ג'ולייט לואיס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ולייט לואיס
Juliette Lake Lewis
לואיס בפסטיבל טרייבקה, 2010
לואיס בפסטיבל טרייבקה, 2010
לידה 21 ביוני 1973 (בת 50)
לוס אנג'לס, קליפורניה, ארצות הברית
סוגה מועדפת רוק עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1987 עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג
http://juliettelewis.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ולייט לייק לואיסאנגלית: Juliette Lake Lewis; נולדה ב-21 ביוני 1973) היא שחקנית קולנוע ומוזיקאית אמריקאית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לואיס נולדה בלוס אנג'לס, קליפורניה שבארצות הברית. אביה הוא המוזיקאי ושחקן הקולנוע ג'פרי לואיס ואמה היא אשתו הראשונה מעצבת גרפית בשם גלאניס (דאגן) באטלי. לה שמונה אחים ואחיות, חלקם למחצה. בגיל 14 עזבה לואיס את ביתה ועברה לגור יחד עם חברת משפחה, השחקנית קארן בלאק.

לואיס לא-סיימה את לימודיה, ונשרה מבית הספר התיכון, דבר שגרם לה להסתבך לא פעם עם המשטרה. בגיל 15 נעצרה כשנהגה ברכב שלא כחוק, ובגיל 16 נעצרה במועדון לילה על היותה קטינה. בנוסף נשלחה בצעירותה למכון גמילה מסמים.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

לואיס החלה להתעניין בתחום המשחק בגיל 6 ומאז הופיעה במעל 40 סרטים וסדרות טלוויזיה. היא התפרסמה לראשונה כשהשתתפה בשלושה פרקים בסדרת הטלוויזיה "שנות הקסם". את תפקידה הקולנועי הראשון עשתה בשנת 1989 בקומדיית חג המולד "כיף של חופשה".

בשנת 1991 שיחקה לואיס במותחן האימה של מרטין סקורסזה "פסגת הפחד", הגרסה המחודשת לסרט משנת 1962. בסרט הופיעה לואיס בתור דניאל בוואדן, בתו של סם (ניק נולטה) עו"ד מצליח ואיש משפחה למופת, במהלך הסרט מתפתה דניאל לחיזוריו של פסיכופת רצחני בשם מקס קיידי (רוברט דה נירו) אשר לו חשבון ארוך עם אביה. לואיס הדהימה את מבקרי הקולנוע במשחקה ומועמדותה הוגשה לפרסים שונים. באותה שנה שיחקה לואיס בסרטו של וודי אלן "בעלים ונשים". היא הייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב ולפרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר על משחקה בסרט "פסגת הפחד".

בשנת 1994 שיחקה בסרט הפשע האלים של אוליבר סטון "רוצחים מלידה", שם התפרסמה בדמות הראשית של מלורי וילסון נוקס שיוצאת למסע רציחות המוני כשהיא בורחת מהביתה עם בן זוגה למעשי הזוועה מיקי נוקס (וודי הארלסון). על תפקידה בסרט קיבלה לואיס פרס בפסטיבל הסרטים של ונציה בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר.

תפקידה הבולט הבא היה בסרט האימה של רוברט רודריגז וקוונטין טרנטינו "מצאת החמה עד צאת הנשמה", בסרט גילמה לואיס את קייט פולאר הנחטפת יחד עם אחיה ואביה ג'ייקוב (הרווי קייטל) בידי שני אחים סת' (ג'ורג' קלוני) וריצ'י (טרנטינו) ומוברחת בעל כורחה למקסיקו.

ב-2001 כיכבה בסרט לכל המשפחה "My Louisiana Sky". על משחקה בסרט זה הייתה מועמדת לפרס אמי לבידור בשעות היום.

ב-2002 שיחקה בתפקיד משנה בסרט הדרמה הקומית "עיוורון היסטרי", לצד אומה ת'ורמן. על משחקה בסרט זה הייתה מועמדת לפרס אמי לבידור בפריים טיים.

בשנת 2010 שיחקה בקומדיה הרומנטית "אהבה בהחלפה" בכיכובה של ג'ניפר אניסטון. בדצמבר 2011 השתתפה לואיס בסדרת רשת ויראלית בהפקת גריידון שפרד בשם "שטויות שבנות אומרות".

ב- 2015 שיחקה בסדרה האמריקאית "סודות ושקרים" בתפקיד בלשית המשטרה אנדריאה קורנל.

בשנת 2016 שיחקה בסרט הפשע עתיר האפקטים "משחקי חובה", בכיכובם של דייב פרנקו ואמה רוברטס.

בשנת 2019 שיחקה בסדרת הפשע הביוגרפית "הפשע: ג'יפסי רוז" ב-Hulu, לצידן של פטרישה ארקט וג'ואי קינג.

לואיס שיתפה פעולה שוב עם טייט טיילור בסרטו חדשות חמות במחוז יובה, בכיכובן של אליסון ג'ני, מילה קוניס ורג'ינה הול שצולם בקיץ 2019.

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ולייט לואיס בהופעה, (2007)

לואיס התחילה את הקריירה המוזיקלית שלה בשנת 2003 בתור זמרת סולו, סולנית להקת "Juliette and the Licks". לואיס ששרה בסגנון רוק הוציאה ביחד עם להקתה שלושה אלבומים עד היום הנקראים "You're Speaking My Language", "Four on the Floor" ו"...Like a Bolt of Lightning". במהלך השנים האחרונות הופיעה לואיס עם להקתה במקומות רבים בעולם, ביניהם גם בישראל בשנת 2007 וצברה לעצמה קהל מעריצים מכובד. לואיס פרשה מהלהקה בשנת 2009 והקימה לעצמה הרכב חדש הנקרא "The New Romantiques"

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לואיס ניהלה מערכת יחסים מתוקשרת עם השחקן בראד פיט אותו הכירה בשני הסרטים "קליפורניה" ו"נערה נבגדת". בשנת 1999 התחתנה לואיס עם הסקייטר המקצועי, סטיב ברה, אולם בשנת 2003 התגרש הזוג.

לואיס היא סיינטולוגית.[1]

אקטיביזם[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2023, לואיס, יחד עם עוד מאות שחקנים, קומיקאים ומנהלי בידור מהוליווד חתמו על מכתב פתוח לנשיא ביידן. הם קראו לשחרור בני ערובה המוחזקים על ידי ארגון הטרור חמאס בעקבות מתקפת הפתע על ישראל. הקמפיין שהושק לצד המכתב נקרא #NoHostageLeftBehind. המכתב מדגיש את הרצון לחופש הן לישראלים והן לפלסטינים לחיות בשלום ומגנה את האלימות של חמאס.[2]

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ולייט לואיס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אמיר בוגן, הסרט על הסיינטולוגיה שמסעיר את הוליווד, באתר ynet, 29 במאי 2012
  2. ^ Matt Donnelly, Hollywood Stars and Executives Thank President Biden for Leadership, Call for Release of All Hamas Hostages, Variety, ‏2023-10-23 (באנגלית אמריקאית)