בובספוג מכנסמרובע - דמויות – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
ביטול גרסה 13242803 של Dekel E (שיחה)
HerculeBot (שיחה | תרומות)
שורה 221: שורה 221:
[[id:Daftar karakter SpongeBob SquarePants]]
[[id:Daftar karakter SpongeBob SquarePants]]
[[pt:Anexo:Lista de personagens de SpongeBob SquarePants]]
[[pt:Anexo:Lista de personagens de SpongeBob SquarePants]]
[[zh:海绵宝宝角色列表]]
[[zh:海绵宝宝主要角色列表]]

גרסה מ־00:08, 5 בנובמבר 2012

קובץ:Spongebob Characters.jpg
מרבית הדמויות שהופיעו בסדרה.

בובספוג מכנסמרובעאנגלית: SpongeBob SquarePants) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית, זוכת פרסים. פרק הבכורה של הסדרה שודר ב-1999, והסדרה משודרת גם כיום. לסדרה הופק סרט קולנוע, שני סרטי טלוויזיה, וב-2014 יופק סרט קולנוע נוסף אשר יבוסס על הסדרה.

דמויות ראשיות

בובספוג מכנסמרובע

ערך מורחב – בובספוג מכנסמרובע (דמות)
קובץ:Boneka spongebob senayan city Jakarta.jpg
בובספוג מכנסמרובע.

בובספוג מכנסמרובע (באנגלית: SpongeBob SquarePants) הוא דמות בדיונית והדמות הראשית בתוכנית הטלוייזיה המצוירת בובספוג מכנסמרובע. הוא הופיע לראשונה בפרק הראשון של בובספוג מכנסמרובע, "דרוש עובד", שיצא ב-1 במאי 1999. בובספוג מדובב בסדרה המקורית על ידי טום קני, ובגרסה העברית מדבב אותו עידו מוסרי. בובספוג הוא ספוג ים תמים וטיפשי, שעובד בתור שף בעיר התת-ימית הבדיונית ביקיני בוטום.

דמותו של בובספוג נוצרה ועוצבה על ידי סטיבן הילנבורג, זמן קצר לאחר ביטול הסדרה החיים המודרניים של רוקו בשנת 1996. חזונו של הילנברג היה ליצור תוכנית על ספוג מאוד אופטימי אשר מעצבן דמויות אחרות. הילנבורג השווה את הרעיון ללורל והארדי ופיווי הרמן. כשצייר את הדמות, הוא החליט שמראה של "מרובע נקי וצווחני", כמו ספוג מטבח, יתאים לרעיון. השם נגזר מ"בוב הספוג" (Bob the Sponge), המנחה בקומיקס שיצר הילנבורג בשנת 1989, "The Intertidal Zone".

דמותו של בובספוג הפכה פופולרית בקרב ילדים ומבוגרים רבים יחד עם הצלחת הסדרה, ואף הייתה מעורב במחלוקת ציבורית. הדמות הופיעה בוידאו "We Are Family Foundation", שמקדם סובלנות, אשר ספג ביקורת מג'יימס דובסון בשל הקישור להומוסקסואליות.

פטריק סטאר

פטריק סטאר.
ערך מורחב – פטריק סטאר

פטריק סטאראנגלית: Patrick Star) או פטריק כוכב הוא הדמות הראשית השנייה בסדרת הטלוויזיה בובספוג מכנסמרובע, שנוצרה על ידי סטיבן הילנבורג ומדובב בגרסה האנגלית על ידי ביל פייגרברייק ובגרסה העברית על ידי לירון ברנס. פטריק הוא כוכב ים, התכונה המשמעותית ביותר של פטריק היא חוסר השכל שלו, אשר לעתים קרובות גורם להשפעה שלילית על חברו הטוב ביותר, בובספוג מכנסמרובע. פטריק היא הדמות השלישית שחוזרת בפעמים הרבות ביותר בפעמים בסדרה, עם 258 פרקים, מאחורי סקווידוויד (278 פרקים) ובובספוג (332 פרקים). אף על פי שסקוויוויד מופיע יותר פעמים בסדרה, פטריק היא דמות יותר מוכרת וחשובה בה. פטריק גר בעיר הימית ביקיני בוטום, והוא שכן של בובספוג ושל סקווידוויד.

