שיחת משתמש:חגי אדלר/ארכיון 4

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

תיאום ציפיות[עריכת קוד מקור]

שלום חגי. אני חושב שעלינו לעשות מעט תיאום ציפיות לגבי השתתפותי בפרויקט. כאשר אני יכול - אני תורם ועוזר ומשקיע מזמני, אך כאשר אינני יכול מסיבות כלשהן - אני לא. ללא קשר לבעיות קוצר הזמן שיש לי עקב שירותי בצה"ל, בימים האחרונים התרכזתי בכתיבת ערכים (עבור הפרויקט) ובדיאלוגים אשר נראו לי חשובים עם משתמשים שונים. תכננתי לחזור לפעילות נמרצת יותר במהלך יום חמישי, או אז אני מצפה שאגמור לכתוב את רוב הערכים החשובים ממש (בעצם, ישאר לי רק טמפורה, אותו אני דוחה כי עדיין לא ברור לי איזו תבנית נוכל לבסס עליו). מעבר לכך אני פועל באופן רציף מאחורי הקלעים בנדנוד למשתמשים אחרים לעזור בדרכם שלהם, כגון כתיבת ערכים או העלאת רעיונות לתבניות.

אם בעיניך חוסר בפעילות רצופה הוא בעייתי - אני מבין ואפשר להסיר את שמי. אמשיך לעזור ככל שאוכל אך אמנע מלערוך את התבניות עצמן באם אמצא בעיות שנקל לפתורן ללא דיון (בקיצור, עריכה לשונית ושכתוב אד הוק). אם, לעומת זאת, ניתן להסתפק בזמן שאני יכול להקצות, נמשיך במצב הזה, אך אבקש להמנע מתזכורות כלליות. אם דבר מסוים שהבטחתי לעשות דחוף לך במיוחד (ערך, שכתוב, יצירת תמונה, אותה תבנית שדיברתי עליה) או שסתם עבר זמן רב מבלי שהתייחסתי להבטחה - אתה מוזמן לכתוב לי ואשמח על התזכורת, כי עד כה ההשתפות גרמה לי שמחה רבה. אבל אין צורך להפנות אותי באופן כללי לדף - אל דאגה, לא שכחתי אותו - קשה לשכוח משהו שמופיע כמעט תמיד בראש רשימת המעקב הצפופה שלי. גם בזמנים אלו אני מרפרף על ההצעות ובודק אם יש משהו שדעתי נחוצה לו ויש לי גם מה להגיד בנושא, אם כי כדי להתרכז בדברים האחרים אותם ציינתי אני מותיר דיונים שהתפתחו לבד בשקט עבור שאר המשתתפים לעת עתה.

ללא קשר לתשובתך, אחזור לפעילות נמרצת יותר בעוד יומיים, כולל השתתפות בולטת יותר בדיונים וארכוב לפי הצורך. זהר דרוקמן - I♥Wiki21:51, 1 במאי 2007 (IDT)

זהר, אין לי שום בעייה עם השתתפותך, וכאשר מישהו חדש מגיח מאחורי הקלעים, אני יודע מי שלח אותו... מה שקרה בזמן האחרון הוא שאני אישרתי או פסלתי את כל הרעיונות שהדיון בעיניינם גווע, וכמו שציינתי, אני לא מרגיש בנוח עם "שלטון יחיד". לכן פשוט הפסקתי לטפל ברעיונות, מה שגרם לקיפאון מסוים. אני חושב שיש לנו מערכת מצוינת עם אנשים משתפי פעולה העובדים בהרמוניה ומבינים זה את זה. אין מה לשנות את זה. כפי שראית, פתחתי בראש דף השיחה פסקה עם הערות כלליות על מצב הפרויקט. זה היה רמז... לגופו של עניין, אין משהו דחוף. אני ומלמד, כפי שראית, מנטרים ומשפרים את הידעת היומי, ומתנגשים זה בזה! אך בעדיפות ראשונה לסגור את רוב הדיונים הפתוחים ששוכבים כבר הרבה זמן. זה גם לא מכובד כלפי המציעים שמצפים שיקרה משהו בעיניינם. חגי אדלר 19:12, 2 במאי 2007 (IDT)

תבנית אניה[עריכת קוד מקור]

שלום חגי. סליחה על הניג'וז, אבל אני שוב זקוק לתבנית הנ"ל. אם לא קשה לך, אשמח אם תוכל להדביק אותה בארגז חול רביעי. אם זה מסובך מדי, כתוב לי איפה היא נמצאת ואני כבר אסתדר (או שלא). תודה! קלונימוס 07:22, 4 במאי 2007 (IDT)

שמתי. זה מאוד פשוט! לך לתבנית:אונייה ו"גזור הדבק" את הפרמטרים מימין. בכוונה יצרנו את זה ידידותי למשתמש. חגי אדלר 07:26, 4 במאי 2007 (IDT)
תודה! אין כמוך. קלונימוס 08:37, 4 במאי 2007 (IDT)

אתה גר בארה"ב, נכון? עשה טובה, כנס שניה לאתר פנדורה ואמור לי אם הם כותבים לך שיש בעיה טכנית באתר. הסיפור הוא שהם החליטו לחסום משתמשים שלא מארה"ב, וכשניסיתי להינכס לאתר עם שרת פרוקסי הם כתבו שיש תקלה. אז אני רוצה לברר אם באמת יש תקלה או שהם לא נותנים לשרתי פרוקסי להיכנס. סתם עומרשיחה 12:32, 4 במאי 2007 (IDT)

עובד כמו גדול. חגי אדלר 17:45, 4 במאי 2007 (IDT)
תודה. סתם עומרשיחה 18:07, 4 במאי 2007 (IDT)

שלום חגי, בצעתי עריכה מסיבית מאוד לערך הזה על מנת לאפשר את קידומו להצבעה על מומלצות. האם תוכל לעבור עליו בימים הקרובים, לתקן ולהוסיף ככל שדרוש על מנת שהערך יהיה מדויק ומלא ככל האפשר. מלמד כץ 16:57, 5 במאי 2007 (IDT)

קראתי ביסודיות והערתי רבות בדף השיחה. לדעתי עדיין יש לברר ולהרחיב רבות, וכדאי אולי לבקש ארכה נוספת. חגי אדלר 09:11, 6 במאי 2007 (IDT)

ועוד על תבנית אונייה[עריכת קוד מקור]

שלום חגי. אני עובד כרגע על הערך אה"מ ויקטורי (HMS Victory) - הוא בארגז החול שלי, כפי שראית. אני רוצה להוסיף פרמטר על גובה התורן הראשי, מדד חשוב באונייות מפרש, אך אינו מופיע בתבנית אונייה. האם יש דרך להוסיף נתון זה? תודה, קלונימוס 08:53, 6 במאי 2007 (IDT)

אנסה להוסיף בעצמי. אם לא אצליח - אבקש מערן. חגי אדלר 09:17, 6 במאי 2007 (IDT)
הוספתי, וזה אפילו עובד... עדכנתי בארגז החול. חגי אדלר 09:26, 6 במאי 2007 (IDT)
תודה. זה 62.5 מטר, למען הדיוק (רק לחשוב מה זה לטפס לגובה הזה בלילה חשוך, בסערה...). איך הוספת? ניסיתי בעצמי וזה לא הצליח. קלונימוס 12:57, 6 במאי 2007 (IDT)
סתם ניחשתי שזה בערך 50 מטר גבה תורן. אתה חייב להודות שהייתי די קרוב... חגי אדלר 16:52, 7 במאי 2007 (IDT)

למה מיותרת?[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחה:ערי בירה#הועבר משיחת משתמש:חגי אדלר

אנשים קטנים[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחה:רוממה (ירושלים) חגי אדלר 21:57, 6 במאי 2007 (IDT)

על פרוייקט הידעת. ממש מרשים. לירן (שיחה,תרומות) 00:43, 7 במאי 2007 (IDT)

נו, אנחנו מחפשים עוד משתמשים תורמים וקבועים. אתה מוזמן לבקר תדיר, ולתרום. (אם יורשה לי, הרבה יותר כיף מויקיפדיה:ברורים...) חגי אדלר 00:46, 7 במאי 2007 (IDT)
ואפילו מהמזנון... בעצם כבר הרבה זמן לא ביקרתי שם, אני קופץ לראות מה קורה. מלמד כץ 01:55, 7 במאי 2007 (IDT)
אתה יכול אולי לעדכן על מצב הפרוייקט? חסרים לכם עוד קטעי הידעת? לירן (שיחה,תרומות) 13:22, 7 במאי 2007 (IDT)
ובהזדמנות זו גם אני רוצה לברך על הפרוייקט הנהדר! השמח בחלקו (-: 13:27, 7 במאי 2007 (IDT)
אני מצטרף לברכות על "הידעת?", ומברך אותך גם על 99942 אפופיס שהפך למומלץ. זאת הייתה דוגמה מצוינת לערך שהשכלת לכתוב בצורה מעניינת ובו בזמן שמרת על הדיוק. מלמד כץ 14:41, 7 במאי 2007 (IDT)
תודה למברכים. שימו לב, הוספתי שם סטטיסטיקה על התקדמות הפרויקט, שיהיה לנו במה להתגאות! אך עדיין עבודה רבה לפנינו. בדקנו ביסודיות אולי רבע מהערכים. יש הרבה לשיפוץ, כמה לא גמורים וכמה שהועלו כלפיהם טענות. רעיונות חדשים יבורכו אך הם. ברגע יש רק מוכן אחד במחסנית. בעזרתכם הברוכה נתקדם. חגי אדלר 19:41, 7 במאי 2007 (IDT)

מפעיל נולד[עריכת קוד מקור]

האם יורשה לי להציע אותך? יונתן שיחה 06:34, 7 במאי 2007 (IDT)

תודה רבה. לא באתי לכאן בשביל זה... באתי לכתוב ערכים ולהחכים, וזה גוזל ממני מספיק זמן. חגי אדלר 06:37, 7 במאי 2007 (IDT)

כור גרעיני בכוננות שיגור[עריכת קוד מקור]

בוקר אור (לילה אור?) חגי,

אני מציע להחזיר את הצעתי מכוננות שיגור לדיון, עד שאריה יעבור עליה. זאת לא רק מטעמי נימוס והגינות אלא לטובת שיפור ההצעה. בפרט, המשפט האחרון טעון ליטוש שאריה יעשה טוב ממני. בתודה, ליאור 07:20, 7 במאי 2007 (IDT)

  • עדיין לילה.
  • אריה עבר על זה.
  • אריה קורא כאן אצלי קבוע.
  • ערך נמצא בכוננות לפחות כמה ימים, כך שאין מקום לדאגה.
  • בכלל העברתי לכוננות הידעת? של אריה כמדומני, על הכור של פרמי. חגי אדלר 07:26, 7 במאי 2007 (IDT)

חגי שלום. כנראה לא שמת לב להודעתי לגבי תבנית אונייה - אשמח אם תסביר לי איך הוספת, אני לא הצלחתי. תודה, קלונימוס 11:49, 7 במאי 2007 (IDT)

אתה זוכר שבזמנו ביקשתי מערן שיוסיף לצוללת "עומק צלילה מירבי"? פשוט נכנסתי לתבנית וראיתי מה הוא עשה כדי להוסיף נתון נוסף, וחיקיתי אותו. ראה עכשיו את השינוי שלי? זה קרוב למה שאתה ניסית? 16:50, 7 במאי 2007 (IDT)
זה קרוב למה שניסיתי, לא ברור לי ההבדל. מילא, אם אצטרך עוד משהו אציק לך. קלונימוס 12:19, 8 במאי 2007 (IDT)

ערב טוב חגי,

רציתי להודות לך על ההזדמנות הנדירה שהענקת לי להזדהות ליום אחד עם עוזי ו. ועם אלמוג בשבתם כ"מחקנים". בדרך כלל אני מוצא עצמי תומך בהשארת כל תוכן בעל ערך בוויקיפדיה, גם אם חשיבותו זניחה לרובנו (1, 2). מדי פעם אני משתומם על החריצות והלהיטות שבה יש הממהרים למחוק את מה שניתן היה להושיע עם מעט עבודה.

