שיחת משתמש:Netan'el/ארכיון שישי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 17 שנים מאת Netan'el בנושא הכה את נתנאל

ארכיון ראשון | ארכיון שני | ארכיון שלישי | ארכיון רביעי | ארכיון חמישי

איני מבין מדוע אתה מוחק דברים בערך של הרב מלמד.[עריכת קוד מקור]

בערך של הרב טאו כתוב שהוא אחד התלמידים הבולטים. יש בכך טעם לפגם שאצל הרב מלמד זה לא כתוב. אם היית חלק מהציבור שנושאים אלו מעסיקים אותו היית מבין את החשיבות שבפרט זה שלדעתך הוא לא רלוונטי.

מלבד זאת, עברתי על הערכים שכתבת, ולא נראה לי שאתה נמנה על אנשי הציבור שמבינים בתחום זה. אין חלוקה מסודרת של ערכים לאחראים לפי תחומי הענין שלהם? למשל ראיתי שהאחראים שמוחקים ומוסיפים בערך של הרב טאו הם מאנשי הציבור הישיבתי הציוני ומבינים מה שהם כותבים בנושא זה, בניגוד אליך. אני חושבה שטוב שתתרכז בלשון העברית בה אתה מבין. בברכה, אריה אבן-שמואל, ת"א

ראשית הרשה לי לברך אותך על יכולתך המפליאה לגלות באילו תחומים אני מבין ובאילו לא, וכן אילו נושאים מעסיקים אותי ואילו לא. ייתכן שבעתיד אזדקק להערכות נוספות של אופיי וכישוריי, ואז אזכור לפנות אליך בעניין זה.
שנית, בניגוד לכושר האבחנה הדק שלך, טעית בנימוק שייחסת לי בהסרת הדברים מהערך. את המילים "כך נהיה [הרב זלמן מלמד] לאחד מתלמידו הבולטים והקרובים ביותר [של הרב צבי יהודה]" הסרתי לא בנימוק שאינו רלוונטי, אלא בנימוק שהוא חסר סימוכין. אף על פי שלדבריך אני "אינני מבין בתחום זה", ידוע אפילו לי שיש מלחמות גדולות בין תלמידי הרצ"י מי תלמיד יותר גדול שלו ומי תלמיד פחות גדול שלו. הניסוח "אחד מתלמידו (כך במקור; צ"ל מתלמידיו) הבולטים והקרובים ביותר" הוא גרוע מכיוון שכדי להשתמש בו יש להגדיר מיהם תלמידיו הבולטים והקרובים ביותר, ומי אינם כאלה; אחרת הקביעה הזו חסרת תוכן. כמובן שהגדרה כזו צריכה לבוא ממקור חיצוני אובייקטיבי שעסק בעניין (היה עדיף מחקר כלשהו; כיוון שבתחומים אלו קשה למצוא מחקרים מסודרים, תספיק סקירה עיתונאית, ובתנאי שתהיה אובייקטיבית, במילים אחרות לא מ"בשבע"). את הקונספציה החדשנית הזו אנו מכנים בוויקיפדיה "סימוכין", "ראיות" או "הוכחות", ולכך התכוונתי כשכתבתי שהקביעה חסרת סימוכין.
באופן כללי, אנו משתדלים לכתוב בוויקיפדיה עובדות ולא הערכות. העובדה שהרב מלמד הוא תלמיד של הרב צבי יהודה ברורה לגמרי מהערך, ואין כל צורך למדוד אם הוא מתלמידיו "הבולטים" או לא. נתנאל 13:03, 21 יוני 2006 (IDT)

תסלח לי נתנאל אבל יש משהו פתטי בלדרוש הוכחה שהרב מלמד היה מתלמידיו הקרובים ביותר והבולטים ביותר של הרב צבי יהודה. זה בערך כמו להוכיח שבן גוריון היה קרח ונמוך. לא צריך הוכחה לדברים שקרו כאן יום יום במשך 25 שנה לפני זמן קצר מאד. מלבד זאת, לא השבת למה אצל הרב טאו אתה לא מוחק את זה.

מה שניסיתי להסביר זה שאנחנו לא כוללים באנציקלופדיה קביעות שאי אפשר להוכיח. את הקביעה שבן גוריון היה נמוך וקרח קל להוכיח על ידי הצגת תמונה שלו. לעומת זאת, כדי להוכיח את הקביעה "X היה מתלמידיו הקרובים ביותר והבולטים ביותר של Y" צריך קודם להגדיר את המושגים "קרובים ביותר" ו"בולטים ביותר", ולסמן בדיוק היכן עובר הקו המפריד בין "קרובים ביותר", "קרובים" סתם ולא קרובים בכלל. מכיוון שאין שום דרך לעשות את זה, המשפט הזה לא יכול להופיע בוויקיפדיה. יכול למשל להופיע משפט כמו "היה מחמשת תלמידיו הקרובים ביותר", אם תימצא רשימה מוגדרת היטב של חמשת התלמידים האלה. מכיוון שקשה לי להניח שתימצא רשימה כזו - אני משאיר לקורא האינטיליגנטי להחליט לבדו, על סמך העובדות שבערך, מי קרוב יותר ומי קרוב פחות.
אשר לשאלה למה אצל הרב טאו אני לא מוחק - התשובה היא שאני לא עוסק כרגע בערך של הרב טאו. יש גבול לכמות הערכים שאני יכול להקדיש להם תשומת לב. נתנאל 18:58, 2 יולי 2006 (IDT)
אגב, אני מזמין אותך להירשם לוויקיפדיה - יהיה לך קל יותר לערוך ולשוחח עם ויקיפדים אחרים. נתנאל 18:59, 2 יולי 2006 (IDT)

חושבני שאחר שעוררתי על הרב טאו, ובעקבות שיחתנו הרישמית, משונה יהיה אם לא תשנה זאת שם. זה יראה כמו שגרירות עמדה.

