אלים אמריקאים (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלים אמריקאים
American Gods
פתיח הסדרה
פתיח הסדרה
מבוסס על הספר "אלים אמריקאים" מאת ניל גיימן
סוגה סדרת דרמה, סדרה המבוססת על ספר, סדרת טלוויזיה פנטזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים בריאן פולר
מייקל גרין
כותבים בריאן פולר, מייקל גרין עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ריקי ויטל
אמילי בראונינג
קריספין גלובר
ברוס לאנגלי
יטייד באדאקי (אנ')
פבלו שרייבר
איאן מקשיין
פסקול בריאן ריטזל
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 26 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיקים בפועל בריאן פולר (עונה 1)
מייקל גרין (עונה 1)
ג'ס אלכסנדר (עונה 2)
ניל גיימן
קרייג קגילסקי
סטפני ברק
דייוויד סלייד
אדם קיין
חברת הפקה Living Dead Guy
J.A. Green Construction Corp.
The Blank Corporation
FremantleMedia North America
Starz Originals
הפצה Lionsgate Television
אתר צילומים טורונטו
אוקלהומה
מוזיקה בריאן רייצל עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 52-63 דקות
שידור
רשת שידור Starz עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל פריים וידאו
פורמט (תמונה) (4K (Ultra HD
High dynamic range
תקופת שידור מקורית 30 באפריל 201721 במרץ 2021
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלים אמריקאיםאנגלית: American Gods) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית מסוגת פנטזיה המבוססת על רומן באותו השם משנת 2001 מאת הסופר ניל גיימן. הסדרה פותחה על ידי היוצרים בריאן פולר ומייקל גרין עבור רשת הכבלים "Starz". הסדרה עוקבת אחר סיפורו של שאדו מון, בגילומו של ריקי ויטל, אסיר משוחרר ששירותיו נשכרים על ידי אדם מסתורי בשם מר וונסדיי (יום רביעי), בגילומו של איאן מקשיין, ולאט לאט הוא מבין שהוא מעורב במלחמה בין האלים העתיקים לחדשים.

עונתה הראשונה של הסדרה עלתה לראשונה לשידור ב-30 באפריל 2017. הסדרה זכתה בפרס עבור הסטייל הוויזואלי שלה ועבור המשחק ובטקס פרס אמי הייתה מועמדת לשתי מועמדויות עבור "כתוביות הפתיחה הטובות ביותר" ועבור "האפקטים הוויזואליים הטובים ביותר", אך לא זכתה באף אחת מהן. הסדרה גם הייתה מועמדת בשלוש קטגוריות בטקס פרסי בחירת המבקרים בטלוויזיה עבור "סדרת הדרמה הטובה ביותר", "השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה" (מקשיין) ו"שחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרת דרמה" (ג'יליאן אנדרסון). במאי 2017, הסדרה חודשה לעונה שנייה שעלתה לשידור ב-10 במרץ 2019. שבוע לאחר עליית העונה השנייה לשידור, הסדרה חודשה לעונה שלישית, שעלתה לשידור ב-10 בינואר 2021. ובחודש מרץ, בוטלה הסדרה לאחר שלוש עונות.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אלים אמריקאים