הפעם מצאתי את עצמי מקדיש ימים מחיי הקצרים לקידום מחיקתו של ערך שאין כל מחלוקת על עצם חשיבותו. טרחתי להיוועץ בעניין גם עם הראל וגם עם ערן, ובעקבותיהם גם עם אורי, אסתר, מורט וצ'כלברה. התאמצתי לעקוף את המכשלות שמצאתי בדיוני מחיקה קודמים, גם במחיר מתיחת הדיון על פני 10 ימים, במקום לסגור אותו אחרי שבוע כמו שעון. חשבתי שפעם אחת הצלחנו כקהילה לטפל בכפפות של משי בנושא כאוב, בלי להכפיש ולפגוע.

והנה, ברגע שהודעתי על סיום הדיון קם משתמש נכבד ומתנגד למחיקת הערך. הוא לא קרא את הדברים שכתבתי בעמל רב, הוא לא קורא אותם גם לבקשתי המפורשת. הוא אפילו מטיף לי הלכה שאין לי עמו כל מחלוקת על נכונותה - הצורך לשרת את ציבור הקוראים, שקודם לנוחות המחקנים. ואחרי שאמר את דברו ושמע את התייחסותי - דממה. עצר את מחיקת הערך ונעלם אל השקיעה. אני יודע שלא זו היתה כוונתך, אבל הכעסת אותי, חגי. עתה לראשונה יכולתי לשער מה מרגישים עוזי או אלמוג, כשהאידאולוג המסור שמסכל את בקשת המחיקה שלהם לא מגיע אפילו למכפלת גילם ונסיונם.

אני מזדהה עם הטיעונים שהעלת כנגד המחיקה ומבקש שתביט בדם הרע שנשפך על הערך המטעה הזה. בבדיקה חטופה של הקישורים לערך הקיים מצאתי חמישה משתמשים שונים שהתבססו על מידע שגוי מהערך בדיונים שונים, ואני בתוכם. אין לדעת כמה פעמים צוטטו ההבלים הללו מחוץ לוויקיפדיה, ועוד כמה זמן יוסיפו להדהד בזכות חוסר תשומת הלב שלנו. לו היה מדובר בעוד ערך שמזכיר כמה טענות לא בדוקות (3), אפשר היה להמתין ככל שיידרש לשכתובו. הפעם אפילו הכותבים שתרמו לערך לא ניסו להגן עליו בדיון, ודומני שיחושו הקלה כשהגרסאות עליהם הם חתומים יעלמו אל תהום הנשייה.

לאור כל זאת, אבקש שתניח לערך להימחק כפי שהוא, בלי להתנות זאת בכתיבת מערך הערכים החלופי. לתשובתך אודה, ליאור 03:04, 8 במאי 2007 (IDT)

ליאור ידידי, חושבני כי גישתך הנ"ל בטעות יסודה. ראשית, מנין לך שלא קראתי את שכתבת? קראתי גם קראתי. שנית, אני מאמין גדול במעשים ולא בדיבורים. רוצה ראיות? קח את יחידות מידה על שם אישים שהועמד למחיקה (ונמחק) בגלגול אחר שלו. טרחתי ועמלתי, ובעזרתם של אחרים העמדנו ערך למופת. דוגמא אחרת היא התפרצות כתוצאה מהתגרענות שם מלמד בעיקר, אך גם אני, העמדנו ערך יפה ומעניין במקום בו המחקנים עמדו עם הגרדום. ומה ביקשתי פה? ביקשתי שבמקום רק למחוק, יקום מישהו, כמו שאני עשיתי בעבר, ויכתוב את הערך. יתרה מזו, אפילו ציינתי שקצרמר יספיק. אם טרחת כה רבות, אין לי ספק שיכולת לכתוב גם קצרמר. הרי ברגע שערך זה ימחק, אין לו תקומה. למיטב ידיעתי זה לא ערך חסר נכונות לחלוטין. קראתי לא מזמן תקציר מחקר שכל הנשים האשכנזיות היהודיות הן צאצאי 4 נשים, כנראה מאיטליה. כנראה שיש דרכים להוכיח זאת ממחקר גנטי. לכן לא ברורה לי כל כך השקפתך "למחוק וזהו". האם אתה חושב שאי אפשר להשאיר אותו בשם אחר אפילו, או בכוון מחקר קצת שונה? כמה שורות? תמהני. זה לא עניין של מכלילנים נגד מחקנים. זהו נושא שרבים מודעים אליו והשמדה פיזית מלאה, תגרום לחוסר באנציקלופדיה. אשר ל"העלמותי", ובכן לא איש מדון אני. הבעתי את דעתי, ואין לי עניין להתווכח עד קץ הימים כמו רבים אחרים במזנון. לכן, אחזור על בקשתי, במטותא ממך, הקדש כמה דקות מזמנך וכתוב קצרמר נכון על הנושא. בטוחני שעם הזמן הוא יורחב לאור המחקרים החדשים. 03:37, 8 במאי 2007 (IDT)
אני שמח שטעיתי כשהסקתי שלא קראת את דבריי. אני גם שותף לדעתך שמעשים עדיפים על דיבורים. יותר מכך, כתיבת ערך טוב היא מהנה ומרגיעה לאין שיעור לעומת דיוני מחיקה, בייחוד כשאני מוצא את עצמי במפתיע בראש המצדדים במחיקה.
אם כך, מדוע שלא אפשיל שרוולים ואכתוב במקום לקשקש? לכך סיבה מעשית מוצקה וסיבה ערכית רעועה יותר. הסיבה המעשית מפורטת בדף הדיון ההוא - איני יודע איך להביא את הממצאים בלי להוציאם מהקשרם, במיוחד כשחסרים לי ערכים בסיסיים יותר המסבירים את שיטות המחקר הנדונות. בנוסף, מימיי לא כתבתי קצרמר ודומני שכתיבתו תטריח אותי לא פחות מכתיבת ערך ראוי לשמו. סיבות מעשיות אלה יבואו על פתרונן בבוא היום, אולי אפילו בחודש הקרוב.
הסיבה הערכית היא חופש הכתיבה הוויקיפדי. זכותי לכתוב בעצלתיים על מערכת הראייה, נושא בו אני מצוי מעט ואינו פוגע באיש, בלי שאדרש לכתוב מחדש כל ערך מחפיר ברמתו בו נתקלות עיניי. לצורך העניין, אילו הייתי כותב את הערך הבא תחת השם אסון המים:
אסון המים (Water Catastrophe) הוא אסון מחריד שהתרחש לפני 2.4 מיליון שנה. באסון נמלאו האוקינוסים מים הודות לתרומתן הצנועה של חיידקי הכחוליות, מהלך שהכחיד 90% מאוכלוסיית היענים.
אני מצפה שלכל משתמש תהיה הרשות לומר "הערך הזה הוא קשקוש מוחלט ויש למחקו" בלי שיידרש לכתוב קצרמר מתאים על אסון החמצן. יותר מכך, איני מצפה מאיש להעביר את רסיסי המשפטים הלא-שגויים-לחלוטין לערך החדש כדי לשמור על הקרדיט שלי. זכותו המלאה של כל כותב לכתוב ערך חדש מן היסוד, בזמנו החופשי, תחת שם מתאים וללא מתן זכויות יוצרים לערך המחפיר שדירבן אותו לשבת ולכתוב.
צר לי שאני מוסיף להטריח אותך לוויכוח ספק מעשי זה כשחילוקי הדעות בינינו כל כך מועטים כמדומני. אשר לחששך כי לערך לא תהי תקומה, סבורני שנושא הערך מספיק מסקרן ומספר האנשים שהתנדבו לסייע במלאכה מספיק גדול, שכל כותב שיתגבר כארי ליצור את הערך המתאים יזכה לכל הסיוע לו יידרש. אשר לי, אני גם ירא מהמלאכה, גם שונא את הגזענות וגם מתבטל בערכים רבים מדי בהם יכולתי להועיל יותר. יום נעים, ליאור 14:01, 8 במאי 2007 (IDT)

שלום חגי, כשאתה מתקן תבניות מיון, אנא בדוק את תיקונך מול אתר חיצוני (למשל כאן). את החיפוש מומלץ לעשות עפ"י השם המדעי - שבאמצעותו הכי קל למצוא חומר. חיידקים הם לא ממלכה תחת על ממלכת חיידקים אמיתיים - אלא שם כולל לחיידקים אמיתיים וחיידקים קדומים (ולעתים משתמשים סתם ב"חיידקים" כשמתכוונים לחיידקים אמיתיים). ערן 08:11, 8 במאי 2007 (IDT)

דווקא בדקתי באנגלית ושם זה תחת Bacteria, זה חיידקים. (ותחת ממלכה, לא על ממלכה) אבל נראה שאתה צודק. חגי אדלר 08:16, 8 במאי 2007 (IDT)

שלום חגי, ג'ודי העמידה את הערך כמועמד להמלצה והוא נמצא כעת ברשימת ההמתנה. האם תרצה לסייע במאמצי ההכחלה שלו? אני הוספתי לפני כמה ימים פרק קצר על כיראליות בחלל ויש שם כמה מושגים אסטרונומיים - אתה מוזמן לבחור... בנוסף, ביקורת על הערך בדף השיחה ותיקונים בו יתקבלו בשמחה. מלמד כץ 17:28, 8 במאי 2007 (IDT)

אחד לפחות עלי! חגי אדלר 17:33, 8 במאי 2007 (IDT)

חגי יקירי, אנא עיין במטותא ממך במשתמש:קלונימוס/ארגז חול רביעי, ואמור לי האם הפרק "מבנה" נחוץ, או מיותר. סתם התלבטות שעלתה אצלי עכשיו. תודה! קלונימוס 21:47, 8 במאי 2007 (IDT)