טוב, עלית עלינו. למעשה כל ויקיפדיה היא כיסוי למפעל שנועד לפאר ולהלל את הרב טאו על חשבון הרב מלמד. הייתי מפנה אותך אל משתמש:אריה א, שלפי התרשמותי עוקב אחרי הערך של הרב טאו, אבל אינני עושה זאת מכיוון שמגוחך בעיני להיטפל לנושא הזה. מבחינתי תם הדיון הזה, שלום לך. נתנאל 15:06, 11 יולי 2006 (IDT)

הבנתי שאתה המומחה...[עריכת קוד מקור]

אז בוא תושיט ידך.... --> צ'כלברה שיחה ישיבה 21:26, 21 יוני 2006 (IDT)

על הערך (החדש לגמרי) ה"א הידיעה. דודס 11:57, 23 יוני 2006 (IDT)

תודה. נתנאל 12:18, 23 יוני 2006 (IDT)
ד.א. איך אפשר (בקשר לתוספת האחרונה) לומר הירדן? דודס 12:34, 23 יוני 2006 (IDT)
זו שאלה טובה. מעניין שהתופעה הזו מתרחשת דווקא במקומות גאוגרפיים כמו נהרות, הרים וחבלי ארץ (הירקון, האוורסט, הגליל). מצאתי התייחסות קצרה לנושא כאן. אני אנסה למצוא תשובה ברורה יותר לעניין זה. נתנאל 14:06, 23 יוני 2006 (IDT)

איזה מעצבן זה שרק מפני שאתה הנציג של האקדמיה ללשון שואלים אותך כל הזמן רק שאלות בנושאים האלה כאילו היית איזו בובה ולא בן אדם עם רגשות ומחשבות ושאיפות[עריכת קוד מקור]

אמור לי נא: מה אומרת על האקדמיה בנושא "הוא/הם" כאוגד(?) ? כלומר: "הפוסט-אגרומורפיזם הוא זרם הרווח בחוגים..." "הפלומבוציטים הם אנזימים המשמשים..." וכיו"ב. בברכה, HansCastorp 14:24, 23 יוני 2006 (IDT)

א. כלל וכלל אינני הנציג של האקדמיה ללשון; ולרגשות, למחשבות ולשאיפות שלי הייתי נותן ביטוי מתאים אילו רציתי. ב. לא הבנתי את השאלה: מדוע צריכה האקדמיה להגיד משהו בנושא זה? מהם צדדי הספק? נתנאל 15:34, 23 יוני 2006 (IDT)
צדדי הספק: הם נכון לומר "מוישה הוא נגר" "בלהה היא רקדנית" וכו'? אם איני טועה פעם התעקשו על "הִנו" "הִנם" וכיו"ב. HansCastorp 19:38, 23 יוני 2006 (IDT)
אין שום ספק שמותר לומר "מוישה הוא נגר", ואף בתנ"ך מופיעה צורה זו רבות (למשל "ויוסף הוא השליט"). אינני מכיר כל ערעור על צורה זו; להיפך, אם יש מקום לערער זה על "הינו", מכיוון שזה מה שמכונה "סגנון מפואר שלא לצורך". נתנאל 21:15, 24 יוני 2006 (IDT)

לערך הנ"ל הפנית אותי לפני כשבוע. שוכתב (ביום שישי שעבר), והשארתי דין וחשבון בדף שיחת הערך. יישר כח על ההפנייה. אשמח להערות. בברכה, ינבושד.

תבורך על העריכה. אינני בקי מספיק בתחום התנאים והאמוראים ולכן פניתי אליך, ואכן טיפלת בו כראוי. עם זאת, עדיין יש לי תחושה שהערך זקוק לגיבוש, למשל זיקוק הביוגרפיה לפרטים החשובים, הרחבה בתחומי פעילותו וחידושיו, והחלפת כמה ניסוחים (למשל בסיפור על שפת הנהר). כדוגמה אפשר לקחת את הערך בוויקי האנגלית, המבוסס על הג'ואיש אנציקלופדיה. בהצלחה, נתנאל 16:15, 23 יוני 2006 (IDT)
אתה צודק. אולם אני צריך למצוא את הזמן לכך (ליקוט חומר, ניסוחו ועריכתו לוקחים לי זמן רב). שבת שלום, ינבושד.

שלום נתנאל.[עריכת קוד מקור]

שלום נתנאל. בנוגע לחסימתו של משתמש:עכג. אני חושב שמדובר בחכם חנוכה. האם אתה חושב שכדאי לבדוק זאת, ובמקרה שזה הוא, לפנות אל ספקית האינטרנט שלו שוב? איתמר. 21:27, 25 יוני 2006 (IDT)

כדאי לך לחסום את החשבונות לתמיד ולא ליום אחד, שלא יהיה מצב שהוא יחזור אליהם פעם. צהוב עולה 21:31, 25 יוני 2006 (IDT)
איתמר - כן, אפשר. פנה לדף הבודקים והוסף גם את השמות הנוספים. צ"ע - הזמן שלוקח לו לפתוח חשבון חדש הרבה יותר קצר מלחפש חשבון ישן. חבל על מאמץ מיותר. נתנאל 21:35, 25 יוני 2006 (IDT)

מסע החיים[עריכת קוד מקור]

שלום נתנאל, אשמח לחוות דעתך בנושא הבא: קיים ערך בויקיפדיה על מצעד החיים. אני רוצה להוסיף ערך שעוסק באופן רחב בהרבה במסעות בני נוער לפולין, כולל תיאור הויכוח הציבורי בנושא. האם כדאי רק להרחיב את הערך הקיים? האאם יש בכלל עניין בנושא? קלונימוס 19:02, 29 יוני 2006 (IDT)

שלום קלונימוס. אתחיל מהסוף - ודאי וודאי שיש עניין בנושא וראוי להרחיב בו. לדעתי - כמי שלא עסק בנושא לעומקו - יש מקום להפריד אותו מהערך מצעד החיים לערך כללי בנושא מסעות בני נוער ישראלים לפולין (או שם אחר דומה). לחילופין, אפשר לשלב את מצעד החיים בתוך הערך הגדול. אתה יכול להתייעץ עם משתמש:Danny-w שכתב את הערך מצעד החיים.
כך או כך, בערך כזה חשוב להקפיד על כתיבה אנציקלופדית, במובן זה שיש להפריד היטב בין עובדות ודעות, ולהציג את כל הדעות בהקשרן המתאים ובמשקל הנכון. אני בטוח שתצליח היטב בכך. בהצלחה, נתנאל 08:35, 30 יוני 2006 (IDT)

