שיחת ויקיפדיה:ויקינתונים/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

התנגשויות[עריכת קוד מקור]

הדף רואה בעיה ב"התנגשויות, כאשר שני דפים (או יותר) בוויקיפדיה אחת מקשרים לאותו דף בוויקיפדיה אחרת". זו לא בהכרח בעיה: בהחלט ייתכן שבוויקיפדיה העברית כתבו ערך מקיף על נושא מסוים, בזמן שבוויקיפדיה אחרת פיצלו את הנושא לערכים אחדים, המקושרים כולם לערך המקיף היחיד בוויקיפדיה העברית. מצב נוסף מסוג זה הוא דפי פירושונים לשמות. את דף הפירושונים בר ראוי לקשר לדפי הפירושונים en:Bar ו-en:Barr לפחות, ובכיוון ההפוך, en:Bar ו-en:Barr יפנו שניהם לבר. דוד שי - שיחה 20:19, 16 באוגוסט 2012 (IDT)

אני שמח מאוד ששאלת.
יש שני סוגים של התנגשויות:
  1. התנגשויות שאפשר לפתור בעבודה ידנית זהירה על ידי מיון מקבץ הערכים המקושרים לקבוצות ברורות.
  2. התנגשויות שאי־אפשר לפתור ידני, כי בשפה א' יש שני שני ערכים על נושא ובשפה ב' יש ערך אחד, וקהילות העורכים בשתי השפות אינן מעוניינות לשנות את המצב הזה.
אחסון הקישורים בוויקינתונים לא יהפוך את המצב הנוכחי לרע יותר: שיטת הקישורים שיש עכשיו פשוט תמשיך לעבוד.
זה יעזור מאוד לפתור את התנגשויות מהסוג הראשון: כתבתי פעם מאמר ארוך על שיטות לפתור אותן, ולמרות שהשקעתי בו הרבה מאמץ, אני אשמח שיהפוך להיות מיושן. בקצרה – בשיטה הנוכחית צריך בזהירות לעבור שפה־שפה ולמיין, ואז שוב לעבור שפה־שפה ולסדר, ולקוות שהבוטים לא יהרסו את זה בדרך. עם ויקינתונים יהיה מספיק לעשות מיון ראשוני, ואז להזין את הכול במכה.
הסוג השני של ההתנגשויות, כאמור, פשוט ימשיך לעבוד. ייתכן שאף נגיע למסקנה שזה טוב שיש קישורים ידניים כאלה בין שפות ונמציא להם שימושים חדשים. גם פירושונים עם כתיב שונה ייכנסו לתחום הזה.
ומה שממש טוב הוא שהבוטים לא יפריעו, כי למעשה יהיה אפשר לכבות אותם. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 21:38, 16 באוגוסט 2012 (IDT)

בוט בוויקינתונים[עריכת קוד מקור]

האם מספיק להוסיף את השפה האנגלית בוויקינתונים ולבד יוספו כל השפות? (ראיתי ערך שהיו לו בוויקינתונים רק 4 שפות (מתוך 20) וכך בשתיים מהן (שמחקו קישורים רגילים) היו הפניות רק ל4 שפות (לא ממליץ להפעיל בוט עד שמוסיפים את האנגלית או מסדרים שם בוט שעובד)). Nurick - שיחה 02:26, 31 בינואר 2013 (IST)

איזה ערך?
אם אין התנגשות, צריך להוסיף את כל הקישורים הרלוונטיים לדף בוויקינתונים. אפשר להיעזר לשם כך בגאדג'ט slurp שאפשר להפעיל בהעדפות שם. יש לשים לב לכך שהוא לא בודק שאין התנגשויות, אלא מעתיק הכול מאחת השפות.
אם יש התנגשות, אז צריך להוסיף קישורים רק לערכים באותו הנושא. אפשר לשקול למחוק את הקישורים האחרים מהערך בוויקיפדיה, אבל עדיף לערוך דיון נפרד וזהיר על כל התנגשות. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 14:37, 2 בפברואר 2013 (IST)

ערך ללא בינוקי[עריכת קוד מקור]

מה עושים במקרה שיש ערך שאין לו כרגע בינוקי? מעדענים אותו בוויקינתונים? אפשר תאורטית לעדכן את שם הערך שאמור להיות באנגלי אולי? מה בעצם קורה אם מעדכנים ערך באנגלית אבל אין ערך כזה בפועל - זה יוצג כקישור לערך לא קיים בוויקיהאנגלית או לא יוצג כלל? Geagea - שיחה 03:41, 31 בינואר 2013 (IST)

צריך ליצור ערך בויקינתונים. יצירת ערך בויקינתונים לא יוצרת ערך בויקי אנגלית ולא יוצר בינויקי לערך כזה. גיא - שיחה 16:50, 1 בפברואר 2013 (IST)
אפשר ליצור דף בוויקינתונים עם קישור רק לעברית. כשייווצרו ערכים בשפות אחרות, הם יתווספו לאותה הרשימה. כדי להקל על עורכי בוויקינתונים שרובם אינם יודעים עברית, מומלץ לכתוב גם כותרת פריט באנגלית. עושים את זה באמצעות מעבר לאנגלית בבורר השפות למעלה ליד שם המשתמש. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 14:40, 2 בפברואר 2013 (IST)

ויקינתונים - Guantanamera[עריכת קוד מקור]

שלום אמיר, לקראת הכנסת עברית לוויקינתונים ניסיתי לראות איך מכניסים בינוויקי לערך חדש ועשיתי ניסוי על ערך חדש שלא נכתב עדיין, Guantanamera. כשהכנסתי את זה לתיבת החיפוש ב-Wikidata קיבלתי 4 תוצאות שונות. כשהקלקתי עליהן מצאתי שמדובר ב: גואנטנמרה שיר, גואנטנמרה סרט, גואנטנמרה סיגר וגואנטנמרה פירושונים. אי אפשר לראות זאת בדף תוצאות החיפוש אלא רק בהקלקה על התוצאות. זה תהליך מסורבל. האם לא ניתן ליצור פיתרון לבעיה זו? בברכה.אודי - שיחה 11:27, 30 בינואר 2013 (IST)

תודה רבה על הניסוי ועל הדיווח.
שתי תשובות:
1. במונחים של ויקינתונים, מדובר בארבעה פריטים, שהכותרת האנגלית של כל אחד מהם היא Guantanamera, והתיאור של כל אחד מהם שונה. זה הפתרון של ויקינתונים לבעיית הערכים בעלי השם הזהה - בוויקיפדיה מוסיפים הסבר בסוגריים ובוויקינתונים כותבים תיאור שונה לכל אחד מהם. (כתבתי "כותרת אנגלית", כי אפשר לתת להם גם כותרות בעברית ובכל שפה אחרת). אם אני מבין נכון, אתה מציע שהתיאור יופיע בתוצאות החיפוש. זאת הצעה לא רעה. תוכל לדווח אותה לבאגזילה, או שאתה רוצה שאני אדווח?
2. אם אתה יודע במדויק מה שם הערך בוויקיפדיה האנגלית (או בשפה אחרת) שאתה רוצה לקשר אליו, אתה יכול להריץ באתר ויקינתונים חיפוש "פריט לפי כותרת" (Item by title). תזין שם את קוד השפה ואת שם הערך, ותקבל מיד את הפריט. יש על זה דף עזרה, שהתחלתי לתרגם לעברית, אבל כנראה לא אספיק לסיים את זה היום; בא לך לעזור אולי? מתרגמים כאן. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 11:42, 30 בינואר 2013 (IST)
תודה על התשובה המהירה. אני מאותגר בכל הקשור לתחביר הוויקיפדי כך שעדיף שלא אתקרב לשם כלל. נראה לי שאם אפשר היה להציף בתוצאות החיפוש את ה-20 מילים הראשונות+-, כפי שמקבלים בתוצאות חיפוש בוויקיפדיה, זה היה מסייע מאוד.אודי - שיחה 12:13, 30 בינואר 2013 (IST)
אם אתה מדבר על תרגום, אז אין שם צורך בתחביר ויקי. רק ללחוץ על קישורים בצד ולכתוב תרגום לעברית. אבל, כמובן, רק אם יש לך זמן וחשק.
לגבי ההצעה שלך על החיפוש, דיווחתי באג: Bug 44501 - description should be shown in the search results in repo. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 12:38, 30 בינואר 2013 (IST)
אמיר, גם אני רציתי להעיר הערה דומה לזו של אודי. נראה שהתנהגות מנוע החיפוש של ויקינתונים שונה מהתנהגות מנוע החיפוש של ויקיפדיה. זה לא טוב, כי המשתמשים (ואני בינהם) התרגלו כבר למשהו אחד, ועכשיו הם צריכים ללמוד משהו אחר). בונוס: נראה אותך מוצא את הערך Cow בוויקינתונים. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 13:42, 30 בינואר 2013 (IST)
תומר, תגדיר "שונה" בצורה קצת יותר מפורטת.
לגבי Cow - מסכים, זה טיפשי. דוגמה טובה לכמה בעיות. אציע שיפור. עד שיהיה שיפור, אפשר להתנחם בשני דברים:
  1. חיפוש "פריט לפי כותרת" ממוקד יותר, אם כי הוא לא עוזר במקרה של Cow.
  2. טוב שהקישורים הישנים עובדים :) --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 16:43, 30 בינואר 2013 (IST)
אני לא יודע מה שונה בו. בוויקיפדיה האנגלית כשאני כותב cow, אני מגיע לערך בקר (דרך ההפנייה), בוויקינתונים כשאני כותב את אותה המילה, אני מגיע לדף עם מיליארד תוצאות (עדיין לא מצאתי שם את הערך על פרה). זה לא מקרה פיקטיבי, רציתי להראות את ויקינתונים לאחד הפרופסורים שלנו וזכרתי שהדוגמה הקבועה שלו לגבי תרגומי מכונה היא פרה, אז ניסיתי להראות לו ולא הצלחתי למצוא. עכשיו לקח לי כמה דקות למצוא איפה זה item by title, ולהבין מה זה עושה. אולי אפשר להוסיף לינק מתוך חלון החיפוש. אולי item by title צריך להיות ברירת המחדל של החיפוש, ואת החיפוש שיש שם כרגע לשים מתחת ל"מתקדם". תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 19:23, 30 בינואר 2013 (IST)
סבבה. אעביר את כל ההערות. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 20:09, 30 בינואר 2013 (IST)

באג ברשימת המעקב[עריכת קוד מקור]

משהו שולי בייחס להערתו של תומר, אבל יש בעייה ביצירת רשימת המעקב בוויקינתונים. גם אם ב"העדפות" מסומנת האפשרות "מעקב אחרי דפים וקבצים שערכתי", הם לא מתווספים לרשימה לאחר שמוסיפים הסבר על נושא הערך למשל. Ldorfmanשיחה 01:48, 31 בינואר 2013 (IST)

זה דווקא די משמעותי. תודה על הדיווח. אעביר את זה הלאה. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 07:07, 31 בינואר 2013 (IST)

בעיית ניטור כתוצאה מהפעלת ויקינתונים[עריכת קוד מקור]

משתמש:Tamzin הוא מפעיל בוויקינתונים. יצא לי להכיר אותו לאחר שבירך אותי בדף שיחתי בוויקינתונים. מכל מקום, עריכות שהוא, וככל הנראה גם עמיתיו, עושים בוויקיפדיה מסומנות ככאלה הדורשות אישור (משמע הוא לא "בדוק עריכות אוטומטית"). מצד שני, אני כמנטר גם לא רואה את העריכות שלו בהיסטוריית העריכות, אז אין ביכולתי לאשרן. הגעתי לזה כאשר ברשימת המעקב שלי הופיע סימן קריאה (המסמן עריכה לא בדוקה איפשהו בין הגרסאות בערך), אבל לא נמצאה כזו בין הגרסאות (במקרה הזה, הדף ויקיפדיה:היו נועזים בעריכת ערכים‏‏). מה עושים? האם כדאי להגדיר את המפעילים משם כבדוקי עריכות אוטומטית או שאולי זה לא חכם וצריך פשוט לאפשר צפייה בשינויים שהם עושים בוויקיפדיה (מה שטוב גם מבחינת השקיפות)? Ldorfmanשיחה 14:53, 31 בינואר 2013 (IST)