פטריק מתואר כעצלן, חסר נימוס, מוזנח, ובורה בדרך כלל. בניגוד לרוב הדמויות הראשיות, פטריק חסר אף, בגלל זה, הוא לא יכול להריח - כמו בפרק "משהו מסריח (22 א')" כשלבובספוג יצא ריח רע מהפה. עם זאת, בפרק "אף על פי פטריק (107 ב')", פטריק משתיל לעצמו אף בניתוח פלסטי. לפטריק יש שן אחת, אבל בחלק מן הפרקים הוא בעל מערכת שיניים.

האינטליגנציה של פטריק בדרך כלל נמוכה, ופטריק מתקשה להתמודד עם משימות.

סקווידוויד זרועות

ערך מורחב – סקווידוויד
סקווידוויד זרועות.

סקווידוויד קווינסי זרעותאנגלית: Squidward Tentacles, בגרסה האנגלית נקרא סקווידוורד טנטקלס) הוא אחד הדמויות הבדיוניות בסדרת הטלוויזיה, בובספוג מכנסמרובע. סקווידוויד הוא ראש רגלאים, למרות שמבחינת יוצרי הסדרה, סקווידוויד הוא תמנון, למרות שבשמו באנגלית מופיעה המילה "Squid" שפירושה הוא דיונון. סקווידוויד גר בבית שנראה כמו מואי. הוא עובד כקופאי במסעדת הסרטן הפריך. במהלך הסדרה, נראה סקווידוויד שונא את עבודתו ומחכה לרגע בו יוכל לפרוש ממנה. את קולו של סקווידוויד מדבב רוג'ר בומפאס. סקווידוויד הוא הדמות השנייה אשר מופיעה בפעמים המרובות ביותר בסדרה עם 278 הופעות, אחר בובספוג שמופיע בכל פרקי הסדרה.

בניגוד לשאר הדמויות בסדרה, סקווידוויד נראה לעצים קרובות עצבני, נואש, אומלל, סרקסטי ונרקיסיסטי. כמו כן, התנהגותו של סקווידוויד מאופיינת בחוסר טקט ובקצרות רוח. הוא שונא את שכניו, בובספוג ופטריק ואת עבודתו במסעדת הסרטן הפריך. סקווידוויד אוהב לישון ונראה פעמים רבות ישן בעת עבודת בסרטן הפריך. סקווידוויד נגן קלרנית ורואה עצמו גאון מוזיקלי, אף על פי שנגינתו של סקווידוויד היא בסיסית ושגויה. סקווידוויד אינו אוהב אף יצור בסדרה מלבד אימו. סקווידוויד מחבב אמנות ואוהב ריקודים מודרניים. פעמים רבות בסדרה סקווידוויד אומר כי היום הרע ביותר בחייו הוא היום בו בובספוג עבר לביקיני בוטום.

סקווידוויד גר בבית שצורתו היא מואי ברחוב הקונכייה שבביקיני בוטום. שכניו הם בובספוג ופטריק אשר גרים בבתים הסמוכים לביתו. עד לפרק "רק ביס אחד" נראה שסקווידוויד לא אכל קציצת סרטן אחת אי פעם בחייו. בפרק סקווידוויד נראה אוכל את קציצת הסרטן הראשונה בחייו. באחד הפרקים, סקווידוויד בלע את פית הקלרנית שלו, ובובספוג ופטריק נכנסו לגופו ושחררו את פית הקלרנית. באחד מניסוייה של סנדי, גופו של סקווידוויד השתלב עם גופו של בובספוג בלי כל כוונה.

יוג'ין קראב

יוג'ין קראב.
ערך מורחב – יוג'ין קראב

קפטן יוג'ין הרולד "שרירי ברזל" קראב, או בקיצור מר קראבאנגלית: Mr. Krabs) הוא אחד הדמויות הראשיות בסדרת הטלוויזיה, בובספוג מכנסמרובע. מר קראב מופיע ברוב פרקי התוכנית, וידוע בשל קמצנותו והאובססיביות שלו כלפי כסף. את קולו של מר קראב מדבב קלנסי בראון. ישנן השארות האומרות שמר קראב נקרא על שמו של בכיר בנאס"א, יוג'ין קרנץ. מר קראב הוא סרטן.

