שיחת משתמש:Ariel1024/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Ariel1024, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, דרך - שיחה 17:36, 30 במרץ 2011 (IST)

שלום Ariel1024/ארכיון 1.

כמו שניתן לראות ביומן התפקידים, סומנת כ"בדוק עריכות אוטומטית". להלן הסבר קצר על משמעות הדבר: בוויקיפדיה זו, מופעלת מערכת בקרת שינויים שבאמצעותה ניתן לסמן ערכים כ"בדוקים". מנטרים ומפעילי מערכת, עוסקים בפעילות ניטור על מנת לאתר השחתות ושינויים בעייתיים בערכים. עריכות שנבדקו על ידם מסומנות כ"בדוקות" (כלומר - אינן כוללות השחתה). מטרת המערכת למנוע כפילות בניטור הערכים - כך ניתן לברר אילו עריכות נבדקו ואילו טרם נבדקו.

כדי לחסוך עבודה למנטרים ולמפעילי המערכת, ניתן לסמן עורכים מוכרים כ"בדוק עריכות אוטומטית". עריכותיהם של עורכים אלו מסומנות אוטומטית כ"בדוקות", ובאופן זה יכולים המנטרים להתרכז בבדיקת עריכות של עורכים מנוסים פחות.

לסיכום: אין לסימון זה כל השפעה על פעילותך בוויקיפדיה - כל מה שיכולת לעשות עד היום עדיין אפשרי, ושום יכולת חדשה לא נתווספה. הסימון נועד להקל על עבודת הניטור בלבד.

בברכה,

חיים 7לכתוב לי • ב' באלול ה'תשע"א • 02:37, 1 בספטמבר 2011 (IDT)

הטילדה הרביעית[עריכת קוד מקור]

טילדה חדשה יצאה ממכבש הדפוס! הטילדה הרביעית חוזרת עם שאלות, מפגשים ותובנות חדשות
הסדנה לגרפיקה ועוד • יצירה בממלכת ויקיפדיה • נגיעה חזותית • קוסמטיקה בוויקיפדיה • עיצוב תבניות • האם הוויקיפדיה מעצימה? • מסעותיי עם מצלמה • כנס ויקימניה 2012 • קרב אגרוף: גדעון לוי נגד סקאזי

ערן בוט - שיחה 20:49, 1 בספטמבר 2012 (IDT)

אריאל שלום, מדוע אתה מוחק ערכים של משתמשים ? 84.228.189.196 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

על מה אתה מדבר? -- riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 08:57, 29 באוקטובר 2012 (IST)

שלום לך,

העלית תמונה לוויקיפדיה העברית או לוויקישיתוף שעל פי הצהרתך בפרטי הרישיון, זכויות היוצרים של התמונה שייכות לאדם אחר. במקרה כזה יש לשלוח את אישורו של בעל הזכויות המתיר להעלות את התמונה ברישיון מתאים לוויקיפדיה, על פי הנוסח המופיע בדף ויקיפדיה:OTRS תחת הכותרת "הצהרת הסכמה לכל הבקשות", לכתובת: permissions-he@wikimedia.org, שכן ללא אישורו התמונה תימחק.
לסיוע נוסף, ניתן לפנות כאן ולהמשיך את השיחה, בדף שיחתי או בדלפק ייעוץ זכויות יוצרים.

תודה, חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 18:29, 12 בדצמבר 2012 (IST)

ראיתי שאתה לא נכנס לכאן. אנא שלח את האישור חבל שהתמונה תימחק. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 09:54, 21 בדצמבר 2012 (IST)
ואו, אני לא בקשר איתו אני ממש ממש אנסה...-- riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 22:57, 26 בדצמבר 2012 (IST)
הי אריאל, מה קורה? ממש חבל למחוק את התמונה הזאת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 13:56, 20 בינואר 2013 (IST)
ביום שלישי אני אהיה בבאר מילכה וניראה מה אני יכול לעשות.. מה אני בעצם צריך להשיג, אישור בכתב? -- riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 16:59, 20 בינואר 2013 (IST)
כן, בקש אישור בכתב שהוא בעל זכויות היוצרים בתמונה באר מילכה, והוא מאשר להעלות אותה לויקיפדיה ברישיון חופשי. אם הוא נותן לך אישור על גבי נייר, סרוק אותו ושלח לכתובת הדוא"ל למעלה, אנא צרף את כתובת האינטרנט של התמונה. אם הוא יכול לשלוח לך את האישור בדוא"ל, אז העבר את הדוא"ל לכתובת למעלה. ואם אתה שם, למה שלא תצלם תמונות נוספות של המקום (בהנחה שבמשך הזמן המקום נעשה קצת יותר ירוק) . חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 17:10, 20 בינואר 2013 (IST)
העברתי את היימל-- riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 11:35, 27 בינואר 2013 (IST)

קיבלת כוכב![עריכת קוד מקור]

כוכב המפעילים
כל הכבוד הנך תורם גדול לויקימילון יוסף חיים דוד - שיחה 16:13, 27 בדצמבר 2012 (IST)


מה לדעתך צריך להיות מבנה הערכים האופטימלי של ערכי ויקימסע?[עריכת קוד מקור]

התחלתי ליצור את המבנה האופטימלי כאן. אנא בצע תיקונים ותוספות להצעה זו בהתאם לשיקול דעתך. תודה. WikiJunkie - שיחה 20:56, 24 בפברואר 2013 (IST)