כדאי להגדיר את המפעילים והמשתמשים שם כ"בדוקי עריכות אוטומטית", אבל כמעט בטוח שאת ההגדרה הזו צריך לעשות שם ולא כאן. ככל הנראה, מערכת בקרת גרסאות לא מופעלת בוויקינתונים, ולכן העריכות שם מעולם לא מסומנות כבדוקות.
כיוון שבחלק מהוויקיפדיות (למשל אצלנו) המערכת כן מופעלת, צריך לדאוג שהעריכות שם לא יציקו לנו כאן. במלים אחרות, הבעיה שהתרעת עליה היא בג שדורש תיקון מערכתי, לא בעיה שפתרונה הוא מתן הרשאות למשתמש זה או אחר אצלנו. קיפודנחש 15:09, 31 בינואר 2013 (IST)
תודה קיפוד. אמיר, לטיפולך המסור אודה Ldorfmanשיחה 15:35, 31 בינואר 2013 (IST)
בכללי, מערכת בקרת השינויים הזאת מופעלת במעט מאוד ויקיפדיות, ונדמה לי שהגיע הזמן שנכבה אותה. אני לא ממש מבין למה היא טובה, אבל אם מישהו חושב שהיא מועילה
פרטנית, אפשר להתיר את השינויים שקשורים לוויקינתונים משינויים אחרונים דרך העדפות ודרך קישור בדף השינויים האחרונים עצמו, מעל הרשימה.
על הבעיה הזאת, בכל מקרה, אדווח. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 15:35, 31 בינואר 2013 (IST)
אני ממש לא מבין כיצד אתה אומר שניתן לוותר עליה, אבל מצד שני, אני לא מכיר את מנגנון הניטור במיזמי ויקימדיה אחרים. מבחינתי, ואני יכול להביא עשרות דוגמאות לכך (חלק אני מתעד), המנגנון הוא כלי מרכזי לשמירת אמינות המידע באנציקלופדיה. מכל מקום, הבעייה הנוכחית היא משהו מהותי מבחינתנו, שכן בעקבותיה אנו נדרשים לבדוק עריכות רבות לשווא.
לא הבנתי מה ביקשת שנעשה. התוכל להסביר בדרך אחרת? Ldorfmanשיחה 15:46, 31 בינואר 2013 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: (תשובה לאמיר): קודם כל, זה כמובן לא ה-attitude הנכון. מערכת בקרת שינויים מופעלת בחלק מהוויקיפדיות, ולא משנה עד כמה החלק הזה קטן, הפעלת פיצ'ר חדש כמו ויקינתונים אמורה להשתלב חלק ולא לקלקל שום דבר. בוודאי שלבוא אלינו ולהגיד "כבו את זה" זה לא היחס הנכון. אם המנטרים והמפעילים יגיעו למסקנה שהפיצ'ר הזה לא מועיל, נבקש לכבות אותו, ועד אז אנחנו משתמשים בו. זה שוויקיפדיות אחרות לא מצאו אותו מועיל זה עניינן ולא ענייננו. התמזל מזלנו להיות הוויקיפדיה הראשונה שמשתמשת במערכת בקרת שינויים עבורה הופעל ויקינתונים, ולירון מצא בג. עצם העובדה שבגים קיימים לא צריכה להפתיע, ויש להודות ללירון על הערנות. בטוחני שהמפתחים לא יתקשו למצוא לבעיה פתרון.
כתוצאה מהדיווח, בדקתי גם אני משהו, וגיליתי עוד משהו: בדף "שינויים אחרונים" וברשימת המעקב, יש מתגים המאפשרים הסתרה לפי מסננים שונים: הסתרת עריכות אלמונים/רשומים, הסתרת עריכות בדוקות, הסתרת עריכות שלי וכן הלאה. לדעתי יש להוסיף "הסתרת עריכות ויקינתונים", ואולי גם "הסתרת עריכות מקומיות" (כלומר מתג שיראה רק עריכות בוויקינתונים). - קיפודנחש 15:51, 31 בינואר 2013 (IST)
אההה... אני רואה שם קישור כזה: "הסתרת שינויים משניים | הסתרת בוטים | הסתרת משתמשים אנונימיים | הסתרת משתמשים רשומים | הצגת עריכות שלי | הסתרת עריכות בדוקות | הצגת ויקינתונים".
לגבי הנזיפה: למקרה שזה לא ברור, הבעיה אמתית ואני אעביר אותה הלאה. סתם הבעתי דעה. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 16:01, 31 בינואר 2013 (IST)
איפה זה "שם"? אצלי לא מופיע קישור כזה, לא ב"שינויים אחרונים" ולא ב"רשימת המעקב". אולי הקישור מופיע רק כאשר יש ברשימה שינויים שבאו מוויקינתונים? תוכל לשים קישור לדף בו המתג "הצגת ויקינתונים" מופיע? תודה - קיפודנחש 16:07, 31 בינואר 2013 (IST)
תוספת: ראיתי מתג כזה ב"העדפות", אבל זה כמובן לא מספיק. "העדפות" קובע את ברירת המחדל, אבל לכל המתגים האחרים יש אפשרות להדליק ולכבות גם מדף "שינויים אחרונים" עצמו, וגם למתג הזה צריך שתהייה אפשרות כזו. תודה - קיפודנחש 16:09, 31 בינואר 2013 (IST)
אני רואה את זה בשינויים אחרונים (התמונה אמורה להימחק בעוד כחודש). --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 16:12, 31 בינואר 2013 (IST)
מעניין. אולי זה עניין של הרשאות? האם אתה רואה את המתג גם מחוץ לחשבון? (או אם יש לך חשבון משנה בלי הרשאות מפעיל, האם אתה רואה את המתג ממנו?) אם אכן רק מפעילים רואים שינויים בוויקינתונים ב"שינויים אחרונים", כדאי לברר מה הרציונל של המגבלה הזו, ואם אין סיבה ממש טובה, צריך לחשוף לכולם. אם זה לא משהו שנעשה בכוונה, הנה לך עוד בג: אצלי המתג לא מופיע, וביצעתי רענונים הכי אגרסיביים שאפשר פרט ל-uninstall של הדפדפן והתקנה מחדש. תודה - קיפודנחש 16:19, 31 בינואר 2013 (IST)
אני רואה את זה גם מחוץ לחשבון. לפי בררת המחדל זה מוסתר (מה שדי הגיוני.)
אתה ממש בטוח שאתה לא רואה את זה?
האם מופעל לך בהעדפות "קיבוץ השינויים לפי דף בשינויים האחרונים וברשימת המעקב"? יש במצב כזה באגים ידועים שכבר אמורים להיות בטיפול. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 16:27, 31 בינואר 2013 (IST)
כן, מופעל. בדיוק באתי הנה כדי לדווח שמחוץ לחשבון, וכן תחת חשבון בדיקות (משתמש:קיפודנחש בע"מ) כן רואים את המתג. לא חשבתי לבדוק בלי "קיבוץ שינויים" - עכשיו בדקתי, וכשמבטלים את הקיבוץ, ויקינתונים אכן מופיע. אם הבג מוכר אז אין בעיה. תודה - קיפודנחש 16:31, 31 בינואר 2013 (IST)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── מהשיחה ביניכם לא הבנתי האם כדאי שגם אני אעשה משהו אצלי כדי לראות את השינויים האחרונים "בצורה הרגילה", או שזה משהו שנסגר ביניכם שאמור להפתר ברמה המערכתית, מצד התוכניתנים. Ldorfmanשיחה 16:39, 31 בינואר 2013 (IST)

גם וגם. זה בג מערכתי שיתוקן, אבל עד שיתוקן, אם תרצה אפשרות לשלוט על הצגת/הסתרת שינויים שמקורם בוויקינתונים ברשימת המעקב ובדף שינויים אחרונים, תיאלץ לבטל את הקיבוץ. קיפודנחש 16:42, 31 בינואר 2013 (IST)
לא אבטל את הקיבוץ - עניין של נוחות. אאלץ להמתין לשינוי. בהצלחה. Ldorfmanשיחה 18:35, 31 בינואר 2013 (IST)

עוד בעניין התקלות[עריכת קוד מקור]

כמו שצויין כאשר מסומן "קיבוץ השינויים לפי דף בשינויים האחרונים וברשימת המעקב" זה גורם לבעיות רבות, ומתעלם כמעט לחלוטין מהגדרות אחרת (אי הצגת עריכותיך, וכדומה) מה שהכי מוזר, שזה גורם לעריכותי להיות כבלתי בדוקות, ואני צריך לבדוק אותן ידנית... • חיים 7 • (שיחה) • כ"א בשבט ה'תשע"ג • 00:12, 1 בפברואר 2013 (IST)

הכול מוכר ומטופל. אין לי תאריך, אבל כנראה יתוקן בימים הקרובים מאוד. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 00:14, 1 בפברואר 2013 (IST)
תודה, ועוד משהו קטנטן הודעת שגיאה מוזרה בעת שאיבת נתונים לערך Q53692 הסתדרתי, אך עדיין משהו באגי שם • חיים 7 • (שיחה) • כ"א בשבט ה'תשע"ג • 01:01, 1 בפברואר 2013 (IST)

ויקינתונים במרחבי שם אחרים[עריכת קוד מקור]

נצל"ש: הוספתי שאלה בויקיפדיה:ויקינתונים לגבי מרחבי שם. האמנם ויקינתונים תומך בבינוויקי רק עבור המרחב הראשי? ניסיתי ולא הצלחתי ליצור/למצוא דרך להעביר את הבינוויקי של עזרה:קישור לוויקינתונים. תודה - קיפודנחש 15:51, 31 בינואר 2013 (IST)

גם אני תהיתי לגבי מרחבי שם אחרים, אבל אפילו לא טרחתי לשאול את המתכנתים. נדמה לי שעדיף לא לגעת בהם בינתיים. סתם אינטואיציה. בסוף כנראה גם הם ישולבו. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 16:01, 31 בינואר 2013 (IST)
הם נתמכים, על פי בדיקה • חיים 7 • (שיחה) • כ' בשבט ה'תשע"ג • 16:42, 31 בינואר 2013 (IST)
תוכל לקשר בבקשה לדף שאינו במרחב הראשי עם בינוויקי מויקינתונים? לא הצלחתי ליצור קישור כזה, ולדעתי זה מועיל. בדפים במרחב הקטגוריות שיש להם בינוויקי, לא ראיתי קישורית "עריכת הקישורים" מתחת לרשימת הבינוויקי - איך עורכים את הקישורים במצב הזה? תודה - קיפודנחש 16:47, 31 בינואר 2013 (IST)
וק:במ, ויקיפדיה:מזנון ועוד • חיים 7 • (שיחה) • כ' בשבט ה'תשע"ג • 17:30, 31 בינואר 2013 (IST)
תודה. אכן לא שמתי לב שמרחב ויקיפדיה נתמך גם הוא, אבל הצורך המשמעותי יותר הוא במרחבי הקטגוריות והתבניות, ושם לא הצלחתי לראות איך ניתן ליצור קישורי בינוויקי בעזרת ויקינתונים.--קיפודנחש 18:16, 31 בינואר 2013 (IST)
הצלחתי ליצור בינויקי לתבנית. לא מאד ידידותי, אבל גם לא נורא מסובך. חיים אכן צודק והתשתית תומכת. לא ברור למה הבוטים (או עכבישים) שאיכלסו את ויקינתונים דילגו על מרחבי העזרה, הקטגוריות והתבניות, אבל החדשות הטובות הן שעדיין לא מאוחר. בנוסף, כדאי לשים לב שגאדג'ט בויקינתונים שכל מי שרוצה לערוך שם ממש *חייב* להתקין, ולא ברור לי למה הוא לא מאופשר כברירת מחדל (השארתי על זה הודעה ב-wikidata:Project:Chat): הגאדג'ט הוא העליון ברשימת הגאדג'טים, ונקרא "slurp". הוא מאפשר to slurp או "לשאוב" את כל קישורי הבינוויקי הקיימים מהדף באחת השפות. קיפודנחש 19:10, 31 בינואר 2013 (IST)

שאלה\תקלה - לדוגמא בדף זוכי פרס ישראל יש ביןויקי ל-3 שפות אך בויקינתונים רק 2 נוספות. מה צריך לעשות במקרה כזה? להוסיף לויקינתונים את השפה החסרה או שיש בוט שעושה סנכרון כזה (לדוגמא בין האנגלית לויקינתונים)? תודה מראש, Nurick - שיחה 21:13, 31 בינואר 2013 (IST)

זה קורה בערך הזה, כי בגרמנית זה לא קישור לערך שלם, אלא לפסקה בתוך ערך אחר. בוויקינתונים אפשר לקשר רק לערכים שלמים.
אני הייתי פשוט מוחק את הקישור לגרמנית מהערך הזה וזהו. קישורים לפסקאות יוצרים כל מיני בעיות עוד לפני שמדברים על ויקינתונים והם ממילא לא כל כך שימושיים, במיוחד במקרה הזה. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 21:20, 31 בינואר 2013 (IST)
לדעתי בדיוק ההפך: את הבינוויקי באנגלית וברוסית ניתן למחוק בנוחיות, משום שוויקינתונים יספק קישורים אלו. הבינוויקי בגרמנית מועיל, משום שבערך בגרמנית יש פסקה המוקדשת לאנשים שזכו בפרס, והגיוני שהערך "זוכי פרס ישראל" יקשר לפסקה הזו. קיפודנחש 21:29, 31 בינואר 2013 (IST)
לגבי אנגלית ורוסית - מסכים.
לגבי גרמנית - אני מסכים עם הנתונים, אבל לא מסכים עם המסקנה, כי אני לא אוהב קישורים חד צדדיים כאלה. זה בדיוק הסיוט התחזוקתי שמיזם ויקינתונים אמור לפתור, וזה דורש פתרון חכם ומובנה יותר. אבל אין טעם להתעמק בדיונים על זה עכשיו. אולי מאוחר יותר, כשיישארו כאן רק הקישורים הדפוקים ;) --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 21:42, 31 בינואר 2013 (IST)

דוגמא נוספת: אליזבת מוס עודכן רק לפני שניות מספר, לפני כמה דקות היו חסרות 7 שפות, ואצלנו כבר הוסרו הקישורים כך שאבדו שפות באופן זמני. אולי כדאי ליצור בוט שיעביר שפות לויקינתונים או לחילופין שלפחות ישווה בין מספר ויקינתונים ומספר בינויקי (או רק יספור מספר בינויקי וההשוואה תתבצע ידנית, בויקינתונים כבר רשום כמה שפות יש) בברכה, Nurick - שיחה 21:27, 31 בינואר 2013 (IST

יהיה בוט כזה, כנראה בעוד מספר שבועות. זה יידון בנפרד. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 21:28, 31 בינואר 2013 (IST)
אז עדיף לא להוריד קישורים באופן גורף בנתיים. האופציה השניה יכולה להתווסף כגאדג'ט בנתיים, אני מאמין שזה ממש כמה דקות עבודה (רק השוואה או אפילו ספירה של הקישורים בעברית). בברכה, Nurick - שיחה 21:31, 31 בינואר 2013 (IST)
זה בכל מקרה לא צריך להיות גורף לגמרי. במקרים של התנגשויות, קישורים מרובים לאותה שפה, קישורים לפסקאות וכו', לא צריך למחוק בכלל בלי לתקן ידנית את הבעיה. במקרה של קישורים חסרים בוויקינתונים, צריך להוסיף אותם שם לפני מחיקה מפה (אפשר להיעזר לשם כך בגאדג'ט slurpInterwiki שאפשר להפעיל בהעדפות באתר ויקינתונים.)
כאשר יהיה בוט שיתחיל למחוק קישורים בסיטונאות, גם הוא אמור לעשות את זה רק לקישורים שאין אתם שום בעיה או התנגשות. כאמור, זה יידון בנפרד בקרוב, כאשר נראה שאין שום בעיה חמורה עם ההתקנה הנוכחית. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 21:38, 31 בינואר 2013 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: תשובה ל-Nurick) למעשה, הגאדג'ט כבר קיים. תהרוג אותי אם אני מבין/נה למה הגאדג'ט הזה לא מאופשר בוויקינתונים כברירת מחדל. מדובר בגאדג'ט הראשון ברשימת הגאדג'טים ב"העדפות" שם, ושמו slurp. אחרי התקנתו מופיעה בארגז הכלים קישורית בשם "ייבוא קישורי בינוויקי", שמאפשרת לייבא את הקישורים מאחת השפות שכרגע מופיעות ברשימה. לפני שמוחקים את קישורי הבינוויקי מערך כלשהו בעברית, הדעת נותנת שיש ללחוץ על "עריכת הקישורים" כדי לקפוץ לדף המתאים בוויקינתונים, ואז "ייבוא קישורי בינוויקי" מוויקיפדיה העברית. ברוב המקרים הגאדג'ט יודיע לך שאין מה לעשות, אבל כך או כך מובטח לך שמחיקת הבינוויקי לא תבטל קישורים קיימים. כדאי מאד גם שמישהו יסביר לבוחר שמחק את הבינוויקי מאליזבת מוס היכן שגה. קיפודנחש 21:41, 31 בינואר 2013 (IST)
מצויין, את ההסבר הזה חובה לפרסם בכל מקום שמוזכרת המילה ויקינתונים. זאת פעם ראשונה שאני שומע על זה וקראתי את כל ההסברים. כל פעם שמישהו מתחיל להוסיף ויקינתונים יש להדביק לו את ההודעה הזו בדף השיחה. בברכה, Nurick - שיחה 21:47, 31 בינואר 2013 (IST)
אני בעיצומה של עריכת עזרה:בינוויקי בויקינתונים (אמיר הבטיח לכתוב דף עזרה, אבל זה טרם התרחש, hint, hint), וכמובן שאזכיר שם גם את הגאדג'ט הזה. בנוסף, השארתי ב"מזנון" של ויקינתונים הודעה "זועמת" שאומרת שהגאדג'ט הזה צריך להיות מאופשר כברירת מחדל. אם אמיר מפעיל מערכת שם, הוא יכול לעשות זאת - ההודעה שהשארתי מסבירה בדיוק מה צריך לעשות. (המזנון שם מקושר מהתפריט הימני בשם Project chat). קיפודנחש 21:58, 31 בינואר 2013 (IST)
אני מתרגם דפי עזרה שם. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 22:16, 31 בינואר 2013 (IST)
בדיוק רציתי לכתוב שסיימתי את עזרה:בינוויקי בויקינתונים, וכל מי שעוקב אחרי הדף הזה מוזמן לתקן ולשפצר. קיפודנחש 22:22, 31 בינואר 2013 (IST)

הוספת ערך בעברית לרשימה קיימת בויקינתונים[עריכת קוד מקור]

הערך שעונית התות לא היה לו בינוויקי, למרות שהערך Passiflora morifolia (אנ') קיים בויקיפדיה האנגלית. הכנסתי בינוויקי בדרך הישנה, לאחר מכן ניגשתי לויקינתונים ורציתי להוסיף את שם הערך בעברית כאן. לא ראיתי שם כל אפשרות של עריכה. יש שם add אבל לא נפתח למצב עריכה. האם התוספות האלה אינן זמינות לכולם?