כאשר שאדו מון משתחרר מהכלא, הוא מגלה שאשתו האהובה מתה בתאונת דרכים. מוכה אבל ויגון ובודד בעולם, שאדו פוגש את מר וונסדיי המסתורי, ששוכר את שירותיו כעוזרו האישי/שומר ראשו. בהדרגה, שאדו מבין שבעולם הרגיל ובמציאות שאותה הוא מכיר יש הרבה יותר משניכר לעין: הקסם הוא אמיתי וכך גם האלים. הוא מגלה שהאלים הקדמונים חוששים מחוסר רלוונטיות בלבם ואמונתם של בני האדם וכן מהכוח ההולך וגדל של האלים החדשים, כולל הטכנולוגיה והמדיה. מר וונסדיי מתכנן ומוציא לפועל תוכנית מורכבת מלאת תככים ומזימות, על מנת לאחד את האלים הקדמונים ולהחזיר להם את ההשפעה שהייתה להם פעם על האנושות, ואשר אותה הם מאבדים בהדרגה לאלים החדשים. לשאדו יש חלק חשוב בתוכניתו של וונסדיי אך הוא אינו יודע זאת.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שאדו מון (ריקי ויטל) - אסיר משוחרר שנהיה לעוזרו האישי ולשומר ראשו של מר וונסדיי ודרכו מתוודע לעולם מלא בקסם ואלים.
  • מר וונסדיי (איאן מקשיין) - אדם מסתורי ששוכר את שירותיו של שאדו מון לקראת המלחמה הקרבה. בדיעבד מתגלה שהוא אודין, בכיר האלים הנורדים.
  • לורה מון (אמילי בראונינג) - אשתו המתה של שאדו, שבמהלך מאסרו של שאדו ניהלה רומן עם חברו הטוב, ששבה לתחייה כגווייה מהלכת, שהתחייה המחודשת העניקה לה כוח פיזי עצום. במהלך הסדרה מחפשת דרך לחזור לחיים בעזרתו של "מאד סוויני". בראונינג מגלמת גם את דמותה של אסי מק'גוון, אישה אירית שאמונתה בלפרקונים משנה את חייה.
  • מר עולם (קריספין גלובר) - האל החדש של הגלובליזציה ומנהיגם של האלים החדשים.
  • הנער הטכני (ברוס לאנגלי) - האל החדש של הטכנולוגיה.
  • בילקיס (יטייד באדאקי) - אלת האהבה האפריקאית, שמזוהה בעיקר כמלכת שבא.
  • מאד סוויני (פבלו שרייבר; עונות 1–2) - לפרקון שעובד תחת שירותו של מר וונסדיי מתוקף חוב שחב לו, ומתקשה להתמודד עם העובדה שאיבד את הקסם שלו. בעונה השנייה, מתגלה עברו של מאד סוויני כמלך ולוחם אגדי וכאל השמש הקלטי, לוג.
  • מר נאנסי (אורלנדו ג'ונס; עונות 1–2) - אל התחבולות הגאני אנאסי, העובד לפרנסתו כחייט.
  • הג'ין / עפרית (מוסא קראיש; עונות 1–2) - יצור על-טבעי העשוי אש שמסווה את עצמו כנהג מונית מכיוון שהוא חושש לביטחונו ושוקל לעזוב את ארצות הברית.
  • סאלים (אומיד אבטאי) - מהגר מוסלמי והומוסקסואל שנפגש עם הג'ין.
  • מר איביס (דמור ברנס) - אל החוכמה המצרי תחות, שתפקידו הוא לשמור על העבר וההווה.

משני[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מדיה/ניו מדיה (ג'יליאן אנדרסון/קאיון קים) - האלה החדשה של המדיה והפנים הציבוריות וקולם של האלים החדשים. מדיה מופיעה בצורתן של דמויות מפורסמות רבות, כולל לוסי ריקרדו, דייוויד בואי, ג'ודי גרלנד ומרילין מונרו. לאחר שאנדרסון עזבה את הסדרה, עבור העונה השנייה דמותה של מדיה עברה שינוי, ושמה שונה כעת לניו מדיה, בגילומה של השחקנית הדרום-קוריאנית קאיון קים, שדמותה הפכה לאלה החדשה של הרשתות הגלובליות שמתמחה במרחב הסייבר ובהפעלת מניפולציות.
  • לואו קי לייסמית' (ג'ונתן טאקר) - חברו של שאדו מהכלא.
  • זוריה וצ'רנייה (קלוריס ליצ'מן) - "כוכב הערב", האחות הבכורה בשלישיית האחיות זוריה, שמשגיחה על תפקידם של הכוכבים להגן מפני אימים נשכחים.
  • זוריה אוטרנייה (מרתה קלי) - "כוכב הבוקר", האמצעית שבשלישיית אחיות זוריה.
  • זוריה פולונצ'ייה (אריקה קא'אר) - "כוכב החצות", הצעירה שבשלישיית האחיות זוריה, שישנה במהלך היום וערה רק בשלב מאוחר של הלילה. היא זו שמנחה את שאדו בדרכו.
  • צ'רנובוג (פיטר סטורמר) - האל הסלאבי של החשכה, המוות והאפלה שמפקפק במניעיו של מר וונסדיי ומסרב להתלוות למטרתו.
  • מר ג'קיל (כריס אובי) - אל המוות המצרי, אנוביס, שכעת מנהל בית לוויות.
  • רובי (דיין קוק) - חברו הטוב ביותר של שאדו.
  • אודרי (בטי גילפין) - אשתו של רובי וחברתה הטובה ביותר של לורה.
  • איסטר (אנ') (קריסטין צ'נוות') - אלת השחר הגרמנית.
  • וולקן (קורבין ברנסן) - האל הרומי של האש והנפחות, שחידש את עצמו באמצעות התחמשות בכלי מלחמה מודרניים ולפיכך באמצעות אמונתם של הסוגדים לכלים אלו. חידוש זה דרש ממנו שיתוף פעולה עם האלים החדשים.
  • ישו פריים (ג'רמי דייוויס) - אחד מגרסאותיו הרבות של ישו שמתגורר בביתה של אסתר.
  • אוקויה (קונפידנס) - עבד מצולק שמוביל מהפכה.
  • ג'ק (בת' גראנט) - בעלת הבר שבו שאדו פוגש את מר וונסדיי.
  • מאמא-ג'י (סקינה ג'פרי) - מלצרית במוטל אמריקה ואלת המוות והחופש ההינדית, קאלי, שאלים רבים מעוניינים בה.
  • מר טאון (דין וינטרס) - סוכן אכזרי ויעיל שמתבקש על ידי האלים החדשים לגלות מה שאדו יודע על תוכניתו של מר וונסדיי.
  • סאם בלאק קרואו (דיברי ג'ייקובס) - סטודנטית נמרצת ובעלת ביטחון עצמי שמוכרת פריטי אומנות בשולי הדרכים עבור כסף מהצד. בשביל מי שטוענת שהיא מאמינה גדולה, סאם היא בעלת לשון חדה, במיוחד כלפי רוחניות.