  • פרק חשוב מאוד. בלעדיו אין ערך מכובד!
  • מאפוא נולדו עוד 28 מ"ר של מפרשים? בטבלה כתוב 5,440 מ"ר.
  • כשאתה כותב תאריכים, אל תשכח את ה"-". ב-28 ביולי.
  • אתה מציין שהאדמירל נשפט וזוכה. שמחה, גילגמש ואנוכי ודאי מבינים למה. אבל כל שאר הקוראים תמהים, מדוע הוא נשפט לעזאזל. זרוק עצם. חגי אדלר 22:27, 8 במאי 2007 (IDT)

לוח שנה שביקשת[עריכת קוד מקור]

למנוע פיצול דיון מעביר לשיחת ויקיפדיה:הידעת?/2007 חגי אדלר 01:10, 9 במאי 2007 (IDT)

בבקשה לעבור על עריכתי בתבנית:הידעת? 9 במאי - סדרה 2. יונתן שיחה 04:35, 9 במאי 2007 (IDT)

אתה לא ישן? זה יכול קצת לבלבל כי מי ערב ש"פ.ה. ואזאק" היה כלב רועים גרמני? חגי אדלר 04:49, 9 במאי 2007 (IDT)

מדד היעילות[עריכת קוד מקור]

היי חגי, ראיתי את מדד היעילות בדף המשתמש שלך, ובהתחלה חשבתי שהוא נכון, עד כדי כך ששקלתי בחיוב לאמץ אותו (אם כי אני חייב להשוויץ שאצלי המדד עומד על 84.5%, ערב כתיבתו של ליהוג זה). מצד שני, אני חושב שתיקון של פסיק בדף במרחב הראשי שווה פחות מלהגיד למישהו בדף השיחה שלו מילה טובה על ערך שכתב. כמובן שאין חולק על כך שהתוספת שלי בדף השיחה שלך היא בגדר ברברת... עידו 19:37, 9 במאי 2007 (IDT)

אני שמח שמישהו מתעניין בהגיגי בדף המשתמש... אתה כבר השלישי! לגופו של עניין, אין כמובן שום דרך בעולם למדוד יעילות ביעילות. יש כאן כותבים כמו גברת תרד שבעיקר מבצעים תחזוקה. או עודדי וסקרלט אשר על ההשחתות. יש כותבים המכינים מאמר ב-WORD ןמעלים במכה אחת. הנושא כבר נטחן לעייפה בהצבעת הרף לאישור מחיקה. לפחות לגבי, אני יכול להעיד שהמדד נשמר די בקפידה. אני בודק זאת כל חודש חודשיים, וזה בקושי משתנה. יכולות להיות לי עוד לפחות 300 עריכות יעילות מפרויקט הידעת?! לצערי זה במרחב ויקיפדיה. האמת, המדד הוא בעיקר בשבילי, לראות שאני לא מברבר מדי... ואגב, התגובה שלך כאן אינה ברברת. אני מקבל אותה כמילה טובה, גם בלי אישור הפרלמנט. אתה חושב שצריך להכניס שיחת משתמש למדד היעילות? חגי אדלר 20:07, 9 במאי 2007 (IDT)
כמו ששנינו מסכימים, מאחר שזה לא מדהו שניתן למדוד מספרית באופן חד משמעי, זה לא כזה משנה. אגב, שים לב שנתתי לך מילה טובה (ואם אני כבר בשוונג - אני אתן עוד אחת גם על העבודה הטובה שלך בהידעת), אבל הקפדתי לא לתת עיטור... עידו 20:29, 9 במאי 2007 (IDT)

היי חגי

אתה מוזמן להיכנס ולהעיר הערות בונות,לשאול שאלות וכל מה שיעלה על דעתך.

אפשר גם כאןמודל בלק ושולס. איתן6 21:26, 10 במאי 2007 (IDT)

סוף סוף מישהו גואל אותנו מהחרפה של חוסר בערכים פיננסיים רציניים. אקרא בעיון מאוחר יותר. לגבי מודל בלק ושולס, מרפרוף, בולטים בחסרונם הסברים על גמא, דלתא, וגא, ת'טא ו-RHO שבלעדיהם אף משקיע אופציות רציני לא זז. חגי אדלר 21:42, 10 במאי 2007 (IDT)

אתה מתכוון וודאי לאלה Greeks או לאלהgreeks? אם יהיה זמן ,אולי .אופציות זה לא ממש התחום שלי במימון .אני יותר בתחום של מניות ואג"ח להמרה . אשמח אם אתה תוכל לתרום . בינתיים נוסף גם זה אג"ח קונצרנית וגם זה אג"ח להמרה. איתן6 23:44, 10 במאי 2007 (IDT)

זה greeks כמובן... אם כי זה לא ברמה הכי הכי. יותר מדי מתמטיקה, פחות מדי הסברים. תהיה בקשר עם משתמש דניאל ונטורה. הוא מתמצא בשוק ההון, עבד הרבה שנים בבנק לאומי. ודאי ישמח לשת"פ. אם יורשה לי, אתה כותב תחת תבנית עריכה ב-4-5 ערכים. זה לא מומלץ, אלא אם הם קשורים קשר בל ינתק. אתה בעצם חוסם את כולם יחד לעריכה בפני אחרים. חגי אדלר 23:51, 10 במאי 2007 (IDT)

לגבי היוונים (או שמא היווניות?)זה היה בצחוק ,כמובן. אני עובד בו זמנית על 4 ערכים משוק ההון (שלושה שיצרתי ואחד ששיפרתי). מאחר ואני מרצה בנושאים האלה אני משלב את שני הדברים וכותב בו זמנית בכולם. איתן6 00:11, 11 במאי 2007 (IDT)

חגי שלום ![עריכת קוד מקור]

האם אני יכול להתקשר אליך כעת ? אם כן שלח לי במייל את מספר הטלפון שלך. דף משתמש שיחה 03:10, 11 במאי 2007 (IDT)

שלחתי. חגי אדלר 03:12, 11 במאי 2007 (IDT)
עניתי לך במייל (באמת חשבת שאתקשר לארה"ב ?) דף משתמש שיחה 03:25, 11 במאי 2007 (IDT)

אל תוסיף {{מחק}} להבלים חדשים. זה רק מוסיף עבודה לך ולמי שמוחק. תודה, ‏odedee שיחה 07:31, 11 במאי 2007 (IDT)

אני לא מבין למה אתה מוריד את התמונה. היא אפילו נכללת במסגרת שימוש הוגן. פשוט אין לי זמן לחפש אותה במקום אחר. המקור הוא ישן בכל מקרה. חבל שהקורא לא יהנה ממנה. ‏Daniel Ventura08:42, 13 במאי 2007 (IDT)

אתה רוצה לשלם קנס 15,000 שקלים? כתב לך המשפטן שלנו בכבודו ובעצמו שזה לא שימוש הוגן. למה להסתבך? (אלא אם מדובר בתמונה אחרת, וזו טעות שלי) חגי אדלר 08:46, 13 במאי 2007 (IDT)
הורדת את התמונה הלא נכונה. בכל זאת שישאר בלי תמונות. הטרדתי את התמונה שהוא התכוון שהיא על הגבול - התמונה השניה. הראשונה היא מספר שהמהדורה הראשונה שלו הייתה 1941. אני מבין שהורדת אותו סופית. יישר כח. ‏Daniel Ventura09:26, 13 במאי 2007 (IDT)

שיחזרת ופגעת בשני קישורים מעודכנים. אם הסגנון לא בסדר ואין מי שיתקן אותו, הרי התוכן ראוי להסרה. אלה אם תקבל על עצמך להסדיר את נושא הסגנון. ערך עם סגנון לקוי אינו מוסיף כבוד לויקיפדיה. הועתק גם לדף השיחה של הערך. ‏Daniel Ventura19:00, 13 במאי 2007 (IDT)

מדוע מחקת שנחטף אליהו אשרי בשנת התשסו?

מכמה סיבות. זו אנציקלופדיה, ולא כל ארוע משני נכנס בה. עם כל הצער, זהו ארוע משני ולא ארוע מכונן. אין עליו אפילו ערך, וכנראה גם לא יהיה. בלוח העברי בפרט, מכניסים ארועים הקשורים ביהדות או בארץ ישראל. 17:44, 14 במאי 2007 (IDT)

הועבר לשיחה:מערת איילון. חגי אדלר 17:53, 15 במאי 2007 (IDT)

מצאתי מאמר נוסף ורעננתי את ידיעותי בכימיה. עכשיו אולי הערך יעמוד בדרישות הסף. יופיע גם בדף השיחה של הערך. ‏Daniel Ventura22:43, 15 במאי 2007 (IDT)

האחיות אנדרוז[עריכת קוד מקור]

חגי שלום. תכנס בהזדמנות לדף השיחה של הערך בעבודה האחיות אנדרוז ותראה אם אתה יכול לעזור לי בתשובות. תודה--Arikb 09:07, 16 במאי 2007 (IDT)

ראיתי את ההגיה שיצרת. נראה לי סביר. הגיות זה לא התחום החזק שלי. אם תרצה הסבר על קבוע האבל יהיה לי יותר קל... בברכה, חגי אדלר 09:19, 16 במאי 2007 (IDT)

אנא צור עימי קשר במייל isrnmn@yahoo.com

שלום וברכה, אשמח אם תזדהה. חגי אדלר 09:16, 16 במאי 2007 (IDT)

אני רוצה להעזר בך על מנת לנסות להכניס קצת סדר בערך "מערת איילון"

בשמחה, אחרי החופשה. חגי אדלר 08:29, 20 במאי 2007 (IDT)

תודה על ההערה בדף השיחה. יש הרבה צדק בדבריך. תומר ש 20:28, 16 במאי 2007 (IDT)

תמונתו של הבעש"ט[עריכת קוד מקור]

כפי שביקשת בדף השיחה שלי הנני מצרף לינק לסימוכין שלי לגבי תמונתו של הבעש"ט (בעצם לא תמונתו של הבעש"ט): http://bh.hevre.co.il/forum/topic.asp?topic_id=1121619 תקרא ותחזיר את מה ששינתי. אלי מלכיאל 22:51, 16 במאי 2007 (IDT)

:: אקרא, אחרי החופשה. חגי אדלר 08:31, 20 במאי 2007 (IDT)

נהניתי לקרוא את הערך שכתבת! --Yoavd 19:35, 19 במאי 2007 (IDT)

תודה. כיף לקבל תגובות כאלה. חגי אדלר 08:33, 20 במאי 2007 (IDT)

יש לך קישור לתמונה החופשית? ‏Yonidebest Ω Talk 00:16, 20 במאי 2007 (IDT)

לא משנה. ‏Yonidebest Ω Talk 00:22, 20 במאי 2007 (IDT)