שאלה נוספת כתבתי היום את הערך נורית הלב. הקישור לויקינתונים נעשה מידית כי שם ערך זה בעברית הוגדר שם. לא הוספתי בינוויקי באנגלית, כי רציתי לראות מה יקרה. האם הבוט בויקיפדיה האנגלית ידע ליצור את הקישור הזה לויקיפדיה העברית? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 18:03, 1 בפברואר 2013 (IST)

לשאלה הראשונה: לנושא הערך עצמו, אלעד קראוז כבר הוסיף את הבינוויקי. לגבי השאלה: מה הכוונה ב"לא נפתח למצב עריכה"? בדקתי עכשיו, והן כמשתמש רשום והן כאלמוני, לחיצה על "add" פותחת שני שדות קטנים (באותה השורה): "site" ו-"article" כאלמוני, או "אתר" ו"ערך" אם לוחצים כמשתמש רשום שהגדיר/ה "עברית" כשפת הממשק. יש למלא את השדות הללו (ב"אתר" יש לכתוב "he" או "hewiki" או "עברית", בלי המירכאות כמובן, וב"ערך" יש לכתוב את שם הערך בעברית). התשובה לשאלה על בוטים תלויה בבוט הספציפי, אבל לדעתי היא לא מאד חשובה, משום שגם ויקינגליש יפתחו את השימוש בוויקינתונים בקרוב (עניין של שבועות). קיפודנחש 18:13, 1 בפברואר 2013 (IST)
קודם כול, מומלץ לעבוד שם בעברית; אני אומר את זה לא רק כי אני חסיד של תכנה מתורגמת, אלא כי כשהממשק שלך בעברית, הוא גם מראה לך דברים רלוונטיים יותר לוויקיפדיה העברית. אפשר לשנות את השפה בהעדפות או באמצעות בורר השפות, שנמצא למעלה ליד שם המשתמש.
הקישור "הוספה" או "add" בתחתית רשימת השפות בדף אמור לשמש בדיוק לזה. כשלוחצים עליו, אמורים להופיע שני שדות, שבהם ממלאים קוד שפה ושם ערך. זה לא עבד לך? אם זה לא עבד, תוכלי לספר באיזה דפדפן את משתמשת?
לגבי נורית הלב, משתמש:Fxp300 הוסיף אותו לרשימה בוויקינתונים חמש דקות אחרי שיצרת את הערך בעברית. אין צורך לעשות שם שום דבר נוסף כדי שהקישורים יופיעו כמו שצריך בערך בעברית. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 18:15, 1 בפברואר 2013 (IST)
ראיתי שהוא הוסיף, נכנסתי שוב והפעם נתן. בפעם הראשונה לחצתי על ה-ADD ולא קיבלתי כל תגובה. כאילו היה נעול. אולי יש מידי פעם בעיות שם. אני עובדת בכרום.
לשאלה השנייה זה כן חשוב, אני לא יודעת מתי ייפתח, ואם אני לא יכולה לסמוך על הבוט. אז עדיף שאעשה זאת בעצמי. לאמיר, שאלתי היא לבינוויקי בויקיפדיה האנגלית, לא בויקינתונים חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך
אה, הבנתי. מסכים עם חנה - רצוי שזה ייעשה על ידי בוט עד שזה יופעל באנגלית. אני אברר. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 18:24, 1 בפברואר 2013 (IST)
שאלה נוספת, איך אני מקשרת לדף המשתמש שלי שם מהדף בויקיפדיה העברית. את הקישור ההפוך יצרתי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 18:26, 1 בפברואר 2013 (IST)
התחילית היא d, כלומר d:User:Hanay. כמו עם ויקישיתוף, אי אפשר להוסיף את זה בתור קישור בסרגל. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 18:36, 1 בפברואר 2013 (IST)
תודה. שאלה נוספת. יצרתי שם דף לערך התיאטרון הרומי בטבריה. לערך אין בינוויקי, הוא קיים רק בעברית, אבל הכנתי אותו לעתיד. הכנסתי בשם Roman Theater in Tiberias. רציתי לראות מה ההשפעה על הערך בויקיפדיה העברית, לראות אם מתווסף קישור "עריכת קישורים", אבל לא התווסף דבר. כך זה אמור לעבוד? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 18:43, 1 בפברואר 2013 (IST)
התבלבלת קצת:
מה שכתבת באנגלית, "Roman Theater in Tiberias", זוהי כותרת. מה שכתבת בהמשך, "Roman Theater in Tiberias is an archaeological site" וגו', זהו תיאור. כדי שמשהו יופיע כקישור בינוויקי, זה צריך להופיע ברשימת השפות מתחת לכותרת ולתיאור. לא ניתן להוסיף לשם שם של ערך שאינו קיים בוויקיפדיה; למשל, אם תנסי להוסיף "Roman Theater in Tiberias" עם קוד שפה "en", תקבלי הודעת שגיאה.
כמו כן, את הכותרת צריך לכתוב באותה שפה כמו שפה הממשק שלך. אם הממשק שלך בעברית, יש לכתוב כותרת ותיאור בעברית. אם את רוצה לכתוב לכתוב כותרת ותיאור גם באנגלית, יש להעביר את הממשק לאנגלית באמצעות בורר השפות למעלה. כן, זה קצת מבלבל, אבל כבר עכשיו מפתחים לזה ממשק ברור יותר.
למה יש הפרדה בין כותרות לבין שמות הקישורים? כי בוויקינתונים הכותרת יכולה להיות שונה משם הדף בוויקיפדיה. הסיבה הכי נפוצה לכך שהכותרת תהיה שונה היא שכשיש מספר דברים עם אותו שם: בוויקיפדיה פותרים את זה על ידי הוספת תיאור קצר בסוגריים, ואילו בוויקינתונים אפשר לתת לפריטים כותרת זהה, ולפרט את ההבדל ביניהם בכותרת. ר' למשל d:Q748893‏, d:Q223311 ו־d:Q223354.
בדף על התיאטרון הרומי סידרתי את התיאורים בעצמי. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 19:06, 1 בפברואר 2013 (IST)
כל מה שכתבת נכון וחשוב, אבל אנא שים לב שלמרות הסדר שעשית, עדיין לא מופיעה בהתיאטרון הרומי בטבריה קישורית "עריכת הקישורים". לדעתי חנה צודקת, וקישורית כזו צריכה להופיע ברגע שיש דף בוויקינתונים, אפילו אם בינתיים הערך קיים רק בעברית. אם יש סיבה טובה לא להציג את "עריכת הקישורים", אשמח להפניה למקום בו הסיבה הטובה הזו מוסברת - אולי אלמד משהו חדש. (על הדרך: תוכל אולי לענות על השאלה לגבי הכתיב הנכון בשיחה:תיאטרון ?) תודה - קיפודנחש 19:15, 1 בפברואר 2013 (IST)
כן, קישור כזה צריך להופיע שם, ואני מנדנד על זה למתכנתים לפחות פעם בשבוע בערך מאז אוקטובר. מבטיחים שיהיה בקרוב. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 19:22, 1 בפברואר 2013 (IST)
מה שאתה אומר לי עכשיו הוא, שאם אין ערך באותיות לטיניות באף ויקפדיה המשתמשת באותיות כאלה, אז לפתוח את שם הדף שם בעברית. אם הבנתי אותך נכון, אז יש לציין זאת במפורש בדף העזרה. בנוסף גם אם הערך קיים רק בעברית, האם עדיין ניתן להכניס תיאור באנגלית? ראיתי שמחקת את התיאור באנגלית שאני הכנסתי חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 23:58, 1 בפברואר 2013 (IST)
זה לא קשור לאותיות לטיניות. יש הרבה שפות שמשתמשות באותיות לטיניות ואפשר לכתוב כותרת ותיאור בכל אחת מהן. זה עובד לפי שפה ולא לפי אלפבית.
אפשר ליצור פריט עם כותרת ותיאור בכל שפה שנוח לך לכתוב בה, ואחר כך להוסיף כותרות ותיאורים בעוד שפות. מבחינה מעשית, כדי שיהיה לכמה שיותר אנשים נוח למצוא את הפריט שיצרת, רצוי תמיד להוסיף כותרת באנגלית, אבל לא חייבים להתחיל מזה.
בדף על התיאטרון הרומי מחקתי את התיאור באנגלית מהחלק העברי והעברתי אותו לחלק האנגלי. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 10:15, 2 בפברואר 2013 (IST)
בהמשך ללימוד המערכת נכנסתי לנחל עיון והכנסתי כשאני בעברית תיאור בעברית ושאני באנגלית תיאור באנגלית. קיבלתי הערה בדף שיחתי ש"Descriptions are not sentences". עם הפניה לדף ארוך מאד ומייגע של הסברים. אם לא רוצים בתיאור משפטים, אז מה מכניסים שם? האם תוכל להדגים מה היית מכניס בתיאור של נחל עיון? אני חשבתי שהתיאור מטרתו להבטיח שמי שניגש דף ידע על פיו שניגש לדף הנכון. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 08:07, 2 בפברואר 2013 (IST)
זה בסך הכול אומר שתיאור לא צריך להיות משפט שלם כמו "נחל עיון הוא נחל הזורם מעמק עיון שבדרום לבנון", ושמספיק לכתוב "נחל הזורם מעמק עיון שבדרום לבנון". והוא צריך להיות כמה שיותר קצר. הוא צריך בעיקר להיות דומה למה שכותבים בוויקיפדיה בסוגריים אחרי שם של ערך כשרוצים להבדיל אותו מערך אחר בעל אותו שם. בדרך כלל לא אמורה להיות סיבה לחזור על שם הערך בתיאור. דוגמאות:
נכון: "אלי כהן : מרגל ישראלי"
לא נכון: "אלי כהן : אלי כהן הוא מרגל ישראלי שנתלה בסוריה"
למעשה, אין חובה לכתוב תיאור בכלל. צריך לכתוב אותו רק כאשר באותה השפה יש עוד פריטים באותו שם. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 10:15, 2 בפברואר 2013 (IST)
תודה על הסבלנות ועל ההסברים. אני רוצה רק לסכם את התהליך כפי שהבנתי מההסברים וההסתכלות במערכת: אם אני פותחת דף שלא קיים, אז ראשית עדיף שאפתח אותו כשאני בשפת ממשק עברית, ואתן שם תווית בעברית ואצור את הקישור לערך בויקיפדיה העברית. לאחר מכן אלך לשפת ממשק אנגלית ואצור שם באנגלית, כדי שאם מישהו יחפש בעתיד את הערך הזה באנגלית יוכל למצוא אותו, ובמקרה זה כדאי להכניס תיאור קצרצר, כדי להקל על הזיהוי. כנ"ל אם פתחתי דף שקיים למשל בויקיפדיה העברית והצ'כית כמו נחל נחש. אצור דף עברית, אייבא את הקישורים מהויקיפדיה העברית, ולאחר מכן אעבור לשפת ממשק אנגלית ואצור שם דף באנגלית. הבנתי נכון? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 15:02, 2 בפברואר 2013 (IST)
הבנת הכון. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 19:48, 2 בפברואר 2013 (IST)
או קי, תודה. אני אעדכן בדף העזרה כדי שהתהליך יהיה ברור. דוגמה נוספת, כתבתי את הערך מרונית סרגלית. למרות שהיה ערך בויקיפדיה האנגלית, לא היה דף בויקינתונים. יצרתי את הדף בויקינתונים בעברית, ורציתי לייבא את הקישורים מהויקיפדיה האנגלית. הייתי בשפת ממשק עברית. המערכת לא נתנה לי. מה שעשיתי הוא היה להעתיק את הבינוויקי בדרך הישנה לערך בעברית ואז ייבאתי את הקישורים. אם הייתי עוברת לשפת ממשק אנגלית, האם הייתי צריכה לייצר קודם את שם הדף באנגלית ואחר כך לייבא? בקיצור מהי הדרך היעילה ביותר לטפל בסיטואציה שתיארתי. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 20:49, 2 בפברואר 2013 (IST)
כדי ששאיבה ("slurp") של קישורים קיימים תעבוד, צריך להוסיף לרשימה קישור לשפה שבה כבר קיימים קישורים. במקרה הזה היה צריך להוסיף קישור לאנגלית, ואז להריץ "ייבוא קישורי בינוויקי". --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 20:57, 2 בפברואר 2013 (IST)
ניטפוק קטן: להבנתי, הסבר יותר הולם לתוכן הרצוי של "תיאור", זה משהו כמו: "השורה שהיית כותב/ת לערך הזה בדף פירושונים". למשל עבור "שלגיה", תיאור לערך אחד יהיה "סיפור בקובץ סיפורי האחים גרים", ועבור ערכים אחרים, "סרט הנפשה מ-1937", "סרט אילם מ-1902", "סרט מוזיקלי מ-1987" וכן הלאה. עבור בני אדם נהוג לציין את המקצוע, או הסיבה שאותו אדם ידוע, לאומיות (אם יש), ושנת לידה: "פיזיקאי דני" או "פיזיקאי דני (1885)". קיפודנחש 21:41, 2 בפברואר 2013 (IST)
באנגלית לשני הדברים קוראים "disambiguation", כי זאת הפעולה שהדברים האלה עושים: ביטול כפל משמעות. אצלנו המילה "פירושונים" מתייחסת יותר לפירושים השונים עצמם.
אבל בשורה התחתונה זה נכון. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 23:01, 2 בפברואר 2013 (IST)

נתוני ערים בוויקינתונים[עריכת קוד מקור]

אמיר שלום, היכן נמצאים / מתוכננים להימצא נתוני ערים בוויקינתונים ? ‏dMy‏ • שיחה • 13:08‏, 02/02/2013 • כ"ב בשבט ה'תשע"ג

נתונים על ערים, כמו אוכלוסיה ונקודות ציון, אפשר יהיה להזין בוויקינתונים בקרוב. הדיונים על איך לעשות את זה בדיוק מתקיימים עכשיו בדף Project chat באתר wikidata.org. בגדול, התכנה אמורה להיות כבר מוכנה למדי, אבל יש עוד דיונים על פרטים, ואם זה מעניין אותך, כדאי שתצטרף אליהם. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 14:24, 2 בפברואר 2013 (IST)

