יו-גי-הו! GX

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יו-גי-הו! GX
遊☆戯☆王デュエルモンスターズGX

הלוגו היפני של סדרת האנימה
מלך המשחקים: דו-קרב מפלצות GX
סוגה הרפתקאות, פעולה, מדע בדיוני, שונן
אנימה: יו-גי-הו! GX
אורך פרק 30 דקות
במאי האטסוקי טסוג'י
תסריטאי ג'ונקי טאקאגאמי (פרקים 1-156)
שין יושידה (פרקים 157–180)
אולפני אנימציה Gallop
רשת שידור יפןיפןTV Tokyo
ישראלישראלערוץ הילדים
מדבבים בשפה העברית

אסף אבידן (ג'ודאי/ג'יידן יוקי, יאמי יוגי)
דני אבידן (שו מרופוג'י/סיירוס טרוסדייל)
גדי לוי (צ'אמלי/הייאטו, טיראנו, הנשיא שפרד, פרופסור קרונוס/קראוולר, נפוליאון)
דן שצברג (ריו "קייזר" מרופוג'י/זיין טרוסדייל, סטו קאיבה)
ערי דניאל ארליך (פרופסור וייפר/קוברה, אוסטין או'בריאן/אקסל ברודי)
אוהד עילם (ג'ו מאנג'ומה/צ'אז פרינסטון, יוגי מוטו)
חיה ברשינסקי סגליס (אסוקה/אלקסיס רודס)
אורית גל (ראיי סאוטומה/בלייר פלאניגאן)
דודי ארבלי (דאיצ'י/בסטיון מיסאווה, אמון גאראם/אדריאן גקו)
אביתר ליכטנשטט (אדו/אסטר פניקס, ג'ים "קרוקודיל" קוק)

עומר שצברג (יוהאן/ג'סי אנדרסן)
תקופת שידור מקורית 6 באוקטובר 200426 במרץ 2008
מספר העונות 4
מספר הפרקים 180
מאנגה: יו-גי-הו! דו-קרב מפלצות GX
יוצר נאויוקי קאגהמאיה
מאייר נאויוקי קאגהמאיה
הוצאה Shueisha
התפרסם לראשונה במגזין יפןיפןV Jump
ארצות הבריתארצות הבריתShonen Jump
תקופת הפרסום המקורית 17 בדצמבר 200519 במרץ 2011

יו-גי-הו! GXיפנית: 遊☆戯☆王デュエルモンスターズGX; באנגלית: Yu-Gi-Oh! Duel Monsters GX) היא סדרת אנימה יפנית מזיכיון "יו-גי-הו!", שמהווה גם ספין-אוף וגם המשך לאנימה הפופולרית "יו-גי-הו! דו-קרב מפלצות". הסדרה מונה 4 עונות (מתוכן רק 3 דובבו לאנגלית, ובעקבותיה גם לעברית) ורצה ביפן בין ה-6 באוקטובר 2004 ל-26 במרץ 2008.

עלילת הסדרה עוקבת אחרי יוקי ג'ודאי (בדיבוב: ג'יידן יוקי), סטודנט צעיר באקדמיה לדו-קרב, בית ספר יוקרתי שהוקם על ידי חברת "קאיבה קורפ" במטרה להכשיר דואליסטים (שחקני דו-קרב) ברמה מקצועית, ואחרי חבריו, עלילותיהם בבית הספר, ומאבקם כנגד כוחות רשע שונים המאיימים על שלום האקדמיה ואף על שלום העולם כולו.

הסדרה דובבה לאנגלית על ידי סטודיו 4Kids מארצות הברית. בישראל, שלוש העונות הראשונות דובבו על בסיס הדיבוב האמריקני, בדומה לדיבוב העברי שהופק לסדרה הקודמת בזיכיון, ושודרה בערוץ הילדים בין השנים 2006–2008.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוּקִי ג'וּדַאי (ביפנית: 遊城 十代) הוא סטודנט צעיר באקדמיה לדו-קרב, בית ספר גבוה לאומנות הדו-קרב שהוקם על ידי סטו קאיבה, המנהל של תאגיד "קאיבה קורפ" שהופיע בסדרה הקודמת. בית הספר מתנהל בתנאי פנימייה והוא מחולק לשלושה בתים אליהם הסטודנטים מתמיינים בהתאם לכישורי הדו-קרב שלהם[1]: "אובליסק כחול", שהוא הבית היוקרתי ביותר ואליו מתמיינים מי שהפגינו יכולות גבוהות במבחני הכניסה; "רע צהוב", שהוא הבית השני ביוקרתו; ו"סלייפר אדום" ("אוסיריס אדום" במקור היפני), הבית הנחות ביותר במעמדו ואליו מתמיינים אלו שהפגינו כישורים עלובים ביותר, כדי לעודד אותם לנשור מבית הספר.

