משתמש:שי אבידן/BIG IDEA

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:חברה מסחרית

שימוש בפרמטרים מיושנים [ אנשי מפתח ]

BIG IDEA
נתונים כלליים
סוג חברה פרטית
מייסדים דותן טמיר ושלמה ליפשיץ
תקופת הפעילות 2007–הווה (כ־17 שנים)
חברת אם רעיונות גדולים בחינוך בע"מ
משרד ראשי כפר הנוער מאיר שפיה
מוצרים עיקריים מחנות קיץ בינלאומיים וקייטנות
אנשי מפתח דותן טמיר, ארז רול, שלמה ליפשיץ, ניר גד, מירה קוסמן, אנדי מוגווילוסקי, גל פתאל
 
bigidea.co.il

ביג איידיאהאנגלית: BIG IDEA, נודע בעבר כ"איקמפ") הוא מחנה קיץ יהודי בינלאומי בשפה האנגלית המתקיים מאז 2007 בכפר הנוער מאיר שפיה. המחנה מתמקד בנושאי מחשבים, אמנות, טכנולוגיה ומדיה ודוגל בלמידה משולבת מחשב. המחנה מיועד לילדים בגילאים 7 - 18. חניכי המחנה משתתפים בסדנאות בנושאים כמו יצירת מוזיקה דיגיטלית, עריכת סרטונים, עיצוב משחקי מחשב, תכנות ופיתוח אפליקציות לטלפונים חכמים. צוות המחנה כולל מדריכים מישראל ומחו"ל הדוברים עברית, אנגלית וצרפתית. רוב מדריכי המחנה הם בוגרי אוניברסיטאות או מכללות, וחלקם שירתו ביחידות טכנולוגיות בצה"ל.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

BIG IDEA נוסד בשנת 2007 בשם "איקמפ" (באנגלית: eCamp) על ידי דותן טמיר ושלמה ליפשיץ כחטיבה של דרך ישראל תיירות לימודית (Israel Way Educational Tourism), אם כי המחנה נפתח לראשונה רק בשנת 2008. החזון של איקמפ היה ליצור מקום שבו ילדים ובני נוער יהודיים מישראל ומכל רחבי העולם יוכלו להתחבר ולחזק את זהותם היהודית, תוך צבירת כישורים בתחום ההיי-טק. בשנה הראשונה השתתפו במחנה ילדים מישובי עוטף עזה במימון הוועד היהודי-אמריקאי והארגון היהודי של דטרויט. בקיץ 2009 התרחב המחנה בזכות קבוצות רבות של חניכים חדשים מנתיבות ופילדלפיהערים שותפות בפרויקט "שותפות 2000" של הסוכנות היהודית. בקיץ 2013 השתתפו במחנה כ-650 חניכים מכ-25 מדינות. לאחר קיץ 2013, מייסד איקמפ וצוות המחנה כולו המשיכו בפעילות מחנה הקיץ בישראל תחת השם "BIG IDEA", כחטיבה של "רעיונות גדולים בחינוך בע"מ". מאז המשיך המחנה להתרחב, ואף הקים תוכניות אחרות כמו מחנה "One World", ה"סייבר קאמפ"[1] בחנוכה ובפסח וקייטנת הקיץ "פאנזון"[2].

תוכנית המחנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכל קיץ נערכים שלושה מחזורים של כשבועיים מתחילת יולי ועד סוף אוגוסט. בנוסף, מארגן המחנה טיולים ברחבי ישראל במהלך ימי הפגרה שבין המחזורים. החניכים המשתתפים במחנה מחולקים לארבע קבוצות גיל: 7 - 10, 11 - 12, 13 - 14 ו-15 - 18, הקובעות את התוכנית החינוכית, הפעילויות, הקבוצות והמדריכים שלהם[3]. המחנה מציג סדנאות שונות, אשר רובן בתחומי הטכנולוגיה והמחשבים, אך ישנן סדנאות לא טכנולוגיות כמו גלישת גלים או אמנויות לחימה[4]. בנוסף, חניכים בשנה האחרונה יכולים לבחור במסלול הכשרה כמד"צים לעתיד במחנה. חניכי המחנה בוחרים שלוש סדנאות שונות בהן הם רוצים להשתתף, ומשלימים פרויקט סופי בכל אחת מהן עד סוף המחזור. בנוסף, כוללת תוכנית המחנה פעילויות חוצות יומיות ופעילויות חברתיות כמו ערב קומזיץ או מסיבת בריכה. בנוסף, כוללת תוכנית המחנה ביקור במרכז פיתוח היי-טק בישראל של חברות כמו מיקרוסופט, אינטל או גוגל, ובמוסדות להשכלה גבוהה כמו הטכניון או המרכז הבינתחומי הרצליה. מטרת הביקורים היא לחשוף את החניכים לתעשיית ההיי-טק של ישראל ולמוסדות להשכלה גבוהה בישראל.

תוכניות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף למחנה הקיץ של BIG IDEA, הקימה חברת "רעיונות גדולים בחינוך בע"מ" בשנת 2014 שתי תוכניות חינוכיות אחרות בישראל. התוכנית הראשונה, "סייבר קאמפ", היא מחנה הנערך במהלך חופשות חנוכה ופסח בכפר הנוער מאיר שפיה ומלמד את החניכים על הגנת סייבר פרואקטיבית[5], וכולל לימודים תאורטיים בנוסף על אימון בהגנת סייבר במכון CyberGym[1]. התוכנית השנייה, קייטנת "פאנזון" (באנגלית: "FunZone") היא קייטנת קיץ הנערכת בישראל ומתמקדת בטכנולוגיה, מדיה ומשחקי מחשב. בשנת 2015 הקימה חברת "רעיונות גדולים בחינוך בע"מ" בשיתוף עם ארגון ויצו העולמי את מחנה הקיץ "One World". מחנה One World הוא מחנה קיץ המתמקד בפעילויות חוצות וסדנאות חוץ כמו צילום טבע, אמנות, רכיבה על סוסים והישרדות. המחנה מתקיים בכפר הנוער ויצו ניר העמק. חברת "רעיונות גדולים בחינוך בע"מ" עורכת גם קורסים טכנולוגיים לילדים במקומות עבודה ומשרדים בתחום ההיי-טק של חברות כמו מיקרוסופט, אינטל וAlphaTeam.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:ישראל: תיירות קטגוריה:ארגונים יהודיים קטגוריה:מחנאות קטגוריה:נוער