באגים ונתונים[עריכת קוד מקור]

כבר נוצר בלבול שלם מה דווחו ומה לא, לכן אדווח מתחילה על כל הבאגים שנתקלתי בהם מאז הטמעת ויקינתונים

  1. רישום של עריכות ויקינתונים שרשומות בויקיפדיה המקומית (וזה מציק מאד).
  2. העריכות בויקיפדיה המקומית נרשמות כלא בדוקות גם אם בויקינתונים אתה מופיע כבדוק עריכות וכדומה.
  3. בעת שימוש ב"קיבוץ השינויים לפי דף בשינויים האחרונים וברשימת המעקב (דרוש JavaScript)" מוצגות עריכות שבוצעו בויקינתונים ועריכות נוספות ומתעלמת מהגדרת "הסתרת עריכות שלי ברשימת המעקב" ו"סימון או אי סימון "הרחבת רשימת המעקב כך שתציג את כל השינויים, לא רק את השינויים האחרונים בכל דף".
  4. בויקינתונים לא מתווסף לרשימת המעקב דפים שביצעת בהם עריכה, למרות שהוגדר כך

חיים 7 • (שיחה) • כ"ג בשבט ה'תשע"ג • 00:06, 3 בפברואר 2013 (IST)

הכול מוּכּר ונמצא בטיפול, אבל תודה בכל זאת. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 00:27, 3 בפברואר 2013 (IST)
מה קורה עם רשימת המעקב? - עדיין לא עובד.
באג נוסף, שינוי שמו של ערך, מנתק את הקשר בין הערך לוקינתונים. יש ליצור בוט המתקן זאת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 11:19, 7 בפברואר 2013 (IST)

הי אמיר, אנא בדוק את הדף הזה. יש 35 קישורים ובויקינתונים יש 34. ניסיתי לייבא, אבל המערכת מודיעה על בעיית כפילות. אני מבקשת שעין מנוסה יותר תבדוק את הדף. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 00:19, 3 בפברואר 2013 (IST)

גם מצרים התחתונה. ההודעה היא: שגיאה בשמירה: Edit not allowed: קישור אתר itwiki:Geografia dell'antico Egitto כבר משמש בפריט שהמזהה שלו הוא Q2487803. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 00:23, 3 בפברואר 2013 (IST)
חנה, יש ערך (בויקינתונים, מכיון שיש ויקיפדיות שקראו כך לערך) שקוראים לו "הגאוגרפיה של מצרים העליונה" ייתכן שכדאי לאחד את הבינויקי של שניהם, כנ"ל לגבי ה"גאוגרפיה של מצרים התחתונה" • חיים 7 • (שיחה) • כ"ג בשבט ה'תשע"ג • 00:26, 3 בפברואר 2013 (IST)
תודה, בדיוק קלטתי מה קורה שם, זו הפניה לפסקה. אוף, כמה עבודה שחורה.... חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 00:30, 3 בפברואר 2013 (IST)
אכן, הפניות לפסקאות זה סוג של בלגן שהתכנה של ויקינתונים לא יודעת לטפל בו, וכנראה טוב שכך. כבר כתבתי את זה לעיל - עדיף פשוט למחוק מוויקיפדיה קישורי בינוויקי לפסקאות בתוך ערכים בשפות אחרות. אבל יש די הרבה כאלה, ודיון באמת רציני על זה יתחיל אחרי שנמחק מפה את כל הקישורים המסודרים. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 00:38, 3 בפברואר 2013 (IST)

יש בעייה עם הבינוויקים של הערך. ביטלתי את מחיקתם, מכיוון שאז, המידע הנשאב מוויקינתונים היה לגבי "חברי פרלמנט" (לאו דווקא הכנסת - כל פרלמנט), בעוד בערך מדובר על חברי הפרלמנט הישראלי ויש לזה כמה ערכים מקבילים בשפות אחרות. עם זאת, גם לאחר השבת הבינוויקים בגרסה הקודמת, בלפחות קישור אחד שבדקתי, עדיין ההפנייה היא למקבילה של הערך "חבר פרלמנט". מה עושים בבלאגן הזה? Ldorfmanשיחה 12:54, 3 בפברואר 2013 (IST)

מפרידים את הבינוויקי בערך Q486839 לשני ערכים שונים • חיים 7 • (שיחה) • כ"ג בשבט ה'תשע"ג • 14:04, 3 בפברואר 2013 (IST)
ומה זה אומר (אני עדיין לא מאוד מבין בנושא הזה)? אני צריך לעשות משהו או שאתה תפתור את הבעייה הזו? Ldorfmanשיחה 18:47, 3 בפברואר 2013 (IST)
צריך ליצור שני ערכים, האחד של חברי פרלמנט ולקשר אליו את כל הערכים שדנים בנושא זה, והערך השני על חבר כנסת ולקשר אליו את כל הערכים הדבנים בנושא זה, אם תיצור לי רשימה של השפות בהם הערך מדבר על חבר כנסת אשמח לסייע בעדך • חיים 7 • (שיחה) • כ"ג בשבט ה'תשע"ג • 21:43, 3 בפברואר 2013 (IST)

בעיה בחיפוש דפים גם באמצעות פריט לפי כותרת[עריכת קוד מקור]

ניסיתי לחפש את השם נשר בויקינתונים שאני בשפת ממשק עברית, למרות שיש מספר דפים עם השם נשר, תוצאות החיפוש הראו לי רק תוצאה אחת את הדף של העוף הדורס נשר ראו כאן. הדף של נשר (עיר) ששמו זהה כאן בכלל לא עלה, כנ"ל הדף של נשר (מטוס) כאן כנ"ל נשר (קבוצת כוכבים) כאן. יש לי חשש כבד, שיווצרו דפים מיותרים בויקינתונים. חיפוש דרך חלון החיפוש כמו בויקיפדיה העברית לא נתן כל תוצאה. לעומת זאת חיפוש השם Nesher דרך חלון החיפוש כשאני בשפת ממשק אנגלית, נתן תוצאות כמו חיפוש בויקיפדיה.

בנוסף לא ראיתי אפשרות של חיפוש גם לפי תיאור. לא ברור לי מדוע. הוספתי תיאור בכל אחד מהדפים שלא הופיע, ועדיין עלה רק הדף של העוף הדורס. האם זו תקלה זמנית, או שיש בעיה קשה בנושא? נראה לי שכל החיפוש בעברית לא עובד. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 13:47, 3 בפברואר 2013 (IST)

עלה הדך המתאים ביותר שהוא "נשר" במידה ואת משתמשת בממשק עברי בצמוד לתיבת החיפוש קיים חץ כלפי מטה תפריט נסתר, לחיצה עליו תביא לחיפוש בתוויות. לגבי החשש של התנגשויות, מערכת ויקינתונים מותאמת לכך, לא יתכן ערך כלשהו שיופיע בשני ערכים שונים בויקינתונים (הוא מודיע על התנגשות. לגבי החשש של דפים מיותרים אז יהיו כמה פיקסלים נוספים (שנחמקים בג"כ על ידי המפעילים שם) • חיים 7 • (שיחה) • כ"ג בשבט ה'תשע"ג • 14:09, 3 בפברואר 2013 (IST)
זה מה שאני רואה
תצטרך להסביר יותר, אני נמצאת עכשיו בתיבת החיפוש, ואני לא רואה אף חץ. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 15:07, 3 בפברואר 2013 (IST)
אני מדבר על תיבת החיפוש בצד שמאל למעלה, ליצה על החץ פותחת תיבה נוספת תחתיה. מצ"ב צילום מסך • חיים 7 • (שיחה) • כ"ג בשבט ה'תשע"ג • 15:18, 3 בפברואר 2013 (IST)
חיפשתי אבל התוצאה זהה. אני מקבלת רק את הנשר עוף דורס. או שיש משהו בתהליך החיפוש שאני לא מכירה. תוכל להדגים תוצאת חיפוש של הדף נשר, בו אתה מקבל את כל הנשרים בעברית? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 15:26, 3 בפברואר 2013 (IST)
פשוט החיפוש לא משהו בינתיים. עובדים על זה. כל דיווח כזה עוזר לתקן תקלות. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 18:48, 3 בפברואר 2013 (IST)
תודה אמיר. נראה שהמפתחים עבדועד כה בעיקר על אפשרויות החיפוש באנגלית. מה עם שאלתי לגבי חיפוש לפי תיאור? בדפי העזרה נכתב שניתן לחפש גם לפי תיאור. אבל אם נכון לעכשיו אין אפשרות כזאת, אז עד שיהיה אפשרי עדיף להוריד זאת מדף העזרה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 18:53, 3 בפברואר 2013 (IST)
הבעיה לדעתי זה שהחיפוש בעברית (או בפונטים בעברית) לא עובד (מילים באנגלית וצרפתית עובדים כאשר אני מציג את האתר בעברית). למשל אם כותבים בחיפוש "tokio" מקבלים רשימה בה יש גם את טוקיו וטוקיו הוטל ועוד כל מיני ערכים בעברית ובאנגלית ברשימה, אבל אם רושמים "טוקיו" לא מקבלים כלום (מרות שכאמור יש "טוקיו" ו"טוקיו הוטל".) -יונה בנדלאק - שיחה 19:03, 3 בפברואר 2013 (IST)
זו גם המסקנה שלי. הם חייבים לטפל בנושא בדחיפות החיפוש אמור לעבוד בכל השפות. אבל מה בדבר ה"תיאור" Description בלעז. האם ראית אפשרות חיפוש לפי התיאור ולt לפי הכותרת, או שילוב של שניהם? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 19:12, 3 בפברואר 2013 (IST)
לדעתי החיפוש הכללי כולל את התיאור ואת שם הערך בכל השפות. עשיתי חיפוש באנגלית כאשר האתר גם באנגלית. (הדוגמא מעולם החי שקרוב אלי ושקל לעשות בו חיפוש) אם אני מחפש Chelonoidis (צבי ים ענקיים) אני מקבל בתוצאות החיפוש גם את "Yellow-footed tortoise" (מזהה: Q18867) שאין לו תיאור וכנראה הוא עלה בחיפוש כי יש שפות בהם המין הזה נקרא Chelonoidis denticulata. כך שלערכתי מדובר על חיפוש בכל פריטים המידע. וכדי לחזק את הטענה אז בחיפוש עלה גם פריט Q2962224 שאין לו שם או תיאור באנלית והוא עלה בגלל שבשפות שונות הוא נקרא Chelonoidis chathamensis.
כך שיש חיפוש רק לפי כותרת או חיפוש לפי כל פריטי המידע, אין חיפוש רק לפי תיאור (לפחות לפי מה שאני מצאתי). -יונה בנדלאק - שיחה 19:21, 3 בפברואר 2013 (IST)
עוד טיפה פרטים שמצאתי תוך כדי חקירה על הבעיה הזאת:
  1. יש באג מדווח: Bug 44624 - Search page and drop down search box seems to be broken. זה לאו דווקא בעברית - גם באנגלית יש דפים שלא עולים בחיפוש.
  2. טריק שאפשר לעשות בשביל למצוא את נשר עכשיו, ושכנראה יהיה שימושי גם בעתיד: הדף d:Special:ItemDisambiguation נותן רשימה של דפים עם אותה תווית בשפה אחת. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 20:47, 3 בפברואר 2013 (IST)
ראשית תודה. זה באמת עובד יפה מאד, ורואים גם את התיאורים שהכנסתי. השאלה אם הוא עובד שגם במקרים שלא נוצר דף לפירושונים? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 21:06, 3 בפברואר 2013 (IST)
זה לא אמור להיות קשור לדף הפירושונים בוויקיפדיה. זה פשוט מראה את כל הדפים בוויקינתונים בשם הזה. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 21:33, 3 בפברואר 2013 (IST)
זה לא קשור. נסי למשל "גילה" ותקבלי את השכונה ואת הנהר בשם זה. על אף שאין דף פירושונים. -יונה בנדלאק - שיחה 21:36, 3 בפברואר 2013 (IST)
צודקים. כדאי להוסיף זאת לדף העזרה? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 21:42, 3 בפברואר 2013 (IST)

בינוקי לקומונז[עריכת קוד מקור]

מה בנוגע בינוקי לקומונז. Geagea - שיחה 15:34, 3 בפברואר 2013 (IST)

בעתיד כנראה יהיה אפשר להוסיף לדפי פריט בוויקינתונים קישור לוויקישיתוף. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 18:26, 3 בפברואר 2013 (IST)

בקשה מבודקי הקישורים לויקינתונים - בדיקת קיום תווית[עריכת קוד מקור]

נתקלתי היום בדף ירושלים בויקינתונים, כששפת הממשק הייתה בעברית והסתבר שלא הייתה שם "תווית" - Label בעברית לירושלים, מאד מוזר, וגם מטריד. יצרתי את התווית והכנסתי תיאור. חשוב שבעת הבדיקה לפני שמסירים את הבינוויקי, לוודא שהתווית של הדף בעברית קיימת, ואם לא קיימת ליצור אותה. תודה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 19:27, 3 בפברואר 2013 (IST)

זה לא מוזר כל כך - הרבה פריטים נוצרים עם תווית רק בשפה אחת. לרוב אנגלית, אבל לפעמים גם בשפות אחרות.
כמובן, רצוי להוסיף תווית בעברית. יש שם גם גאדג'ט שמוסיף תוויות באופן אוטומטי משמות של ערכים בוויקיפדי - autoEdit. לא ניסיתי אותו. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 20:42, 3 בפברואר 2013 (IST)
הוספתי בדף העזרה המלצה, שכשמשתמשים בייבוא קישורי בינוויקי לסמן את האפשרות "השלמה אוטומטית של יבוא עם שם הקישור המיוחס". לדעתי זאת צריכה להיות ברירת המחדל של המערכת. היום צריך לסמן את האפשרות הזאת, אז לא פלא שבשפות רבות לא נוצרו תוויות. ובכל מקרה חיזקת את בקשתי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 20:51, 3 בפברואר 2013 (IST)
הוספתי את החפיץ autoEdit, אבל כאשר נכנסתי לדף ללא תוית, זה לא הוסיף את הבינוויקי. אתה יודע איפה יש פירוט על החפיץ הזה? -יונה בנדלאק - שיחה 21:50, 3 בפברואר 2013 (IST)

קטגוריות[עריכת קוד מקור]

לפי מה שראיתי כרגע אין קטגוריות בויקינתונים. האם יש מניע להוסיפם? האם צריך להוסיפם? לפי הדף ויקיפדיה:ויקינתונים, יש תמיכה גם בקטגוריות. -יונה בנדלאק - שיחה 14:29, 4 בפברואר 2013 (IST)

סעיף טענות - מה זה[עריכת קוד מקור]

ראיתי שהתווסף לכל דף אפשרות הכנסת טענות - למה זה משמש? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 22:43, 4 בפברואר 2013 (IST)