כיוון שהסדרה מתרחשת בעולם בו התרחשה סדרת "יו-גי-הו! דו-קרב מפלצות", דמויות ואלמנטים שהופיעו בסדרה הקודמת מופיעים גם כאן, דוגמת משחקי הצללים, קסם והתבססות רבה על מיתולוגיה ותורת הנסתר. אם כי הקו העלילתי שאפיין את הסדרה הקודמת, שהתבסס בעיקרו על המיתולוגיה המצרית, נזנח ברובו לטובת קו עלילה חדש ששאב השראה, בין היתר, מאופרות חלל ומהמיתוסים של לאבקראפט.

עונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1: רוכבי הצללים[עריכת קוד מקור | עריכה]

(פרקים 1 - 52)

ג'ודאי הוא נער צעיר שמאחר למבחני הכניסה לאקדמיית הדו-קרב. בעוד שהוא ממהר, פוגש אותו יוגי מוטו, ומעניק לו קלף בשם "קריבו מכונף" (Winged Kuriboh) בנימוק שהקלף הזה יעזור לו מאוד. לאחר שהוא מקבל את הקלף, ג'ודאי מגלה שהוא יכול לתקשר עם המפלצת השוכנת בפנים.

לאחר שהוא מגיע לאקדמיה, צוות בית הספר בראשות המורה פרופסור קרונוס דה מדיצ'י (בדיבוב: וויליאן קראולר) לא מרוצה מכך שג'ודאי איחר למבחני המיון וכמעט חושב לא למיין אותו. בסופו של דבר, פרופסור קרונוס מחליט לבחון את ג'ודאי בעצמו בדו-קרב, כשהוא בטוח בניצחונו שלו ובהדחתו של ג'ודאי. למרבה ההפתעה, ג'ודאי מנצח אותו, וכתוצאה מכך מתקבל לאקדמיה. למרות הניצחון המוחץ והבלתי צפוי בדו-קרב, ג'ודאי משובץ לבית "סלייפר אדום" בשל הישגיו הגרועים במבחנים בכתב.

עם הזמן, פוגש ג'ודאי את מי שיהפכו לחבריו הטובים ביותר, שו מרופוג'י (סיירוס טרוסדייל), האיאטו מאדה (צ'אמלי הפינגטון), דאיצ'י מיסאווה (בסטיון מיסאווה), ואסוקה טנג'וין (אלכסיס רודס), שמחפשת אחרי אחיה פובוקי (אטיקוס) שנעלם במהלך מאורע שלימים יהיה ידוע כ"התקרית במעונות הנטושים". במקביל, הוא פוגש גם בנער שחצן ומתנשא בשם ג'ון מנג'ומה (צ'אז פרינסטון) שנהיה ליריבו המושבע אך עם הזמן הפך לחלק מהחבורה, ולוחם בדו-קרבות רבים, בהם מתגלה ג'ודאי כדואליסט כישרוני וחזק, ומנצח כמעט בכולם, פרט לדו-קרב יחיד כנגד הסטודנט המצטיין של האקדמיה, ריו "קייזר" מרופוג'י (זיין טרוסדייל). בין לבין העלילה עוקבת גם אחרי מאנג'ומה שחי בצל אחיו הגדולים ומנסה להרשים אותם, ואחרי שו ההססן שמנסה להתגבר על חולשותיו וחוסר הביטחון שלו, ואחרי מערכת היחסים בין ג'ודאי לבין אסוקה.

