משתמש:שילוני/דיוני יישובים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יישוב בלתי מוכר[עריכת קוד מקור | עריכה]

למה אתה מוסיף את זה בערכים שהם ישובים מוכרים ובערכים של יישובים לשעבר? בבקשה אל תעשה זאת. הכרזתם כישובים לא מוכרים לא מדוייקת כלל ועיקר. בברכה A&D - עדי 20:42, 2 יולי 2006 (IDT)

בכלל ע"פ מה הישובים נכנסים לקטגוריה הזו? A&D - עדי 20:45, 2 יולי 2006 (IDT)
מצטרף לשאלה: גבעות היא יישוב חוקי לכל דבר. DGtal 21:08, 2 יולי 2006 (IDT)

רבותי,

אינני מתיחס לסוגית "חוקיותו" של גבעות. אני מקווה שבאתר שם יוקם לא רק יישוב אלא אפילו עיר גדולה, כפי שאני יודע שיש תכנון כזה. כרגע, לידיעתך, המקום 'צורף' רשמית לאלון שבות.

אני עוסק, בין השאר, במחקרים בהשתתפות גופים רשמיים שקובעים מדיניות בתחומים אלו (הגדרת יישוב)- הלמ"ס, משרד הפנים, ועדת השמות ועוד. כל מקום בתחומי מדינת ישראל שמוכר כיישוב זוכה ב'סמל ישוב' בן 4 ספרות. בעקבות זה הוא מקבל 'מיקוד דואר'. יש השלכות רבות מאוד ומשמעותיות לאִם מקום מסוים מוכר כיישוב או לא.

קרה שהיו יישובים שהיה להם סמל יישוב- וזה בוטל (לרוב בגלל התמעטות תושבים מתחת לרף מסוים). עדיין גרו שם אנשים. היישוב היה 'חוקי'. אבל הוא בטל מהיות יישוב.

יש בסה"כ בארץ היום מאות (קרוב ל-800) יישובים בלתי מוכרים. חלקם יישובים ערביים. חלקם יישובים ישראליים ביו"ש (ביניהם חלקם 'חוקיים' וחלקם לא). חלקם צורפו ליישובים אחרים ב-1951 וחלקם לפני שנתיים.

המשותף לכולם: היום, הם אינם מוכרים, רשמית, ע"י המדינה כיישוב. אנשים גרים בהם (ברובם), יש להם היסטוריה וראוי לכתוב עליהם (למרות ש"אינם מוכרים"). שאיפתי היא לא רק להסדיר את הסיווג (קטגוריה בלע"ז) המדובר, אלא למצוא צורה ראויה להציג ב'תבנית' את ה'סמל ישוב' של כל יישוב, שנת ההכרה בו ושנת ביטול ההכרה בו, אם קרה. שאיפתי ליצור ערכים לכל מאות היישובים הבלתי מוכרים.

אין לשים שכונות, כדוגמת כפר גנים, בקטגוריית "ישובים בישראל". היום זה לא יישוב. באיזו קטגוריה הייתם שמים את כפר גנים (שכונה בפ"ת? כמו שיש סיווג "ירושלים: שכונות"), עוספייה (לשעבר עיר, היום חלק מעיר הכרמל), מכבים (לשעבר מכבים, אח"כ חלק מכבים-רעות והיום חלק ממודיעין), לוד (היום עיר, לעתיד חלק מהעיר רמלוד(?)). צור יגאל? רמת בית שמש? הר שמואל? עופרים? כרכור? ברטעה? עכברה? סמדר?