נתיב מאיר[עריכת קוד מקור]

לדעתי צריך להוסיף שמות בוגרים משפטנים שי ניצן ומשה דרורי הם דוגמאות טובות לבוגרים כאלה. בסופו של דבר זה מוסד שייצר משפטנים לא פחות מרבנים. (אלמוני)

הנקודה היא לא כמה משפטנים יצאו מנתיב מאיר לעומת כמה רבנים, אלא מה העניין הציבורי שיש בהם, ולטעמי המשנה לפרקליט המדינה עדיין איננו חשוב מספיק כדי להופיע בערך. אבל לא אתעקש על נקודה זו. נתנאל 08:40, 30 יוני 2006 (IDT)

שלום, אודה לך אם תעיף מבט ב"ערכים למחיקה" (ספציפית מים מינרליים) שם. בברכה, pacmanשיחה 19:02, 2 יולי 2006 (IDT)

תודה רבה! (: pacmanשיחה 19:07, 2 יולי 2006 (IDT)
אין בעד מה, אך רצוי שתדבר עם משתמש:שטול שהעלה את הערך ותסביר לו על המחיקה. נתנאל 19:08, 2 יולי 2006 (IDT)
פניתי אליו. pacmanשיחה 19:14, 2 יולי 2006 (IDT)

אותה כותרת כמו בסעיף מספר 4[עריכת קוד מקור]

שוב שאלה לשונית לי: האם עשרים וארבעת הילדים או עשרים וארבעה הילדים? בתודה מראש, HansCastorp 22:52, 2 יולי 2006 (IDT)

השני. odedee שיחה‏ 01:04, 3 יולי 2006 (IDT)
מה ש-odedee אמר. אולי כדאי לפתוח את הדף ויקיפדיה:דלפק ייעוץ/לשון, כתיב, תרגום ותעתיק. יש לנו כבר די הרבה אנשים שיכולים לעזור בזה. נתנאל 08:55, 3 יולי 2006 (IDT)
למה לא להשתמש בדלפק היעוץ הרגיל? אם תעביר את השאלות ששואלים אותך לשם, עם הזמן יפסיקו לפנות אליך אם זה מפריע לך. גילגמש שיחה 09:10, 3 יולי 2006 (IDT)
הנקודה היא לא שמפריע לי ששואלים אותי (זה לא מפריע לי), אלא שבדלפק הייעוץ זה הולך לאיבוד. רוב השאלות שנשאלות שם הן שאלות טכניות בסגנון איך מעלים תמונות ואיך יוצרים תבניות, והעונים על השאלות הם האנשים שמתעסקים בחלק הטכני של ויקיפדיה. לעומת זאת השאלות בענייני כתיב ותרגום נענות על ידי קבוצה אחרת של אנשים, כך שזה די טבעי להפריד בין הדפים. כרגע דלפק הייעוץ לא נמצא ברשימת המעקב שלי כי לרוב השאלות שם אין לי איך לענות, אבל בדלפק ייעוץ ספציפי לעניינים לשוניים אני אוכל לעקוב ולהשתתף ביתר נוחות. נתנאל 09:55, 3 יולי 2006 (IDT)
נתנאל אתה צודק. כדאי לחלק את דלפק היעוץ לפי תחומי יעץ. בברכה ---י.--- 12:26, 3 יולי 2006 (IDT)

שלום, תוכל אולי להוסיף לערך בעניין האטימולוגיה העברית; "איטלקים" לעומת "איטלים" וכדומה? בברכה, pacmanשיחה 14:04, 3 יולי 2006 (IDT)

יש על זה תוספות, נראה לי בקידושין דף ב' עמוד א', או איפה שלא מדברים על 'איסר האיטלקי'. אפשר להכניס את זה בתור פיקנטריה. הללשיחה 14:08, 3 יולי 2006 (IDT)
אני לא חשוב שיש הרבה מה להוסיף על מה שכותב בלדד השוחי בקישור שבערך, וגם רוביק רוזנטל (כאן, בסוף) ורוני הפנר. מספיק לכתוב "הצורה 'איטלקים' במקום 'איטלים' מקורה בלשון חז"ל בהשפעת היוונית". זה לפי חיפוש קצר ברשת, אם אני אמצא משהו יותר עמוק אני אכתוב. הלל - התוספות שם לא מוסיפים הרבה, הם רק נותנים דוגמה לחריג אחר (שושן - שושנכיא, בעזרא). נתנאל 14:18, 3 יולי 2006 (IDT)
אני מבין, תודה לשניכם. אתם מוזמנים להוסיף זאת לערך (אף אחד לא ערך אותו מאז שהעלתי אותו, אתמול )-:) pacmanשיחה 14:19, 3 יולי 2006 (IDT)

שלום,
תודה על ההגנה, אך מקום ההודעה לא במזנון. אולי עדיף לעלות את זה בדף בירורים או בדף בקשות ממפעילים. מזנון לא נועד לדיונים לגופו של אדם ספציפי, אחרת לא יהיה לזה סוף. גילגמש שיחה 10:05, 5 יולי 2006 (IDT)

אתה צודק, העברתי. נתנאל 10:09, 5 יולי 2006 (IDT)

אולי אתה תוכל לענות לשאלתי?[עריכת קוד מקור]

בשיחה:דוד קמחי תודה, כהן יובל 21:55, 9 יולי 2006 (IDT)

עריכה מוטה[עריכת קוד מקור]

בדף השיחה שלי, תחת הכותרת הזו, העללת עלי כי העריכה שלי מוטה, ובקשת לא למחוק את דבריך.