ג'ודאי וחבורתו לוחמים בעונה הזו כנגד חבורה של שבעה דואליסטים המכנים עצמם "רוכבי הצללים" (בדיבוב. במקור הם נקראים Seven Stars Assassins セブンスターズ刺客). רוכבי הצללים הם דואליסטים המתמחים ב"קרבות צללים", בהם המפסיד מת (נשלח לממלכת הצל בדיבוב), ומטרתם היא למצוא את שלושת קלפי "החיות המקודשות"[2]. "החיות המקודשות" הם שלושה שדים רבי עוצמה שכוחם העוצמתי עלול להשמיד עולם ומלואו, ולכן הם נקברו במעמקי האדמה, סמוך למקום עליו נבנתה אקדמיית הדו-קרב. ג'ודאי, יחד עם מנג'ומה, אסוקה, דאיצ'י, קרונוס, "קייזר" ריו, וראש בית סלייפר פרופסור דאיטוקוג'י (פרופסור לימאן באנר) נצטוו לשמור על המפתחות השומרים על הכניסה למקום בו קלפי החיות קבורים. ג'ודאי נלחם ברוכב הצללים הראשון, רק כדי לגלות שמדובר באחיה של אסוקה, ושהוא נשלט על ידי ישות בשם "האפלה" או "Darkness" (בדיבוב: Nightshroud). ג'ודאי מצליח להביס את פובוקי אבל השפעתה של "האפלה" עדיין ניכרת עליו. קרונוס וקייזר מפסידים את המפתחות שלהם לערפדית קאמולה אך היא מובסת בידי ג'ודאי. במהלך הקרב נגד רוכב צללים אחר, אמנאל, שכביכול חטף את פרופסור דאיטוקוג'י, מתגלה כי דאיטוקוג'י מת מזמן ואמנאל הוא בעצמו פרופ' דאיטוקוג'י. המפתחות נופלים בסופו של דבר לידיו של ראש רוכבי הצללים, קאגמארו, שהיה בעברו בכיר ובעל השפעה באקדמיית הדו-קרב. קאגמארו מצליח לשחרר את קלפי החיות המקודשות, ועושה לג'ודאי חיים קשים כשהוא מצליח לזמן את כולם בו זמנית בשלב מסוים, אך לאחר קרב קשה ג'ודאי מצליח להביסו. עם תבוסתו מתגלה כי קאגמארו הזקן בסך הכל רצה להשתמש בכוחן של החיות כדי לקבל נעורי נצח, ובזכות ג'ודאי הוא לומד להעריך את עצמו מחדש.

השנה מסתיימת ומגיעים קרבות הסיום. האיאטו מקבל הצעת עבודה כמעצב קלפים עבור חברת "אשליות תעשייתיות" (החברה של פגסוס) אך לצורך כך הוא חייב להילחם נגד פרופסור קרונוס. אף על פי שהוא מפסיד, קרונוס מרשה לו לעזוב את האקדמיה לטובת הקריירה. "קייזר" ריו, שמסיים את לימודיו כתלמיד המצטיין של האקדמיה, נדרש לבחור דואליסט אחד נגדו יתמודד בקרב הבגרות שלו. הוא בוחר בג'ודאי, ולאחר קרב צמוד מאוד שנגמר בתיקו הוא נפרד מג'ודאי ומעביר לו מסר שבסוף הוא יתפוס את מקומו כדואליסט המצטיין של האקדמיה.

עונה 2: התאחדות האור[עריכת קוד מקור | עריכה]

(פרקים 53 - 104)

בשנתו השנייה של ג'ודאי הוא פוגש בחבר חדש, טייראנו קנזאן (טייראנו הסלברי), שנכנס ליריבות עם שו על "מי החבר הטוב ביותר של ג'ודאי". מתגלה כי "קייזר" ריו הפך לדואליסט מקצועי אך בקרב הראשון שלו הוא הפסיד לדואליסט בשם אדו (אסטר) פיניקס, שמגיע גם לאקדמיית הדו-קרב ומנחיל תבוסה צורבת לג'ודאי. פיניקס נשלח לאקדמיה על ידי אדונו, סאיו טאקומה (סרטוריוס), שמנהיג כת בשם "התאחדות האור", ומאמין שאדו פיניקס הוא "הנבחר" שנועד להראות לעולם את "האור". בעקבות התבוסה, ג'ודאי מאבד את היכולת לראות את קלפיו ומחליט לפרוש מהאקדמיה.

