שיחה:הוגוורטס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 5 חודשים מאת מר נוסטלגיה בנושא הוספת אנשי צוות מהמשחק החדש

תסלחו לי על הבורות אך מה זה הערך הזה?


זה קשור לסדרת ספרי הארי פוטר. מסתבר שיש עוד אנשים בעולם שלא קראו את הספרים ;) SillyFly 16:34, 16 דצמ' 2003 (UTC)

זה מה שנקרא לקחת את זה קשה......אלה ספרים מחורבנים לדעתי האישית פנטסיה בשקל.....

הגזמת, גם אם זו דעתך האישית. ויקיפדיה צריכה לשקף את הדעות והטעמים של כולם ובלבד שלא יהיו אלו אזוטרים. עם ההצלחה והתפוצה של הארי פוטר אי אפשר להתווכח. מספיק שתסתכל בכמות הערכים שהוקדשו לנושא בויקיפדיה האנגלית.אביהו 18:01, 16 דצמ' 2003 (UTC)

לא אמרתי שום דבר על זכותם להיות שם ועל פי התפוצה שלו וההכרה לה הוא זוכה יש לו יותר זכות להיות כאן מאשר הרבה נושאים אחרי...רק חוויתי את דעתי האישית....הבעיה שלי הייתה שלא ידעתי מה הערך הזה אומר בכלל לאחר שנאמר לי הוספתי קישור(יש אנשים בעולם שלא אוהבים את הארי פוטר)ובזה נגמר העניין....YMIBleeding 18:30, 16 דצמ' 2003 (UTC)


לדעתי ערך יותר מדי מפורט. אני רואה שעל דברים מדעיים, היסטוריה וכ'ו כותבים פחות מאשר האגדות הבלתי חשובות האלו. על כל מושג זעיר בערך כותבים המון-המון-המון חומר. מעניין לראות שעל מתמודדי השגריר שיותר חשובים מהדמויות המטופשות האלה אתם לא מוכנים לפתוח ערכים. האם הארי פוטר תרם משהו? צמצמו את הערך וכל מושגיו ודמויותיו. --עדן קוגן 12:07, 13 פבר' 2005 (UTC)

למה שהערך לא יהיה מפורט? יש הרבה אנשים שאוהבים את הספרים, ולכן זה טבעי שיהיה ערך גדול בנושא. אין שום סיבה לצמצם אותו. חסרים ערכים בנושאים "חשובים"? אתה מוזמן לכתוב אותם. --רן כהן 18:35, 13 פברואר 2006 (UTC)

מישהו יכול להסביר לי מה מביא מישהו להשחית את הערך הזה? טרול רפאים 21:01, 13 יולי 2005 (UTC)

אני לא מבינה למה אחרי שהוספתי משהו שכל כך מוסיף לערך כמו רשימה של תלמידים ותלמידים לשעבר שלמדו בבית שולחים לי הודעה שזו השחתה ומוחקים לי משהו שעבדתי עליו.

עד כמה שאני רואה, תוך ביצוע ההוספה מחקת חלק מהערך. אמנם החזרת אותו אחר כך, אבל אפשר להבין את הבלבול. נסי להחזיר את התוספת מבלי למחוק דברים (ניתן לגשת אליה בדף הגרסאות הקודמות). גדי אלכסנדרוביץ' 18:08, 6 יולי 2006 (IDT)

אין כותרת חשובה[עריכת קוד מקור]

הערך הארי פוטר מפנה לכותרת בשם "תלמידים" בערך הזה. איפה היא? כדאי לכתוב אותה אם לא הסירו אותה.

רובאס האגריד למד בגריפינדור?(!)[עריכת קוד מקור]

אני מתבסס כרגע רק על זיכרוני, אבל נראה לי שהאגריד אומר בספר הראשון שהוא למד בהאפלפאף(!). kiss kiss

לא נאמר שום דבר לכאן או לכאן, לכל הפחות לא בספרים. – rotemlissשיחה 11:34, 25 אוקטובר 2005 (UTC)
@Rotemliss הוא לא אמר דבר כזה זה מרומז יותר מפעם אחת שהוא למד בגריפינדור יוסף נהוראי - שיחה 14:22, 13 במרץ 2022 (IST)תגובה

למה לא להעביר את הערך ל״בית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות״?[עריכת קוד מקור]

בוויקיפדיה האנגלית, שם הערך הוא שמו המלא של בית הספר, ואין שום סיבה, לדעתי, שזה לא יהיה כך גם כאן – אחרי הכל, ערכי הפנייה נועדו לשמות הקצרים של מקומות, שיופנו לערכים עם השמות המלאים. בכל אופן יצרתי משם דף הפנייה לבינתיים. – rotemlissשיחה 17:02, 16 אוקטובר 2005 (UTC)

טוב, התברר לי שטעיתי בנוגע לוויקיפדיה האנגלית, ושם המצב הוא בדיוק כמו כאן כרגע. ובכל זאת, כדאי לשקול זאת, למרות שאין נימוקים מבוססים לכאן ולכאן. אני כמו כן מושך ידי מהנימוק על עניין מטרת ערכי ההפנייה עד מידע נוסף. – rotemlissשיחה 17:09, 16 אוקטובר 2005 (UTC)

בתי הוגוורטס[עריכת קוד מקור]

אפשר לסכמם בשורה אחת:

גריפינדור זה הבית של הטובים, סליתרין זה הבית של הרעים, והשאר - למי איכפת?

בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 21:44, 10 פברואר 2006 (UTC)

אווווויש! הרסתי! עשיתי "עריכה" על מקגונגל וזה שינה את כל הוגוורטס! ווווווווהההההההההההההה!!!

בין הטבלה של הבתים לערך רייבנקלו יש בעיה בטבלה רשום שהכניסה היא דרך פסל אביר בקומה השלישית ובערך רשום שהמעונות במגדל בצד המערבי מה נכון? צפורה (שיחה) 21:05, 21 מאי 2006 שניהם נכונים. הכניסה דרך פסל האביר בקומה השלישית למגדל המערבי Bocyil 15:39, 10 בינואר 2008 (IST)תגובה

ספוילר מיותר[עריכת קוד מקור]

בטבלה המסכמת של הבתים יש שורה תמוהה - "ראש הבית הנוכחי", ובבית סלית'רין מופיע הוראס סלאגהורן. זה כמובן ספוילר לספר השישי.

מה שלא ברור כאן הוא מה פירוש "הנוכחי". מהו זמן ה"הווה" שעליו מדובר כאן? מי שכתב את הטבלה החליט שזה יהיה הזמן של מי שקרא את כל הספרים שיצאו עד כה. ומה, אחרי שיצא הספר הבא הזמן "יתקדם"? בכלל, סלאגהורן משמש בתפקיד לשתי שניות, וכלל לא ברור אם בית הספר ייפתח בשנה הבאה. אני חושב שצריך להכניס את סנייפ לטבלה, ולהוריד את "הנוכחי" מתיאור השורה. גדי אלכסנדרוביץ' 06:51, 12 אפריל 2006 (UTC)

בערך חסר דבר מה מרכזי[עריכת קוד מקור]

הכוונה, כמובן, לרשימת כל המקצועות שאותם לומדים בהוגוורטס. רשימה שחשובה לא רק באופן כללי אלא גם לי אישית, כי לא קראתי את הספרים בעברית ואני לא יודע איך תורגמו כל השמות (למשל Arithmancy). גדי אלכסנדרוביץ' 09:08, 13 אפריל 2006 (UTC)

אין לי כוח לשלב בערך, אבל התרגום של המקצועות (לפי הסדר ברשימה של הערך בוויקי האנגלית)-
  • שיקויים
  • שינוי צורה
  • לחשים
  • אסטרונומיה
  • תורת הצמחים
  • התגוננות מפני כוחות האופל
  • גילוי עתידות
  • טיפול בחיות פלא
  • לחשים עתיקים
  • כשפומטיקה
  • לימודי מוגלגים

