שולמית לבנברג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שולמית לבנברג
פרופ' שולמית לבנברג, 2018
פרופ' שולמית לבנברג, 2018
לידה 1969 (בת 55 בערך) עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי הנדסה ביו-רפואית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
מוסדות הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
תרומות עיקריות

חקר יצירת חלקי רקמה אנושית

ייצור בשר מתורבת
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שולמית לבנברג (נולדה ב-1969 בישראל) היא פרופסור מן המניין, ראש מעבדה בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון ודיקנית הפקולטה. עוסקת בתחומים הנדסת רקמות מתאי גזע, יצירת כלי דם ברקמה מהונדסת, התמיינות תאים על פיגומים פולימריים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לבנברג למדה באולפנת כפר פינס ועשתה שירות לאומי כמדריכת טיולים בבית ספר שדה בירושלים. בעלת תואר ראשון בביולוגיה מהפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים, ובוגרת מסלול ישיר לדוקטורט בביולוגיה מולקולרית בהנחייתו של פרופסור בני גייגר במדרשת פיינברג של מכון ויצמן למדע. שהתה לצורך הפוסט דוקטורט במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) שם שימשה 5 שנים כעמיתת מחקר אצל פרופסור רוברט לנגר, חתן פרס הארווי של הטכניון.

בשנת 2005 פרסמה מחקר משותף עם פרופסור לנגר מ-MIT, שהיווה פריצת דרך ביצירת חלקי רקמה אנושית, בו הצליחה ליצור רקמת שריר מתפקדת מתאי גזע עובריים שהושתלה בהצלחה בעכברים. מחקר זה אמור לקרב את הרפואה ליצירת איברים חלופיים לאיברים שנפגעו כתוצאה מטראומה גופנית או ממחלה, והוא בעל חשיבות רבה בתחום הנדסת הרקמות.

בתחילת 2007 התפרסם כי הצליחה עם פרופסור ליאור גפשטיין ליצור במעבדה רקמת לב פועמת מתאי גזע עובריים אנושיים, על גבי פיגום ספוגי מתכלה. בעבודה זו ישנם שני חידושים: שימוש בתאי גזע עובריים אנושיים, ויצירת מערך כלי הדם ברקמה, שקריטי לצורך השתלת הרקמה בגוף.

בשנים 20112012, במסגרת שנת שבתון, שימשה כפרופסור אורח באוניברסיטת הרווארד.

היא מייסדת שותפה ויועצת מדעית ראשית בחברת אלף פארמס העוסקת בייצור בשר מתורבת,[1] יועצת מדעית ראשית בחברת NanoSynex למכשור רפואי וחברה במועצה המדעית המייעצת של חברת התרופות NurExone Biologics.[2]

לבנברג נשואה ליהודה ולהם שישה ילדים, מתגוררים במורשת שבמועצה אזורית משגב שבגליל התחתון.[3]

פרסים והוקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שולמית לבנברג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]