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1830 באפריל 201718 ביוני 2017
2810 במרץ 201928 באפריל 2019
31010 בינואר 202121 במרץ 2021

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניל גיימן, מחבר הרומן עליו מבוססת הסדרה.
בריאן פולר
מייקל גרין
בריאן פולר (למעלה) ומייקל גרין (למטה), יוצרי ומפתחי הסדרה. השניים עזבו את הסדרה לאחר העונה הראשונה.

פיתוחים ראשונים ברשת HBO[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2011, מחבר הרומן, ניל גיימן, הצהיר בפסטיבל הספרים הבינלאומי באדינבורו שרשת "HBO" הביעה עניין בעיבוד הרומן לסדרת טלוויזיה.[1][2] במרץ 2013, גיימן דיבר על התקדמות הפרויקט בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בקיימברידג', ואישר שפרק הפתיחה של הסדרה החדשה תכלול "אלמנטים ופרטים חדשים", ועדיין תישאר "כמו הפרקים הפתוחים של הספר".[3] גיימן גם ציין שהרומן הוא רק באורך של שתי העונות הראשונות של הסדרה, ושהוא עדיין עובד על התסריט לפרק הפיילוט, מכיוון שהתסריט הראשון שלו לא היה קרוב מספיק לשביעות רצונם של מנהלי "HBO".[4] בנובמבר 2013, גיימן הודיע לאתר "Reddit" שסדרת הטלוויזיה שתבוסס על הספר עדיין נמצאת בפיתוחים, אך כבר לא תחת הפקתה של רשת "HBO".[5]

בשנת 2014, נשיא התכנון של "HBO", מייקל לומבארדו, גילה שהפרויקט ננטש משום שלא ניתן היה לקבל את התסריט הנכון: "ניסינו שלושה תסריטאים שונים, השקענו בפרויקט הרבה מאמץ. יש דברים שפשוט לא קורים".[6]

המשך פיתוח אצל "Starz" ועונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2014, "Fremantle Media" רכשה את הזכויות עיבוד הרומן כסדרת דרמה פנטזיה.[7] ביולי 2014, הוכרז שרשת הכבלים "Starz" תפתח את הסדרה עם בריאן פולר ומייקל גרין.[8]

פולר הצהיר שהסדרה "תעקוב אחר אירועי הרומן, אך תרחיב את האירועים, ואת נקודות המבט מעבר לשל שאדו ווונסדיי". בנוסף, הוסכם גם שהסדרה תכלול אלמנטים מרומן הספין-אוף של 'אלים אמריקאים, "בני אנאנסי". פולר גם אישר שגיימן "מאוד מעורב" בתהליכי ההפקה והביע את תקוותו שגיימן יכתוב פרק לסדרה בעצמו.[9]