העלית את התמונה הנ"ל שלא בהתאם להנחיות הברורות המופיעות בדף העלאת קובץ לשרת ובדפי העזרה בנושא תמונות. אנא פעל על פי ההנחיות בדף זה, אחרת התמונה עלולה להימחק בשבוע הקרוב. בהמשך לשיחה זו אני לרשותך לשם מתן מידע ועזרה. לחלופין, ניתן ואף רצוי לפנות לדלפק הייעוץ שכן שם יש סיכוי טוב יותר לקבל תשובה מהירה יותר. ‏Yonidebest Ω Talk 02:34, 20 במאי 2007 (IDT)

שמתי PD. חגי אדלר 08:34, 20 במאי 2007 (IDT)
תודה. שים לב שתמונות חופשיות יש להעלות לוויקישיתוף. ‏Yonidebest Ω Talk 11:52, 20 במאי 2007 (IDT)

ראיתי שגם בזמן החופשה אתה פעיל - כל הכבוד על המסירות. אני מקווה שהייתה לך טיסה נעימה. להתראות, מלמד כץ 05:09, 20 במאי 2007 (IDT)

הערתך בדף הארכיון[עריכת קוד מקור]

שלום! ראשית, לא נהוג, עד כמה שידוע לי, לערוך דף שכבר אורכב. שנית, לעניין עצמו: פעמים כה רבות מספור פגעו בי בוויקי ללא כל התנצלות עד שנראה כי זו דרכה של ויקי ושאין על מה לתמוה. אם הערתי לגבי חגי ישראל, שאותם אינני חוגג פגעה בך, אני מתנצל. בדרך הצינית-סרקסטית שבה הבעתי דברַי אולי לא הייתה תועלת רבה ואף להיפך, אך כוונתי הייתה בעיקר הבעת תרעומת על כך ששוב ויקיפדיה אינה עוד ויקיפדיה העברית כי אם ויקיפדיה הישראלית/הציונית וכולי. אין זה סוד שדעותינו ואמונותינו רחוקות זו מזו כרחוק מזרח ממערב, אך כפי שאתה מבקש ממני להבין את עמדתך, הייתי מבקש ממך גם להבין את עמדתי. אני מתנגד לכל אלימות: זו הפלסטינית כזו הישראלית, זו הדתית כזו החילונית וכיו"ב. באופן לא מפתיע במיוחד, אני שם לב כי נרטיב אחד מושל כאן בכיפה וכשנרטיב אחד מושל, הנייטרליות מוטלת בספק. לפיכך אני משתדל תמיד להבליט את הסיפור הפלסטיני (כי יש מספיק אנשים שיספרו את זה הציוני), את הסיפור הפציפיסטי (כי יש מספיק אנשים שיחדדו את העמדה הצבאית-ביטחוניסטית) וגו'. נא שים לב כי את דעותַי אני נוטה לשמור במרחב המשתמש שלי והרחק מהערכים, מהידיעה הברורה שיהיה לי קשה, שלא לומר בלתי אפשרי, לערוך בצורה "NPOV", עד כמה שזה אפשרי. (בדוק את רשימת הערכים שכתבתי. לא תמצא אף ערך פוליטי. כמו כן גם עריכות קטנות שערכתי כמעט מעולם לא נגעו בפוליטיקה). אני חוזר על התנצלותי בעניין חגי ישראל, בתקווה רבה שתהגה גם בצד הפחות נעים שבהם, שעליו נסיתי להצביע, ומקווה שדברים יתנהלו בדרכי נועם. HansCastorp 05:00, 22 במאי 2007 (IDT)

אופס... לא שמתי לב שזה דף ארכיון. צבע אותו בתכלת - תבנית ארכיון. קשה לי להגיב ארוכות כי אין לי מקלדת עברית, אבל שים לב שיש נושאים רגישים ואנשים נפגעים. "יש מספיק אנשים שיספרו את זה הציוני"... ואני דווקא מרגיש שאביר המתמטיקה וכמותו הם פה מיעוט (מבוטל?). חגי אדלר 05:14, 22 במאי 2007 (IDT)

הטיול בירושלים[עריכת קוד מקור]

שלום חגי, אני מניח שהגעת לארץ, אז "ברוך השב!" :) אני מחפש להצטרף לטרמפ לטיול בירושלים ביום שישי, מאזור המרכז. אין לי מושג היכן אתה גר בארץ. יש אפשרות להצטרף אליך? אלדדשיחה 06:37, 22 במאי 2007 (IDT)

ת"א. ביום חמישי אדע אם אני בא ברכב. חגי אדלר 13:07, 22 במאי 2007 (IDT)
בקשתי מתבטלת, בסופו של דבר לא אגיע. אלדדשיחה 17:15, 24 במאי 2007 (IDT)
אם אתה מתחרט, יש לי רכב ומקום. חגי אדלר 17:32, 24 במאי 2007 (IDT)
בסופו של דבר הסתדרתי ואגיע - תודה רבה, חגי. אלדדשיחה 17:56, 24 במאי 2007 (IDT)

חגי, ניתן לשלוח לך מייל? מלמד כץ 18:12, 24 במאי 2007 (IDT)

זמין. חגי אדלר 18:17, 24 במאי 2007 (IDT)
נשלח. אגב, מה דעתך על הידעת של הכדורגל? יש עוד סיפור מעניין על הפועל תל אביב וגמר הגביע הראשון. הוספתי הערה בגביע המדינה בכדורגל. מעניין שבאותה תקופה הבריטים שלטו בהתאחדות הכדורגל וגם ידעו לנצל יריבויות בין מכבי והפועל. מלמד כץ 18:27, 24 במאי 2007 (IDT)
עוד מעט נבדוק איזה נזק חוללתם בהעדרי... (-: חגי אדלר 00:42, 6 ביוני 2007 (IDT)

שלום חגי, אני משקיע מאמץ בערך זה שהצבתי אותו ברשימת ההמתנה לפני זמן מה. לפי דעתי הערך במצב טוב למדי, אם כי שיפורים מסוימים עדיין נחוצים. עזרתך תתקבל בברכה. מלמד כץ 20:42, 26 במאי 2007 (IDT)

חזרתי... תן לבדוק מה קורה. חגי אדלר 00:41, 6 ביוני 2007 (IDT)
היי חגי, הערך הזה נמצא כבר לא מעט זמן ברשימת ההמתנה ואני מתכוון להעביר אותו בקרוב להוספה למומלצים. אשמח אם תעבור עליו לפני כן (ותודה על התיקונים הקלים שכבר עשית בו). בברכה, ערן 18:57, 16 ביוני 2007 (IDT)
יטופל בסוף השבוע. חגי אדלר 05:29, 17 ביוני 2007 (IDT)

הזמנה לביקורת[עריכת קוד מקור]

הכה בי... קילגור טראוט 17:01, 7 ביוני 2007 (IDT)

לוחות שנה לועזיים-עבריים[עריכת קוד מקור]

חגי שלום !
התחלתי ניסוי של לוחות שנה לועזיים-עבריים, ראה 2005, 1700. חטפתי על הראש מדוע העזתי להכניס ללוח את י"ז בתמוז, ומדוע אין שם את הרמדאן או את יום האישה הבינלאומי. אודה לך אם תביע את דעתך ב-ויקיפדיה:מזנון#לוחות שנה - תוכן.
אגב הכל התחיל ממחלוקת שהתעוררה בנושא מיקום לוחות השנה ויקיפדיה:מזנון#לוחות שנה - מיקום - אשמח שתרשום את דעתך גם בנושא זה. דף משתמש שיחה 11:19, 11 ביוני 2007 (IDT)

האמת היא שבלוח במתכונת זו, בערכי השנים, יש משהו בדבריהם. אולי באמת תוסיף חגים מרכזיים של דתות מובילות. למשל חג המולד של הנוצרים, רמדאן של הערבים, יום הולדת שינטו... אני לא מומחה בזה. כמובן שאין מקום לחגים משניים כמו יום כדור הארץ וכו'. י"ז ישאר שם כמועד עברי. במועדים העבריים אל תקצץ. אגב, אם זו בעייה לזהות את התאריך המדויק, כמו הרמדאן שזז כל הזמן, בקש הגדרה מהמבקשים להוסיף. חגי אדלר 11:50, 11 ביוני 2007 (IDT)
תודה. ראה תשובתי שם. דף משתמש שיחה 14:03, 11 ביוני 2007 (IDT)

שלום חגי, האם החלטת באשר לאתר טיולי? לא הודעת לי מה ברצונך לעשות. דורית 01:03, 13 ביוני 2007 (IDT)

שלום דורית, עיינתי בכמה מסלולים, ולמרות שישי שם כמה אלמנטים פרסומיים, לא ראיתי חריגה משמעותית מאתרים אחרים אליהם אנו מפנים. אני יכול לתת דוגמאות רבות. העניין הוא הכמות. יש הרבה הפניות מתבנית זו. מה שחשבתי, אולי ניתן רק הפניות ממקומות בהם הטיול "מתבקש", למשל שמורת בתרונות בארי או בארי (קיבוץ), ולא מכל פרח עלי אדמות. בפרחים רק טיול שהוא יחודי לפרח. למשל אם פרח מסוים פורח רק באזור מסוים, בתקופה מצומצמת, שאם לא היית שם בזמן הזה - הפסדת. כך לא יהיו עשרות הפניות שעלולות לתת תחושת פרסומת, אך הקורא ירויח ערך מוסף. אני אומר שנית, הפרסומת שם לא "כל כך קופצת לעיניים". מה דעתך? (ודעת אחרים ה"מנויים" על הדף שלי) מלמד-כץ, אתם אנשי טבע (גם). מה דעתכם? חגי אדלר 01:40, 13 ביוני 2007 (IDT)
תודה על התשובה המהירה חגי. עם זאת, צר לי, דעתי אינה נוחה מהעניין. בחלק מהקישורים הפרסומת היא כפולה מהתוכן. ולי אישית לא ברור למה הוויקיפדיה צריכה להעניק במה לשירותי טיולים, עם פרסומות לצימרים, כתיבה על אגדות, שירים וכולי. יש כאן גם את המדרון החלקלק, בסופו של דבר כפי שמפעילים שונים יכולים להעיד, תמיד בא פרסומאי(/ת) אחר שטוען לאותו דבר ומקשר שיטתית לאתר שלו. אם אתה בטוח שברצונך להשאיר את הקישורים, אזי עליך לעבור על כל אחד ואחד מהם ולהחליט מתי הפרסומת "נסבלת" ומתי לא, ולהכריע בהתאם. בברכה, דורית 01:48, 13 ביוני 2007 (IDT)
אני מסכים עם חגי. כל עוד מתווספים מעט קישורים (לא באופן סיטונאי) לערכים רלוונטיים מאוד וייחודיים, אז הקישור לאתר הזה יכול להועיל. קישורים שיש בהם מעט מידע על הטיול או פרסומות גדולות מדי - לא כדאי להוסיף. בקיצור, כל קישור לגופו. מלמד כץ 02:44, 13 ביוני 2007 (IDT)
איני מתלהבת מאתר זה או דומיו, אך אין לי כוונה להתעקש בעניין. לטיפולכם בקישורים אודה. ליל מנוחה, דורית 02:51, 13 ביוני 2007 (IDT)
קחי למשל את מצוק תמרור לעין בוקק. המאמר משולב בהסבר על מצוק ההעתקים, ירידת מפלס ים המלח ועוד. ערך מוסף - ודאי שיש. פרסומת - מינימלית. הפניה כזו אפשר לתת בערכים המתאימים. חגי אדלר 02:54, 13 ביוני 2007 (IDT)
חגי האם אתה עובר על הקישורים ומחפש צדיק בסדום או שאנו יכולים להסירם? הידרו 22:16, 15 ביוני 2007 (IDT)
מחקו את התבנית כך שאיני יכול לחפש אפוא היה ואפוא עדיין נשאר. יש לך קישור שמרכז את כל המופעים? חגי אדלר 23:30, 15 ביוני 2007 (IDT)
זה לא משנה. אתה יכול עדיין לפתוח את הדף שלה (למשל ע"י חיפוש) ולהיכנס למצב עריכה (כאילו שאתה יוצר אותה). בשלב זה אתה יכול ללחוץ על "דפים המקשרים לכאן". ‏odedee שיחה 23:44, 15 ביוני 2007 (IDT)
חפש "tiuli". הידרו 02:24, 16 ביוני 2007 (IDT)
הידרו, עברתי על כ-20 ערכים, ולטעמי הערך המוסף כאן עולה על הפרסומת, אם קיימת. לכן אבקשך(כם) לא להשמיט יותר קישורים הקשורים לערכים, או להביא את זה לדיון בפורום כלל ויקיפדי. אשמח גם לדעת כמה קישורים כאלה כבר הושמטו. חגי אדלר 23:28, 17 ביוני 2007 (IDT)