תלוי בנושא הערך, לפי מה שכתבת אני מבין שאתה מתכוון לערך על יישוב.
בכל מקרה, מה שכתבת יפה מאוד, בצעתי תיקונים ותוספות כפי שהצעת והוספתי ליצירה על פי תבנית. אני אשמח אם תעבור תערוך ותתקן, ובככל אם תעזור לי לבנות את שאר התבניות, בתודה riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 04:12, 25 בפברואר 2013 (IST)

חברים, אושרנו![עריכת קוד מקור]

לכבוד עורכי ויקימסע הנכבדים,

אושרנו לבסוף! ועדת השפה של מטא-ויקי החליטו שאנו מתאימים ליציאה סופית, וביקשו מחברי אתר באגליזה ליצור לנו ויקי משלנו. זהו סיום מוצלח לתקופה ארוכה ועמוסה של מרתון העריכה (וזמן טוב להרמת כוסית... ), וזו ההזדמנות שלי להודות לכולכם על העזרה והכתיבה לויקימסע, ומקווה שתמשיכו לעזור ולכתוב, כי "כל החיים בפני המיזם..."

אז מזל טוב!

בנימין - דף השיחה שלי - כתבו ותרמו לויקימסע העברי! 16:57, 21 במרץ 2013 (IST)

סבוטז' בדף מחלוקת[עריכת קוד מקור]

אריאל, אבקשך לא להזיז את עמדתי ממקומה ואם לא תמחק את דברי הלעז שלך, בהם האשמת אותי בשקר, אאלץ לבקש התערבות מפעילי מערכת. בברכה. ליש - שיחה 16:04, 16 ביולי 2013 (IDT)

הזזתי את תגובתך מכיוון שמעריכתך הבנתי שתגובות מקומן בדיון. אם אין זה כך הסבר נא את עריכתך.
לגבי "דברי הלעז" שלי תמיהה לא קראתי לך שקרן (שזו יכולה להיות דיבה) אלא אמרתי שמה שאמרת (אמירה ספציפית) היא שקר. לכן, אם אין זה המצב, פשוט הוכח והעמד אותי על טעותי ואם לא כך הדבר אתנצל.-- riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 16:29, 16 ביולי 2013 (IDT)
דברי אינם תגובה, אלא חלק מעמדת הצד הראשון. דבריך הם תגובה. ולגבי דברי הלעז, כבר הוכחתי לך בתגובתי, כשהבאתי ציטוט של גארפילד מדף השיחה - אמת כתבתי. בברכה. ליש - שיחה 17:01, 16 ביולי 2013 (IDT)
גם הסכמה היא תגובה.
ה"ציטוט של גארפילד" לא אומר את מה שאמרת. האם לא הבנת נכון את דבריו?-- riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 17:16, 16 ביולי 2013 (IDT)
אל תתחכם. ליש - שיחה 17:26, 16 ביולי 2013 (IDT)
אני מתחכם? אתה לא חושב שאתה קצת חצוף?
כתבת "עובדה" לא נכונה. אם זה בכוונת תחילה - זה שקר, ואם זה בתום לב - אז הטעות היא שלך, מודה ועוזב ירוחם, ובכל זאת אין ברצוני לפגוע בשמך, אם טעית, ואני מצידי מתנצל על אי ההבנה.
חוץ מזה שכל הדיון אתה ועדת התומכים פשוט נמנעים מכל שיח ענייני...-- riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 17:43, 16 ביולי 2013 (IDT)
איזה עובדה לא נכונה כתבתי? כתבתי: כפי שגרפילד ציין באדיבותו בדף השיחה, האקדמיה תומכת בהשארת הערך בשם סבוטז' וזה בדיוק מה שגארפילד כתב בדף השיחה של הערך. תתבייש לך! ליש - שיחה 17:46, 16 ביולי 2013 (IDT)
אתה רציני?! אני מתנצל, באמת לא הבנת את דבריו של שגרפילד.. אני מבקש ממך לקרוא את מה שכתב שנית ותיווכח שתשובתם לא כללה דעה על שם הערך כלל (ספק אם בכלל שאל אותם על כך) אלא על מקומה של המילה בשפה העברית.
סליחה על שקראתי לך 'חצוף' זה לא היה במקום.-- riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 18:07, 16 ביולי 2013 (IDT)

אריאל, אני מבקשך לא להזיז דברים שנכתבו על ידי משתמש אחר בלי הסכמתו. אין זה מקובל. Dvh - שיחה 18:14, 16 ביולי 2013 (IDT)