ראה טירת שלום. הפתרון הקיים שם לא רע. אולי סיווג "יישובים שבוטלו"? אני הייתי משאיר "יישובים בלתי מוכרים" כסיווג-על, עם תת-סיווגים כמו: "יישוב שנהיה שכונה בעיר"/"יישוב שצורף ליישוב גדול" (ושיהיה גם בסיווג "שכונות באותה עיר"), "יישוב שאוחד עם יישוב אחר", "ריכוז אוכלוסיה בדווית" , "יישוב ישראלי בלתי מוכר ביו"ש" וכד'


אני מתאמץ לשמור על רמה לא רק של 'רשמיות', אלא של אובייקטיביות פוליטית , מה שאינו משתמע מהערכים הנוכחיים 'מאחזים', ו'כפר בלתי מוכר'. רוב הכפרים האחרונים אינם רק בלתי מוכרים אלא בלתי חוקיים. אני בקיא בסוגיות אלו והן סבוכות. אבל אין להתעלם מהופעתם של ה'מאחזים' במסמכים רשמיים רבים, לכך שניתנו משכנתאות ממשרד השיכון לבתים במקומות אלו, לחיבור רוב המקומות לתשתיות וסלילת כבישים (לפחות חלקם ע"י מע"צ). בדרכים אלו ורבים נוספים, חרף דו"ח ששון, העניקה המדינה הכרה בפועל במקומות אלו. לעומתם, ההכרה של המדינה ביישובים הבלתי מוכרים המוסלמיים היא רק שאזרחים אלו מתגוררים ב'אזור' מסוים- לא בנקודה מסוימת. לא אאריך עוד בהשלכות של ההבדלים ביניהם. אבל, האם יחס זה של המדינה (כלפי סוגי יישובים אלו) הוא צודק? -תן לקוראים להחליט. האנצקלופדיה מחויבת, למרות עממיותה, להתרחק מהבעת דיעות במסוה של הצגת הגדרה 'רשמית'. בכתיבתי, אני מתרחק מהמונחים התקשורתיים ומעדיף, במידת האשר את ה'רשמיים'. (בדומה לנ"ל, גם השימוש הרב בביטוי 'התנחלות' יש בו חוסר רשמיות ומקצועיות. די לומר "יישוב ישראלי באזור יו"ש" וכד'. מספיק שיהיה ערך התנחלות בו יוסבר משמעות המושג, בערך כפי שנעשה.) ראוי להציג דיעות שונות, אך לייעד להם מקום מוגדר, בסוף המאמר.


שילוני 01:00, 3 יולי 2006 (IDT)

שלום,
בסוגיות מהסוג הזה נהוג לקיים דיון לפני שינויים מהסוג שביצעת. אל תפתח בבקשה קט' חדשות ואל תצרף יישובים קיימים לקט' אלו. גילגמש שיחה 01:17, 3 יולי 2006 (IDT)
במקרה של גופים מוניצפליים לשעבר יש לפתוח קטגוריה אחרת שכן יש הבדל גדול בין ישוב לא מוכר כי מעצם הקמתו הוא לא היה מוכר (כפרים בדואים, מאחזים) לבין ישובים לשעבר שכיום הם אינם מוכרים כי הם חלק מגוף מוניצפאלי אחר. אולי יש לפתוח משהו כמו ישובים שהתקיימו בישראל. בברכה A&D - עדי 09:25, 3 יולי 2006 (IDT)
הצעה לפתרונות (רלוונטי גם לגבי יישובים בחו"ל):
לגבי כפר גנים ויישובים שהפכו לשכונות אינטגרליות אין בעיה ליצור קטגוריה:פתח תקווה: שכונות וכד'.
הבעייה הגדולה היא יישובים שטכנית אוחדו, אך אין קשר פיסי ביניהם. גבעות, הידועה (למעטים אומנם) בכינוי החיבה אלון שבות ג' היא דוגמה קיצונית בגלל המרחק הפיסי (5 דקות נסיעה), בערך כמו בין רמת בית שמש לבית שמש, וחוסר הקשר המנהלי בחיי היום יום בין היישובים (כל יישוב מקבל שירות בנפרד מהמועצה האיזורית).
יש כמה אפשרויות: מקומות שהערך עליהם גם ככה קטן (כמו סמדר ומשמר השלושה שאוחדו עם עוד 2 ישובים "אדומים" ליבנאל) אפשר להפוך להפניות ולאחד את מעט המידע עליהם לערך אחד ראשי.
יישובים משמעותיים יותר שאוחדו מוניציפלית, ולא רלוונטי לאחד את הערכים או ליצור קטגוריה ליישוב הראשי, אפשר להכניס לקטגוריה:יישובים שסופחו מינהלית (או לייתר דיוק קטגוריה:ישראל: יישובים שסופחו מינהלית).
יישובים שפשוט נעלמו מסיבה כלשהי (מגדל עדר, פומפיי, גמלא העתיקה) אפשר להכליל בקטגוריה:יישובים בעבר.
DGtal 20:11, 3 יולי 2006 (IDT)