אישיותו של מר קראב מתאפיינת באובססיביות לכסף, בקמצנות רבה ובחמדנות. מר קראב מנהל את מסעדת הסרטן הפריך. הוא מעסיק את בובספוג כטבח ואת סקווידוויד כקופאי. בחדרו של מר קראב תלוי על קיר החדר, השטר הראשון שמר קראב מצא בחייו. מר קראב עושה את כל שביכולתו על מנת להתעשר, כגון מכירת חלקי גופו, הקמת באר משאלות ועוד.

קראב הוא אביה של פרל קראב; לוויתנית מתבגרת בת 16. קראב אוהב את בתו, אף כי במספר פרקים אמר קראב כי הדבר שהוא אוהב ביותר בחייו הוא כסף. מר קראב מתקמצן גם כלפי בתו פרל, כמו שנראה בפרק בו פרל חגגה את יום הולדתה, בו מר קראב חילק אטבים לכל המתארחים. מר קראב אוהב את בובספוג ובפרק "החופשה של מר קראב", אמר קראב כי בובספוג הוא הבן שמעולם לא היה לו.

סנדי צ'יקס

סנדי צ'יקס.

סנדה אוליביה "סנדי" צ'יקסאנגלית: Sandy Cheeks) היא דמות בדיונית המופיעה בסדרת הטלוויזיה, בובספוג מכנסמרובע. את קולה של סנדי מדבבת קרולין לורנס. סנדי היא סנאית, ילידת טקסס והיא בעל החיים הארצי היחיד שגר בעיר התת-ימית ביקיני בוטום. סנדי לובשת "קסדת אוויר", בכדי לנשום אוויר מתחת למים.

בובספוג ופטריק הם חבריה הטובים ביותר של סנדי. לסנדי חגורה שחורה בקראטה, והיא נלחמת נגד בובספוג בענף ספורט זה. סנדי היא מדענית ומהנדסת ויש לה הישגים רבים בתחומים אלו. סנדי נשכרה עלי יד קבוצת שימפנזים, להן היא נותנת ומראה את המצאותיה ואת תגליותיה.

פעמים רבות נראתה סנדי מתגעגעת לארץ מולדתה, טקסס. סנדי נעלבת בקלות רבה מביקורת בונה על טקסס. עם זאת, סנדי נוסעת לחופשות בטקסס ובכל שנה עוזבת את ביקיני בוטום למספר ימים בכדי להשתתף בתחרות רודיאו בטקסס.

לסנדי אח תאום ושמו רנדי. סנדי גרה ב"כיפת עץ" בביקיני בוטום. בכל פעם שיצור ימי הולך לבקר את סנדי, הוא נאלץ ללבוש קסדה אשר ממולאת במים כדי לשרוד. סנדי לובשת חליפת חלל. בביתה, סנדי מגדלת גינה אורגנית ומספר בעלי חיים ארציים.

כמו כן, סנדי נוסעת לחופשת בירח. בספיישל "בובספוג מתחת לאפס" נראה שסנדי נישאה לבובספוג.

גארי החילזון

גארי החילזון.

גארולד "גארי" וילסון ג'וניור חילזוןאנגלית: Gary the Snail) הוא דמות בדיונית המופיעה בסדרת הטלוויזיה, בובספוג מכנסמרובע. את גארי החילזון מדבב טום קני. גארי הוא חילזון המחמד של בובספוג, אם כי מספר פעמים בסדרה, בובספוג מוזכר כאביו של גארי. האינטליגנציה של גארי גבוהה יותר מכל דמות אחרת בסדרה. דמותו שלגארי זכתה להצלחה ביקורתית רבה.

בפרק "שלטון הטיפשים" מתגלה שגארי הוא בן למשפחת מלוכה, ושפטריק, חברו הטוב ביותר של בובספוג הוא בן דודו של גארי. גארי החילזון בעל קונכייה ורודה אשר עלייה חרוטים פס חום וחמישה עיגולים סגולים. בדומה לחתול, גארי אומר רק את המילה 'מיאו'. לעתים קרובות, גארי משאיר רפש כחלחל במקום בו הוא עובר.

ישנם מספר פרקים בהם גארי נוטש את בובספוג, ובובספוג עושה הכל על מנת להחזירו. גארי מאוהב בחלזונית ששמה הוא מארי. בפרק "גארי המטופח", נרשם בובספוג עם גארי לתחרות יופי של חלזונות. בספיישל "מי ראה את החילזון?", בובספוג שוכח להאכיל את גארי וגארי נוטש את בובספוג על מנת למצוא בעלים שיאכילו אותו בשעת הצורך. בפרק "חטיפים" מתגלה ששמו המלא של גארי הוא גארולד וילסון ג'וניור. על פי השם, היה גם גארולד וילסון האב, אך הוא עוד לא הופיע בסדרה.