ראשית, רציתי לברר אם מדובר על בקשה, או על דרישה המעוגנת בכללי הויקיפדיה, והיכן.
אם מדובר בבקשה בלבד, דעתי היא למחוק דברים חסרי שחר אלו.
בדף השיחה של הערך האמור הארכתי לבאר בטעמים שונים, שכל אחד מהם עומד בפני עצמו, את הנימוק לעריכתי. לעומת זאת אתה לא התייחסת כלל עניינית לטיעוני, ובמקום זה חזרת עוד פעם על האמור בערך, ורק הוספת משפט סתמי: "כל הפלפולים המשפטיים שלך אינם עומדים כדי להסיר עובדה זו מהערך". אם הם אינם עומדים, הסבר מדוע. כל עוד לא עשית זאת, ונכנסת לדיון ענייני, הרי שהעריכה שלך מוטה, ויש להזהירך מפני עריכה מוטה.
בכבוד רב--בי 02:52, 10 יולי 2006 (IDT)
א. הרחבתי כעת בדף השיחה של הערך.
ב. השמטת מידע נכון ורלוונטי מערכים היא השחתה של ויקיפדיה. בפרט לאחר שהוזהרת על אותה עריכה בדיוק בעבר. השחתה חוזרת ונשנית היא עילה לחסימה, ראה בדף מדיניות החסימה.
ג. מותר לך לשנות כרצונך את דף השיחה שלך. זו הסיבה שביקשתי שלא תסיר את דבריי מהדף, ולא דרשתי או חייבתי אותך לכך. כמובן כשם שלך מותר להסיר את דבריי מהדף, לי מותר לפנות אליך ולחזור ולבקש ממך לא לעשות זאת, וחוזר חלילה עד שלמי משנינו יימאס.
אני מציע לך, רצונך לתרום לווקיפדיה - מצא לך ערך על אחד הראשונים או על נושא תורני והרחב כפי יכולתך. אל תתעקש על הטיית הערכים לפי השקפותיך, זה רק מתיש אותך ואותנו. נתנאל 10:00, 10 יולי 2006 (IDT)

לנתנאל,

א. אני מודה לך על הבהרת דעותיך. להבא הנך מבקש לעשות זאת בכל פעם שיש לך ויכוח עם מישהו, ולא לשחזר דברים ללא נימוק. לגופו של עניין עניתי לכל אחת מטענותיך בדף השיחה של הערך. אני משוכנע שעתה תקבל את הדברים, ותסכים עמי.
ב. השמטת מידע נכון מערכים היא השחתה רק כל עוד היא אינה מנומקת. ברגע שהיא מנומקת, היא פוסקת להיות השחתה, והופכת לויכוח ענייני.
זהו בדיוק ההבדל בין העריכה הקודמת (שנעשתה בטרם הייתי מודע לכללים אלו) לבין העריכה הנוכחית. לכן אין כאן עילה לאיומים מפורשים ונסתרים.
מאידך גיסא, השחזור הגורף שלך, שלא לווה בהסבר כל שהוא או בהתייחסות כל שהיא לטענותי – זוהי באמת השחתה.

כמו כן, כניסתך לדף השיחה שלי, וקביעת כותרת בשם "עריכה מוטה", תוך אזהרות למיניהן, בלא שהתייחסת כלל להסברי העריכה שלי – זוהי השחתה ברורה של דף השיחה שלי.

ג. בקשתך שלא למחוק את העלילה כאילו עריכתי מוטה אינה מקובלת עלי. מן הראוי היה שאתה בעצמך תבקש למחוק זאת.
האזהרות המשונות שלך, שאתה תחזור ותבקש ממני בדף השיחה שלי שלא למחוק את דבריך נראות לי בלתי סבירות לחלוטין.
עליך גם לזכור כי כשם שאתה תוכל לחזור ולבקש זאת בדף השיחה שלי, כך אני אוכל לחזור ולבקש ממך בדף השיחה שלך להפסיק את ההטרדות הללו. אם אתה חושב שכך מן הראוי שיתנהלו העניינים – בקשה, עשה זאת.
ד. התרומה לויקיפדיה אינה דווקא בערכים החשובים ביותר, אלא בערכים הנצרכים ביותר. בנידון דידן, ערך זה היה נצרך ביותר לתיקון, וזאת מה שעשיתי.
אני מקוה שלהבא לא יהיו הטיות של ערכים, כך שלא אאלץ להקדיש זמן לתיקון הטיות אלו, ובכך תיחסך ממני ומכם התשה זו.
בכבוד רב--בי 01:39, 14 יולי 2006 (IDT)

שני דברים[עריכת קוד מקור]

א. כמי שהשתתף בשיחה על תבנית:מונחון, יכול להיות שתהיה מעוניין בהצבעת המחיקה.

ב. אומרים "כל" ו"רוב", "כולם" ו"רובם"; אז למה אומרים "כולנו" אבל "רובנו"?

דוד 10:24, 12 יולי 2006 (IDT)

א. הצבעתי
ב. האם השאלה היא מדוע "כולנו" בקמץ בלמ"ד? אינני יודע. אולי בגלל היקש לצורה הנפוצה מאוד "כֻּלָּם". שים לב למשל שבמקרא קיימות שתי הצורות כֻּלֵּךְ בצירה וכֻּלָּךְ בקמץ. נתנאל 11:12, 12 יולי 2006 (IDT)

שאלה קצרה[עריכת קוד מקור]

אודה לך מאד אם תפתור בעייה קטנה שהטרידה אותי:

טמפרטורות ההיתוך והרתיחה של חומרים יוניים גבוהות למדי ורובם המכריע מוצק / מוצקים בטמפרטורת החדר.