תקרא את ההיסטוריה, הוא לא רק "מזיז" הוא גם מוחק את דברי והסיבה שהוא עושה זאת (גם את ה"תזוזה") היא לא בדיוק תמימה..-- riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 18:18, 16 ביולי 2013 (IDT)
הבקשות של ליש בדף הבקשות ממפעילים מוצדקות. על פי המקובל כאן, בפיסקה המציגה את עמדת אחד הצדדים במחלוקת לא אמור להתקיים דיון. לכן את דבריך אתה צריך להעביר לפסקה המציגה את העמדה שלך או לדיון הכללי. כמו כן השימוש במילים "שקר" או "שקרן" הוא הפרה של כללי ההתנהגות בקהילה. אנא תקן את הטעון תיקון כדי שניתן יהיה לסיים עניין זה ברוח טובה. שים לב, כי זכותך להביע את דעתך נשמרת לגמרי. היא לא נשללת ולא מצומצמת. אבל צריך להביעה בהתאם לכללים. תודה ויום טוב, Dvh - שיחה 19:28, 16 ביולי 2013 (IDT)
ראשית אני חייב להבהיר: אני לא משחית או כל מה שליש מנסה להציג. אני בעצמי מפעיל מערכת בוויקימילון ומתמודד כל היום עם השחתות, אכיפת כללים ושמירה על הסדר הטוב.
כמו שכבר אמרתי לא כתבתי שליש "שקרן" ולא קיללתי או השמצתי.
מה שכן אמרתי הוא שהדברים שליש טוען הן אינם אמת - קרי: ש ק ר.ואי־אפשר להתעלם מכך שזה המצב.
אין לי ספק, שליש מכיר היטב (טוב ממני) את הכללים וחשוב מכך את המנהגים (וגם כנראה משתמש בהם). וגם אין לי ספק שאתה כאן כדי להגן על הסדר הטוב.
אבל:
  • כמו שכבר אמרתי, ליש טוען שבדיון נאמר דבר שלא נאמר. אין זו דעה(!) יש כאן רק נכון או לא נכון. קרא את השיחה ותיווכח. והוא גם לא מוכן להודות שטעה. כלומר, כרגע כל מי מצביע בדף המחלוקת מבלי לקרוא את דף השיחה (וניכר שיש כמה כאלה) קורא ב"עמדת הצד הראשון" טענה שנוגעת לעמדת הצד השני ושהיא שקר.
    האם אין זו הטיה ברורה? האם אין זו הפרה בוטה של הככלים?
  • היכולת לומר שאמירה ספציפית היא "שקר" ללא כל קשר לאדם שאמר אותה, היא זכות וחובה בדמוקרטיה, ובלאו הכי מדובר בַּאמירה ולא בַּאדם כך שזה אפילו עומד בבית משפט. לכן אם המילה "שקר" היא הפרה של כללי ההתנהגות בקהילה כיצד עלי לציין שמה שנאמר איננו אמת?
  • למרות, שכפי שאמרתי, ה"הזזה" של תגובתו של ליש על ידי נעשתה בתום לב (מכיוון שמעריכתו הבנתי שתגובות מקומן בדיון), אני מבין ומקבל את הערתך, אבל מבקש הגנה דומה לשל ליש. לא ייתכן שליש מזיז ומוחק את דברי פעם אחר פעם והדבר עובר לסדר היום. (בעוד שאותי שטפו כהוגן)
לסיום חשוב לי לציין אין לי בעיה אישית (או היכרות אישית) עם ליש, ולשאול כיצד לדעתך יש להתמודד עם העניין?
אינך מכיר אותי, אבל דע לך שאין לי שום בעיה למחול על כבודי ולחזור בי מדבריי, אם רק יוריד את השקר המתנוסס בראש דף המחלוקת. אני לא מוכן לתת יד להטיה כזו של הדיון.-- riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 01:59, 18 ביולי 2013 (IDT)

הבהרה[עריכת קוד מקור]

אריאל! התבטאויותיך כלפי ליש, מבלי לקחת בחשבון שהוא יכול להיות הסבא שלך, אינן מקובלות בקהילתנו. אני מקווה שמכאן ואילך, תקפיד על סגנונך. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 13:53, 17 ביולי 2013 (IDT)

לא ידעתי מה גילו של ליש (ואמנם כל הכבוד לו על כך שהוא פעיל ותורם בגיל מבוגר) אבל זה גם לא רלוונטי לעניין. לשמחתנו בוויקיפדיה לא הנהגים בגילנות (ואני מכבד גם קטנים ממני ובני גילי ללא כל קשר).
לא קללתי, גידפתי, הכפשתי או העדתי על טיבו או טיבעו של ליש, מה שכן אמרתי הוא שדבריו אינם אמת, כלומר הם טעות או שקר (ליש גורס כי זו אינה טעות לכן הם שקר). אני מאוד נזהר במילותיי ולא רוצה בדיבתו
ועכשיו אליך - כשבאים להעיר למישהו על האופן בוא הוא מתבטא רצוי שלא להשתמש בהתבטאויות כמו "יכול להיות הסבא שלך".
ליש הוא באמת לא "סבא שלי" אבל נראה שהוא משמש סנדק רוחני לכמה מחברי הקהילה..
אמור נא לי רק זאת:
למה היה חשוב לך להצביע על נושא שניכר (מתגובתך) שאין לך בו ידע כלל?
ומדוע התנהגותו של ליש לאורך הדיון לא מפריעה לך? . . . (מחיקה הודעות שלא מוצאות חן בעיניו, שימוש בגוזמאות והימנעות מדיון ענייני)
כולי ציפייה להבהרה אמיתית-- riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 01:59, 18 ביולי 2013 (IDT)
אני לא נושא הדיון. שים לב שכתבתי "מבלי לקחת בחשבון", הסגנון בו נקטת אינו מקובל, ובנושא זה, אני מבין היטב (ואיני מתכוון להיכנס לדיון לגבי שקר או שקרן, חצוף או חוצפה). מקוה מאוד שתשנה את סגנונך, ולא, תיחסם, ולא רק ליום אחד. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 04:01, 18 ביולי 2013 (IDT)
מאי נפקא מינה? אז אני אחזור מחר. עצה קטנה ממפעיל למפעיל: שמור את הקלפים יותר בשרוול, לאיים כל כך מהר זה הורס את כל הרושם.
ולגבי ההצהרה "איני מתכוון להיכנס לדיון", אם אין אתה מתעניין בפרטים אין לך עניין אמיתי כלל, ואם אין לך בזה עניין אמיתי, מה עניינך פה?

אל תהיה כפתח גדול שמכניס את הרוח, ולא כפתח קטן שמנבל את היקרים.