קראתי והתפעלתי הן מהערך והן מהפרויקט עצמו , שחבל שלא מיושם בישראל לגבי כל האוכלוסיה שלא עובדת. בעיה אחת, היא הנתון המדהים "הוצאות הממשלה על התוכנית ב-1936 נאמדו ב-$894 מיליארד." נכון שזה תרגום מדויק מהערך האנגלי, אך לא צריך להיות כלכלן דגול כדי להבין שאין שום סיכוי שהנתון יהיה נכון. זכור גם שהדולר היום שווה פחות מעשירית משוויו לפני 70 שנים. כמה השוואות: 30$ לחודש בשנים האלו היה סכום שכלכל משפחה. בשיא הפרויקט היו בו חצי מיליון נערים, שקיבלו כל אחד סכום זה, מכאן , שבמשך שנה , עלות זו עמדה על 180 מיליון דולר. הסכום הנקוב בערך גדול לפחות בשלושה סדרי גודל מכל סכום שהייתי מקבל כסביר. --Yoavd 17:59, 13 ביוני 2007 (IDT)

הממ... הנתון היחיד שלקחתי משם אינו "עושה שכל"... קראתי על הפרוייקט בטיסה מסן חוזה לדנבר שלשום, והתלהבתי מאוד. החלטתי שאיך שאני מגיע הבייתה אני כותב על זה משהו! לא הופיע שם היקף הפרוייקט, אז לקחתי מוויקיאנגלי. אני אבדוק את זה במקומות אחרים. זכור לי מהמגזין שיש להם אתר, נבדוק שם. תודה. חגי אדלר 18:05, 13 ביוני 2007 (IDT)
בזכותך שיפרתי את הערך. העלות הכוללת הייתה $3B. ראה שם הרחבה. חגי אדלר 18:45, 13 ביוני 2007 (IDT)
נראה הרבה יותר הגיוני - כל הכבוד! --Yoavd 20:25, 13 ביוני 2007 (IDT)

אני מבין שלא טרחת לקרוא את התיקונים של עימנואל אלא הסתפקת בעובדה שמדובר בעימנואל ("משתמש חסום" כדבריך) כדי להחליט שהן לא ראויות. ביום שבו שינויים בערך נבחנים לגופו של אדם ולא לגופו של עניין, ביום הזה נגמר פרויקט ויקיפדיה. ‏DrorK‏ • ‏שיחה14:36, 14 ביוני 2007 (IDT)

קראת מה שכתבתי? איני מתייחס כלל לסוגיות אלו, ועמנואל ואני דווקא בקשרים טובים (שאל אותו!). אבל לא יעלה על הדעת שמשתמש חסום (כל אחד), ימשיך לכתוב כאוות נפשו. ישוחרר מהחסימה - ימשיך לכתוב. שום דבר לא בוער. חגי אדלר 14:40, 14 ביוני 2007 (IDT)

ניופאונדלנד[עריכת קוד מקור]

היי, תודה על הביקורת.

לא עברתי באופן עיוור ודווקא כן חשבתי מה מתאים יותר לכל ערך. ראיתי את המקומות שתיקנת ואני דווקא לא מסכים איתך על התיקונים, אבל זהו נושא כל כך שולי שממש לא חשוב לי מה יופיע בסופו של דבר. העיקר שהרווחנו ערך חדש ושמי שיתעניין באחד המקומות הראשונים שהתגלו ביבשת אמריקה ימצא את מבוקשו. כשאני חיפשתי לאיזה ערך לקשר ניסיתי לחשוב אם יותר מתאים הקישור הגאוגרפי או הקישור המדיני. תודה על ההשתפות! עמוסמוס 09:30, 15 ביוני 2007 (IDT)

חגי שלום. אני עובד על הערך קטיושקה. ברוסית השיר נקרא קטיושה אך הוא תורגם לעברית כקטיושקה. רבים מכירים אותו דווקא כקטיושה. אז לדעתי צריך לעשות הפניה מקטיושה לקטיושקה וגם לעשות הבחנה בין קטיושה הטיל לקטיושה השיר. אתה יכול לסייע בעניין?--Arikb 09:50, 15 ביוני 2007 (IDT)

מיידית. חגי אדלר 09:54, 15 ביוני 2007 (IDT)
חגי. המשתמש אביעד הפנה את תשומת לבי לכך שאי אפשר להכניס לערך את המילים לנוסח העברי בגלל זכויות יוצרים. האם אפשר להכניס בית אחד או קטע עם הפניה למקור? (למשל הספר של גדעון מחניימי או לשירונט?) או לכל אתר אחר?--Arikb 10:31, 15 ביוני 2007 (IDT)
עניתי אצלך במקביל... חגי אדלר 10:32, 15 ביוני 2007 (IDT)

אם הגיעך המייל ממני לפני כמה שעות. אלדדשיחה 19:42, 15 ביוני 2007 (IDT)

ה-Router שלי שבק חיים אתמול, ולא יכולתי לבדוק דוא"ל. מצאתי פתרון זמני, ואגיב לך עתה. חגי אדלר 19:48, 15 ביוני 2007 (IDT)
חן חן, כבר עניתי. שבת שלום! (בעצם, עוד מוקדם אצלכם, נכון?) אלדדשיחה 20:00, 15 ביוני 2007 (IDT)

שלום חגי, יש לי בקשה ממך. אספתי מידע על גליליאו צעיר, אבל משום שאני משמש כעורך מדעי שלו הייתי רוצה שעוד מישהו יעבור על החומר ויבדוק שכל הפרטים רלוונטיים. האם תסכים לבצע עריכה לחומר שאשלח לך במייל? מלמד כץ 16:37, 17 ביוני 2007 (IDT)

ודאי שבטח! שלח לי בוורד. 18:06, 17 ביוני 2007 (IDT)
שלחתי, תודה מלמד כץ 19:23, 17 ביוני 2007 (IDT)
ערכתי והעליתי. נא להשלים נתונים בתבנית עיתון, גם שם וגם בגליליאו (כתב עת). חגי אדלר 19:51, 17 ביוני 2007 (IDT)
תודה, הוספתי תמונה. יש לך מושג מה זה פורמט ולמה הכוונה במערכת? מלמד כץ 23:27, 17 ביוני 2007 (IDT)

ראיתי שמחקת את הקטגוריה מינרלים מתוך פרידוט. החזרתי. כל עוד אין כלי טבעי שפורש בצורה אינטואיטיבית את עץ הקטגוריות אני מקטלג את המינרלים בכל הרמות. זו הדרך היחידה שבה אפשר לראות בצורה מדויקת כיום מהם המינרלים השייכים לכל קבוצה. ולכן את הכלקדון אני מקטלג בקטגוריה:קוורץ, וגם בקטגוריה:טקטוסיליקטים השייכת אליה וגם בקטגוריה:מינרלים סיליקטיים השייכת אליה וגם בקטגוריה:מינרלים השייכת אליה. לגלות שבערך חדש, שהוא רק אחד מ-105 ערכי המינרלים שבהם נעשתה עבודה זהה, יש קטגוריה אחת שהיא כלולה בתוך קטגוריה אחרת ולמחוק אותה מבלי לפנות אלי קודם היא טעות. אביהושיחה 21:50, 17 ביוני 2007 (IDT)

יש כלי כזה. תיכף אמצא אותו. יש החלטה עקרונית נגד קטלוג כפול, וכאן זה בברור קטלוג כפול. מסכים שיש לטפל עקרונית בבעייה ולא לתקן תיקון בודד, והנה אני מעלה את הבעייה... חגי אדלר 21:53, 17 ביוני 2007 (IDT)
אביהו, ראה את זה. זה כל מה שאתה צריך. חגי אדלר 22:36, 17 ביוני 2007 (IDT)
ראשית, אני לא מכיר בהחלטה עקרונית נגד קטלוג כפול. ראיתי לא מעט דיונים ולא ראיתי החלטה כזו. שנית, הכלי נפלא, אבל ייתכן שאיני יודע כיצד להפעילו. הוא אכן מראה את עץ הקטגוריות, אבל לא פורש אותו כך שאם אכנס לקטגוריה:מינרלים אני אראה את כל המינרלים, וזו הבעייה. הכלי שאני מחפש יאפשר לי קטלוג ברמה הנמוכה ביותר (בדוגמה שנתתי דלעיל כלקדון בקטגוריה:קוורץ בלבד) ואז כשאפרוש כל קטגוריה מעליו אני אראה אותו, כלומר מבלי שאקטלג אותו למשל בקטגוריה:טקטוסיליקטים. כיוון שהקטגוריה קוורץ נמצאת בקטגוריה טקטוסיליקטים אני מצפה לראות בקטגוריה טקטוסיליקטים גם את כלקדון. אביהושיחה 23:00, 17 ביוני 2007 (IDT)
ניסית עם הפרמטר "כל הדפים"? זה צריך לעבוד. אנסה גם אני. חגי אדלר 23:03, 17 ביוני 2007 (IDT)
ממה שראיתי בעץ יש כלקדון --> קוורץ --> ציקלוסיליקטים. זה מה שרצית? חגי אדלר 23:07, 17 ביוני 2007 (IDT)
ממש לא. קוורץ שייך לטקטוסיליקטים. ומה שאני רוצה הוא שאני אקטלג את כלקדון רק בקטגוריה קוורץ, אבל שאפתח את הקטגוריה טקטוסיליקטים, את הקטגוריה מינרלים סיליקטיים, ואת הקטגוריה מינרלים אני אראה אותו בכולם. אביהושיחה 23:45, 17 ביוני 2007 (IDT)
נפנה לפה את רותם. אולי הוא יודע. חגי אדלר 23:50, 17 ביוני 2007 (IDT)
אם רוצים לראות אותו כדף פשוט בקטגוריה בלי לקטלג אותו שם (אלא רק בקטגוריה אחרת) ובלי להשתמש בשום כלי מיוחד, אין דרך. ‏– rotemlissשיחה 21:05, 18 ביוני 2007 (IDT)