אני מצטער לראות שמכתבי המפורט זכה להתיסות שולית, בינתיים. אעדיף התיחסות עניינית לפרטים השונים שהזכרתי במכתבי הראשון. תודה לעדי ו-DGtal על הצעותיהם. יש לי הצעות אחרות, לפי רוח הנהלים הרשמיים (של משרד הפנים וכו') המוכרים לי. אשמח אם עורך ותיק 'יפתח דיון' בנושאים שהעליתי- יש לי נסיון רב בתחום שיועיל לפיתוח הנושא.

חבל שתרומותי נמחקו, ללא דיון או שיחה עמי, תוך זמן קצר. עדיף שיהיה 'יותר מדי' מידע, מאשר מידע מצונזר. גם אם נקבעו כללים בענינים מסוימים, התנהגות זו נוגדת את רוחו של האינטרנט בכלל ושל ה'ויקיפדיה' בפרט.

שילוני 19:30, 4 יולי 2006 (IDT)

1. אני מציע להעביר את הדיון החשוב הזה לפורום רחב יותר. 2. תומך בהצעה של שילוני: יש מידע רב שניתן להוסיף לתבנית הישוב (ראה: שיחה:שגור). 3. שינויים מנהליים (איחוד רשויות, שינוי שם, קבלת הכרה או הסרת הכרה) לא אמורים לגרום לביטול ערכים או לאיחוד ערכים תחת השם החדש, ובוודאי שלא לגרום להסרת מידע בעל ערך אנציקלופדי על אותו מקום גיאוגרפי שהיה לו שם, שהתגוררו בו, או שעדיין גרה בו קבוצת אנשים. --יאיר א 14:06, 5 יולי 2006 (IDT)


קטלוג[עריכת קוד מקור | עריכה]

שוב שלום, אל תקטלג בבקשה התנחלויות כישובים בישראל. הוחלט על הקטלוג הנוכחי בהצבעה מסודרת. אם אתה רוצה, תציע לשנות את זה. גילגמש שיחה 14:29, 26 בנובמבר 2006 (IST)

נא הפנה אותי לדיון המדובר. כיוון שבמשפט הפתיחה כתוב: "במדינת ישראל של 2006 יש 1243 יישובים המוכרים על ידי משרד הפנים." חשבתי שכאן מרוכזים כל האתרים המוכרים כיישוב ע"י משרד הפנים. אם זה אינו המקום המתאים (משום מה?) ראוי שתהיה רשימה כזו איפושהו (הכדור אצלך). שילוני 14:35, 26 בנובמבר 2006 (IST)
כאן יש שני דיונים: ויקיפדיה:פרלמנט/ארכיון בארכיון 7 וב-11 הצבעה חוזרת. החוקים שעברו בפרלמנט מחייבים והם אינם בגדר המלצה בלבד. גילגמש שיחה 14:37, 26 בנובמבר 2006 (IST)
לא הבעתי מרידה בחוקים, אז אל תאשים אותי בכך, אפילו ברמיזה. אעיין שם ואשיב עוד תיכף. שילוני 14:41, 26 בנובמבר 2006 (IST)
אני מצטער שזה מה שהשתמע מהדברים. פשוט הסברתי שמה שכתוב שם, זה החוק, בניגוד למה שכתוב נניח בדף שיחה. גילגמש שיחה 14:42, 26 בנובמבר 2006 (IST)