מסכת דרך ארץ זוטא
שבת שלום,-- riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 10:31, 19 ביולי 2013 (IDT)
קרא היטב: "ולא רק ליום אחד" שבת מבורכה. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 11:05, 19 ביולי 2013 (IDT)
ואם לא מחר אז מחרתיים.
או שמא אתה מתכוון לחסום אותי לנצח על שהעזתי להצביע על אחד המקורבים?-- riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 12:22, 19 ביולי 2013 (IDT)
בכל דבריי, וגם כעת, הזהרתי ואני מזהיר אותך על העתיד, ולא על העבר. ההתייחסות שלך היא התייחסות לא נעימה. אתה לא מגיב לגופו של עניין, אלא מנסה לפגוע אישית. אני מכבד את ויקימילון, וגם את תפקידך שם כמפעיל. איני מתכוון לגשת לשם ולבדוק, אך אני רוצה להאמין ששם סגנונך שונה.
קהילתנו, אינה סובלנית כלפי אנשים, שלא מפרידים בין חילוקי דיעות, לבין נסיונות להשפיל את ברי הפלוגתא שלהם, באופן אישי. זמן חסימה בוויקיפדיה, (מקווה מאוד שלא נזדקק לכך) הוא פונקציה של רמת החריגה מהכללים שהקהילה קבעה, ולעתים רחוקות מדובר בחסימה לנצח. אני מאחל לך כתיבה פוריה בוויקימילון, וגם בוויקיפדיה, ומקווה שתתנזר מוויכוחים הגוררים למאבק אישי. (נכתב בסין לאחר צאת השבת, עפ"י זמני המקום) ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 15:50, 20 ביולי 2013 (IDT)
תודה על ההזהרות והדאגה. איני מנסה לפגוע, אך לא אתנצל על דבר.
הדיון מיותר שנינו יודעים זאת. אתה וליש בהתייחסותכם האוהדת ונעימה ומנצלים את מעמדכם בקהילה.
אתה מוזמן לוויקימילון, אני מאחל לך רק טוב בהמשך-- riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 12:22, 23 ביולי 2013 (IDT)

הסיכום שלי[עריכת קוד מקור]

לאחר דיון ממושך למדי בדף השיחה של סבוטז', דיון בו אני ייצגתי את העמדה שאין לשנות את שם הערך, גארפילד ייצג את העמדה שצריך לשנות ל"חבלה" ושני מתדיינים נוספים ייצגו עמדות המעדיפות שינוי לשמות אחרים, החליט גארפילד לפתוח הצבעת מחלוקת. היות וגארפילד (לפי עדותו) לא היה בקי בנוהל, הוא לא הזמין אותי להציג את עמדתי וגם לא פתח פרק לדיון כללי. כשהגעתי להצבעה, הסתבר שאביתרג כתב את עמדת הצד שלי. ציינתי שאני מסכים לדבריו והוספתי נימוקים נוספים. Ariel1024 נכנס אחרי וכתב תגובה לדברי בפרק שנועד להציג את עמדת הצד הראשון, הצד שלי. בתגובתו השתמש במשפט "זה נחמד לשקר מתוך הנחה שאנשים לא קוראים את דף השיחה.. (האקדמיה לא תומכת בכלום)" והשתמע מכך בבירור ששיקרתי. הנחתי תום לב ופזיזות, לכן יצרתי פרק עבור הדיון הכללי, העברתי לשם את תגובתו של Ariel1024, מבלי לשנות בה דבר וכתבתי לו תגובה, בה טענתי שאמת דיברתי והבאתי לו ציטוט לחיזוק דברי וביקשתי שימחק את דבריו בנושא השקר. בשלב זה פתח גארפילד את ההצבעה והוסיף נימוקים לצד שלו. הוא גם ציטט לראשונה את תשובת האקדמיה, שלא הוצגה על ידו לפני כן.

כאן המקום להבהיר את מהות המחלוקת שהובילה את Ariel1024 להאשים אותי בשקר. בדף השיחה של סבוטז' גארפילד כתב: "פניתי לאקדמיה העברית, כדי לשאול האם המילה היא סלנג או מילה שאומצה רשמית לחיק העברית. טענתם היא שהסוגיה לא ברורה, ומעולם לא הובהרה לחלוטין על-ידי האקדמיה עצמה. מילון אבן שושן אכן מקבל את המילה ללא הסבר האם היא סלנג או לא, לעומת זאת מילון הסלנג של דורון רוזנבלום, מגדיר את המילה בוודאות כסלנג. המלצת האקדמיה לעברית היא להשאיר את המונח סבוטז' בשימוש. אני חולק עליהם. לא שוכנעתי שהמילה אכן מקובלת בעברית, ואני לא מוצא אנשים מקרב מכרי ושותפי לעבודה, אשר מכירים בכלל את המילה בגרסתה העברית. (כלומר יודעים מה זה סבוטז', אבל לא מודעים לכך שניתן לכתוב אותה בכתיב עברי). בכל אופן, יש להוריד את הא' שהינו בבחינת איות שגוי לפי כל המילונים וגם לפי דעת האקדמיה. כשיסתיים הדיון כאן, אשנה בהתאם להחלטה הסופית. גארפילד". על סמך דברים אלה ובעיקר על סמך המשפט: המלצת האקדמיה לעברית היא להשאיר את המונח סבוטז' בשימוש. אני חולק עליהם. כתבתי בהצבעת המחלוקת את המשפט הבא: כפי שגרפילד ציין באדיבותו בדף השיחה, האקדמיה תומכת בהשארת הערך בשם סבוטז'. על כך טען אריאל - 1024 ששיקרתי והוא הסתמך על פרשנות משלו לציטוט דברי האקדמיה. את ציטוט דברי האקדמיה הביא גארפילד לדיון המחלוקת רק לאחר שאריאל - 1024 האשים אותי בשקר, כלומר האשמתו הייתה חסרת בסיס לחלוטין. אבל זה לא היה הסוף. יתר על כן, כשגארפילד הביא בדף המחלוקת את ציטוט האקדמיה, הוא ציין שוב: ההמלצה, השגויה בעיני, להשאיר את השם סבוטז'.

