משתמש:Eman/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אחמד כאחלה בן 45 נהרג מירי צה"ל לעיני בנו, במחסום פתע סמוך לכפר סילואד. מפקד החטיבה קבע כי "האירוע לא היה אמור להסתיים בהרוג" [1] [2]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כרונולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבצע חירם[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך המבצע אירעו מספר מקרים של מעשי טבח והתעללות בתושבים מקומיים.[1]

לאחר כיבוש עילבון נרצחו 14 מתושביו על ידי החיילים כנקמה על כך שראשיהם של שני חיילים ישראלים שנהרגו בקרב נכרתו ונישאו בתהלוכה.[2]

ב-1 בנובמבר 1948, לאחר כיבוש הכפר חולא הלבנוני, ריכזו חיילי חטיבת 'כרמלי' עשרות גברים ודחקו אותם לאחד הבתים. לאחר מכן ירו עליהם ופוצצו את הבית, בין 34 ל-58 גברים נהרגו. מפקד הפלוגה האחראי הועמד לדין ונשפט לשבע שנות מאסר, אולם בפועל לא נאסר.[1]

התקבלו תלונות ועדויות על מעשי טבח ואכזריות נוספים גם בסאלחה, צפצאף, ג'יש, בירעם וסעסע. על פי הערכה, במבצע כולו נרצחו כמאתיים אזרחים ושבויים בכ-12 מקומות. למרות מספר חקירות שנוהלו באשר למקרים אחרונים אלה, לא הועמד לדין אף חייל בעקבותיהן.




קישורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיעח ר"ץ. שיזמה את הדיון, טענה כ' במצענך" " יש סעיף הגורר עונש של חמש שנות מאסר על כל ערבי, שיקיים יחסי מין עם?ישראלית. כן הציעכך' לגרש " ערבים מהארץכהתחלה" של " גירוש טוטלי, הצעת השופט עציוני לפסול את־. הרשימה נדחתה בקולות חליכוד והמפד"ל. המערך ו־ שינוי" נמנעו מהצבעה. דק " חדש" ור"ץ תמכו בפסילה. "

דיון נוסף על פסילה בעקבות פרסומים שמעוררים מדנים בין חלקי האוכלוסיה

במרכז המודעה, שהטיפה לגירוש ערבים, הופיעה תמונה של בהורה, בהקשר שממנו משתמע שקיימה יהסי־מין עם ערבים(הבהורה, היילת בשירות סדיר, הגישה כעבור זמן תביעת־דיבה נגד כהנא וזכתה בדין. הפיצוי שכהנא חוייב בו לא שולם לנערה עד עצם היום הזה). בגוף המודעה נאמר: "אנו מציעים מאסר הוכה בפועל של חמש שנים, בלי אפשרות של המתקת גזר־הדין או הורדת תקופת המאסר. לכל לא יהודי המקיים יהסי־מין עם יהודיה...

בוועדת־הבחירות־המרכזית. אמר השופט עציוני, בהנמקתו לפסילת רשימת כך: "ואין לי אלא לחזור על דברי השופט ויתקון, כאהד מפסקי־הדין שלו, כי שום משטר חופשי לא יתן ידו והכרתו לתנועה החותרת תחת אותו משטר עצמו, וכי לא פעם קרה בהיסטוריה של מדינות בעלות משטר דימוקרטי תקין, שקמו עליהן תנועות פאשיסטיות וטוטאליטריות למיניהן והשתמשו בכל י אותן הזכויות של הופש הדיבור, העיתונות וההת־ אגדות, שהמדינה מעניקה להן, כדי לנהל את פעי־ לותן ההרסנית בחסותן. מי שראה זאת בימי הריפובליקה של ויימר, לא ישכח את הלקח. "



הפרקליטות ביקשה לדחות את עתירתו של הרב כהנא נגד האיסור שהוציא, לטענתו, משרד החיניד על הופעותיו והרצאותיו בבחי־ספר ? בישראל.

ישיבת ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת פוצצה אתמול במהלך דיון בהצעתו של חבר הכנסת יאיר צבן ממפ״ם על: "הסכנה בפעולת תנועת כך".

ט.נ.ט. ממלכתי,
בין סעיפי מצעו הוא מציע לאסור קיום יחפי־מין בין יהודים לערבים.