לאחר עזיבתו, ג'ודאי מוצא את עצמו מגיע למימד בשם "נאו-חלל" ובו שוכנים יצורים בשם "נאו-חלליים", שמספרים לו על איום חדש בשם "אור החורבן", ועל האמת מאחורי הכת שעומדת מאחורי אדו פיניקס ואדונה, סאיו. ג'ודאי משיג בסוף המסע את קלפי הנאו-חלליים ואת גיבור היסודות "נאוס", חוזר לאקדמיה, והפעם מצליח להביס את אדו פיניקס.

בינתיים, סאיו צובר כוח והשפעה בתוך האקדמיה, ומצליח לגרור בעורמה אל תוך הכת שלו את מרבית תלמידי "אובליסק כחול" ו"רע צהוב", כולל את מאנג'ומה ואסוקה. בינתיים, "קייזר" ריו, שהושפע קשות מהתבוסה שלו בידי פיניקס, הופך לדואליסט אכזר וחסר רחמים ומניח את ידיו על חפיסת הסייבר האפלה, ובכך זונח את חפיסת הסייבר הרגילה שלו, והופך ל"הל קייזר" (Hell Kaiser. שמו לא משתנה בדיבוב האנגלי).

הנשיא של אקדמיית הדו-קרב, סאניג'ימה (שפרד) מארגן, בהשפעת סאיו, טורניר קרבות שנקרא "GeneX Tournament". לצורך הטורניר הם מגייסים דואליסטים מקצועיים דוגמת ריו, פיניקס, הנסיך אוג'ין שבבעלותו לוויין משוכלל, וסאיו עצמו. המטרה של סאיו היא להשתלט על הלוויין מידי אוג'ין ולהשתמש בו כדי להשמיד (בדיבוב: לשעבד) את האנושות בכוחו של "אור החורבן". פיניקס מגלה את האמת מאחורי רצח אביו, בוגד ב"התאחדות האור" ומצטרף לג'ודאי כדי להפיל אותם. פיניקס מאתר את רוצח אביו, שנשלט על ידי "אור החורבן", ולאחר שהוא מביס אותו, מופיעה לפניו רוחו של אביו שאומרת לו שגם סאיו עצמו הוא שטוף מוח של "אור החורבן".

פיניקס יוצא ללחום בסאיו אך מובס, וג'ודאי תופס את מקומו ומאתגר את סאיו. במהלך הקרב ביניהם סאיו משיג בעורמה את המפתחות של הלוויין ומכוון אותו לעבר כדור הארץ כדי לממש את מטרתו של "אור החורבן", אך ג'ודאי מביס אותו, משחרר אותו משליטתו של "אור החורבן" ובעזרת "נאוס" מצליח להשמיד את הלוויין בזמן.

העונה מסתיימת בכך שמאנג'ומה (שהשתחרר מוקדם יותר מהכת של סאיו בעזרת ג'ודאי) הופך לאלוף הטורניר לאחר שהביס את ראיי סאוטומה (בלייר פיניגן), תלמידה צעירה שמאוהבת בג'ודאי והתחזתה לגבר כדי להיכנס לאקדמיה למרות גילה הצעיר.

עונה 3: עולם הממדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

(פרקים 105 - 154)

עונה זו הייתה האחרונה שדובבה לאנגלית, ומתאפיינת ברצף עלילתי חזק יותר מאשר העונות הקודמות, ובטון אפל וקודר יותר.

השנה השלישית של ג'ודאי באקדמיה מתחילה ואל האקדמיה מגיעים תלמידים מאקדמיות אחרות ברחבי העולם במסגרת תוכנית חילופי סטודנטים. אל האקדמיה מגיעים ג'ים "קרוקודייל" קוק מהאקדמיה הדרומית, אמון גאראם (אדריאן גקו) מהאקדמיה המזרחית, יוהאן (ג'סי) אנדרסון מהאקדמיה הצפונית, ואובריאן אוסטין (אקסל ברודי) מהאקדמיה המערבית, יחד עם מורו, פרופסור קוברה (פרופסור וייפר). יוהאן וג'ודאי נלחמים בקרב ראווה, בו מספר יוהאן לג'ודאי על אגדת "דרקון הקשת בענן" מימי יוליוס קיסר, ומיד לאחר מכן מתיידדים ורואים האחד בשני את תאומו.

