סטודנט – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
AvicBot (שיחה | תרומות)
מ r2.6.5) (בוט מוסיף: ar:حواريون, en:Disciples of Jesus in Islam
Arkadiza (שיחה | תרומות)
עריכה: תיקון ההפניה לערך האנגלי של "סטודנט"
שורה 32: שורה 32:
[[קטגוריה:חינוך]]
[[קטגוריה:חינוך]]


[[en:Disciples of Jesus in Islam]]
[[en:Student]]
[[ar:حواريون]]
[[ar:حواريون]]
[[bg:Ученик]]
[[bg:Ученик]]

גרסה מ־18:27, 11 באוגוסט 2012

סטודנט לומד לקראת מבחן.
סטודנטים בשיעור אלגברה לינארית, באוניברסיטת הלסינקי לטכנולוגיה

סטודנט הוא אדם הלומד במוסד להשכלה גבוהה, כגון אוניברסיטה ומכללה, במטרה לרכוש ידע ותואר אקדמי.

המילה "סטודנט" באה במקור מהפועל הלטיני "stŭdērĕ" שמשמעותו "לכוון את ההתלהבות אל". בשפה האנגלית לעתים משתמשים במילה לציון כל תלמיד, אך במקומות רבים יוחד המושג לתלמידים להשכלה גבוהה.

הפעם הראשונה בה מופיעה מילה זו בשפה האנגלית היא בתקופתו של אלפרד הגדול, מלך אנגליה. אלפרד הגדול ייסד בית ספר בחצרו, ושיפר את מערכת החינוך, שבתקופתו כמעט ולא הייתה קיימת.

שומע חופשי

שומע חופשי הוא תלמיד שלא מן המניין במוסד להשכלה גבוהה.

על שומע חופשי לא חלות החובות האקדמיות (כגון: מבחנים והגשת עבודות ותרגילים) החלות על סטודנט מן המניין. בשל כך, הוא גם אינו זכאי לקבלת תואר אקדמי על לימודיו. מדובר בדרך כלל באנשים שיש להם עניין מיוחד במספר קורסים מצומצם, ואינם מעוניינים בהשכלה אקדמית מלאה.

השפעת הסטודנטים בחברה

במקרים רבים מהווים סטודנטים גורם משמעותי בפוליטיקה, כיוון שהם מהווים כוח אידאולוגי ובעל דעות מוצקות, שיכול לפעול ללא מגבלות רבות של משפחה או פרנסה. לדוגמה: המרד בהונגריה בשנת 1956 החל בעקבות מחאות לא-אלימות של סטודנטים שדוכאו.

אגודות הסטודנטים הינן מסגרות פעילות מקובלות לאקטיביזם סטודנטיאלי ובדרך כלל מרכזות את מרבית הפעילות החברתית והקהילתית של הסטודנטים. חלק מהאגודות הסטודנטים מפיקות מגזינים שונים המיועדים לסטודנטים, לדוגמה פי האתון, צ'ופציק, ו-תזה.

בישראל פועלים תאי סטודנטים בחלק מהקמפוסים, כדי לקדם מגוון רחב של דעות ופעולות. חלקם פועלים תחת מטריה מפלגתית לדוגמה: הדור החדש, תא אופק, תא כתום, מרצ סטודנטים, שינוי בקמפוס, רוח חדשה, או תל"ם וחלקם באמצעות גיבוי של אגודות הסטודנטים למשל: קואליציית הסטודנטים וגופים עצמאיים כדוגמת מגמה ירוקה.

חוק זכויות הסטודנט

בישראל עוסק חוק זכויות הסטודנט, התשס"ז-2007, בהסדרת זכויותיהם של הסטודנטים.

קישורים חיצוניים