שלדון פלנקטון

שלדון פלנקטון.

שלדון ג'יימס פלנקטוןאנגלית: Sheldon Plankton), בקיצור פלנקטון הוא דמות בדיונית המופיעה בסדרת האנימציה, בובספוג מכנסמרובע. פלנקטון הוא הנבל העיקרי בסדרה ואת קולו בגרסה האנגלית מדבב דאג לורנס. פלנקטון מנהל את מסעדת הדלי, והוא בעל יריבות רחבה עם מסעדת הסרטן הפריך, ובעלייה, מר קראב.

מסעדת הדלי אינה מסעדה רווחית, אלא מסעדה הפסדית. היא ממוקמת מול מסעדת הסרטן הפריך. מטרתו העיקרית של פלנקטון בסדרה היא לנסות לגנוב את הנוסחה הסודית של קציצת הסרטן. כפי שהתגלה בפרק "חבר או אויב", בעבר, מר קראב ופלנקטון היו חברים. מריבה קטנה ביניהם גרמה ליריבות הגדולה ביניהם השוררת בסדרה. בסדרה, פלנקטון לעולם לא הצליח לגנוב את המתכון הסודי של קציצת הסרטן. פעמים רבות, בובספוג מנסה לגשר בין מר קראב לפלנקטון, ללא הצלחה.

לפעמים, פלנקטון מתחבר עם בובספוג. פלנקטון מפחד מללויתנים. בתו של מר קראב, פרל היא לויתנית. פלנקטון נשוי לקארן, מחשבון ששדרג והפך למחשב מתקדם ומדבר. לעתים רבות אומרת קארן כי מזימותיו של פלנקטון עולות לו לראש. פלנקטון אמר שקארן הוא הדבר הטוב ביותר שקרה לו בחייו. עם זאת, בפרק "יום נישואין שמח", פלנקטון שכח את יום הנישואין שלו ושל קארן. משפחתו של פלנקטון רחבה ומונה כ-10,000 בני משפחה.

קארן פלנקטון

קארן פלנקטון.

קארן פלנקטוןאנגלית: Karen Plankton), ידועה גם בשם קארן המחשב, היא דמות בדיונית המופיעה בסדרת האנימציה, בובספוג מכנסמרובע. קארן היא מחשב. קארן נשואה לשלדון פלנקטון והיא המערכת הראשית והעיקרית במעבדה שלו. את קולה של קארן מדבבת ג'יל טלי.

בעיקרון, קארן היא מסך ענקי במעבדתו של פלנקטון והא מחוברת לשקעים רבים, אך לעתים, לקארן מחוברות גלגלים כדי שהיא תוכל לזוז. בעבר, קארן הייתה מחשבון, פלנקטון שידרג אותה למחשב. קארן הופיעה לראשונה בפרק "פלנקטון!". מערכת היחסים של קארן ופלנקטון מורכבת ביותר: לרוב, לפלנקטון לא אכפת מקארן, ופעמים רבות הוא החליף אותה. אחרי כן, פלנקטון חוזר על ארבע לקארן, ובכל פעם קארן מקבלת אותו. קארן חושבת שהעובדה ששמו הפרטי ששמו של פלנקטון הוא שלדון, מצחיקה.

בניגוד לבעלה, קארן מגלה רחמים כלפי פלנקטון כאשר מזימותיו נכשלות ומנחמת אותו. פלנקטון אמר שהדבר הכי טוב שקרה לו בחייו הוא התחתנותו עם קארן, למרות שבפרק "יום נישואין שמח", פלנקטון שוכח את יום הנישואין שלו ושל קארן.

דמויות משניות

פרל קראב

פרל קראב.

פרל קראב או פרל הלויתניתאנגלית: Pearl Krabs) היא דמות בדיונית המופיעה בסדרת האנימציה, בובספוג מכנסמרובע. פרל היא בתו של יוג'ין קראב, אשר מנהל את מסעדת הסרטן הפריך. את קולה של פרל מדבבת לורי אלן. פרל הופיעה לראשונה בפרק "המגפיים". פרל היא לויתנית זרע. לא ידועים אם אמה של פרל הייתה לויתנית ומספר הפעמים שמר קראב התחתן. בפרק "יום הולדת לויתנית" חגגה פרל את יום הולדתה ה-16.