ב-16 ביוני 2015 "Starz" הודיעה רשמית שהיא נותנות אור ירוק לסדרה.[10][11] במאי 2015, בריאן פולר העריך שעליית הסדרה לשידור תתקיים "בסוף 2016";[12] עם זאת, הסדרה עלתה לשידור לראשונה באפריל 2017, ועונתה הראשונה כללה 8 פרקים.[13][14] ההפקה החלה במרץ 2016,[15] וצילומיה נערכו בעיקר בטורונטו, ברנטפורד, קיימברידג', גאלף, המילטון, אונטריו ואוקלהומה.[16]

במהלך ריאיון עם ניל גיימן ב-24 ביוני 2016, הוא דן בתוכניות לעונות הבאות של הסדרה מעבר לראשונה, אם הסדרה תחודש לעונות נוספות, וציין שהעונה הראשונה מכסה רק את השליש הראשון של הרומן. העונה השנייה נועדה לכסות את הקטע האמצעי של הרומן, ו"דבר מרכזי גדול שקורה למר וונסדיי" צפוי לקרות בסיום העונה השנייה או השלישית.[17]

בהתייחסו לתוכן המיני בסדרה, גרין הצהיר כי בעוד הרומן מכיל תוכן מיני, "התוכן המיני שלנו, כאשר הוא מוצג, הוא אמנותי, כלומר, שזה חיוני לאופי, או חיוני לסיפור. זה היה יפהפייה כמו כל דבר אחר שניסינו לתאר בסדרה. אם לומר את זה כך, אם אתה מתכוון להגדיר מיניות מיותרת כמיניות שניתן לחתוך ולא להשאיר לפרק המוכן בשום אופן, אנחנו לא רצינו לעשות דבר כזה, רצינו שזה יהיה משהו חיוני". הוא גם הוסיף שרשת "Starz" לא "התביישה להציג עירום".[18]

הפרק השלישי מציג סצנה אינטימית בין איש עסקים כושל בשם סאלים לג'ין. בעקבות הביקורות על הסצנה, פולר הודה שהוא לא מודאג מהתוכן המיני המפורש שהופיע בסצנה, ואמר: "רצינו לספר סיפור גרפי מאוד עם המין והמיניות, וגם לספר סיפור שבו אדם בא ממדינה שבה ההומוסקסואליות נחשבת לעונש מוות, בשבילו החוויות המיניות ביותר [יהיו] מציצות בסמטה אחורית, אז הג'ין עושה איתו אהבה כנראה בפעם הראשונה בחייו כדי שיוכל לחוות אהבה מינית. זו חוויה מדהימה, יפהפייה עבור האדם, במיוחד כאשר אתה קולט כמה גברים, נשים וכל מי שבין לבין, לא מקיימים, או לא יכולים, בגלל המקום ממנו הם באים." אומיד אבאטי, שמשחק את סאלים, הגיב על היחסים, "אני חושב שאהבה בכל צורה שהיא, גבר/גבר, אישה/גבר, אישה/אישה, מה שזה לא יהיה, זה דבר יפה, אני אשמח לחיות בעולם שבו אנשים לא מנודים בעקבות כך. אז הדרך בה אתה משנה זאת זה על ידי חשיפתם אליו, ונורמליזציה, כן, זה יכול להיות קצת גרפי עבור אנשים מסוימים, אבל זה נורמלי. אין כאן שום שנאה. אנחנו לא מנסים להעליב אף אחד. זו אהבה."[19] פולר גם דרש צילומים חדשים של הסצנה, בטענה כי העמדות המקוריות בה השחקנים הוצבו על הסט לא היו אפשריות מבחינה פיזיולוגית עבור משגל אנאלי.[20]

פרולוג הפרק החמישי הראה סיקוונס אנימציה בן חמש דקות שסובב סביב דמויות בתקופת הקרח. הסיקוונס נוצר על ידי "Tendril", סטודיו עיצוב ואנימציה שהיה ממוקם ליד טורונטו, שם הסדרה צולמה. לדברי כריס בארי, המנהל של "Tendril", הסיקוונס היה קשה לעשייה ולקח שישה חודשים כדי לסיים אותו. לדברי בארי, "האתגר היה למצוא את הדרך העוצמתית ביותר לקשר את הנושא המרכזי של הסיקוונס: אמונה לעומת הישרדות והסתגלות." הוא הוסיף, "רצינו שזה ירגיש מוחשי וממשי, כמו סרט בסטופ מושן שיכול היה להיעשות על ידי האנשים העתיקים האלו, תוך שימוש בכל החומרים והכלים שהיו להם גישה אליהם."[21]