היום נספו שני שדות נוספים "Statement" שתורגם לטענות (לדעתי תרגום לא טוב, עדיף עובדות או משהו בסגנון) ומטרתו מתוארת במילון המינוחים d:Wikidata:Glossary#Statement. למשל ניתן להוסיף מיקום מוות או לידה לאישים, כמו להוסיף אחים או אבות (אם יש עליהם ערכים) מיקום גיאוגרפי למקומות וכדומה. כמובן שכרגע אין תמיכה לעברית (או שלא מצאתי את מילות הקוד המתאימות). ראי d:http://he.wikidata.org/wiki/Wikidata:Infoboxes_task_force לסוגים. כמו כן את מוזמנת להיכנס לערך על איש ולרשום place of death ולהוסיף את ארץ (או עיר) מותו. -יונה בנדלאק - שיחה 23:27, 4 בפברואר 2013 (IST)
יש לך מושג איך הופכים את השם טענות ל- עובדות? זה באמת שם גרוע. אני מקווה שהם לא משתמשים בגוגל טרסלייט לתרגומים שלהם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 23:33, 4 בפברואר 2013 (IST)
זה לא ממש עובד. אבל הצלחתי להוסיף את ארץ מותו של איינשטיין. את יכולה לראות בd:Q937. -יונה בנדלאק - שיחה 23:35, 4 בפברואר 2013 (IST)
אמיר יכול לעזור בתרגום. אני לא ממש יודע איך. -יונה בנדלאק - שיחה 23:37, 4 בפברואר 2013 (IST)
בתרגום המונחון המילה שמופיעה זה "קביעה" אני לא יודע מאיפה הם לקחו את המילה טענות, ואיפה אפשר לשנות זאת. -יונה בנדלאק - שיחה 23:41, 4 בפברואר 2013 (IST)
יש עוד הרבה מה לעשות לפני שמתעסקים עם התוספות האלה. בדפים רבים לאחר שייבאתי קישורים מצאתי שלא כולם היו שם. אני גם מוצאת ערכים שלא נוצרו להם דפים, גם כשהיה ערך בויקפדיה האנגלית. בנוסף יש שם כבר "אוהב" ישראל שהכניס את האג'נדה הפוליטית שלו לתיאור של ירושלים. כתב עיר בישראל, וכששיניתי לבירת ישראל כמו יתר התיאורים של ערי בירה, שינה לעיר שישראל טוענת שהיא עיר הבירה. החזרתי את עריכתי ופניתי אליו בדף שיחתו. עכשיו יש עוד מקום לויכוחים פוליטיים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 23:51, 4 בפברואר 2013 (IST)
מצאת ערכים שהיו קיימים לפני ה-1 בנובמבר 2012 שלא נכנסו לויקינתונים? אני מצאתי רק ערכים שהוכנסו לאחר מכן וזה בגלל שההרצה היתה ב-31 אוקטובר וה-1 בנובמבר. כך שחשבתי שמדובר רק על ערכים מאוחרים יותר. -יונה בנדלאק - שיחה 23:58, 4 בפברואר 2013 (IST)
התקדמות קלה. יש פריטים בויקינתונים כמו למשל d:Property:P20 שבו צריך להגדיר את התיאור הפריט. עכשיו שתרגמתי את "מקום מוות" ו"מדינה" (P17) שניהם מופיעים בעברית. כנראה שצריך להוסיף את התיאור של כל המאפיינים (Property) כדי שנוכל להשתמש בהם כראוי. אולי יהיה לי זמן לזה מחר בצהריים. כמו כן, אחרי שמוסיפים נתון בשפה מסויימת (כמו שהוספתי לאיינשטיין) הוא מופיע בכל השפות. -יונה בנדלאק - שיחה 23:56, 4 בפברואר 2013 (IST)

בשום פנים ואופן אין לתרגם את זה ל"עובדה". זאת טענה ולא עובדה. מיזם ויקינתונים לא קובע עובדות - הוא רק מפנה למקורות שטוענים דברים. עוד לא ירדתי לפרטים הטכניים של איך זה עובד, אבל בכל מקרה זה לא אמור להשפיע על ויקיפדיה העברית. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 09:05, 5 בפברואר 2013 (IST)

בתרגום המונחון (Glossary) משתמשים במילה "קביעה" ולא עובדה בתרגום Statement זה גם בסדר. קצת קשה להגיד שאם אומרים שמישהו מת בארצות הברית זו טענה (במיוחד אם יש מקור) אלא מדובר על עובדה או קביעה או משהו בסגנון. -יונה בנדלאק - שיחה 09:31, 5 בפברואר 2013 (IST)
טענה זה claim, קביעה זה statement. ההבדל ביניהם מוסבר טוב למדי במונחון. רעננתי בהזדמנות את תרגום המונחון.
את השדה המסוים הזה באמת היה צריך לתרגם כ„קביעות”. עדכנתי את זה בקוד המקור, וזה יתעדכן באתר בעוד יום–יומיים.
ובאותה הזדמנות, אם מדברים על תרגומים – אתם מוזמנים להציע תרגום טוב יותר למונח „deprecated rank”. אני כתבתי „דירוג נמוך”, אבל אולי אפשר לשפר. כדי לעשות את זה, יש לקרוא ולהבין את המקור באנגלית, ואז לערוך את התרגום של החלק הזה. אפשר לתקן גם כל דבר אחר בתרגומים שלי (כל עוד התיקון נכון ;). --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 09:59, 5 בפברואר 2013 (IST)
ליונה, לשאלתך לגבי ערכי ישנים שלא היו דפים ראה למשל ארכיאולוגיה כהרפתקה. ערך ישן שהיה קיים בויקיפדיה האנגלית. ערכים נוספים הם ערכי הנחלים בכרמל שהבינוויקי היה רק לויקיפדיה הצ'כית. ראה למשל נחל גלים נחל נחש ונוספים.
לגבי ה"קביעות" עוד לא ברור לי איך מכניסים זאת. האם המכניס את המידע בוחר חופשי את המאפיין, או שיש רשימה מוכנה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 12:48, 5 בפברואר 2013 (IST)
גם לי זה לא ממש ברור, והייתי מעדיף פשוט לא לעשות עם זה הרבה בינתיים, כי זה נוסף זה עתה, וכבר אומרים שזה עוד לא מלא ושזה הולך להשתנות. זה משהו ניסיוני מאוד, אבל אמור להתפתח מהר. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 14:17, 5 בפברואר 2013 (IST)
לפי מה שאני הבנתי. יש רשימה מובנת אך כרגע הרשימה קיימת רק באנגלית. אני התחלתי לתרגם לעברית כך שאם את רושמת "מ" הרשימה תכלול "מקום לידה", "מקום מוות" ועוד משהו. והאות "ב" כוללת "בירה" (תרשמי כדי לראו את זה, כל עוד את לא שומרת זה לא יוצג לכולם). אני עכשיו מתחיל לתרגם את הרשימה. אם את רוצה את יכולה להכנס לd:Property:P20 (או כל מספר אחר). להכנס לאתר באנגלית, לראות את המשמעות, לעבור לעברית ולתרגם את התווית והתיאור. עשיתי את זה ל4-5. ואני מתכוון לעבוד על זה עכשיו יותר (אם יהיו לי בעיות תרגום, אני ארשום כאן).
אמיר, אם מישהו באנגלית מוסיף נתון ולנו לא יהיה שדה property בעברית אז אנו נראה סימון לא ברור (ואפשרות לתת לו שם). כמו כן, אם מישהו מוסיף באנגלית אז זה יופיע גם בעברית כך שגם אם אנו לא נעשה את זה, כבר יעשו את זה אחרים, כך שחשוב לתרגם את זה בהקדם. -יונה בנדלאק - שיחה 17:24, 5 בפברואר 2013 (IST)
זה לא מאפשר לי לשנות ולהוסיף שמות של פריטים d:Property:P6 הוא ראש מערכת מוניציפלית אז אם מישהו אחר רוצה לנסות הוא מוזמן. מה שכן, מישהו הוסיף גם אחות, אח וכדומה כך שהרשימה העברית קיימת לפחות חלקית. -יונה בנדלאק - שיחה 17:30, 5 בפברואר 2013 (IST)
בנוגע ל"deprecated rank" אני חושב שזה תרגום בסדר. אני הייתי מתרגם את האפשרויות כ"דירוג טוב" (או דירוג גבוה), "דירוג רגיל", ו"דירוג נמוך" ("דירוג רע", גרוע או לא טוב נשמעים לי פחות טובים). -יונה בנדלאק - שיחה 17:57, 5 בפברואר 2013 (IST)

הוספת קישורים מוויקיפדיות אחרות לעברית על ידי בוטים[עריכת קוד מקור]

לאמיר, האם בדקת הם הבוטים של הבינוויקי ממשיכים לקשר בויקיפדיות האחרות לערך בעברית, או שזמנית צריך לעשות את הקישור שם ידנית? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 12:48, 5 בפברואר 2013 (IST)

נראה שלא מוסיפים. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 14:14, 5 בפברואר 2013 (IST)
אם הבנתי אותך נכון. הקישור לויקינתונים בשלב זה, לא שחרר אותנו מיצירת קישור בינוויקי, אם אנחנו רוצים שבויקיפדיות שעדיין אינן מחוברות לויקינתונים יהיה קישור לויקיפדיה העברית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 15:13, 5 בפברואר 2013 (IST)
כן, אבל בפועל לא הייתי טורח עם זה יותר מדי. לפי התכנית זה יופעל בכל הוויקיפדיות ב-27 בפברואר - בעוד פחות מחודש. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 15:58, 5 בפברואר 2013 (IST)

בטענות מלךבד הטענה ניתן להוסיף לה מקורות. כרגע בעיברית זה נקרא Sources. האם ניתן לשנות זאת ל"מקורות"? -יונה בנדלאק - שיחה 17:51, 5 בפברואר 2013 (IST)

כבר תיקנתי בקוד המקור. זה יופיע באתר באותו זמן כמו התיקון של "טענות" ל"קביעות"., בעוד ימים אחדים --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 17:54, 5 בפברואר 2013 (IST)
תודה. -יונה בנדלאק - שיחה 17:57, 5 בפברואר 2013 (IST)

תרגום פריטים[עריכת קוד מקור]

להלן רשימה של פריטים שאני לא בטוח לגביהם:

  • P6 -‏ head of municipal government. הכוונה לראש עיר, ראש מועצה וכדומה. אני תרגמתי ל"ראש מערכת מוניציפלית".
    • "ראש המועצה (מוניציפלי)"
גם ראש מדינה או ראש עיר הוא ראש רשות מקומית? -יונה בנדלאק - שיחה 22:56, 7 בפברואר 2013 (IST)
ודאי שלא, אנו מדברים על P6 בלבד. Virant - שיחה 23:42, 7 בפברואר 2013 (IST)
  • P11, P17, P28 - איך הייתם מתרגמים state, country, county? - מדינה. גם county זה מחוז. לא ברור לי מה ההבדל בשימוש בין county ל-province. זו כנראה חלוקה פנימית אמריקית בלבד.
  • P12 - ‏province - פרובינציה. למה לא "מחוז"? פרובינציה זה לא בעברית

ראה פרובינציה. יש הבדל בין מחוז (region) ל province. כאשר בארצות הברית הרמה מעל מחוז הוא מדינה (state), לרשימה אני מכניס גם את Ward (P82)

  • P16 - ‏highway system. (למה זה משמש בכלל?) תרגמתי ל-מערכת כבישים מהירים
  • P20 - ‏place of death. תרגמתי "מקום פטירה" כי "מקום מוות לא נשמע לי טוב. הצעה טובה יותר תתקבל בברכה.

* P30 - ‏continent. - יבשת

  • P34 - ‏prefecture.
רשימתי מושל. בתיאור האנגלי כתוב שזה משמש ביפן. איך נקרא מושל במדינות ארה"ב? -יונה בנדלאק - שיחה 22:56, 7 בפברואר 2013 (IST)
ממש כך. Virant - שיחה 23:42, 7 בפברואר 2013 (IST)

* P35 - ‏head of state. - ראש מדינה

שיניתי. -יונה בנדלאק - שיחה 22:56, 7 בפברואר 2013 (IST)

* P38 - ‏Currency.- מטבע

  • P49 - ‏demonym. (שם של תושבי מקום. כמו ירושלמים לתושבי ירושלים)

* P51 - ‏Audio. (קובץ קול) תרגמתי לאודיו. למרות שצליל אולי מתאים יותר.

שיניתי. -יונה בנדלאק - שיחה 22:56, 7 בפברואר 2013 (IST)

עשיתי עד P61. אם מישהו רוצה להמשיך הוא יותר ממוזמן. -יונה בנדלאק - שיחה 19:11, 5 בפברואר 2013 (IST)

חנה בנוגע ל state, country, county כל אחד מהם שונה. country תורגם למדינה. מה לגבי שני האחרים? -יונה בנדלאק - שיחה 22:58, 5 בפברואר 2013 (IST)
בעברית אין הבדל אומרים מדינת ישראל ומדינת ניו-יורק. אני לא חושבת שאנחנו צריכים להמציא מילה רק כי באנגלית יש מילים נפרדות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 23:04, 5 בפברואר 2013 (IST)
לפחות בתיאור צריך להיות הבדל כדי שמי שיבחר להוסיף את הטענה ידע במה לבחור. -יונה בנדלאק - שיחה 23:23, 5 בפברואר 2013 (IST)
אפשר אולי ארץ ל-country ומדינה ל-state. בתקוה שיבינו מה הכוונה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 23:46, 5 בפברואר 2013 (IST)

המשך רשימה (בעיקר בעלי מקצוע):

  • P69 - ‏alma mater מתואר כ"school at which one attended". בית הספר בו למד
  • משמש עפ"ר למוסדות אקדמיים, ולכן "בית הספר" איננו מונח מתאים. תרגום ארוך אך עדיף בעיניי יהיה "המוסד הלימודי בו רכש השכלתו" (אפשר גם "יוצא המוסד הלימודי", אבל זה נראה פחות טוב כשמצמידים אליו את שם המוסד). Virant - שיחה 01:39, 7 בפברואר 2013 (IST)
  • P88 - ‏Commissioner - מפקח
  • יש יותר מאפשרות אחת, לרבות מפכ"ל ונציב. ההגדרה בוויקינתונים בכלל מדברת על סוג של קניין אומנות למוסד תרבות כלשהו. נראה לי זניח. Virant - שיחה 03:03, 7 בפברואר 2013 (IST)
  • P87 - ‏librettist
בוצע. -יונה בנדלאק - שיחה 22:56, 7 בפברואר 2013 (IST)
  • P66 - ‏ancestral home - בית אבות?
  • P92 - ‏legally established by - לא ברורה לי כוונת המשורר. הוקם חוקית על ידי. להערכתי הכוונה היא מי הקים את ארגון כולל רישומו החוקי.