צבע גופה של פרל הוא אפור וצבע שערה הוא בלונד. פרל בדרך כלל לובשת חולצה ורודה, שעליה מודפסת האות P. פעמים רבות מתביישת פרל באביה, יוג'ין קראב. כפי שנראה בפרק "מנהרת הכפפה", בובספוג מגדיר את פרל כחברה שלו, אך פרל אינה מסכימה עם בובספוג כלל. בפרק "פרצוף ספחת", צומח לפרל חצ'קון על אפה, והיא מנסה לעשות הכל על מנת שירד מאפה. בפרק "כאבי גדילה", פרל חווה כאבי גדילה של גיל ההתבגרות, ודורשת ממר קראב להביא לה הרבה אוכל. בפרק "מנהלת חדשה", הופך מר קראב את פרל למנהלת הסרטן הפריך. פרל משנה את שמו של הסרטן הפריך לשם "הסרטן המחבק", ומהר מאוד גורמת לרצונם של סקווידוויד ובובספוג להתפטר.

גברת פאף

גברת פאף.

גברת פאפי פאףאנגלית: Mrs. Puff) היא דמות בדיונית המופיעה בסדרת האנימציה, בובספוג מכנסמרובע. גברת פאף היא מורתו לנהיגה של בובספוג. פעמים רבות מנסה בובספוג להשיג רישיון נהיגה, אך לעולם לא מצליח. פעמים רבות, גברת פאף מסתבכת בגלל נהיגתו של בובספוג. את בעלה של גברת פאף, מר פאף, דייגים דגו ופחלצו אותו.

גברת פאף שונאת את בובספוג, ומקווה שיפסיק ללמוד בבית הספר לשיט. פעמים רבות נשלחת גברת פאף לבית הסוהר בגלל עברות תאונה שמבצע בובספוג. בפרק "עבודת קיץ" בובספוג רצה לתת לגברת פאף פתק שבו כתוב שהוא הולך ללמד בבית ספר לנהיגה בקיץ בבית הסוהר של ביקני בוטום. גברת פאף ניסתה להתחמק מבובספוג ובטעות התנגשה עם רכבה במסעדת הסרטן הפריך. כדי שלא תעבור לרשויות, גברת פאף הסכימה לעבוד במסעדת הסרטן הפריך, אך כשגלתה שבוספוג עובד במקום, פאף ברחה מהמסעדה. לבסוף, המשטרה תפסה את גברת פאף שנשלחה לבית סוהר בו בובספוג לימד.

באחד הפרקים, לגברת פאף נמאס מבובספוג עד כדי כך שהיא נותנת לו רישיון נהיגה, כדי שהוא ייצא מחייה. כשגברת פאף מגלה שהוריו של בובספוג קנו לו מכונית, גברת פאף דואגת לקחת מבובספוג את רישיוניו ואת מכוניתו.

איש הים

איש הים.

איש היםאנגלית: Mermaid Man) הוא דמות בדיונית המופיעה בסדרת האנימציה האמריקאית, בובספוג מכנסמרובע. איש הים ושותפו, נער הקסם הם כוכבים של תוכנית טלוויזיה פיקטיבית העונה לשם "הרפתקאותיהם של איש הים ונער הקסם". איש הים ונער הקסם הם גיבורי העל בבובספוג. בסדרה הפיקטיבית, איש הים ונער הקסם הינם צעירים ואילו במציאות זקנים. הם מתגוררים בבית אבות השוכן בביקיני בוטום.

את איש הים הזקן השמיע ארנסט בורגנין, עד למותו ביולי 2012. את איש הים הצעיר משמיע אדם ווסט. איש הים הוא פרודיה על אקווהמן ובאטמן. איש הים לובש חליפה הדומה מאוד לזו של אקווהמן. שיטות הלחימה של איש הים ונער הקסם מבוססות על שיטות הלחימה של באטמן. בניגוד לשאר הדמויות, איש הים ונער הקסם הם אנושיים.

נער הפלא

קובץ:Barnacle Boy.svg.png
נער הקסם.