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-10 במאי 2017, הסדרה חודשה לעונה שנייה.[22] ב-29 בנובמבר 2017, הוכרז שפולר וגרין עזבו את תפקידים כמפיקי הסדרה והשואוראנרים שלה לאחר שכתבו מחצית מהתסריטים של העונה.[23] ב-12 בינואר 2018, נשיא ומנכ"ל "Starz", כריס אלברכט, הבהיר את תהליך משא ומתן המתמשך שהתנהל על רקע הפקת העונה השנייה, כולל משא ומתן על תפקידן של ג'יליאן אנדרסון וקריסטין צ'נוות' בעונה השנייה, המשך מעורבותם של פולר וגרין בהפקת הסדרה, והדגיש כי מעולם לא פוטרו או פרשו - והדגיש במיוחד את הבעיות בלוחות הזמנים שלהם בין היותם השואוראנרים של הסדרה וחששותיהם מהתקציב בזמן שנתקלו בקושי לעבד את הרומן, והקשיים של רשת הכבלים "Fremantle Media" להתחייב באופן ממושך לשדר את הסדרה בבריטניה.[24] ב-2 בפברואר 2018, ג'ס אלכסנדר, התסריטאי של "חניבעל ו"מסע בין כוכבים: דיסקברי", הוכרז כמפיק שותף לעונה השנייה לצדו של גיימן.[25] הפקת עונה השנייה החלה באפריל 2018, ועלייתה לשידור תוזמנה לשנת 2019.[26]

בספטמבר 2018 נמסר כי אלכסנדר פוטר מתפקידו כשואוראנר על ידי "Starz" ו"Fremantle". בשלב זה, הסדרה כבר איחרה באיחור של שישה שבועות בלוח הזמנים שלה ונאלצה לצאת להפסקה מפני שהתסריט עבור סיום העונה עוד לא הושלם; אלכסנדר הגיש כמה טיוטות עבור סיום העונה, אך כולן נדחו. פולר וגרין כתבו את ששת הפרקים הראשונים של העונה השנייה, אך התסריטים נזרקו לאחר שאלכסנדר נשכר לשכתב אותם. נוסף על כן, העונה השנייה התעתדה לכלול 10 פרקים, אך במטרה לקצץ בתקציב ובעלויות ההפקה, מספר הפרקים קוצץ ל-8 פרקים (בדומה לעונה הראשונה). חברי צוות השחקנים לא היו מרוצים מהתסריטים החדשים, ולכן לעיתים קרובות התסריטים שוכתבו על הסט, כולל קטע שבו איאן מקשיין אילתר דיאלוג. "Starz" לא הייתה מרוצה מתסריטיו של אלכסנדר, שהיו יותר "קונבנציונליים" ושונים מהטון "האטמוספירי והמהפנט" יותר של פולר וגרין. ללא שום שואוראנר שיהיה אחראי על הפקת העונה, הבמאי כריס ביירן ומפיקת הליין של הסדרה, ליסה קאסנר נותרו אחראיים לגורל העונה. לאחר מכן, אושר שכריסטין צ'נוות' לא תופיע בעונה הנוכחית עקב בעיות תזמון בלוח הזמנים שלה.[27]

כתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פולר הצהיר שהוא רוצה שהאלים הקדומים יוצגו כבורים חסרי כל ומטונפים כדי "להפגין את ההיבטים השחוקים של הדת שלהם ואת ההשלכות של קיום בעולם הזה במשך זן רב ללא אמונתם של האחרים", בעוד שהאלים החדשים יוצגו כמעודנים ומעודכנים עם הטכנולוגיות שלהם כדי להראות "כמה הם יקרים ורלוונטיים בדתות שלהם."[28]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-28 בינואר 2016, ריקי ויטל לוהק לדמותו של הגיבור הראשי, שאדו מון.[29] ב-2 במרץ 2016, הוכרז שאיאן מקשיין לוהק לדמותו של מר וונסדיי.[30] ב-17 במרץ 2016, אמילי בראונינג לוהקה לדמותה של לורה מון, אשתו המתה של שאדו.[31] ב-23 במרץ 2016, הוכרז ששון האריס, יטייד באדאקי וברוס לאנגלי יגלמו את דמויותיהם של מאד סוויני, בילקיס והנער הטכני, בהתאמה.[32] ב-14 באפריל 2016, ג'ונתן טאקר וקריספין גלובר לוהקו לדמויותיהם של לואו קיי לייסמית' ומר עולם.[33] ב-21 באפריל 2016, קלוריס ליצ'מן לוהקה לדמותה של זוריה וצ'רנייה, פיטר סטורמר לוהק לדמותו של צ'רנובוג, כריס אובי לוהקק לדמותו של מר ג'קיל, ומוסא קריאש לוהק לדמותו של הג'ין.