אני נוטה לכיוון הראשונה, אך אני לא בטוח. תודה מראש, אייל בארי 10:39, 18 יולי 2006 (IDT)

בעניין זה החליטה האקדמיה לא להחליט, והיא מתירה את שתי האפשרויות. ראה כאן [1] בסעיף "צירוף שרכיבו הראשון מציין כַּמָּת": "בצירוף שרכיבו הראשון מציין כמות (כַּמָּת) - ההתאם הוא לרכיב הראשון (הכמת) או לרכיב השני, כגון 'רוב האנשים הלכו' או 'רוב האנשים הלך' (כך גם: רבע, עשירית, עיקר, זוג, כלל וכיו"ב)". אני אישית נוטה דווקא לכיוון השני, שכן בסופו של דבר מדובר על כמה חומרים ולא על חומר אחד, אך כאמור ההחלטה נתונה בידיך כמנסח המשפט. נתנאל 18:28, 18 יולי 2006 (IDT)
גם בעיני (ליתר דיוק, באוזני), הניסוח שנשמע טוב יותר הוא השני, אבל נטיתי לכיוון הראשון משום שחשבתי שזה שקול ל"רובם המכריע של החומרים", ועל כן החומרים (שנכנסים בסיומת) הם לוואי ואילו רובם הנושא. אגב, שמתי לב שחסר לי פסיק במשפט. תודה רבה, אייל בארי 23:14, 18 יולי 2006 (IDT)

שלום נתנאל. רציתי לשאול, האם המילה נִקֵּיתי, כמו למשל בסוף ספר יואל, היא בהכרח פ"ע? אם אתה יכול, תענה לי בהקדם כי אני יוצא לחופשה כנראה. תודה‏ - דודסשיחה 12:20, 20 יולי 2006 (IDT)‏

לא הבנתי את השאלה. מה זה פ"ע? בכל אופן, שתי הצורות נִקֵּיתִי ונִקִּיתִי כשרות ושתיהן מצויות במקרא (לא דווקא בשורש זה), ובאותו אופן ציוֵיתי, ציפֵּיתי וכיוצא בזה. זו אחת מן הדוגמאות שבהן הציבור מחמיר יותר מקובעי התקן, ופוסל צורות דקדוקיות כשרות למהדרין. נתנאל 16:00, 20 יולי 2006 (IDT)
התכוונתי פועל עומד. דודסשיחה 19:39, 20 יולי 2006 (IDT)
אהה. אבל, שוב לא הבנתי. המילה ניקיתי שם היא במובהק פועל יוצא: וניקיתי [את] דמם! וכן בעשרת הדברות (לא ינקה ה' את אשר ישא את שמו לשווא), וכן במל"א ב, ט: ועתה אל תנקהו - פועל יוצא עם מושא ישיר. יש כמובן גם הופעות רבות של נק"י בפיעל ללא מושא, כלומר כפועל עומד. נתנאל 20:30, 20 יולי 2006 (IDT)
זהו שיש שם דגש חזק בק. דודסשיחה 20:32, 20 יולי 2006 (IDT)
אני מרגיש כמו בדו-שיח של חרשים :) . אנסה לעשות יישור קו: אנחנו עוסקים בשורש נק"י בבניין פיעל, והשאלה היא האם בבניין זה הוא פועל עומד או יוצא. התשובה: לפעמים הוא עומד, ולפעמים הוא יוצא; במקרא יש דוגמאות לשתי האפשרויות. פספסתי משהו? נתנאל 20:36, 20 יולי 2006 (IDT)
תודה, הכל ברור. חשבתי שהפועל הזה בבנין פיעל צריך להיות דווקא פועל עומד. תודה. דודסשיחה 20:39, 20 יולי 2006 (IDT)
עיינתי עכשיו במילון אבן-שושן, ושם הוא כותב שבבניין פיעל זה תמיד פועל יוצא, והצורות העומדות הן בבניין נפעל. ואכן, לא שמתי לב שהצורה נִקָּה יכולה להיות גם בניין נפעל. ובכן, עניין זה דורש בדיקה קפדנית יותר; ובכל אופן, אין ספק שהפועל "וניקיתי" במשפט "וניקיתי דמם" הוא פועל יוצא. נתנאל 20:44, 20 יולי 2006 (IDT)

עבדתי על המפה הרבה זמן ):, אבל אם אתה מעדיף ככה זה בסדר. pacmanשיחה 16:18, 20 יולי 2006 (IDT)

אני באמת מצטער. אני חושב שבמקרה הזה אין חשיבות כל כך גדולה למפה אינטראקטיבית, ולפחות כל עוד אי אפשר להציב אותה בשמאל זה לא מוסיף הרבה ואפילו קצת מפריע. כשיהיה אפשר לשים את זה בשמאל - נחזיר את המפה האינטראקטיבית, ואז העבודה המוקדמת שלך תעזור.
אני גם הולך להחזיר מה ששינית במשה מנדלסון, כי אני לא אוהב הערות שוליים, לדעתי הן מפריעות לקריאה ולא מסייעות. יוצא שאני מבטל הרבה עבודה שלך ואני מבקש סליחה; יש בינינו כנראה מחלוקת בכמה עניינים סגנוניים, אבל אני חס ושלם לא מזלזל במאמץ שלך. להיפך, אני מעריך את תשומת הלב ואת זה שמישהו עובר אחריי על הערכים שלי. אגב, תודה גם שהצעת את הערך בהוספה למומלצים. שוב סליחה, נתנאל 16:30, 20 יולי 2006 (IDT)
זה בסדר (:. בקשר למפה האינטראקטיבית - במחשבה שניה יתכן שבאמת עדיפה המפה הרגילה; אי אפשר ליישר אותה לשמאל, זאת בעיה. בקשר למשה מנדלסון - לדעתי השמות מפריעים לקריאה הרציפה, דבר דומה נעשה גם בערך יוסיף סטלין ובעוד ערך שאני לא זוכר כרגע, אבל זה לא עקרוני, ואם זה חשוב בשבילך אין לי בעיה עם שחזור השינוי שלי. בברכה, pacmanשיחה 16:33, 20 יולי 2006 (IDT)
מסתבר שטעיתי, צהוב עולה יישר את המפה לשמאל, אני מקווה שזה בסדר עכשיו. pacmanשיחה 16:38, 20 יולי 2006 (IDT)
יופי, זה ממש מצוין. כפיים לצהוב עולה!
בקשר למנדלסון, אני אשים את כל המידע האינפורמטיבי בכתב מוקטן. אני מבין שהוא קצת מעמיס בתחילת הערך, אבל מצד שני יש לי התנגדות "אידיאולוגית" לשימוש בהערות שוליים בערך אנציקלופדי (בערך מאותן סיבות שכתבתי בשיחת תבנית:מונחון). לכל היותר יש להשתמש בהן לציון מקורות, אבל לא לכל צורך אחר. נתנאל 16:41, 20 יולי 2006 (IDT)
בסדר. pacmanשיחה 16:44, 20 יולי 2006 (IDT)