נער הקסם או נער הפלאאנגלית: Barnacle Boy) הוא דמות בדיונית המופיעה בסדרת האנימציה האמריקאית, בובספוג מכנסמרובע. נער הקסם ושותפו, איש הים הם כוכבים של תוכנית טלוויזיה פיקטיבית העונה לשם "הרפתקאותיהם של איש הים ונער הקסם". איש הים ונער הקסם הם גיבורי העל בבובספוג. בסדרה הפיקטיבית, איש הים ונער הקסם הינם צעירים ואילו במציאות זקנים. הם מתגוררים בבית אבות השוכן בביקיני בוטום.

את קולו של נער הקסם משמיע טים קונווי. נער הקסם הוא פרודיה על רובין ואקווהלד. את קולו של נער הקסם הצעיר משמיע בארט וורד. נער הקסם הופיע לראשונה בפרק "איש הים ונער הקסם". בניגוד לשאר הדמויות, איש הים ונער הקסם הם אנושיים.

לארי הלובסטר

לארי הלובסטר.

לארי הלובסטר או לארי לובסטר-בודיקאנגלית: Larry the Lobster) הוא דמות בדיונית המופיעה בסדרת האנימציה, בובספוג מכנסמרובע. לארי הלובסטר הוא שרירן, והוא עובד כמציל בחוף לגונה. את קולו של לארי הלובסטר מדבב דאג לורנס. לארי הופיע לראשונה בסדרה בפרק "מכנסיים קרועים", למרות שלארי הלובסטר מופיע פעמים רבות בסדרות, לארי נחשב לדמות משנית.

לעתים קרובות לארי יהיר ושוויצר. בפרק "חיים בהכחשה", אמר לארי כי אסור לחיות כמו בובספוג ופטריק, שפוחדים מהצל של עצמם. בפרק זה, אמר לארי כי צריכים להעביר את השגרה היומיומית כאילו יום רגיל הוא יומך האחרון בחייך. בפרק "המציל", חשב לארי שבובספוג הוא מציל ובובספוג עזר לו בעבודתו של לארי, כמציל. עם זאת, כשפטריק טבע, גילה לארי שבובספוג אינו מציל ושהוא אף אינו יודע לשחות.

מן ריי

מן ריי.

מן ריי או מנרייאנגלית: Man Ray) הוא דמות בדיונית המופיעה בסדרת הטלוויזיה האמריקאית, בובספוג מכנסמרובע. מן ריי הוא אחד הנבלים בסדרה, ואחד מהיריבים הגדולים של איש הים ונער הקסם. מן ריי הא פרודיה על הנבל מאקווהמן, בלאק מנטה. מן ריי הופיע לראשונה בסדרה בפרק "איש הים ונער הקסם 3".

עורו של מן ריי הוא אדום ומן ריי לובש קסדה כחולה ובעל כפפות כחולות. למן ריי שרירים חזקים וגדולים והוא בעל כוחות על-טבעיים. בפרק "חזרה אל העבר", מן ריי ממיס בניינים, כבישים ורחובות בעזרת ידיו. בפרק "גיבורי הפעולה", בובספוג ופטריק מכווצים את ראשו של מן ריי.

ההולנדי המעופף

ההולנדי המעופף.

ההולנדי המעופףאנגלית: Flying Dutchman) הוא רוח רפאים ירוקה של שודד ים אשר רודפת את ביקיני בוטום. כפי שהוסבר בפרק "סקווידוויד, רוח הרפאים הלא ידידותית", ההולנדי המעופף לרודף אחר שבעת הימים כיוון שלא התקיימה הלוויתו כשנפטר ומכיוון שלא נקבר אי פעם.

ההולנדי המעופף משאיר אחרי מקום בו הוא הולך אבק ירוק. מראה דמותו של ההולנדי המעופף מורכב מזקן מדובלל, כובע שודד ים, צמות קטנות וזנב ממתפתל במקום רגליים. בפרק "בובספוג נגד הגל הגדול" התגלה כי ההולנדי המעופף יצא בהיותו לומד בתיכון עם דודתו של מר קראב, לוסי.

ההולנדי המעופף הופיע לראשונה בסדרה בפרק "הפחדן". בפרק "קללת ביקני בוטום", ההולנדי המעופף הופך את בובספוג ואת פטריק לרוחות. בפרק "הרוח שבאה לבקר", כתוצאה מתאונה בה נהרסה ספינת הרפאים של ההולנדי המעופף, ההולנדי התארח בביתו של בובספוג, עד שהספינה תוקנה. עד כה הופיעה הדמות ב-11 פרקים.