עיינתי שם, ונ"ל שזה לא סותר. הם יכולים להקרא התנחלויות וגם להמצא בקטגורית "ישובים בישראל". אני לא נכנס לסמנטיקה ולקונוטציה של הכינוי. אני רק סבור שראוי שתמצא בוויקיפדיה רשימה מקיפה ומסודרת של כל היישובים המוכרים ע"י משרד הפנים. כיוון שהוויקיפדיה העברית סולדת מרשימות ומעדיפה קטגוריות- אז שיהיה בקטגוריה. מצידי תמציא קט' חדשה "יישובי משרד הפנים" או משהו דומה שרק לא יטעו הקוראים ויחשבו שהתנחלות היא גם סוג של יישוב. שילוני 15:08, 26 בנובמבר 2006 (IST)

לא. בדיון שנמצא בארכיון מס' 7 כתוב בפירוש שהמיון בקט' יהיה על פי תוצאות הדיון. גילגמש שיחה 15:10, 26 בנובמבר 2006 (IST)
  1. אפשר שליישוב יהיה יותר מקטגוריה אחת. לכמעט כולם יש. כולם צריכים להיות בקטגורית "ישובים בישראל", ובנוסף ב"ערים", "מועצות מקומיות", "קיבוצים", "יישובים קהילתיים" או אפילו "התנחלויות". אם הערך מסווג גם בקטגורית "התנחלויות" וגם בקטגורית "ישובים בישראל" זה לא בהכרח סותר את ההחלטה.
  2. אם הצעה זו מפריעה לך, עדיין לא התיחסת למה שכתבתי לעיל: "אני רק סבור שראוי שתמצא בוויקיפדיה רשימה מקיפה ומסודרת של כל היישובים המוכרים ע"י משרד הפנים. כיוון שהוויקיפדיה העברית סולדת מרשימות ומעדיפה קטגוריות- אז שיהיה בקטגוריה. מצידי תמציא קט' חדשה "יישובי משרד הפנים" או משהו דומה שרק לא יטעו הקוראים ויחשבו שהתנחלות היא גם סוג של יישוב." שילוני 15:18, 26 בנובמבר 2006 (IST)

אני לא מתייחס למה שאמרת כי זה סותר את החוק שהתקבל. אם נורא חשוב לך, אתה יכול לקטלג את ההתנחלויות בקט' "התנחלויות בישראל" או משהו כזה. התנחלויות אינן ישובים כפי שנקבע בפלרמנט. גילגמש שיחה 15:25, 26 בנובמבר 2006 (IST)