אירועים בלוח העברי[עריכת קוד מקור]

שלום נתנאל,

הייתי רוצה להתחיל ליצור ערכים ומסגרות לתאריכי הלוח העברי, כשם שיש ערכים לתאריכי הלוח הלועזי. אך ראשית דבר הייתי רוצה ליצור בעמוד הראשי מודעות ללוח העברי. הייתי רוצה לעשות זאת ע"י החלפת אירועי הלוח העברי (בתבנית "אירועים בלוח העברי") כל יום או כל יומיים (ולא כמו היום 2-3 פעמים בחודש), ואני פונה אליך היות ואני רואה שאתה זה שמעדכן מדי 10-12 ימים את התבנית.

אין לי בעיה לכתוב מדי יום אירוע או שניים על אותו היום, הן יום זכרון כזה או אחר, והן סתם אירוע, וכן אין לי כל בעיה לבצע בעצמי מדי ערב את השינוי.

אשמח לקבל את חוות דעתך ולהתחיל לבצע את הענין, מבחינתי - כבר היום (כ"ז בתמוז) או הערב (כ"ח בתמוז). יום טוב, גבעתיים 11:49, 23 יולי 2006 (IDT) (שהוא למנייננו כ"ז בתמוז ה'תשס"ו)

ובכן, נושא ערכים לימי הלוח העברי עלה כבר בעבר. אני סברתי, ועדיין סובר, שבשלב זה זה מוקדם מדי ואולי זה בכלל לא נחוץ, וזה משתי סיבות: (א) במצב הנוכחי אין מספיק אירועים, ויש ימים שאפילו אירוע אחד אין בהם. לדעתי אין טעם להתחיל לפתוח ערכי ימים לפני שיש לכל יום ויום לפחות שלושה אירועים. (ב) לטעמי - אירועים המצוינים לפי הלוח העברי צריכים להיות רק אירועים שהם במובהק קשורים ליהדות או לעם ישראל. אין טעם לכתוב שבי"ב אדר תשס"ו היו הבחירות לכנסת השבע עשרה, או שבכ"ז תמוז תשכ"ט נחת האדם הראשון על הירח, או שבג' חשוון תרע"ד פרצה מלחמת העולם הראשונה (התאריכים מומצאים כמובן, לא בדקתי). המסקנה מזה היא שמאוד יכול להיות שאף פעם לא יהיו מספיק אירועים למלא ערך לכל יום, ולי נראה שמכובד יותר ערך חודשי אחד שכולל הרבה אירועים מאשר שלושים ערכי ימים שבכל אחד מהם שורות בודדות.
אני מבין מדבריך שאתה מסוגל להתגבר על הבעיה הראשונה. זה כמובן רצוי ומבורך. השאלה היא, האם הדרך לבחון את זה עוברת בעמוד הראשי. אני הייתי קודם עושה ניסוי באחד מערכי החודשים הקרובים. למשל, לוקח את אירועים בחודש אלול, עורך מתקפה מרוכזת עליו וממלא אותו ברשימה של אירועים; שרק בשלב שני תשתקף בעמוד הראשי, ובשלב שלישי, אם יבוא - בערכי ימים. יש לדרך כזו יתרון, שאין בה את לחץ הזמן התובע עדכון מדי יום ואין בה גם את הרגישות של שינוי העמוד הראשי. אדרבה, קודם נראה שזה אפשרי ואיך זה מתבטא, ואז נוכל להחליט אם להתקדם הלאה. כמובן שאירועים שייתוספו יוכלו לעלות לעמוד הראשי לפי העניין.
עם זה, אתה מוזמן מבחינתי לשנות את תיבת האירועים בעמוד הראשי כרצונך. אני לא רואה את עצמי כאחראי עליה ואשמח אם היא תתעדכן באופן תכוף יותר. אני משתדל לעדכן באירועים שנראים לי מעניינים ובכאלה שיש עליהם ערכים טובים בוויקיפדיה, אבל זה לא הכרחי. צריך רק להקפיד שלא יהיו קישורים אדומים בעמוד הראשי כי זה מזמין השחתות. בהצלחה, נתנאל 13:09, 23 יולי 2006 (IDT)
אינני יודע אם זה מוקדם מדי, בכל אופן - נחוץ זה ודאי שכן...
בכל אופן, לענ"ד לכל יום יש מבחינתי אופציה לאירוע/אירועים, זאת לא הבעיה. לגבי הצעתך למלא קודם את ערך החודש, ואח"כ לעבור לעמוד הראשי - הרעיון נראה לי בסדר. ביום רביעי, כידוע, מתחיל חודש חדש, עד אז נחשוב על זה ונראה איך זה הולך. כנ"ל לגבי שינוי תיבת האירועים בעמוד הראשי. בברכה, גבעתיים 13:50, 23 יולי 2006 (IDT) (שהוא למנייננו כ"ז בתמוז ה'תשס"ו)

שלום נתנאל, בערך של תשעה באב נכתבה התייחסות מעניינת על קינות שנכתבו בדורות האחרונים ובפרט הוזכר שרבנים שונים תקנו קינות על חורבן גוש קטיף. אינני מבין למה מחקת את הקישור, המדגים בדיוק נקודה זו. יאיר100