ההצבעה נפתחה על ידי גארפילד ותוך זמן לא רב הצביעו בעד הצד הראשון 6 ויקיפדים ובעד הצד השני רק גארפילד ואריאל - 1024 שלב זה, כשאריאל - 1024 ראה שההצבעה מתפתחת כך, הוא פתח בפרובוקציות. במקום למחוק את דברי הלעז, החזיר את הדברים לפרק המכיל את תגובת הצד הראשון וכך משך את הדיון למחלוקות טכניות. לאחר שהסברתי לו שוב, מדוע דבריו, שהם תגובה, צריכים להיות בחלק הדיון ודברי, שהם עמדת הצד הראשון, אמורים להיות בפרק על עמדת הצד הראשון, התחיל להתווכח על כך בטענה שהיות וכתבתי בתחילת דברי, שאני מסכים עם אביתרג, גם דברי הם תגובה... התחכמות. גם אחרים הבהירו לאריאל - 1024 שאין מקום להכניס את תגובתו לפרק המכיל את עמדת הצד הראשון, אך הוא חזר והכניסו אותה שוב ושוב.

גם עכשיו, בדף המחלוקת, בפרק הדן בעמדת הצד הראשון, מתנוסס המשפט הפרובוקטיבי, שהכניס אריאל - 1024, משפט המזמין למלחמת עריכה, ממנה מסתבר שהוא לא חושש. למה לא? כבר ציין לעיל, יחזור יום לאחר מכן. לפני פתיחת ההצבעה לאריאל - 1024 לא הייתה זכות הצבעה, תרומתו לוויקיפדיה הייתה דלה ביותר, אך ממש זמן קצר לפני שגארפילד פתח את דף המחלוקת, אץ-רץ אריאל - 1024 ועשה עשרות קישורים לויקימילון, כדי לזכות בזכות הצבעה במחלוקת זו.

אריאל - 1024 מצפצף עלי, מצפצף על מפעיל המערכת, שפנה אליו מוקדם יותר, מצפצף על הבירוקרט ומתרברב בהיותו מפעיל מערכת ב.. ויקימילון. נו, טוב, הוא מטיל את מימיו בבריכה הציבורית ועושה זאת מהמקפצה. אני לא מאמין לו, שאינו חושש מחסימה - אם יחסם לפרק זמן ארוך באמת, לא יוכל לבוא לכאן ולהתרברב בהיותו מפעיל מערכת בוויקימילון ונראה לי שזה חשוב לו. מכל מקום, התגרות בסמכות ןצפצוף רם על כללי הוויקיפדיה זה כבר לא ענייני, זה עניינם של מפעילי המערכת. בברכה. ליש - שיחה 12:32, 19 ביולי 2013 (IDT)