-יונה בנדלאק - שיחה 09:05, 6 בפברואר 2013 (IST)

הכנסתי פירושים רק על סמך מה שנרשם כאן. נראה שחלק גדול מהרשימה היא אמריקאית בנשמתה. אני לא מתה על פרובינציה, אבל אם אין ברירה אז province - פרובינציה ו-county מחוז. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 10:33, 6 בפברואר 2013 (IST)
region כבר תורגם למחוז ובמאפיינים, לא ניתן לתת את אותו השם לשניים. בגלל חוסר הסדר למעלה, אני רושם מחדש את הרשימה של האיזורים ותנסו להגיב מתחת לכל אחד מהם. תזכרו שבעיקרון המאפיין שיבחר הוא מה שאמור להיות לוגי. כך למשל לקרוא ל-country ארץ בעייתי כי אז את העיר לודז' נשים בארץ פולין ולא במדינה פולין, זה יגרום בעיות. -יונה בנדלאק - שיחה 11:33, 6 בפברואר 2013 (IST)

מאפייני איזורים[עריכת קוד מקור]

אתם מוזמנים להציע הצעות לכל אחד מהם. שימו לב כי לא ניתן לתת את אותו השם לשני פריטים שונים.

P12 - ‏province[עריכת קוד מקור]

P32 - ‏region[עריכת קוד מקור]

כרגע מתורגם למחוז.

תוספת: במקרה של חבלי צרפת, הם באופן פרטני צריכים להיקרא לדעתי "מחוזות", גם בוויקיפדיה העברית. Virant - שיחה 12:46, 8 בפברואר 2013 (IST)
לא ניתן לתת לשתי תגיות את אותו תיאור כך שלא ניתן להגדיר גם את region וגם את county כ"מחוז". -יונה בנדלאק - שיחה 22:39, 7 בפברואר 2013 (IST)
למעשה, כרגע לא ניתן לרשום שום דבר. קורה הרבה. Geagea - שיחה 23:03, 7 בפברואר 2013 (IST)
נכון, אי אפשר לרשום תגית זהה - מחוז. כרגע רשמית ב county - "מחוז (county)". צריך לבקש שישחררו את זה. Geagea - שיחה 03:36, 8 בפברואר 2013 (IST)

P28 - ‏county[עריכת קוד מקור]

P17 - ‏country[עריכת קוד מקור]

כרגע מתורגם למדינה.

P11 - ‏state[עריכת קוד מקור]

אם כך לא עדיף "מדינה פדרלית"? -יונה בנדלאק - שיחה 08:41, 7 בפברואר 2013 (IST)
לא, מדינה פדרלית היא הדרגה שמעל state. לדוגמה: ארצות הברית היא מדינה פדרלית, וטקסס היא מדינה בתוכה. מכיוון שלמדתי כי תוויות בוויקינתונים אינן כוללות סוגריים, אני מציע שהתווית תהיה "מדינה" והתיאור יהיה "מדינה לא עצמאית המוכלת בתוך מדינה פדרלית". Virant - שיחה 13:04, 7 בפברואר 2013 (IST)
לי ניתן לתת לשתי תגיות את אותו תיאור כך שלא ניתן להגדיר גם את state וגם את counrtry כ"מדינה". -יונה בנדלאק - שיחה 22:38, 7 בפברואר 2013 (IST)
ממה שהבנתי ניתן, בתנאי שמוסיפים תיאור שונה. נסה למשל:
  • country: תווית="מדינה", תיאור="מדינה ריבונית, אוניטארית או פדרלית".
  • state: תווית="מדינה", תיאור="מדינה בעלת ריבונות חלקית הכפופה לשלטון פדרלי".
Virant - שיחה 23:42, 7 בפברואר 2013 (IST)
זה בלתי אפשרי, מתקבל ההערה הבאה: "Edit not allowed: למאפיין אחר (17) כבר יש תווית "מדינה" שמזוהה עם קוד השפה he:" למרות שהתיאור שונה. -יונה בנדלאק - שיחה 08:39, 8 בפברואר 2013 (IST)
אז עד שזה יתוקן (אם בכלל), "מדינה ריבונית" ו"מדינה בפדרציה". Virant - שיחה 12:27, 8 בפברואר 2013 (IST)

P82 - ‏ward[עריכת קוד מקור]

P93 - ‏department[עריכת קוד מקור]

רק בשביל לסבך, עכשיו הוסיפו department שזה משמש למחוזות צרפת, למשל. לרשימה של שימושים ראו en:Department. -יונה בנדלאק - שיחה 22:56, 7 בפברואר 2013 (IST)

אני לא חושבת שאנחנו צריכים את כל האפשרויות האלה. אפשר להשתמש באפשרות מחוז לציון, לא צריך לרוץ אחר ואריאציה של כל שפה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 23:58, 7 בפברואר 2013 (IST)
חייבים לסווג לסעיף מחוז הנכון. כל סיווג בשפה אחת משפיע על האחרות אוטומטית. אפשר לכתוב מחוז ובתיאור מחוזות צרפת ו/או department. Geagea - שיחה 00:03, 8 בפברואר 2013 (IST)
מה שמשתמש:Geagea אומר (וזה נכון), אם מישהו בשפה אחרת שם תגית department אז בעברית זה יופע גם כן ולכן חשוב לתת שם לתגית. כרגע אין אפשרות לתת לשתי תגיות אותו שם וזו הבעיה. הפתרון של לרשום בתגית מחוז (השם באנגלית) הוא לא טוב. -יונה בנדלאק - שיחה 08:33, 8 בפברואר 2013 (IST)
ומה מונע מאיתנו בעברית לשים תגית של מחוז במקום? אולי צריך להתנגד שם לריבוי האפשרויות. ולהסביר ששיש שפות שממספר האפשרויות בהן מוגבל. ואם זה בלתי אפשרי, אז אולי נכניס מחוז-1 מחוז-2 או מחוז בצרפת מחוז בארה"ב וכו'. איני רואה היגיון בכך שנמציא כאן שפה חדשה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 09:28, 8 בפברואר 2013 (IST)
כי אם את תשימי תגית מחוז שזה יהיה למשל region. אז בכל השפות זה יהיה region. האחידות בכל השפות במקרה הזה נמצאת באוחרינו. אין סיבה להמציא שפה. כרגע מה שעושים זה לכתוב "מחוז (השם האנגלי)" פתרון לא אלגנטי אבל כרגע היחידי שנראה עד שיאפשרו לתת אותו שם לכמה תגיות. -יונה בנדלאק - שיחה 10:45, 8 בפברואר 2013 (IST)
ההיררכיה המתוארת בוויקינתונים מציבה מתחת לדרגת country שלוש אפשרויות: state,‏ province ו-county. שתי הראשונות מתאימות לפדרציות (מדינה ופרובינציה). השלישית, county, מתאימה במיוחד למדינות אוניטאריות (אחודות, שאינן פדרציות, כמו צרפת וישראל). במדינות כאלה, החלוקה האדמיניסטרטיבית היא למחוזות שבראשם עומדים עובדי מדינה ולא נבחרי ציבור (ראו מחוזות ישראל). בהתאם, כל אחד מחבלי צרפת צריך להיקרא מחוז, ואז נוכל לכנות כל אחד ממחוזות צרפת, שהוא בדרגה היררכית נמוכה יותר מחבלי צרפת, נפה, כמו בישראל. Virant - שיחה 12:42, 8 בפברואר 2013 (IST)
כמו שכתבה חנה מספר פעמים, אנחנו לא ממציעים את השפה. אני מסכים שיש בלגן בשמות העיבריים אבל אלו השמות שהתקבעו והנפוצים, אין לנו אפשרות לשנותם רק כדי להתאים לויקינתונים. צריך לחשוב מה לעשות עם זה, כרגע אני לא רואה את הנתונים האלו מגיעים לויקיפדיה בגלל הבעייתיות הזו. -יונה בנדלאק - שיחה 13:11, 8 בפברואר 2013 (IST)
ודאי שאנחנו לא ממציאים את השפה, אנחנו בסה"כ מנסים להעניק שמות הולמים לתוויות של מבני נתונים העוסקים ברשויות שלטוניות ובבעלי תפקיד. זאת עושים בהתאם להגדרות מדע המדינה (אם ישנן), למשמעות הביטויים (אם קיימת) ולמוסכמות השפה המקומית. אם, כתוצאה משמות התוויות, יתוקנו גם כמה ערכים בעברית - מה טוב. אני בסה"כ משתמש בדוגמאות קיימות כדי לנמק את הצעותיי. Virant - שיחה 13:42, 8 בפברואר 2013 (IST)
לא הבנתי. אתה רוצה להגיד שמחוזות צרפת יקראו נפות צרפת למרות שהשם שמשתמשים בו הוא מחוזות צרפת? אם כן, אני נגד. אם לא, לא הבנתי מה אתה מציע. -יונה בנדלאק - שיחה 14:43, 8 בפברואר 2013 (IST)
אין הכרח לשנות דבר בערכים בוויקיפדיה העברית (אם כי זו תמיד אפשרות, בלי קשר לוויקינתונים). כל שאנו עושים הוא לקבוע תוויות שיתאימו לכל המדינות. לפיכך אין בעיה לקטלג את חבלי צרפת כמחוזות ואת מחוזות צרפת כנפות. זה אמנם נראה מבלבל, אבל מאחר שקיימים כל כך הרבה שמות לאותן דרגות היררכיות, אין מנוס מחוסר התאמה לשונית לפחות בחלק מן השפות, ובלבד שנשמור על החוקיות ההיררכית, שהיא לב העיסוק הנוכחי. Virant - שיחה 20:10, 9 בפברואר 2013 (IST)

ויקינתונים-צ'אט[עריכת קוד מקור]

העליתי את הבעיות שנתקלנו בהן בוויקיפדיה העברית לכאן. אתם מוזמנים להוסיף, לתקן וכו' (באנגלית). חלק מהבעיות הן משותפות לוויקיפדיות נוספות. נושא ההיררכיה בחלוקה למחוזות עלה שם ודברים נוספים. Geagea - שיחה 03:01, 10 בפברואר 2013 (IST)

הצעת ייעול[עריכת קוד מקור]

איפה אפשר לרשום הצעות ייעול למפתחים? ב"קביעות" יש כל מיני מאפיינים (פריטים) שהם יכולים לשמש בשני ערכים. למשל אם "מדינה גובלת" בישראל היא מצרים אז אפשר שאוטומטית גם במצרים תתווסף ישראל כמדינה גובלת. ואם X הוא אבא של Y אז אוטומטית Y הוא בן של X. כרגע זה לא קיים וצריך להוסיף בשני האובייקטים את המידע. אם אפשר לגרום לזה להיות אוטומטית זה יכול לעזור.
נ.ב. זה דווקא נראה נחמד כל הטענות/קביעות האלה. ראו את ישראל בויקינתונים. -יונה בנדלאק - שיחה 23:21, 5 בפברואר 2013 (IST)

בכללי: הכי טוב לכתוב הצעות ייעול ישר לבאגזילה. זה לא מפחיד כמו שזה נראה, אבל אם ממש לא בא לך להתעסק בבאגזילה, אפשר לכתוב כאן ואני אעביר. (עצה: אם לא הגבתי עם מספר באג, כנראה לא באמת העברתי, אז לא להתבייש לנדנד לי.)
פרטנית לגבי השאלה הזאת: זה נדון בדף Project chat, למשל בכותרות Consistency checking tool ו-Data derived from other data. התשובה הקצרה היא שבינתיים זה לא חלק מהתכנה הראשית, אבל זה על הכוונת, לעתיד כנראה-לא-קרוב, אף על פי שזה מתבקש. אבל כנראה זה ייעשה בצורה חצי אוטומטית בעזרת בוטים וכל מיני כלים חיצוניים. קצת מאכזב, אבל המתכנתים כנראה יודעים על מה הם מדברים. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 07:39, 6 בפברואר 2013 (IST)

רשימת כל הטענות[עריכת קוד מקור]

לשאלתה של חנה מצאתי דף שמכיל את כל הטענות הקיימות [1] אתם מוזמנים לראות שם מה עוד לא תורגם ולתרגם.

ניתן לראות איזה קביעה להוסיף לאיזה סוג של ערכים לפי הדף d:Wikidata:List_of_properties. -יונה בנדלאק - שיחה 23:32, 5 בפברואר 2013 (IST)

נדמה לי שהתכוונת למאפיינים (properties) ולא לקביעות (statements). --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 07:26, 6 בפברואר 2013 (IST)
אכן. שעה מאוחרת ואני עוד לא שולט בכל במינוחים החדשים. -יונה בנדלאק - שיחה 08:09, 6 בפברואר 2013 (IST)
הצעות לטענות חדשות כאן. Geagea - שיחה 13:38, 7 בפברואר 2013 (IST)

התעלמות ויקינתונים מקשרי בינוויקי בין הויקיפדיה העברית והויקיפדיה הצ'כית[עריכת קוד מקור]

כפי שידוע לרבים, בויקיפדיה הצ'כית נכתבו ערכים רבים על ישראל, כתוצאה מכך בערכים רבים קיימים קשרי בינוויקי רק בין שתי הויקיפדיות האלה. עד עכשיו העלתה בדיקתי שלאף אחד מהערכים האלה לא נוצר מראש דף בויקינתנים, ולאלה שבדקתי יצרתי אותם ידנית. אני חשבתי שלפני הוספת הויקיפדיה העברית למיזם ויקנתונים, נעשתה ריצה של בוט שיצרה את כל הדפים בהם היו קשרי בינוויקי בין הערכים בויקיפדיה העברית לכל ויקיפדיה בעולם. אבל כנראה שלא. אני מקווה שהם יעשו זאת בעתיד לפני צירוף ויקיפדיות נוספות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 17:07, 9 בפברואר 2013 (IST)

כמו כל הערכים עם בינוקי אחד בלבד. נכון לכל השפות. Geagea - שיחה 17:28, 9 בפברואר 2013 (IST)
עוד יותר גרוע. ואנחנו אמורים לייצר את כולם ידנית? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 17:30, 9 בפברואר 2013 (IST)
לא חושב. כנראה העבירו קודם כל את המסה הגדולה. "החשובים יותר". Geagea - שיחה 17:44, 9 בפברואר 2013 (IST)
אני מעריכה שבסך כל הויקיפדיות יש ערכים רבים רק עם קישור אחד. הבנתי שהם מתכננים ליישם עד סוף פברואר בכל הויקיפדיות, אז כדאי שיעשו זאת קודם, זאת בנוסף לבאגים הקיימים כמו אי אפשרות מעקב אחר השינויים בדפים המשפיעים על הערכים, לא בויקינתונים ולא כאן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 17:52, 9 בפברואר 2013 (IST)
כנראה שלוקח הרבה זמן להריץ מכל השפות (וגם בזבוז כי יהיו חזרות) ולכן הריצו רק מהויקיפדיות הגדולות ז"א אנגלית, גרמנית, צרפתית ונראה לי שגם מהספרדית. צריך לבקש מאמיר, אם יש אפשרות להריץ בוט שיוסיף גם מעברית. -יונה בנדלאק - שיחה 18:38, 9 בפברואר 2013 (IST)
זה מה שציפיתי שיעשו לפני היישום אצלנו. אנחנו אמורים לבדוק גם את הבעיות במערכת, אז מה הטעם אם מיישמים חלקי? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 18:41, 9 בפברואר 2013 (IST)
לא חושב. הנה למשל בוויקי האנגלית הערך Giorgi Chubinashvili לא עבר ויש רבים כמוהו. Geagea - שיחה 19:52, 9 בפברואר 2013 (IST)
כאשר ערך קיים בוויקי האנגלית, קל לבחור לו שם בוויקינתונים. אבל איזה שם ניתן בוויקינתונים לערך שקיים רק בצ'כית ובעברית? דוד שי - שיחה 20:33, 9 בפברואר 2013 (IST)
השם של הדף בויקנתונים הוא מספר קוד (ראה עזרה:ויקינתונים). לכל דף מצרפים "תווית" - Lable בשפה שבה מקשרים. התווית בעברית הוא שם הערך בעברית, התווית בצ'כית הוא שם הערך בצ'כית. לא חובה להכניס שם תווית באנגלית, אפשר להכניס זאת, ואם ייכתב ערך באנגלית, וירצו לשנות את שם התווית, קל מאד לעשות זאת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 20:56, 9 בפברואר 2013 (IST)
כל הדפים של ערכים שקיימים בוויקיפדיות אחרות ולא קיימות בוויקי העברית נמצאות ללא שם בעברית. אתה יכול להיכנס לדף ספציפי ולתת לו שם עברי. דוגמא: אותר אבסדזה הוא בימאי גאורגי ואביה של נינו אבסדזה. אין לנו ערך עליו. אני עדכנתי את שמו העברי בדף הזה (Q4054699) וככה מופיע שם אביה של נינו בדף שלה בעברית כאן (Q2330582). ‏Geagea - שיחה 01:33, 10 בפברואר 2013 (IST)