ע"פ הפלרמנט הישראלי הם יישובים וראוי להציג זאת במקום כלשהו. האם זה יפריע לך שאצור דף-רשימה של כל היישובים המוכרים בישראל, כולל התנחלויות ויישובים שטרם נכתב עליהם ערך? שילוני 15:35, 26 בנובמבר 2006 (IST)
מפריע לי שיש גזרה שווה בין תל אביב לבין התנחלויות. הראשון הוא ישוב חוקי ומוכר ואילו השני לא כל כך. זאת גם מהות ההצבעה. לא יפריע לי אם תיצור קט' שתאגד את תל אביב עם ההתנחלויות, אבל אי אפשר לקרוא להתנחלויות "ישובים ישראלים". גילגמש שיחה 16:21, 26 בנובמבר 2006 (IST)
מה לעשות שמוסדות המדינה הרשמיים אינם עושים הבחנה כזאת אלא מכנים את כולם בשם "יישוב". אתה אומר "הראשון הוא ישוב חוקי ומוכר ואילו השני לא כל כך."- לדעתי, דווקא הוו' העברי חייב להציג את העמדה הישראלית כעמדה בסיסית ורק אז להציג דעות אחרות. לפי מדינת ישראל, אין הבדל בין החוקיות של לפיד (בשטח המפורז בין ישראל לגדה) לבין זו של כפר האורנים, בין שכונת שמואל הנביא לבין רמת אשכול (רוב העולם אינו מכיר ברבונות ישראל אף במערב י-ם), או בין מבוא חמה למבוא דותן (רוב העולם רואה את הכיבוש הישראלי בגולן כחמוּ‏ר יותר מזו שביו"ש). מוסדות המדינה מכירות בחוקיות של כל היישובים המוכרים ו"העולם" אינו מכיר בחוקיות של יישובים רבים אף שאינם "התנחלויות". א"כ, אבחנה זו היא מלאכותית ונעשית רק ע"י מי שמאמין שיש תועלת באפלייה זו.
אם ישראל קוראת להתנחלויות "ישובים ישראליים"- למה שאני לא אעשה כן? זכותה של מד"י, משרד-הפנים וכו' לקבוע מהם "היישובים הישראליים". אם המדינה קובעת ש"כפר גנים" אינו יישוב (כי צירפה אותו ב-1963 לפתח תקווה) ו"כפר עציון" הינו יישוב -דווקא הוויקיפדיה העברית יורה לאזרחי מדינת-ישראל אחרת? וישלול מהמדינה את זכותה לקבוע מהם יישוביה?! ראה עוד את עמדותיי בנושא כאן. שילוני 20:43, 26 בנובמבר 2006 (IST)
המדינה נזהרה לא לקבוע מעולם שההתנחלויות הן בשטח מדינת ישראל, ולכן סיווגן כיישובים ישראליים מכניס חוסר בהירות. כפי שכתב גילגמש, בשני דיונים נפרדים הקהילה קבעה, וחזרה וקבעה, שיש להשתמש בשם התנחלויות. ‏odedee שיחה 21:46, 26 בנובמבר 2006 (IST)
כמו שציפיתי, נמנעים מהתיחסות ענינית לנקודות שהעליתי, ומסתתרים מאחורי "קהילה" ו"הצבעות". הגדרות והסברים חוסכים "חוסר בהירות". יש הבדל בין "יישובים ישראליים" לבין "שטח מדינת ישראל", כמו שיש בארץ גלידה אמריקאית, תה אנגלי ונשיקה צרפתית. אם עיינת כאן, ראית שאפשר להסביר את מעמד ההתנחלויות. זה כמו קולוניות. איים של ריבונות ישראלית ברבדיה המינהליים- לא המדיניים (פוליטיים). ישראל מתיחסת אליהם כיישובים ישראליים לכל דבר ועניין.