עברית :)
חגי, אני יודע שאתה נוהג לכתוב בכתיב חסר. ניחא, כתיב חסר הוא כתיב נכון, בכל מקרה. אבל יש בעיה עם המילה בעיה, שאותה אתה מאיית, משום מה, בעייה. הכתיב הנכון: בעיה. המילה (הדמיונית) בעייה אמורה להיקרא be'iyyah :-) אלדדשיחה 22:47, 17 ביוני 2007 (IDT)

נו אתה רואה, אני צריך לעולם לדבוק בכתיב החסר... תודה. חגי אדלר 22:59, 17 ביוני 2007 (IDT)
בשמחה :) אלדדשיחה 23:14, 17 ביוני 2007 (IDT)

שלום חגי. כתבת בדף ההמלצות: "ביצעתי חיפוש למילה שרון לפני חמש דקות והתאכזבתי לגלות שאין שום אזכור". האם ישנה דרך לחפש אוטומטית מילה בערך מסוים והיא נעלמה מנגד עיניי? ‏Gridge ۩ שיחה 01:44, 18 ביוני 2007 (IDT).

Edit --> Find on this page. אני משתמש ב-IE. אתה לא מחפש כך? חגי אדלר 01:47, 18 ביוני 2007 (IDT)
אחד, אין לי IE, יש לי FF. שניים, על מה אתה מדבר? ‏Gridge ۩ שיחה 01:48, 18 ביוני 2007 (IDT).
בתפריט FF משמאל יש לך תפריט EDIT. אחת האופציות שם היא חיפוש בדף נוכחי. זו אופציה של FF, לא ויקי. חגי אדלר 01:52, 18 ביוני 2007 (IDT)
חיים ולומדים, תודה. יש עוד סודות שאני לא יודע? מאז ומתמיד היה לי דפדפן עלום שם ששירת אותי נאמנה ולאחרונה עברתי לפיירפוקס. ‏Gridge ۩ שיחה 01:58, 18 ביוני 2007 (IDT).

מיזם אסטרונומיה[עריכת קוד מקור]

חגי, מתוך הרשימה ששלחת לי בזמנו בחרתי קרוב ל-40 ערכים שכדאי להרחיב ולשפץ אותם. הקריטריונים היו: ערכים מעניינים, מתת-תחומים שונים, יש מקום להרחבה, סיכוי להפוך למומלצים, נושאים חשובים. מלמד כץ 02:55, 18 ביוני 2007 (IDT)

הרשימה נראית מקיפה ומעניינת. אעבור עליה יותר מאוחר לראות אם משהו קריטי חסר. אני מציע לנצל את ההזדמנות ולהכניס כמה חסרים חשובים או דרושים לנו להידעת?

אתה יודע איך פותחים מיזם? יהיו לנו לפחות 5 מתנדבים, כולל "הענק הירוק" שנודב על ידי סקרלט. נקווה ליותר. יש לנו תחרות עם אינפלציית מיזמים לאחרונה. חגי אדלר 03:16, 18 ביוני 2007 (IDT)

הנה רשימה של כמה מתעניינים ומבינים שעולים לי בראש: מלמד-כץ, חגי, ירון, אבישי, רמי, אבי בליז', ערן. אולי גם בן הטבע יפתיע... חגי אדלר 03:24, 18 ביוני 2007 (IDT)
ואולי גם צחי ערן 02:35, 19 ביוני 2007 (IDT)
אני מכיר אותו כמבין, אבל איך מתמודדים עם המשפט: "גם משתמש זה מאס במפעילי המערכת, ופרש מהויקיפדיה."? חגי אדלר 02:52, 19 ביוני 2007 (IDT)
הוא עדיין פעיל ואני זוכר שכתב כמה ערכים טובים על תוכנית אפולו. ערן 02:55, 19 ביוני 2007 (IDT)
אני מציע לבקש מערן להכין דף מיוחד למיזם (אחרי שהוא יגמור לטפל בעבודה שנתת לו במירוץ לחלל...). לדעתי, חלק מהערכים יוכלו להיכתב על ידי אדם אחד, ובחלקם יהיה צורך בשיתוף פעולה. לגבי מקורות - כדאי שבתחילת העבודה כל כותב ירשום באיזה מקורות הוא מתכוון להשתמש (ויקי-אנגלית, NASA וכו...) - אנו נבחן את טיבם, ונציע מקורות נוספים אם יש צורך. זה יהיה יעיל אם בסוף הכתיבה אתה תעשה ביקורת עמיתים לערכים השונים ואני אעשה להם עריכה מדעית. לדעתי, בעבודת צוות פורייה של מספר כותבים נוכל תוך כמה חודשים להביא מחצית מהערכים ברשימה לרמה של מומלצים... מלמד כץ 13:00, 18 ביוני 2007 (IDT)
יצרתי טיוטא בויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/מיזם אסטרונומיה. ערן 02:31, 19 ביוני 2007 (IDT)
ערן, בתור פתיחה הדף נראה אחלה! האמן לי, מיזם מנוהל ומתויק טוב הוא מאבות ההצלחה, ולנו יש פתיחה טובה. טוב, צריך להתחיל לפרסם... נעשה זאת מחר. אתה יכול למיין את זה אלפאביתית? חגי אדלר 02:59, 19 ביוני 2007 (IDT)
מיינתי בעצמי. חגי אדלר 04:09, 19 ביוני 2007 (IDT)

נא להמשיך את הדיונים בדף שיחת המיזם. חגי אדלר 04:09, 19 ביוני 2007 (IDT)

שלום רב. בערך "קטיושה" ישנה טעות. כרגע אינני רוצה להתחיל בנושא ויקיפדיה. אם תרצה לתקן אנא פנה ל iirot@012.net.il

שלחתי. חגי אדלר 15:59, 18 ביוני 2007 (IDT)

תדע שאני מאוד מסכים איתך בנוגע לפרטיות, והתלבטתי רבות האם להגיש את הבקשה הזאת, החלטתי שכן לאחר שראיתי מכנה משותף רחב מאוד בין כל המשתמשים. אם יש מישהו ספציפי שתרצה שאני אחזור בי מבקשתי, אתה מוזמן להגיד לי מדוע ואשקול אותו מחדש. (אם אתה מעדיף, אתה מוזמן לשלוח לי אימייל) בברכה, תומאס 12:39, 19 ביוני 2007 (IDT)

שמע, לא בדקתי את כולם אבל לפי דף השיחה מאיה נראית לי משהו אמיתי, ובמיכל נתקלתי בערכי הספורט בעבר. כך שלדעתי הן לא חשודות. שים לב גם למה שכתבתי בדף האדום של הטילדה הרביעית. משום מה, ואני לא יודע למה, הצבעה זו (על אנג'לינה) קובעת פה שיאי השתתפות חדשים, ולכן אתה רואה את כל החדשים האלה. למה שלא תשאל את כולם בדף השיחה ישירות "אתם/ן בובות קש"? פקמן עושה את זה. למה ישר ללכת ל"נוהל חשוד"? חגי אדלר 12:45, 19 ביוני 2007 (IDT)
אני חושב שזה הרבה יותר מעליב פניה כזאת בדף השיחה (אני מאוד מצטער על מה שכתבתי בדף השיחה של פיאט, אני אבקש למחוק את הגרסה הזאת) אני אעבור שוב על התרומות של מיכל ומאיה. בברכה, תומאס 12:47, 19 ביוני 2007 (IDT)

מאיה היא בהחלט משהו אמיתי, חי ונושם, ותורם! תומאס, כדאי שתבדוק היטב לפני שאתה מאשים מישהו. אלדדשיחה 17:01, 19 ביוני 2007 (IDT)

הוספת תמונה לדף משתמש לא נחשב לשימוש הוגן. בברכה, ‏Yonidebest Ω Talk 01:10, 20 ביוני 2007 (IDT)

יוני, זה דף צחוקים. לא זכור לי שהיה איסור להציג תמונות אלה בדפי שיחה. חגי אדלר 01:13, 20 ביוני 2007 (IDT)
זה איסור לפי החוק הישראלי. לפי שימוש הוגן, דף צחוקים זה לא שימוש הוגן ביצירה מוגנת. אם אתה חושב שאני טועה, אתה מוזמן לשאול לדעתו של דרור אבי. בברכה, ‏Yonidebest Ω Talk 01:24, 20 ביוני 2007 (IDT)
זה לא עד כדי כך חשוב לי... חגי אדלר 01:28, 20 ביוני 2007 (IDT)

חגי, מצטער, ערכתי את כל הערך - וכשסיימתי, ראיתי שגם אתה עוסק בכך, ונאלצתי לדרוס (עשיתי שינויים רבים מדי). תוכל לבדוק מה השתנה בעריכה האחרונה שלך? אלדדשיחה 09:32, 20 ביוני 2007 (IDT)

אין עליך בזריזות! האמת שהעריכות שלי היו לצורך חניכה בלבד. יש אחת חדשה ומבטיחה, ראה שיחת משתמש:גילי ראם. אולי תציג עצמך שם גם, ונטפח אותה. אחרת היא לא תבין מאין נחתו כל השינויים... חגי אדלר 09:36, 20 ביוני 2007 (IDT)

אני פונה לחגי ולכול האורחים בדף שיחתו, שלא אוהבים את המלחמות שנערכות במזנון. נראה לי שהרעיון שהעלה שם הראל יכול להצליח. התייחסותכם בדיון יכולה לסייע. מלמד כץ 04:28, 21 ביוני 2007 (IDT)

להערתך היכנשהוא למשתמש שקישר בטעות לדף פירושונים. אם חשבת אחרת, אני נאלץ להבהיר בצער שמשימת ניקוי הקישורים האלה היא סיזיפית בעליל, שכן כל עוד המערכת אינה מתריעה על קישורים כאלה (מצב שאני מקווה שישתנה) ברור שהם ייווצרו מחדש. אני מקווה שדברי לא ירפו את ידיך, שכן הטיפול בקישורים האלה הוא נדרש וחשוב, אבל מה לעשות, זו טעות מתבקשת - אל תצפה שבעוד שנה לא יהיה צורך לחזור על המאמץ... ‏odedee שיחה 23:23, 21 ביוני 2007 (IDT)

זה היה לגולף בראבו על הערך סואץ שרק ניקינו לפני יום-יומיים. המצב הזה בלתי נסבל. ידוע לך אם פתחו קריאה בנושא? לעצם העיניין, אני הכנסתי שינוי קטן אך משמעותי בהצגת הדפים שלי. כל קישור עם פחות מ-1000 תווים מסומן בחום במקום כחול. ב-98% מהמקרים זה מזהה את דפי הפירושונים ומתריע מיידית. כאשר אני קורא ערך, מייד קופצים דפי הקישור או האולטרא-קצרמרים. אולי נשנה את המערכת שכל משתמש חדש יקבל את זה כברירת מחדל, ונקיים דיון אם לשנות את זה לכולם. בטוחני שכולם יהיו בעד. חגי אדלר 23:29, 21 ביוני 2007 (IDT)
זה רעיון שראוי בהחלט לדיון במזנון. ‏odedee שיחה 23:49, 21 ביוני 2007 (IDT)
מעביר. חגי אדלר 23:50, 21 ביוני 2007 (IDT)

נראה לי שאני טעיתי ואתה צדקת. תברר עם טרול רפאים, הוא היחיד שיודע... אני צריך כבר לזוז. ‏Gridge ۩ שיחה 23:42, 21 ביוני 2007 (IDT).