היום גיליתי שלערך מרדכי אבניאל שהיה קיים עד היום רק בויקיפדיה האנגלית והרוסית, היה דף בויקינתונים שנוצר ב-3 בפברואר. אז הכלל שאין דף ל ערך הקיים רק בשתי ויקיפדיות, לא עובד. זה כנראה תלוי איזה ויקיפדיות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 10:51, 10 בפברואר 2013 (IST)

לא הבנתי - האם יש בעיה כלשהי במצב הנוכחי? האם הלך לאיבוד מידע כלשהו?
אכן, לא נוצרו בוויקינתונים כל הפריטים מוויקיפדיה העברית. נוצרו כמה פריטים באמצעות בוט, אבל אני לא יודע לפי איזו שיטה. כנראה בשלב מסוים היה בוט שייבא את כולם. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 20:49, 11 בפברואר 2013 (IST)
לשאלתו של דוד שי: לכל דף פריט בוויקינתונים אפשר לתת כותרות בכל השפות. השפה האנגלית אינה חשובה יותר משפות אחרות. אדרבה, אם יש קישור מעברית רק לצ'כית, אז אפשר ליצור דף פריט עם קישורים לעברית ולצ'כית, ולתת תוויות בעברית, בצ'כית, וגם באנגלית ובעוד שפות. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 20:53, 11 בפברואר 2013 (IST)
יש בעיה במצב הנוכחי, אנחנו צריכים ליצור ידנית, מה שבוט אמור לעשות. אז במקום לבדוק את הקישורים הקיימים, הזמן מתבזבז על יצירה ידנית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 22:05, 11 בפברואר 2013 (IST)

עכשיו החליטו כי בנוסף לשימוש ב-region כמחוז מנהלתי כמו למשל בבולוניה (נפה). הוא משמש גם לאיזור גיאוגרפי, כך שבמדינות הוא נוסף לתאר איפה המדינה נמצאת. ראו בישראל שם כתוב כי ישראל היא במחוז המזרח התיכון.

אני התייאשתי מניסיון לפתור זאת, אני מקווה שהמפתחים יעשו עם זה משהו. -יונה בנדלאק - שיחה 08:48, 11 בפברואר 2013 (IST)

כל החלוקות האלה הן מיותרות. כל אחד מכניס שם את החלוקות הפרטיות של מדינתו. אני מקווה שאמיר קורא זאת, ויפנה לגופים המתאימים להפסיק את פסטיבל המחוזות הזה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 08:56, 11 בפברואר 2013 (IST)
כל המדינות באזור נמצאות באזור שנקרא המזרח התיכון. אבל לפחות ירושלים נשארה שם בירת מדינת ישראל. אז אולי אנחנו צריכים לשמוח ולהגיד דיינו. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 09:35, 11 בפברואר 2013 (IST)
אני קורא, אבל לאילו גופים בדיוק אני אמור לפנות? --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 20:46, 11 בפברואר 2013 (IST)
למפתחים או לאחראים על ויקינתונים. למרות שמדובר על פרויקט בהתנדבות עדין יש כללים ומישהו שתווה מדניות (גם אם המישהו הזה זו הקהילה כולה). -יונה בנדלאק - שיחה 21:41, 11 בפברואר 2013 (IST)
המפתחים של ויקינתונים הם רק מפתחים. זה ככה בכל הדברים בוויקימדיה, אבל מפתחי ויקינתונים אומרים את זה באופן מפורש עוד יותר. על דברים כאלה צריך לדון ב"מזנון" של ויקינתונים - d:Wikidata:Project chat. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 06:27, 12 בפברואר 2013 (IST)

הפעלה בוויקיפדיה האנגלית[עריכת קוד מקור]

שלום,

בעוד שעה קלה מערכת ויקינתונים אמורה להיות מופעלת בוויקיפדיה האנגלית. לא צפויה השפעה משמעותית על ויקיפדיה העברית. השינוי היחיד הוא שגם שם אפשר יהיה להתחיל לאט לאט למחוק קישורי בינוויקי מדפים שכבר נוצרו עבורם דפים בוויקינתונים. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 20:56, 11 בפברואר 2013 (IST)

אוי ווי, עדיין לא פתרו את בעיית המעקב, לא בויקינתונים ולא בויקיפדיה אחר שינויים המשפיעים על הקישורים בין ערכי הויקיפדיות השונות, עכשיו מוסיפים גם את האנגלית. אני חושבת שמישהו שם לא מבין שאי פתרון בעיית המעקב, יכול לפגוע בפרויקט. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 22:08, 11 בפברואר 2013 (IST)
עקב בעיות טכניות ההפעלה נדחתה ליום רביעי.
על איזו בעיית מעקב את מדברת? על זה שהסתרת השינויים מוויקינתונים לא עובדת? --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 06:29, 12 בפברואר 2013 (IST)
שתי בעיות מעקב:
  1. בויקינתונים, כשאני לוחצת על הקישור "רשימת מעקב" אני מקבלת רק דפי שיחה למיניהם למרות שבהעדפות הגדרתי "מעקב אחרי דפים וקבצים שערכתי" ו-"מעקב אחרי דפים שיצרתי וקבצים שהעליתי". לירון דיווח לך על בעיה זו כבר לפני שבוע וכתבת שתפתח באג. הבעיה עדיין קיימת.
  2. שינוי שנעשה בויקינתונים שמשפיע על הקישורים בין הויקיפדיות בערך כאן, אין לנו אפשרות לדעת זאת דרך המעקב על הערך כאן. הסברתי זאת בפירוט רב עם דוגמאות במזנון ראה ויקיפדיה:מזנון#בעת שינוי שמו של ערך - חייבים לגשת מיד לאחר העברה לויקינתונים ולתקן את שם ערך ברשיימת הדפים המקושרים. קיפודנחש כתב שיפתח באג בבגזילה.
איני מבינה את המשפט "על זה שהסתרת השינויים מוויקינתונים לא עובדת". חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 14:08, 12 בפברואר 2013 (IST)
אני דווקא רואה ברשימת המעקב שינויים בדפים שהגדרתי למעקב. -יונה בנדלאק - שיחה 16:44, 12 בפברואר 2013 (IST)
בדקתי, עובד מה שאתה מוסיף ידנית איד אחד. לא עובדת ההגדרה הכללית לכל דף שיצרתי או שערכתי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 18:27, 12 בפברואר 2013 (IST)
טוב, אז הבאג דווח כבר באוקטובר: Bug 41573 - Articles I edit do not add to my watchlist. לצערי אין תכנון מידי לתקן אותו, אבל אני אנסה לדחוף את זה עד כמה שאוכל. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 10:46, 14 בפברואר 2013 (IST)
תודה, ועל זה בדיוק דיברתי, הולכים להכניס את הויקינתונים באופן גורף, והבקרה הבסיסית לא עובדת. עושים מהלך בלי לחשוב על סדר הדברים הנכון, מבלי להבין ששיש לשפר את הבקרה לפני שמשנים סדרים כה מהותיים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 11:37, 14 בפברואר 2013 (IST)

תג מוזר בדף משתמש[עריכת קוד מקור]

נתקלתי במשתמש:Tensor תחת דף זה בשפות אחרות בקישור <wikibase-linkitem-addlinks>, מישהו יודע את מקור התקלה? ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ מיפוי ויקיפדיה20:37, 12 בפברואר 2013 (IST)

וזה כבר נעלם. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ מיפוי ויקיפדיה20:37, 12 בפברואר 2013 (IST)

הפעלה בוויקיפדיה האנגלית, באמת[עריכת קוד מקור]

תמיכה בוויקינתונים הופעלה באנגלית, עכשיו באמת. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 11:35, 14 בפברואר 2013 (IST)

השאלה הראשונה כאן, התשובה שלה היא לא נכונה לכאורה:

האם קישורי בינוויקי הכתובים במפורש בגוף הערך בשיטה הקיימת ימשיכו לעבוד?
כן. אין שום תכנון לגרום להם להפסיק לעבוד.

לכאורה יש לשנות זאת. או שלא כתוב נכון ולא הבנתי הכוונה. אבגד - שיחה 08:41, 17 בפברואר 2013 (IST)

הכוונה היא שטכנית קישורי הבינוויקי לא יפסיקו לעבוד. נכון שלאורך זמן יעשה מעבר יותר ויותר לויקינתונים, אבל תימשך התמיכה בקישורי בינוויקי. קישורי בינוויקי משמשים גם לקישור בין קטגוריות בויקישיתוף לערכים בויקיפדיה, וגם לקישור בין ערך בויקיפדיה אחת לפסקה בערך בויקיפדיה אחרת ועוד חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 09:50, 17 בפברואר 2013 (IST)

למי אפשר לפנות[עריכת קוד מקור]

לתקן משהו חשוב בויקינתונים. לא טכני, אלא תוכני. אבגד - שיחה 08:54, 18 בפברואר 2013 (IST)

זה ויקי שכל אחד יכול לערוך. או שזה דורש הרשאות מיוחדות? --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 11:44, 18 בפברואר 2013 (IST)

תיקון קישור שגוי[עריכת קוד מקור]

קישור של ויקינתונים לערך קמניץ-פודולסקי שגוי. איך מתקנים? דוד א. - שיחה 09:44, 22 בפברואר 2013 (IST)

דוד, ראשית תיקנתי את הקישור. לא היית צריך להוריד את קישורי הבינוויקי, אם אתה לא רואה מתחת לקישורים האלה את הקישור "עריכה קישורים" אם הוא לא קיים, סימן ששם הערך בויקינתונים בדף המקושר לא תואם את שם הערך אצלנו. זה קרה בערך כי ב-8 בינואר אביעדוס העביר את שם הערך. והקישור נשאר בדף ההפניה. חשוב שתקרא שוב את הדף עזרה:ויקינתונים. מה שעשיתי הוא היה ללכת לערך באנגלית, משם דרך edit link הגעתי לדף בויקינתונים ותיקנתי את שם הערך בדפים המקושרים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 10:04, 22 בפברואר 2013 (IST)
כאשר יודעים זה פשוט. דוד א. - שיחה 10:59, 22 בפברואר 2013 (IST)

בשפות אחרות[עריכת קוד מקור]

למי שמעוניין כעת במידה וקיימת תבנית {{#Babel}} בדף המשתמש שלכם בוויקינתונים יוצג לכם בראשי הדפים של הפריטים "בשפות אחרות"/"In other languages" (אותן שפות שהכנסתם ל-Babel). ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ מיפוי ויקיפדיה10:30, 22 בפברואר 2013 (IST)

לא הבנתי דבר. תוכל להסביר בדרך אחרת? תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 10:45, 22 בפברואר 2013 (IST)
תבנית {{#Babel}} היא תבנית כישורי שפה למשל אם נכניס בדף המשתמש {{#Babel:he|en-3|es-1}} בראש הדף יופיע ה-"label" בשפת הממשק (נניח עברית) ותחתיו יופיעו ביתר השפות שצויינו (במקרה הזה באנגלית וספרדית) וניתן יהיה לערוך גם את ה"label" והתיאור שלהם. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ מיפוי ויקיפדיה12:04, 22 בפברואר 2013 (IST)
ואני לא הבנתי למה דווקא צרפתית ואנגלית מופיעים אצלי. חנה, זה עוזר גם לשינוי התווית בשפות האלה כי ניתן לעשות את זה מהדף בעברית. -יונה בנדלאק - שיחה 12:26, 22 בפברואר 2013 (IST)
תודה, הוספתי וראיתי את ההשפעה. מי שמכניס שפות רבות, הדף הופך להיות בלתי ידידותי.
לשאלה אחרת, האם שמתם לב לשינוי שהוכנס שם, כשרוצים להכניס שפה מקבלים Hebrew 2012, מאד לא נוח, אותו הדבר אם רוצים לקשר ערך. יותר מידי צבעים, יותר מידי קצ'קיאדה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 15:26, 22 בפברואר 2013 (IST)

תקלה במעבר לערך מוויקינתונים[עריכת קוד מקור]

קובץ:GeronimoPrtScn.png
צילום מסך

כשעברתי לערך ג'רונימו סטילטון (סדרת טלוויזיה) מוויקנתונים הדפדפן (כן אקספלורר) שינה את סימני הסוגריים לסולמיות, יש למישהו מושג? ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ מיפוי ויקיפדיה12:05, 27 בפברואר 2013 (IST)

בוודאי מופיעה לך גם השורה "internet explorer שינה דף זה כדי לסייע במניעת scripting". אכן?, זה קורה בגלל שוינדוס מזהה שכביכול רצה שורת XSS בתוך הדף המדובר, לחיצה חוזרת על הלשונית "ערך" או לשונית עריכה, יפתרו את הבעיה. איני יודע איזה XSS רץ בדף (אם בכלל). צריך לדבאג ולבדוק • חיים 7 • (שיחה) • י"ט באדר ה'תשע"ג • 01:12, 1 במרץ 2013 (IST)

דפי פירושונים[עריכת קוד מקור]

אם אתם נתקלים בויקינתונים בערך הוא דף פירושונים (גם אם אין ערך בתרים בעברית) נא הוסיפו בתיאור "פירושונים" או "דף פירושונים". -יונה בנדלאק - שיחה 16:59, 28 בפברואר 2013 (IST)