וואו במה להתחיל... אנסה לקצר:
  • ראשית, כן, אני מאוד גאה בהיותי מפעיל בווקימילון. על אף זלזולך (שממנו אתעלם כי כבר למדתי עם מי יש לי עסק) כאילו זה נחות ממפעיל בווקיפדיה. אז דע לך שזה הוא תפקיד חשוב ומורכב לא פחות, אם לא יותר. בעוד שבוויקיפדיה יש 34 (!) מפעילים, אני מתפקד כמפעיל כמעט ויחיד: מטפל בהשחתות, בעיות טכניות, בבקשות הקהילה, שומר על הסדר, דיונים והצבעות. אנחנו קהילה קטנה אבל איכותית ועורכים מיזם טוב ומתפתח.
  • שנית, בפרובוקציות? כל טעוני היו ענייניים בעוד ששלך כללו, פרובוקציות: "ההיגיון הזה עדיף לשנות את השם ל'סקס'", פטרונות: "אבקש להפסיק דיון זה", גוזמאות: "סבוטז' זה סלנג רק אם טלוויזיה וטלפון הן מילות סלנ" וזילזול בדעות האחרים, אם מכיוון שאתה כל כך פעיל "באמת מוזר איך הזדמנו למחלוקת זו כל כך הרבה ויקיפדים לא כל כך פעילים" ואם סתם כי לא מעניין אותך לענות לטענות הצד השני באופן ענייני.
  • שלישית, מנושא לנושא באותו נושא, כפי שוודאי "שכחת" לציין, בדף השיחה רק הבעתי את דעתי, איש לא דיבר על הצבעה, ורק אחרי שפטרת את דברי בביטול ("אל תבנה על ליאור או על אריאל - 1024, גם להם אין זכות הצבעה." בעוד שאנו מנסים לקיים דיון) החלטתי לנהוג כרומאי, נכון, לא היו לי מספיק עריכות בשלושת החודשים האחרונים (חוץ ויקימילון אני פעיל ברוב המיזמים, לומד ועובד, ולא לכולנו יש אין סוף זמן פנוי) אבל אם זו הדרך זו הדרך. כשר אבל מסריח והכל בהשראתך.
  • רביעית, אני לא "מצפצף" על אף אחד, פשוט תמוהה בעיניי שמפעיל מפזר איומים ולא מתבייש לפסוק בוויכוח מבלי לקחת בחשבון את שני הצדדים ומעדיף באופן ברור את אחד הצדדים רק כי הוא הוא.
  • חמישית ואחרונה, כל כך הכברת במילים, אנא אמור לי, האם אתה באמת מאמין שמשמעות המשפטים "המלצת האקדמיה לעברית היא להשאיר את המונח סבוטז' בשימוש. אני חולק עליהם." ו־"האקדמיה תומכת בהשארת הערך בשם סבוטז'" היא זהה?
וזה הסיכום שלי:
לאחר דיון בו אני ניסיתי לדון ואתה ניסית להשליט את דעתך ולבטל את השיח מה שיותר מהר, כל הצעת בינים נשללה כסכנה להגמוניה, והדיון הוזנח, החלטתי להעיר את הדיון וגארפילד פתח הצבעת מחלוקת. אחרי סאגה לא רלוונטית הוספת נימוקים ובהם המשפט "יתר על כן, כפי שגרפילד ציין באדיבותו בדף השיחה, האקדמיה תומכת בהשארת הערך בשם סבוטז'" שהוא שקר. אני נכנסתי אחריך וכתבתי תגובה לדבריך בהם נאמר ששיקרת (ועוד נימוקים שיותר מאוחר הבנתי שהם לא תחת הכותרת הנכונה וזה תוקן). אתה הצגת טענה וציטוט שלא מאשרים את שטענת.
כאן המקום להבהיר (שוב, ושוב, ושוב... אני מתחיל להתעייף) את מהות המחלוקת שהובילה אותי (נחמד שאתה מסביר לי מה הוביל אותי) להאשים אותך בשקר. בדף השיחה של סבוטז' כתבת לא גארפילד כתב שהאקדמיה תומכת בהשארת הערך בשם סבוטז'. והוא לא כתב, וסה טו. כל שגארפילד כתב אחרי לא רלוונטי (למרות שיש לך בעיה בהבנת הנקרא..).
יש אנשים שוויקיפדיה היא לא כל עולמם וההצבעה לא השפיע עלי כהוא זה. לאחר ששללת בדף שיחתי את האפשרות שטעית מה נותר עוד להגיד?
שכחת לציין שמחקת את דברי כמה וכמה פעמים.
גם עכשיו, בדף המחלוקת, בפרק הדן בעמדת הצד הראשון, מתנוסס שקר (ואם זה לא אז זו טעות שלך ובכך הטעיה של כל מי שקורא אותה) ומיד אחרי הבהרה כי אין זו אמת => שקר
תוריד את השקר => תרד ההבהרה.
ברור כי אתה מנסה "להחזיר לי" ולהכפיש את שמי במקום להודות שטעית
אבל שימוש בשפה זולה ועיוותים קלים כמו שינוי סדר האירועים, זו לא הדרך-- riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 05:24, 20 ביולי 2013 (IDT)

תשובתי[עריכת קוד מקור]

  • יש לך בעיות עם הבנת הנקרא ועם הסקת מסקנות. לא היה בדברי שמץ של זלזול בוויקימילון, היה בהם ביקורת על הנפנוף שלך בתפקיד בוויקימילון, נפנוף המרמז על כך שאתה מבין טוב יותר בעניינים, כי אתה... מפעיל מערכת בוויקימילון.
  • בוא נבחן את המצב ונראה אם מדובר בפרובוקציות או בטיעונים עניניים. אני, כותב הערך המקורי, אחד הצדדים בכל הדיונים שנערכו בדף השיחה של הערך, כותב תוספת לעמדת הצד הראשון במקום המיעד לכך. אתה, שעמדתך הראשונית לא הייתה ברורה ולא הזדהתה עם אף צד, נכנס למקום בו אמורים להיות רק טיעוני הצד הראשון ותוקף את הטיעונים האלה תוך שימוש במילה "לשקר" בתיאור דברי. האם זו לא פרובוקציה? זו אימא של הפרובוקציות! לאחר שהעברתי את דבריך למקום המיועד לתגובות וביקשתי ממך להעביר קו על המשפט המלעיז, תוך הוכחת דברי עם ציטוט של גארפילד, מה התגובה שלך? סילוק דברי מהמקום בו היו ושיבוש שלם של הקטעים בדיון, תוך השארת דברי הלעז. - זו לא פרובוקציה? זה אבא של הפרובוקציות! ומה בהמשך? לאחר שמחקתי את דבריך, גארפילד שחזר אותי, מבלי לקרוא את הדיון בדף שיחתך ובדף המחלוקת. ל5אחר שקרא אותו שחזר את עצמו, העביר את דבריך למקום הראוי באזור התגובות, תוך מחיקת דברי הלעז. זה עשה גארפילד, אבל הוא שוחר שלום מדי לטעמך, אתה אצת שוב לאזור בו מוצגת עמדת הצד הראשון, כדי לשוב ולשתול שם משפט מלעיז ופולמוסי. זו לא פרובוקציה?
  • בדף השיחה של הערך לא פניתי אליך ולא התווכחתי איתך. היה לי דיון עם גארפילד, שהתחיל לספור גולגלות, חלקן חסרות זכות הצבעה וכאשר מחקתי את שמות חסרי זכות ההצבעה, הצביע על ליאור כמישהו "קרוב" לדעתו ועל כך עניתי לו שלא יבנה על ליאור או עליך, כי גם לכם אין זכות הצבעה. אני מאוד מכבד את היותך פעיל במיזמים (התנדבות), תוך לימודים ועבודה. גם אני עובד ופעיל במיזמים שונים. אם מסתבר שבמיזם מסוים, בגלל חוסר פעילות מספקת, אין לי זכות הצבעה, אני פשוט נמנע מהצבעה ולא מנסה ללכת בדרכים של "כשר אבל מסריח", כך שמה שעשית לא היה בהשראתי - אל תנסה להעביר אחריות, יש לך זכויות יוצרים...
  • השערתך שאריאל יצא להגנתי בגלל קשרים ולא משום שהמצב, שיצרת, חייב אותו לכך, היא עוד דוגמה לפזיזותך ולהסקת מסקנות שגויות. לך לקרוא את ההיסטוריה של יחסינו ותבין זאת.
  • דברי לא פירשו את דברי האקדמיה, כי לא קראתי אותם (באותו שלב לא נחשפו לעיני וגם כעת לא קראתי את כל התכתובת בין גארפילד ובין האקדמיה, כי, כדי להבין היטב, לא די לקרוא את התשובה, צריך לקרוא גם את השאלה), דברי התייחסו למה שגארפילד כתב על דברי האקדמיה ואני חזרתי על תוכנם, לא ציטטתי, אך הייתי נאמן לרוחם. גארפילד לא התלונן על כך שדברי לא משקפים את דבריו, יתר על כן, הוא חזר וניסח משהו דומה. אתה מתיימר לדעת טוב ממנו (האם קראת את התכתובת באופן פרטי?), אתה חושב שדברי לא משקפים כראוי את דבריו - אתה יכול לטעון זאת, בצורה מנומסת, באזור המיועד לכך. אתה בחרת להאשים אותי בשקר ומתעקש לתקוע משפט זה במקום הלא מתאים. זו פרובוקציה והתקפה אד הומינם. אתה מתעקש על מיקום דברי הלעז בקטע של הנמקות הצד הראשון, משום שאי תאימותם לקטע זה מבליטה אותם כמו שבולטת צואה על שולחן האוכל.