רן כהן 13:56, 13 אפריל 2006 (UTC)

מנהלים[עריכת קוד מקור]

לא כדאי להוסיף בכותרת מנהלים קצת מידע על אלבוס דמבלדור, דולורס אמברידג' ומינרווה מקגנוגל? חוץ מזה, אם זכרוני אינו מטעה אותי בספר החמישי מוזכרים עוד כמה מנהלים (הדיוקנאות שלהם תלויים בכל מיני מקומות, אני חושב שבסנט-מנגו'ס). אופק

אכן, כדאי להוסיף (למרות שאזהרת ספוילר כנראה תצטרך ללוות אותם). מה שכן, אני לא חושב שיש צורך לכתוב על מנהלים נוספים מהעבר של בית הספר. אפילו אם שמם מוזכר, אין ממש מה לומר עליהם. אולי כדאי רק לציין את רשימת השמות לצורך שלמות. גדי אלכסנדרוביץ' 00:13, 6 מאי 2006 (IDT)
למען האמת יש קצת מה להזכיר, לדוגמא, המנהל בלק משמש תפקיד-מקשר בין ביה"ס למפקדת מסדר עוף החול.Know - שיחה 23:29, 18 במאי 2009 (IDT)תגובה

האם ספויילרים לספר השישי צריכים להכלל בערך?[עריכת קוד מקור]

האם ספויילרים לספר השישי צריכים להכלל פה (כמו זהות המנהל הנוכחי או ראש הבית של בית סלית'רין)? אם אני זוכר נכון היה פעם דיון ואמרו שלא כדאי כי זה יכול להרוס יותר מדי, אבל לדעתי עבר מספיק זמן מאז יציאת הספר השישי. אז מה דעתכם? רן כהן 13:26, 18 מאי 2006 (IDT)

לדעתי שאלת הזמן שעבר מאז צאת הספר השישי היא חסרת חשיבות. באותה מידה אין סיבה לגלות את הספוילר של סוף הסרט האימפריה מכה שנית למרות שעברו כבר עשרות שנים מאז שיצא. חשוב לזכור שבלי קשר לשאלה כמה זמן עבר מאז יציאת הספר השישי, קרוב לודאי שגם מישהו שזה עתה סיים לקרוא את הספר הראשון יסתקרן וירצה לקרוא את הערך - האם אתה רוצה שהוא ייאלץ להתנזר מקריאת הערכים המרכזיים על הספרים בויקיפדיה עד שיקרא את הספר השישי? זו דרישה מוגזמת, וחבל.
עכשיו, אני לא אומר שאין טעם בכתיבת ספוילרים בתוך הערך - בוודאי שכדאי להכניס אותם, אבל בצורה חכמה, שלא תמנע מאנשים לקרוא את הערך. כלומר, את המידע הרלוונטי צריך להביא בסוף הערך, אחרי הספוילרים לכל הספרים הקודמים, ועם אזהרה פרטנית מעליו. מכיוון שהטבלה נמצאת בתחילת הערך, לשנות אותה פירושו של דבר להרוס את כל הערך. אפשר להעביר אותה לסוף אבל זה מפגר לא פחות. מכיוון שהשינויים שניתן לבצע בטבלה רלוונטיים ממילא רק לסוף הספר השישי, אין בהם צורך גדול במיוחד - אפשר לומר שהטבלה מתארת את מצב העניינים בראשית הסדרה, ולהסביר בצורה פרטנית מה השתנה אחר כך. גדי אלכסנדרוביץ' 16:01, 18 מאי 2006 (IDT)

הסמל של רייבנקלו[עריכת קוד מקור]

בערך כתוב שהסמל של רייבנקלו הוא עורב. לפי הספרים זה לא נכון. בספרים באנגלית כתוב עייט, בעברית כתוב נשר, אבל בטוח לא עורב. כבר ערתי את זה פעם ומשהו ערך לי בחזרה. אני עכשיו יערוך עוד הפעם ואני מבקש לא לשנות בלי להסביר את הסיבה כאן.

כן, זה שינוי שהמתרגמת מוסיפה לפעמים- היא שינתה את הדוויג מלילית שלג לתנשמת. באחד הראיונות איתה היא הסבירה שזו שיטה כלשהי של מתרגמים, להפוך את בעלי החיים בספר לבעלי חיים מוכרים יותר לאותה מדינה. גליה 89.139.202.189 13:43, 31 ביולי 2009 (IDT)תגובה

לדעתי יש להוסיף את התכונות הנדרשות כדי להתקבל לבית.

הועבר מהערך[עריכת קוד מקור]

הערה של צופה אקראי- יש אזכור די גדול לחדר בספר השביעי. דרוש תיקון.

העברה מהערך2[עריכת קוד מקור]

מכיוון שניכרת העבודה העברתי לכאן פ]רק מיותר לחלוטין בערך:

מקומות בהוגוורטס[עריכת קוד מקור]

מפה מילולית של הוגוורטס[עריכת קוד מקור]

אזור אתרים
הצינוקים כיתת השיקויים
המשרד של סנייפ
חדר המועדון של בית סלית'רין
המרתפים חדר המועדון של בית הפלפאף
המטבח
קומת הכניסה אולם הכניסה
האולם הגדול
חדר המורים
משרד השרת, ארגוס פילץ'
כיתה מספר 11
הקומה הראשונה כיתת תולדות הקסם
אגף המרפאה
המשרד של מקגונגל
כיתת לימודי המוגלגים
הקומה השניה המשרד של המורה להתגוננות מפני כוחות האופל
חדר השירותים של מירטל המייללת
הקומה השלישית חדר הגביעים
כיתת התגוננות מפני כוחות האופל
כיתת הלחשים
המסדרון שבקומה השלישית (מוזכר בספר הראשון)
הקומה הרביעית ספרייה
הקומה החמישית חדר השירותים של המדריכים
הקומה השישית שירותי בנים (הארי פוטר והנסיך חצוי הדם, פרק "סקטומספרה")
הקומה השביעית כניסה לחדר המועדון של בית גריפינדור
כניסה למגדל הצפוני
המשרד של פליטיק
כניסה למשרד המנהל
חדר הנחיצות
מגדלים מגדל האסטרונומיה
המגדל הצפוני (גילוי עתידות)
מגדל גריפינדור
המגדל המערבי (ינשופייה)
מגדל רייבנקלו
חדרים שלא ידוע מקומם כיתת שינוי צורה
כיתת כשפומטיקה
כיתת לחשים עתיקים
החלק החיצון של הוגוורטס האגם
הבקתה של האגריד
היער האסור
החממות
הערבה המפליקה
מגרש הקווידיץ'
הקבר הלבן

חדר הנחיצות[עריכת קוד מקור]

חדר הנחיצות, או החדר-שבא-והולך, הוא חדר מיוחד בהוגוורטס אשר מופיע לראשונה בספר החמישי, כאשר דובי מספר עליו להארי פוטר, אולם דמבלדור רמז אליו בספר הרביעי. כדי להיכנס יש לעבור על פני הקיר שלוש פעמים ולהתרכז במה שנחוץ. לאחר-מכן תופיע דלת לחדר. השימוש העיקרי בחדר היה בספר החמישי, לאימוני צבא דמבלדור, וכך גם בספר השביעי, אך מכיוון שהארי לא נכח בהוגוורטס באותה תקופה לא ידועים פרטים.

חדר הנחיצות ידוע לאנשים ספורים בהוגוורטס.