אם תתעקשו בדבר, אוותר. רק תהיו עקביים. תרשמו את הישראלים תושבי-איו"ש כתושבי-חו"ל לכל דבר ועניין. הפחיתו את מספרם ממניין תושבי ישראל. הוציאו את "מחוז יהודה ושומרון" מתבנית:מחוזות ישראל. את כביש המנהרות וכביש אלון מקטגוריה:ישראל: כבישים. את מכללת יעקב הרצוג ומכללת אריאל מקטגוריה:מכללות ואוניברסיטאות בישראל. מעניין לשים לב מי שיבץ את גשר אדם בקטגוריה:ישראל: גשרים!
אולי מספיק עם הטון הלוחמני הזה? מדובר בסוגיה לא פשוטה, הנימוקים השונים כבר נטחנו פה לעייפה, ולכן אין חוזרים ומעלים אותם בדף הזה. אפשר להסביר את מעמד ההתנחלויות, אבל אין טעם, וגם לא סביר, לעשות כן בכל ערך, ולכן קיום הקישור למלה "התנחלות" חוסך את זה. אין לי התנגדות לחלק מהשינויים שהצעת, צריך רק לראות שהם באמת מהווים שיפור. לגבי גשר אדם, קטלגתי אותו במודעות מלאה למצב, ובידיעה שאין לנו כרגע קטלוג מוצלח יותר. כשיהיה - הוא יעבור. ‏odedee שיחה 00:10, 27 בנובמבר 2006 (IST)
אנא, תפרט אילו מהשינויים שהצעתי אתה מקבל.
בנוסף, אני מוכן שתתקיים הקישור למלה "התנחלות", כדברך, למרות שזה מיותר כיוון שהיישובים כלולים בקט' התנחלויות (ראו אגב את הצורה בה ערכתי את הערך על "קרני שומרון"). אני רק מבקש שתקבל את עמדת מדינת ישראל ש"התנחלות" (אזרחית) אינה אלא מקרה-פרטי של "יישוב". "יישוב", מעצם הגדרתו, הוא המילה הכללית ביותר לאתר מיושב - לעומת כפר, עיר, עיירה וכו'. מלה זו נפוצה בעיקר בתרבות-הלשונית הישראלית; ברוב ארצות אירופה ואמריקה אין משתמשים בה לתיאור יישוביהם (אלא בתיאורים הנ"ל, או במילים: קהילה, מקום וכו'). מעניין לשים-לב לכך שבאנגלית משתמשים באותה מלה ל"יישוב" ול "התנחלות". ולגבי התואר "ישראליים"- מד"י בנתה אותם, מנהלת אותם, תושביהם הם אזרחי-ישראל המשלמים מיסי-ישראל ומשרתים בצה"ל, ואם הם יפורקו- מד' ישראל היא שתעשה זאת.
דווקא כיוון ש"הנימוקים השונים כבר נטחנו פה לעייפה" ציפיתי שתוכלו להציג את עיקרי הדברים בצורה תמציתית ועניינית. התאכזבתי להיווכח שאינכם עושים זאת.
מתנצל על ה"צליל" שבדבריי הקודמים, זה נבע מתסכול-דף-שיחה. אני בעקרון נמנע מדיונים ארוכים בדף-שיחה. כתיבה בערכים זה ללכת קדימה; כתיבה בדף-שיחה זה להיתקע בעבר. כאן חרגתי ממנהגי שלא לכתוב באריכות בדפי-שיחה, שנראה לי חבל על המאמץ.
ניסיתי לפעול בצורה אחרת. ניסיתי להסביר את עמדתי בסבלנות ובטוב-טעם. טרם נעניתי בהתאמה, בצורה עניינית ומפורטת. עודני נושא תקווה (לקבל תשובות לפניותי), אך אחזור בינתיים ל"קונכיה" שלי ואתמקד בדפים הציבוריים.
באמת חבל להעלות את הנושא בדף זה- אעביר את הדיון הנ"ל לדף הערך לתועלת הציבור.