אני לא מנסה "להחזיר לך", משחקי ילדים מסוג זה אינם ממנהגי ואת שמך איני צריך להכפיש, אתה עושה זאת בהצלחה מרובה. לא אמשיך להגיב לדבריך ולא אנהל איתך דיונים, אלא אם תמחק את דברי הלעז ותתנצל על הפרובוקציות. ליש - שיחה 20:01, 21 ביולי 2013 (IDT)

מה אגיד ומה אומר? אני לי כוח להמשיך בוויכוח הזה לנצח..
כל שצריך כדי לסתור את דבריך הוא לקרוא את שקדם להם.
אני שוב אגיד את אותם דברים ושוב תגיד את אותם דברים בעטיפה חדשה... אני מרגש שאני נלחם באזרח י׳
הבה נמשיך בחיינו. שלום-- riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 12:36, 23 ביולי 2013 (IDT)

הטילדה הרביעית[עריכת קוד מקור]

טילדה חדשה יצאה ממכבש הדפוס! הטילדה הרביעית חוזרת עם שאלות, מפגשים ותובנות חדשות
ויקיפדיה כתרפיה • על תחרות הכתיבה • מיזמים בפוקוס • דרושים ויקיגמדים • הידעת? ויקיפדיה • קרב איגרוף: סימפסון נגד הומר סימפסון • תשחץ ויקיפדיה

שינוי שם משתמש בויקימילון[עריכת קוד מקור]

היי, כרגע ויקימילון הוא המיזם היחידי שבו השם משתמש שלי בו אינו אבנר. האם תוכל לפנות עבורי את המשתמש "אבנר" אשר אינו פעיל. השם משתמש שלי כרגע הוא "אבנר ק". אבנר ק - שיחה 15:11, 21 בינואר 2014 (IST)

היי אבנר, הייתי שמח לעזור לך אבל האמת היא שאני פשוט לא יודע איך לבצע זאת והאם זה מקובל. אם אתה יודע יותר כתוב לי וניראה מה עושים.
המשך שבוע נעים, riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 06:36, 22 בינואר 2014 (IST).
מיוחד:שינוי שם משתמש, בויקימילון כמובן. הפרמטרים הם השם הישן, והשם החדש. תוצג לך אזהרה אודות ניתוק מהחשבון הגלובלי, סמן שם את תיבת הסימון ואשר את הפעולה. בהצלחה מתניה שיחה 15:50, 29 בינואר 2014 (IST)
תודה, אבל הפעולה מוגבלת ביורוקרטים בלבד, אני מפעיל מערכת... – riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 01:08, 6 בפברואר 2014 (IST)

הטילדה הרביעית - גיליון חדש![עריכת קוד מקור]

טילדה חדשה יצאה ממכבש הדפוס! הטילדה הרביעית חוזרת עם שאלות, מפגשים ותובנות חדשות
תודה • תולדות המקבץ השבועי • חוויית כתיבת ערך מומלץ • צוק איתן - הגרסה הויקיפדית • קרב איגרוף - עמוד ענן נגד צוק איתן • הקומיקס בויקיפדיה • מה זה "ביכורים"?

