משתמש:OvedC/טיוטא1

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של OvedC.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של OvedC.


שי אלון (נולד ב-18 בספטמבר 1972) הוא ראש המועצה המקומית בית אל, שבמחוז יהודה ושומרון, מאז נובמבר 2013. חבר דירקטוריון וחבר ועדת הכספים בחברה למשק וכלכלה, חבר בחבר הנאמנים (סנאט) וחבר ועדת הכספים במכללת אורות ישראל, חבר הנהלה וחבר בוועדת כספים במועצת יש"ע, חבר בוועדת ביקורת של מרכז השלטון המקומי בישראל, חבר הנהלה של המרכז הרפואי בשער בנימין וסגן יו"ר פורום עיירות הפיתוח והפריפריה (כולל יו"ש).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שי אלון נולד ב-1972, בן בכור בין שישה ילדים לחיים ורחל אלון. גדל בשכונת גבעת מרדכי בירושלים. למד בישיבה התיכונית שבמוסד קריית נוער בעיר. את שירותו בצה"ל עשה בגדוד 50 של הנח"ל המוצנח.

סיים את לימודיו באוניברסיטה העברית בחוג לחשבונאות בשנת 2000 והוסמך כרואה חשבון. בתחילת דרכו שימש כרואה חשבון שכיר של מספר קיבוצים באזור ים המלח, ובסוף שנת 2004, הקים משרד עצמאי לראיית חשבון בירושלים. בשנת 2011 הרחיב את משרדו עם שותף וביחד הקימו את משרד רואי החשבון "אסולין-אלון ושות", המונה מעל 20 עובדים ומתעסק בין השאר בייעוץ לחברות, המגזר השלישי ולשלטון המרכזי. בשנת 2018 קיבל תואר שני במדיניות ציבורית באוניברסיטה העברית בירושלים. את שני התארים סיים אלון בהצטיינות.

את התזה עשה אלון בחוג למדעי החברה, בנושא "מיצוי זכויות אוטומטי של הנחות בארנונה של מגורים: השפעת השימוש בהעברת קבצים אוטומטית מהביטוח הלאומי, משרד הביטחון ומשרד האוצר" בהנחייתו של פרופ' מומי דהן. המחקר עוסק ברובו בנושא צמצום הפערים בחברה הישראלית. המחקר מחבר בין עולם הכלכלה והעולם המונציפאלי. במהלך המחקר נאספו נתונים על 255 רשויות בישראל על מנת לייצר מודל כלכלי שיטיב עם האוכלוסייה של מדינת ישראל ויביא לצמצום פערים.

אלון נשוי ואב לשמונה. הוא מתגורר בבית אל מאז 2003.


כראש מועצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתקופת כהונתו כראש המועצה המקומית בית אל, זכתה המועצה במספר פרסים, בין השאר: פרס ניהול תקין ופרס "5 כוכבי יופי" במשך כל שנות כהונתו. כמו כן, זכתה מועצת בית אל בפרס שרת התרבות והספורט על קידום, טיפוח והשקעה בתחום הספורט במועצה.

במהלך כל שנות כהונתו כראש המועצה, הסתיימו הדוחות הכספיים מאוזנים הן בתקציב המועצה והן בתקציב חברות הבת: מתנ"ס בית אל והחברה הכלכלית לבית אל. בתקופת זמן זו, תקציבי המועצה, המתנ"ס והחכ"ל הוכפלו ואף שולשו. בכהונתו, הוקמה החברה הכלכלית לבית אל.

בתקופת הכהונה הראשונה שלו איחד אלון את כל הסיעות במליאת המועצה, ולא הייתה במליאה בראשותו אופוזיציה. בבחירות 2018 זכה אלון בשנית בראשות המועצה, ברוב של 84.09% וסיעתו "בית אל שלי" זכתה ב-4 מ-9 מושבי המליאה.

במהלך מגפת הקורונה הקים אלון צוות פנים מועצתי למיגור ומניעת התפשטות הנגיף ולליווי התושבים המבודדים והמחלימים ובני משפחותיהם, ועודד את תושבי היישוב להתחסן עם הגעת החיסונים לישראל.


בנייה ופיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

כראש מועצה, קידם תוכנית אב לבנייה ופיתוח, שמטרתה הכפלת היישוב, בניית מבני ציבור, מוסדות חינוך והקמת שטחים ציבוריים פתוחים, תחת הכותרת 'בית אל - בירת בנימין'. בשנת 2017 ניהל מאבק ציבורי שזכה לסיקור תקשורתי נרחב, שבסופו אישר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בניית 296 יחידות דיור [1] בבית-אל, לאחר הקפאת בנייה של כעשור ואכלוסן צפוי להתרחש ב-2022. כחלק מתוכנית האב, ממשיך אלון לפעול לפינוי השטח עליו יושב חטמ"ר בנימין ולמימוש בניית 346 יחידות דיור נוספות בשטח שיפונה [2] ולבנייה נוספת ביישוב.