הערה[עריכת קוד מקור]

הוא כבר ידוע הרבה יותר, כל צ"ד יודעים עליו, כל מי שהיה חבר בפלוגת הפיקוח, אוכלי המוות מהספר השישי, ובעצם כולם, הרי התלמידים נמלטו דרכו לפונדק ראש החזיר בשביעי. Bocyil - שיחה 20:41, 18 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

בקשר לטבלת הבתים בהוגוורטס[עריכת קוד מקור]

מאין שהארי פוטר הוא צאצא של גודריק גריפינדור זה לא כתוב בשום מקום בספר

אכן, אין לזה סימוכין בספרים או בראיונות מאוחרים עם רולינג (למיטב זכרוני). כך או כך, למייסדי הבתים "היו" הרבה צאצאים ואין שום סיבה לרשום דווקא את אלה. המקום לזה הוא בטקסט עצמו. עצם היותם של הדמויות הללו צאצאים של המייסדים זה לא אחד ממאפייני הבית. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 23:56, 13 בדצמבר 2008 (IST)תגובה

נכון זה לא קשור לבתים אבל זה בכל זואת מוסיף לערך כמו שבטבלה מפורט גם על רחות הרפאים של הבתים ויש לכל בית הרבה רוחות רפאים וכתבו רק רוח רפאים אחת מכל בית ככל הנראה הרוח הרפאים שמוזכרת בספר אז כך צריך לעשות גם בקשר לצאצאים לכתוב צאצא אחד המוזכר בספרים ובקשר לזה שהארי פוטר הוא צאצא של גודריק גריפינדור זה לא מוזכר בספרים ורולינג לא אמרה את זה בראיון אבל זה דווקא נראה הגיוני ונראה לי שזה גם כוונותיה של רולינג ופשוט היא כנראה עוד לא חשפה את זה

כל הנתונים בטבלה הם מאפיינים של הבתים. צאצא של אחד המייסדים הוא לא מאפיין. מה גם, שרק לגבי וולדמורט יש ודאות שהוא אכן למד בסלית'רין. לגבי הלנה רייבנקלו וחפציבה סמית' אין סימוכין בסדרה לכך שהן בכלל למדו בהוגוורטס. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:07, 14 בדצמבר 2008 (IST)תגובה

זה לא נכון הלנה רייבנקלו כן למדה ברייבנקלו אחרת היא לא היתה נייהת רוח הרפאים של רייבנקלו אולי לגבי חפציבה סמית' אתה צודק אין וודאות שהיא למדה בהוגוורטס אבל זה ברור כי לפי הספר כל קוסם בריטי למד בהוגוורטס ואם חפציבה למדה בהוגוורטס זה ברור שהיא היתה בבית הפלפאף

זו השערתך בלבד. סביר שהיא נכונה, אבל בהיעדר סימוכין לא ניתן להכניס את זה לערך. זה כמובן מלבד השאלה של חוסר הרלוונטיות כיוון שזה לא מאפיין של הבית. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:17, 14 בדצמבר 2008 (IST)תגובה

גם רוח רפאים זה לא מאפיין של הבית וזה כן נמצא בטבלה

רוח רפאים זה דווקא כן אחד מהמאפיינים. עובדה היא שיש רוחות רגילות ו"רוחות בית". ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:20, 14 בדצמבר 2008 (IST)תגובה

זה לא נכון אין כזה דבר רוחות הבית ורוחות רגילות כל הרוחות שבהוגוורטס למדו שם כשהיו ילדים והם מתחלקים לפי הבתים שבהם למדו כאשר היו ילדים

אתה טועה. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:24, 14 בדצמבר 2008 (IST)תגובה

אני לא טועה אבל גם אם אני טועה הלנה רייבנקלו מוכנסת לטבלה בתור רוח רפאים של רייבנקלו ואתה אומר שאי אפשר להכניסה לטבלה כצאצאית של רוונה רייבנקלו כי לא ידוע בוודאות שהיא למדה בהוגוורטס אם היא לא למדה בהוגוורטס היא מלתחילה לא היתה נכנסת לטבלה כי הטבלה מדברת על הוגוורטס

ואם היא נכנסת כרוח הרפאים למה להזכיר אותה כצאצאית? מה המשמעות של צאצאי המייסדים לגבי הבתים? הקטע הזה עוסק בבתים, לא בדמויות. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:31, 14 בדצמבר 2008 (IST)תגובה

ומה המשמעות של רוחות הרפאים לגבי הבתים

אחד המאפיינים שלהם שמוזכר בספרים השונים, ולא פעם אחת. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:34, 14 בדצמבר 2008 (IST)תגובה

הערך ממילא מדבר על הבתים והמייסדים אז זה מעניין גם לדעת מי צאצא של כל מייסד זה כלל לא מפריע לערך למה לא להוסיף את זה

כי אין לזה שום רלוונטיות לבתים, אלא למייסדים שלהם. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:40, 14 בדצמבר 2008 (IST)תגובה

אז איפה כדי להוסיף את הצאצאים של המייסדים

למה אתם מוחקים מטבלת הבתים את קפטן קבוצת הקווידיץ' זה כן רלוונטי לטבלת הבתים

טעויות בטבלה[עריכת קוד מקור]

ממתי האגריד הוא ראש בית גריפינדור?

ומירטל המייללת היא לא רוח רפאים של רייבנקלו. לכל בית יש רוח אחת, ומירטל למדה ברייבנקלו. אבל היא לא הרוח של הבית. שירה י - שיחה 20:32, 9 בפברואר 2009 (IST)תגובה

עד כמה שאני זוכר רולינג אמרה שהאגריד הוא זה שהחליף את מקגונגל בגריפינדור. את מירטל הסרתי מהטבלה. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 20:35, 9 בפברואר 2009 (IST)תגובה

"לעתים קרובות היא נמצאת שתויה עם חברתה הטובה ביותר, ויולט."[עריכת קוד מקור]

לעתים קרובות? עד כמה שאני זוכרת זה קרה רק פעם אחת, בספר הרביעי, כשהארי נבחר לטורניר. שירה י - שיחה 20:41, 9 בפברואר 2009 (IST)תגובה

זה קרה יותר מפעם אחת (גם בספר השישי אחרי החזרה להוגוורטס בסוף חופשת חג המולד), אך זה בהחלט לא "לעיתים קרובות". אסיר זאת מייד. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 20:44, 9 בפברואר 2009 (IST)תגובה

בתים בהוגוורטס[עריכת קוד מקור]

שמות הבתים באנגלית כתובים בשגיאות ... איך נאמר בעדינות, לא יפות. כדאי לעבור ולתקן את האיות באנגלית בערך הנוכחי ואולי גם בערכי הארי פוטר נוספים. אלדדשיחה 02:45, 8 באפריל 2009 (IDT)תגובה

השגיאות מביכות, אבל אני חושב שמצבו הכולל של הערך די מביך. צריך לכתוב אותו מחדש. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 02:50, 8 באפריל 2009 (IDT)תגובה
ראיתי שמחקת את כל הפרק "מורים ועובדים בהוגוורטס", בטענה שמדובר בפירוט יתר. לאיזה ערך העברת את כל החומר המחוק? אלדדשיחה 08:12, 8 באפריל 2009 (IDT)תגובה
יש את הערך הארי פוטר - דמויות משנה המרכז את המידע על דמויות המשנה החשובות ביותר מבין כלל מאות הדמויות. יש שם פרק שמוקדש לאנשי הוגוורטס, ושם מפורטות הדמויות העיקריות. שאר הדמויות פשוט זניחות מדי לדעתי. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 12:33, 8 באפריל 2009 (IDT)תגובה

אי דיוק שכדאי לתקן לגבי רציף תשע ושלושה רבעים[עריכת קוד מקור]

תודה לכותבים של הערך. רציתי להפנות תשומת לב כי בהסבר על רכבת האקספרס להוגוורטס יש טעות או אי דיוק. כתוב בערך:


"כאשר רק קוסמים יכולים לעבור דרך המחסום החוצץ בין תחנות 9 ו-10, כדי להגיע לרציף זה. מוגלגים אינם יכולים להגיע לשם."


