שיחת קטגוריה:תנועות נוער

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אני מציע להכניס בתחילת הקטגוריה טבלה שתתן מידע על כל התנועות הרשומות בקטגוריה בחלוקה לשלוש קבוצות:

  • תנועות עולמיות
  • תנועות בישראל
  • תנועות היסטוריות

אפשר להכניס לטבלה זו גם שנות פעילות של כל תנועה. רוליג 21:04, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

מה היא בדיוק תנועה היסטורית?Hidro 21:31, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
תנועת נוער שאינה פועלת היום כמו בלאו וייס או גורדוניה. אני חושב שיש ערך לכך שבדף הקטגוריה תהיה הפרדה בין הערכים של התנועות הקיימות היום ואלו שאינן. רוליג 22:23, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
יש כאלו שהיו והתאחדו וכאלו שלא היו משמעותיות אני חושב שההגדרה היסטוריות לא מתאימה לסוגים האלו.Hidro 22:35, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אתה מוזמן להציע הגדרה אחרת. בכל אופן, אני חושב שיש טעם לערוך את הקטגוריה באופן שיקל על הקורא להבדיל בין תנועות קיימות לכאלו שאינן. קבוצה נוספת תהיה:
  • מושגים ומונחים בתנועות הנוער
נראה לי הרבה יותר פשוט "תנועות פעילות" או "ציוניות\יהודיות".Hidro 22:50, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

למצוא את הידיים והרגליים[עריכת קוד מקור]

תנועות נוער בישראל: תנועות נוער עולמיות: תנועות נוער לא פעילות: מושגים ומונחים בתנועות הנוער:

להבנתי, קטגוריות מטרתן לסייע לקורא להתנהל בתחום מסויים. במילים אחרות, למצוא את הידיים והרגליים. בקטגוריה זו יש מושגים מכמה סוגים. חלקם תנועות בנות זמננו, חלקם תנועות שלא קיימות וחלקם בכלל מושגים. כדי להקל על מציאת הידיים והרגליים, וגם כדי לתת מקום לערכים שלא נכתבו הכנסתי לקטגוריה את הטבלה לעיל. לא ניתן לראות אותה בקטגוריה כיוון שהטבלה נמחקה. לא הוצג הסבר לכך בדף השיחה. הסתבר לי שמהטבלה קוצצו התנועות הלא ציוניות והניחו בערך תנועות הנוער היהודיות הציוניות. כיוון שאני לא רוצה להכנס למלחמת עריכה, אני מבקש לפתוח כאן דיון בנושא. דיון חלקי על הצעתי ומדיניות תוכלו לראות כאן.

רוליג 00:49, 4 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

ההסבר למחיקת הטבלה הוא, שבקטגוריות אין טבלאות. צריך מדיניות שתקבע שניתן להוסיף טבלאות: צריך לפתוח דיון מסודר על כך בפרק נפרד בשיחת ויקיפדיה:קטגוריות ואולי גם הצבעה. טבלה רק מכבידה לדעתי על קט' ולכן צריכה להופיע בערכים עצמם, אבל זה כבר נשאיר לויכוח.
לעצם הטבלה: הטבלה הזו גם לא מתאימה לקטגוריה כי היא עוסקת בתנועות נוער יהודיות/ישראליות, לכן הועברה בשינויים אחדים לערך תנועות הנוער היהודיות הציוניות, ולא לקט' העוסקת בתנועות נוער באופן כללי. אבירם 22:53, 4 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

  1. לעניין המדיניות, תוכל למצוא קטגוריות עם מלל מסוגים שונים (בין אם זה פסקה או טבלה, זה עניין עיצובי ולא מהותי). אם בקטגוריה זו יוחלט שיש צורך לטבלה זה יהיה תקדים ודוגמה לדיון כללי יותר.
  2. לעניין תוכן הטבלה, יש שם לפחות שלוש תנועות לא ציוניות, ולפחות שלוש לא יהודיות. אחרת היתה זו קטגורית תנועות הנוער היהודיות והציוניות, וזה לא שם הקטגוריה. בגלל זה העברתה גרמה לקיצוץ. הטבלה מרכזת את הערכים שבקטגוריה. העובדה שבויקיפדיה העברית יש יותר ערכים של תנועות ציוניות יהודיות לא מפתיעה אותי, אבל יש גם אחרות והן בטבלה.
  3. לעניין מטרת הטבלה עם תוכן כזה או אחר, אני חושב שהטבלה תסייע לקורא והסברתי את העניין לעיל ולכך לא הגבת.

רוליג 23:12, 4 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]