שכלול של העניין הזה: אוני, קובה (פירושונים), אגרה, גורי, מורה (פירושונים), אומגה (פירושונים), בריטניה (פירושונים), דוד (פירושונים), קולה. Geagea - שיחה 23:29, 28 בפברואר 2013 (IST)
אולי כדאי לצרף את הפירושונים של ויקינתונים לתבנית הפירושונים כאופציה במקרה המתאימים כשיש פירושונים. Geagea - שיחה 03:02, 1 במרץ 2013 (IST)
אני נגד ה"שכלול" שלך. הוספת הקישור לויקינתונים כפי שעשית - מיותרת. הקישור נמצא בצד (אם יש שפות אחרות) וגם בשורה למעלה (למי שהוסיף את החפיץ המתאים). בנוגע להוספה לתבנית, מה בדיוק אתה רוצה להוסיף שם? (מקום הדיון לכך בדף השיחה של התבנית, ולא כאן בכל מקרה). אני רק רציתי שתוסיפו לתיאור בויקינתונים את התיאור פירושונים, זה נחוץ כדי להבדיל בין שני פריטים. כך למשל כאשר רוצים להוסיף קביעה, מופיע רק התווית והתיאור ואם התוויות זהות ניתן להבדיל רק על ידי התיאור ולכן חשוב לשים תיאור. -יונה בנדלאק - שיחה 11:04, 1 במרץ 2013 (IST)
מתנגד גם, זה לא לעניין. הסרתי בחלק. אבגד - שיחה 11:11, 1 במרץ 2013 (IST)
אני מסכימה שהתוספת של Geagea מיותרת. יש מספיק קישורים לדף בויקינתונים. יש להסיר את כולם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 12:47, 1 במרץ 2013 (IST)
הסרתי בכל הקישורים שהובאו לעיל.
וכדי שיבינו במה מדובר למי שלא הגיע לכאן עד עכשיו, דובר על הוספה של כזה דבר לדפי פירושונים:
==ראו גם==
 בריטניה בוויקינתונים
בברכה, אבגד - שיחה 14:27, 1 במרץ 2013 (IST)

נכתב כאן כי יש (או צריך להיות) קישור בצד לשפות אחרות. אז זהו שבהרבה מהמקרים אין אפשרות לקשר את הפירושונים של השפה העברית לפירושונים בשפות האחרות. למשל:

אני יכול להמשיך ולתת דוגמאות. בהרבה מאוד מהפירושונים בעברית לא יהיה נכון לתת בינוקי לוויקי האנגלית ובדרך כלל גם אין. לכן, בניגוד לערכים אחרים, הקישור הישיר לוויקינתונים שנמצא בראש הדף חסר משמעות ומוביל לדף ללא בינוקי, למרות שיש בינוקי למכביר. המשמעות האמיתית של בינוקי לפירושונים של מילה עברית הוא בדף הפירושונים של ויקינתונים. וכל זאת רק אם נעשתה עבודה בוויקינתונים וניתן שם עברי נכון לדף הפירושונים האנגלי (וגם תיאור בעברית). במקרים האלה יש הצדקה, לדעתי כמובן, לקשר לדף הפירושונים בוויקינתונים. אני מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי. Geagea - שיחה 02:56, 2 במרץ 2013 (IST)

ייתכן וזה בעיה וצריך לפתור אותה, אך זה לא הפתרון. אבגד - שיחה 10:00, 3 במרץ 2013 (IST)
אם לא היה דף מתאים לקשר לבינוויקי בשיטה הישנה אז גם אין בחדשה. ויקנתונים הוא טכניקה, לא המהות. הפתרון שלך לא מוסיף ולא תורם, והוא גם לא פתרון חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 10:51, 3 במרץ 2013 (IST)

בעיה קשה באקספלורר - אין אפשרות הוספת קישור לערכים בויקפדיות[עריכת קוד מקור]

מסך אקספלורר - אין אפשרות הוספה - add למטה
מסך פיירפוקס - יש אפשרות להוספה (משתמש:Fxp300)

הסתבר לי היום שאם נכנסים לויקינתונים עם אקספלורר, אין אפשרות להוספה של ערך בויקיפדיה ב"רשימת הדפים המקושרים לפריט הזה". ראו צילום מסך. בדקתי זאת גם כמשתמש רשום וגם כאנונימי. אם נכנסים דרך גוגל כרום, האפשרות הזאת זמינה גם לאנונימיים. עוד באג חמור שיש לתקן לפני שמרחיבים את המיזם הזה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 12:33, 3 במרץ 2013 (IST)

כנראה גם בפיירפוקס יש את אותה בעיה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 23:10, 3 במרץ 2013 (IST)
אני עובד קבוע דרך פיירפוקס ואין אצלי שום בעיה. ‏Hyuna‏ • שיחהאפל, זה לא רק תפוח • חציל-צילון • 23:15, 3 במרץ 2013 (IST)
אני שמחה לשמוע. שלומית קדם טוענת שהיא עובדת בפיירפוקס ואין לה אפשרות עריכה, רק מצב הדומה לקריאה בלבד. האם תוכל לעלות צילום מסך של פיירפוקס שנוכל לראות מה אתה רואה? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 23:20, 3 במרץ 2013 (IST)

הנה. ‏Hyuna‏ • שיחהאפל, זה לא רק תפוח • חציל-צילון • 23:31, 3 במרץ 2013 (IST)

אצלי גם באקספלורר עובד מצויין, לפעמים העמוד לא נטען כמו שצריך, רענון עשוי לעזור, נראה לי שבאקספלורר 7 ובמצב תאימות יש בעיות באתר. בכל מקרה שימי לב שבצילום מסך של אהוד אמיר כתוב למטה Error on page. זאת אומרת שהאקספלורר זיהה שהעמוד לא נטען כמו שצריך, רענון עשוי לעזור במקרה הזה. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ מיפוי ויקיפדיה08:35, 4 במרץ 2013 (IST)
נכנסתי משני מחשבים שונים דרך אקספלורר ובשניהם הייתה בעיה. אי אפשר היה לערוך. אז שיטפלו בכל הגרסאות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 23:48, 4 במרץ 2013 (IST)

מעקב חלקי בויקיפדיה העברית אחר שינויים שנעשים בויקינתונים[עריכת קוד מקור]

נכון להיום, אפשר לראות בדף רשימת המעקב בויקיפדיה העברית, שנעשה שינוי בדף בויקנתונים רק לגבי שינויים המתייחסים לדפים המקושרים - כלומר לקישורי הבינוויקי. הדף כולל שם גם רשימת קביעות שהם בסיס הנתונים לתבניות. שינוי בקביעות או בתיאור או בתווית, לא בא לידי ביטוי ברשימת המעקב בויקיפדיה העברית, ומכאן ששינויים רבים שמוכנסים לשם, שיכולים להשפיע על הערכים בויקיפדיה העברית, אם נאמץ את תבניות שלהם, לא יהיה עליהם כל מעקב. זה מעקב בחסר והוא מאד בעייתי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 23:09, 3 במרץ 2013 (IST)

קישור לעריכה לרשומים בלבד[עריכת קוד מקור]

בוויקיפדיה האנגלית שמתי לב שהקישור לעריכה בוויקינתונים נתון לרשומים בלבד. אולי כדאי (לפחות כל עוד ויקינתונים בהרצה) לעשות כך גם אצלנו. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ מיפוי ויקיפדיה08:22, 4 במרץ 2013 (IST)

זה לא ימנע מאנונמיים להכנס ירישות לויקינתונים ולשנות שם גם בלי הקישור. -יונה בנדלאק - שיחה 11:08, 4 במרץ 2013 (IST)
והם נכנסים וההשחתות כבר החלו. למשל מהערך אלפבית עברי הוסר קישור לויקיפדיה הצ'כית, ומהערך כלכלת רוסיה הוסר הקישור לויקיפדיה האנגלית. שחזרתי את 2 העריכות. בויקיפדיה העברית היו מוזהרים נחסמים. איזה כלים יש שם? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 23:47, 4 במרץ 2013 (IST)
גם שם יש מנהלים. השאלה זה איך פונים אליהם. -יונה בנדלאק - שיחה 12:35, 10 במרץ 2013 (IST)

האם יש דרך להוסיף תיאורים באופן "סיטונאי" לקבוצות ערכים מסויימות (בעברית/אנגלית ועדיף בשתיהן)? לקטגוריות מסויימות? איזשהו בוט שכזה שניתן לעבוד מולו? בברכה, Nurick - שיחה 00:08, 5 במרץ 2013 (IST)

ראיתי שהופעל בוט על הפירושונים באנגלית שמוסיף לתיאור הפריט שמדובר בדף פירושונים. צריך להיות מקום בו מבקשים בוטים כאלה. Geagea - שיחה 00:32, 5 במרץ 2013 (IST)

מה הקטע? למה אמורים לקשר את זה? נדמה כאילו מיועד למקורות חיצוניים אבל לא ניתן להזין פנימה דבר, מה עושים? בברכה, Nurick - שיחה 00:13, 5 במרץ 2013 (IST)

חוזר בי מצאתי שהפיצ'ר עוד לא מוכן ולא הופעל עדיין, בברכה, Nurick - שיחה 00:16, 5 במרץ 2013 (IST)

האם יש בוויקינתונים מקביל ל"ראו גם"? בדף בוויקינתונים המקביל לערך מעביד אני רוצה לתת הפניה לדף המקביל לערך יחסי עובד-מעביד, כי בכל מיני שפות יש חפיפה בין הערכים. דוד שי - שיחה 07:19, 8 במרץ 2013 (IST)

אני לא ראיתי דבר כזה. גם ל נראה לי מתאים לרעיון של ויקינתונים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 15:48, 8 במרץ 2013 (IST)

הוויקיפדיות הזרות לא מתעדכנות לאחר צירוף ערך עברי חדש[עריכת קוד מקור]

יצרתי ב-8 במרץ את לואיס קובייה. הוספתי אותו בוויקינתונים ואחרי זמן קצר הערך העברי התעדכן בבינוויקי של כל שאר הוויקיפדיות. אבל, גם היום, 2-3 ימים לאחר העדכון של ויקינתונים, כשאני נכנס לערך המקביל בוויקיפדיות הזרות, הערך העברי לא מופיע שם למרות שאם פותחים כדי לערוך ולהוסיף מוצאים שהוא כבר קיים.אודי - שיחה 12:51, 10 במרץ 2013 (IST)

יש באג קטן ומעצבן (בינינו, כל הבאגים הקטנים מעצבנים) שכדי ששפה חדשה תופיע בויקינתונים, נדרש לערוך ולשמור (גם ללא שום שינוי) בויקיפדיה בכל שפה ושפה. עשיתי את זה באנגלית, אתה מוזמן לעשות זאת בשפות אחרות. כאמור באג קטן ומעצבן. -יונה בנדלאק - שיחה 13:08, 10 במרץ 2013 (IST)
זה באג ממש בעייתי, גם אני נתקלתי בכך. צריך לדווח על כך. תאר לך שמחר כל הויקיפדיות עוברות לויקינתונים ואני כותבת ערך שיש לו קישור ל-50 ויקיפדיות, אני נדרשת להיכנס ל-50 ויקיפדיות לפתוח למצב עריכה ולשמור. זה בלתי נסבל ומיותר לחלוטין. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 17:03, 10 במרץ 2013 (IST)
דיווחתי בדף d:Wikidata:Contact the development team על הבעיה. כאמור היא קיימת גם אם כותבים ערך חדש בעברית. מסתבר שיש צוות שעובד על הנושא. הבעיה היא העיכוב בעדכון מהרגע שמוסיפים את הקישור ועד שהוא מגיע לערך בויקיפדיה. נקווה שיתקנו מהר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 19:20, 19 במרץ 2013 (IST)

יש בעיה עם בוט בויקינתונים המייצר דפים חדשים לערכים חדשים בוויקיפדיה העברית[עריכת קוד מקור]

נתקלתי במקרה הבא: הערך אנדוגניות נכתב בויקיפדיה העברית ב- 5 במרץ 11:25, ולא קושר לויקנתונים. ב- 8 במרץ יצר בוט את הדף d:Q6516860 וקישר לערך הזה. לערך זה היה קיים הדף d:Q1340706 שקישר לערכים בשפות אחרות. הסרתי את הקישור מהדף החדש והעברתי לדף הישן. יש כאן בעיה רצינית של יצירת דפים מיותרים. מישהו יצר בוט המניח שאם לא קישרו לערך חדש שנוצר לויקינתונים סימן שהדף לא קיים. למישהו יש אמונה רבה מאד ביכולת בהבנה ובזריזות של הויקיפדים ליצור קישורים לויקנתונים. צריך לטפל בבעיה הזאת בזריזות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 17:04, 10 במרץ 2013 (IST)

הרשאות בדוק עריכה אוטומטי בויקינתונים[עריכת קוד מקור]

היום שמתי לב שבדוק עריכה אוטומטי יכול לסמן עריכות בדוקות בויקינתונים. אני לא נכנס עכשיו ליתרונות והחסרונות (לדעתי החסרונות עולות על היתרונות) אבל רק שתדעו. מי שבדוק עריכה אוטומטי שם יכול לאשר שינויים ולכולם, להתיחס לרשימת השינויים הלא בדוקים בערבון מוגבל (לא להסתמך שלא נעשתה שם השחתה). -יונה בנדלאק - שיחה 12:46, 11 במרץ 2013 (IST)

מדוע אתה סבור שהחסרונות עולות על היתרונות? שמתי לב לכך מיד כאשר קמה ויקינתונים • חיים 7 • (שיחה) • א' בניסן ה'תשע"ג • 01:32, 12 במרץ 2013 (IST)
האמת שזה תלוי ביום. השאלה היא האם אתה מאמין שכל מי שבדוק עריכות יאשר עריכות בצורה טובה ולא יאשר גם השחתות? אני לא יודע אם זה טוב או לא. -יונה בנדלאק - שיחה 08:39, 13 במרץ 2013 (IST)
אני לדוגמא עובר על עריכות שקשורות לנושאים שאני מתעניין בהם, ובמידה והעריכה ראויה אני מאשר אותה. סביר להניח שהם ערים לשאלה שהעלת ומשום כך הם לא ממהרים להעניק הרשאה זו, (באותה מידה אתה יוכל לומר על הרשאות ניטור המוענקת בויקיפדיה העברית) • חיים 7 • (שיחה) • ג' בניסן ה'תשע"ג • 00:40, 14 במרץ 2013 (IST)

אשמח שתחשבו ותשנו לשם ראוי ממה שנתתי לו. למרות התיאור האנגלי (שאולי פספסתי שם משהו), שמו את הפריט הנ"ל אצל האפיפיור החדש d:Q450675 מה שיוצא שהיצירה לפני פרנציסקוס הוא בנדיקטוס השישה עשר... -יונה בנדלאק - שיחה 11:23, 14 במרץ 2013 (IST)

שיניתי ל: "קדם לו". נקווה לטוב. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 14:13, 14 במרץ 2013 (IST)
אם זה הולך לא רק על ספר או יצירה, אלא גם על אדם, כדאי להוסיף שם גםם "קדם לו בתפקיד" לא? אבגד - שיחה 09:05, 15 במרץ 2013 (IST)
הוספתי את המילים: אדם בהחלפת תפקיד. אבגד - שיחה 09:07, 15 במרץ 2013 (IST)
לא מדובר על החלפת תקפיד אלא על סדרה של אנשים שמשתשים באותו תפקיד (בשנים אחרות) כמו ראשי ממשלה או אפיפיורים או מלכים או שרי אוצר וכו'. תאורטית זה נתון שאמור לבוא בכל מקום שבו יש תבנית סדרה. -יונה בנדלאק - שיחה 12:58, 17 במרץ 2013 (IST)