לאחר קרב הראווה הזה, מכריז פרופסור קוברה על "קרבות הישרדות", שבמסגרתם על כל הסטודנטים להילחם ב"קרבות חובה" מדי יום, ואנרגיית הדו-קרב שלהם תישאב ותימדד על ידי צמידים שילוו את הסטודנט לכל אורך היממה. במהלך קרבות ההישרדות האלו, ג'ודאי מתמודד מול אובריאן ומתיידד איתו לאחר מכן, ובין אמון למאנג'ומה, ששניהם נערים עשירים ממשפחות מיוחסות, מתגלעת יריבות מרה שמסתיימת בדו-קרב בו אמון משפיל את מאנג'ומה בפומבי.

לאחר סדרה של התעלפויות ובעיות בריאותיות בקרב הסטודנטים, מחליטים ג'ודאי וחבורתו לחקור את העניין ולגלות האם יש קשר בין קרבות ההישרדות והצמידים לבין התופעה המדאיגה. החששות מסתברים כמוצדקים לאחר שאובריאן מגלה בפניהם את המחבוא של פרופסור קוברה, ושם מתגלה כי הוא אוסף את האנרגיה בתוך מיכל למטרה לא ידועה. החבורה מתעמתת עם פרופסור קוברה ולאחר שג'ודאי מאתגר את קוברה לקרב, מגלה האחרון להם כי הוא מעוניין להשתמש באנרגיה כדי להחיות את בנו שנהרג בגיל צעיר. במהלך הקרב, אמון חודר גם הוא למעבדה של קוברה, ובתוך המיכל הוא פוגש בנשמת דו-קרב זדונית שמציעה לו כוח אם יקבל את הצעתה. אמון מסכים לכך ומתחיל למלא את בקשותיה של הרוח הזדונית.

ג'ודאי מצליח להביס את קוברה וכתוצאה מהאנרגיה הרבה שהושקעה במהלך הדו-קרב, היצור הזדוני משתחרר מתוך המיכל, מופיע בפני קוברה בצורת בנו, אבל משליך אותו מראש המגדל עליו נלחם ובכך גורם למותו. היצור הזדוני משחרר גל אנרגיה עצום שמעביר את האקדמיה כולה לעולם מדברי מסתורי בו מפלצות דו-קרב הופכות לאמיתיות ומזיקות פיזית לדואליסטים. תלמידי האקדמיה הופכים לאט לאט לזומבים, בעוד שהיצור משתלט על נער בשם מרטין קאנו (מרסל בונפרטה) ומתחיל לחפש אחרי החיות המקודשות. בעזרת החיות המקודשות מרסל מאתגר את ג'ודאי לדו-קרב אבל מצטרף אליו עד מהרה יוהאן שהשיג סוף סוף את "דרקון הקשת בענן" ומתכוון להשתמש באנרגיית הדו-קרב כדי להחזיר את כולם לעולם האמיתי. התוכנית מצליחה, אבל היצור מצליח לחטוף את יוהאן למימד אחר, לא לפני שהוא חושף בפני ג'ודאי את זהותו וצורתו האמיתית, יוּבֶּל, נשמת דו-קרב שג'ודאי שיחק איתה כקלף[3] כשהיה ילד אך לאחר שגילה שהשימוש בקלף פוגע פיזית ביריביו, שלח אותו לחלל בחללית של "קאיבה קורפ" במטרה להשמיד אותו.

ג'ודאי מחליט לחזור יחד עם כמה מחבריו למימד האחר, כדי לחפש את יוהאן. במהלך המסע הוא נתקל ביצורי העולם האפל שמכריחים אותו להקריב את חבריו, והזעם על כך מצית אצל ג'ודאי רוע נסתר, והופך את ג'ודאי למלך רשע שנקרא "המלך הנעלה". "המלך הנעלה" הוא שליט אכזר ועריץ בעולם הנשמות, שלוקח נשמות של שחקני דו-קרב, ובסופו של דבר מובס בידי אובריאן שמחזיר חזרה את ג'ודאי האמיתי. ג'ודאי, מזועזע ממה שעשה, לא מצליח במשך זמן רב לחזור לעצמו. בינתיים, אמון, שגילה את כוחה של אקסודיה, מקריב את היקרים לליבו כדי לשלוט באקסודיה ולהיעזר בה להפוך למלך על כל הממדים.