זה לא נכון. לדוגמא, פטוניה וההורים המוגלגים של פטוניה ולילי נמצאים על רציף 9 ושלושה רבעים ומנופפים לה לשלום בזכרונות של סנייפ בהגיגית כפי שמופיעים ב"אוצרות המוות" בעמ' 604-605.

"אני - לא רוצה - ללכת!" אמרה פטוניה ומשכה את ידה בכוח מאחיזת אחותה. ... עיניה החיוורות סקרו את הרציף - את החתולים המייללים בזרועות בעליהם, את הינשופים המנערים את כנפיהם... את התלמידים, אחדים מהם כבר לבושים בגלימות בית הספר הארוכות והשחורות, מעמיסים מזוודות על רכבת הקיטור האדומה..."

אמנון

הוספתי הסתייגות בהתאם. תודה לך על הערתך. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 19:21, 23 באפריל 2009 (IDT)תגובה

חדר המועדון של סלית'רין[עריכת קוד מקור]

העובדה שהוא נמצא מתחת לאגם מוזכרת בספר השביעי בשיחה בין הארי לציידי מוגלגים, ומקורה לא בתיאור של רולינג.

כמה הערות[עריכת קוד מקור]

הערך במצב מחפיר, חייבים לשפרו באופן דחוף. יש לי כמה הערות לגבי הערך שרציתי את אימותכם לפני שאשנה אותו: קודם כל, לדעתי כל הטקסט על מצנפת המיון צריך להיות לפני טבלת הבתים. דבר שני, לדעתי המשפט האחרון בתת הנושא תחת הכותרת "חדר המועדון של סלית'רין" מיותר. סימני הפיסוק והניסוח אך הם גרועים, ואני עושה מקצה שיפורים. חייבים לתקן את הערך באופן מיידי! רז בולקובשטיין.

חוששני שגם זה לא יעזור. הערך הזה פשוט מתחת לכל ביקורת, ורוב התוכן הנוכחי צריך לעוף גם ככה. אין טעם לבזבז עליו זמן. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 17:01, 6 ביולי 2009 (IDT)תגובה
ובכן, יש לדלל את הערך, ולא להרים ידיים! את הקטע על מצנפת המיון אפשר להעביר ל"הארי פוטר- מונחים"- עצמים. זו כבר תהיה התחלה.
אינני מרים ידיים, פשוט טרם הספקתי להגיע לערך הזה. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 17:16, 6 ביולי 2009 (IDT)תגובה

אוקיי. כשתגיע אליו, אני ממליץ להעביר גם את הנושא "הוגוורטס אקספרס" וגם את "מצנפת המיון" לערך "הארי פוטר- מונחים". הם מיותרים לגמרי בערך הזה. כמו כן יש לצמצם את כל הנושא של ניצחונות והפסדים בתחרויות בבתי גריפנדור וסלית'רין, יש שם מידע לא נחוץ כלל.

אני יודע. הערך הזה יטופל כמו ערכי הדמויות. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 17:48, 6 ביולי 2009 (IDT)תגובה

שכתוב הערך[עריכת קוד מקור]

אז כמו ששמתם לב, הערך היה במצב נוראי. אז אחרי שעשיתי שם עבודה רצינית, יש לי כמה התלבטויות להמשך. אשמח לשמוע דעות: 1. כרגע המידע על כל בית מחולק למספר כותרות. אני לא בטוח מה עדיף. במידה וכן, התלבטתי איך לקרוא לכותרת השנייה, אז כרגע זה "התפתחויות" כי סתם לא מצאתי כותרת טובה יותר. 2. האם כדאי להוסיף הסבר קצת מה זה כל מקצוע? או שזה מיותר? אגב, המידע שהיה על התגוננות מפני כוחות האופל היה חסר טעם לדעתי. 3. כל המידע הרלוונטי על מנצפת המיון כבר קיים ב"הארי פוטר- מונחים" אז פשוט מחקתי את כל המידע המיותר והנוראי שהיה פה. 4. אני רוצה להוסיף גם כותרות חדשות על: מנהלי בית הספר, הסבר על מבנה בית הספר (יותר מה שבחוץ, פחות מה יש בכל קומה וכאלה כי זה לא מעניין) ואיזשהו הסבר כללי על התנהלות הלימודים (בגרויות, משמעת וחיי היום יום). מה כדאי להוסיף? אם בכלל

תודה לכל מי שיגיב. בעיני מדובר בערך מאוד מרכזי וחשוב.. הוצ'י - שיחה 21:30, 25 בפברואר 2010 (IST)תגובה

צר לי, אבל פשוט מחקת קטעים שלמים בלי הצדקה. המידע על מצנפת המיון מספיק חשוב גם כאן, וכך גם המידע על התגוננות מפני כוחות האופל. קוריצהשיחהאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 22:37, 25 בפברואר 2010 (IST)תגובה
תשמע היה כאן המון מידע מיותר ומפורט מדי. השארתי את מה שנראה לי חשוב, וכמובן הוספתי גם מידע חדש. תסכים איתי שהערך עכשיו נראה הרבה יותר טוב. לגבי התגוננות מפני כוחות האופל- אני כרגע כותב מחדש את כל הפסקה הזו. השארתי כרגע רק משהו זמני. (שים לב שלא הורדתי עדיין את תבנית העבודה). הוצ'י - שיחה 23:14, 25 בפברואר 2010 (IST)תגובה
טוב, נחכה ונראה מה יהיה בסוף. ברור שזה הרבה יותר טוב מהררי המידע שהיו כאן קודם. קוריצהשיחהאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 23:16, 25 בפברואר 2010 (IST)תגובה
ראיתי את ההודעה בדף השיחה שלי. מצבו של הערך הרבה יותר טוב בהשוואה לעבר, ואני חושב שכרגע אפשר להניח לו כפי שהוא.
לגבי ויקיאנגלית - יש הרבה חומר לקחת משם, אבל כרגע אין לי זמן לעזור בזה. קוריצהשיחהאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 23:34, 6 במרץ 2010 (IST)תגובה

פסקת מקצועות[עריכת קוד מקור]

הפירוט של המקצועות נותן מידע שגוי. כשכתוב "רק הרמיוני לומדת מקצוע זה" זה נשמע כאילו התלמידה היחידה בכיתה היא הרמיוני. מה שכמובן לא נכון. חוץ מזה, כתוב בכשפומטיקה "כמו לחשים עתיקים". אני מניח שכוונת הכותב היה שגם מקצוע זה הרמיוני היא הדמות הראשית היחידה שלומדת. אבל הרושם שמתקבל הוא שזה מקצוע דומה ללחשים עתיקים. אני יכול למחוק את שורה הזאת, ואת כל שורות "רק הרמיוני לומדת"? Revolution 9 12:49, 14 באוגוסט 2010 (IDT)

ראיתי לנכון לערוך כמה טעויות קטנות. ההסברים ינתנו פה.[עריכת קוד מקור]

1. תלמידי השנה השלישית ומעלה יוצאים להוגסמיד במועדים מסויימים. לא בהכרח סופי שבוע. מועדים כמו ליל כל הקדושים וחג האהבה לא בהכרח חייבים לצאת בסופי שבוע, אבל אלו זמני יציאה להוגסמיד. 2. לכל בית יש מדריך ומדריכה. המדריכים נבחרים בשנה החמישית. בן ובת מכל בית. בשנה השביעית נבחרים מדריך ומדריכה ראשית. בן ובת מכל בית הספר. 3. בטורניר הקוסמים המשולש הארי פוטר לא מייצג את גריפינדור כי אם את הוגוורטס. מוזכר בספר הרביעי כמה פעמים שהארי הוא פשוט נציג נוסף לבית הספר הוגוורטס. 4.לרציף תשע ושלושה רבעים יכולים להגיע גם מוגלגים. בספר השביעי הארי רואה בזכרונותיו של סנייפ איך משפחתה של לילי אוואנס (אמו של הארי פוטר) עמדה ברציף תשע ושלושה רבעים. שני ההורים ושתי הילדות.