ערכתי דף במרחב המשתמש שלך[עריכת קוד מקור]

הדף הכיל שימוש שגוי ביחידה לא קיימת (יחידה:ללא ניקוד או משהו דומה). זה כשלעמו לא משמש סיבה לערוך דף של מישהו אחר - הבעיה הייתה שהשגיאה גרמה להופעת הדף בקטגוריה:דפים עם שגיאות בתסריט, וזה מפריע לתחזוקה. בתקווה שלא תראה זאת כפגיעה - קיפודנחש 21:50, 31 בדצמבר 2014 (IST)

סליחה שלא הגבתי קודם, שכחתי מפאת עומס עבודה. זה בסדר גמור כמובן. תודה.-- riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 10:43, 21 בינואר 2015 (IST)
אפרופו דף המשתמש שלך, תן דעתך שציטוט השיר של אלתרמן הוא הפרת זכויות יוצרים, ויש להסירו, או לצטטו רק בחלקו. Ijon - שיחה 07:40, 21 בינואר 2015 (IST)
תודה על שהסבת את תשומת ליבי. יום טוב -- riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 10:38, 21 בינואר 2015 (IST)

ירוק גם לאורך[עריכת קוד מקור]

תיקנת בטור המספרים הטבעיים שבין 26 הממדים יש "ממד אורך". באיזה כיוון? עוזי ו. - שיחה 22:41, 14 בפברואר 2015 (IST)

שלום עוזי, לפי מיטב הבנתי כל העניין נובע מן ההכרח לקיום בוזונים בעלי מסה אפס דוגמת פוטונים (תוך התעלמות מקיומם של פרמיונים).
למשל ניתן לנסות ולחשב את מסת פוטון הנע על ישר כלשהו בטווח כלשהו. במקרה כזה נקבל:
כאשר D מסמן את מספר הממדים פרט לממד האורך עליו נע הפוטון וממד הזמן. ו־ היא התדירות של התנודה הכיוונים המאונכים לכיוון תנועת האלקטרון.
(אני לא יכול להגיד שאני מכיר את פיתוח הנוסחה לאשורו, אבל אני יכול לנסות ולהצדיק אותה אם תרצה)
לכן מהשוואת המסה לאפס נקבל שפרט לממד אורך טריוויאלי וממד זמן חייבים להיות עוד D=24 ממדים בהם הוא צריך להתנדנד.
אבל אם אתה חושב שאני טועה אשחזר.-- riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 21:25, 16 בפברואר 2015 (IST)
אז התשובה לשאלה "באיזה כיוון" היא "איזה שתרצה"? אני מתקשה ליישב את החישוב הזה עם ההשערה המקובלת שלפיה יש שלושה ממדי מרחב. עוזי ו. - שיחה 02:21, 17 בפברואר 2015 (IST)
ראשית פה מדובר על תורת המיתר הבוזוני שפותחה בשנות ה־60 והוחלפה זה מכבר ע״י תורת העל־מיתר לפיה קיימים 10 ממדים ולא 26. באופן כללי הפיזיקה שלנו מצודדת באיזוטרופיות של המרחב ובכל מקרה בחירת מערכת צירים (ולכן גם הכיוון של המרחב בייחס אליה) לא אמורה לשנות דבר.
לגבי שני ממדי האורך האחרים, "הטובים והמוכרים", הם לא נעלמים, הם בין שאר 24 הממדים הלא מסווגים בהוכחה. למעשה התאוריה "מאמינה" שיש עוד ממדי אורך מבין 24 הנוספים, פשוט שהם ממדים קומפקטיים.-- riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 02:50, 17 בפברואר 2015 (IST)

היי. למה ביטלת את העריכה שלי כשתיקנתי טעות? הרי ברור שמי שכתב את זה לא מבין הבדל בין שני הבה"דים. כן, חיילים קוראים לזה ככה בטעות, אבל למה להפוך טעות לעובדה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:49, 6 באוקטובר 2015 (IDT)

יגאל שלום
בערכי ראשי תיבות בוויקימילון אמור להופיע פירוט ראשי התיבות. גם אם השימוש בהם הוא לציון "בית הספר למקצועות החי"ר של חיל האוויר" פירוט ראשי התבות של ביסל"ח הוא: בית ספר למקצועות חי"ר. הלא כן?-- riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 22:11, 6 באוקטובר 2015 (IDT)
לא. מזמן (ככל שאני יודע עוד לפני שנוצר ביסל"ח 314) היה קיים ביסל"ח 772 - בית ספ"ר למקצועות החי"ר. בחלוף השנים בית הספר הורחב כשכל קורסי המ"כים בגולני (גדוד 17), גבעתי (גדוד 450) והצנחנים (גדוד 906) הצטרפו אליו (לא נח"ל, וגם לא כפיר שאז עוד לא נולד). בית הספר הפסיק להיות בית ספר למקצועות החי"ר (ביסל"ח) והפך להיות בית ספר למ"כים ומקצועות החי"ר (ביסלמ"ח 828). אנשי בית הספר המשיכו להשתמש מתוך הרגל בשם הישן, למרות שהוא לא נכון. אבל ביסל"ח 314 שם לזה קץ - מעכשיו ראשי התיבות שייכות רק לו, וכינוי ביסל"ח לבית ספר למ"כים שלא בקונטקסט של שני חיילים נוסח "באיזה שעה אתה חוזר לביסל"ח" הוא לא נכון, והם יודעים שזה לא נכון. אם מפריע לך שביסלמ"ח לא מוזכר, אפשר להוסיף אחרי המשמעות הראשונה - ביסל"ח 314 עוד שתי משמעויות: 2. כך נקרא בעבר ביסלמ"ח, עד לצירוף קורסי מ"כים. 3. שם שגור שגוי של ביסלמ"ח, בא בעקבות (2). או אף לאחד את שני אלו. אני לא אוהב את התוספת הזאת אבל מוכן לחיות איתה. אבל משמעות (1) של 314 היא הנכונה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:27, 7 באוקטובר 2015 (IDT)
מה קורה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:15, 25 באוקטובר 2015 (IST)