [[עובדיה יוסף]], חכם [[שלום כהן (רב)|שלום כהן]], הרב [[שמעון בעדני]] ועוד.


מנהיג הציבור החרדי [[חיים קניבסקי|הרב חיים קניבסקי]] תמך (בדומה לרבו החזון איש) באופן נלהב בארגון ואף קרא לסייע בכל דרך לפעילותו, הוא גם ראה בתמיכה בפעילות העמותה סגולה לפרי בטן ול"ישועות" רבות.
מנהיג הציבור החרדי [[חיים קניבסקי|הרב חיים קניבסקי]] תמך (בדומה לרבו החזון איש) באופן נלהב בארגון ואף קרא לסייע בכל דרך לפעילותו, הוא גם ראה בתמיכה בפעילות העמותה סגולה לפרי בטן ול"ישועות" רבות.


==ניהול האירגון==
הארגון מסייע במימון בנייה ושיפוץ של מקוואות. עד שנת [[ה'תשס"ו|תשס"ו]] (2006), הקים הארגון כ-900 מקוואות{{הערה|ב. ראם, מוסף שבת קודש [[יתד נאמן]] עש"ק בשלח תשס"ו [http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?187358 כאן]}}.
הארגון נוהל שנים רבות על ידי 3 נשים משכילות ומקצועיות תושבות [[ירושלים]] שהקדישו מזמנם וממרצם להצלחת הארגון ולבניית מקוואות טהרה לנשים מפוארים ביותר ברמה גבוהה ונקיה עם כל שכלולי ה[[טכנולוגיה]] בכל רחבי [[ישראל (פירושונים)|ארץ ישראל]] שהן; [[מיכל הופמן]] [[אתי סופר]] [[אתי לוי]]{{הערה|כלתו של הרב יהושע לעוי ורעיית הרב חיים לוי}} הארגון מסייע במימון בנייה ושיפוץ של מקוואות. עד שנת [[ה'תשס"ו|תשס"ו]] (2006), הקים הארגון כ-900 מקוואות{{הערה|ב. ראם, מוסף שבת קודש [[יתד נאמן]] עש"ק בשלח תשס"ו [http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?187358 כאן]}}.


כיום עומד בראשות הארגון הרב חיים לוי. מנכ"ל הארגון הוא עקיבא ויינר. נשיא הארגון כיום והרב הפוסק של הארגון הוא הרב הגאון [[מרדכי אוירבך]].
כיום עומד בראשות הארגון הרב חיים לוי. מנכ"ל הארגון הוא עקיבא ויינר. נשיא הארגון כיום והרב הפוסק של הארגון הוא הרב הגאון [[מרדכי אוירבך]] תושב [[תל אביב]] בן הרב [[שלמה זלמן אוירבך]].


בנשיאות הארגון עומדים כיום הרבנים [[דוב לנדו]], [[ברוך דב פוברסקי]], [[משה הלל הירש]], [[ראובן אלבז]] ו[[שמעון גלאי]], לצד האדמורי"ם מבעלז, צאנז, באיאן, מודז'יץ, רחמסטריווקא, פינסק קרלין, זוויעהל ועוד.
בנשיאות הארגון עומדים כיום הרבנים [[ראש ישיבה|ראשי הישיבות]] דלהלן; [[דוב לנדו]], [[ברוך דב פוברסקי]], [[משה הלל הירש]], [[ראובן אלבז]] ו[[שמעון גלאי]], לצד האדמורי"ם מבעלז, צאנז, באיאן, מודז'יץ, רחמסטריווקא, פינסק קרלין, זוויעהל ועוד.


על פי דיווחי הארגון מלבד פעילותו להקמת מקוואות, הוא מפקח על כ-800 מקוואות בישראל ומעניק להם תעודות כשרות{{הערה|[http://www.taharat.org/news/מאות-מקוואות-נבדקו-והוכשרו-ברחבי-הארץ/ מאות מקוואות נבדקו והוכשרו ברחבי הארץ]}}. כמו כן מפעיל הארגון מרכז מידע בנושא טהרת המשפחה, ומפיק מדריכים בעניין. הארגון מקיים חוגי בית וימי עיון לבלניות ולציבור.
על פי דיווחי הארגון מלבד פעילותו להקמת מקוואות, הוא מפקח על כ-800 מקוואות בישראל ומעניק להם תעודות כשרות{{הערה|[http://www.taharat.org/news/מאות-מקוואות-נבדקו-והוכשרו-ברחבי-הארץ/ מאות מקוואות נבדקו והוכשרו ברחבי הארץ]}}. כמו כן מפעיל הארגון מרכז מידע בנושא טהרת המשפחה, ומפיק מדריכים בעניין. הארגון מקיים חוגי בית וימי עיון לבלניות ולציבור.