שלום לך יאיר, נראה לי שעדיין מוקדם מדי להכניס אזכור של הקינות האלה לערך על תשעה באב. כדאי אולי לחכות כמה שנים ולראות אם הן התקבלו בציבור, או נשארו יוזמות פרטיות של כמה יחידים כפי שהן היום. מה גם שהניסוח "קינות שתוקנו לאומרם בתשעה באב" הוא מאוד לא מדויק. נתנאל 11:10, 31 יולי 2006 (IDT)
במחשבה שנייה החזרתי את הקישור, אבל שמתי אותו בתוך הטקסט בפסקה העוסקת בעניין זה. נתנאל 11:58, 31 יולי 2006 (IDT)

שלום נתנאל, בחרת באיזון הראוי!!!יאיר

when we speak about midrashim i didnt understand the history of them which midrash is the oldest and which is the newst. thanks nachum

(I assume you can read hebrew. If you can't, let me know.)
זה נושא די מסובך ואני לא לגמרי מתמצא בו. בעיקרון צריך קודם כל להגדיר למה מתכוונים שמחפשים את זמנו של המדרש, כי יכול להיות הבדל בין הזמן שבו מדרש מסוים נכתב לזמן שבו הוא נערך והוכנס לקובץ מדרשים. יש רשימה כללית של תאריכים בערך אגדה (יהדות) ובערך מדרשי הלכה; אם אתה מעוניין במידע נוסף, אני מציע שתפנה למשתמש:Faryos, שנראה כמי שמתמצא בתחום. נתנאל 15:11, 31 יולי 2006 (IDT)

שאלה פשוטה, אבל...[עריכת קוד מקור]

שלום נתנאל, שאלה פשוטה לעומת כל מה ששואלים, אבל בכל זאת: מה נכון - אניה, אוניה, או אונייה? ראה את התיקון של YurikBot בדף נלסון. קלונימוס 19:21, 31 יולי 2006 (IDT)

ובכן, תתפלא, אבל השאלה איננה פשוטה כל כך. המילה אֳנִיָּה נכתבת בחטף קמץ תחת האלף, ולפיכך לפי כללי האקדמיה ללשון יש לכתוב בכתיב חסר ניקוד "אנייה". אבל, למרות שבאופן כללי אנחנו בוויקיפדיה מקבלים את מדיניות האקדמיה, לא קיבלנו את הכלל הספציפי הזה ביחס לקמץ קטן וחטף קמץ (ראה ויקיפדיה:לשון#קמץ קטן), ולפיכך אנחנו כותבים "אונייה" (ואם תביט בשיחה:אונייה תראה שגם לזה לא כולם הסכימו). בשורה התחתונה: יש לכתוב אונייה.
התיקון בערך נלסון איננו של YurikBot אלא של משתמש אנונימי (לא רשום) הפועל מכתובת IP שמספרה 192.115.100.11. תוכל לפנות אליו בשיחת משתמש:192.115.100.11, אבל קח בחשבון שייתכן שההודעה תגיע לאדם אחר שמשתמש באותה כתובת. (אם אתה משוחח איתו, נסה לשכנע אותו להירשם). נתנאל 19:38, 31 יולי 2006 (IDT)
תודה! אכן אנסה... קלונימוס 22:20, 31 יולי 2006 (IDT)

בעיות זכויות בתמונה שהעלית[עריכת קוד מקור]

אשמח לתגובתך: שיחת תמונה:KaufmannManuscript.jpg. DGtal 22:12, 3 אוגוסט 2006 (IDT)

צורה תחבירית[עריכת קוד מקור]

שלום נתנאל. איך נקראת הצורה התחבירית הזו: "הולכים בטל" וכדומה? דודסשיחה 09:12, 10 אוגוסט 2006 (IDT)

בגדול, זה פועל בצורת בינוני ("הולכים") שאחריו תיאור פועל ("בטל"); במשפט כמו "דני הולך בטל", "הולך" הוא נשוא ו"בטל" הוא תיאור (משלים). הדברים טיפה מסובכים בגלל צורת הבינוני, שהיא על הגבול בין שם עצם לפועל, אבל זה הכיוון הכללי. נתנאל 09:44, 10 אוגוסט 2006 (IDT)
תודה רבה, זו היתה השאלה בדיוק. דודסשיחה 22:40, 10 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

אתר דגלי העולם[עריכת קוד מקור]

הערך הורחב. אבקש שתשקול את הצבעת המחיקה שלך. דרור 14:04, 11 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

נסיך ירושלים[עריכת קוד מקור]

שלום נכבדי, ראיתי שהתעניינת ברוזן ברנדוט. ובכן בימים אלה יצא לאור ספרו החדש של חוקר ארץ ישראל עופר רגב, בשם "נסיך ירושלים", על חייו שליחותו ומותו של הרוזן ברנדוט. בודאי יהיה מקור מצויין.Alosha38 16:58, 12 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

תודה. הסיבה שהתעניינתי בערך זה היא שאלמוני חוזר ומוסיף לו מידע בלתי-בדוק, בעיקר בנושא פעילותו של ברנדוט בשואה, ומפעילי המערכת חוזרים ומשחזרים מידע זה. אם תוכל להוסיף דברים בעניין זה בדף השיחה של הערך - זה יהיה לברכה לכולנו. נתנאל 09:12, 13 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

לאחר שהספר יגיע לידי, בודאי אהיה חכם יותר, אבל מדברים שכבר מוכרים שנים, עולה בבירור שהוא תמך בנאצים. הוא היה ממש ההיפך מהשוודי השני - ראול ולנברג. כמובן, צריך הוכחות.Alosha38 11:30, 13 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

אתה מוזמן להוסיף ככל הידוע לך בערך או בדף השיחה. תודה, נתנאל 12:27, 13 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

בקשת עזרה[עריכת קוד מקור]

שלום נתנאל, אני זקוק לעזרה בעריכת הערך אוניית קו. הערך התארך מאד, ואני קצת אבוד בניסיון לקצר אותו. מאז שגילגמש נעלם מהאופק (לצערי הרב) ושמחה ירד מהאזנה (כנ"ל), איני יודע מי מתמצא בנושא. אשמח מאד לעזרתך. תודה, קלונימוס 23:02, 12 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

