יעל שטרנהל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יעל שטרנהל
לידה 14 ביוני 1976 (בת 47)
ירושלים, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי היסטוריה
מקום מגורים ישראל
מקום לימודים
מנחה לדוקטורט ג'יימס מ' מקפרסון עריכת הנתון בוויקינתונים
מוסדות אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
תרומות עיקריות
חקר ההיסטוריה של ארצות הברית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יעל שְׁטֶרְנְהֶל (נולדה ב-14 ביוני 1976) היא היסטוריונית ישראלית שעוסקת בהיסטוריה אמריקאית. חברת האקדמיה הצעירה הישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יעל שטרנהל נולדה וגדלה בירושלים. היא בתם של פרופ' זאב שטרנהל, חתן פרס ישראל לחקר מדע המדינה, וזיוה שטרנהל, מרצה לאדריכלות ב"בצלאל" ומבקרת.

את שירותה הצבאי עשתה בשנים 1996-1994 בגלי צה"ל ככתבת לענייני משטרה בירושלים. בין האירועים הבולטים שסיקרה ככתבת: רצח רבין, גל הפיגועים של 1996 ומהומות מנהרת הכותל.

לאחר שחרורה מצה"ל, החלה להגיש את התוכנית "בוקר טוב ישראל" בערוץ הראשון (בשנים 1999-1997), ואז הצטרפה ל"דסק הבחירות" של הערוץ, לקראת בחירות 1999. בשנים 2002-1999, הגישה את תוכנית הראיונות "שבע וחצי". בשלהי 2011 הגישה חלק מסדרת התוכניות "ינשופים מתחלפים" בערוץ 8.

בשנת 2001, הגישה שטרנהל את משדר הבחירות המרכזי לכנסת החמש עשרה, לצד חיים יבין, בערוץ הראשון. בשנים 2001-1998 למדה שטרנהל לתואר ראשון בתוכנית המצטיינים של בית הספר להיסטוריה באוניברסיטה העברית בירושלים. בשנים 2008-2002 עבדה על דוקטורט באוניברסיטת פרינסטון שבניו ג'רזי. נושא העבודה היה: "חוויית התנועה במרחב במלחמת האזרחים האמריקאית" והיא כתבה אותו בהדרכתו של פרופסור ג'יימס מקפרסון (אנ'). עשתה עבודת בתר-דוקטורט באוניברסיטת תל אביב במימון יד הנדיב בשנים 2008–2009. בשנת 2010 עשתה עבודת בתר-דוקטורט באוניברסיטה העברית.

באוקטובר 2011 התמנתה למרצה להיסטוריה ולימודים אמריקאיים באוניברסיטת תל אביב, על בסיס מלגת אלון.

שטרנהל מתמחה בהיסטוריה של דרום ארצות הברית במאה התשע עשרה ובהיסטוריה של חברות במלחמה. עבודת הדוקטורט שלה עוסקת בחוויית התנועה במרחב בדרום בתקופת מלחמת האזרחים. הדוקטורט בוחן את משמעותה של תנועת בני אדם בתהליכים המרכזיים שהתחוללו בדרום במהלך המלחמה, כגון עלית הלאומיות הדרומית, התפתחות תרבות מלחמה, והמהפכה החברתית שהביאה לשחרור ארבעה מיליון עבדים. עבודת הדוקטורט שלה פורסמה באפריל 2012 כספר בהוצאת הספרים של אוניברסיטת הרווארד (Routes of War: The World of Movement in the Confederate South ‏ (Harvard, 2012)).[1]

שטרנהל חברה בוועד המנהל של הקרן החדשה לישראל.[2]

שטרנהל היא בת זוגו של פרופ' ישי רוזן-צבי ולהם שתי בנות משותפות. מתגוררת בשכונת רמת אביב בצפון תל אביב.

ספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • War on Record: The Archive and the Making of Civil War History, 1861-1901 (Under contract, Yale University Press)
  • Routes of War: The World of Movement in the Confederate South (Cambridge, Mass: Harvard University Press, 2012)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאמרים פרי עטה:

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Yael A. Sternhell, Routes of War: The World of Movement in the Confederate South, Harvard University Press, April 2012.
  2. ^ חברי הוועד המנהל, באתר הקרן החדשה לישראל