ההולנדי המעופף מופיע במרבית משחקי הווידיאו של בובספוג. ומשחק הוידאו הראשון שהופיע בו הוא "בובספוג מכנסמרובע: אגדת המרית", שם שימש כבוס הסופי. במשך השנים הופיעה הדמות בשמונה משחקים נוספים, חמישה מתוכם מבית היוצר של בובספוג ושלושת האחרים מבית היוצר של ניקלודיאון.

פאטצ'י הפיראט

קובץ:Patchythepirate.jpg
פאטצ'י הפיראט.

פאטצ'י הפיראטאנגלית: Patchy the Pirate) הוא דמות בדיונית המופיעה בסדרת האנימציה האמריקאית, בובספוג מכנסמרובע. פאטצ'י הפיראט הוא נשיא מועדון המעריצים של בובספוג ומעריץ מספר 1 של הסדרה. פאטצ'י הפיראט הופיע במספר פרקים בסדרה. פאטצ'י הופיע לראשונה בפרק "חג המולד". את קולו של פאטצ'י הפיראט משחק טום קני.

בניגוד לשאר הדמויות בסדרה, פאטצ'י הפיראט הוא דמות לייב אקשן. לפאטצ'י הפיראט רטייה בעינו השמאלית ופרוטזה במקום יד ימין. לפאטצ'י הפיראט זקן שחור ורגל מעץ. לפאטצ'י תוכי מדבר העונה לשם פוטי. פעמים רבות פוטי ופאטצ'י הפיראט רבים. בפרק "בובספוג מתחת לאפס" פאטצ'י הפיראט אירגן מסיבה לכבוד עשור לבובספוג, וכיוון שבובספוג אינו בא למסיבה, פאטצ'י הולך לחפש אותו.

בפרק "הספוג שידע לעוף", פאטצ'י הפיראט מאבד את "הפרק האבוד" של בובספוג.


פוטי התוכי

פוטי התוכי.

פוטי התוכי או רק פוטיאנגלית: Potty the Parrot) הוא דמות בדיונית המופיעה בסדרת האנימציה האמריקאית, בובספוג מכנסמרובע. פוטי הוא חיית המחמד של פאטצ'י הפיראט, נשיא מועדון המעריצים של בובספוג. פוטי הינו תוכי מדבר חסר טקט. עד 2005, את קולו של פוטי דיבב סטיבן הילנבורג. החל מ-2005, את פוטי מדבב פול טיביט. פוטי התוכי הופיע לראשונה בפרק "חג המולד".

פוטי מופיע בכל פרק בו פאטצ'י הפיראט מופיע ונתפס כחברו הטוב ביותר. עם זאת, בפרקים רבים פוטי הוא היריב של פאטצ'י. בפרק "אווווו!" - בספיישל "בובספוג לפני הספירה", פאטצ'י הציג לצופים איש מערות כדי להוכיח לצופים שבעבר היה כיף כמו בהווה. מספר דקות לאחר מכןף פוטי הציג לצופים רובוט חדשני מהעתיד, דבר שגרם לפאטצ'י לכעוס על פוטי.

בפרק "חבר או אויב" פאטצ'י ופוטי פותחים במריבה בעת עבודתם כטבחים במסעדה. מריבה זו גורמת לקידומו של פוטי ל"עוזר מנהל" ולפיטורו של פאטצ'י.

הבועה המזוהמת

הבועה המזוהמת.

הבועה המזוהמת או הבועה המלוכלכתאנגלית: Dirty Bubble) הוא דמות בדיונית המופיעה בסדרת האנימציה, בובספוג מכנסמרובע. הבועה המזוהמת הוא אחד מיריביהם הגדולים של איש הים ונער הקסם. חולשותיו של הבועה המזוהמת הם דברים חדים (כמו חוד של עיפרון), כפי שנראה בפרק "איש הים ונער הקסם 2".

הופעתו הראשונה של הבועה המזוהמת בסדרה הייתה בפרק "איש הים ונער הקסם 2". את קולו של הבועה המזוהמת מדבב צ'ארלס נלסון ריילי. הבועה המזוהמת חבר במועדון הקריאה של הנבלים, אשר בו חברים כל הנבלים בסדרה (מלבד שלדון פלנקטון).