בסופו של דבר הם מוצאים את יוהאן, רק כדי לגלות שהוא נשלט על ידי יובל, והשחית את חפיסת הקריסטל שלו בכך שהפך אותן למפלצות אפלות ומרושעות. הראשון שמתמודד מולו הוא "קייזר" ריו, אך הוא מתמוטט כתוצאה מבעיות לב שפיתח לאורך הזמן. לאחר מכן יוהאן האפל מתמודד מול אמון, ולאחר קרב קשה מביס אותו לאחר שמגלה את האפלה שבליבו. ג'ודאי לבסוף נאלץ להילחם ביוהאן האפל, ומצליח לשחרר אותו מהשפעת יובל בכך שמאחד את דרקון הקשת בענן, שהושחת על ידי כוחות האופל, יחד עם נאוס, ויוצר את "נאוס הקשת בענן". יובל, עכשיו בגופה המקורי, גוברת על השניים בעורמה ומצליחה לקחת מג'ודאי את הקלף "סופר-מיזוג" שהיה בבעלותו.

ג'ודאי נלחם ביובל, ובמהלך הקרב הוא מגלה כי הוא גלגול של נסיך מממלכה עתיקת יומין, ושיובל היה במקורו נער צעיר שהפך למפלצת דמוית דרקון כדי להיות השומר הנצחי של הנסיך. ג'ודאי מגיע להחלטה שהוא חייב לשחרר את יובל מהשפעת הרוע, וכשיובל מתכננת להשתמש סוף סוף בקלף ה"סופר-מיזוג" כדי למזג ולהשמיד את כל שנים עשר הממדים, ג'ודאי משתמש במלכודת מחוכמת כדי להחליף את מרכיבי המיזוג, כך שהנשמה שלו והנשמה של יובל יתאחדו.

בכך ג'ודאי לא הביס ולא הובס על ידי יובל, אלא התאחד איתה, והצליח "לטהר" אותה מהאפלה ששכנה בה כל השנים האלו. ג'ודאי מצליח לקבל גם את הצד האפל שבתוכו, הצד של "המלך הנעלה", ומקבל עליו שליטה.

עונה 4: האפלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

(פרקים 155 - 180)

עונה זו לא דובבה לאנגלית, ולא שודרה מחוץ ליפן. זוהי העונה הקצרה ביותר של האנימה, ובה 35 פרקים.

לאחר החזרה לעולם האמיתי, ג'ודאי הופך להיות קר, מסוגר, וכבר אינו מצליח ליהנות מדו-קרב כבעבר, בגלל האירועים שחווה במהלך מסעו בין הממדים.

לאקדמיה מגיע תלמיד חדש ומסתורי בשם יוסקה פוג'יווארה. פוג'יווארה פוגש בסטודנטים שונים ובאופן מסתורי כל מי שפגש בו מזהה אותו, לכאורה, כחבר ותיק, אך כאשר הוא פוגש בג'ודאי, הכוחות שלו לא משפיעים עליו בגלל הכוחות של יוּבֶּל שנמצאים בתוך ג'ודאי. לפני שג'ודאי מכריח את פוג'יווארה לחשוף את זהותו האמיתית, מופיע אדם מסתורי בשם "טרומאן" (Trueman) ומאתגר את ג'ודאי, אך מובס על ידו. באותו זמן, מגיעים דיווחים מכל העולם שדיסקי הדו-קרב של דואליסטים אינם עובדים כלל.

