ישראל דנציגר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ישראל דנציגר
לידה 21 במרץ 1972 (בן 52)
ישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים נס הרים
מקצוע מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה
היי-טק
יזם חברתי
תפקיד מנהל כללי עריכת הנתון בוויקינתונים
בת זוג בת-עמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ישראל דנציגר (נולד ב-21 במרץ 1972, ו' בניסן ה'תשל"ב) הוא מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה לשעבר.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דנציגר נולד וגדל בקיבוץ כפר עציון. למד בישיבה התיכונית "נווה שמואל" באפרת, בה שימש כיו"ר מועצת התלמידים, והדריך קבוצות נוער בקיבוץ. לימים הסיר את הכיפה מעל ראשו, אולם המשיך לשמור על אורח חיים יהודי-מסורתי.

שירות צבאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

דנציגר התגייס לקורס טיס של חיל האוויר, לאחר מכן שירת בסיירת מטכ"ל, ולאחר מכן הצטרף ליחידת החבלה של הצנחנים, יצא לקורס קצינים ושימש כמפקד צוות וסמ"פ. ביחידת החבלה של הצנחנים השתתף דנציגר במבצעים רבים בלבנון וביהודה ושומרון, בהם הוביל את פקודיו תחת אש פעמים רבות. דנציגר זכה באות הוקרה כקצין מצטיין מידי ישראל זיו. כרב-סרן במילואים ומפקד יחידה באוגדת צנחנים המשיך לפקד על חיילים במבצעים בגזרות השונות.

פעילות עסקית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשלהי שנת 1994 סיים את שירותו הסדיר בצה"ל ובמקביל לעבודה בניהול מערכות השקיה חקלאיות החל בלימודי כלכלה ומדעי ההתנהגות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. במהלך לימודיו שימש כמנהל אזור במועצה הלאומית למניעת תאונות דרכים ולאחר מכן החל לשמש כיועץ עסקי ואסטרטגי לחברות וגופים ציבוריים כגון טבע, מינוקום, ארוטק, עיריית ירושלים ועוד. בשנת 2000 הקים עם שותפים חברת הזנק בתחום התוכנה לארגונים בשם "דיגיטל פיול" (Digital Fuel). באותה עת עבר עם אשתו מירושלים לעמק הסיליקון. בשנת 2003 עזב את החברה וחזר לישראל, שם שימש כיועץ למנכ"לים של חברות הזנק והיה שותף בהקמה ומכירה של מספר חברות הזנק. במהלך שנה זו דנציגר ואשתו הקימו את החווה האורגנית "חוביזה", המנוהלת עד היום על ידי אשתו ושותפה. בשנת 2004 חזר דנציגר לנהל את חברת "דיגיטל פיול", אותה ייסד, והוביל אותה עד למכירתה לחברת VMware האמריקאית ב-2011[1]. "דיגיטל פיול" הייתה חלוצה בתחום התוכנות הארגוניות לניהול עסקי ופיננסי של מערכות מידע, הפכה למובילה בתחומה, העסיקה מאות עובדים, פיתחה ושיווקה מוצרים למאות חברות ענק ועשרות אלפי משתמשים ברחבי העולם. לאחר מכירת החברה המשיך דנציגר לשמש כיועץ למספר חברות היי טק. בשנת 2013 פרסם את ספרו "יוזמה - סיפור ישראלי". הספר מגולל את מעשה הקמתה של חברת "דיגיטל פיול" הישראלית, ואת דרכה מהבזקי רעיון לחברה גלובלית ומצליחה.

פעילות חברתית, חינוכית וציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר מכירת "דיגיטל פיול" הקדיש דנציגר חלק ניכר מזמנו לעשייה חברתית, חינוכית וציבורית. הוא הקים ושימש כחבר בוועד המנהל של מספר עמותות וארגונים בתחומי ילדים, נוער ומשפחות בסיכון, תעסוקה וקליטת עליה. בנוסף סייע לעמותות וארגונים חברתיים בעבודה מול משרדי הממשלה השונים, וכן בייעוץ בתחומי ניהול, גיוס כספים, שיווק ועוד. בין הארגונים:

  • חבר ועד מנהל בפורום כפרי הנוער והפנימיות, בשיתוף עם אבי נאור, בני לוין ואחרים.
  • ממייסדי עמותת "נדב"- רשת יוזמות חברתיות לבני נוער.
  • ממקימי עמותת "דור למדע"- לימודי מדעים לילדים ממוצא אתיופי במרכזי הקליטה.
  • חבר ועד מנהל ב“בית יוסי"- בתים טיפוליים למשפחות בסיכון[2].

ב-2014 היה ממייסדי מפלגת "כולנו"[3].

בספטמבר 2020 פורסם שדנציגר בודק מהלך של הקמת מפלגת מנכ"לים עם שאול מרידור הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר שהתפטר באותה עת, משה בר סימן טוב לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, אורנה הוזמן בכור לשעבר מנכ"לית משרד הפנים אמי פלמור לשעבר מנכ"לית משרד המשפטים ומרדכי כהן מנכ"ל משרד הפנים[4].

כהונתו כמנכ"ל המשרד להגנת הסביבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-31 באוגוסט 2015 מונה על ידי ממשלת ישראל לתפקיד מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, במקומו של דוד לפלר[5].ב-30 בדצמבר 2018 הודיע על פרישתו מהתפקיד[6].

דנציגר נשוי לבת-עמי, אב לארבע בנות. מתגורר במושב נס הרים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכתביו

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ גיא גרימלנד, דיגיטל פיול נמכרה בכ-120 מיליון דולר: "לפעמים אי אפשר להמשיך לבד", באתר TheMarker‏, 13 ביוני 2011
  2. ^ הודעת דובר המשרד להגנת הסביבה, הממשלה אישרה את מינויו של ישראל דנציגר לתפקיד מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, 31 באוגוסט 2015
  3. ^ אתר למנויים בלבד צבי זרחיה, "כולנו" של כחלון נחשפת: התוכניות, הקשרים והמועמדים, באתר TheMarker‏, 14 בדצמבר 2014
  4. ^ צבי זרחיה, האם ישראל דנציגר מנסה להריץ מפלגת מנכ"לים?, באתר כלכליסט, 13 בספטמבר 2020
  5. ^ ישראל דנציגר מונה לתפקיד מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, באתר ynet, 31 באוגוסט 2015
  6. ^ ליאור גוטמן, התפטר מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר, באתר כלכליסט, 30 בדצמבר 2018