ב-6 במאי 2016, הוכרז ששון האריס עזב את הסדרה מסיבות אישיות, ושתפקידו של מאוד סוויני המשוגע ילוהק מחדש.[34] ב-11 במאי 2016, הוכרז שפבלו שרייבר יגלם את דמותו של מאד סוויני.[35] ביוני 2016, הוכרז שג'יליאן אנדרסון תגלם את דמותה של מדיה.[36] ב-15 ביוני 2016 הוכרז שאומיד אבטאי, אורלנדו ג'ונס ודמור ברנס יצטרפו לצוות השחקנים כסאלים, מר נאנסי ומר איביס, בהתאמה.[37][38]

ב-15 ביולי 2016, הוכרז שדיין קוק יגלם את רובי,[39] וכעבור שבוע, הוכרז שקריסטין צ'נוות' תגלם את פסחא.[40]

ב-4 ביוני 2018 הוכרז שדין וינטרס, דיברי ג'ייקובס וקאיון קים יצטרפו לצוות השחקנים של עונה 2 כמר טאון, סם בלאק קרואו ומדיה; כשדמותה של זאת האחרונה מותגה ושונתה לניו מדיה לאחר שאנדרסון עזבה את הסדרה.[41]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטריילר הראשון לעונתה הראשונה של הסדרה הופץ ב-22 ביוני 2016, במהלך כנס הקומיק-קון, סן דייגו השנתי.[42]

שידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עלתה לשידור לראשונה בימי ראשון בכל שבוע בארצות הברית באפליקציה הרשמית של "Starz", לפני ששודר באותו יום על בערוץ הכבלים הרשמי של "Starz" בשעה 21:00. כל פרק הפך לזמין בשירות פריים וידאו יום לאחר השידור בארצות הברית.[43]

מדיה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונתה הראשונה של הסדרה הופצה על גבי DVD ו-Blu-ray באזור 1 ב-17 באוקטובר 2017, וכללה יותר משעתיים של תכנים אקסקלוסיביים.[44]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תגובות המבקרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונתה הראשונה של הסדרה קיבלה ביקורות חיוביות בעיקר מהמבקרים. באתר "Rotten Tometoes", הסדרה קיבלה דירוג של 92% עם ציון ממוצע של 8.15 מתוך 10 על בסיס 80 ביקורות, והקונצנזוס של האתר אמר: "אלים אמריקאים נפתחת עם סדרת מהלכי פתיחה שאפתניים בפראות - ומתגמלת את אמונתם של הצופים בעונה ראשונה ומבטיחה שהעושר החזותי שלה תואם את ההשפעה הנרטיבית שלה." באתר "Metacritic", הסדרה זכתה לציון של 77 מתוך 100 על בסיס 36 ביקורות, דבר המציין "ביקורות חיובית לרוב".

הכתב של "New York Magazine", מאט זולר סייץ, כינה את הסדרה "סדרה מוזרה, מסנוורת".

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמד/ים תוצאה
2017 פרס אמי עיצוב כתוביות הפתיחה הטובות ביותר פטריק קלייר, ראול מארקס, דווין מאוור וג'ף האן מועמדות
האפקטים הוויזואליים המיוחדים הטובים ביותר קווין טוד האוג, דייוויד סטאמפ, ג'רמי באל, ברניס שרלוט הואס, ג'סיקה סמית', ג'וש קרלטון, פייר בופין, ג'יימס קופר ואימריק פרסבל מועמדות
פרסי Black Reel שחקן האורח הטוב ביותר: סדרת דרמה אורלנדו ג'ונס מועמדות
2018 פרס בחירת המבקרים סדרת הדרמה הטובה ביותר אלים אמריקאים מועמדות
השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה איאן מקשיין מועמדות
שחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרת דרמה ג'יליאן אנדרסון מועמדות
פרס סטלייט סדרת הטלוויזיה הטובה ביותר - לפי סוגה אלים אמריקאים מועמדות
פרס סטורן סדרת הטלוויזיה הפנטסטית הטובה ביותר אלים אמריקאים מועמדות
השחקן הטוב ביותר בטלוויזיה ריקי ויטל מועמדות
הפצת ה-DVD או ה-Blue-ray הטובה ביותר בטלוויזיה אלים אמריקאים: עונה ראשונה זכייה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אלים אמריקאים בוויקישיתוף