ג'ודאי פוגש בקאגמארו ובסאיו, שמזהירים אותו מפני "האויב האולטימטיבי", שעומד מאחורי יצירתן של החיות המקודשות, פלישת "אור החורבן" לכדור הארץ, והשחתת נשמתה של יובל שהובילה לאירועים בעולם הממדים: "האפלה". לאחר המפגש הזה מגיע שוב טרומאן, שהפעם מזדהה בשמו ובתפקידו כשליח האפלה, ומובס שוב. ג'ודאי מחליט לברר את האמת מאחורי "האפלה", ולשם כך הוא נלחם במי שהיה בעבר תחת שליטת "האפלה", פובוקי טנג'וין (אטיקוס רודס). במהלך הקרב מתגלה האמת מאחורי "התקרית במעונות הנטושים": הוא השתייך לחבורה של דואליסטים מצטיינים, שמנתה גם את "קייזר" ריו, ואת יוסקה פוג'יווארה, שתואר כאחד שהתעלה בכישוריו על כולם. פוג'יווארה, בחיפושיו אחרי הכוח האולטימטיבי, הקריב את עצמו בטקס אפל, כשהוא מותיר אחריו רק מסכה, שריד של האפלה, אותה מסר לפובוקי. מיד לאחר הקרב מופיע פוג'יווארה, שלמעשה היה רק תחפושת לנשמת הדו-קרב "Honest", שהייתה שייכת לפוג'יווארה האמיתי. Honest בהתחלה לא תומכת במעשיהם אך לאחר שטרומאן מופיע בשלישית, היא עוזרת לג'ודאי להביס את טרומאן, הפעם לתמיד.

טרומאן לאחר מכן נודד ברחבי דומינו סיטי, מחפש אחרי דואליסטים שפיתחו רגשות שליליים לקלפים שלהם, ומשתלט עליהם (בדומה לסוכן סמית' מסדרת מטריקס). טרומאן מצליח בכך להשתלט על כל דומינו סיטי, פרט לסטו קאיבה.

קרבות הסיום מתחילים באקדמיה, ובמהלכם ג'ודאי מביס סטודנט בשם דאיגו סוראנו. טרומאן, שמנצל את עצבותו של סוראנו, משתלט עליו, ותוך כדי שימוש בגופו של סוראנו, משתלט לאט לאט על כל האקדמיה, פרט לג'ודאי וליוהאן אנדרסון. בדיוק לפני שצבא הטרומאנים גובר עליהם, מופיע יוסקה פוג'יווארה בעצמו, נשלט על ידי האפלה. הוא מאתגר את יוהאן וג'ודאי לקרב "כולם על כולם". ג'ודאי לבסוף מצליח לנצח על ידי Honest, "דרקון הקשת בענן" של יוהאן ו"נאוס", ומצליח לשחרר את פוג'יווארה. "האפלה" מופיע בעצמו, בצורתו האמיתית: דמות שלדית המזכירה את מלאך המוות. במהלך הדו-קרב ביניהם, נוקט "האפלה" בשיטות של לוחמה פסיכולוגית, בכך שמראה לו הדמיה של "עולם האפלה" שלו, שבו כל תושבי העולם לכודים, ואף מנסה להשתמש בנשמת הדו-קרב של ג'ודאי, "יובל", כנגדו. ג'ודאי מצליח להחזיר לשליטתו את יובל, ובעזרתה, בעזרת נאוס, והכוח המאוחד של מפלצות "גיבורי היסודות" וה"נאו חלליים" מצליח להביס את "האפלה" אחת ולתמיד, ולשחרר את כל מי שהיה כלוא בתוך עולם החושך.

העונה מסתיימת בכך שהסטודנטים בני שכבתו של ג'ודאי נוכחים בטקס הסיום של האקדמיה. ג'ודאי, שמחליט להיעדר מהטקס, נשלח באמצעות קסם בעבר אל דומינו סיטי, שם הוא פוגש ביוגי מוטו מתקופת "עיר הקרבות", והם מחליטים לערוך ביניהם קרב ידידותי, שלעיני הצופים מסתיים בשיאו כאשר "נאוס" נלחם נגד "סלייפר", קלף האל המצרי שהיה בבעלותו של יוגי. בכך חוזרת לג'ודאי אהבת המשחק.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה הופקה על ידי חברת ההפקה Nihon Ad Systems, בבימויו של האטסוקי טסוג'י, ונוצרה על ידי Studio Gallop, בדומה לאנימה הקודמת. לצורך כתיבת תסריט הסדרה, השתמשה חברת ההפקה בתסריטאים שונים מאלו שיצרו את התסריט עבור האנימה הקודמת.

השם "GX" הוא למעשה ראשי תיבות של "Generation neXt", וצוות ההפקה של הסדרה התייחס אליה תחת שם הקוד "GENEX" בשלבים מוקדמים של ההפקה. מאוחר יותר, הפך שם הקוד לבסיס לטורניר "Genex" שהיווה חלק מרכזי מהעלילה של העונה השנייה.