ברוקס. ראיתי שכבר דנת בעניין וציינת הסתייגות. אבל אני לא חושב שההסתייגות ברורה מספיק (קרובי משפחה כגון סקיבים? יש הרבה יותר קרובי משפחה מוגלגים מסקיבים). אני גם לא חושב שעניין קרבת המשפחה הוא שמשפיע. אני מאמין שזה קשור בדרך להביא אותם. מן הסתם יש דרך כלשהי להעביר מוגלגים לרציף. השערה פרועה? אולי כמו בהתעתקות צד לצד, מעבר צד לצד דרך המחסום.

כנראה שאתה צודק עם ההשערה לגבי איך מוגלגים עוברים לרציף, אבל בוויקיפדיה חל איסור לפרסם מחקר מקורי ונאלץ לכתוב שלא ידוע כיצד זה נעשה. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 08:09, 13 בדצמבר 2010 (IST)תגובה


לא כתבתי בערך שום מחקר מקורי. רק מחקתי את מה שנכתב שמוגלגים אינם יכולים להכנס. הם כן.

טעויות[עריכת קוד מקור]

יש טעות בנוגע לתנאים לקבלה לבית סלית'רין!!!לא צריך טוהר-דם על מנת להיות בבית סלית'רין!קחו למשל את טום וואנדרולו גונט רידל (שמו המלא של הלורד וולמורט בילדותו):הוא היה חצוי דם (אמא מכשפה ואבא מוגל) ולא טהור דם.לכן יש אפשרות לחצוי דם להצטרף לסלית'רין.ויש עוד טעות:הארי פוטר לא הביא לרצף ניצחונות בקווידיץ'.כמו הספר הראשון.

נכון דולוריס אמברידג וגם וולדמורט היו חצויי דם יוסף נהוראי - שיחה 17:19, 13 במרץ 2022 (IST)תגובה

אני לא רוצה לערוך את זה מכיוון שאני לא טוב בעריכה אבל בקטע של התגוננות מפני כוחות האופל לא צוין המורה שהיה ב"הארי פוטר והנסיך חצוי הדם", הוראס סלגהורן

משפחת בלק אוכלי מוות ?[עריכת קוד מקור]

ממתי כל משפחת בלק אוכלי מוות? בספר החמישי כתוב במפורש שאומנם הם הסכימו עם וולדמורט ברמת הרעיון אך כמו רוב הקוסמים נבהלו כשראו עד כמה רחוק הוא מוכן ללכת כדי לצבור כוח 199.203.63.222 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

ההערה במקום. תיקנתי. תודה. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 15:11, 13 במרץ 2013 (IST)תגובה

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

בתמונה שנמצאת בצד שמאל של הערך, רשום " בתחתית : המוטו של בית הספר בלטינית - " אל תפריע לדרקון ישן"", ובמלל בפסקה הראשונה רשום "והמוטו שלו הוא "אל תדגדג דרקון ישן"." אני לא יודעת אם זה נחשב כטעות, אבל זה כן משהו שאני חושבת שצריך לתקן. תודה רבה, ויום טוב :) דווח על ידי: תום 84.229.71.51 12:40, 13 בספטמבר 2016 (IDT)תגובה

תודה רבה על הערתך.
ואיך אמור להיות התרגום, "אל תפריע" או "אל תדגדג"? אלדדשיחה 12:49, 13 בספטמבר 2016 (IDT)תגובה
אלדד, להבנתי, להבנת גוגל טרנסלייט וגם לפי התרגום לאנגלית, המינוח הנכון הוא "לדגדג". התרגום המדויק: "לעולם אל תדגדג דרקון ישן". שיר § שיג § שיח § 21:06, 21 בספטמבר 2016 (IDT)תגובה
תודה :) אלדדשיחה 21:11, 21 בספטמבר 2016 (IDT)תגובה


דיווח שאורכב ב-22 במרץ 2019[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

שכחתם את מקצוע האסטרונומיה והכשפומטיקה

יסודות הבתים.[עריכת קוד מקור]

מה המקור לכך שהבתים מחולקים לארבע היסודות?david7031שיחה • ד' בתשרי ה'תש"ף • 21:02, 2 באוקטובר 2019 (IDT)תגובה

איפה זה רשום בערך? --צבי מתן - שיחה 17:02, 15 באוקטובר 2019 (IDT)תגובה
בשורה האחרונה של טבלת הבתים.david7031שיחה • ט"ז בתשרי ה'תש"ף • 17:18, 15 באוקטובר 2019 (IDT)תגובה

דיווח שאורכב ב-14 בנובמבר 2020[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

בשיעורים חסר לכם קווידיץ

מוזכר בערך בתור פעילות חברתית. צריך עיון בספר האם זה ממש שיעור. מתייג את בר, העיתונאי המנטר, TalyaNe, ויקי4800, נחש קטן, ס.ג'יבלי, TheNintendoGuy, אני ואתה ואנחנו, גופיקו, Lorla wildor, אלקנה בנימין פיינר Neriah, ספסף, יודוקוליס (אבן החכמים וחדר הסודות), שחר ימיני, Amit91803, בן דרוסאי, מר נוסטלגיה, Ani6032, The Gargoyle King, אלבוס, שבת מנשה

בעלי הידע בספרי הארי פוטר. ינון גלעדי - שיחה 20:35, 9 בנובמבר 2020 (IST)תגובה

קווידיץ הוא שיעור לתלמידי השננה הראשונה ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 11:32, 11 בנובמבר 2020 (IST)תגובה

מנהלי בית הספר לדורותיהם[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף שיחת משתמשת:יהודית1000
אני מקווה שזה יצא טוב גם לטעמךטקסט מודגש למנהלי בית הספר תפקיד חשוב ודעתם נחשבת גם מחוץ לכתלי בית הספר. בפרק זה יסוקרו המנהלים שידועים לנו לפי הסדר שלהם. ההיסטוריה של התואר "מנהל הוגוורטס" לא התחילה אצל המייסדים אלא אחריהם, שמו של הראשון לא ידוע אך הוא מכונה בתרגום חופשי "האישיות" (individual ) והוא כיהן לראשונה בתואר זה במאה ה11 פסל שלו מופיע בכניסה לאולם הגדול (ניתן לראותו בסרטים) ומשם התואר הזה התגלגל בין מאות המנהלים השונים שהיו לבית ספר הוגוורטס[1]