סקוויליאם פנסיסן

סקוויליאם פנסיסן.

סקוויליאם פנסיסן השלישיאנגלית: Squilliam Fancyson III) הוא דמות בדיונית המופיעה בסדרת האנימציה האמריקאית, בובספוג מכנסמרובע. סקוויליאם הוא היריב של סקווידוויד עוד משהיו בתיכון. את קולו של סקוויליאם מדבב די בראדלי בייקר. סקוויליאם עשיר מאוד וקורא לסקווידוויד "סקווידי". סקווידוויד מקנא בעושר, בנגינתו ובפרסומו של סקוויליאם.

סקוויליאם אוהב להשוויץ בפני סקווידוויד, אך לעתים סקווידוויד גורם לסקוויליאם לקנא בו. בפרק "פרופסור סקווידוויד", סקווידוויד מתחזה לסקוויליאם. סקוויליאם הוא חד-גבה. ביתו של סקוויליאם גדול פי 4 מביתו של סקווידוויד. בפרק "אני אוהב לרקוד", סקווידוויד מבצע אודישן ריקוד להשתתפות בתוכנית טלוויזיה. לאחר שסקווידוויד מתקבל, סקווידוויד מגלה שאת התוכנית מנחה ומנהל סקוויליאם.

בטסי קראב

קובץ:BetsyKrabs.jpg
בטסי קראב.

בטסי קראב או גברת קראבאנגלית: Betsy Krabs) היא דמות בדיונית המופיעה בסדרת האנימציה האמריקאית, בובספוג מכנסמרובע. גברת קראב היא אימו של יוג'ין קראב (מר קראב) וסבתה של פרל קראב. גברת קראב נשואה לויקטור קראב. ויקטור אינו מופיע בסדרה, אך מוזכר בה. את קולה השמיע פול טיביט עד לפרק "משבר גיל העמידה". החל מהפרק הבא בה הופיעה גברת קראב, מדבבת את קולה ארווין סירנה. גברת קראב הופיעה לראשונה בפרק "פה מלוכלך".

בפרק "אויב משפחתי" שלדון פלנקטון מתאהב בגברת קראב ומציע לה נישואין. גברת קראב מסרבת להצעה זו. בפרק "חבר או אויב", מר קראב מספר שאימו, גברת קראב הכינה לו את בגדיו מסמרטוטים משומשים שנתן לה סבא נחמן הזקן. בפרק "פה מלוכלך", גברת קראב מכריחה את בובספוג, פטריק ומר קראב לצבוע את ביתה לאחר שדיברו בגסות. בפרק "משבר גיל העמידה", בובספוג, פטריק ומר קראב יוצאים לערב משותף ליהנות. בסוף הערב השלישייה מתגנבת לבית אימו של מר קראב, גברת קראב וגונב את התחתונים שלה. כעונש, גברת קראב מקרקעת את מר קראב.

חבר בועון

קובץ:Bubble Buddy.jpg
חבר בועון.

חבר בועוןאנגלית: Bubble Buddy) הוא דמות בדיונית המופיעה בסדרת הטלוויזיה, בובספוג מכנסמרובע. חבר בועון נוצר על ידי בובספוג, בפרק "חבר בועון".

בפרק "חבר בועון", חבר בועון מסתבך ממספר סיבות; חבר בועון לא שילם כסף עבור קציצת סרטן, חבר בועון היה שעתיים בשירותים בחוף לגונה ועיכב אנשים רבים שחיכו לשירותים. מעשים אלו של חבר בועון גרמו להבאת המון זועם אשר רצה לפוצץ את חבר בועון.

ברגע בו סקווידוויד שולח קלשון לעבר חבר בועון, חבר בועון אוחז בידו של סקווידוויד ואומר לבובספוג; "בובספוג, תודה רבה על הכל, אבל מתחיל להיות כאן קצת מוזר". לפתע, מגיעה מונית שאוספת את חבר בועון וכל ההמון הזועם, נדהם לעיניו.

בפרק "שובו של חבר בועון", חבר בועון שולח מכתב לבובספוג ומבקש ממנו לשמור על בנו, מבריקוני. בסוף הפרק, חבר בועון אוסף את מבריקוני ונוסע לדרכו.