Yes It Is

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Yes It Is"
סינגל בביצוע הביטלס
יצא לאור 9 באפריל 1965
הוקלט 16 בפברואר 1965
מקום הקלטה אולפני אבי רוד, לונדון
סוגה פופ
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
איי-סייד Ticket to Ride
אורך 2:41
חברת תקליטים פרלופון
כתיבה לנון-מקרטני
לחן ג'ון לנון, פול מקרטני עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה ג'ורג' מרטין
כרונולוגיית סינגלים של הביטלס בבריטניה
"I Feel Fine"
(1964)
"Yes It Is"
(1965)
"Help!"
(1965)
כרונולוגיית סינגלים של הביטלס בארצות הברית
"Eight Days a Week"
(1965)
"Yes It Is"
(1965)
"Help!"
(1965)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"Yes It Is" (בעברית: "כן זה כן") הוא שיר של להקת הרוק בריטית הביטלס, שנכתב על ידי ג'ון לנון וניתן קרדיט ללנון-מקרטני, ויצא לראשונה ב-1965 כבי-סייד לשיר Ticket to Ride. הוא כולל כמה מההרמוניות הקוליות המורכבות והדיסוננטיות ביותר של הביטלס בשלושה חלקים ומציג לראווה את השימוש המוקדם של ג'ורג' האריסון במעבד צליל. איאן מקדונלד מתאר את השיר כבעל "תנועה הרמונית עשירה ויוצאת דופן".

לחן[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראיון שלו לפלייבוי ב-1980, ג'ון לנון תיאר את "Yes It Is" כניסיון לשכתב את "This Boy", סגנון שיר ש"לא ממש עבד". פול מקרטני, לעומת זאת תיאר אותו כ"שיר משובח מאוד של ג'ון" שהוא ולנון סיימו לכתוב יחד.

הקלטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך סשן הקלטות של חמש שעות, ניסו הביטלס 14 טייקים של הרצועה הבסיסית לפני ששכללו אותה. "Yes It Is" הוקלט ב-16 בפברואר 1965, באותו יום בו השלימו את "I Need You" של האריסון. לאחר שהשלימו את רצועת הקצב, לנון, מקרטני והאריסון הקליטו את ההרמוניות הקוליות שלהם תוך שלוש שעות.

שחרור וקבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Yes It Is" שוחרר כבי-סייד לשיר "Ticket to Ride" בארצות הברית ובבריטניה. בהוצאה האמריקאית של הסינגל מופיע בטעות השיר "Yes It Is" כשיר שנלקח מהסרט Eight Arms to Hold You (השם המקורי של הסרט Help!) שבו הוא לא הופיע. השיר הגיע למקום ה-46 בבילבורד הוט 100.

השיר נכלל באלבום Beatles VI בארצות הברית, ובאלבומי אוסף, כולל Love Songs, הגרסה הבריטית לאלבום Rarities, ב-Past Masters, Volume One וב-Anthology 2 בגרסה חלופית המשלבת את הטייק השני והארבעה עשר. המיקס המקורי של סינגל המונו מופיע בתקליטור Mono Masters כחלק מהביטלס במארז מונו.

הסופר איאן מקדונלד שיבח את "Yes It Is" יחד עם "Ticket to Ride" הנלווה אליו. הוא תיאר את שני השירים כ"עמוקים יותר מבחינה פסיכולוגית ממה שהביטלס הקליטו אי פעם" והצהיר שהם מסמנים צעד ענק קדימה בהתפתחות הביטלס ככותבי שירים.

משתתפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לדברי איאן מקדונלד:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]