יותם זמרי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
הסרת דגל מתבנית מידע לפי עזרה:תבנית מידע
לא תמונת דיוקן
שורה 2: שורה 2:
|שם=יותם זמרי
|שם=יותם זמרי
|שם בשפת המקור=
|שם בשפת המקור=
|תמונה=[[קובץ:עד כאן.jpg|300px]]
|תמונה=
|כיתוב=
|כיתוב= משתתף בתוכנית [[עד כאן!]], שני מימין
|כינוי=
|כינוי=
|תאריך לידה=[[12 באוגוסט]] [[1982]]
|תאריך לידה=[[12 באוגוסט]] [[1982]]

גרסה מ־23:02, 16 ביוני 2018


שגיאות פרמטריות בתבנית:אישיות תקשורת

פרמטרים ריקים [ שנות פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

יותם זמרי
לידה 12 באוגוסט 1982 (בן 41)
עפולה, ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
עיסוק פובליציסט, קופירייטר, סאטיריקן ושדרן רדיו
מעסיק גלי ישראל
סוג כתב אושיית רשת, סאטיריקן
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
פייסבוק yotam.zimri
טוויטר YotYotam
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יותם זמרי (נולד ב-12 באוגוסט 1982) הוא סאטיריקן, פובליציסט, קופירייטר ושדרן רדיו ישראלי, הכותב ברשת החברתית פייסבוק וכן ב"מקור ראשון" ובאתר החדשות nrg. משתתף גם כמגיש בתוכנית "סטטוס קוו" בגלי צה"ל, כמגיש ראשי בתוכנית "פתחי וזמרי בעם" בגלי ישראל ורדיו דרום, ככותב בתוכנית הסאטירה "הכל שפיט" וכחבר פאנל וכותב בתוכנית הסאטירה "עד כאן!". בכתיבתו מביע זמרי דעות ימניות לצד הומור העוסק הן באקטואליה והן בחיי הנישואין וההורות.

קורות חייו

נולד וגדל בעפולה. את שירותו הצבאי עשה בחיל האוויר, שם גם הכיר לראשונה את אשתו. למד פרסום בהבצפר - בית הספר של חברות הפרסום והדיגיטל.

פעילות ברשת

לזמרי מעל ל-70 אלף עוקבים בפייסבוק, והוא מרבה לפרסם סטטוסים הומוריסטיים (רבים מהם על חיי הנישואין ואשתו חובבת השופינג) לצד סטטוסים ביקורתיים על התקשורת (בעיקר על "הארץ", חדשות 2, "ידיעות אחרונות" ו-"ynet") ועל השמאל בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני. דבריו זוכים לאזכורים בתקשורת, ובמהלך מבצע שובו אחים גברה הפופולריות שהוא זוכה לה, והוא קיבל במה גם בכלי תקשורת ממוסדים כגון רדיו גלי ישראל "מקור ראשון" וגלי צה"ל.

היה ממארגני קמפיין הרשת נגד הענקת פרס טוליפ ההולנדי ל"בצלם" ויחד עם "ישראל שלי" ופעילים ישראלים נוספים עודד הצבעה בתחרות לארגוני זכויות אדם אחרים[1]. בסופו של דבר, "בצלם" נדחק מהמקום הראשון למקום הרביעי, מחוץ לשלישיית הגמר[2], ולא זכה בפרס.

בנובמבר 2016 חסמה פייסבוק מאות משתמשים שכתבו אי-פעם בסטטוס את המילה "קוקסינל", בהם זמרי עצמו. בתגובה התארגנו עשרות כותבים, יוצרי תוכן, עיתונאים ואושיות פייסבוק, בהם זמרי, ופתחו בקמפיין מחאה נגד פייסבוק, שכלל מכתב פתוח לעדי סופר תאני (מנכ"ל פייסבוק ישראל), ובו דרשו מפייסבוק להפסיק בחסימות השרירותיות ולהציג באופן בהיר ומפורש את כללי הקהילה, כדי שיידעו מה מותר לכתוב ומה לא.[3]

פעילות ברדיו

החל מחודש יוני 2016, זמרי מגיש יחד עם נועם פתחי את התוכנית פתחי וזמרי בעם, תוכנית רדיו יומית ברדיו גלי ישראל ורדיו דרום. זמרי מגדיר את התוכנית כ"פאנטואליה" - שילוב של fun (כיף, בידור) ואקטואליה.

זמרי חבר ב"זובור", פאנל סטנדאפיסטים הכולל את זמרי עצמו, יאיר אורבך, אורי מלמד, אמיר מויאל ואור רייכרט, המשמש כמנחה.

פעילות בטלוויזיה

זמרי משתתף מאז שנת 2017 בתוכנית הסאטירה "עד כאן!" בתאגיד השידור הישראלי "כאן 11" ביחד עם קומיקאים צעירים וכוכבי רשת.

חייו הפרטיים

מתגורר בתל אביב, נשוי לשירן ואב לשלושה.

כתיבתו

זמרי מרבה לפרסם סטטוסים הומוריסטיים על חיי הנישואין ואשתו חובבת השופינג, ואחרי שנולדו ילדיו, גם על הורות וגידול ילדים. בנו הראשון מכונה בכתיבתו "העולל" וזוג התאומים שנולדו לו ב-2017 מכונים "זאטוט" ו"זאטוטית". יש המזהים בסגנונו השפעות של אפרים קישון.

זמרי אוהד את קבוצת הכדורגל מכבי חיפה וכותב הרבה גם עליה, בעיקר אחרי משחקים.

לצד ההומור כותב זמרי סטטוסים ביקורתיים על התקשורת (בעיקר על "הארץ", חדשות 2, "ידיעות אחרונות" ו-"ynet") ועל השמאל בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני. הוא מרבה לבקר את ההטייה באולפן שישי של חדשות 2 ובמיוחד את הפרשנים אמנון אברמוביץ' וערד ניר. הוא מבקר הרבה גם את ערוץ 10 ואת ליאור שליין, בעיקר בכל הנוגע לקמפיין של האחרון נגד גלעד ארדן שטוען שלא היו הצתות טרור בגל השריפות בישראל (2016).

מידי מוצאי שבת כותב זמרי פוסט ארוך במיוחד תחת הכותרת "ידידיי שומרי השבת, להלן סיכום של כל מה שהפסדתם" ובו הוא מסכם את אירועי השבת, בעיקר הפוליטיים שבהם ותוכניות האקטואליה, עם מבט ביקורתי מזווית אישית והומוריסטית.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.