ובכן, אני ודאי אינני מתמצא בנושא; נסה לשאול את אלמוג. אבל לא ברור לי כל כך מדוע אתה רוצה לקצר את הערך? הוא נראה לי מקיף ונוח לקריאה, ומגבלת מקום אין לנו בוויקיפדיה. נתנאל 09:18, 13 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

תודה![עריכת קוד מקור]

תודה על התוספת שלך לאטימולוגיה של המילה גזע. חיפשתי מקור על זה כבר זמן רב ולא מצאתי. אלמנטרי, ווטסון. --אורי 21:28, 13 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

אין בעד מה. מילון אבן שושן עזר לי קצת. נתנאל 21:34, 13 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה
נשמע מובן מאיליו, רק שאיל לי איתי אחד בברזיל. עכשיו, כשאני יודע שלא סתם שלפת מידע כללי אלא ממש הלכת לחפש, אני מודה לך אפילו עוד יותר. --אורי 21:40, 13 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

בקשה לקריאה מוקדמת[עריכת קוד מקור]

שלום נתנאל, תודה על התשובה הקודמת. כתבתי על מסעות בני נוער לפולין, אך אני מעוניין שמישהו יקרא את הערך לפני שאעלה אותו לויקיפדיה. חשוב לי במיוחד לדעת שאיני עובר על זכויות יוצרים (אני דן בקטע האחרון במחקרים פסיכולוגיים שנעשו בנושא, אמנם באופן כללי). איך אפשר להעלות ערך לקריאה מוקדמת? תודה, קלונימוס 16:05, 14 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

אתה יכול להעלות את הערך למרחב הדפים הפרטי שלך, כלומר לדף-משנה תחת דף המשתמש שלך, למשל כאן: משתמש:קלונימוס/מסעות בני נוער לפולין. (ראה עזרה:דף משנה). באופן כזה הוא יהיה גלוי לעיני כולם, אבל עדיין לא ייכלל במרחב הערכים; זה מה שקוראים כאן "ארגז חול". אם אתה רוצה שהדף בכלל לא יופיע באתר, אתה יכול לשלוח אותו בדואר אלקטרוני. נתנאל 16:25, 14 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה
תודה. לא ברור לי עדיין איך אחרים יודעים לקרוא ולהעיר הערות - איך מזמינים ויקיפדים אחרים לקרוא ולהעיר הערות. איך שולחים בדואר אלקטרוני (איך אני מוצא אותו)? קלונימוס 20:14, 14 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה
אם העלית את הערך לארגז חול אצלך, אז יש לו דף שיחה כמו לכל דף בוויקיפדיה, ושם משתמשים אחרים יוכלו להעיר. תוכל להסב את תשומת לבם בלוח המודעות: ויקיפדיה:לוח מודעות. שים לב גם שממש עכשיו מתנהלת "מתקפת איכות" בנושא השואה (ויקיפדיה:מתקפת איכות/השואה), והפעילים שם ודאי ישמחו לסייע.
אם משתמש הגדיר כתובת דואר אלקטרוני, אפשר לשלוח לו דואר דרך קישור הנמצא ב"תיבת הכלים", מצד ימין למטה בדף המשתמש או בדף השיחה שלו: "שלחו דואר אלקטרוני למשתמש זה". נתנאל 20:44, 14 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה
תודה! אני מעלה כעת את הדברים לארגז החול שלי, אשמח לחוות דעתך. קלונימוס 21:47, 14 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

אופס.. עשיתי משהו לא נכון[עריכת קוד מקור]

שלום נתנאל, אני שוב מציק לך. עשיתי משהו לא נכון בדף ארגז חול. מחקתי מה שהכנסתי, אבל אודה לך אם תבדוק שלא עשיתי נזק רב מדי. תודה וסליחה, קלונימוס 21:55, 14 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

מצטער, הייתי מנותק מהאינטרנט במשך היום. אל חשש, ממה שאני רואה לא נגרם כל נזק. על הערך עצמו אעבור בשעה של פנאי שתזדמן לי (ראיתי שכבר העירו כמה הערות בדף השיחה). נתנאל 18:37, 15 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

מגדל עוז[עריכת קוד מקור]

שלום- למה שינית את שם המוסד "בית המרדש לנשים" שמגדל עוז ל-"מדרשת מגדל עוד"? זה בכלל לא שמו של המקום, ונהוג לדייק. בבקשה תהפוך את השינויים שביצעת.

שלום גם לך. לא ברור לי לאיזו פעולה שלי את מתכוונת - בשנה האחרונה כלל לא נגעתי בערך מדרשת מגדל עוז. בכל אופן, אם את רוצה לשנות את שם הערך - כדאי שתציעי זאת בדף השיחה של הערך, תסבירי שם בדיוק מהו השם החדש שאת מציעה ומה הנימוקים, ומשם נמשיך. אני אשמח לעזור בכל עניין. נתנאל 09:03, 16 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

נאצר[עריכת קוד מקור]

שלום. אנא הביע את דעתך לגבי שם הערך בשיחה:גמאל עבד אל נאצר. emanשיחה 18:33, 18 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

שבוע טוב. אני רואה שהדיון שם הסתיים בהסכמה; הוספתי עוד הערה קטנה. נתנאל 20:46, 19 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

בקשה[עריכת קוד מקור]

שלום נתנאל, התוכל להסתכל בבקשה בשיחה:ריש לקיש? תודה, דורית 01:06, 21 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

הכה את נתנאל[עריכת קוד מקור]

"רובעי העיר" או "רבעי העיר"? שתהיה לי בריא. Harel - שיחה 09:30, 22 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

אני מהמר על "רבעי העיר". בברכה, ינבושד.
אתה בעצמך שתהיה בריא! רובעי העיר; ראה בעניין זה שיחה:רובעי לונדון. (ינבושד, לא הייתי ממליץ לך לפנות להימורים כאפיק השקעה.) נתנאל 09:33, 22 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה
נראה לי שאקבל את עצתך... לפחות הרווחתי עצה טובה מההימור... :) בברכה, ינבושד.