בדקתי לפני ששיניתי. עיין שם. אני בד"כ מסודר. חגי אדלר 23:45, 21 ביוני 2007 (IDT)
אנא החזר את כל ההערות באנגלית. ויקיפדיה:ביטול הרשאה/מלח השמיםויקיפדיה:ביטול הרשאה/גילגמש. יחסיות האמת 23:48, 21 ביוני 2007 (IDT)
וכי למה? כדי שיקבלו עדיפות על ההערות בעברית? מה רע שהן בדף השיחה? חגי אדלר 23:51, 21 ביוני 2007 (IDT)
אלה הכללים הנוהגים אצלנו - מותר לכתוב הערות בהצבעות ביטול הרשאה, ובאנגלית. כך היה מאז ומעולם ואם אתה רוצה לשנות זאת, פנה לפרלמנט (ויכול להיות שאפילו זה לא יעזור, שזו דרישה של המטא). בכל אופן זה לא נתון להחלטתך כעת. יחסיות האמת 23:55, 21 ביוני 2007 (IDT)
שאלתי אותך שאלה ואתה בא עם הספר. אפשר לקבל תשובה? חגי אדלר 23:57, 21 ביוני 2007 (IDT)
השאלה לא רלוונטית לבקשתי המנומסת (במקום לשחזר אותך פשוט). אני האדם האחרון שאתה צריך לבקש ממנו לנמק ולהצדיק כללים נוהגים, אני מסתייג מרוב הכללים הנוהגים היום כאן, אבל כל עוד הם נוהגים, יש לציית להם, אחרת נקלע לאנארכיה מוחלטת, לתוהו ובוהו ולמלחמת הכל בכל. יחסיות האמת 00:01, 22 ביוני 2007 (IDT)

הסרת הערות מהצבעת מחיקה[עריכת קוד מקור]

אין כאן ערווה לחשוף בפני הדיילים. מותר להעיר בקצרה, באנגלית. אני מבקש ממך להחזיר את ההערות שלי, של ברוקולי ושל כל אחד אחר שעמד בדרישה. הדבר כתוב בראש הדף, מספיק עם ה"או"ם שמום". הדיילים הם חלק מהויקיפדיה כמונו. זה לא "אנחנו נגד האלה מהמטא". קומולוסשיחה 00:03, 22 ביוני 2007 (IDT)

אתם יכולים לעשות מה שאתם רוצים, תחזירו אם בא לכם. אני מנסה למנוע עוגמת נפש כי הרי הסיפור הזה לא נעים לשני הצדדים. אבל אם בא לכם שיוני ישאר מפעיל (כך נראה כרגע), אבל שכל העולם ידע שאצלנו רבים - תבושמו. חגי אדלר 00:12, 22 ביוני 2007 (IDT)
מנהל תקין לפני הכל. אני מחזיר, תודה על ההבנה. קומולוסשיחה 00:18, 22 ביוני 2007 (IDT)
מן ההגינות שתשחזר את כל ההערות באנגלית. חגי אדלר 00:24, 22 ביוני 2007 (IDT)
מן ההגינות שמסיר ההערות ישחזר אותן, אבל בסדר. אני אחזיר גם את ברוקולי, נדמה לי שזה הכל. קומולוסשיחה 00:26, 22 ביוני 2007 (IDT)

מיקום, מיקום, מיקום[עריכת קוד מקור]

היי. כתבת לרדלר בדף המשתמש שלו בטעות. ‏Gridge ۩ שיחה 01:54, 22 ביוני 2007 (IDT).

אופס... זה בגלל שהם משאירים את הדפים שלהם ריקים! חגי אדלר 01:55, 22 ביוני 2007 (IDT)

תצלום הלוויין הראשון[עריכת קוד מקור]

הורדתי את התאריך, כי בטבלה שבסוף הערך המירוץ לחלל כתוב 7 באוגוסט, אז כבר לא הייתי בטוח. חובבשירה 10:19, 22 ביוני 2007 (IDT)

הבנתי. יש לך בלבול קטן. הוא שוגר ב-7 באוגוסט אך התמונות הראשונות מ-14 באוגוסט. ראה כאן או כאן. חגי אדלר 16:37, 22 ביוני 2007 (IDT)

שלום חגי,

אם תוכל לעזור לי לבצע עדכון לערך עדי ה', אני חושב שהדבר מאוד חשוב כי הכת מתחילה להיות מאוד נפוצה בארץ ולאנשים אין הסבר בעברית על האנשים האלה שרוצים להשמיד את אופיה היהודי והדמוקרטי של מדינת ישראל בצורה מפורשת. ברשותי חומר רב על הכת המדוברת רק שאני מתקשה בלהכניס את הדברים בערך בצורה בסודרת.

אשמח אם תוכל לעזור לי, כד שאנשים ידעו קצת יותר במה הם עוסקים כשנתקלים בכת הזאת.

truthwanted&walla.com

תודה

הנושא אכן חשוב, אך זה לא תחום ההתעניינות שלי ויש לי כרגע משימות אחרות. בכל מקרה, הקפד על עריכות נייטרליות. ישר כח. חגי אדלר 20:17, 22 ביוני 2007 (IDT)

העברתי לשיחה:פרוטיסטים. חגי אדלר 18:00, 27 ביוני 2007 (IDT)

עוד פעם זוממים נגד הלוח העברי[עריכת קוד מקור]

נא עזרתך ב-שיחת קטגוריה:לוחות שנה#הערות. תודה . דף משתמש שיחה 21:37, 23 ביוני 2007 (IDT)

הועבר לשיחה:צביר-על. חגי אדלר 19:15, 26 ביוני 2007 (IDT)

סימון קצרמרים[עריכת קוד מקור]

אתה יודע אולי איך אני משאיר את הצבע השונה לקצרמרים גם אחרי שביקרתי בדף? הם הופכים לי לסגול כמו ערכים רגילים שביקרתי בהם. סתם עומרשיחה 23:33, 25 ביוני 2007 (IDT)

זה לא אמור לקרות? איזה דפדפן? הכנסת גם את הקוד לירוק שמופיע שם? חגי אדלר 23:39, 25 ביוני 2007 (IDT)
אני באקספלורר. זה מה שכתבתי ב-monobook.css:

a.stub {

       color: #00aa00;

}

סתם עומרשיחה 23:45, 25 ביוני 2007 (IDT)
ואתה רואה ירוק לפני שלחצת על הקישור, וסגול אחרי? עשית CTRL-F5? חגי אדלר 23:48, 25 ביוני 2007 (IDT)
כן. סתם עומרשיחה 00:23, 26 ביוני 2007 (IDT)
קטונתי. לכולם זה עובד. חגי אדלר 00:34, 26 ביוני 2007 (IDT)
לי זה חוזר לירוק רק אם מנקים את ההיסטוריה ולוחצים על F5. מלמד כץ 00:55, 26 ביוני 2007 (IDT)

ספינת חלל אחת, ושלום[עריכת קוד מקור]

  • לא עונים במיזם אסטרונומיה? כתבתי קצת על החללית, יש עוד הרבה מה לכתוב, תעיף מבט בבקשה. (אני לא בטוח ששם הערך צריך להיות זה ולא ספייס שיפ וואן)
  • כאחד שרחוק מדעתי הפוליטית אתה מוזמן להביע את דעתך גם בנושא קטגוריה שלום, לכאן או לכאן.
  • מה לגבי אסטרופיזיקה במיזם? ותבנית לקוסמולוגיה? ליל מנוחה האזרח דרור 00:14, 27 ביוני 2007 (IDT)
אולי לא עונים, אבל לבטח קוראים... שמתי את החללית בדף המעקב שלי כבר לפני כמה ימים, אבל אין עדיין מה להגיב. זה בסה"כ קצרמר. קשה לי לקבוע בהחלטיות מה השם הנכון אך אני נוטה לספייסשיפוואן למרות שזה מסורבל. בא נשמע עוד דעות. אסטרופיזיקה וקוסמולוגיה במיזם. מה כוונתך? לא צריך תבנית לכל תת ענף. התבנית הקיימת טובה כהצהרת כוונות. (אם הבנתי נכון). לגבי השלום, אגיב מאוחר יותר. חגי אדלר 03:23, 27 ביוני 2007 (IDT)
תודה, יש אולי לתקן מונחים טכניים כמו "טייל בום" מישהו מתחום האוורינאוטיקה פה? אני מתחיל להעדיף את

ספייס שיפ וואן כי זה לפחות קריא. הערך אסטרופיזיקה כרגע מחוץ למיזם ולדעתי צריך להיות מוכלל בגלל חשיבותו. יש תבנית קסומולוגיה באנגלית שאני חושב שהיא טובה, ומקשרת בין ערכים שכיום הקישור בינהם קשה, והיא יכולה להקל על החיים למי שרוצה להכיר את התחום במהירות. רציתי לקבל עליה חוות דעת האזרח דרור 08:51, 27 ביוני 2007 (IDT)

נכון ש"ספייס שיפ וואן" קריא, אבל הרי נותני השם במקור יכלו להפריד לשלוש מילים גם הן... לגבי "אסטרופיזיקה", נכון שהערך במצב מזעזע, אך אני יודע שמלמד לא רצה להכניס ערך רוחבי מקיף, משום שאין מישהו "שירים" את זה. יש לך מישהו? בא נשמע מה דעתו. בדקתי את התבנית והיא טובה. היא רק מחלקת ליותר מדי תת-פרקים, מה שעלול לגרום אצלנו לפרקים אדומים. צור אותה - ונמשיך משם. חגי אדלר 16:53, 27 ביוני 2007 (IDT)
לגבי אסטרופיזיקה, ניתן להוסיף. אני סומך על חוות דעתו של האזרח דרור שהערך חיוני. כבר נמצא זמן ואנשים לעבוד עליו... מלמד כץ 17:27, 27 ביוני 2007 (IDT)
הוספתי. חגי אדלר 17:29, 27 ביוני 2007 (IDT)

ניופאונדלנד[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחה:ניופאונדלנד (פירושונים). חגי אדלר 16:34, 27 ביוני 2007 (IDT)

ראיתי שהצבת על הערך תבנית עריכה לפני כחודשיים מאחר ולדבריך תיאור העלילה כלל טעויות רבות. בהסתמך על זכרוני בלבד ומעט על ויקי האנגלית לא מצאתי טעויות כאלו. האם תוכל למקד את דבריך או אף להסיר את השגיאות? תודה, נריה 16:02, 27 ביוני 2007 (IDT)

הגבתי בשיחה:בחורים טובים. חגי אדלר 16:31, 27 ביוני 2007 (IDT)

תודה שהפנית את תשומת לבי לערך "צביר העל בתולה"[עריכת קוד מקור]

בערך הקבוצה אעסוק בו באופן כללי מאד ואוסיף הפנייה לערך המלא.

