משלחת מס' 27 לתחנת החלל מיר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
תיאור תחנת החלל מיר בזמן פעילות המשלחת

משלחת מס' 27רוסית: основная экспедиция ‏я‏-27) הייתה משלחת לתחנת החלל מיר שפעלה מ-20 בפברואר 1999 ועד ל-28 באוגוסט 1999. מפקד המשלחת היה ויקטור אפנסייב. פעילות המשלחת נמשכה 188 ימים.

הרכב המשלחת[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם תפקיד חללית הגעה 20.02.1999–28.08.1999 חללית חזרה הערות
רוסיהרוסיה ויקטור אפנסייב מפקד המשלחת סויוז TM-29 סויוז TM-29 חבר משלחת מס' 27
מפקד חללית "סויוז TM-27"
רוסיהרוסיה סרגיי אוודייב מהנדס טיסה סויוז TM-28 סויוז TM-29 חבר משלחת מס' 26 ו-27
צרפתצרפת ז'אן פייר אניירה מהנדס טיסה סויוז TM-29 סויוז TM-29 חבר משלחת מס' 27

פעילות המשלחת[עריכת קוד מקור | עריכה]

חללית סויוז TM-29 עם חברי המשלחת המשלחת שוגרה ב-20 בפברואר 1999.

ב-22 בפברואר בוצע עגינה לתא עגינה במודול הבסיסי. בתחנת החלל פעלה משלחת מס' 26 בפיקוד גנאדי פדאלקה. במשך כ-5 ימים ימים צוות שכלל 5 אנשים ביצעו תוכנית ניסויים ותהלך העברת אחריות של תחנת החלל לצוות החדש. בחללית הגיע גם איוואן בלה מסלובקיה לביקור קצר. הוא ביצע ניסויים במסגרת תוכנית Stefanik שהוכנה עבורו וכלל הניסויים בתחום רפואה.

ב-27 בפברואר מפקד משלחת מס' 26 גנאדי פדלאקה ואיוואן בלה עזבו תחנת החלל בחללית סויוז TM-26. הם נחתו בהצלחה בכדור הארץ. אחריות על תחנת החלל עברה למשלחת מס' 27 שהחלה בפעילות סדירה. סרגיי אוודייב הצטרף למשלחת מס' 27. פעילות זאן פייא אניירה התרכזה בעירכ בתוכנית ניסויים Perseus שהייתה המשך של תוכניות ניסויים משותפות לרוסיה וצרפת.

ב-4 באפריל חללית מטען פרוגרס M-40 חוברה לתא עגינה במודול "קוואנט 1". עגינה עברה במשטר אוטומטי ללא בעיות. בנוסף למצרכים רגילים בחללית מטען הגיע ציוד לניסויים שיבוצעו על ידי אניירה וחללית חובבות רדיו Sputnik-99.

ב-16 באפריל אפנסייב ואניירה ביצעו פעילות חוץ-רכבית שנמשכה כ-6.5 שעות. הם הרכיבו ציודים לניסויים בחלק החיצוני של תחנת החלל ושחררו למסלול לוויין Sputnik-99.

ב-9 ביולי הופסקה אספקת חשמל ממודול "פרירודה". כתוצא המכך חלק מהציודים לרבות ציוד תקשורת נותרו ללא אספקת חשמל. בהמשך התלקה תוקנה על ידי הצוות.

ב-18 ביולי חללית מטען פרוגרס M-41 חוברה לתא עגינה במודול "קוואנט 1". עגינה עברה במשטר אוטומטי ללא בעיות. בנוסף למצרכים רגילים בחללית מטען הגיע אנטנה חדשה שהיה צריך להתקין בחלק החיצוני של תחנת החלל. חללית הייתה מחוברת לתחנת החלל עד לספטמבר 1999 ונותקה מתחנת החלל כאשר היא הייתה לא מאוישת.

ב-23 ביולי אפנסייב ואוודייב ביצעו פעילות חוץ-רכבית שנמשכה כ-6 שעות. הם התקינו אנטנה חדשה אך לא הצליחו לפתוח ולהפעיל אותה. לקראת סיום הפעילות הובחרה בעיה בוויסות חום של חליפת חלל שלבש אפנסייב. היה צורך לחזור לתחנת החלל בדחיפות.

ב-28 ביולי אפנסייב ואוודייב ביצעו פעילות חוץ-רכבית שנמשכה כ-6 שעות. הם ביצעו הפעלת אנטנה שהותקנה בפעילות קודמת. כמו כן בוצעו פעולות הקשורות עם מכשירים מדעיים שפעלו בחלק החיצוני של תחנת החלל.

במהלך שהות בתחנת החלל חברי המשלחת ביצעו ניסויים רבים בתחומים שונים.

ב-27 באוגוסט חברי משלחת מס' 27 נכנסו לחללית סויוז TM-29 ועזבו תחנת החלל. הם נחתו בהצלחה בכדור הארץ.

תחנת החלל המשיכה לפעול במשטר לא מאויש.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]