תחבורה ותשתיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלון מוביל מאבק לפיתוח תשתיות כבישים מותאמות, על מנת להקל על עומסי התנועה באזור בית-אל וצפון ירושלים, ובמיוחד לשיפור כביש הגישה היחיד ליישוב, המשמש גם את תושבי העיר רמאללה ויישובי הסביבה. בתקופתו, החל מיזם של השכרת כלי רכב שיתופיים לפעול ברחבי המועצה[3]. בשנת 2021 חתם חוזה על פריסת סיבים אופטיים בבית אל[4][5] והוביל מהלכים משמעותיים לשיפור הקליטה הסלולרית בבית אל ע"י ניטור הקליטה באמצעים טכנולוגים מתקדמים[6].

אלון מקדם גם את התיירות לאתר "חלום יעקב" הנמצא בתחומי היישוב ופיתוח אתרי תיירות נוספים, ביניהם: מרכז תיירות חדש, אתר ארכיאולוגי מתקופת בית שני שנמצא למרגלות השכונות החדשות, יקב בית אל, מעיינות ביישוב, המצפור, חוות הסוסים ועוד.

דיעותיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההתיישבות ביו"ש[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלון מרבה להתבטא בנושאים הקשורים להתיישבות ביהודה ושומרון ופרסם מאמרים רבים בכלי התקשורת המובילים בהם, ידיעות אחרונות, Ynet[7], ישראל היום [8], מעריב [9], מקור ראשון[10], וואלה! [11], ערוץ 7 [12], כיפה [13] ועוד.

במסגרת תכנית המאה של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ, נכללה בית אל בשטח בו תוכל ריבונות, אך אלון התנגד למפה שהוצגה, לאור השלכותיה על יישובים אחרים ביו"ש [13] ודרש שיעשו בה שינויים ובעיקר שלא יישארו יישובים ישראלים כמובלעות בשטח.

פוליטיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלון היה מראשי הרשויות הבולטים, שהתנגדו להקמת הממשלה בראשות נפתלי בנט ובשותפותה של מפלגת רע"ם[14][15]. בכהונת הממשלה הרבה שי אלון לקרוא להפלת הממשלה ואף הוציא מכתב לראש הממשלה ובו תהה מדוע אינו מגיע ליהודה ושומרון, למרות שבעברו כיהן כמנכ"ל מועצת יש"ע[16]. אלון היה ממובילי ההפגנות כנגד הממשלה, בקריאה להפלתה ואף נשא בהן דברים[17].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ שלמה צזנה, אושר: 300 יחידות דיור ייבנו בבית אל, בישראל היום, 17.10.2017
  2. ^ 350 יח"ד אושרו בבית אל: "אסור לעצור את הבנייה ביו"ש", ערוץ 14, 01/06/21
  3. ^ קול קורא לקבלת הצעות למיזם רכב שיתופי במועצה מקומית בית אל, אתר מועצת בית אל
  4. ^ יהונתן גוטליב, מהפיכת הסיבים מגיעה ליישוב בית אל, באתר ערוץ 7, 18 בנובמבר 2021
  5. ^ רפאל לוי, השר יועז הנדל בבית אל: "סיבים אופטיים - סממן לריבונות ומשילות", באתר ערוץ 7, 8 במרץ 2022
  6. ^ אורלי הררי, בעיות הקליטה ביו"ש: הטכנולוגיה שחושפת את האמת, באתר ערוץ 7, 4 בפברואר 2022
  7. ^ שי אלון, צריך לבנות את חומש, אבל מתוך נורמליות, באתר ynet, 24 בדצמבר 2021
  8. ^ הגיע הזמן לאגף מימין, ישראל היום, 5 בספטמבר 2020
  9. ^ שי אלון, ‏צריך להבהיר: אכיפה והשקעה בתשתיות ראויות היא לא עניין של ימין ושמאל - מדובר בחיי אדם, באתר מעריב אונליין, 15 בדצמבר 2021
  10. ^ אתר למנויים בלבד שי אלון, ‏מרים פרץ היא גיבורה, לא נשיאה, בעיתון מקור ראשון, 22 בנובמבר 2020
  11. ^ שי אלון‏, עוד הבטחה הופרה: נתניהו לא באמת מאמין בזכותה של ישראל על יהודה ושומרון, באתר וואלה‏, 14 באוגוסט 2020
  12. ^ שי אלון, פארסה אחת גדולה, באתר ערוץ 7, 14 באוגוסט 2020
  13. ^ 1 2 שי אלון לכיפה: "בית אל מסודרת במפה אך ראיתי חובה מוסרית לדאוג לכל המרחב", באתר כיפה
  14. ^ ראש מועצת בית אל: "נפתלי בנט מכר את המדינה", באתר אייס, 16 ביוני 2022
  15. ^ "ראש הממשלה נפתלי בנט, אתה מתבייש בנו?", באתר "סרוגים", 5 באפריל 2022
  16. ^ אתר למנויים בלבד שילה פריד, ‏ראש מועצת בית אל לבנט: "התעלמותך מיו"ש תיזכר לדיראון עולם", בעיתון מקור ראשון, 27 בפברואר 2022
  17. ^ ראש מועצת בית אל שי אלון מול ביתו של ניר אורבך: "מי שברך" למפילי הממשלה, באתר ערוץ 7, 11 באפריל 2022