שם שנות חיים שנות כהונה ביוגרפיה בית
פרופסור דיליס דרוונט סוף המאה 16 עד 1768 1741-1768 היתה מרפאת בבית החולים ע"ש הקדוש מנגו משנת 1722-1741 ואחר כך עמדה בראשות ניהול בית הספר. בעולם הקוסמים מגדירים אותה "אחת מהמנהלות המפורסמות של הוגוורטס יחד עם הברארד ודמבלדור" כנראה רייבנקלו
פרופסור פיניאס בלאק 1847 – 1925 תאריך מדויק לא ידוע סב סבו של סיריוס בלאק (שגם נקרא על שם אחיו של פיניאס שנפטר צעיר) הוגדר על ידי סיריוס כ:"המנהל הגרוע בתולדות הוגוורטס" מופיע בעיקר בספר החמישי והשביעי ולמרות התנהגותו המתנשאת עזר רבות ל מסדר עוף החול בגלל יכולתו לנוע מהבית ספר למפקדה וחוזר. בית סלית'רין
פרופסור אליזבת בורקס המאה ה16 עד 1925 תאריך מדויק לא ידוע דגלה בעליונות של טהורי-דם, קשורה בקשר דם לבעלי החנות בורגין וברגס, אחרי מותה שמרה על דלת הכניסה של המועדון של סליתרין אבל בכל פעם שתלמיד היה נכנס למועדון היתה אומרת:"זכרו להיות מגעילים לבוצדמים" ובגלל זה פוטרה מתפקידה לאחר מלחמת הקוסמים הגדולה השניה תמונתה הוסרה מבית הספר וכיום שוכנת באחוזת מאלפוי. בית סלית'רין
פרפוסור הליאוטרופ וויקניס מתה בשנת 1943 תאריך מדויק לא ידוע קוסמת מהמוכשרות בדורה עם חיבה גדולה לתורת הצמחים היתה ידועה בזכות יכולתה "לדבר עם פרחים" שמה נגזר מהצמח Heliotropium. היתה פעילה מאד ב"תנועה לזכויות הטרולים" לא ידוע
פרופסור ארמנדו דיפט 1637-1971 1965-1971 מהקוסמים הקשישים ביותר שהיו בדורו. אירוע חשוב שקרה בתקופתו היתה תקיפתה והריגתה של מירטל המיללת על ידי היורש של סלית'רין. בספר הוא מתואר כאדם זקן קירח ועייף גריפינדור רייבנקלו או הפלפאף
פרופסור אלבוס דמבלדור 1881 –1997 1971-1997 מוגדר על ידי רבים כ:"המנהל הטוב ביותר בכל הזמנים" עשה רפורמות רבות בתחום הלמידה בהוגוורטס ולימד את המקצועות שינויי צורה, והתגוננות מפני כוחות האופל. ורוב עלילת ספרי הארי פוטר מתרחשת בתקופתו בית גריפינדור
פרופסור דולוריס אמברידג 1961-הווה 1995/2020

בציר זמן שונה

החליפה לזמן קצר את פרופסור דמבלדור כמינוי פוליטי של שר הקסמים. וגם לזמן ארוך יותר בציר הזמן החלופי שיצר אלבוס סוורוס פוטר. התנהלותה היתה כושלת בעיקר כי צוות המורים ורוב התלמידים למעט "פלוגת הפיקוח" לא שיתפו איתה פעולה ואף גרמו להכשלתה. היתה ידועה בשנאתה למה שכינתה "בני תערובת" למרות שהיא בעצמה היתה חצוית דם בית סלית'רין
פרופסור סוורוס סנייפ 1960 – 1998 1997-1998 קוסם מוכשר מאד לימד את המקצועות שיקויים וההתגוננות מפני כוחות האופל. מונה אחרי שרצח את פרופסור דמבלדור וכיהן כשנה וקצת בתפקיד. זה הוגדר על ידי הארי פוטר כ:"אחד האנשים האמיצים שהכרתי" מכונה:הנסיך חצוי הדם. בית סלית'רין
פרופסור מינרווה מקונוגול 1998-הווה קוסמת מוכשרת במיוחד ממוצא סקוטי מונתה לאחר שלורד וולדמורט רצח את פרופסור סנייפ. יש לה ידע רב בכל מקצועות הקסם בייחוד בשינויי, צורה ובדו-קרב. לפי סדרת הספרים עדיין מכהנת בראשות הבית ספר. מעולם לא התחתנה ויש לה אח אחד. חצוית דם. בית גריפינדור
יוסף נהוראי, אני עדיין מתנגדת להוספת הטבלה. היא במצב טוב יותר מבחינת הניסוח וכו', אבל עדיין נותרה בעיית המקורות. מאיפה המידע על בורקס ווויקניס? אני כמעט בטוחה שהן לא הוזכרו באף אחד מהספרים, וכך גם אחיה של מקגונגל. ולא כתוב בספר מי עמד בראשות בית הספר אחרי מותו של סנייפ. יהודית1000 - שיחה - 💜 01:38, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
ולא ידעתי שהייתי צריך להתייעץ איתך קודם אבל ראית שכיבדתי אותך ובאתי להתייעץ
נתחיל מהסוף לגבי אחיה של מגונוגול הוא כתוב כאן
וכמובן שאינני גאון שהמצאתי הכל אז הנה המקור המדויק יוסף נהוראי - שיחה 01:43, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה

ולא כתוב בספר מי עמד בראשות בית הספר אחרי מותו של סנייפ כתוב בהארי פוטר והילד המקולל ואם אפשר להוסיף משהו מתגובותייך ניכר שאינך "אוהדת שרופה" של הארי פוטר ולכן אינך יודעת את המידע וזה בסדר גמור כי לכולנו יש עוד הרבה ללמוד אני קראתי המון וממש חקרתי עליו ואפילו יש לי חתימה מקורית של הסופרת ולכן המידע הוא מדוייק

@יהודית1000 אני מקווה שעכשיו כשהטבלה מושלמת תשאירי אותה והכי הרבה ניתן לפתוח עליה דיון בשיחה על הדף אבל אבקש ממך לכבד את ידיעותי ולהשאירה כמות שהיא

יוסף נהוראי - תודה. אני חושבת שלא מקובל להוסיף מידע על סמך סרטי פריקוול, ספרי המשך וכדומה. אבל אולי זו טעות שלי, אז אתייג את בר, העיתונאי המנטר, TalyaNe, ויקי4800, נחש קטן, ס.ג'יבלי, TheNintendoGuy, אני ואתה ואנחנו, גופיקו, Lorla wildor, אלקנה בנימין פיינר Neriah, ספסף, יודוקוליס (אבן החכמים וחדר הסודות), שחר ימיני, Amit91803, בן דרוסאי, מר נוסטלגיה, Ani6032, The Gargoyle King, אלבוס, שבת מנשה

בעלי הידע בספרי הארי פוטר. עד שנגיע להכרעה כדאי שתחזיר את הטבלה למרחב המשתמש שלך. אני מכבדת את ידיעותיך, אבל עליך לפעול לפי הנהלים של ויקיפדיה. יהודית1000 - שיחה - 💜 01:52, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה

האם את עושה משהו שמותר לאחר שהבאתי מקורות ?@Dovno יוסף נהוראי - שיחה 01:54, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
אני אמחק רק מפני אימת הדין אבל אשאל שוב האם על פי החוקים אני חייב למחוק זאת שוב לאחר שהבאתי מקורות@יהודית1000 יוסף נהוראי - שיחה 01:57, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
תודה על שיתוף הפעולה. על פי החוקים אתה לא יכול להחזיר את הטבלה עד שתושג הסכמה בינינו. המקורות שהבאת מתבססים על יצירות מחוץ לסידרה עצמה, ולדעתי זה לא קביל. יהודית1000 - שיחה - 💜 01:59, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
למה את אומרת מחוץ לסדרה ? אלו ספרים שהסופרת כתבה! יוסף נהוראי - שיחה 02:00, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
נכון, אבל הם לא חלק מהסדרה המקורית (שבעת הספרים). תסתכל על שאר הערכים על הארי פוטר, הם מכילים רק מידע שמובא בסדרה עצמה. בכל מקרה, נחכה לדעתם של בעלי הידע. יהודית1000 - שיחה - 💜 02:04, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
@יהודית1000 איפה ומתי הודעתם אמורה להופיע ?
ודרך אגב שוב מידע לא נכון הערכים השונים על הארי פוטר בויקפדיה באנגלית וגם בעברית מלאים במידע נוסף מפריקוולים וכדו; אז לא הבנתי על סמך מה את אומרת זה יוסף נהוראי - שיחה 02:06, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
בסדר, יכול להיות שאני טועה. בכל מקרה אני מעדיפה לחכות לתשובה שלהם. תייגתי אותם כאן, אז הם אמורים להגיב פה. יהודית1000 - שיחה - 💜 02:08, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
בסדר גמור אבקש ממך להודיע לי כאשר יש תגובה שלהם זה חשוב לי מאד ! יוסף נהוראי - שיחה 02:09, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
@Yanivshn @העיתונאי המנטר יוסף נהוראי - שיחה 02:11, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
אתה לא צריך לתייג אותם שוב. רוב האנשים ישנים בשעה הזאת, הם יראו את זה מחר. תיוגים חוזרים ונשנים עלולים להיות מטרידים. לילה טוב. יהודית1000 - שיחה - 💜 02:13, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
אההה סבבה פשוט היתה לי אינטראקציה טובה איתם ואני מכבד את דעתם אבל את צודקת
כמובן אני לומד כל הזמן ומקווה לשים את המחלוקת הזאת מאחורינו יוסף נהוראי - שיחה 02:14, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
גם אני. נדבר מחר בעז"ה. יהודית1000 - שיחה - 💜 02:22, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── נגד הוספת הטבלה בצורתה הנוכחית. לא נראה טוב. Yanivshn - שיחה 02:30, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה

" אני חושבת שלא מקובל להוסיף מידע על סמך סרטי פריקוול, ספרי המשך וכדומה. אבל אולי זו טעות שלי" – יהודית1000 לא טעית. בוודאי שלא מקובל. Yanivshn - שיחה 02:34, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
למה כוונתך "לא נראה טוב" ?@Yanivshn יוסף נהוראי - שיחה 02:48, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
קודם כל, אני מציע להעביר את כל הדיון לדף השיחה של הערך עצמו.
שנית, מקורות מאתר כמו פאנדום אינם טובים. יש להפנות לספרים עצמם (שם ספר, פרק, עמוד). הפניה לאתר פאנדום בתור מקור מקבילה לחלוטין לטענה "יש לפחות מעריץ אחד בעולם שטען את זה". בהקשר זה, יש גם להסיר טענות של "כנראה", אלא אם כן בספרים עצמם זה מנוסח כך.
שלישית, יש להסיר קישורים חיצוניים מגוף הטקסט המוצע. Dovno - שיחה 08:07, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
אין טעם לעשות את כל זה לפני שיודעים אם בכלל מקובל להביא את המידע הזה, חבל על העבודה... אם אני צודקת ולא מקובל להביא מידע מיצירות מחוץ לסדרה עצמה, 3/4 מהטבלה צריכה להימחק, בלי קשר לאופן שבו היא כתובה. יהודית1000 - שיחה - 💜 08:36, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
היי. @Yanivshn @יהודית1000, מבלי להתייחס לשאלה אם כן או לא להוסיף את הטבלה הזו לערך, מדוע אתם כותבים שאין להכניס מידע מפריקוולים והמשכים? למיטב ידיעתי זה נהוג בכל ויקיפדיה העברית, כל עוד מדובר בחלק מהקאנון הרשמי של הזיכיון ולא, למשל, בפאנפיקשן. תאו הארגמן - שיחה 10:06, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה

סוף העברה

אני מסכים שאין להכניס את הטבלה לערך. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 09:14, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
@Dovno יש לי גם הפניות לספרים עצמם אבל זה פשוט יקח לי עוד הרבה זמן. אבל השאלה היא האם שווה להשקיע בזה כי אין טעם אם בכלל לא נהוג להביא מפריקוולים

שזה לכשעצמו לטעמי דורש שינוי לפי דעתי מדובר בטבלה שמרחיבה ומעשירה את הידע וגם בעקבות הסרט החדש היא תהיה רלונטית ועוד דבר; אי אפשר לומר שלא מביאים מידע מפריקוול כשיש ערכים על טינה גולדשטין ועל ג'ייקובס אם מביאים אז מביאים על כולם ואם לא אז לא בכלל יוסף נהוראי - שיחה 09:45, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה

@יהודית1000 ודרך אגב חוץ משלושה פרופסורים כולם מופיעים באופן מפורש בסרטים הראשיים כך שלא מדובר בפריקוול לטעמי יוסף נהוראי - שיחה 09:53, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
למה חוץ משלושה? רק את פרופסור אליזבת בורקס ופרפוסור הליאוטרופ וויקניס אני לא זוכר מהספרים.
לרשימה לדעתי וודאי יש מקום, ואולי יש מקום להביא את הביוגרפיה, תוך הבחנה בולטת בין מה שמופיע בסדרה עצמה, לבין מה שמופיע בספרים הנלווים.
לגבי ספרים נלווים, צריך שנייה לראות מהם, מי כתב אותם וכמה הם רלוונטיים. david7031שיחה • י"ב באדר ב' ה'תשפ"ב • 10:45, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
אני פה רק כדי לומר שאם יוחלט להוסיף את הטבלה לערך אז היא תצטרך לעבור תיקון לשוני. יש בה הרבה שגיאות לשוניות. אני לא מתייחסת לסוגיית ההוספה עצמה. ‏Saifunny‏ • שיחה 12:35, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
כתבתי לפני התנגשות עריכה: כפי שאמר Dovno, פאנדום הוא לא מקור טוב, וזה המקור היחיד לטבלה. לגבי התמיכה שהעלה david7031, אין לה משמעות עם כל הסייגים (המוצדקים) שהעלית: "תוך הבחנה בולטת" ו"צריך". בטבלה כרגע אין הבחנה, לא בולטת ולא בכלל. ולא נעשתה התייחסות לספרים נילווים. הטבלה במתכונתה לא מהימנה, לא מנוסחת טוב ולא נראית טוב (יותר מדי גופן מודגש). Yanivshn - שיחה 12:39, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
לא התעמקתי במקורות, יען כי לא נכתבו מקורות.
אם כל המקורות לביוגרפיה הם פאנדום, אז צריך להשאיר רק את הרשימה עם השמות. david7031שיחה • י"ב באדר ב' ה'תשפ"ב • 12:55, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
תודה לכל המגיבים. על פי הערכים שיצא לי לראות בנושאים דומים (אלבוס דמבלדור, למשל - מבוסס אך ורק על שבעת ספרי הסדרה) חשבתי שלא נהוג להוסיף מידע על סמך פריקוולים ויצירות אחרות שמחוץ לסדרה, אבל מהדיון כאן נראה שיש דעות לכאן ולכאן. אולי זו הזדמנות לקבוע מדיניות מסודרת. אישית אני חושבת שאפשר להביא מידע גם מיצירות אחרות, אבל בהסתייגות (כלומר לציין באופן בולט שזה לא על פי הסדרה עצמה אלא על פי הפריקוול). יש גם כל מיני סוגים של יצירות מחוץ לסדרה: ספרים נלווים שרולינג כתבה, פאנפיקים, הארי פוטר והילד המקולל, פריקוולים ועיבודים שונים - אם מחליטים להכניס אותם, צריך להחליט מה, כמה ואיך. במקרה שנחליט להוסיף אותם זה ידרוש שינויים רוחביים בכל הערכים הקשורים (ואם זו מדיניות ויקיפדית כללית, בערכי ספרות וקולנוע בכלל), וגם עדכון מתמיד, כי כל הזמן מתפרסמים דברים חדשים.
david7031 , בורקס והליאוטרופ אכן לא הופיעו בכלל, אבל גם על מקגונגל לא כתוב שהתמנתה למנהלת ולכן יש שלושה שעל פי הסדרה בכלל לא אמורים להופיע בטבלה. יהודית1000 - שיחה - 💜 14:37, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
לדעתי כל מה שמופיע בספריה של רולינג עצמה ונחשב לחלק מהקאנון של הארי פוטר צריך להופיע. זה כן כולל ספרים נלווים וכן כולל את המחזה, אבל לא כולל פאנפיקים. אם בהמשך הדרך יוחלט על רה-קאנוניזציה, נצטרך לטפל בזה (כך היה בערכי מלחמת הכוכבים אחרי הרכישה של דיסני). תאו הארגמן - שיחה 15:05, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
@יהודית1000 אוקיי אז אני בעד להשאיר את הרשימה עם השמות של המנהלים שמוזכרים צפורש בסדרת הספרים הראשית עם שנות החיים ושנות פעילות ושיוך ביתי ללא ביוגרפיה יוסף נהוראי - שיחה 14:24, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
בוא נחכה לסוף הדיון, אולי נגיע למסקנה שכן כדאי להוסיף מידע מחוץ לסדרה. (בינתיים תוכל להתקדם עם תיקון שגיאות הכתיב והניסוח). יהודית1000 - שיחה - 💜 14:39, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
@יהודית1000 אני מאד אשמח שתעזרי לי בזה האם את מוכנה בבקשה ? יוסף נהוראי - שיחה 14:50, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
יוסף נהוראי, עדיף שתמצא חונך אחר מהחממה. יהודית1000 - שיחה - 💜 15:14, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
יהודית1000, לגבי דבריך: ”אישית אני חושבת שאפשר להביא מידע גם מיצירות אחרות, אבל בהסתייגות (כלומר לציין באופן בולט שזה לא על פי הסדרה עצמה אלא על פי הפריקוול). יש גם כל מיני סוגים של יצירות מחוץ לסדרה: ספרים נלווים שרולינג כתבה, פאנפיקים, הארי פוטר והילד המקולל, פריקוולים ועיבודים שונים - אם מחליטים להכניס אותם, צריך להחליט מה, כמה ואיך. במקרה שנחליט להוסיף אותם זה ידרוש שינויים רוחביים בכל הערכים הקשורים (ואם זו מדיניות ויקיפדית כללית, בערכי ספרות וקולנוע בכלל), וגם עדכון מתמיד, כי כל הזמן מתפרסמים דברים חדשים”. – לעשות את כל הדברים שהזכרת באופן מהימן, תוך ציון קפדני של מקורות המידע, זה דבר שדורש המון עבודה. אם יימצא מי שיעשה את זה (כאמור באופן מהימן ותוך הצבעה מדויקת על המקורות שמהם נלקח המידע) ייתכן שזה אפשרי. בינתיים, אני תומך כמו אחרים בהשארת הרשימה בלבד. אישית אני חייב לומר לך שאני מתייחס בחשדנות לכל מה שנכתב מחוץ לשבעת הספרים. רולינג, למשל, הודתה שחיסול פרד וויזלי היה טעות, וביקשה את סליחת המעריצים. מה עוזרת עכשיו החרטה שלה? היא כבר חיסלה אותו (ולטעמי חיסלה יותר מדי בספרים האחרונים, ובעיקר בשביעי). בכל מקרה זה כרגע לא ריאלי. Yanivshn - שיחה 15:37, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
@Yanivshn קצת הסתבכתי האם אתה בעד להעלות את הערך כמו שהוא או לא בכלל או כמו שהצעתי רק את המנהלים שכתובים מפורש בשבעת הספרים הראשיים יוסף נהוראי - שיחה 17:59, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
אני נגד העלאת הטבלה בכלל. Yanivshn - שיחה 18:04, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
גם לדעתי אין לה חשיבות. תאו הארגמן - שיחה 21:34, 15 במרץ 2022 (IST)תגובה
אוקיי. אם כך אני מציעה שנכניס לערך רשימה לקונית של המנהלים (אני כן חושבת שחשוב להזכיר את בלק ודיפט, למשל - הם מוזכרים בסדרה לא מעט), ואת הדיון לגבי יצירות מחוץ לסדרה נעלה במזנון (הוא נוגע לערכים רבים מאוד, לא רק אלו של הארי פוטר). יהודית1000 - שיחה - 💜 00:34, 16 במרץ 2022 (IST)תגובה
@יהודית1000 גם אני בעד הצעתה של יהודית טבלה תמיד עוזרת לסכם טוב ואם כן נעלה בטבלה רק את המנהלים שמוזכרים בטבלה הראשית יוסף נהוראי - שיחה 11:19, 18 במרץ 2022 (IST)תגובה
אגב, מה עם דקסטר פרוטסקיו? (מופיע בביקור בחדר המנהל בסוף הספר השביעי, ואם אני לא טועה גם כאחד הספרים האחרים "תודה לך פרוטסקיו, דבריך נשמעו". אולי כשמגרשים את דמבלדור בספר החמישי?) david7031שיחה • י"ז באדר ב' ה'תשפ"ב • 19:19, 19 במרץ 2022 (IST)תגובה
@David7031 יש לי מידע מוכן על פרוטסקיו אבל זה נראה שהרוב נגד העלאת הטבלה אז אין שום טעם-דרך אגב פרוטסקיו המנהל היה מבית רייבנקלו והוא הסבא של פרוטסקיו בעל חנות הגלידה מהספר השלישי יוסף נהוראי - שיחה 11:07, 20 במרץ 2022 (IST)תגובה

הוספת אנשי צוות מהמשחק החדש[עריכת קוד מקור]

בר, העיתונאי המנטר, TalyaNe, ויקי4800, נחש קטן, ס.ג'יבלי, TheNintendoGuy, אני ואתה ואנחנו, גופיקו, Lorla wildor, אלקנה בנימין פיינר Neriah, ספסף, יודוקוליס (אבן החכמים וחדר הסודות), שחר ימיני, Amit91803, בן דרוסאי, מר נוסטלגיה, Ani6032, The Gargoyle King, אלבוס, שבת מנשה בעלי הידע בספרי הארי פוטר גאנדולף, יוסף נהוראי, שוקו מוקה, בר, Dovno (ידע חלקי)‏, יודוקוליס, TheStriker, HiyoriX,‏ TheNintendoGuy (בעיקר במשחקים שנוצרו על ידי חברת נינטנדו), Gennesect, Patqu, Dollarsign8, ברק דיבה ‏,מפה לשםבעלי הידע במשחקי וידאו ומחשב האם לדעתם צריך להוסיף את כל אנשי הצוות שמופיעים במשחק Hogwarts legacy כי למיטב הבנתי הוא קאנוני, לדעתי כן כי הערך מדבר על הטירה לאורך כל שנותיה ואם כן יש לנו מידע רב להוסיף לערך, על המנהלים, פרופסורים וסיפורים קאנונים מר נוסטלגיה🎮לא מפחד ?👻 16:20, 22 בנובמבר 2023 (IST)תגובה

ממש ממש לא.
סדרת הספרים היא הסדרה הקאנונית, וזהו. david7031שיחה • ט' בכסלו ה'תשפ"ד • 16:43, 22 בנובמבר 2023 (IST)תגובה
@David7031 באינטרנט אני מוצא דיווחים סותרים אבל לא מצאתי התייחסות מפורשת של הסופרת לעניין אשמח אם משהו ימצא מוזר מוסמך לנושא מר נוסטלגיה🎮לא מפחד ?👻 16:49, 22 בנובמבר 2023 (IST)תגובה
זה לא משנה מה רולינג תגיד.
הערכים הם על סדרת הספרים, ובמקרים מסויימים על השוואה לסרטים.
כל השאר הוא פאנפיקים, מוצלחים יותר ופחות.david7031שיחה • ט' בכסלו ה'תשפ"ד • 16:51, 22 בנובמבר 2023 (IST)תגובה
@David7031 רולינג קובעת מה נמצא על רצף הסמן של הספרים טמה והערך לא נכתב על הספר אלא על הטירה הוגוורטס מר נוסטלגיה🎮לא מפחד ?👻 17:10, 22 בנובמבר 2023 (IST)תגובה