אילן שמעוני 10:36, 28 ביוני 2007 (IDT)

בשמחה. ראיתי שאתה חובב אסטרונומיה. זה עתה פתחנו מיזם בנושא, מיזם אסטרונומיה. התרצה להשתתף? חגי אדלר 10:38, 28 ביוני 2007 (IDT)
עברתי על רשימת הערכים במיזם ונראה לי שיכולתי לתרום בהם מועטה. אני חובב מהצד המעשי של העסק - תן לי טלסקופ ושמי מדבר צלולים ואני אדם מאושר. בכל זאת זאת אני מתכוון לעסוק בהשלמות של ערכי קבוצות כוכבים, שלוקים מאד בחסר.
המיזם הוא רק נושאים חשובים, נושאי ליבה. אני "מגייס" כותבים גם לערכים מן השורה, שלא בהכרח יהיו "מומלצים". איזה ערכים למשל אתה מתכוון לתרום? אני יכול להוסיף אותם. חגי אדלר 20:57, 28 ביוני 2007 (IDT)
לאילן, שלום ונעים להכיר. ערפילית אוריון (Orion Nebula) הוא ערך גדול וחשוב שיכול לעניין אותך. מלמד כץ 22:01, 28 ביוני 2007 (IDT)

שלום חגי, מאיפה ה"מקובל" הזה? אני התרגלתי אחרת. בברכה, ינבושד.

ראה מצד ימין למעלה בעריכה, "בחרו תבנית כדי להוסיף" --> "כותרת הערת שוליים". מה שזה שותל, זה השם התקני. חגי אדלר 11:14, 28 ביוני 2007 (IDT)
לגבי הכותרת, אני מתנגד. לכל מקרה הכותרת המתאימה. לדוגמה, במלחמת לבנון השנייה הכותרת היא "סימוכין והערות". הכותרת הנוספת ע"י התבנית אינה קודש. לגבי המיקום, אני מעדיף מעל לקישורים החיצוניים, שכן ההערות הן מעניינו של גוף הערך, ועליהן להופיע בסמוך אליו. בברכה, ינבושד.
לדעתי זו שאלה עקרונית. זו לא כותרת משנה שכל אחד שם מה שבא לו. אלו ארבעת המוסקטרים "ראו גם", "לקריאה נוספת", "קישורים חיצוניים" ו"הערות שוליים" שצריכים לבוא בשם אחיד ובסדר קבוע. נדמה לי שזה אפילו הוחלט באיזה מקום. חגי אדלר 11:22, 28 ביוני 2007 (IDT)
אז יש בינינו מחלוקת :-) אם זה הוחלט באיזה מקום, נא בהא סימוכין. בברכה, ינבושד.
מפנה לכאן את יו"ר הגנזך... חגי אדלר 11:27, 28 ביוני 2007 (IDT)
עזרה:הערת שוליים וויקיפדיה:ביבליוגרפיה. טרול רפאים 16:39, 1 ביולי 2007 (IDT)
טוב, מקריאה מדוקדקת וסידור לוגי של הכתוב (הדגש שלי):

בגוף הערך, כאשר נכלל בו ציטוט ממקור ביבליוגרפי, או שמקור מסוים מהווה אסמכתא נקודתית לטענה מסוימת. ניתן לקשר באמצעות הערת שוליים לסוף הערך, לסעיף "הערות שוליים".

בסעיף "לקריאה נוספת", המופיע לקראת סופם של רבים מהערכים, ובו רשימת ספרים ומאמרים המרחיבים את הדיבור בנושאי הערך.

כאשר המקור המרחיב את הדיבור בנושאי הערך נמצא באתר אינטרנט, הוא יופיע בסעיף "קישורים חיצוניים", המופיע לאחר הסעיף "לקריאה נוספת"

.
אם כן הצדק עמי.
  • יש להשתש בלשון הטקסט האחידה: הערות שוליים, לקריאה נוספת, קישורים חיצוניים.
  • הסדר הנכון הוא: לקריאה נוספת, קישורים חיצוניים, הערות שוליים.
ינבושד, לידיעתך. חגי אדלר 17:38, 1 ביולי 2007 (IDT)
הסדר שכתבת אינו בהכרח הכתוב בדף העזרה הנ"ל, שמכל מקום לא ברור לי מי ניסח אותו ועל סמך מה הוא התקבל. בכל מקרה אם תמצי לומר וכו', איני רואה בו דף מדיניות מחייב (שכנראה גם ו מתיימר להיות כזה), במיוחד כאשר ההיגיון שלי נותן סדר שונה. אבל - אני חוזר - המסקנות שלך לגבי המיקום והנוסח של "קישורים חיצוניים" אינן מפורשות אף בכתוב. מ"מ יישר כוח, בברכה, ינבושד.
הסקתי את זה כמו בלימוד גמרא, בדוק... מכל מקום מתנהל במזנון דיון ארוך בנושא, ושבו הצעתי לעגן גם את זה. יש לכך תמיכה, ואם אתה מתנגד כדאי אולי שתגיב שם. חגי אדלר 18:44, 2 ביולי 2007 (IDT)

שגיאת כתיב[עריכת קוד מקור]

גוגול מאשר 827 מקרים של "Second Infantry Battalion גם החייל בן 80 כתב לי על פיסת נייר באותיות דפוס "Second Infantry Battalion" וטען שגם אם יעירו אותו באמצע הלילה ככה יכתוב. איך אתה מגיע למסקנה שזו שגיאת כתיב. ‏Daniel Ventura16:47, 29 ביוני 2007 (IDT)

דני, לאיזו שגיאת כתיב התייחסת? תוכל לפרט? אלדדשיחה 16:55, 29 ביוני 2007 (IDT)
ראה הדיון כאן משתמש:אליזבט.הכתיב בערך הבריגדה היהודית. שבת שלום. ‏Daniel Ventura17:23, 29 ביוני 2007 (IDT)
אני מניח שחגי התכוון למילה Batalion, שהייתה כתובה ב-t אחת וצריך היה להוסיף עוד t - כלומר, Battalion (כפי שכתבת גם אתה). שבת שלום! אלדדשיחה 17:25, 29 ביוני 2007 (IDT)
נדמה לי שהכוונה למילה השנייה. ‏Daniel Ventura17:36, 29 ביוני 2007 (IDT)
טוב, אני מניח שחגי יסביר. הביטוי בכללותו, כפי שכתבת אותו אתה, "Second Infantry Battalion", נראה נכון לחלוטין. אלדדשיחה 17:46, 29 ביוני 2007 (IDT)
בערך כתוב "^ אריה בורוכוביץ שירת כחייל בגדוד השני של הבריגדה העברית. PAL 16225 E-COY Second Infentory Batalion. " שזה נח בשבע שגיאות... אגב, גם צורת הקרדיט לאריה לא מקובלת עלי. ביקשתי לכתוב בערך "תמונות של חייל בגדוד השני של הבריגדה העברית" והערת שוליים לשמו. זאת כדי לתת לו כבוד וגם לא לסטות מהנוהגים במתן קרדיט. זה לא נעשה כך. חגי אדלר 18:50, 29 ביוני 2007 (IDT)
אני מניח שתיקנת את הדרוש תיקון. מעניין שהערך שכתבת, "נח בשבע שגיאות", שוב עומד לך להדגמת הנקודה :) ואחרון-אחרון חביב, כתבת "נוהגים" - הצורה הנכונה: נהגים (כרגיל, נוהל => נהלים, נוהג => נהגים). אלדדשיחה 18:56, 29 ביוני 2007 (IDT)
תיכף אתקן. נוהגים זו ממש תקלדה! אני מכיר טוב כלל זה. ראה פיסקה אחת למטה (בה גם קיבלת קרדיט...) חגי אדלר 19:06, 29 ביוני 2007 (IDT)
אכן ראיתי - מודה, מודה, מודה :) אלדדשיחה 19:12, 29 ביוני 2007 (IDT)
אם אני לא טועה הכל סודר לפי המלצתך. שבת שלום. ‏Daniel Ventura19:09, 29 ביוני 2007 (IDT)

יש חוקים מיוחדים בנוגע לתבניות עריכה על ערכים מומלצים...? לימון לימון 17:09, 29 ביוני 2007 (IDT)

אין חוקים כתובים, אבל יש נהגים ושכל ישר. ערכים מומלצים שעברו הצבעת המלצה קשה לי להאמין שזקוקים לעריכה. הם עוברים שבע בדיקות והגהות לפני שמאושרים. במומלצים ישנים שלא עברו הליך הצבעה זה יתכן, אם כי נדיר. לא היינו רוצים שערכים מומלצים יקבלו תבנית כזו מפאת הבזיון. אם נתקלת בערך כזה אתה יכול להסב את תשומת ליבו של כותב הערך או משתמש:ערן או משתמש:מלמד כץ שאחראים על המומלצים. האמן לי זה יטופל מיד. הם יחליטו אם יש צורך בתבנית.
אני מניח שאתה שואל בעקבות עריכתי באשרף מרואן בה הסרתי את התבנית. שם זה בכלל היה מתחת לחגורה. בעקבות הארוע אלפי ויקיפדים נכנסו לערך, ומה הם רואים? תבנית עריכה... יתרה מזו, כמה דקות לפני החל משתמש:אלדד, המגיה הראשי שלנו, בעבודה על הערך, כך שבכל מקרה לא היתה הצדקה לתבנית. ולסיום, לדעתי הערך לא היה מנוסח גרוע כלל וכלל, וגם בלי כל ההסבר לעיל, לא היתה הצדקה לתבנית. חגי אדלר 19:04, 29 ביוני 2007 (IDT)