כתבות

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "American Gods for HBO, Gaiman plans sequel". The Bookseller. August 23, 2011. Retrieved August 25, 2013.
  2. ^ Thompson, Mike (July 30, 2011). "HBO Performs Rumor Control on American Gods". Escapist Magazine. Retrieved August 25, 2013.
  3. ^ "Neil Gaiman Updates Us on HBO's American Gods, Doctor Who, and More". Tor.com. March 1, 2013. Retrieved August 25, 2013.
  4. ^ Schaefer, Sandy (June 30, 2013). "Neil Gaiman Offers American Gods TV Show Update; Teases New Story Material". Screen Rant. Retrieved July 1,2013.
  5. ^ Gaiman, Neil. "AN EVENING WITH NEIL GAIMAN AND AMANDA PALMER: ASK US ANYTHING. GO ON. GO ON YOU KNOW YOU WANT TO". Reddit. Retrieved November 19, 2013.
  6. ^ Marotta, Jenna (June 11, 2014). "HBO's Michael Lombardo on More Game of Thrones, the Future of MaddAddam, and Why American Gods Is a No-Go". Vulture. Retrieved March 30, 2017.
  7. ^ Andreeva, Nellie (February 3, 2014). "Fantasy Novel 'American Gods' Being Developed As Drama Series By FremantleMedia". Retrieved March 30,2017.
  8. ^ Goldberg, Lesley (July 1, 2014). "Starz, Bryan Fuller Board Neil Gaiman's 'American Gods'". The Hollywood Reporter. Retrieved July 21, 2014.
  9. ^ Bibbiani, William (August 29, 2014). "Exclusive: How Involved is Neil Gaiman in the 'American Gods' TV Series?". Crave Online. Retrieved September 5, 2014.
  10. ^ Ge, Linda (June 16, 2015). "Neil Gaiman's 'American Gods' Adaptation Gets Greenlight From Starz". TheWrap. Retrieved March 30, 2017.
  11. ^ "American Gods TV adaptation begins casting search for lead character". The Guardian. June 16, 2015. Retrieved March 30, 2017.
  12. ^ Caron, Nathalie (May 28, 2015). "American Gods producer Bryan Fuller talks casting diversity on the Neil Gaiman TV series". Blastr. Retrieved March 30,2017.
  13. ^ Snetiker, Marc (December 22, 2016). "Meet Vulcan, American Gods' god of guns — exclusive". Entertainment Weekly. Retrieved December 30, 2016.
  14. ^ Evans, Greg (February 23, 2017). "'American Gods': Starz Sets Premiere Date, Gives First Look At New Fantasy Series". Deadline. Retrieved February 23, 2017.
  15. ^ Barnett, David (August 25, 2015). "American Gods TV adaptation to begin production in March". The Guardian. Retrieved August 11, 2017.
  16. ^ Fleischer, David (July 24, 2017). "Where American Gods was filmed in Toronto". Torontoist. Retrieved August 11, 2017.
  17. ^ Schwartz, Dana (July 13, 2016). "Everything* Neil Gaiman Knows About 'Good Omens' and 'American Gods'". Observer. Retrieved July 15, 2016.
  18. ^ Opam, Kwame (May 1, 2017). "The creators of American Gods talk extreme violence, male nudity, and praying to guns". The Verge. Retrieved May 1, 2017.
  19. ^ Bennett, Tara (May 15, 2017). "Exclusive: American Gods' Bryan Fuller and cast talk about their groundbreaking Jinn episode". SyfyWire. Retrieved May 15, 2017.
  20. ^ Riesman, Abraham (May 14, 2017). "Bryan Fuller Demanded a Reshoot of American Gods' Gay Sex Scene Because It Wasn't Gay Enough". Vulture. Retrieved May 15, 2017.
  21. ^ McNally, Victoria (June 2, 2017). "Go Behind the Scenes of American Gods' Stunning Animation Sequence (Exclusive)". Nerdist. Retrieved June 4, 2017.
  22. ^ Snetiker, Marc (March 11, 2017). "American Gods renewed for season 2". Entertainment Weekly. Retrieved May 11, 2017.