מפגש פעילים בירושלים דב אלפון, כהנא: "הם יברחו כמו שפנים", כותרת ראשית, 26 באפריל 1984

פסילה בועדת הבחירות, ביוזמת שולמית אלוני.המערך. רץ. שינוי, ורק״ח תמכו בפסילה. חופש הצבעה בסיעת הליכוד שהתפצלה לנמנעים ומתנגדים. תמיכת יו"ר הוועדה השופט גבריאל בך - "אחרי ששמעתי מה הוא אומר. ברור לי. שאם אדם כזה ישב בכנסת. לא יצטרכו האנטישמים בעולם את הפרוטוקולים של זקני־ציון". בדיון נשאל כהנא לגבי גירוש דרוזים וצ'רקסים וענה: "אני בעזן להעביר מהארץ כל מי שאיננו"

18 המצביעים בעד הפסילה: נציגי המערך, ר"צ, שינוי, חד"ש, רשימת בך פורת והשופט בך. ‭10‬ הצביעו בעד אישור הרשימה: חלק מנציגי הליכוד, וכל נציגי מפד"ל, אמדת ישראל, תמ"י והתחיה. 7 מנציגי הליכוד נמנעו. השופט בך הודיע לסיעה על פסילתה "מן הטעם כי רשימה זו דוגלת בעקרונות גנעניים ואנטי דמוקרטיים, העומדים בסתירה להצהרת העצמאות של מדינת ישראל, תומכת בגלוי במעשי טרור ומנסה ללבות שנאה ואיבה בין חלקים שונים של אוכלוסיית ישראל".

כתבה מקיפה. ראיון עם שפרינצק,
יודעים שהפעם יש לי גיבוי עצום. כל העמך הזה, שהצביע בעד בגין, מסתובב היום מתוסכל וממורמר — אגי פשוט מבטא את מה שהם חושבים".
לכל הפיגועים שביצעו אנשי התנועה ו* מקורביה גתן כהגא חסות גלויה רק לאחר מעשה. איש עוד לא הצליח להוכיח מעו־ רבות ישירה שלו באחד הפיגועים, ויש אומרים שעל חלקם אפילו לא ידע מראש
מימון מארה"ב. נסיעה פעמיים בשנה לאיסוף תרומות.

  • ביטול הפסילה - 28 ביוני

"תושבי חדדה, כאתי לבשר לכם כי ביום ג' כבוקר הערבים מתחילים לצאת ממדינת ישראל. מיד עם קבלת חסינותי, כחבר כנסת, אני מתייצב באום אל־פאחם עם דף ועט לרשום את אלה המוכנים לעזוב בשקט. יתר הערבים יועלו על גבי משאיות בכוה הזרוע של צה"ל. לא נרשה לסרטן לפעפע במדינה"‭.

  • פסילת תשדיר, שלולית דם

עם שסבל בעמנו מארס הצפעוני של הגזענות יקיא מקרבו בכל עממתו המוסרית גידול ממאיר זה. למען טוהר המחנה ולמען כבוד ישראל אנו קוראים לכל המפלגות " להתייחס אל כהנא כאל מוקצה מחמת מיאוס ולהסתייג מיד ובאופן רשמי מכל סיג ושיח ומכל שיתוף פעולה

בעת השבעת הכנסת

באוקטובר 1984 יזמה גלי צה"ל יום שידורים מיוחד נגד גזענות, אותו ניסה כהנא למנוע בעתירה לבג"ץ,

מיכאל איתן השווה את את החוקים שכהנא הגיש לחוקי נירנברג:
בתחילת הכנסת הנוכחית הגיש כהנא שני חוקים דומים. החוקים הנאצים היו: "חוק אזרחות הרייך" ו״חוק להגנת הדם הגרמני והכבוד הגרמני". כהנא הגיש "חוק האזרחות הישראלית" ו״חוק למניעת התבוללות ולקדושת עם ישראל". ח״כ איתן אמר לחברי הוועדה: "לפחות בשבע נקודות מצאתי דמיון רב בין שתי מערכות החוקים. בין היתר כלל הדימיון שלילת אזרחות מיהודים ברייך ושלילת אזרחות מערבים על־ ידי כהנא, הגבלות מגורים, איסור על נישואי תערובת, איסור קיום יחסי מין בין גזעים, הפרדת תלמידים, הפרדת חופי רחצה בין יהודים וערבים - לפי כהנא. ובין גרמנים ליהודים לפי הנאצים". מסקנתו של ח״כ איתן: "הצעות כהנא הינן מסמך נאצי שניכתב בישראל".

הרג חפים מפשע מריי כוחות הביטחון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית הנשיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

משכן נשיאי ישראל יושלם לקראת הפסח ויועמד לרשות הנשיא, למרחב, 12 בנובמבר 1970



|}

  1. ^ 1 2 בני מוריס, 1948, עמוד 374
  2. ^ תיאור מפורט של השתלשלות האירועים נמצא בספרו של בני מוריס, "לידתה של בעיית הפליטים הפלסטינים 1947–1949", עמ' 305–306, בספרו של יואב גלבר, "קוממיות ונכבה", עמ' 354 מוזכר שנהרגו בכפר 13 גברים, כנקמה על כריתת הראשים על ידי חיילי קאוקג'י והתהלוכה שהם קיימו בכפר. מוריס כותב על מציאת הראשים הכרותים בכפר בעת כיבושו.