משלחת מס' 19 לתחנת החלל מיר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
תיאור תחנת החלל מיר במזן פעילות המשלחת

משלחת מס' 19רוסית: основная экспедиция ‏я‏-19) הייתה משלחת לתחנת החלל מיר שפעלה מ-27 ביוני 1995 ועד ל-11 בספטמבר 1995. מפקד המשלחת היה אנטולי סולוביוב. פעילות המשלחת נמשכה 75 ימים.

הרכב המשלחת[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם תפקיד חללית הגעה 27.06.1995–11.09.1995 חללית חזרה הערות
רוסיהרוסיה אנטולי סולוביוב מפקד המשלחת STS-71 סויוז TM-21 חבר משלחת מס' 19
מפקד חללית "סויוז TM-21"
רוסיהרוסיה גנאדי סטרקאלוב מהנדס טיסה STS-71 סויוז TM-21 חבר משלחת מס' 19

פעילות המשלחת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מעבורת החלל אטלנטיס במשימה STS-71 בפיקוד רוברט גיבסון עם חברי המשלחת המשלחת שוגרה ב-27 ביוני 1995. ב-29 ביוני לבוצע עגינה לתא עגינה שהייתה זהה לתא עגינה שהייתה בניצול בתוכנית אפולו סויוז. בתחנת החלל פעלה משלחת מס' 18 בפיקוד ולדימיר דז'ורוב. במשך חמישה ימים צוות שכלל 13 אנשים ביצעו תוכנית ניסויים. לתחנת החלל הגיע כ-450 ק"ג ציוד לרבות כלים מיוחדים להשלמת טיפול בפאנל סולארי. בחזרה למעבורת החלל הועמסו ממצאים של בדיקות רפויות של חברי המשלחת, מחשב לא תקין וציוד אחר שאין בו צורך.

ב-4 ביולי צוות המשלחת נכנסו למעבורת החלל אטלנטיס ועזבו תחנת החלל. הם נחתו בהצלחה בכדור הארץ. אחריות על תחנת החלל עברה למשלחת מס' 19 בפיקוד אנטולי סולוביוב. חללית סויוז TM-21 שימשה חללית חירום.

ב-14 ביולי סולוביוב ובודארין ביצעו פעילות חוץ-רכבית שנמשכה כ-5.5 שעות. במהלך פעילות זו טופל פאנל סולארי על מודול "ספקטר" ו-"קוואנט 2".

ב-17 ביולי בעזרת מנוף שונה מקום עגינה של מודול "קריסטל". זאת המטרה לאפשר עגינה של מעבורת החלל בעתיד.

ב-19 ביולי סולוביוב ובודארין ביצעו פעילות חוץ-רכבית שנמשכה כ-3 שעות. במהלך פעילות זו בוצעו הכנות להתקנת ציוד עבור ניסוי בלגי MirAS. הפעילות הופסקה לפני הזמן עקב בעיה בחליפת חלל של סולוביוב.

ב-21 ביולי סולוביוב ובודארין ביצעו פעילות חוץ-רכבית שנמשכה כ-3 שעות. במהלך פעילות זו הושלמה התקנת ציוד עבור ניסוי בלגי MirAS.

ב-22 ביולי לתחנת החלל הגיע חללית פרוגרס M-28 עגינה אוטומטית למודול הבסיסי עברה ללא בעיות. צוות התחיל בפינוי כ-2,500 ק"ג מטען לתחנת החלל.

ב-4 בספטמבר חללית מטען פרוגרס M-28 נותקה מתחנת החלל ובהמשך נשרפה בכינסה לאטמוספירה.

ב-5 בספטמבר לתחנת החלל הגיע חללית סויוז TM-22 בפיקוד יורי גידזנקו. העגינה בוצע לתא עגינה במודול הבסיסי. בחללית הגיעו חברי משלחת מס' 20. החל הליך העברת הארחיות על תחנת החלל.

ב-4 ביולי צוות המשלחת נכנסו לחללית סויוז TM-21 ועזבו תחנת החלל. הם נחתו בהצלחה בכדור הארץ.

אחריות על תחנת החלל עברה למשלחת מס' 20 בפיקוד יורי גידזנקו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]