  23. ^ Patten, Dominic; Andreeva, Nellie (November 29, 2017). "'American Gods': Michael Green & Bryan Fuller Exit As Showrunners Of Starz Series". Deadline. Retrieved November 30, 2017.
  24. ^ Keene, Allison (January 12, 2018). "'American Gods': Starz Boss Offers Update; Admits "Trouble" Getting Season 2 Off the Ground". Collider. Retrieved January 13, 2018.
  25. ^ Petski, Denise (February 2, 2018). "'American Gods' Hires New Showrunner For Season 2". Deadline. Retrieved February 2, 2018.
  26. ^ Holub, Christian (April 30, 2018). "American Gods season 2 is coming in 2019". Entertainment Weekly. Retrieved April 30, 2018.
  27. ^ Goldberg, Lesley; Ryan, Maureen (September 12, 2018). "'American Gods' Sidelines New Showrunner Amid Delays and Frustrations (Exclusive)". The Hollywood Reporter. Retrieved September 13,2018.
  28. ^ Radish, Christina (April 30, 2017). "'American Gods' Creators Bryan Fuller & Michael Green on Adapting Neil Gaiman's Beloved Novel". Collider. Retrieved May 1, 2017.
  29. ^ Robinson, Joanna (January 28, 2016). "American Gods Author Neil Gaiman on Why Casting The 100s Ricky Whittle as Shadow Is So Vital". Variety. Retrieved March 3, 2016.
  30. ^ Goldberg, Lesley (March 3, 2016). "Ian McShane to Star in 'American Gods' for Starz". The Hollywood Reporter. Retrieved March 3, 2016.
  31. ^ Goldberg, Lesley (March 17, 2016). "Starz's 'American Gods' Casts Its Laura Moon". The Hollywood Reporter. Retrieved March 16, 2016.
  32. ^ Petski, Denise (March 23, 2016). "Starz's 'American Gods' Casts Sean Harris As Mad Sweeney, Yetide Badaki As Bilquis & Bruce Langley As Technical Boy". Deadline. Retrieved April 5, 2016.
  33. ^ Petski, Denise (April 14, 2016). "'American Gods': Jonathan Tucker & Crispin Glover Cast In Starz Adaptation". Deadline. Retrieved March 30, 2017.
  34. ^ Andreeva, Nellie (May 6, 2016). "'American Gods': Starz Series To Recast Mad Sweeney Role, Changes DP". Deadline. Retrieved May 10, 2016.
  35. ^ Andreeva, Nellie (May 11, 2016). "Pablo Schreiber To Play Mad Sweeney In 'American Gods' Starz Series, Joins Indie 'Thumper'". Deadline. Retrieved May 12, 2016.
  36. ^ Slezak, Michael (June 3, 2016). "Gillian Anderson Joins American Gods". TVLine. Retrieved June 3,2016.
  37. ^ Andreeva, Nellie (June 15, 2016). "'American Gods': Omid Abtahi Joins Cast Of Starz Series". Deadline. Retrieved June 16, 2016.
  38. ^ Stanhope, Kate (June 15, 2016). "Starz' 'American Gods' Adds 'Sleepy Hollow' Alum Orlando Jones". The Hollywood Reporter. Retrieved June 15, 2016.
  39. ^ Snetiker, Marc (July 15, 2016). "American Gods: Dane Cook lends a friendly hand". Entertainment Weekly. Retrieved July 15, 2016.
  40. ^ Trendacosta, Katharine (July 22, 2016). "Kristin Chenoweth Will Play Easter in American Gods". io9. Retrieved July 23, 2016.
  41. ^ Andreeva, Nellie; Ramos, Dino-Ray (June 4, 2018). "'American Gods' Casts Mr. Town, Sam Black Crow & New Media Roles For Season 2 On Starz". Deadline. Retrieved June 4, 2018.
  42. ^ Gallagher, Brian (July 22, 2016). "American Gods Trailer Brings Neil Gaiman's Book to Life". TVweb. Retrieved July 23, 2016.
  43. ^ Jaworski, Michelle (April 24, 2017). "You can watch 'American Gods' without cable—here's how". DailyDot. Retrieved April 30, 2017.
  44. ^ Lambert, David (August 7, 2017). "American Gods - Blu-rays and DVDs for the Mind-Blowingly INCREDIBLE New Starz Series". TVShowsOnDVD. Archived from the original on August 8, 2017. Retrieved August 8, 2017.