ננסי מאיירס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ננסי מאיירס
Nancy Meyers
ננסי מאיירס, 2013
ננסי מאיירס, 2013
לידה 8 בדצמבר 1949 (בת 74)
פילדלפיה, פנסילבניהארצות הבריתארצות הברית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1980 עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק תסריטאית, מפיקה ובמאית קולנוע
מקום לימודים
יצירות בולטות החופשה
אבא מתארס
זה מסובך
מה נשים רוצות
בן או בת זוג צ'ארלס שייר (19801999) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס גילדת הכותבים של אמריקה עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ננסי ג'יין מאיירסאנגלית: Nancy Jane Meyers; נולדה ב-8 בדצמבר 1949) היא במאית קולנוע, מפיקה ותסריטאית אמריקאית יהודייה. בין יצירותיה המוכרות: "אבא מתארס" (1998), "באהבה אין חוקים" (2003), "החופשה" (2006). מאיירס נחשבת לאחת הבמאיות היחידות המצליחות בהוליווד ומתמקדת בסרטיה בגיבורות בגיל העמידה. סרטה "מה נשים רוצות" היה בשלב מסוים הסרט הרווחי ביותר שבויים על ידי אישה.

ראשית דרכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאיירס נולדה בפילדלפיה שבפנסילבניה. אביה היה בכיר בתעשיית הרכב האמריקאית ואמה הייתה מעצבת פנים. למאיירס שתי אחיות גדולות והיא גדלה בבית יהודי באזור היל דרקסל. בגיל 12 קראה את האוטוביוגרפיה של מוס הארט והחלה להתעניין בתיאטרון. מאיירס בעלת תואר בעיתונאות מטעם אמריקן יוניברסיטי בוושינגטון.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר סיום לימודיה החלה מאיירס לעבוד בטלוויזיה הציבורית בפילדלפיה. בגיל 22 עברה ללוס אנג'לס עם אחותה והחלה לעבוד בתור עוזרת הפקה. בהשראת תוכנית הטלוויזיה הפופולרית, המופע של מרי טיילר מור, מאיירס החליטה שהיא רוצה לכתוב. בסופו של דבר היא החלה לעבוד כעורכת תסריטים לחברות הפקה. משם החלה לפלס את דרכה לכתיבת תסריטים משל עצמה. שנתיים לאחר שהגיעה להוליווד התפטרה מעבודתה והחלה להתמקד ביצירת תסריטים מקוריים ולקחה שיעורים על הפקת סרט והתחברה לבמאי מרטין סקורסזה. כדי לתמוך בעצמה כלכלית הקימה עסק קטן לעוגות גבינה, לאחר התגובות שקיבלה מכל מי שטעם את המאפים שלה. ב-1980 כתבה את התסריט לסרט "טוראית בנג'מין" והייתה מועמדת לפרס אוסקר לתסריט הטוב ביותר. ב-1998 ביימה את סרטה הראשון, "אבא מתארס", שהתבסס על סרט של דיסני משנת 1961. הסרט זכה להצלחה קופתית וביקורתית ונחשב לפריצת הדרך של השחקנית לינדזי לוהן. בשנת 2000 כתבה וביימה את "מה נשים רוצות", בכיכובם של מל גיבסון והלן האנט. ב-2003 ביימה את הסרט "באהבה אין חוקים" (אנ'), בכיכובם של דיאן קיטון וג'ק ניקולסון, שזכה להצלחה רבה וביסס את מעמדה כאחת הבמאיות החשובות בהוליווד. רצף הצלחותיה לא נגדע כאשר ב-2006 יצא סרטה הרביעי, "החופשה", בכיכובם של קייט וינסלט, קמרון דיאז, ג'וד לאו וג'ק בלאק, וזכה להצלחה גלובלית. ב-2009 שיתפה פעולה עם השחקנית המוערכת מריל סטריפ, יחד עם אלק בולדווין וסטיב מרטין, בקומדיה הרומנטית "זה מסובך", שזיכתה אותה בשתי מועמדויות לגלובוס הזהב (לסרט הטוב ביותר ולתסריט). ב-2015 יצא סרטה השישי, "המתמחה", בכיכובם של אן האת'וויי ורוברט דה נירו.

חייה האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1995 התחתנה מאיירס עם התסריטאי והמפיק צ'ארלס שייר ברומא, לאחר מערכת יחסים ארוכה שהחלה ב-1976. השניים נפרדו ב-1999 ולבסוף התגרשו. להם שתי בנות, שכיכבו בתפקידי אורח בסרטיה.

מאיירס מתגוררת כיום ברנטווד שבקליפורניה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]