עריכתך בכפר אלדד[עריכת קוד מקור | עריכה]

התוכל להסביר את עריכתך זו בערך כפר אלדד?

ראשית, בהתאם למדיניות שנקבעה בפרלמנט בשתי הצבעות שונות ישובים יהודיים באיו"ש יקראו "התנחלויות". הסרת התואר מנוגדת לקביעה זו.

שנית, תקציר העריכה "שחזור" הוא מטעה. לא שיחזרת את עריכתו של האלמוני שערך לפניך (אשר זו הייתה עריכתו) אלא השמטת חלקים מהערך. תקציר עריכה מטעה הוא דבר חמור, בעיקר כשהוא מסתיר עריכה פוליטית המנוגדת לקביעת הקהילה. כולי תקווה כי מדובר בטעות בלבד.

אנא הימנע ממקרים דומים בעתיד. יום טוב, אורי שיחה 18:07, 9 במאי 2007 (IDT)

ואני חושב שזה חמור שאתה משנה (בערך המדובר) ורק אח"כ פונה אלי. ואולי, לאחר שאסביר, תסכים לדעתי?
כפי שכתבתי בדף זה ובדפי-שיחה רבים אחרים, למושג 'התנחלות' יש משמעות פוליטית-משפטית מובהקת ומוגדרת. ההנחלויות הישראליות, במיוחד מאז הסכמי אוסלו, הנם פזורה של איי-קולוניות, של ריבונות פסודו-אזרחית, בשטח שהוא בתפישה צבאית. תאמין לי שמצב משונה זה אינו לרוחי, אך, עם-זאת, אני מתמצא בפרטיו. בניגוד לרבים משכניי- אני מכיר במציאות כהוייתו.
יש רק שני דרכים להגדיר 'מיהו התנחלות'- כעמדת העולם, או כעמדת ישראל. לפי 'העולם', כל אחיזה ישראלית בשטחים שנתפסו ב-67', מהבניאס ועד מגדל דוד, היא התנחלות. לפי ישראל, התנחלות היא שטח באזור יו"ש שהוגדר כמיועד למגורי ישראלים ותחומי-שטחו נקבע ע"י המדינה. מהיכרותי את הוויקיפדיה, אני רואה שכאן נוקטים בעמדה הישראלית. לא ראוי ש'הקהילה' תיצור הגדרה שלישית.
יש כ-128 התנחלויות, כולם באזור יו"ש. לכל התנחלות כזו יש גבולות-שטח מוגדרים שנקבעו ע"י המנהל האזרחי. בנוסף, הם נושאים 'סמל יישוב' ומוכרים כיישוב ע"י מד"י. לרוב יש זהות בין ההתנחלות לבין היישוב שנמצא בשטחו. קורה שבתחומו של התנחלות נמצא יותר מיישוב אחד. לדוגמא, בהתנחלות המכוּנה כ‏פר אדומים יש שלושה יישובים: 'כ‏פר אדומים', 'אלון' ו'נופי-פרת'. א"כ, אפשר לומר על 'נופי-פרת' שהוא 'כפר' אולי אפילו 'יישוב' (אך 'יישוב בלתי מוכר'). אפשר לראותו כ'שכונה' של כפר-אדומים (הגדרתו הרשמית). אך אין התנחלות בשם זה. כמו-כן כפר אלדד; כנראה שתושביו רואים בו יישוב, אך הוא יושב על אדמת ההתנחלות 'נוקדים' ותושבים נמנים בקרב אוכלוסיית נוקדים. ראה גם מה שכתבתי בשיחה:הר אדר, ושים-לב לכך שאינני נרתע מלסווג מקום כהתנחלות אם צריך.
המינוח 'שחזור' אולי לא היה מדויק, אך התכוונתי לאותה המשמעות: שיחזרתי מה שכתב אלמוני אחר חזרה למה שאני כתבתי.
שוב שלום. הבנתי את דבריך, אם כי אינני בטוח שאני מסכים איתך. אבל הסכמתי איננה חשובה כאן, חשובה הסכמת הקהילה. בשתי הצבעות בפרלמנט הוחלט להחיל את הכינוי "התנחלות" על "ישובים יהודיים מעבר לקו הירוק" (מתוך סיכום תוצאת ההצבעה השנייה (ויקיפדיה:פרלמנט/ארכיון 11#תוצאה) אינך יכול לשנות זאת בעצמך. יחד עם זאת, באותה ההחלטטה נאמר גם כי "לא התקבלה אחרת בדבר דיון פרטני לגבי מקרים ספיציפיים שלא צריכים להיקרא כך מסיבות שונות. הדיון על המקרים האלה צריך להתנהל בדפי שיחת הערכים הרלוונטיים" - בהתאם אתה מוזמן לפתוח דיון פרטני שכזה בכל ערך בו תמצא לנכון לעשות זאת. אפשרות שניה היא להתחיל הצבעה חדשה, שלישית במספר, בפרלמנט. עד שיעשה אחד משני אלו יש לדבוק בהחלטה שהתקבלה ואושררה. בברכה, אורי שיחה 00:43, 10 במאי 2007 (IDT)