כמו הסדרה הקודמת, הדיבוב האנגלי שהופק על ידי הסטודיו האמריקני 4Kids Entertainment והופץ ליתר מדינות המערב (כולל לגרסה העברית, ששודרה בערוץ הילדים), נערך וצונזר בצורה כבדה לפני ששוחרר, מסיבות של "אמריקניזציה" והתאמה לקהל יעד צעיר יותר מאשר קהל היעד המקורי ביפן. לדוגמה, שמות הדמויות השתנו כמעט לחלוטין ברוב המקרים, האפקטים הוויזואליים של הקלפים השתנו, תצוגת נקודות החיים/התקפה/הגנה של מפלצות השתנתה, וכך גם אלמנטים אחרים דוגמת מראה חיצוני ולבוש של דמויות שונות, ומוזיקת הרקע. בנוסף לכך, נושאים שנחשבו "כבדים" דוגמת מוות, עינויים, רצח, סאדיזם ונושאים בעלי אופי דתי או אוקולטיסטי "עודנו" מעט כך שיהיו מותאמים יותר לילדים. על כך, הגרסה ה"מערבית" זכתה לביקורות קשות מצד מעריצים[4].

ניתן למצוא את שלוש העונות המדובבות לאנגלית בערוץ היוטיוב הרשמי של יו-גי-הו!, שעד 2011 נוהל על ידי 4Kids. תביעה שהוגשה נגד 4Kids על ידי TV Tokyo ו Nihon Ad Systems במרץ 2011 הביאה להפסקת הסכם הרישיון בין שתי החברות, ולחסימת הערוץ (והסרטונים)[5]. הערוץ כיום מנוהל על ידי חברת 4K Media, חברת בת של קונאמי. אתר הצפייה הישירה קראנצ'ירול מספק את הגרסה המקורית, מתורגמת, וגם את הדיבוב האנגלי, באופן חוקי בחינם[6].

עיבוד למדיות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האנימה עובדה בשלב יותר מאוחר גם לסדרת מאנגה, שהופצה במגזין V-Jump בין דצמבר 2005 לנובמבר 2006 תחת פיקוחו של יוצר הזיכיון המקורי, קאזוקי טאקאהאשי. אף על פי שמרבית הדמויות מהאנימה מופיעות אף הן במאנגה, עלילת המאנגה שונה לחלוטין מעלילת האנימה, ומהווה מעין המשך ישיר למאנגה ולאנימה של "יו-גי-הו! דו-קרב מפלצות", עם התייחסות רבה לאלמנטים שאפיינו אותן דוגמת המיתולוגיה המצרית ופריטי המילניום.

בנוסף לכך, יצאו גם מספר משחקי וידאו תחת המותג "יו-גי-הו! GX", בעיקר לקונסולות הגיימבוי אדוונס ונינטנדו DS. שלושת המשחקים הראשונים בסדרת המשחקים Tag Force שיצאה לקונסולת ה-PSP אף הם יצאו לאור בהתבסס על האנימה, בעוד שהמשחקים הבאים שיצאו לאחר מכן התבססו על יו-גי-הו! המימד החמישי ועל יו-גי-הו! ארק פייב[7].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ הבתים בבית הספר מכונים על שם קלפי האלים המצריים שהופיעו באנימה הקודמת: Obelisk the Tormentor (אובליסק העינויים), The Winged Dragon of Ra (הדרקון המכונף של רע), ו Slifer the Sky Dragon (סלייפר דרקון השמיים).
  2. ^ מידע נוסף על הקלפים.
  3. ^ מידע נוסף על הקלף
  4. ^ Yu-Gi-Oh! GX, Yu-Gi-Oh! Wiki (באנגלית)
  5. ^ TV Tokyo, Nihon Ad Terminate Yu-Gi-Oh! Deal, Sue 4Kids, Anime News Network (באנגלית)
  6. ^ Guest Author, Crunchyroll To Stream English Subtitled "Yu-Gi-Oh! GX", Crunchyroll (באנגלית אמריקאית)
  7. ^ Yu-Gi-Oh! Tag Force, Yu-Gi-Oh! Wiki (באנגלית)