גרסה מ־20:28, 5 באוקטובר 2023

המרכז הארצי לטהרת המשפחה ממלכת הטהרה בארץ ישראל
מקווה בכפר סבא ששופץ על ידי הארגון
מקווה בכפר סבא ששופץ על ידי הארגון
מקווה בכפר סבא ששופץ על ידי הארגון
פעילות חיזוק טהרת המשפחה, הקמה של מקוואות טהרה לנשים, ופיקוח הלכתי עליהם
תחום פיקוח על 800 מקוואות בישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסדים אפרים זלמן הלפרין
נשיא מרדכי אוירבך
יושב ראש חיים לוי
מנכ"ל עקיבא ויינר
תקופת הפעילות 1942–הווה (כ־82 שנים)
www.taharat.org.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המרכז הארצי לטהרת המשפחה הוא ארגון הגג לחיזוק נושא טהרת המשפחה, על ידי הדרכה והסברה, הקמה של מקוואות טהרה לנשים, ופיקוח הלכתי עליהם, שמיקומו בירושלים בשכונת הבוכרים ברחוב ישא ברכה.

אודות הארגון

הארגון הוקם בשנת תש"ב (1942) על ידי הרב אפרים זלמן הלפרין בעידודו של רבי שלמה גולדמן האדמו"ר מזוויעהל, לצידו ואחריו ניהל את הארגון הרב יהושע לעווי[1].

בנשיאות הארגון עמד הרב דב בריש ויידנפלד הרב מטשיבין והוא נתמך על ידי החזון אי"ש שהורה לסייע לארגון, הרב צבי פסח פרנק אף הורה לתורמים להעדיף תרומה לארגון לצורך הקמת מקווה על פני הקמת בית כנסת.

במהלך השנים כיהנו כנשיאי הארגון גם הרבנים זלמן סורוצקין, יחזקאל אברמסקי, הרב אברהם מרדכי אלתר האדמו"ר מגור, הרב יואל טייטלבוים האדמו"ר מסטמר, הרב אהרן קוטלר, הרב מנחם מנדל שניאורסון האדמו"ר מחב"ד, פוסק הדור הרב שלמה זלמן אוירבך, הרב אהרן יהודה ליב שטינמן, הראשון לציון הרב עובדיה יוסף, חכם שלום כהן, הרב שמעון בעדני ועוד.

מנהיג הציבור החרדי הרב חיים קניבסקי תמך (בדומה לרבו החזון איש) באופן נלהב בארגון ואף קרא לסייע בכל דרך לפעילותו, הוא גם ראה בתמיכה בפעילות העמותה סגולה לפרי בטן ול"ישועות" רבות.

ניהול האירגון

הארגון נוהל שנים רבות על ידי 3 נשים משכילות ומקצועיות תושבות ירושלים שהקדישו מזמנם וממרצם להצלחת הארגון ולבניית מקוואות טהרה לנשים מפוארים ביותר ברמה גבוהה ונקיה עם כל שכלולי הטכנולוגיה בכל רחבי ארץ ישראל שהן; מיכל הופמן אתי סופר אתי לוי[2] הארגון מסייע במימון בנייה ושיפוץ של מקוואות. עד שנת תשס"ו (2006), הקים הארגון כ-900 מקוואות[3].

כיום עומד בראשות הארגון הרב חיים לוי. מנכ"ל הארגון הוא עקיבא ויינר. נשיא הארגון כיום והרב הפוסק של הארגון הוא הרב הגאון מרדכי אוירבך תושב תל אביב בן הרב שלמה זלמן אוירבך.

בנשיאות הארגון עומדים כיום הרבנים ראשי הישיבות דלהלן; דוב לנדו, ברוך דב פוברסקי, משה הלל הירש, ראובן אלבז ושמעון גלאי, לצד האדמורי"ם מבעלז, צאנז, באיאן, מודז'יץ, רחמסטריווקא, פינסק קרלין, זוויעהל ועוד.

על פי דיווחי הארגון מלבד פעילותו להקמת מקוואות, הוא מפקח על כ-800 מקוואות בישראל ומעניק להם תעודות כשרות[4]. כמו כן מפעיל הארגון מרכז מידע בנושא טהרת המשפחה, ומפיק מדריכים בעניין. הארגון מקיים חוגי בית וימי עיון לבלניות ולציבור.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ צאצא למשפחת בהר"ן שדאג כל השנים למימון והשגת תרומות מנדיבים מישראל בריטניה ארצות הברית ועוד מדינות להקמת מקוואות טהרה, וכשהיה עלם צעיר לימים זכה להתבשם והיה ולראות מהליכותיו בקודש של תפארת יהדות בבל המקובל והעניו הרב יעקב חיים סופר (שפסקי הלכותיו בספרו ההלכתי הגדול והמצליח כף החיים על שולחן ערוך אורח חיים ויורה דעה עשרה חלקים התקבל באהבה עצומה ורבה בכל זרמי היהדות והחוגים והעדות בארץ ובעולם)
  2. ^ כלתו של הרב יהושע לעוי ורעיית הרב חיים לוי
  3. ^ ב. ראם, מוסף שבת קודש יתד נאמן עש"ק בשלח תשס"ו כאן
  4. ^ מאות מקוואות נבדקו והוכשרו ברחבי הארץ
ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראל. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.